Elektrické SUV Audi e-tron nabídne údajně levnější i performance verzi

Audi právě rozběhlo výrobu a prodej svého prvního elektromobilu, plně elektrického SUV e-tron. Chce se měřit s Tesla Model X a podle Top Gearu proto nabídne několik výkonových verzí.

Elektromobil Audi e-tron by měl být dostupný kromě standardní verze také ve dvou dalších variantách – levnější a Performance.
foto: Audi

Standardní verze elektromobilu Audi e-tron, který jde právě do prodeje, je vybavena 95kWh baterií a výkonem 300 kW. Max. rychlost je omezena 200 km/h, dojezd asi 400 km. V Česku se bude prodávat za cenu začínající na 2 091 900 Kč.

Magazín Top Gear ovšem vyzvěděl, že během roku 2020 přijde na trh nejspíš výkonnější verze, která by měla stát přímo proti Tesla Model X P100D, tedy nejvýkonnější variantě elektrického SUV značky Tesla.

Performance verze Audi e-tron bude vybavena třemi elektromotory, dva budou na zadní nápravě. Výkon by měl dosáhnout 477 kW. O entry-level, tedy naopak méně výkonné a levnější variantě, zatím žádné podrobnosti neznáme.

94 Comments on “Elektrické SUV Audi e-tron nabídne údajně levnější i performance verzi”

          1. Tak první otázkou je, co je normální. Když si vezmeme
            Tak první otázkou je, co je normální. Když si vezmeme používání spalovacích aut v době, kdy je reálná alternativa, tak to normální rozhodně není.
            Jednoho krásného dne možná někoho napadne, počítat kolik spalovák sežere při provozu na 1 km běžného vzduchu, který dýcháme. Čili začneme počítat opravdový lokální dopad. Nejen znečištěný vzduch, doposud čistý, než se nastartovalo, ale i spotřebovaný vzduch ke spalování po tom nastartování.
            Jsme sekta, co chce čistě tichou budoucnost.
            Tolerance a nadhled k opakovanému pomalému zabíjení dnes a denně? Opravdu?

  1. Bohužel z vlastní zkušenosti musím říct, že spotřeba
    Bohužel z vlastní zkušenosti musím říct, že spotřeba je skutečně vyšší – já měl 30,5 kWh/100km a to v mixu 2/3 město 1/3 dálnice normálním stylem v cca +5stup.C. Kde s aktuální P100D jezdím za cca 25 kWh/100km. Zároveň je také nepříjemné, že silnější nabíječka (22kW) se zatím nedá objednat a bude nejspíše až v polovině 2019…

    1. Hmmm, nabíjet velkobaterkáče 11 kW je naprd. U i3 to mám
      Hmmm, nabíjet velkobaterkáče 11 kW je naprd. U i3 to mám taky a uvítal bych silnější. To praktičnost e-tronu výrazně snižuje. Budu se muset rezervace vzdát, pokud nebude teď v lednu možnost objednat 22 kW chargeru.
      To P100D je S nebo X?

    1. Jasně, prodej je psychologická hra, ale ruku na srdce – co
      Jasně, prodej je psychologická hra, ale ruku na srdce – co bude dělat osmnáctiletý testosteron se 120 kW v osobním automobilu? To už je výkon pro autobus. Kroutím hlavou do jakých kosočtverců jsou lidé ochotni házet groše.

            1. Urcite, v malem technicaku ma S75D uvedeno 57kW. U performance
              Urcite, v malem technicaku ma S75D uvedeno 57kW. U performance verzi nevim. V CoC a velkem technicaku je dohromady asi dalsich pet ruznych hodnot vykonu.
              Nekde tvrdili, ze ten na malem technicaku znamena, co motor da po dobu 30 minut v kuse.

                1. Hezký… Ještě mně napadlo, jestli to nebude nějaké
                  Hezký… Ještě mně napadlo, jestli to nebude nějaké obejití nějakých daní/restrikcí někde v EU, takže tam dali nějaké číslo, aby se to vešlo do nějaké „správné“ tabulky.

                2. To je klidne mozne. Dole v poznamkach je neco jako Maximalni
                  To je klidne mozne. Dole v poznamkach je neco jako Maximalni vykon elektromotoru: predni 193kW, zadni 193kW.
                  Na CoC je to trochu jasnejsi: 57kW hodinovy, 79kW 30minutovy, 193kW kazdy z motoru maximalni.
                  https://snag.gy/gdzkPy.jpg

                  EDIT: ostatne i 66kW oktavkou se necha jezdit mezi 150-200.

