Tesla otevřela konfigurátor pro elektromobil Model 3 na několika dalších evropských trzích, Česko stále chybí

První evropské trhy, kterým byla otevřena možnost konfigurovat si rezervované elektromobily Tesla Model 3, byly Norsko, Švédsko, Francie, Nizozemsko a překvapivě Španělsko. Nyní přibylo pár dalších.

V Německu Tesla požádala o možnost získávat na elektromobil Tesla Model 3 státní dotaci €4000. Německá analytická společnost Center of Automotive Research (CAR) očekává, že ročně by se tam mohlo prodat až 20 000 elektromobilů Model 3. Pro srovnání, nejprodávanější tamní elektromobily si letos připíší kolem 6000 až 7000 kusů.
foto: Tesla

Nakonfigurovat si svůj elektromobil Tesla Model 3 nyní podle všeho mají možnost také zákazníci z Německa, Dánska, Finska a Itálie. Česko zatím mezi vybranými zeměmi není a nějaký ten týden či měsíc zřejmě nebude.

Zatím je ale možné vybírat pouze z nejvýkonnějších verzí Model 3 Long Range Dual Motor AWD a Performance. Elektromobil Tesla Model 3 byl aktuálně zachycen na nizozemské CCS nabíječce a Tesla také zveřejnila ceny elektromobilu Model 3 pro Rakousko a Německo.

Zdá se tedy, že výroba elektromobil Model 3 skutečně je zhruba na 7000 kusech týdně, dále stoupá a Tesla může konečně začít uspokovat také evropské zákazníky. První předváděcí auta už připlouvají, dodávky zákazníkům mají začít snad už během února 2019.

95 Comments on “Tesla otevřela konfigurátor pro elektromobil Model 3 na několika dalších evropských trzích, Česko stále chybí”

    1. Smajlíky – :-), 🙁 atd. – v textu bez problémů používat
      Smajlíky – :-), 🙁 atd. – v textu bez problémů používat můžete. Pokud myslíte grafické emotikony, musím vás bohužel zklamat, ty se zavádět nechystáme. Dle našeho názoru doslova hyzdí prakticky jakoukoliv diskusi. Takže nezbývá než ta pohádka, a těch přeci každý den vychází na našem webu víc než dost ;-).

  1. A můžu vědět v čem konkrétně je problém si auto
    A můžu vědět v čem konkrétně je problém si auto objednat a koupit v něměcku a pak jej přihlásitv ČR? Když už máme hen ten jednotný trh / volny pohyb osob, zboží a služeb? A homologace je pro EU nikoliv jen pro vyjmenované země.

      1. menu jde asi snad normálně přepnout jako na mobilu?
        To by

        menu jde asi snad normálně přepnout jako na mobilu?

        To by byla ostuda, když to umí i třeba KIA, normálně jsem to u NIRA přepnul ještě na bazaru v Německu a mluvila i navigace česky, je po mě chtěli ti jižní prodejci to přepnout zpět protože tomu nerozuměměli, ale zbytečně protože jsem to koupil.

      1. Opravdu to není na jméno ,ale na adresu? Co když se někdo
        Opravdu to není na jméno ,ale na adresu? Co když se někdo během čekačky třeba přestěhuje?

        Myslím že tu máme nový zákon o nákupech přes internet a není možno blokovat nákupy z IP adres jiných zení v EU.

        Myslím že pokud někdo to auto opravdu chce , tak si ho v tom německu normálně koupí. I když třeba já bych si auto bez oficiálního servisu a prodeje v čr asi nekoupil.

        Vyjímku bych udělal u nějaké specialitky,nebo veterána, ale to masový model 3 rozhodně není.

    1. Nebude. Predavani Tesel v soucasne dobe trva 10 min.a casto ho
      Nebude. Predavani Tesel v soucasne dobe trva 10 min.a casto ho provadeji brigadnici, kteri o vozu vedi min, nez kupujici. Je tak treba mit trochu stesti, jinak nasledne Tesla bez problemu veskere objevene zavady resi zdarma ve svych servisech.

