Audi e-tron umí nabíjet výkonem až 150kW, WLTP dojezd 417 km

Nizozemská síť nabíječek Fastned, u které byl aktuálně zahlédnut i elektromobil Tesla Model 3 na CCS, publikovala data z nabíjení předprodukčních verzí Audi e-tron.

Nabíjení kamuflovaného prototypu elektromobilu Audi e-tron konektorem CCS.
foto: Audi

Fastned zveřejnil nabíjecí křivku elektromobilu Audi e-tron u 175kW nabíjecí stanice. Ta potvrzuje, že elektromobil zvládá bez problémů výkon mírně nad 150 kW, než na 80 % nabití postupně začne klesat ke 100 kW a 50 kW.

Nabíjecí křivka elektromobilu Audi e-tron

Nabíjecí křivka elektromobilu Audi e-tron
foto: Fastned

Kromě toho Audi potvrdilo WLTP dojezd e-tronu na 417 km, což se očekávalo. Auto je vybaveno 95kWh baterií (hmotnost 700 kg; 36 modulů po 12 pouch článcích s nominálním napětím 396 V).

123 Comments on “Audi e-tron umí nabíjet výkonem až 150kW, WLTP dojezd 417 km”

  1. Dost podstatná věc, která ukáže jestli Audi vychvalovaný
    Dost podstatná věc, která ukáže jestli Audi vychvalovaný teplotní menežment opravdu funguje, nebo to jsou zas jen reklamní žvásty je otázka rychlosti zimního dobíjení. Pokud to dají, tak to bude další dost významné plus pro koncern.

    Kia e-Niro, Hyundai Kona i Jaguar zimní dobíjení s aktivním TMS evidentně stále neumí.

      1. Na netu se po rapidgate objevila nová, tentokrát coldgate.
        Na netu se po rapidgate objevila nová, tentokrát coldgate. Je k tomu pár článků a nejvíc názorná jsou asi videa od Bjorna. Zdá se že jejich aktivní TMS nedokáže/nemá povoleno v chladných podmínkách (pod 0°C) baterii rychle prohřát, aby byla zajištěna plná nabíjecí rychlost. Typicky u testovaného e-Niro, které v létě jede na HPC spolehlivě do 77% SoC nějakých 75kW, tak v zimě i po delší jízdě se zapnutým předehřevem baterie nepřekročí 50kW (obvykle osciluje kolem 45kW, nejvíce mu vyskočilo 57% ale jen na chvilku než to zase spadlo). 🙁

        Není to tak omezující jako rapidgate, ale nepotěší to. Tesla je tak zatím jediná, která dokáže baterii rychle prohřát pro plný, nebo téměř plný výkon i v zimě.

        1. Předehřev baterie u IONIQa je aktivován, když teplota
          Předehřev baterie u IONIQa je aktivován, když teplota baterie klesne pod 0°C a EV je připojeno k nabíječce. Při dosažení 0°C je předehřev ukončen. Předpokládám, že stejně tomu bude i u Kony a Nira.
          Videa Bjorna sleduji a při poslední jízdě Nirem když nabíjel, došlo i 2x k přerušení ve 20%. Škoda, že neměří teplotu baterie. Ta ale musela být na pokojové teplotě, když jel přes 1000km a několikrát nabíjel.

          1. Ioniq má především „kované“ články, které by podaly
            Ioniq má především „kované“ články, které by podaly slušný výkon i zcela bez TMS. Ten má navíc řešený vzduchem, který ač má plno nevýhod, tak dokáže pracovat jednak velmi rychle a díky kanálům mezi jednotlivými články v modulech i celkem rovnoměrně.

            U Kony/Niro, která má 5,5kW PTC to rozhodně není problém ve výkonu ohřevu, ale částečně v použitém „levném“ principu přenosu tepla formou podlahové roznášecí/teplovodivé desky, na které jsou seštosované články postaveny bokem, tzn. toto řešení při velkém topném výkonu modul/články neprohřívá rovnoměrně. A za druhé tím, že nechtějí ztrácet efektivitu vozu udržováním trvale relativně vysoké teploty baterie, protože LG články to obvykle (krom rychlonabíjení) nevyžadují.

            Naopak Tesla články vysloveně teplo pro svůj provoz vyžadují, jinak jdou jejich parametry do kytek. U článků z TM3 je pak vysoká provozní teplota (30°C) doslova nutnost. Tomu je pak zcela přizpůsoben i TMS.

            1. Mimochodem Kona 64kWh prý na některých trzích (mluví se o
              Mimochodem Kona 64kWh prý na některých trzích (mluví se o USA) nebude mít bateriový topný element 2kW a k tomu nebude mít v tepelné čerpadlo! (asi to ani nepůjde objednat) Právě v USA má být hlavním důvodem udržet agresivní cenovou politiku.

              Niro to má mít alespoň možnost objednat.

              1. Nedivím se. Bolt taky nemá tepelné čerpadlo. A ze
                Nedivím se. Bolt taky nemá tepelné čerpadlo. A ze zkušeností s topnými dráty z i3 vím, že jestli to v eNiru a dalších funguje podobně, tak to tu baterku vyhřívá opravdu dlouho, BMW i3 to trvá na 15 °C asi 3 hodiny, rychleji to nejde, protože by články nebyly zahřáty rovnoměrně.