        1. výkon elektromotoru a spalováku je sakra rozdíl. Zkusil si
          výkon elektromotoru a spalováku je sakra rozdíl. Zkusil si jet s benzínem 35kW? Tebou zmíněné ochcávky na křižovatce na mé 35kW trojče jen závistivě čumí zezadu. Takže z nebezpečné křižovatky rychle pryč a potom holt ochcávka zase neumí krotit rychlost na v městě běžných 50 😉

          1. Neboli běžná křižovatková spalovací reakce:
            „Jak to,

            Neboli běžná křižovatková spalovací reakce:
            „Jak to, že mi ten směšně malý vysavač na světlech tak ujel?!“
            Cihlu na pedál, stovka v padesátce a po 300 metrech je můj.
            „Sakra, proč jede padesátkou. Vždyť chtěl závodit, ne?“

              1. Přes týden sem tam někdo, taky spíše přespolní, ale o
                Přes týden sem tam někdo, taky spíše přespolní, ale o víkendu blbečci v kšiltovkách dozadu s 10 a více let starými vytuněnými plečkami, jako nízko posazený Golf nebo libovolné BMW, pořád. To snad ani nikdo jiný nejezdí nebo co. Začíná to pátečním odpolednem, jak jedu z práce domů 🙂

          1. Ještě snad jedna – celkem jsem byl vytočen článkem,
            Ještě snad jedna – celkem jsem byl vytočen článkem, protože ty výkony tam uváděné jsou vhodné tak akorát na hlubokou orbu asfaltu na silnicích. Kdo viděl odpich x-ka z nuly, musí uznat že to je na zvracení i při pohledu zvenku. Co musí zažívat lidi uvnitř snad ani nechci domýšlet.

            1. To Vám řeknu úplně přesně. Vylomení krčních obratlů
              To Vám řeknu úplně přesně. Vylomení krčních obratlů následkem prudkého trhnutí hlavy dozadu plus přesun všech tělních orgánů na zadní část trupu a vmáčknutí páteře do konstrukce sedadla. Bez varování, bez zvuku, vez ječících kouřících pneumatik. Odporně nelidské 🙂

      1. noo tak
        za1vý: 18cti letý testosteron má povinný ručení

        noo tak
        za1vý: 18cti letý testosteron má povinný ručení na 120kW káru asi tak 16.000 ročně 😉

        za2hý: 110kW kára je standart 2ou litr už 90tých let 😉 za pár šprdlíků…

        sauto.cz/osobni/hledani#!category=1&condition=1&condition=2&condition=4&fuel=1&powerMin=125&yearMin=1995&manufacturer=5

        Autobusy začínají od 150kW do 300 ;)))

        sauto.cz/autobusy/hledani#!category=6&condition=1&condition=2&powerMin=150

  2. Osobně mě po oficiálním představení e-tronu ta absence
    Osobně mě po oficiálním představení e-tronu ta absence dvojice zadních motorů velmi mrzela, protože v konceptu i fyzicky to bylo hotové a především to byla z mého pohledu jediná věc, která se dala použít pro vymezení vůči Tesle, máme tu něco skutečně zajímavého z pohledu emobility, co vy zatím nemáte. To čím se vymezují dnes mi přijde trapné. To že by to auto s tímto pohonem bylo o několik tisíc Eur dražší je podle mne úplně jedno.

    1. Tak třeba to vymezení změní Taycan/e-Tron GT. Dle konceptu
      Tak třeba to vymezení změní Taycan/e-Tron GT. Dle konceptu je pěkně vidět oblast zadního elektromotoru, kde je na 100% určitě vícestupňová převodovka (tipuji, že bude 2-stupňová). Jak by jinak mohli dosahovat relativně vysokých maximálních rychlostí se synchroními motory, kterým vysoké otáčky nesvědčí (přehřívání). Nezbývá, než čekat na sériové auto.

      1. Myslíte vícestupňová, že má více řaditelných
        Myslíte vícestupňová, že má více řaditelných rychlostí, nebo že jeden stálý převod je sestaven pomoci více stupňů?