      1. Já bych řekl, že ostatní automobilky na tom budou
        Já bych řekl, že ostatní automobilky na tom budou podobně. Jeden rozdíl bude v tom, že nikdo na ty nedostatky v autorizovaném salónu neupozorní. Chtějí prodat, že.
        Slícování plechů u některých aut je viditelný i na fotce například u
        Jaguaru.
        Pokud se na to zaměříte, najdete tyhle vady snad u každé značky. Odřít barvu může kdokoliv a kdykoliv na předváděcím místě, při přepravě…. atd. Tohle je jen o výstupní kontrole a její důslednosti. V USA se auta prodávaji(pronajímají) jako se u nás pronajímá lešení. 🙂 Kdo by to řešil.

        1. Tak nejak. Samozrejme, ze mit ten seznam ev. nedostatku neni
          Tak nejak. Samozrejme, ze mit ten seznam ev. nedostatku neni od veci, zvlast, kdyz Tesla s jakymikoliv nfo setri. Taky jsem ho mel. Nicmene, kdyz jsem TMX pred 22 mesici v Tilburgu prebiral, zameril jsem se na 2 veci. Licovani dilu karoserie a klik u dveri. Ty jsou vedle sebe a kdyz ne uplne presne, je to proste i na dalku videt. Prvni bylo OK, v 2. pripade sedela zadni klika o 15 mm niz. Chteli to okecat (vznika to oteviranim zadnich dveri nahoru atd.). Nastesti stalo vedle jine Xko, kde byly kliky perfektne vedle sebe. Suse jsem na auto ukazal a rekl, ze tak presne to chci mit. Odjeli s vozem dozadu a za 5 min. prijeli a vse bylo OK.
          Jinak musim rict, ze zadny jiny problem se doted nevyskytnul a pokazde se na jizdu s timto vozem tesim, jak male dite.

      2. Ty rozdíly šířky mezery mezi dveřmi a karosérií v
        Ty rozdíly šířky mezery mezi dveřmi a karosérií v milimetrech snad stačí, ne? to se mu používáním neslehne. Dle mého je video téměř celé o hovně. Vyjma toho černého smrkance – to je opravdu šlendrián který časem může rezivět, nebo si o něj baby mohou drát silonky.

      1. V zásadě máte pravdu. Čím více bude elektromobilů
        V zásadě máte pravdu. Čím více bude elektromobilů (nejenom Tesel) na našich cestách, tím větší bude statistická pravděpodobnost jejich zahoření.

        Pokud Vás skutečně zaujala problematika požárů vozidel na našem území, doporučuji tento zdroj: http://www.hzscr.cz/clanek/statisticke-rocenky-hasicskeho-zachranneho-sboru-cr.aspx

        Na straně 33. aktuální ročenky za rok 2017, naleznete tabulku „Požáry dle místa vzniku“. Tam se dozvíte, že minimálně za posledních 5 let zahořelo každoročně v ČR cca 2000 vozidel!!!

        Už jen doplním, že tento trend je ve skutečnosti mnohem dlouhodobější, tato čísla evidují hasiči už od roku 2007. Navíc jen cca 10% jde na vrub následkům dopravních nehod, majoritně jsou příčinou technické závady na elektroinstalaci a palivovém systému.

        Stále vám připadá požár dvou Tesel kdesi v cizině jako mimořádná informace???

        1. Hustý, takže je to jedno ze 3000 (při 6 milionech
          Hustý, takže je to jedno ze 3000 (při 6 milionech aut).
          Tesla má na silnicích aktuálně cca 520 tisíc aut, takže pokud jich nehoří víc než 170 ročně, je to dobrý výsledek (a to ani nepočítám, že Tesly mají 4x větší roční nájezd než průměr v ČR).

                1. O dost víc si ho zasereme v podobě pesticidů, herbicidu a
                  O dost víc si ho zasereme v podobě pesticidů, herbicidu a smradem z komínů při spalování uhlí a jiného bordelu. Pak máme unikátní schopnosti na bydlení v chatových oblastech bez kanalizace někde kolem rybníků. Zvláštní je, že se divíme, že ta voda v tom rybníku je životu téměř nebezpečná. A to za ty chaty jsou lidé ochotní zaplatit ranec peněz, ale u solárního ohřevu vody jim finanční matematika nevychází. V létě zatopí v kamnech, vodu si ohřejí a cizinec ze západu se diví, proč se nám kouří z komínů i v létě při venkovní teplotě ++28stupňů.
                  Někdy je dobré poslechnout si názor západních sousedů na naše počínání. Zvlášť zajímavá byla debata o frontách na barevné TV za socialismu, nebo na téma obecní rozhlas. A úplně top je názor na naše tradice svátku velikonočních. 🙂

                  Mimochodem mám informaci, že ČEZ nainstaloval další nabíjecí stanice a to je pozitivní informace.