    1. Neverím, že to bude tak fungovať ako na tesle. Prestup
      Neverím, že to bude tak fungovať ako na tesle. Prestup tepla pri velkých článkoch ako má Audi bude vždy pomalší ako pri malých 18650, alebo 21700. Kludne sa môžem staviť, že ani ten špeci gél nebude mať taký efekt ako sa snažia prezentovať.
      Jediný spolahlivý spôsob na rýchle prehriatie batérie je velký odber v krátkom čase, ako to robí Bjorn.

    1. Dá se to udělat tak, že utnete část CV fáze nabíjení.
      Dá se to udělat tak, že utnete část CV fáze nabíjení. Utnutí při 50kW, tedy zhruba 0,5C by odpovídalo nějakým 8-10% kapacity bufferu nahoře. Výhodou tohoto řešení je právě to, že držíte vysokou rychlost nabíjení „až do konce“.

      Tesla měla/má podobné nastavení, kdy při tuším 90% posuvníku jede do plného napětí 4,2V/článek, ale hned po jeho dosažení ukončuje nabíjení (vynechává CV fázi).

    1. Škoda tej spotreby. Možno to má na svedomí horšia
      Škoda tej spotreby. Možno to má na svedomí horšia aerodynamika v kombinácii s inými faktormi. Nezachránia to, samozrejme ani virtuálne zrkadielka (drahý špás ak to niekto odrazí). Interiér, podvozok a odhlučnenie, ktoré audi vie, sú velké plus.
      Zavádzanie menej znalých vodičov s rekuperáciou (hlavne s jej velkým vplyvom na dojaz), sa naplno prejaví pri ustálenej jazde na dialnici.

  2. Dojezd podle WLTP souhlasí. Reálná průměrná potřeba,
    Dojezd podle WLTP souhlasí. Reálná průměrná potřeba, kterou v testu e-tron měl (video 1:00:00 – 1:10:00)
    https://www.youtube.com/watch?v=m7Sda74nYHA

    je 24 kWh/100 km – při 25°C většina silnice rovina nebo trochu z kopce, plynulá jízda 50 – 80 km/h + nějaká dálnice 120-140 km/h
    27-28kWh/100km.
    Dojezd počítáme-li s 95 kWh je 400 km.
    Dost velkej fail jsou:
    1)zrcátka – kamery ne moc kvalitní obraz + koukáte do strany, ale dolů
    2)v interiéru díly z e-Golfa – sloupky, stínítka apod.
    3)dozadu se nevejdou 3 lidi nebo i 1 dětská sedačka + 2 lidi,
    natož 2 sedačky a 1 chudák uprostřed na úzkém, tvrdém, vyvýšeném
    sedadle.
    No, čekal jsem víc.

    1. Z vlastní krátké zkušenosti s e-tronem a dlouho předtím
      Z vlastní krátké zkušenosti s e-tronem a dlouho předtím experimentálním Volkswagen XL1 můžu potvrdit, že ač ty kamery místo zrcátek vypadají na první pohled jako dobrý nápad, provedení zatím vždy kulhá. Kamery zatím nedokážou dát tak přesný, kvalitní a rychlý obraz jako prosté zrcátko.

    1. Tak ještě jednou dokola, když jsou tedy ty Vánoce.
      Tak ještě jednou dokola, když jsou tedy ty Vánoce. Technologie výroby baterií nám historicky stále neumožňuje vyvinout ve všech ohledech perfektní baterii. Musíme si tak vybrat jestli chceme vyrobit baterii s vysokou energetickou hustotou (HE) nebo vysokým výkonem (HP/HD) nebo s nějakým mixem těchto parametrů. Pro baterie HE je trvalý nabíjecí proud 1,5C dnes špičková hodnota. Pro moderní HP baterie není již problém trvale 3-5C.

      Příklad je pak takový, že kdybyste chtěl vyskládat krabici e-tronu z článků MEIV, tak tam dostanete max 40-45kWh, kvůli jejich nízké energetické hustotě a pak samozřejmě do nich můžete valit zase těch 2,5C. Tesla používá články s nejvyšší energetickou hustotou na trhu, ale trvale do nich 1,5C valit nedokáže (pouze špičkově na krátkou dobu). Tesla tak stále nabíjí v průměru pouze 1C.

      1. Tesla zvláda krátkodobo max. 1,25C. Pri 75kWh baterii je to
        Tesla zvláda krátkodobo max. 1,25C. Pri 75kWh baterii je to max. 96-99kW a 100kWh-ová asi 125kW nabíjací výkon.
        Články e-tronu sú v tomto lepšie ako teslácke. Otázna je ešte životnosť pri takomto výkone, ale to sa dozvieme až o niekolko rokov.
        Ne tej nabíjacej krivke je zaujímavé, že nestúpa lineárne ale sú tam dva vrcholy. Kto vie prečo?

        1. Měl jsem na mysli už TM3 s 80kWh celkové kapacity, která
          Měl jsem na mysli už TM3 s 80kWh celkové kapacity, která jede 116kW, tedy 1,45C což jsem si dovolil hrubě zaokrouhlit na 1,5C. Na druhou stranu ale tento nabíjecí výkon drží po kratší dobu než TMS/X, takže v celkovém součtu nabíjí zhruba stejně rychle.

          Ty 60Ah články od LGchem v e-tronu mají stále jen cca 550Wh/l, články 21700 v TM3 mají zhruba 750Wh/l. Čili ta myšlenka je stále platná.