        V každém případě v konceptu e-tron byla použita koaxiální sestava, označená jako ATA250, dvou asynchronních elektromotorů s hliníkovým, kapalinou chlazeným, rotorem uprostřed a tyto jsou vybaveny každý svou jednorychlostní planetovou převodovkou bez mechanického diferenciálu.

        vícerychlostní převodovky dávají smysl pouze u opravdu extrémních vozidel (pravda otázkou je jestli ta vozidla sama mají smysl) a to buď pro maximalizaci akcelerace (formula E), nebo pro dosažení nesmyslné maximální rychlosti >300km/h (Tesla, Rimac)

  3. Podle prvních jízdních recenzí z Dubaje se jedná o auto,
    Podle prvních jízdních recenzí z Dubaje se jedná o auto, které je dost špičkové. Efektivita hrůzná (32 kWh/100 km) při jízdách na dálnici 120–140 km/h, ale i tak dojezd asi 320 km. To je ovšem jediné mínus. Všechno ostatní bylo hodnoceno špičkově.

        1. No mě spíš přišlo, že to má baterky na podvozku místo
          No mě spíš přišlo, že to má baterky na podvozku místo v něm. Nebo chcete-li na podlaze a proto celé auto zvedli o 35cm včetně nákladové hrany kufru, nástupních hran atd. O místu uvnitř ani nemluvim, to je tragédie. Pravda je, že těch svých 20.000 ks prodají během chvilky a budou hlásit, jak je to super auto, protože je na rok dopředu vyprodané.

          1. Z mého „ošahání“ to uvnitř taková tragédie není. A to
            Z mého „ošahání“ to uvnitř taková tragédie není. A to měřím přes 2 metry. Blbý je ten kufr, ta nákladová hrana je vysoko (80 cm), přitom hned za hranou je 5 cm schod. Manželka (168 cm) pokud by tahala něco těžšího, tak by měla problém to dostat do kufru. A nevím, jestli stejně jako u Q7 je v kufru tlačítko, které zadní tlumiče sníží do nejnižší polohy, aby se ta hrana dostala co nejvíce k zemi.

        2. stale je to predelavka, podvozkova platforma je stale stara a
          stale je to predelavka, podvozkova platforma je stale stara a upravena, puvodne pouzivana na spalovakach, prvni koncernove auto s podvozkovou platformou MEB bude predstavene az pristi rok a bude od Volkswagenu, Etron a Taycan jsou stale na starych platformach kde se pocitalo se spalovaci technikou

              1. Pán se na platformě J1 podílel, pracuji přímo v
                Pán se na platformě J1 podílel, pracuji přímo v kancelářích Porsche Engineering Services GmbH v Bissingu, společně s dalšími českými kolegy, je nás tu celkem 8 z Čech 😉

                Proč je tento zajímavý server, plný mudrců kteří všechno znají a všude bili nejméně 2x?

                1. Já bych taky chtěl bít vývojář v Porsche. Nebo snad
                  Já bych taky chtěl bít vývojář v Porsche. Nebo snad blít? 😉

                2. Když už jste Čech, tak byste měl vědět, že se píše
                  Když už jste Čech, tak byste měl vědět, že se píše „byli“.
                  Jaké další spalováky tedy budou uvedeny na platformě J1?
                  Edit: ještě jinak to řeknu. Pokud tedy tvrdíte, že platforma pro EV musí být vyvíjena naprosto od nuly (znovuobjevovat kolo), tak pak jediná automobilka, která to splňuje je Tesla (příp. malosériové automobilky typu Rimac, atd.), protože nikdy nevyráběli klasické spalováky a tímpádem museli opravdu vyvíjet od nuly, nemohli vycházet z žádné předchozí platformy. Ale to už se pohybujeme v oblasti slovíčkaření, jaké jsou mantinely pro definici „platforma vyvíjená pro EV“.

                3. Tak s některejma jedincema se tu mlátíme tedy bijem i 100x,
                  Tak s některejma jedincema se tu mlátíme tedy bijem i 100x, ne jen 2x :)))

                4. Jelikož se ani nevím, že nějaká platforma J1 existuje tak
                  Jelikož se ani nevím, že nějaká platforma J1 existuje tak spím klidně.
                  Btw existuje někde její obrázek? Na netu je k vidění jen MEB platforma.

            1. hlavne ty neumis cist, pisu „stale je to predelavka,
              hlavne ty neumis cist, pisu „stale je to predelavka, podvozkova platforma je stale stara a upravena“ a „Etron a Taycan jsou stale na starych platformach kde se pocitalo se spalovaci technikou“ 😉

              Taycan a E-tron GT je na platforme J1 ktera je upravenou platformou na ktere je postavena Panamera, tedy model primarne vyuzivajici spalovaci techniku

              1. Tak to všechny elektriky jsou postavené na spalováku,
                Tak to všechny elektriky jsou postavené na spalováku, protože mají 4 kola…
                Platforma J1 je nová platforma (ano, má základy v předchozích platformách, stejně jako všechny, žádná se nevyvíjí od nuly), která nelze použít pro spalováky. Nebo aby to byla nová platforma, tak místo kulatých děr pro nýty a šrouby, tak to má použít čtverhranné, abyste to mohl prohlásit za novou platformu? Místo hliníku a oceli musíte použít plasty a dřevo, aby to byla nová platforma???