                2. Paradoxně ten malý nájezd taky zasírá českou kotlinu
                  Paradoxně ten malý nájezd taky zasírá českou kotlinu nadměrně, protože jak známo, spalovaí motor se pořádně ohřeje a dostane do optima po +-20 km jízdy. Třetí největší město ČR, Ostrava, má průměr 20 km, vše ostatní je menší. 6.880 km/rok znamená na pracovní den děleno cca 250 pouhých 27 km. Takže v průměru cesta tam 13, zpátky přes nákupák 14 km. A motor má po celou to dobu zvýšenou spotřebu paliva a chrlí ty největší sračky. Jinými slovy v průměru po celý rok a po celou dobu životnosti auta – průměrné stáří osobáku v ČR je stále +-15 let. Důsledkem je, že prakticky v všech městech ČR jsou několikanásobně překročeny emisní limity uvnitř měst, přestože nemají v okolí žádné fabriky. Doprava bohatě postačí…..

                3. Ano naprosto přesně znám. 17km do práce pak 5km-15km po
                  Ano naprosto přesně znám. 17km do práce pak 5km-15km po městě a pak cca 20km domů. Stále studený motor. 2x do roka 360km a párkrát do roka vzdálenost +- 100km. Na tohle mi stačí e-golf. Ale ta cena za lidový vůz není vůbec lidová.

                4. Bohužel.Pokud nepatříte k cca 20% populace, co kupuje nová
                  Bohužel.Pokud nepatříte k cca 20% populace, co kupuje nová auta a má na to, musíte se spokojit s ojetinami, které jako nové koupily z 80% firmy, 3-5 let je ojížděly a pak pustily dále. Na trhu jsou také, ale cena ojetých samozřejmě poměrově odpovídá novým BEV.
                  Nicméně VW je ukázkou, jak jsme tady kdysi dovozovali z cen různých BEV vůči spalovacím sourozencům, jak předražit BEV o cca 200 tisíc oproti jiným výrobcům. U eUP i eGolf. Naštěstí je možno si vybrat i jiné BEV.

                5. Můžete prosím trošku rozvinout informaci o aktivitách
                  Můžete prosím trošku rozvinout informaci o aktivitách ČEZu? Díky.

                  Co se týče našeho národa, vždyť se jen podívejte, jak slepě kupujeme Škodovky. Někdo si jde koupit auto a úplně automaticky jde pro Škodovku, lidi vůbec nenapadne, že se dá koupit i lepší a pohodlnější auto levněji.

                6. Plzeň Bory, Teplice Kaufland, Litoměřice, a teď se
                  Plzeň Bory, Teplice Kaufland, Litoměřice, a teď se dodělalo něco v Praze kolem obchodních center. Něco už najdete na http://www.elektromobilita.cz a něco tam ještě není. Tuším třeba Galerie Butovice. V mapách ještě není, ale už údajně stojí.

                7. Díky, na mapě opravdu tři kousky naskočily, uvidíme, na
                  Díky, na mapě opravdu tři kousky naskočily, uvidíme, na co se ještě můžeme těšit. ČEZ jede jako drak, ještě aby se takhle rozjel EOFF.

                8. Ostrava jede. Stejně bych rád věděl, jak ČEZ vyhodnocuje
                  Ostrava jede. Stejně bych rád věděl, jak ČEZ vyhodnocuje kam nabíjecí stanice dá a kam ne. Město Ostrava má zhruba stejně obyvatel jako Karlovarský kraj, ale počtem nabíjecích stanic od ČEZu Ostrava jednoznačně vede. Jak to tam v té Ostravě dělají?

                9. Přeji Vám příjemný první svátek vánoční:)
                  Vlastně

                  Přeji Vám příjemný první svátek vánoční:)

                  Vlastně na to nemám odpověď, sám jsem v šoku kolik toho u nás na severu ČEZ v krátké době postavil. Navíc v mé rodné Opavě se vyprsil EON s 50 kW u Globusu, a to v době kdy v Českých Budějovicích (sídlo EONu), to bylo jen zbožné přání.