          Podle grafu pak e-tron navíc končí nabíjení na 50kW, tzn. má buffer energie na tvrdo nahoře a správně ho využívá k urychlení nabíjení a pak k funkci rekuperace i při „plně“ nabité baterii. Tesla má odjakživa pro homologovaný dojezd buffer dole, nebo si ho může uživatel libovolně nastavit i nahoře zak jako u Audi.

            1. To tomu neodporuje, za normálních okolností vůz hlásí
              To tomu neodporuje, za normálních okolností vůz hlásí že je plně vybitý při tom malém cca 4kW bufferu dole (stanoveno napětím), nicméně po snížení výkonu vozu opět napětí baterie vzroste a vůz tak nebrání uživateli opakovanému úplnému „dojetí“. Teslu v range modu nabijete na 404V s kompletní CV fází, tzn. 4,2V/článek. Tedy v tomto módu (pro který je homologován dojezd) žádný buffer nahoře není.

              Jinými slovy Tesla ukazuje, že to jde i bez bufferu, když máte dostatečně velkou baterii, kterou normální smrtelník v 99% případů nevyjede na 100% DoD během jednoho cyklu. Tzn. velká baterie je sama o sobě bufferem.

                1. Ještě doplním, že po ukončení CV fáze nabíjení na
                  Ještě doplním, že po ukončení CV fáze nabíjení na 4,2V i u Tesla článků poměrně rychle spadne napětí někam k těm vámi uváděným 4,185V (to je obecná vlastnost reálných elektrochemických akumulátorů, když neukončíte nabíjení při 0mA, ale někde na katalogových C/50).

                2. Len na doplnenie, aj ked je bateria nabitá na 4,2V, tak
                  Len na doplnenie, aj ked je bateria nabitá na 4,2V, tak stále do nej ide nejaký mini prúd (zrejme sa mení na teplo ale neviem to isto), pričom napätie už stúpať nebude, takže na 0mA sa nikdy nedá dostať. Vždy sa nabíjanie musí ukončiť nejakým skokom, trebars tých C/50.
                  Ale ďakujem za informácie, čo tu píšte, zasa som sa dozvedel niečo nové.

      2. Opravdu jste by se veslo do boxu etronu jen 40-46 kWh clanku z
        Opravdu jste by se veslo do boxu etronu jen 40-46 kWh clanku z Mieva? Me to nejak nevychazi. Etron ma objem boxu pres 1m3 . Kdyz budeme pocitat polovinu objemu na vlastni clanky tj 500 litru tak to mame ze se tam vejde 660 clanku lev50n to mame kapacitu kolem 120kWh. Tak kde delam chybu?

        Ale i tak pokud mate pravdu tak stale rikam nic moc pokrok za 10 let vyvoje bateriovych clanku.

      1. Aaa tak tady jsi, tak kdo je tedy nakonec ten jouda?:) Stale
        Aaa tak tady jsi, tak kdo je tedy nakonec ten jouda?:) Stale budes cenu srovnavat s TMX100D ? Stale doufas v dojezdy jako ma Tesla? 🙂 Jak sem rikal, drazsi,mensi dojezd, mensi uzitny prostor, bez site superchargeru, horsi autonomni funkce. No nekupto. Jo dej nam urcite vedet jak to jezdi az ti ho dodaji, protoze budes jeden z mala skutecnych majitelu.

        1. Koukám, že kdyby tě tvá matka tenkrát radši spolkla, tak
          Koukám, že kdyby tě tvá matka tenkrát radši spolkla, tak by se všem ulevilo. Tohle už je ukázka idiocie…
          Tak znovu:
          1) Já nedoufám, že to bude mít stejný dojezd jako Tesla X. Bude mít dostačující a podobný, abych to neřešil. Váhově je e-tron o něco těžší, větší Cx, ale nepředpokládám dramatické rozdíly v dojezdu – není důvod.
          2) Co to je menší užitný prostor? V garáží mi stojí V-Klasse, když potřebuji řešit užitný prostor…
          3) Bez sítě superchargerů. Ano, máte pravdu, pokud bych cestoval neustále po Evropě, tak by byla lepší Tesla kvůli sítí nabíječek. Kolem Plzně nemáme žádný supercharger a dosud jsem to přežil, tak to přežiju bez SC i nadále.
          4) Autonomní funkce – to je to poslední, co by mne trápilo. Mě stačí adaptivní tempomat (má Tesla radar, aby adaptivní tempomat fungoval i v mlze?) a hlídání/sledování pruhů. Já Autopilotu nevěřím. Má Tesla head-up displej nebo třeba infrakameru, kterou ocením více?

          1. Zprvu si ujasneme co tu vlastne resime. Asice, ze jsi to byl
            Zprvu si ujasneme co tu vlastne resime. Asice, ze jsi to byl ty, co si se vztekal, ze co si to dovoluji srovnavat cenu e-trona s TMX 75D, ze pry mam brat cenu 100D jako bernou minci. Jediny rozdil mezi temi modely je v dojezdu. A ted najednou ti na dojezdu nezalezi? Nehlede na to ze etron se nedostane ani na dojezd 75D a byl jsi to prave ty co tvrdil ze bude mit podobny jako 100D 🙂 Takze ja se ti sem prisel jen vysmat a ne te presvedcovat at si kupujes Teslu.

