BMW zkouší rychlonabíječku s výkonem 450 kW, první otevřena v Německu

Průmyslové společnosti Allego, Phoenix-Contact, Porsche a Siemens se spojily s BMW a společně v bavorském tržním městě Jettingen-Scheppach postavily 450kW rychlonabíječku.

Elektromobily Porsche (testovací prototyp) a BMW i3 u nové ultra-rychlé nabíjecí stanice ve městě Jettingen-Scheppach.
foto: BMW

Nová 450kW rychlonabíječka je výsledkem společného výzkumného a vývojového programu FastCharge. Prozatím je nabíječka k dispozici zcela zdarma a mohou ji využít všechny elektromobily s konektorem CCS Type 2.

Výkon 450kW je zhruba devětkrát víc, než je dnes u CCS rychlonabíjecích stanic běžné. Pro srovnání, max. výkon Tesla Supercharger je asi 145 kW. Cílem programu FastCharge je otestovat hranice rychlonabíjení.

Stanice zvládá max. napětí až 920 V. V současné době se přitom teprve připravují elektromobily, které zvládnou max. 800 V. Například Porsche Taycan nebo Audi e-tron.

Modulární architektura nabíječky umožňuje nabíjet najednou více vozidel. Jeden konektor má k dispozici výkon 450 kW, druhý max. 175 kW. Využívají se kapalinou (voda + glykol) chlazené HPC (High Power Charging) kabely společnosti Phoenix Contact.

Nová ultra-rychlá nabíječka dokáže nabíjet auta vybavená 400V i 800V systémy. Speciálně upravené Porsche umožňující nabíjet výkonem až 450 kW dokáže do 90kWh baterie dodat energii potřebnou k ujetí 100 km za méně než tři minuty.

tisková zpráva

98 Comments on “BMW zkouší rychlonabíječku s výkonem 450 kW, první otevřena v Německu”

  1. Free Latifa soudluzi a už žádná dubajská ropa
    Free Latifa soudluzi a už žádná dubajská ropa 😉

    blesk.cz/clanek/zpravy-svet/583068/kamaradka-dubajske-princezny-exkluzivne-pro-blesk-verim-ze-je-latifa-nazivu.html

    freelatifa.com/

    PS: BMW má snad nějaký schopný elektromobily?? to je zajmavý že vo tom nic nevím :))))))))))))))))

                1. Je to jinak. 500 A x 400 V = 200 kW. Nikdo nemluvil o nabijeni
                  Je to jinak. 500 A x 400 V = 200 kW. Nikdo nemluvil o nabijeni 450 kW bmw.

                2. jak muzete nasobit V, A a C? Co Vam z toho asi tak vyleze?
                  jak muzete nasobit V, A a C? Co Vam z toho asi tak vyleze?

                3. můžeme a úplně v klidu
                  články co mají 120A a snesou 5C

                  můžeme a úplně v klidu

                  články co mají 120A a snesou 5C = 600A

                  a násobit to napětím je snad v pořádku, ne?

                4. Přijde mi, že jste v tom výpočtu smotal věci, které
                  Přijde mi, že jste v tom výpočtu smotal věci, které spolu nesouvisí, ale budiž

                5. a co to je clanek ktery ma 120A
                  A je snad proud ne?
                  Jestlipak

                  a co to je clanek ktery ma 120A
                  A je snad proud ne?

                  Jestlipak vy jste snad nemyslel 120Ah?

      1. No to je zase blbost. Tenhle vlak měl sice náskok ale
        No to je zase blbost. Tenhle vlak měl sice náskok ale rychlost toho vlaku je velmi bídná, takže dohnat Muska co se týká pohodu EV nebude moc velký problém, spíš jsem zvědav jak Tesla bude dohánět vlak v rychlosti produkce, protože zatím se tam stále jen učí jak vyrábět auta, jak budou konkurovat automobilkám které budou chrlit několik nových modelů ročně, když oni jen rozjíždí výrobu jednoho modelu několik let, to ti dinosauři pomalí už budou za tu domu chystat na trh nový model

          1. no myslím že na fabriku Tesly v Evropě ani nedojde, prodeje
            no myslím že na fabriku Tesly v Evropě ani nedojde, prodeje modelů S a X půjdou minimálně v Evropě brzy dolů a vzhledem k ceně TM3 z toho také velký trhák nebude, projeví se zkušennost a efektivita tradičních výrobců, protože pokud se má prodávat levné auto, musí se především levně vyrobit a v tom Tesla nejvíce zaostává a tento vlak nemá ani v dohledu, natož aby ho dohnala

            1. A teď tu o Karkulce příteli Anonyme. Pro Vaši informaci –
              A teď tu o Karkulce příteli Anonyme. Pro Vaši informaci – VW v roce 2011 – v roce 2018 budeme vyrábět 300.000 elektromobilů ročně. Skutečnost – kladná nula, tedy pár ušmudlaných desítek tisíc, abychom jim nekřivdili.