                  Z vlastní zkušenosti vím, že ke stavbě nabíjecí stanice potřebujete mít 4 věci: Finance, dobrou vůli, zasíťované místo a povolení úřadů… Pokud se těchto věcí dostává na průmyslově zasíťovaném Ostravsku, pak je patrně možné stanice stavět…

                  Zaujalo mne vaše geograficko-statistické porovnání. Moravskoslezský kraj má cca 1,2 mil obyvatel, stovky významných ekonomických subjektů, několik vysokých škol. Pokud bych chtěl porovnávat infrastrukturní vybavenost, tak bych se poohlížel po podobně lidnatých krajích. Jihomoravský, Středočeský, Hl.m.Praha. A to už to porovnání, při pohledu na Plugshare, tak skvěle nevychází… Bohužel.

                10. Já se podíval na počet obyvatel a třeba na počet poboček
                  Já se podíval na počet obyvatel a třeba na počet poboček Kauflandů. Když se ČEZ domluvil zrovna s Kauflandem, tak Ostrava vs Karlovarský kraj je 4:4 počet poboček tohoto řetězce. Beru poměr město vs celý kraj. Myslíte, že třeba Kaufland v Ostravě má líp zasíťováné místo, než Kaufland v Sokolově, Chebu, M.Lázních, nebo třeba v Karlových Varech? Nebo se v celém KV kraji nenajde vhodná Benzina? I Globus a pobočky Lidlu tu máme. Jen nabíjecí stanice u nich nestojí. Tak co děláme my tady na tom západě špatně?
                  Třeba si to přečte někdo z EONu, nebo z ČEZu a něco se změní.

                11. Logiku v tom nehledejte. Globus Ostrava-Plesná
                  Logiku v tom nehledejte. Globus Ostrava-Plesná rychlonabíječku nemá, přestože na podzim otevíral nově přistavěnou část, Géčko. Globus Opava ji má, přestože stojí podobně dlouho a nepřistavoval nic. Globus Olomouc ji chtěl už v roce 2016 tuším, kdy jsme tam byli na jednáních (nebo dokonce 2015), pak to šlo na centrálu do Prahy a dodnes má kulové. Nikdo třeba netušíme, proč doposud není nic rychlého od žádného z gigantů na spojnici Ostrava-Olomouc podél D1.

                12. Co delame spatne? Spatne jsme volili asi 🙂 Me nejvic nastval
                  Co delame spatne? Spatne jsme volili asi 🙂 Me nejvic nastval Lidl, postavi tu novej velkej a nabijecka nikde, ten mensi projde rekonstrukci a opet nic :-((( jediny co udelali, instalovali ty novy blby kasy !!

                13. Lidl se i na Ostravsku chová podobně. V rámci zbourání a
                  Lidl se i na Ostravsku chová podobně. V rámci zbourání a znovupostavení obchodu v Ostravě-Třebovicích rychlonabíječka vznikla. U stejné přestavby v nedalekém Hlučíně ne. Tam ale pro změnu postavila rychlonabíječku radnice, kolaudace a otevření areálu městské teplárenské společnosti s veřejnou plničkou CNG a rychlonabíječkou (zpoplatnění kreditními kartami) se chystá na únor 2019.

                14. Má nový blbý kasy a nepostavil nabíječku !!!
                  Tak tam

                  Má nový blbý kasy a nepostavil nabíječku !!!
                  Tak tam nejezdi a máš klid. A příště vol líp – třeba to pomůže.

                15. Mimochodem je tu někdo z ČEZu, nebo z podobné organizace,
                  Mimochodem je tu někdo z ČEZu, nebo z podobné organizace, kdo plánuje a rozhoduje o umístění stanic?