            1) Netusim co je pro tebe dostatecny dojezd “abys ho neresil”, co treba leaf se 150km? TMX 100D ma cca 480km, etron ma 330km. To je pro mnohe uz dost zasadni rozdil z kategorie “nebe a dudy”.

            2)mensi uzitny prostor je kufr u etrona velikosti 600 litru. To i Sko ma 900 a X jeste vice. Nehlede na prostor pro posadku.

            3)Ano kolem komina cloveku staci treba i ten iOn, ale kdyz se rozhodnes pak s etronem vyrazit dal, mas problem zatimco s Teslou to vubec neresis a jedes si treba pres pul evropy.

            4) Pokud te autonomni funkce nezajimaji vporadku. Ale vez ze i ten adaptivni tempomat a hlidani pruhu jde delat ruznymy zpusoby a Tesla je na tom lepe nez konkurence, jelikoz ma nejpokrocilejsi HW a SW a jestli chces na nejake z aut v tomto ohledu spolehat je to prave Tesla. ( jinak ano Tesla ma radar a funguje i v mlze:)

            Nicmene kup si co chces. Ja ti Teslu nenutim. Verim ze budes s etronem spokojen, protoze od nej vlastne ani nic necekas, jezdit budes kolem komina, na delsi cesty a vic lidi/nakladu mas srackomet. Takze jako privesek pro manzelku skvele auto. Rekl bych typicky Audi zakaznik.

              1. Lol a ty stranky si vyhrabal kde? Alespon uved zdroj. Nicmene
                Lol a ty stranky si vyhrabal kde? Alespon uved zdroj. Nicmene doporucuji se misto nejakych reklamnich kravin a bazaru divat na oficialni stranky pro mereni EPA cyklu. To je myslim validnejsi zdroj informaci nez nejaky tvuj bazar na prodej ojetin 🙂 Na tvojem screenshotu jsou hodnoty ktere absolutne neodpovidaji namerenym hodnotam a vsechny auta tam maji bud 350 nebo 360 Wh/mi 😀 Dobry vtip. Hodne stesti v propagovani podobnych desinformaci, ale pokud chces vedet skutecne hodnoty mrkni se na http://www.fueleconomy.gov

                https://imgup.cz/image/L24d

                1. ev-database.uk/compare/efficiency-electric-vehicle-most-efficie
                  ev-database.uk/compare/efficiency-electric-vehicle-most-efficient

                  MPGe 63 u Audi eTron jsi spočítal doma na kalkulačce?

                2. Ani na Fuel economy nevidím zásadní rozdíl mezi iPace
                  Ani na Fuel economy nevidím zásadní rozdíl mezi iPace 44kWh/100mil a Tesla X 40 kWh/100 mil, Audi má 42 kWh/100 mil. Tedy rozdíl +/- 5%.

                  imgup.cz/image/L24y

                3. Proc proboha ty auta porovnavas s P100D? To je uplne jine
                  Proc proboha ty auta porovnavas s P100D? To je uplne jine auto, s naprosto odlisnym dojezdem a neporovnatelnym zrychlenim. Nechces nahodou ho porovnat treba s Ioniqem nebo iOnem? Kdyz uz chces neco srovnavat tak tu snad mame TMX 75D, ktere ma sice stale lepsi dojezd a zrychleni, ale aspon to uz zacina blizit. Tak zapni mozek, at se s tebou da alespon trochu debatovat.
                  TMX 75D ma 36 kWh/100mil a iPace ma 44 kWh/100mil, coz je narust o cca 23%! Takze toliko k tvym 5% 😀
                  Jinak ano onech 63 MPGe se da dopocitat snadno, jelikoz velikost baterie i dojezd je u eTronu znam. Neni to presne ale moc daleko od pravdy to nebude. Rozhodne se nedostane na efektivitu iPace natoz Tesly. Takze narozdil od TMX 75D bude o cca dobrych 30% min efektivni. Tomu rikam naskok diky technice, ktery jen tak nekdo neprekona 😀

                4. Nejméně efektivní auto na světě je BYD e6, těžko jej
                  Nejméně efektivní auto na světě je BYD e6, těžko jej Audi překoná. Audi má sice baterii 95 kWh, ale využitelná hodnota je 83.6 kWh, tedy nelze porovnávat dojezd s 100 kWh baterií, která má využitelnou kapacitu kolem 96 kWh. Ale chápu pro tebe je Tesla nepřekonatelná, vše ostatní vždy bude povl. Spousta lidí si koupí auto co vypadá jako auto, ne trabant s displejem.

                5. Ne pepo, nejde o to ze bych uctival teslu za kazdou cenu, ale
                  Ne pepo, nejde o to ze bych uctival teslu za kazdou cenu, ale chapu ze kdyz dojdou argumenty tak hlupaci se vzdycky uchyli k hlaskam o tesla ovcich a honeni na muskovou fotkou. Jen upozornuji na hola fakta, coz nekteri tesla hateri, neradi slysi, jelikoz fakta nejdou okecat a zamest pod koberec, tak snadno.

                  Ano etron ma 83.6 kW vyuzitelnych, ipace ma 84.7 kW, takze defakto stejne baterky. Ale dojezd iPacu je 376km EPA, kdezto etron ma puhych 333km EPA. Tesla X75D s uzitnou velikosti baterie 72.6 kW ma dojezd 381km. Nevim uz jak jinak ti to vysvetlit. Bud si chodil do zakladni skoly a chapes ze tohle neni debata o tom esli mas rad tesla teslu nebo audi ale o faktech. Pokud to stale nechapes, jsi zkratka idiot. A to neni urazka ale opet konstatovani faktu.

