Elektromobil Volkswagen I.D. se ukázal v Jihoafrické republice: dotykové a hlasové ovládání, rozšířená realita

Volkswagen aktuálně v Jihoafrické republice uskutečnil „potvrzovací jízdu“ dvou kusů připravovaného elektromobilu Volkswagen I.D. Vybraní novináři měli možnost se autem svézt a natočit videa.

Elektromobil Volkswagen I.D. má jít na trh na přelomu let 2019 a 2020. Cenou se vyrovná dieselovému Golfu.
foto: Volkswagen

Ačkoliv Volkswagen stále nehodlá prozrazovat žádné bližší detaily o specifikacích elektromobilu Volkswagen I.D. přezdívaného „Neo“, ani ukazovat interiér nebo design, přítomní novináři měli možnost toto vidět a alespoň to divákům/čtenářům sdělit.

Podle Thomase Geigera z kanálu ThomasGeigerCar nabídne první elektromobil řady I.D. zcela úplně nový typ interiéru, který zatím ve vozech značky Volkswagen nebyl nikdy k vidění. Pryč jsou prakticky všechna tlačítka, vše je ovládáno dotykově nebo hlasem.

HUD využívá prvky rozšířené reality, ale detaily zatím neznáme. Přímo za volantem je malý digitální panel přístrojů, plus velký středový displej umístěný uprostřed palubní desky. Přímo pod předním sklem auta je dlouhý LED pás, který různými barvami signalizuje např. stav nabití baterie, blinkry, příchozí hovor apod.

Délka elektromobilu Volkswagen I.D. je asi 4250 mm, podobně jako u Volkswagenu Golf. Rozvor ale činí 2800 mm, takže spolucestující vzadu mají opravdu hodně místa na nohy a cestování je výrazně pohodlnější.

65 Comments on “Elektromobil Volkswagen I.D. se ukázal v Jihoafrické republice: dotykové a hlasové ovládání, rozšířená realita”

  1. Mne neprestava fascinovat, jak tu vetsina komentujicich ceka
    Mne neprestava fascinovat, jak tu vetsina komentujicich ceka na zazrak
    typu: velikost do mesta, pohodlne pro rodinu se trema detma a trema kocarkama i vice detma, 100-200kWh baterka s dojezdem idealne 2+tkm za cenu tak 200-300tKc 🙂
    Ja verim ze se toho jednou dockame, ale pak to bude mit kazdy a 1kWh nebude stat 2-6Kc, rychlonabijecky budou obsazene, drahe a pomale, fosily budou zakazane, nebo emisni povolenky neuveritelne drahe. Kdo to stale jeste nepochopil, cim drive EV, tim je to vyhodnejsi… zkusenost po 50tkm a 2 letech s eGolfem. Ani ve vsech okresnich mestech nemame 50kW rychlonabijecku..jak dlouho bude nekdo chtit nabijet takovou 200kWh baterku? Uz ted mou nocni murou je prijet k nabijecce po 150km, kde uz ceka 6 prazdnych baterek na nabiti… :-/

    Dalsi vec je, ze je daleko lepsi kdyz nekde cadi komin s filtrama co spaluje uhli, nez statisice fosilu ve mestech, kdy dychame primo vyfuk toho pred nami a buhvi jake ma filtry… a to si tu hrajeme na vyhazovani kuraku z hospod do ulic..smesne 🙂 Staci se v Blance projet v kabriu nebo na motorce a musi to byt vsem jasne.. ve meste to dychame vsichni.

  2. Takže HUD, digitální panel přístrojů, plus velký
    Takže HUD, digitální panel přístrojů, plus velký středový displej umístěný uprostřed palubní desky.
    V čem je tedy interiér jiný? Zcela úplně nový typ interiéru, aha – přímo pod předním sklem auta je dlouhý LED pás, který svítí různými barvami.

