Čínský start-up Xiaopeng Motors uvádí na trh přesnou kopii elektromobilu Tesla Model X

Krátce poté, co Tesla uvolnila všechny své patenty v roce 2014, vznikla v Číně nová automobilka Xiaopeng Motors. Teď uvádí na trh své první auto, které se nápadně podobá elektromobilu Tesla Model X.

Prototyp elektromobilu Xpeng G3 byl na světě už na konci minulého roku, kdy ve firmě pracovalo asi 200 zkušených pracovníků. Nyní přichází na řadu sériová výroba.
foto:

K dobru zakladatele společnosti Xiaopeng Motors, šestatřicetiletého Henryho Xia, musíme říct, že se inspirací elektromobily značky Tesla nikdy netajil. Dříve pracoval pro kantonskou automobilku GAC Group jako šéf výzkumu při vývoji elektrických aut. Později se mu podařilo získat investici bohatých čínských internetových podnikatelů a firem, např. Alibaba, Foxconn nebo Xiaomi.

Prvním produktem automobilky Xiaopeng Motors je elektromobil Xpeng G3. Plně elektrické SUV upomíná k Tesla Model X jak zevnějškem, tak interiérem. Dokonce i grafika přístrojových panelů je podobná.

Interiér elektromobilu Xpeng G3.

Interiér elektromobilu Xpeng G3.
foto: Xiaopeng Motors

Synchronní elektromotor s permanentním magnetem má max. výkon 145 kW/300 Nm. Přesná kapacita baterií není známa, auto je na webu propagováno ve dvou verzích jako „baterie pro 351 km“ a „baterie pro 365 km“, což je doplněno ještě dojezdem „konstatní rychlostí“, a to 520 km/550 km.

Kde se ale vůz nemůže s Modelem X vůbec srovnávat, to je cena. Ta totiž začíná v přepočtu na $33 000 PŘED DOTACEMI, které, jak víme, jsou v Číně víc než štědré. Po nich vyjde auto na necelých $20 000, v přepočtu asi půl milionu korun.

Samozřejmostí je u elektromobilu Xiaopeng Xpeng G3 plná internetová konektivita, hlasové ovládání a částečně robotické řízení.

Samozřejmostí je u elektromobilu Xiaopeng Xpeng G3 plná internetová konektivita, hlasové ovládání a částečně robotické řízení.
foto: Xiaopeng Motors

V současné době by se v Číně měla rozjíždět velkovýroba elektromobilu Xpeng G3. Po automobilce NIO jde tak o další čínský start-up, který se dostal až k výrobě sériové výrobě svých aut.

20 Comments on “Čínský start-up Xiaopeng Motors uvádí na trh přesnou kopii elektromobilu Tesla Model X”

  1. Tedy, nějak nechápu, proč se o tomhle autě říká
    Tedy, nějak nechápu, proč se o tomhle autě říká „přesná kopie Tesly model X“.
    Jasně, palubní deska je hodně podobná a zjevně ji „okopčili“. Jinak ale, vnější tvary a design jsou úplně odlišné, přední maska, zadní lampy, boční linie… nenašel jsem jediný prvek, který by vypadal stejně. Xpeng má navíc klasické dveře.
    A hlavně, všechny parametry se liší:
    Xpeng G3 je oproti modelu X o 805 kg lehčí, o 58 cm kratší a o 18 cm užší. Kromě toho jde o pětimístné auto.
    Kapacita baterií je 47 kWh, výkon motoru méně než poloviční, náhon jen na přední nápravu…
    To mi prosím někdo vyložte, v čem jsou tahle auta stejná?
    Nebo možná existuje nějaký mě neznámý význam pojmu „přesná kopie“…
    Nechci tím říci, že G3 je špatné auto. Za tu cenu jsou parametry celkem slušné a auto může vyhovovat spoustě lidí.
    Ale s Teslou model X podle mě nemá nic společného, snad jen to, že to je zřejmě od základu postavené jako elektromobil, na rozdíl od většiny jiných EV, co jsou přestavby spalováků.
    Mimochodem, i v Číně se vyrábí celá řada podobných elektromobilů, třeba BYD Yuan, Zotye T300, Hanteng X5, Soueast DX3, Hawtai XEV260, BYD Song…

          1. Když vidím ty zasekané brněnské komunikace, pomalu
            Když vidím ty zasekané brněnské komunikace, pomalu popojíždějící kolony spalováků topící se ve vlastních exhalacích – přiznám se, že mne to ani nijak neláká.
            Rozhlasovým moderátorům obvykle nezbývá než přát řidičům “pevné nervy”.

  2. Dobrý. Mě osobně by ty technické parametry bohatě
    Dobrý. Mě osobně by ty technické parametry bohatě stačily. Zrychlení nepptřebuju vůbec, k čemu, a dojezd no obvykle se vejdu do 60ti km za den, takže bych to měl minimálně na tři obvyklé dny a ještě by mi zbylo na jednu mslou zajížďku.
    Mě by spíš zajímalo kolik garantují nabíjecích ciklů u jejich baterie a s jakým kapacitním poklesem? Rád dám za auto půl milionu, ale chci aby mi vydrželo alespoň 10 let.
    A je škoda, že to opsali zhruba v poměru 1:1 kdyby to zmenšili, nebo usekli tu kapotu a kufr, bylo by to mnohem lepší. Takhle bude mnohem těžší to někde zaparkovat.

    1. dyž to čověk vidí …
      youtube.com/watch?v=KDTRYIKBEXA

      dyž to čověk vidí …

      youtube.com/watch?v=KDTRYIKBEXA

      … si říká : Proč se amerikánský nepřítel tesla srr do číny? opravdu to stihne vyluxovat?? :)) Ale bude vtom asi i politika, jak se dostak na kobylku domácím americkým ropákům fčele s trumpetou – vod lesa – tedyyyy z rudý číny ;))))

Napsat komentář