                6. Asi je to moje selektivní slepota, ale myslím že Audi zas
                  Asi je to moje selektivní slepota, ale myslím že Audi zas tolik e-trona nevynášelo do nebes pro jeho dojezd ve srovnání s Teslou. Přišlo mi, že to spíš vyznívalo jako první německé auto s dojezdem, který není k pláči. Pokud si vzpomínám tak hlavní bod propagace byl německá kvalita a komfort, dále jízdní vlastnosti, rychlé dobíjení a teplotní management a silná rekuperace.

                  Rozhodně to nebyla taková masírka jako u Jaguáru, kde jim nemohu a nechci zapomenout „vyvíjen nejlepšími inženýři na světě, 3roky intenzivního testování“ a pak z toho vypadla taková tragédie, které trhá i infotainment. Kdyby drželi hubu tak neřeknu ani slovo.

                7. Jaguár se holt zhlédl v taktice koncernu VW. O co více
                  Jaguár se holt zhlédl v taktice koncernu VW. O co více kecáme, o to méně děláme.

                8. Tobe z toho VW hejtovani jednou rupne žilka…
                  Tobe z toho VW hejtovani jednou rupne žilka…

                9. Fakta nejsou hejtování. To si pletete pojem a průjem.
                  Fakta nejsou hejtování. To si pletete pojem a průjem. Podívejte se na minulých pár měsíců, co všechno jejich marketing, hledíce k světlým elektro zítřkům, vyplodil, a srovnejte to s tím, co elektrického vyjelo z jejich výrobních linek a dostalo se opravdu do autosalonů.

                10. Ještě je potřeba porovnat váhu a koef. CX u TMX 75kWh a u
                  Ještě je potřeba porovnat váhu a koef. CX u TMX 75kWh a u Audi. Kdyby do eTronu dali kompozit a hliníkovou karoserii, tak bude spotřeba podstatně lepší a zase bude stát o 50% víc, každý má na výběr. Porovnání dojezdu je jenom honění jednoho parametru, jako když provnáme DSLR podle rozlišení.

                11. Promiňte, to jsem nepochopil. To má být jako pro Audi plus
                  Promiňte, to jsem nepochopil. To má být jako pro Audi plus nebo minus, že je z tankové ocele? Vždyť historicky to byli oni, kdo přišli s hliníkovou kastlí.

                12. Někdo řeší cenu, někdo dojezd. Všichni co používáme
                  Někdo řeší cenu, někdo dojezd. Všichni co používáme BEV víme, že dojezd není ten nepotřebnější parametr, nebo si kupují lidé auta jen podle velikost baterie (nádrže)?

  3. By me zajimalo jestli za par let dokazi upgradovat ty
    By me zajimalo jestli za par let dokazi upgradovat ty stavajici 50kW nabijecky na 350kW…otazka jestli to vubec pujde a jestli treba nebude vyhodnejsi pridat spise nove, dalsi stojany… jenze ani ted po par letech nemame pokryta vsechna okresni mesta DC chargerem 🙁

    1. Takovyhle upgrade je ptakovina, zbyl by tak max displej a
      Takovyhle upgrade je ptakovina, zbyl by tak max displej a ctecka cipu, sedminasobek vykonove elektroniky se do stavajici krabice nema sanci vejit. Takze spis postavi druhy stojan vedle, v lepsim pripade (po vyprseni dotacnich podminek) ten slaby prestehuji do nejake min atraktivni lokality.

    2. EU by už měla začít dávat dotace jen na minimálně 300
      EU by už měla začít dávat dotace jen na minimálně 300 kW mabíječky jako náhradu pump. Pomalejší nabíjení je jednodušeji zajistitelné příkazem, že všechna provozovaná velká parkoviště zvláště vnitřní musí mít do roku 2025 2-10% míst s nabíjením alespoň 20 kW.

      1. Zbytečné vyhazování peněz. Tedy jinak. Kolikrát více
        Zbytečné vyhazování peněz. Tedy jinak. Kolikrát více stojí 300 kW nabíječka než klasická 50kW? Zatím dotovat 50kW. Kdo bude nenažraný (rezervovaný výkon, nutnost být v cíli včera) ať si komerčně připlatí. Toto není o nutnosti, to je o honění si.

          1. to ale nic nemění na faktu, že nevidím důvod cpát NYNÍ
            to ale nic nemění na faktu, že nevidím důvod cpát NYNÍ peníze formou dotací na pumpy. Jakoby jich pumpaři měli málo. Raději dále podporovat restaurace s „pomalým rychlonabíjením do 50kW“. Až ceny výrobci stojanů srovnají, pak klidně i více. Ale jak říkám, chce-li někdo v době nedostatku rychlonabíječek být bleskověnabitý ať si připlatí – viz. SuC. Není důvod přenášet špatné zvyky fosilního automobilismu do éry elektromobilů (honění) a ještě to dotovat. Už jen to, že pomalé nabíjení je příznivé pro distribuční síť je důvodem odmítnout neplacené superextramegarychlé nabíjení.