              1. Možná první vlaštovka je prodej I-Pace v Nizozemí, kde se
                Možná první vlaštovka je prodej I-Pace v Nizozemí, kde se jich za měsíc prodalo skoro stejně jako Tesel S a X dohromady a to Jaguar teprve začal prodávat. Za chvilku přijde e-Tron a Taycan, uvidíme jak se to projeví na prodeji Tesel třeba v Německu, kde už dnes ty počty nejsou nic moc na to, jak velký trh to je.

                1. Pořád nemohu nikde dohledat zda jde opravdu o vozy dodané
                  Pořád nemohu nikde dohledat zda jde opravdu o vozy dodané zákazníkům nebo jen zaplacené. U Tesel je to jasné, ale Jaguar ne a ne najít. Nemáte nějaký odkaz?

                2. Je to informace tady z
                  Je to informace tady z hybridu:
                  hybrid.cz/elektromobil-jaguar-i-pace-se-dobre-prodava-v-usa-i-nizozemsku-mrkejte-na-crashtest

                  Může být, že je to důsledek vyprázdnění bufferu objednávek, uvidí se tak za pár měsíců. To samé e-Tron a další. Ale věřím tomu, že třeba v Německu se e-Tron a Taycan budou prodávat dobře, dokonce lépe než Tesla, v tomto jsou Němci patrioti. Pokud tedy koncern VW bude stačit vyrábět.

              2. Ale jo, tradiční automobilky jsou pozadu. Ostatně mají na
                Ale jo, tradiční automobilky jsou pozadu. Ostatně mají na sobě kouli na noze, která se jim vytvořila za ty desítky let, co vyrábí auta.
                Ale na příkladu Audi je vidět, že když se do toho obují, tak zase ty jejich zkušenosti jsou vidět. E-tron je skoro o milion levnější než Tesla X a přitom je uvnitř prémiovější než Tesla X, co se týče od použitých materiálů, zpracování až po slícování karoserie. Za rok se začne prodávat verze Sportback, za dva roky přijde GT e-tron.
                Pokud si VW nedávno nasmlouval 50 milionů baterií na dalších x let, tak ta vlna určitě v nejbližších pár letech určitě přijde. Nevěřím tomu, že si objednají takové množství baterek, aby to pak vyhodili do luftu.

                1. To jste ale hodně ustřelil, srovnávat ten pidi kombíček
                  To jste ale hodně ustřelil, srovnávat ten pidi kombíček od Audi s Teslou Model X ve smyslu, že je o milion levnější. Ano, minibus je vždy levnější než autobus. Možná bych etron srovnával s T3, ale to je zase jiná karoserie.
                  Nějaká prémiovost materiálů to nedožene a nic neznamená. Klika je pořád klika. Okno je pořád okno. A ty verze jsou jen směšné opakování spalovacích klišé.
                  Ano, VW si něco nedávno nasmlouval. Teď je otázka kdy a kolik ks fyzicky dostane a kdy je a do čeho dokáže namontovat. Zatímco ostatní, zejména Čína, vyrábí už roky o106.

                2. Ach jo, další Čecháček, co se domnívá, že o
                  Ach jo, další Čecháček, co se domnívá, že o prémiovosti rozhoduje velikost kufru.
                  Takže Octavia Combi 1.0 TSI bude větší prémie než Bentley V12, protože má větší kufr, že?
                  Zkuste někdy před autosalonem přesvědčit kupce S-Klasse, že Superb je větší prémie, protože má větší kufr a vzadu více místa na nohy…
                  Doporučuji otevřít konfigurák BMW 7, S-Klasse, A8, abyste poznal, proč se prémii říká prémie.
                  Pokud je pro Vás okno jako okno, ať už je klasické nebo třeba akustické vrstvené, tak další debata nemá význam.
                  Přeji Vám hezký víkend.