  3. off
    Majitel jedné Tesly S v USA, která údajně sama chytla

    off

    Majitel jedné Tesly S v USA, která údajně sama chytla baterka ji nejspíš sám prostřelil rovnou z kabiny, jak dodatečně zjistili v továrně 😀
    https://electrek.co/2018/12/16/tesla-fire-bullet-battery/

    Použitá fotografie k článku je z úplně jiného požáru z Rakouska a nijak nepatří k popisované události z Pittsburghu v Pennsylvanii v USA!

  4. Opravte mě, kdybych se mýlil, ale jsou opravdu:
    – typ

    Opravte mě, kdybych se mýlil, ale jsou opravdu:
    – typ interiéru )zcela nový)
    – přímo za volantem je malý digitální panel přístrojů
    – velký středový displej umístěný uprostřed palubní desky
    – pod předním sklem auta dlouhý LED pás, který různými barvami signalizuje např. stav nabití baterie, blinkry, příchozí hovor apod.

    hlavními příčinami, proč EV od VW jsou prodejním propadákem?

    1. EV od VW nejsou prodejním propadákem, prodají jich přesně
      EV od VW nejsou prodejním propadákem, prodají jich přesně tolik kolik jich zvládají v testovacím provozu vyrábět a měli dopředu objednáno baterií.
      Do teď byly baterie jednoduše příliš drahé pro lidové vozy.
      Jednu celou velkou linku plně vyčleněnou na elektroauta, spustí akorát v čas na konci roku 2019, a teprve pak to bude start skutečné velkovýroby, kterou se dá zaplavovat trh.

          1. Ceny baterii sly letos nahoru, poptavka dalece prevysuje
            Ceny baterii sly letos nahoru, poptavka dalece prevysuje nabidku, pod 10 000 kc za kWh baterie nesezenete, jestli pisou 130 tisic za 50 kWh, tak to je pekna pohadka, ani Tesla neda kWh pod 10k (koncova cena), se podivejte na ceny za kWh Tesla PowerWallu, coz je jednodussi baterie nez pro auta.

            en.m.wikipedia.org/wiki/Tesla_Powerwall

              1. Proc tedy sama Tesla prodava 1 kWh za 10k? Tesla PowerWall ma
                Proc tedy sama Tesla prodava 1 kWh za 10k? Tesla PowerWall ma baterku levnejsi nez je auto baterka a i presto je porad tak draha, Wikipedia:

                en.m.wikipedia.org/wiki/Tesla_Powerwall

                U elektrokol a baterioveho naradi je to dokonce i pres 20 000,- za kWh.

                1. A vy znáte někoho, kdo dlouhodobě prodává bez zisku?
                  A vy znáte někoho, kdo dlouhodobě prodává bez zisku? Proč by nemohli prodávat za tolik, co jim zákazníci dají?

              2. Máte nějak odkaz na český e-shop?
                Já jsem třeba našel

                Máte nějak odkaz na český e-shop?

                Já jsem třeba našel toto
                eskutr.cz/cs/baterie-clanky-li-ion-li-pol/768-baterie-samsung-94ah-sdi94-li-ion.html

                podle Vás by ta baterka musela být za 1/3 inzerované ceny
                a navíc debata byla o celém bateriovém bloku včetně BMS né jen o samotném článku.

                Na cenu 100$ neseženete ani vykuchané články z 5 let starých bouraných aut .

    2. Tyhle kraviny co svět nepotřebuje akorát auto prodraží a
      Tyhle kraviny co svět nepotřebuje akorát auto prodraží a zase zesložití. Což VW asi rádo. Štvou mne. Doufám, že bude konkurence prodávat auto 1x baterka, 1x regulátor, 1x motor a 1x radio. Co ocením ještě je tempomat a chytrý stěrač. Víc nepotřebuji.

      1. Presne, to jeste nevime, jestli to ma kola na multilinku jako
        Presne, to jeste nevime, jestli to ma kola na multilinku jako ta Kona, to seridi pouze za pomoci pocitace.. Osobne preferuji auta, co maji jednoduche, overene, spolehlive a zname reseni podvozku, zna to kazdy mechanik a je to opravitelne a seriditelne i doma v garazi. Cim mene novinek pitominek tim lepe.