                16. Samozřejmě tady chodí. Někdy je to ale mimo ně,
                  Samozřejmě tady chodí. Někdy je to ale mimo ně, zvláště pak povolovací procesy jsou v téhle zparchantělé byrokraticko-korupční zemi děsné. Zákon jeden, výkladů miliony.
                  Umístění třeba ve Valmezu trvalo 2 roky, pan starosta ovšem tvrdí, že chyba je na straně ČEZu, že oni jim vše naservírvali na stříbrném podnose a město bylo velmi vstřícné.
                  Naopak ČEZ se snaží už 2 roky o rychlonabíječku u Krajského úřadu v Ostravě (zatím je tam pomalá). Podle posledních zpráv jim do toho hodil vidle znalec na rozhledové úhly. Přestože parkoviště tam stojí roky a vyhovuje, jakmile tam má být rychlonabíjecí stojan, tak se posuzuje znovu. A najednou je z těch míst prý špatně vidět na přijíždějící vozidla a mohlo by to být kolizní místo, takže vše znovu. 🙁

                17. Rozhledové úhly jsou důležité. Nepovolí Vám garáž,
                  Rozhledové úhly jsou důležité. Nepovolí Vám garáž, tak si postavíte dílnu. Stačila změna názvu. Kdo by potom řešil, že v dílně parkujete auto.

                18. Jednoduše, prostě ty nabíječky chtějí !
                  Ostravský i

                  Jednoduše, prostě ty nabíječky chtějí !

                  Ostravský i Severomoravský krajský magistrát na svém území tyto a jiné nabíječky pro EV podporuje a chce.
                  Bohužel to já o Olomouci a Olomouckém kraji říct nemůžu, tedy můžu ale přesně naopak. Již víc jak dva roky se snažím něco podobného prosadit i tady ale narážím na nepochopení a hlavně nezájem něco pro elektromobilitu tady udělat!

                  To samé bude asi i u Vás.

                19. Možná proto, po měsících reklamací, ČEZ 2xType2 před
                  Možná proto, po měsících reklamací, ČEZ 2xType2 před budovou MSZ Kraje, opět funguje 🙂

                20. Ano, otestováno při Šporclově koncertu v Domě kultury
                  Ano, otestováno při Šporclově koncertu v Domě kultury naproti 🙂

                21. Bohužel Olomoucký kraj a magistrát je i přes několik
                  Bohužel Olomoucký kraj a magistrát je i přes několik přednášek a schůzek na poměrně vysoké úrovni i záštitou pole neorané. Město v tom má těžký hokej a kraj stejně. Nikdo za nic nezodpovídá a nikdo nechce nic rozhodnout. Navíc tam levá ruka neví, co dělá pravá a jednoduchá řešení nejsou uplatněna, byť se přímo nabízí. Hodně to dohání soukromá sféra, bez ní by se tam nedalo jezdit vůbec.

                22. To je tak když se pravičáci nebaví s levičáky, bodejť
                  To je tak když se pravičáci nebaví s levičáky, bodejť by pak věděli která ruka co dělá ;-). Místo aby si uvědomili že každý organismus je z poloviny pravý a z druhé poloviny levý a žádná z těch polovin dlouhodobě nevyhraje. A když ano, pak teče krev. 😉

                23. Netušíme, stanice přibývají poměrně záhadným
                  Netušíme, stanice přibývají poměrně záhadným způsobem jak co se míst, tak vzdálenosti od sebe týče. Jsou logická místa, kde by měla být, Ostravu mj. po okraji protíná D1. Tam ovšem není nic od počátku do konce, přitom jsou zde – před a za ní – 2 velké pumpy s odpočívadly a občerstvením. To není kritika, to je konstatování faktů
                  V Ostravě jsou hned 3 rychlonabíječky prakticky všechny na Místecké ulici po vjezdu do Ostravy (což je nově dálnice Ostrava Frýdek-Místek s napojením kolmo na D1 v Přívoze). Všechny 3 rychlonabíječky dostupné po krátkém sjezdu z ní a kupodivu vzdáleny od sebe +-4 km (Hrabová – Vítkovice – Fifejdy). Ta Fifejdy je pak
                  zhruba 3 km od sjezdu z D1 na Místeckou.
                  Čtvrtá přibyla v Zábřehu na čtyřproudovce Rudné u Benziny, což je jednak opět zhruba +-4 km od Vítkovic i Hrabové, druhák nějaké 3-4 km (je pouze v jednom směru, z opačného to musíte vzít přes nedaleký sjezd) od sjezdu z D1 na Rudnou.
                  První byla ta Fifejdy, původně pomalá. Druhá u Teplárny a elektrárny ČEZ Vítkovice. Třetí u Autosalonu Mazda Hrabová a čerstvě čtvrtá je Benzina Rudná v Zábřehu. Ale jak jsou ta místa vybírána a proč v tomto pořadí a relativně blízko od sebe, netuším.