                3. Tak jsem z Moravy a Slezska a nevím, co je to Octavie. Ano,
                  Tak jsem z Moravy a Slezska a nevím, co je to Octavie. Ano, jsou lidi, co musí mít kancelářskou židli za 120 tisíc v korunách jako základ, ač užitná hodnota odpovídá sotva té za 20. Ale pořád se bavíme o té samé kancelářské židli. Ne o gauči. Tím jsem myslel Vaše srovnávání eTronu s Xkem.
                  Konfigurátory od nástupu Japonců a později Korejců do Evropy ignoruji, tuhle hru nehraji, to je evropská dinosauří trapárna, dodávat s prvním balíčkem k autu dokonce i volant. Nevím proč si dokupovat to, co jinde je už dávno standard. Golf za 300 pak lehce vyšplhá na 800, obrazně řečeno, ale není to daleko od pravdy.
                  Je možné mít spousty vychytávek, ale vždy je poměřuji užitkem. A ten skoro vždy chybí. Je to obvykle jenom systém „já ho mám delšího“.
                  Třeba zmíněné akustické vrstvené okno je fajn do domu, kde chci mít klid i od venkovního ptactva (při zavřeném okně). Ale na autě jde o nesmysl, odstraňující jen umělou příčinu, hluk spalováků. Dávám přednost odstranění spalováků, příčiny.
                  Hezký adventní víkend i Vám, koncert Pavla Šporcla byl dnes příjemný. Byť chudák hudebník musí snášet taky spalovací auta (postupně Škodu Fabia, Nissana Primeru, Nissana XTrail a teď BMW X5) aby z něj nakonec udělali maskota http://www.pavelsporcl.cz/gf-18/Ambassador-BMW-.html, i když spíše se nechal, je to byznys http://www.pavelsporcl.cz/SPORCL-ARTS-agency-s-r-o.html

          1. Jo na to si vzpomínám, ten City Scooter nebo jak se to
            Jo na to si vzpomínám, ten City Scooter nebo jak se to jmenovalo. To se tenkrát VW pěkně ztrapnil, jak prohlásil, že to za typeníze nejde, a tak si to pošta postavila sama. A VW si pak hned běžěl pobrečet k politikům, že by měli zakázat vývoj aut jiným společnostem než automobilkám.

            1. V září, když jsem zkoušel jezdit jako řidič Taxify, tak
              V září, když jsem zkoušel jezdit jako řidič Taxify, tak jsem vezl chlápka konstruktéra, který se podílel v Německu na vývoji tohoto Scooteru nebo jak se to jmenuje. Sám prohlásil, že s tím může jezdit jen sebevrah, že se vůbec diví, že to mohli schválit na silnice, když ví, jak to má řešenu bezpečnost. Je to totálně ošizené na bezpečnosti, aby to nestálo tolik peněz.
              Takže se ani nedivím, že VW jim řeklo, že za ty peníze jim to nepostaví. Já taky nedělám levné řešení na úkor kvality/bezpečnosti.

              1. A už je to tu zase, ten hojně rozšířený blábol o
                A už je to tu zase, ten hojně rozšířený blábol o deformačních zónách maximálním počtu airbagů. Samozřejmě, že tyto bezpečnostní prvky mají svůj význam a účel, ale biologické hranice člověka a fyziku změnit nedokážou.
                Většina vážných zranění při nehodě, je na vnitřních orgánech, a to z jednoduchého důvodu. Úroveň následků po nehodě daleko víc záleží na rychlosti ve které k nárazu došlo, než na tom, v čem jsi seděl. Z prostého důvodu. Při bleskové deceleraci (nárazu) vzniká přetížení několik G na vše co bylo z předchozí rychlosti rázově zpomaleno. Takže stejné G, které působí na auto, sedačky a tebe jako člověka, působí uvnitř tebe i na tvé vnitřní orgány.
                Jednoduchý příklad.
                Vezmi papírovou krabičku (= maličké „papírové“ autíčko) a dej do něj neuvařené vajíčko (skořábka + tekutý vnitřek = člověk). Pak touto krabičkou vší silou mrskni o zem. Krabička i vajíčko budou na kaši. Vezmi druhé vajíčko a dej ho do ocelové krabičky. Následně s ní vší silou mrskni o zem. Té ocelové krabičce se toho zas až tak moc nestane (na rozdíl od té papírové), ale to vajíčko bude na kaši ZASE.

                Nejde o to, jaký náraz vydrží auto, ale o to jaký náraz vydrží ti lidé v něm.
                A onen City Scooter od německé pošty jede max 80 km/h běžně se s ním po městě jezdí 50 až 60 – to při nehodě nastanou menší následky, než když to ve stovce někam narveš v luxuním SUV s X bouracíma zónama a 16ti airbagy.
                Jiná písnička by bylo to někam narvat v kilu s tím Scootrem, to jako ano, jenže téhle rychlosti to nikdy nedosáhne, takže to nelze adekvátně porovnávat.

                1. To „narvat v kilu“ se muze celkem snadno stat kdyz pojede tou
                  To „narvat v kilu“ se muze celkem snadno stat kdyz pojede tou svou 60 a srazi se s necim tezsim jedoucim podobnou rychlosti, takze vetsi zpomaleni bude na jeho strane.