    1. Tak nakonec to nutné nákladově stejně bylo, protože
      Tak nakonec to nutné nákladově stejně bylo, protože počet variant, které nakonec nabízí stejně skoro to samé už byl neúnosný, a jestli to nakonec moc lidí nevyužívalo, protože většinu nových aut kupují firmy, tak to ani němělo tu původní konkurenční výhodu proti sešněrovaným nabídkám zaoceálnských dovozů do EU.

      Ovšem právě teď tohle zároveň s elektrifikací a extrémní robotizací nových linek přinese opravdu skokový pokles zaměstnanců v automobilovém průmyslu EU, klidně do toho roku 2030 o polovinu lidí.

  4. Prevcirem jsem nabijel Peugeot Ion na Chademo CEZ. Zacatek
    Prevcirem jsem nabijel Peugeot Ion na Chademo CEZ. Zacatek dobry, neco pres 30kW. Za 2minuty to spadlo na 15kW a za dalsi chvilku to bylo 10kW. Za 10 minut jsen nabil 2,75kWh a zaplatil 72Kc. Z 50% na 70%. Tak uvidime jaka bude realita u etronu.

          1. Buďte tak hodný, když už se umíte tak krásně
            Buďte tak hodný, když už se umíte tak krásně expresivně vyjadřovat, jak definujete „katastrofální účinnost za jízdy“?
            Já jak tady pozoruji Váš fanatismus a totální netoleranci k jiným názorům, než těm Vašim, tak mám pocit, že normální lidé si opravdu oprávněně mohou o elektronadšencích myslet něco o bláznech.
            Já abych se zařadil do vašich řad, tak budu asi muset si ho začít každý večer honit nad plakátem Muska a začít toužit po komfortu tramvaje s pekáčem uprostřed…

            1. Oceneni za “Katastrofalni ucinnost za jizdy” u me dostanou
              Oceneni za “Katastrofalni ucinnost za jizdy” u me dostanou auta, ktere dosahuji nejhorsich MPGe na trhu. Momentalni kral – iPace, ktery kraluje se svym otresnym 76 MPGe a uz uz se zdalo, ze horsi auto dinosauri vyplivnou nedokazi. Byl prave prekonan novym klenotem od Audi, zazrakem moderni techniky, E-tron s neuveritelnym MPGe….pockej si…. 63 MPGe. Co dodat. Audi se podarilo prevzit korunu za elektromobil s nejhorsi ucinnosti za jizdy na trhu. Tomu rikam naskok diky technice, ktery uz jen tak nekdo neprekona. Pro srovnani TMX75D (mnohem vetsi auto a par let na trhu uz ji mame) ma 93 MPGe. Myslim ze neni treba nic dodavat. Jak vidis, tak jediny blazen jsi tady ty…

            2. Ano Kašpare, měl bys – bude to lepší, než si ho mastit
              Ano Kašpare, měl bys – bude to lepší, než si ho mastit nad fotkou se 4ma nulama pod kapotou.. Jen hlupák tu bude mávat zkorumpovanym údajem o dojezdu, aby se za cas říkalo WLTPgate z dílen stejných podvodníků jako Dieselgate. Od tech hajzlu bych nekoupil ani posledni hřebík na světě. Protoze Diky bohu existují na světě lide, kteri se nehoní jen za mamonem – ano spravne, pan Musk mezi ne take patří. To ze to nevidíš Ty – to není můj problem 😉

        1. A hrušky mi chutnají lépe než jabka. Stejná informační
          A hrušky mi chutnají lépe než jabka. Stejná informační hodnota. Proč bych mel jezdit na CHAdeMO, když mam SC? Malé prekvapko – za 36tis najetých km jsem NIKDY nenabijel z CHAdeMO. Asi tak 10x Mennekes.. Wow.. nejsem tak bohatý, abych mohl mrhat casem u Lidlu a CEZu..

      1. chápu to tak, že jde spustit „oboustranné nabíjení“, ale
        chápu to tak, že jde spustit „oboustranné nabíjení“, ale o rychlejším nabíjení na 50kW nabíječkách asi nebude možno hovořit. Po deseti minutách DC nabíjení se napětí na aku trojčat zarazí a proud klesá, takže než spustíš druhý kabel, tak už jsi v režimu CV.
        Jedinou výhodou by byla druhá platba je-li minutová pro provozovatele nabíjecího stojanu. Sumární proud bude stejný jako by byl pouze z šadema.

    1. Bohužel trojčata nabíjí maximem 43kw max. do 50%, pak to
      Bohužel trojčata nabíjí maximem 43kw max. do 50%, pak to klesne na 35kW, dále 25 a padá to jak píšete.
      Ioniq nabíjí maximem nabíječky (49 do auty) až do 80% a pak to klesne na polovinu do 90 a v 94 to ukončí na 11kW. Víc už nabít na DC nejde.
      E-tron bude mít v plném nabíjení (na našich 50-kách) do 100% velikou výhodu!!!

    2. v současném mrazivém počasí nabíjím Nissana na čezu i
      v současném mrazivém počasí nabíjím Nissana na čezu i u Lidlu hodinu i více. Na mojí US chademo 25kW nabijim v teplé garáži asi rychleji.
      Včera ze 3% do 95% presně hodinu. Do 80% stále stejný proud DC42A pak klesl na DC18A a až u 91% už jen 4A. Pri 96% se nabijení ukončilo. Myslim si, že omezení nabíjeciho výkonu dělají ABB nabíječky úmyslně a možná zbytečně, u baterie zahřáté na provozní teplotu nevidím dúvod proud omezovat, vždyť má vlastně stejnou teplotu jako v létě.