                1. A v jakém rozporu jsou Vaše data s těmi daty v článku?
                  A v jakém rozporu jsou Vaše data s těmi daty v článku? Tam ty grafy přece uvádí vztah mezi konstantní rychlostí a okamžitou spotřebou. To přece s dlouhodobou průměrnou spotřebou nemá nic společného.

                2. Pokud by platila data z grafu, kdy při 130km/h má být
                  Pokud by platila data z grafu, kdy při 130km/h má být údajně okamžitá spotřeba asi 32kWh/100km pak bych tohoto průměru nemohl nikdy dosáhnout, když na dálnicích jezdím nejčastěji 150-160km/h (a to i v zimě) a na prvotřídkách pak cca 120-140km/h.

                3. I když se snažíte jet třeba 140 km/h, tak můžete být
                  I když se snažíte jet třeba 140 km/h, tak můžete být rád, že máte při poloprázdné dálnici průměr 100-105 km/h. Taktéž nezapomeňte, že u okamžité spotřeby se nijak nepromítá případná rekuperace při brždění. Taktéž se do vaší spotřeby promítá profil trasy, atd.
                  Když pojedete z Brna na Rozvadov a budete se stále držet třeba těch 140 km/h, tak průměr 140 km/h nikdy nedosáhnete.

                  BTW, když máte tak jinou zkušenost, tohle je tedy lež? „Včerejší jízda (Tesla Model X 90D) ze SCh Wernberg-Köblitz 93% do SCh Vestec 6%. Po německu 150 km/h a po čr 135 km/h. To je zhruba 210 km. Spotřeba kolem 35 kWh/100km.“

                4. K tomu grafu viz. moje odpověď výše panu Svarcovi.
                  Co se

                  K tomu grafu viz. moje odpověď výše panu Svarcovi.

                  Co se týká vaší jízdy Koblitz-Vestec tak u nové baterie modelu 90D je využitelná kapacita cca 81kWh, tedy mi vychází, že jste dosáhl spotřeby asi 33,3kWh/100km. To ovšem pouze za předpokladu, že baterie opravdu zatím netrpí vůbec žádnou ztrátou kapacity.
                  Když pak odečteme větší odpor zimních pneumatik, topení a hustší zimní vzduch, tak při rychlostech až 150km/h ta spotřeba nijak zásadně nevybočuje z toho co udává zmíněný graf, a co jsem tvrdil já.
                  V zimě se pohybuji také kolem této spotřeby, sprůměrováno s létní jsem na těch svých 28,7kWh/100km.

                5. Tak pak s tou Audinou je to podobné. Jezdí v poušti v
                  Tak pak s tou Audinou je to podobné. Jezdí v poušti v horkách po dálnici, testují půjčené auto, zastavují na focení a videa. To není typický nájezd. Takže 32 kWh/100km je poměrně v pohodě a odpovídalo by to X ku v podobné situaci.

                6. To by bylo fajn, kdyby se to veslo do spotreby Xka.
                  To by bylo fajn, kdyby se to veslo do spotreby Xka.

                7. Odčítáte špatně data z grafu. Na svislé ose jsou kW ne
                  Odčítáte špatně data z grafu. Na svislé ose jsou kW ne kWh/100 km.

                8. Mate pravdu, tedy 32kW okamzita spotreba pri rychlosti 130km/h
                  Mate pravdu, tedy 32kW okamzita spotreba pri rychlosti 130km/h odpovida 24,6kWh/100km.
                  Neuvedomil jsem si to stejne jako KaRaS.
                  Jestli ma tedy e-tron o tolik vyssi spotrebu, pak je to vazne zklamani. Doufal jsem, ze k tomu aby mohl smele konkurovat Tesle uz mu chybi jen sit rychlich nabijecek, ktere se snad postupne dostavi.

                9. Po 45 000km mám na TMS celkovú priemerku 19,1kWh/100km.
                  Po 45 000km mám na TMS celkovú priemerku 19,1kWh/100km. Dialnice asi 50% rýchlosťou 135km/hod. Tiež svižná jazda a časté zrýchlenia, ale max. využívanie rekuperácie.