            1. Sono sleduji, drzim jim palce, kdyz vyrobi i jen 100 aut, tak
              Sono sleduji, drzim jim palce, kdyz vyrobi i jen 100 aut, tak to bude uspech.. Vyrobci spalovaku az na par vyjimek demonstruji neopravitelne EV, ktere budou pouze znamenat totalni zavislost zakaznika na dealerovi, v postate budou lide mit auto jen „pujcene“ od dealera a platit plnou cenu.

            1. To naprosto kazde auto. A nemusi to byt ani ECU, pro inspiraci
              To naprosto kazde auto. A nemusi to byt ani ECU, pro inspiraci doporucuju Bjorn videa na tema peripetie s poskozenym CAN kabelem k zadnimu motoru. Mam dojem, ze Tesly nejedou, ani kdyz „jen“ zdechne infotainment (MCU), ale za to bych ruku do ohne nedal (nejake lamentace probehly na TMC).
              Kdyz vsechno funguje, vicemene neni problem ani ui jednoho (krom toho, ze neni hmatova odezva). Pokud mam mechanicke ovladaci prvky, jsem schopen je vicemene pouzivat, i kdyz v aute nefunguje jakakoliv signalizace (displeje, budiky, kontrolky…). Pokud jsou (skoro) vsechny ovladace virtualni, prisel jsem o (skoro) vse. Radost, kdy na mobilu zdechla cast dotykove plochy (ovladaci prvky vidim, ale neovladnu) uz asi rada z nas zazila, v aute s LCD nejde otacet, aby se tlacitka dostala na cast, ktera funguje.
              Podle me neni idealni ani jeden extrem, na jedne strane jsem se vezl v Porsche Macan (?, proste Porsche SUV), tam ovladani vypadalo, ze by uzivilo profesionalniho klaviristu, TM3 (resp. Tesla obecne) je druhy extrem.

  5. Hezký no, ale to zásadní stále tají – cenu. Budu
    Hezký no, ale to zásadní stále tají – cenu. Budu přehánět, ale za 2 miliony by to byl propadák. Takže rozšířená realita, led pásky a bla bla bla… dobrý, ale rozhodne cena. Do půl milionu má smysl o tom uvažovat, za víc at si to klidně nechaj v realitě ne rozšířené, ale rovnou virtuální.

    1. Pokud bude cena na úrovni současného Leafa, tak to bude
      Pokud bude cena na úrovni současného Leafa, tak to bude super kup.
      Jen pozitiva:
      Pohon zadních kol
      HUD
      Nezávislé odpružení na přední i zadní nápravě
      CCS 2.0
      11 kW nabíječka
      Teplotní battery management

      To pak bude i Hyundái Kóna hódně ztrácet.

      1. Vsadime se? Ja si vsadim, ze to bude vetsi propadak nez e-Tron
        Vsadime se? Ja si vsadim, ze to bude vetsi propadak nez e-Tron nebo jak se to pro ty 4 nuly pro tu patou za volantem menuje…
        Fuc_Wagen neprinesl ZADNOU invenci od roku 2000 a navic jeste podvadi zakazniky.
        Ani kdyby mi nabidl auto zdarma neprijmu – oni NEVYRABEJI automobily, ale kraxny. Tohle opakuju uz dele nez 30let – a NIKDY me nezklamali. Radne jsem si vydelal na nekolik svych vozu (nikdy FckWag) a ac jsem byl nekolikrat donucen ty sra_ky sluzebne pouzivat – NIKDY bych to domu neporidil. Zmetek to je.
        Ale jestli si nekdo mysli, ze kdyz do toho neprsi a ma to volant – ze to je dobre auto – jeho vec – s tim se patrne nikdy neztotoznim – historie ukazuje jinak.