                24. Ta benzina je stará jako Metuzalén, takže tipuji, že ta
                  Ta benzina je stará jako Metuzalén, takže tipuji, že ta trafna do které to ústí je ČEZu a stojí na pozemku ČEZu a nikoli jako u nových staveb okolo dálnice. Tam budou majetkové vztahy řekl bych komplikovanější. Firmy v okolí té trafny pravděpodobně odebírají zlomek toho co braly za socíku, takže rezerva výkonu je řekl bych značná. To bych řekl je základní důvod proč rostou tak chaoticky. ČEZ asi není připraven na jednání o míře své „majetnické“ skromnosti a nadále vystupuje jakoby mu patřilo vše v ČR. S argumentem ber čí neber, šak my si počkáme až vyměkneš. Dotací máme dost (ČEZ) a Ty na ně nedošáhneš případně Ti nepovolíme rezervu (stejně jako u solárů od 1/2009), tak se necukej.

                25. ČEZ začal stavět rychlonabíječky u Benzin a jede
                  ČEZ začal stavět rychlonabíječky u Benzin a jede konečně i na západ… , snad se zanedlouho dostane až k hranicím s Německem… kde ho čeká metál 🙂 Nicméně konec roku se kvapem blíží, tak ČEZ finišuje.
                  Ale Polyfázer buď nějak zaspal přidávat nabíječky do mapy, nebo nestíhá to nasazené tempo 🙁

                26. Za sedmero horami a sedmero řekami je prozatímní konec
                  Za sedmero horami a sedmero řekami je prozatímní konec dálnice D3 u středočeského Mezna, tam je Benzina a MCDonalds, takže velcí kámoši ČEZu, tam by se moooc vyjímal jeden ABB stojánek. Třeba i tam se na nás usměje štěstí a konečně dojedeme Leafem z úplného severu na úplný jih naší krásné vlasti. Problém je, že dost pravděpodobně se nepodaří dojet zpátky, protože na jih od ČB není kde doplnit energii na cestu zpět. Ale možná by to vyšlo.

                27. Vary jsou v haji uplne ve vsem, bohuzel 🙁
                  Vary jsou v haji uplne ve vsem, bohuzel 🙁

                28. nekupujú tie škodovky slepo hlavne firmy do fleetu?
                  a potom

                  nekupujú tie škodovky slepo hlavne firmy do fleetu?
                  a potom samozrejme na druhotnom trhu keď je vysoká ponuka tak sa tie škodovice točia.

                  ja nie som nijak zvlášť zaťažený na škodovky, ale ani proti nim nič nemám, a myslím, že ten pomer cena-výkon je spravidla jeden z najlepších na trhu pri každom modely.

                  v lete budem kupovať auto, veľkostne a triedou zodpovedajúce Rapidu.

                  čo by si mi ty poradil, ako lepšie, pohodlnejšie a navyše lacnejšie auto, miesto Rapidky?

                  Z lacnejších aut v ponuke vidím iba:
                  – Opel Astra, Ford Focus – cenový rozdiel je doslova iba v stovkách EUR
                  – Kiac C´eed, Fiat Tipo, Citroen Elysee – tam už je zaujímavý cenový rozdiel (cca 1000 až 2500 EUR)

                  Je niektoré z hore uvedených lepšie a pohodlnejšie, než Rapidka?
                  Ak áno, tak prečo? (spoľahlivosť? lepšia výbava v rovnakej cene?…)

                  Ďakujem

                29. nekupujú tie škodovky slepo hlavne firmy do fleetu?
                  a potom

                  nekupujú tie škodovky slepo hlavne firmy do fleetu?
                  a potom samozrejme na druhotnom trhu keď je vysoká ponuka tak sa tie škodovice točia.

                  ja nie som nijak zvlášť zaťažený na škodovky, ale ani proti nim nič nemám, a myslím, že ten pomer cena-výkon je spravidla jeden z najlepších na trhu pri každom modely.

                  v lete budem kupovať auto, veľkostne a triedou zodpovedajúce Rapidu.