            1. Tachometrových, ale při srovnání s GPS nadměřuje pouze o
              Tachometrových, ale při srovnání s GPS nadměřuje pouze o 1,5 km/h. Jezdit rychleji než 150 km/h s X-kem na autobahnu se nevyplatí. Mám vyzkoušené, že když udržuji rychlost mezi 130 – 150 km/h, tak společně s nabíjením urazím vzdálenost (kolem 1000 km) za nejkratší čas, než kdybych valil nad 150 km/h.

              1. Zajímavé,
                ve spalováku člověk jede pomaleji, proto aby mu

                Zajímavé,

                ve spalováku člověk jede pomaleji, proto aby mu to tolik nebralo a šetřil peníze i životní prostředí, čas na tankování neřeší.

                Když by jste na trase 1000 Km zase nabíjel do plna (nebo prázdný-prázdný) , aby se dalo ujet dalších 1000 Km . na Jaký se tedy dostanete cestovní průměr? Dá to aspoň rychlost kamionu tj nějakých 80 km/h?

      1. Ten jouda jsem já. 🙂
        Pokud by novináři testovali Teslu X,

        Ten jouda jsem já. 🙂
        Pokud by novináři testovali Teslu X, dostali by se na podobné hodnoty. Já se svojí i3 také jezdím po dálnici za 25 kWh/100km, když se mi chce.
        Když dostanete auto na testování, tak těžko budete jezdit profilem normálního řidiče.
        Počkáme si na spritmonitor.de, co se tam začne objevovat…

          1. Jinak známý blogger Bjørn Nyland, velký Teslista, tak
            Jinak známý blogger Bjørn Nyland, velký Teslista, tak také nemá u svého X zrovna malou spotřebu. Teď jsem koukl na nějaké jeho video a má tam spotřebu za posledních 1800 km 39,5kWh/100km. Také z toho mám usoudit, že Xko žere i trávu kolem silnice? 🙂

                1. Vpohode. Vsak vyckej casu, brzy nebudem muset spekulovat a
                  Vpohode. Vsak vyckej casu, brzy nebudem muset spekulovat a bude vse jasne 🙂 Me je jasne kdo tu bude joudou, uvidis:)

                2. Jouda budeš ty, až zjistíš, že to dojede dál než TMX
                  Jouda budeš ty, až zjistíš, že to dojede dál než TMX 75D. 🙂
                  Obzvlášť když dole čtu, že při dálničních rychlostech Xko jezdí za 35, takže málo si to také nebere.

  4. je docela sranda že VW AUDI chce výkonnější verzi která
    je docela sranda že VW AUDI chce výkonnější verzi která by měla stát přímo proti Tesla Model X P100D :)))) Jako kdyby celý svět byl zvědavý, čekal co přímo se třepal na to jak audi bude DOHÁNĚT teslu za 2,5 mega, zase komedie. Tesla je první a vyjímečná za 3 mega stojí. Audi je konzerva a čeká se vod ní leda lidovka soudluzi :))))

    1. Na Electrek. co je test Audi E tron, testovali to v Dubaji a
      Na Electrek. co je test Audi E tron, testovali to v Dubaji a dosažená účinnost ( spotřeba)
      je 32 kWh/100 km, to znamená ideální dojezd pouhých 297 km a to v Dubaji určitě nebyla zima….
      Auto celkem chválí, ale účinnost je zklamáním.

        1. Tak jasně, že arabáči jsou fuj.
          Ale zrovna tyhle akce jako

          Tak jasně, že arabáči jsou fuj.
          Ale zrovna tyhle akce jako Free Latifa pořádají ještě vější hnusáci, co mají na svědomí genocidu poctivě pracujících bělochů na domovských územích.
          Proto taky když při posledních volbách v Londýně měli místní na výběr schválně jen mezi nazelenalým židem a muslimem, tak to nakonec raději hodili tomu druhému jako menšímu přízemnějšímu zlu.

  5. off
    Pod zemí je ještě větší ekosystém než na povrchu a

    off

    Pod zemí je ještě větší ekosystém než na povrchu a ještě více druhově rozmanitější!!! Pořád hledáme mimozemšťany v dalekých galaxiích a ani nevíme co je pod náma.
    https://vtm.zive.cz/clanky/vyzkum-rozsahleho-podzemniho-ekosystemu-by-mohl-usnadnit-nase-patrani-po-mimozemskem-zivote/sc-870-a-196328/default.aspx?artcomments=1

Napsat komentář