      1. Co ČEZ spustil jednorázové nabíjení přes Polyfazer, tak
        Co ČEZ spustil jednorázové nabíjení přes Polyfazer, tak jsem nezaznamenal, že by jejich stanice jela pomaleji. Psali jsme zde o problémech v Plzni a stanice byla pak nějakou dobu odstraněna z Polyfazeru (myslím si, že důvod byl, že nejela naplno). Měl jsem několik komunikací s ČEZem i Polyfazerem a stanice již je na mapě a nabíjel jsem na ní pokaždé naplno i když bylo -8°C.
        Doporučuji ověřit (jiným EV, např. IONIQem), zda v danou chvíli stanice nabíjí omezeným výkonem. Pokud ano, nejlépe ihned kontaktovat asi všechny složky ABB, ČEZ, Polyfazer.

            1. ti kteří nemají garáž nabijí na parkovišti před domem.
              ti kteří nemají garáž nabijí na parkovišti před domem. Pokud cestuješ daleko, tak stejně potřebuješ bezpečnostní přestávky abys nedopadl jako létající Čestmír u tunelu na Slovensku. A je jedno co budeš o potřebě přestávky tvrdit Ty.

              1. Chytrolini ako ty si asi neuvedomujú že hlavne komfort a
                Chytrolini ako ty si asi neuvedomujú že hlavne komfort a lepšie parametry sú hnacou silou pokroku. Tých malo ludi co si uvedomujú ekologicky aspekt el. mobility a aj do nej investujú je drvivá menšina. Bežní ľudia chcú cestovať komfortne aj dlhšie trasy bez zbytocneho zdržania. Lietajúceho Cestmira neuvádzaj ako príklad a už vôbec nie výhodu dlhých časov dobyjania. Ani víkendové prestavky na nabijanie ti podobne situácie nevylúčia, hlavne keď ideš nad ranom z diskotéky. Možno nás časom prekvapí rozmach vodikoveh palivových článkov, práve kvôli príliš dlhým časom dobíjania konvenčných elektromobilov.

                1. Ano, lidé chtějí komfort, tedy možnost doplnit šťávu
                  Ano, lidé chtějí komfort, tedy možnost doplnit šťávu alespoň na tolika místech jako u čerpacích stanic. Za jak dlouho myslíte, že je reálné v ČR postavit 4000 vodíkových stanic? Nejdříve tak 20 let ohromné podpory a finančních injekcí ze strany státu.
                  A proti tomu budou stát již do 10 let BEV běžně s dojezdem 700-800 km a rychlostí dobíjení 500 km za půl hodiny.
                  Vodík jde naprosto bez šance.

                2. Ano, lidé chtějí komfort, tedy možnost doplnit šťávu
                  Ano, lidé chtějí komfort, tedy možnost doplnit šťávu RYCHLE.
                  A o to jde, takže žádné těžké elektormobilní tratary…

                3. Jasný, chtějí doplnit nádrž za 5 minut, tak jsou to pro
                  Jasný, chtějí doplnit nádrž za 5 minut, tak jsou to pro to ochotni si udělat půlhodinovou zajížďku :-D. Co realistického tam ještě máš?

                4. Švarci, opravdu chtějí doplnit palivo během několika
                  Švarci, opravdu chtějí doplnit palivo během několika minut.
                  K čemu půlhodinovou zajížďku?
                  Pokud chceš vytasit venkov a dalekou pumpu, pak se používají kanystry…

                5. :-D:-D:-D Kanystry na vodík :-D:-D:-D
                  Vím, že píšete

                  :-D:-D:-D Kanystry na vodík :-D:-D:-D
                  Vím, že píšete často bláboly, ale tohle předčilo všechny mé fantazie :-D.
                  Tak si prosím kupte to auto na vodík a běžte si k nejbližší pumpě s kanystrem, jistě jí máte 15 minut tam a 15 minut zpátky 😀

                6. Divím se, ze se vam chce porad s tim magorem chechtou
                  Divím se, ze se vam chce porad s tim magorem chechtou diskutovat. Je to strata casu.

                7. Tenhle předvánoční víkend trávím celej prací na PC,
                  Tenhle předvánoční víkend trávím celej prací na PC, takže to beru jako vysvobození těch pár minut jednou za tři hoďky klidně i s chechtou 🙂

                8. Švarci, vodík je nesmysl, to už jsem psal
                  Švarci, vodík je nesmysl, to už jsem psal dávno.
                  Uhlovodíková paliva jako je benzín – ta se udrží pro osobní vozy.
                  Rychlonabíjení akumulátorů je vysoce ztrátová záležitost, navíc silně poškozuje samotný akumulátor.

                9. Tak si příště zkuste přečíst na co vůbec reagujete 🙂
                  Tak si příště zkuste přečíst na co vůbec reagujete 🙂

                10. Mi to neda, tohle nadherne popisuje sit superchargeru 🙂
                  Mi to neda, tohle nadherne popisuje sit superchargeru 🙂

                11. To samozřejmě máte pravdu. Popisoval jsem ale stav za 10
                  To samozřejmě máte pravdu. Popisoval jsem ale stav za 10 let a srovnání s vodíkem a asi je jasné, že zajížďka na nejbližší vodíkovou stanici za 10 let bude větší než na nejbližší 350+ kW nabíjecí stanici.

