Pro Elona Muska je jeho tunelářská společnost Boring Company okrajovým koníčkem. Aktuálně otevřela první testovací tunel pod Los Angeles.
foto: Boring Company
Původní ambiciózní plány na elektrické sáně, na které elektromobily v tunelu najedou a sáně je následně dovezou na místo extrémní rychlostí, byly odeslány na věčnost.
foto: Tesla
Místo nich dostanou elektromobily Tesla speciální vysunovací vodící kolečka. Ta se opřou o hranu tunelu a slouží jako vodítko, které zabraňuje, aby se auto o hranu odřelo.
Veškerá práce pak spočívá na samotném elektromobilu, nejlépe vybaveném systémem autonomního řízení, na kterém už Tesla dlouhá léta pracuje. Elon Musk dodal, že systém vodících koleček bude možné do auta zabudovat před i po dodání, a to za cenu $200 až $300.
Vybraní novináři měli možnost si jízdu v tunelu a elektromobilu Tesla Model X vybaveným prototypem vodících koleček (umístěných napevno) vyzkoušet. Podle jejich zážitků byly některé úseky trasy velmi kodrcavé.
Prý je to ale jen proto, že Boring Company zatím experimentuje se způsobem pokládání podkladových betonových kvádrů. Elon Musk slíbil, že v budoucnu bude jízda „hladká jako sklo“.
Kromě toho Elon Musk mluvil také o tom, jak chce v budoucnu ražbu tunelů zrychlit a zlevnit. V současné chvíli už je jejich první razící štít s názvem „Godot“ vykopaný a pracuje se na druhé (Line-Storm) a třetí generaci (Prufrock).
foto: The Boring Company
Boring Company chce zlevnit celý proces mimo jiné tím, že z vykopané hlíny bude vyrábět cihly, které následně chce prodávat. Musk zmínil, že zhruba 1,7km tunel v Hawthorne stál firmu asi $10 mil. A to ještě neimplementovali hlavní zlepšováky.
Pro srovnání, v amerických reáliích stojí 1,6 km (1 míle) tunelu obvykle až 1 miliardu dolarů a její vrtání trvá obvykle 3-6 měsíců.
Pohled do tunelu za bílého dne a pohled na vodící kola
Pohled do tunelu za bílého dne a pohled na vodící kola tunelový Tesly X.
https://www.youtube.com/watch?v=ZhMvlTLE14E
Taťka z Now you know se do tunelu nedostal, zato tedle YTuber jo. Docela to s nima háže. Ještě lepší detail na vodící kola.
https://www.youtube.com/watch?v=WUnW9Whh-BQ
Bába z CBS se dopustila sexuálního harašení a
Bába z CBS se dopustila sexuálního harašení a bezostyšně vošahávala ílona v tunelu a ještě z něho udělala mladíka i když už je mu 47 :)))
https://youtu.be/F0vkv-XclUg
Oficiální webcast z akce
https://youtu.be/nSIzsMlwMUY
Jehu
Oficiální webcast z akce
https://youtu.be/nSIzsMlwMUY
Jehu se tam taky vetřel a ještě somruje vo Teslu se svým půjčeným referenčním kódem ;D
https://youtu.be/lWg5Kt3oNpM
Pokud to bude závislé na řidiči a jeho autě, tak je to
Pokud to bude závislé na řidiči a jeho autě, tak je to nerealizovatelné i kdyby to byly všechno Tesly. To by musel mít řidič v mozku jejich čip a auto před každým spuštěním do tunelu projít důkladným alespoň půlhodinovým testem aby byla jistota že se v něm nikdo nevrtal.
Pokud se auto bude třeba jen z části chovat autonomě při rychlosti přes 200km/h mohou pustit další auto do tunelu až to před ním dojede do cíle.
Co tímto Musk chce dosáhnout je mi záhadou.
Jakkoliv Elonovi fandím, nechtěl bych jet jeho tunelem
Jakkoliv Elonovi fandím, nechtěl bych jet jeho tunelem (stejně jako žádným jiným) když v něm zahoří. Pravděpodobnost je velmi malá, ale těžko ji eliminovat.
A co přesně má zahořet v betonovém tunelu?
A co přesně má zahořet v betonovém tunelu?