          1. Mitsubishi Outlander Mivec benzín r.v.2010 – v tomto
            Mitsubishi Outlander Mivec benzín r.v.2010 – v tomto momente 206 000 km – jediné náklady okrem pravidelného servisu podľa plánu údržby ( olej, filtre, sviečky, náplne) – 2x sada brzdových doštičiek, 1x sada brzdových kotúčov, 1x akumulátor, stierače ?, 2x sada pneumatík, 1x tyčky, silentbloky zadného stabilizátora – to sú spotrebné diely. Dúfam že to takto vydrží až to vymením za elektroauto.

          2. Kupte si Leaf. Najezdím tak 20 tisíc za rok a mám ho spíš
            Kupte si Leaf. Najezdím tak 20 tisíc za rok a mám ho spíš proto, že mě fascinuje, než abych nějak kalkuloval. A nepřestává mě fascinovat pořád. Servis 0, náklady nízké, problémy žádné. Co si budeme povídat, spalovací auta té údržby potřebují daleko více a docela se to finančně projeví. Dlouho jsem jásal, jak pěkně Santa Fe drží bez nákladů, až mu upadla napínací kladka na rozvoďáku… Ale jinak to byl taky super stroj.

              1. Leaf s 24 kWh baterkou nemá reálný dojezd 150 km. Spíš
                Leaf s 24 kWh baterkou nemá reálný dojezd 150 km. Spíš něco kolem 120 – 130 km. V zimě to jde samozřejmě ještě dolů. Také záleží na verzi, chce to tepelné čerpadlo, jinak jde spousta elektriky do kopru jen kvůli topení. Jistých 150 km má až verze s 30 kWh baterkou. Pokud jsou nabíječky, dojezd už není až taková mantra, moje paní jezdí s Citroenem C-Zero a na městské jízdy jí to úplně stačí, i když Zero ujede tak 90 v létě a 65 v zimě. Ono to naše město zase není až tak velké (ČB).

                1. Už máme případ ulomeného pastorku u iOna…, stačí k
                  Už máme případ ulomeného pastorku u iOna…, stačí k tomu při jízdě „vykvaltovávat“ na N-eutrál.

                2. Nenarval tam dotycny spis P za jizdy? N by snad melo byt jen
                  Nenarval tam dotycny spis P za jizdy? N by snad melo byt jen softwarova zalezitost.

                3. N se nemá pro jízdu používat. Je určené pro odtah do
                  N se nemá pro jízdu používat. Je určené pro odtah do rychlosti max. 56 km/hod, pokud jej dané EV umožňuje. Při přeřazení na D musí být vozidlo zabržděno nožní brzdou.
                  I při jízdě na N má motor několik tisíc otáček (není tam spojka).
                  (oprava u dotyčného znamenala nový motor a měnič, k EV se choval slušně)

                4. Ale ty otacky to ma prece i pri jizde, v tom nemuze byt
                  Ale ty otacky to ma prece i pri jizde, v tom nemuze byt problem (zvlast kdyz, alespon podle internetu, to majitele pouzivaji celkem casto). Takze, pokud to nebyla vada materialu, muselo to dostat nejakou ranu. To nemusi byt o (ne)slusnem chovani, nejaky blby bezdecny pohyb muze udelat kazdy.

                5. V Leafu teda vyřazuju při plachtění v podstatě neustále.
                  V Leafu teda vyřazuju při plachtění v podstatě neustále. Chceš říct, že ho tím můžu zničit ???
                  Co ostatní – nějaký názor ???

                6. Behem jizdy najdete neutral pouze mirnym popustenim plynu,
                  Behem jizdy najdete neutral pouze mirnym popustenim plynu, prepinani drive modu neni asi moc rozumne, treba Ampera-E dokonce pro prepinani modu aktivuje motorek, ktery vybe nejakym selenoidem, vypina/zapina olejovou pumpu motoru a dalsi veci, takze sance, ze se neco podela velka.. osobne nevyrazuji na netural ani pri stani na semaforu, EV neni splalovak.., ale kazde EV je v tomto asi dost jine.