                12. To se pleteš. SCu jsou situované max. do 5 minut od
                  To se pleteš. SCu jsou situované max. do 5 minut od hlavního tahu.

                13. Ano, jsou do 5 minut od NEJAKEHO hlavniho tahu. Obcas je to
                  Ano, jsou do 5 minut od NEJAKEHO hlavniho tahu. Obcas je to ten, ktery clovek potrebuje, obcas ne.

                14. Hmm, my někteří jezdíme dal než jen do kolbenky a Lidlu
                  Hmm, my někteří jezdíme dal než jen do kolbenky a Lidlu nabit. Takze za mých 36k jsem nikdy CHAdeMO nepoužil. Asi 10x Mennekes, jinak hlavne SC. To ze v našem bananistanu mame jen 3 – to je chyba nas socek chechu. Vlastně ne NÁS, ale VÁS 😉 Chápu, ze ne kazdy si muze dovolit normální auto, s normálním dojezdem a normální technologií. Bohužel nechápu, ze si takoví lide neumějí přiznat, ze mají sracku, jsou ve srabu s nehodlají s tom cokoli udělat. Zatim jsem nezaplatil ani korunu za nabíjení nebo nejaky chip.
                  Takze tady muze nekdo blábolit o 5minutach, ale jsem si jistý, ze pro ujeti 36tis km jsem strávil u nabíjení asi tak 20x méně casu než ti co mají ten svůj Lidl při ceste z kolbenky. To není výsměch pracujícím, to je výsměch hlupákům co neumi pocitat a neváží si casu straveneho v kruhu rodinném. Nazdar a EV zdar!

                15. Priznam se, ze ted netusim, jestli je to reakce na me nebo na
                  Priznam se, ze ted netusim, jestli je to reakce na me nebo na neco jineho. Ale myslim, ze s tim dokazu zit.

                16. Typický čeký vychcálek. Doufám, že kvůli takovým
                  Typický čeký vychcálek. Doufám, že kvůli takovým „chytrákům“ bude SC spoplatněno. Ty si nezaplatil ani korunu, ale někdo to zaplatit musel, skrblíku 🙁
                  Já mám SC asi 20km od baráku a mohl bych se tam nabíjet každej den a jezdit zadara, ale nejsem pijavice jaky některí vychcálkové a kolenovrti jako TY.

                17. Přeji Vám tedy, pane “realisto”
                  benzínem provoněné

                  Přeji Vám tedy, pane “realisto”
                  benzínem provoněné vánoční svátky,
                  do Nového roku mnoho úspěchů
                  při potírání moru elektromobilismu (Don Quijote – náš vzor)
                  a respirační potíže
                  a všudypřítomný zápach výfukových plynů
                  nechť Vás provázejí.

                  P.S. Silvestrovskou párty doporučuji uspořádat ve Vaší garáži. O tu správnou atmosféru se postará běžící motor Vašeho spalovacího miláčka.

                18. Pyréne, elektrická akumzulátorová vozítka mají a budou
                  Pyréne, elektrická akumzulátorová vozítka mají a budou mít své využití.
                  V případě lehkých trakárků pro dovoz nákupů nadále vyšší, než dosud.
                  Jsem realista, nikoli potírač.
                  Co seš zač ty?

                19. Já jsem optimista 🙂
                  Za pár let lidé zjistí, že

                  Já jsem optimista 🙂

                  Za pár let lidé zjistí, že elektromobilita byla blamage a odejde to rychleji, než to přišlo.

                  „Poslední tesla vzplála,
                  dejme se na pochod…“

                20. Pyréne, TESLA skutečně časem vyšumí. Je to jen módní
                  Pyréne, TESLA skutečně časem vyšumí. Je to jen módní výstřelek.
                  Naopak, lehké akuvozíky s hmotností stovek kg se prosadí.

                21. Promluvil Nostradamus zvaný též Chechta.
                  Hovg.

                  Promluvil Nostradamus zvaný též Chechta.
                  Hovg.

                22. „Natürlich wird die Tesla auspuffen.
                  Sie wird auspuffen

                  „Natürlich wird die Tesla auspuffen.
                  Sie wird auspuffen MÜSSEN!!
                  Ja, sie MUSSSS auspuffen!!!!!!!!!!!“ (úder pěstí do pultu)

                  Opuštěné, zrezivělé superchargery,
                  hřbitov tesel v kalifornské poušti,
                  ve Fremontu naplno běžící výroba spalováků zn. GM…
                  Ó, jaká to oblažující vize zářných zítřků…

                23. komfort a lepšie parametry nejsou hnací silou pokroku,
                  komfort a lepšie parametry nejsou hnací silou pokroku, nýbrž život ohrožující spotřeby.

    1. hariprasad:
      Křivka bude vypadat stejně za pár let úplně

      hariprasad:
      Křivka bude vypadat stejně za pár let úplně jinak. Asi tak po třech letech toho tvýho rychlodobíjení už bude kapacita akumulátoru nižší, jeho vnitřní odpor stoupne a při dobíjení už budeš mařit dost energie v teplo.
      Řešením bude leda tak výměna celý bedny, bo články budeou z většiny na konci životnosti.

Napsat komentář