                  čo by si mi ty poradil, ako lepšie, pohodlnejšie a navyše lacnejšie auto, miesto Rapidky?

                  Z lacnejších aut v ponuke vidím iba:
                  – Opel Astra, Ford Focus – cenový rozdiel je doslova iba v stovkách EUR
                  – Kiac C´eed, Fiat Tipo, Citroen Elysee – tam už je zaujímavý cenový rozdiel (cca 1000 až 2500 EUR)

                  Je niektoré z hore uvedených lepšie a pohodlnejšie, než Rapidka?
                  Ak áno, tak prečo? (spoľahlivosť? lepšia výbava v rovnakej cene?…)

                  Ďakujem

                30. To záleží na vkusu. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že
                  To záleží na vkusu. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že jsem vždy raději preferoval 3 roky staré auto než za stejné peníze úplně nové nezajímavé a bez výbavy. A tak jsem si raději koupil 3 roky starý Citroen C5 s hydropneumatickým pérováním a plnou výbavou, než abych si koupil Rapid, který stál v té době stejně. Navíc jsem ho nedávno měl jako náhradní auto v práci a nevěřil jsem svým pocitům. Nepohodlné, tvrdé, když se zavřou dveře, je to zvuk, jako když zaklapne ta velká popelnice u paneláku. Výbava nulová, dokonce i světla jsem musel neustále rozsvěcovat a zhasínat. Oproti komfortu typu Kia, Hyundai, Citroen, Ford, je Škoda úplné nic. Vzpomněl jsem si na svůj první Peugeot 309 r.v. 1991 – v Rapidu kromě klimatizace nebylo vůbec nic navíc, naopak 309 byl výrazně pohodlnější a oproti lenivému Rapidu jel jako drak. To si opravdu raději kupte tu 309tku, ušetříte hromadu peněz a ani nepoznáte rozdíl. A spolehlivost? Škodovka je pěkná kasička, opravdu moc pěkná.

                  Stejně nakonec všechno dopadlo jinak. Teď mám Nissan Leaf, dostupné elektrické auto, které zvládne prakticky všechno, co potřebuju. Takže jinak skvělý Citroen C5 už je rok v garáži a stojí. Zkuste se porozhlédnout i v této kategorii, věřím, že zrovna Leaf by Vám slušel :). Budete velmi příjemně překvapen pohodlím a výbavou. Přitom 4letý Leaf není cenově nijak daleko od nového Rapida. Kdybyste byl někde z okolí (jsem od Č. Budějovic), řeknu, že se někde sejdeme a zkusíme si ta auta porovnat.

                31. ďakujem za odpoveď aj za návrh.
                  bohužiaľ, bývam 350 km

                  ďakujem za odpoveď aj za návrh.
                  bohužiaľ, bývam 350 km do ČB, takže Leafa si zrejme radšej skúsim niekde v okolí.

                  Popravde som nad tým Leafom uvažoval tiež.
                  mám priemerný denný nájazd cca 50km, raz do týždňa 150km.
                  nad 150 jazdím ozaj výnimočne, takže nepotrebujem 80kwh baterku v aute.

                  jedného krásneho dňa určite chcem ísť BEV.
                  Či to bude už teraz, a či to bude práve Leaf, sa ešte uvidí.
                  Aby som bol úprimný, dizajn toho auta mi vyložene nesedí.
                  Viem, že to znie povrchne, ale keď už človek ide minúť 15-20 tisíc € na auto, tak by bolo fajn, keby sa mu aj páčilo 🙂

                32. I mně se auto musí líbit. Ale na Leafa jsem si zvykl vcelku
                  I mně se auto musí líbit. Ale na Leafa jsem si zvykl vcelku brzy. Pokud zapátrám po podobných autech jako je Leaf, moc široká nabídka bohužel není. E-Golf nic extra, navíc moc tvrdé auto, také o dost dražší než Leaf, přitom Leaf je přece jen o něco dál. Fiat500 asi už vůbec ne, BMW i3 je drahé a trojčata zase moc malá a na dnešní poměry i ta jejich baterka je poměrně malá. Třeba si někde Leafa zkusíte a nakonec zjistíte, že se Vám líbí :-). Zvláště svezení je moc příjemné.