                7. Jen jsem reagoval na příspěvek a upozornil na možné
                  Jen jsem reagoval na příspěvek a upozornil na možné poškození.
                  Čerpal jsem přitom z reálného případu kolegy a návodů k MiEV a IONIQ.
                  Ano, také jsem v začátcích jezdil na N, jak doporučoval v článcích Radovan…
                  Po získání informace o poškozeném pastorku jsem se vlastním měřením přes OBDII při jízdě už u MiEVa přesvědčil, že vyřazovat na N a pak tam v plné rychlosti narvat D není dobré a už to nedělám a každého na možnost poškození upozorňuji.
                  Ale říkám, ať jezdí každý podle návodu ke svému EV (mám ale za to, že to bude u všech bezspojkových EV stejné).

                8. Nechť se každý řídí návodem ke svému EV.
                  Nechť se každý řídí návodem ke svému EV.

        1. Tento názor není ojedinělý. Když jsem po dlouhé době
          Tento názor není ojedinělý. Když jsem po dlouhé době strávené v Citroenu C5 (s hydropneu podvozkem) a Hyundai Santa Fe a také v Leafu (který je mimochodem také velice pohodlný) přesedl do nové služební Škody Yeti, myslel jsem si, že s tím autem něco je. Ten nekomfort za volantem, dokonce i lem palubní desky, který mám stále obtisknutý pod kolenem, to všechno jsem dokázal rozdýchat, ale hluk v interiéru a ten pekelně tvrdý podvozek umocněný tvrdými sedačkami, ze kterých bolí záda po půl hodině, to tomu autu neodpustím dodnes. Jsou to Volkswageny, přitom se mi spíš zdá, že nikoho ve fabrice ani nenapadlo, že s tím budou jezdit lidé. Ta sedačka nemá tvar, do kterého pasují záda a asi měli testovacího jezdce bez pravé nohy, protože ta se mi tam zkrátka nevejde. A když ji tam nacpu, topení funguje tak, že levá noha zebe a pravá hoří. Proto od VW nečekám, že udělají super auto za super cenu. Naopak, čekám drahý neergonomický krám s velkou spotřebou, který má zopakovat poselství prvního Golfa – že „elektromobily jsou k ničemu“.

      1. Strašně moc bych si to přál, ale jsem přesvědčený, že
        Strašně moc bych si to přál, ale jsem přesvědčený, že nedokážou v roce 2021 vyrobit auto velikosti Golfa s baterií 48 kWh, cenou vč. DPH pod 30 tisíc € (tedy u nás pod 800 tisíc vč. DPH) a produkcí pro Evropu alespoň 20 tisíc měsíčně (240 tisíc za rok 2021).

          1. Fakt jim fandím a i na tom mám osobní zájem, chtěl bych
            Fakt jim fandím a i na tom mám osobní zájem, chtěl bych cca 6 let starýho Leafa pod 200 tisíc a tohle by mi to zaručilo :), ale je to fakt nerealistický aby se za 3 roky dostali ze současných 50 tisíc EV/rok na 500 tisíc/rok a tedy z toho pro Evropu 20 tisíc I.D. měsíčně (počítám že půjde polovina produkce do EU, polovina jinam). O rok později asi jo, ale ne 2021 a rozhodně ne s cenou o 10 tisíc dolarů nižší než základní TM3.

    2. cena bude začínat pod 700 tis. čekal jsem ještě lepší
      cena bude začínat pod 700 tis. čekal jsem ještě lepší cenu, ale i tak to bude bezkonkurenční, s dojezdem kolem 400km bude cena do 800 tis. dojezd přes 500 km už bude přes milion, vzhledem
      k rychlému dobíjení bude i základní verze velice schopné EV, hlavně aby jich bylo dost a také těch nabíječek

Napsat komentář