Opel chce domovský Rüsselsheim proměnit v elektromobilní město

Opel už nemá moc jiných šancí jak uspět, než se zcela promění a zaměří na elektromobilu. V plánu je proto i instalace 1300 nabíjecích stanic v domovském Rüsselsheimu.

Jediný elektromobil, který v současné době Opel v Evropě nabízí, je Opel Ampera-e. Jeho dostupnost je ale velmi omezená, jednak díky zvýšení ceny, za druhé kvůli rozchodu Opel a GM, kdy americká automobilka auto pro Opel vyrábí – jde vlastně o její Chevrolet Bolt.
foto: Opel

Do roku 2020 chce mít Opel, který nyní patří pod skupinu PSA, stejně jako značky Peugeot, Citroen nebo DS, na trhu čtyři auta na baterky. Všechny modely v elektřině pak plánuje mít v nabídce do roku 2024.

Prvním elektromobilem v nabídce by měl být Opel Corsa v roce 2020. Do té doby, tedy během následujících dvou let, by mělo v Rüsselsheimu vyrůst 1300 veřejných nabíjecích stanic.

Pokud se vše vydaří, bude to znamenat, že Rüsselsheim se bude moct pochlubit hustotou 72 obyvatel na jednu nabíjecí stanici. To by bylo nejvíc v celé . Instalace nabíječek má začít už během několika měsíců.

tisková zpráva

31 Comments on “Opel chce domovský Rüsselsheim proměnit v elektromobilní město”

  1. to jsem zvědavý, kdy se toho dočkáme i v Praze o
    to jsem zvědavý, kdy se toho dočkáme i v Praze o ostatních městech ani nemluvím…to bude v CZ největší zkáza EV, každý nemá doma zásuvku nebo garážích wallbox
    stačilo by vytáhnout ze 2-3 lamp v ulici nabíjecí zásuvku a mít možnost za opravdu přiměřené peníze nabít…nemyslím tím cenovou politiku ČEZu 9Kc/min (16Kc/kWh)

      1. Už se o to více lidí snaží 2 roky. ERÚ odolává.
        Už se o to více lidí snaží 2 roky. ERÚ odolává. Vzhledem k tomu, jaké tam probíhají zákulisní boje, a jak se politikům podařilo ochromit legislativou chod úřadu, je s podivem, že dokáží vyhlásit alespoň 1x ročně cenové tarify. Takže debilní nařízení noční proud v lampách jen pro světla stále odolává. A vedle toho vesele stavíme zbytečné pomalé nabíječky tu podpořené krajem, tu státem, tu EU. Prostě proč to dělat jednoduše, když to jde složitě a ještě se na tom dá nakrást.

            1. Chalupa, práce, carsharing… Nebo si prostě pořídí BEV s
              Chalupa, práce, carsharing… Nebo si prostě pořídí BEV s velkým dojezdem a zajedou si nabít jednou za 14 dnů. A navíc v roce 2025 budou tvořit prodeje EV cca 1/4, v roce 2030 1/2, teprve v roce 2035 to bude výrazná většina a ještě dalších 5-10 let se budou dojíždět stará auta. Takže zaměřovat se na problém týkající se 1/10 lidí, kteří mají do roku 2040 možnost alternativního řešení je nesmysl. Pojďme se raději zaměřit na těch 90 % a to hovořím jako ten jeden z deseti (nabíjet nemůžu doma, v práci ani na chatě).

              1. A já opět zopakuji, že na sídlišti nemají být žádná
                A já opět zopakuji, že na sídlišti nemají být žádná osobní auta. Sídliště je hromadné bydlení a má být obslouženo kvalitně a komfortně hromadnou dopravou. Pokud auto na sídlišti, tak v podzemí s výjezdem na radiálu v okolí nebo v parkovacích domech na okraji. Kde obojí splňuje možnost nabíjení, jen tak mimochodem.
                Že politici a byrokrati dohnali lidi nepoužitelnou MHD k pořizování aut na sídlištích, aby se z nich vůbec někam dostali, je příčina dnešních problémů. A k tomu se přidaly soukromé firmy, kdy hodně aut na sídlištích patří jejich zaměstnancům, co je mají i k osobnímu využití. A firma ještě ušetří za parkování. Na úkor sídliště.
                Mero, tramvaje, elektrobusy, trolejbusy, kola a hlavně kvalitní infrastruktura škol a služeb, aby děti, důchodci a rodiče na mateřské a rodičovské dovolené mohli všude dojít pěšky. To je smysl sídlišť.