                33. M.Krupka, můžete mi osvětit, jak vypadají naše tradice
                  M.Krupka, můžete mi osvětit, jak vypadají naše tradice svátků velikonočních v očích cizonárodních?
                  To je zvlášť zajímavá reakce.

                34. Ve světě (tuším Egypt) ženy považují i za sexuální
                  Ve světě (tuším Egypt) ženy považují i za sexuální obtěžování tohle video, kdy muž zastaví na ulici a jen jí pozve na kávu.

                  https://youtu.be/lnhyJrdMMoU

                  Jak si asi takové ženy vyhodnotí bušení pomlázkou na dveře a to co následuje poté?

                  https://youtu.be/tQo8o0yX-wg

                  Tuším nedávno proběhl na tiskové konferenci amerického prezidenta malý incident, kdy se novinář nechtíc odevzdat mikrofon dotkl ruky té ženy, která mu chtěla mikrofon vzít. I to bylo nepřípustné. To video se dá dohledat.
                  Věřte, že na naše velikonoční tradici se koukají, jako na to, že tu ženy obtěžujeme a bijeme a vyžadujeme od nich jakési vajíčko. Prostě sexistická tradice v jiném světě nepochopitelná. 🙂

        2. 2000 požárů aut za rok to máme 5,5 požárů spalováků
          2000 požárů aut za rok to máme 5,5 požárů spalováků každý den, což je jedno auto každé 4 hodiny!!! :((
          Vozte sebou v autě pořádný hasicí přistroje, můžete pomoct jinem motoristům nebo je i zachránit! Myslím, že do pickupů je v USA dávaj stadardně.

        3. Z článku:
          „Konvenční vozy prý trpí na požáry pětkrát

          Z článku:
          „Konvenční vozy prý trpí na požáry pětkrát častěji než elektromobily.“

          Jenže v originálním připojeném videu reportér říká že automobily Tesla hoří 10x méně než auta na benzín. Vypadá to že se v bulvárních novinkách naučili dělit dvěma :)))


          Dodatečným šetřením u jednoho údajného „samovznícení“ modelu S v USA, Tesla zjistila, že majitel prostřelil baterku z prostoru kabiny :))))

              1. V Americe, ve střední zvlášť, je prý podobně jako v
                V Americe, ve střední zvlášť, je prý podobně jako v Arábii zvykem z radosti střílet do vzduchu ostrýma. Taky to ročně pár lidí sejme, protože i kulka padající zpátky z nebe má – kupodivu – sílu zabít. Tady si zřejmě borec, v radosti z jízdy s jeho novou Teslou, jen spletl směr střelby. Ale hezky to zamlčel, jak vyplývá z článku. Sám jsem zvědav, pokud by směr střelby byl vzhůru a otvírací střecha zůstala zavřená, jestli by borec následně reklamoval zatékání do vozu při dešti 🙂

        4. Myslím že to je jen o počtu vozidel, když si vezmeme
          Myslím že to je jen o počtu vozidel, když si vezmeme orientačně , že u nás jezdí cca 3000x více aut na fosilní paliva, tak statisticky vychází na elektromobil požár 2000/3000 je 0,66 ks elektromobilu.

          No a pokud vím zde z diskuze, tak to letos minimálně jednomu blaflo.

          A to si vemte že průměrný věk a nájezd elektromobilů je mnohem menší.

          Takže ač sám majitel elektromobilu si nemyslím že by tom byl nějaký rozdíl, já sebou rozhodně hasičák /do 1000v/ vozím a je to můj první hasičák ve spalováku jsem ho nevozil.

          A důležitý je mít odzkoušené nouzové odpojení akumulátoru.

          Nejčastější problém je v 12V síti a tu mají elektromobily a spalováci skoro stejnou.

            1. Co jsem zatím v elektromobilech viděl, tak se tam používá
              Co jsem zatím v elektromobilech viděl, tak se tam používá normální olověná startovací baterie, asi není tak velká jako u naftových aut,ale na založení požáru rozhodně spolehlivě stačí.

              Se podívejte třeba na tyto fotky

              hybrid.cz/hyundai-ioniq-electric-soused-z-boleslavi-nema-jen-problem-je-uplne-v-pytli-1

              je to úpně normální baterie, protože v případě poruchy DC-DC převodníku, musí utáhnout světla, balubní elektroniku, posilovač brzd, ABS, servo řízení

Napsat komentář