Stačí pneumatika.
Nebo si snad myslíš, že na Tesle či
Stačí pneumatika.
Nebo si snad myslíš, že na Tesle či jiném EV nemá co hořet ??
Nebuď naivní.
Nejsem skeptik, ba naopak, nenapravitelný optimista. Ale když se něco s něčím tře a není to jen ze železa či betonu, stát se to může. Koneckonců stačí špatný spoj na osvětlení v tunelu.
Hororových scénářů by se dalo vypsat víc.
Hasiči by mohli vyprávět.
Asi bych jel radši po povrchu.
No pokud se ale ptáš jen na prázdný osvětlený tunel, tak
No pokud se ale ptáš jen na prázdný osvětlený tunel, tak “skoro” nic.
A to jsem to nehledal.
A jezdím elektrickým
A to jsem to nehledal.
A jezdím elektrickým autem.
https://elektrickevozy.cz/clanky/tesla-model-s-zacala-horet-prekvapive-po-odtazeni-do-servisu
Chápu to dobře tak, že se budou budovat tunely pouze pro
Chápu to dobře tak, že se budou budovat tunely pouze pro tesly, popřípadě jiné elektromobily jestli budou existovat ty pomocné kolečka i pro ně? Kdyby tam pustili spalovák, tak to tam si dost začoudí ne? Měl jsem pocit, že to bylo původně plánováno pro všechna auta – i spalováky, které by tak ve městech nečoudili lidem na chodnících pod nos. Takhle vlastně vezmeme z provozu na povrchu auta, která ničemu neškodí. Nic moc teda..
Tohle není definitivní řešení.
Tohle není definitivní řešení.
Takže měli plán na řešení, kterej teď zahodili a maj
Takže měli plán na řešení, kterej teď zahodili a maj řešení bez plánu. Trošku blbé. :)))
Byl to test (rychlejšího) vrtání tunelu (menšího
Byl to test (rychlejšího) vrtání tunelu (menšího průměru), resp. toho stroje a ta jízda skrz něho je jen taková srandička.
Asi jako ten ne-plamenomet.
Do vrtání tunelů se pustili proto, aby vyřešili zácpy v
Do vrtání tunelů se pustili proto, aby vyřešili zácpy v LA na povrchu. Zavržením automatických přepravníků přenesly přepravu aut na samotné automobily, čímž vyloučili spalováky z tohoto řešení.
Srandička nesrandička celkem problém.
Cožpak o to levný tunely určitě prodaj vždycky, třeba na hyperloopy.
Možná začnou prodávat vlastní vrtáky tunelů a důlní zařízení.
Spíše si spojte Boring Company se společností SpaceX a
Spíše si spojte Boring Company se společností SpaceX a plánem Eona Muska osídlit Mars. Tam bude do začátku potřeba kopat tunely. A protože je to Musk, tak na tom vydělá i zde na Zemi.
no je to zatím nic moc jo, prostě berme to jako ten élonův
no je to zatím nic moc jo, prostě berme to jako ten élonův trampovský antidepres, voddechovka prostě bóring kompanie ;)) sranda muší bejt :)) Elon světu ukazuje ve svých možnostech jen směr, nemůže zachraňovat včechno 😉
Spalovaky jsou historie , za par let nebudou moci stejně do
Spalovaky jsou historie , za par let nebudou moci stejně do města ani vjet. A tohle je levné řešení do budoucna, tedy již bez spalovacích aut.
Jelikož se klidně v tý samý budoucnosti kdy zmizej
Jelikož se klidně v tý samý budoucnosti kdy zmizej spalováky může stát, že díky většímu sdílení aut jich cca 70 % zmizí ze silnic a parkovišť tak pak ty tunely najednou budou zbytečný.
Viz prognóza Tony Seby.
Určitě to nebude zbytečné. Až bude autonomní doprava a
Určitě to nebude zbytečné. Až bude autonomní doprava a ty si objednáš jízdu z jedné strany města na druhou, tak raději pojedeš 250km/h tunelem nebo přes 50 semaforů?
„V současné chvíli už je jejich první razící štít s
„V současné chvíli už je jejich první razící štít s názvem „Godot“ vykopaný“
Já nerozumět řeči tvého kmene. 😉
Godot už je na povrchu.