                1. A proč by měly být parkovací domy na okraji sídliště?
                  A proč by měly být parkovací domy na okraji sídliště? Já bych tu koncentraci nepřeháněl, ale pravda nejsu Cajzl, takže problémy Cajzlstánu jsou mimo mé chápání. Jen kolem sebe vidím problém který zde v diskuzi stáčí myšlenky pořád jedním směrem. Tím problémem je majetkově (byt, dům) nezatížený jedinec který má pocit, že za jeho peníze se všichni kolem posadí na trůn a udělají svou potřebu. A co je důležitější je přesvědčen že ti okolo jsou povinni to dělat. Místo aby družstva či majitelé bytů skoupili kolem domu dostatečný prostor pro své žití a tento užívali jako majitelé, tedy stavěli si třeba sloupky pro nabíjení na svém a pak se o ně starali, tak hledají tisíce keců jak to má za ně udělat někdo jiný. V lepším případě koupí ale úkolují SVJ. I to je dle mého nevýchovné a podporující jáismus. Pěkně milý majiteli zkus jeden konkrétní případ skomunikovat se státní správou (stavební povolení), stavba, kolaudace. To by potom jinak vypadaly výsledky voleb. A také by se zřejmě podstataně změnila sledovanost záznamů z jednání sněmovny a senátu. Pro obecný přehled za co ty darmožrouty tak královsky platíme. Věčně nelze před zodpovědností utíkat viz. Francie a vesty jsou jako vždy dále.

                2. najprv som chcel oponovať, ale čítajúc som začal
                  najprv som chcel oponovať, ale čítajúc som začal súhlasiť.
                  problém je v tom, že volení zástupcovia spoločenstiev chodia na rozumy na nesprávne miesta – príklad – NEODKÚPIME si okolitý pozemok, LEBO zodpovednosť za chodník. a potom sa sťažujú v TV na toho, kto pozemok kúpil a NEPUSTÍ ich autom ku dverám, parkovať, …
                  ľudia akosi nechápu …

                3. Kdysi jsem kupoval se sousedy panelák se 135 byty, 3 vchody a
                  Kdysi jsem kupoval se sousedy panelák se 135 byty, 3 vchody a 13 patry. Založili jsme družstvo, dům od obce odkoupili. Obec nechtěla o pozemcích kolem domu ani slyšet, i chodník ke dveřím byl obecní a přiléhající parkoviště, průlezky, sušáky prádla a místo na kontejnery též. Takže s každou prkotinou, co bych jako spolumajitel a člen orgánů družstva vyřešil obratem, jsem chodil otravovat vrchnost. Děs. Tak, jako bydlení nezačíná od dveří mého bytu (nejsem-li jen v pronájmu), tak nezačíná od dveří mého domu ale od prostoru kolem něj a příchodů/příjezdů k němu. Chybí tady majitelská struktura, většina jsou kvazi majitelé bez majetku a bez zodpovědnosti za něj.
                  Už tam nebydlíme, koupili jsme svoje a postavili svoje. Sami rozhodujeme, sami neseme zodpovědnost. Za svoje.

                4. To máte pravdu, ale považuju za pravděpodobnější
                  To máte pravdu, ale považuju za pravděpodobnější zajištění dobíjení všem autům ze sídliště než všem auta sebrat, proto tuto variantu vůbec neuvažuju (ač sám už jezdím jenom carsharing když je potřeba).

              2. jenže první co ty lidi zajímá, kde to budu nabíjet ? aha
                jenže první co ty lidi zajímá, kde to budu nabíjet ? aha nemám kde tak to budu ještě pár let jezdit fosilem a kdo jim tam ty nabíječky postaví ? ČEZ se chlubí 130 nabijeckama, PRE asi 60 a Eon 28…tak tímhle tempem na ně přijde řada asi jako za komára na telefon 🙂 2070??? a sami si je určitě nepostaví
                a až je tam jednou mít budou a provozovatel bude chtít 10-15 Kč/kWh tak budou mít další argument proč jezdit fosilem…

                1. Jen ať si jezdí fosilama a mají své argumenty. Nejprve se
                  Jen ať si jezdí fosilama a mají své argumenty. Nejprve se vyřeší potřeby těch 80 % lidí, zbytek už stejně vyřeší trh sám. Nemá smysl řešit lidi ze sídlišť, dokud nebudou všechny automobilky schopné vyrábět alespoň polovinu své produkce EV.

  2. Koukám na 3 kravaťáky, co si vzájemně drží drát a
    Koukám na 3 kravaťáky, co si vzájemně drží drát a vidím Wallbox Mennekes 22 kW na sloupku. Co budou dělat s 1.300 Mennekesy 22 kW, když to jejich auta, po vzoru ostatních autodebilek s 3,6, 6,6 či 7,6 kW výkony palubních nabíječek budou okupovat hodiny, aby si nabily a někam dojely? Ledaže jich má tak tak hodně právě proto, že to budou fakticky jen parkovací stání pro elektromobily…..
    P.S. když vystrčí zevnitř ven na fasádu baráků ve městě 1.300 obyčejných zásuvek, vyjde to plus minus nastejno. Ale brutálně levněji.

      1. Tesla a Smart je mají už 6 let. Zoe dokonce 43 kW.
        Tesla a Smart je mají už 6 let. Zoe dokonce 43 kW. Dinosauři to ale nechtějí, chtějí závislou mobilitu na rychlonabíječkách, nechtějí se vzdát pump, chtějí jen čerpat jiné palivo. Už tak je točí, že se to dá nabíjet doma ze zásuvky. Tak alespoň zkriplili standardně k autu dodaný kabel na 10A, přestože mohli dát i 16A nebo dokonce volitelný rozsah. Nikomu není nezávislost po chuti…..

Napsat komentář