Godot už je na povrchu.
Pokud byl vykopán musel být zakopán, což nebyl. Byl
Pokud byl vykopán musel být zakopán, což nebyl. Byl zavrtán, provrtal se skrz, do jiné jámy a odtamtud ho zvedli po kusech jeřábem. Čistá práce.
Zakopán je dost blbej překlad/termín nebo co to bylo.
1. razící štít od někoho koupili ne? To nebyl jejich
1. razící štít od někoho koupili ne? To nebyl jejich výrobek.
Je druhej štít už čistě jejich konstrukce?
Ještě ne. První byl koupený s pár modifikacema. Druhý
Ještě ne. První byl koupený s pár modifikacema. Druhý bude taky koupený s výraznějšíma vlastníma modifikacema. Ten třetí a čtvrtý by už měly být jejich výrobky.
Díky za upřesnění.
Díky za upřesnění.
Systém výsuvných koleček u O-bahn autobusů z
Systém výsuvných koleček u O-bahn autobusů z australského Adeilaide
https://www.youtube.com/watch?v=PLbhhdoCdl0
Takže průchodnost tunelů bude závislá na technickém
Takže průchodnost tunelů bude závislá na technickém stavu vozidla nějakýho hehjuly, kterýmu klekne auto a v tu ránu bude zašpérováno autama v tunelu, lidi budou chytat paniku poběžej zpátky a cestou je nově příjíždející sejme nebo naboří do stojících aut pokud mu zrovna nebude fungovat autopilot a či budem mít porouchaný senzory.
Takže voni do přecpaného centra navezou pod zemí ještě
Takže voni do přecpaného centra navezou pod zemí ještě další hromady aut? Trochu blbost ne?
Kdyby radši znovu zavedli tramvaje, který tam všude jezdili než je ropáci zkoupili a zrušili. Jenže to by ti pitomci museli znovu vykoupit pozemky na koleje, který prodali soukromníkům…
Jenom v San Diegu nebyli idioti a tramvajový linky maj do teď.
Who Killed The Electric Street Car?
https://www.youtube.com/watch?v=wFhsrbtQObI
To celé se plánuje na dobu až lidi auta vlastnit vůbec
To celé se plánuje na dobu až lidi auta vlastnit vůbec nebudou a nechají se jenom vozit. Ale někde začít musí.
Jakkoli jsem velký fanda Muska i Boring Company je třeba
Jakkoli jsem velký fanda Muska i Boring Company je třeba dodat že významné snížení nákladů a zrychlení výstavby je kvůli postatně menšímu průměru tunelu akorát na 1 auto. Ovšem pokud se to osvědčí tak proč ne, je potřeba hledat stále nové cesty než držet století starých postupů.
Co se týče vedení v betonových kolejích tak to už na pár místech funguje také, namátkou jmenuju metro v Montrealu, Paříži, Pusanu nebo O-bahn v Adelaide.
Když to vezmu na US míry, tak Blanka stála skoro 3 mld
Když to vezmu na US míry, tak Blanka stála skoro 3 mld dolarů, má 4 míle a 4 proudy (2 tam, 2 zpátky). Tj. za 10*4*4=160 milionů dolarů bychom měli to samé, tj. skoro 19x levněji. Je to asi složitější, protože Blanka není jen start-end, ale má X výjezdů a nevím, jak se z Elonova tunelu vyjíždí někde v půlce, ale i tak ty čísla vypadají zajímavě, klidně mě někdo opravte, jestli mi něco uniklo, jakože určitě uniklo 🙂
Pomineme-li, ze tunel sotva na velikost auta temer urcite
Pomineme-li, ze tunel sotva na velikost auta temer urcite nesplnuje technicke pozadavky, mam takovy pocit, ze vrtani nebude ta nejdrazsi cast projektu.
Nezbývá než Hurvínkovi popřát, aby ta válka byla
Nezbývá než Hurvínkovi popřát, aby ta válka byla přesně podle jeho představ 🙂
Na první testovací tunel, to není vůbec zlé.
Na první testovací tunel, to není vůbec zlé.
Není to zlé, je to jenom hrozné 🙂
Není to zlé, je to jenom hrozné 🙂