                2. No já mluvil o nárazu do statické překážky (zeď,
                  No já mluvil o nárazu do statické překážky (zeď, sloup). Mluvíme-li o srážce dvou pohybujících se těles, tak se rychlosti sčítají. Srážka dvou vozidel jedoucích 60 proti sobě, je naprosto destruktivní v jakémkoliv autě. A srážka dvou vozidel proti sobě jedoucích ve 120 je fatální.
                  Nevím jak přesně to ten tvůj klient (konstruktér) myslel, ale srazíš li čelně v šedesátce Smárty (vyrobil Mercedes), Clia, Twinga, Fordy K, Fiaty 500, WV FOX / beatle a spousty dalších které vyrobili „RENOMOVANÉ – Klasické – etablované – a bůh ví co ještě automobilky, myslíš že dopadneš líp než v City Scootru německé pošty? Tak proč by se měla pošta stydět za to, že přivedla na svět auto, s minimální bezpečností když jiné automobilky to dělají roky?

                3. Jistě, že dopadneš líp. Zpravidla kvůli tomu, že auta se
                  Jistě, že dopadneš líp. Zpravidla kvůli tomu, že auta se tzv. ustřihnou a při přesahu se navzájem uhnou. Jsou na to dělaná.

                4. No, sice jsem ještě neboural v EV, tak nemohu srovnávat,
                  No, sice jsem ještě neboural v EV, tak nemohu srovnávat, ale v klasických autech jsem si bohužel už pár bouraček prožil, a řekněme dvě vážnější, a že by se něco ustřihlo nebo něco někam uhnulo, jsem si nevšiml. Jako bourací zóny, airbagy a všechny pasivní i aktivní prvky bezpečnosti svůj význam mají o tom žádná, ale doporučuji jejich efekt nepřeceňovat.
                  Jde o to, kam a v jaké rychlosti to koupíš. Představ si situaci, že ti někdo ve zmiňovaném City Scooteru nedá přednost zprava. Ty budeš sedět (v nějakém konvenčním autě) např. v Octavii a on ti jí tímhle chrastítkem mlaskne z jeho pohledu čelně na tvé dveře řidiče. V čí pozici by jsi v tu chvíli chtěl být? Řidič plastického City Scooteru s půlmetrovým čumákem a jedním maličkým airgabem ve volantu pro kterého je to čelní náraz v padesátce, a nebo řidičem Octavie s metrovou deformační zónou vpředu a osmi airbagy, pro kterého je to boční náraz v padesátce?

                5. V octávce, protože se jedná o extrémní rozdíly hmotnosti.
                  V octávce, protože se jedná o extrémní rozdíly hmotnosti.

                6. Nevím kolik City Scooter váží, ale má tam baterku na
                  Nevím kolik City Scooter váží, ale má tam baterku na dojezd 100 km. Nějaký stovky kilo to budou. A vy za dveřmi Octavie… no máte odvahu. Neměnil bych s Vámi.

                7. Krásne sa to poskladalo 🙁
                  Či to nie je robené schválne,

                  Krásne sa to poskladalo 🙁
                  Či to nie je robené schválne, ked ich je tak vela. V tejto situácii by bolo hned o 5 čínancov menej.

                8. Krásný, dlouhý komentář, ale budu radši věřit
                  Krásný, dlouhý komentář, ale budu radši věřit člověku, který se na vývoji přímo podílel, než někomu, kdo to ani nikdy neviděl naživo. Ale o to víc o tom dokážete psát.

                9. Vůbec jsem nenabádal konstruktérovi nevěřit. Nenapsal
                  Vůbec jsem nenabádal konstruktérovi nevěřit. Nenapsal jsem, že JE City Scooter bezpečný, to si nemyslím, jen jsem napsal, ze není o nic nebezpečnější než řada jiných aut.
                  V čem se ale mýlíte je, že bych si jej nevyzkoušel. Auto jsem si důkladně prolezl a měl jsem i zkušební jízdu.

                10. S tím, že není o nic nebezpečnější než řada jiných
                  S tím, že není o nic nebezpečnější než řada jiných aut, bych právě polemizoval. 🙂 Neslyšel jsem třeba, že by konstruktér Transitu nebo Crafteru říkal, že je životu nebezpečné s jejich výtvorem jezdit. 🙂
                  Nicméně bych byl velmi zvědav, na kolik by to prošlo v crashtestech typu EuroNCAP.

                11. Nemůžeš to přece srovnávat s klasickejma dodávkama, SUV
                  Nemůžeš to přece srovnávat s klasickejma dodávkama, SUV a MPVéčkama. Ty jsou stavěný na úplně jiný hmotnosti i rychlosti.
                  To je jako kdyby jsi srovnával Cessnu s Boeigem. Jasně, pokud by to mělo vozit 2 tuny, a jezdit 130 tak by to byla smrtelná past. Ale koncepce byla pro „poštu“ – jede 30 až 50 km / h a co kilometr někde zastaví s balíčkem. A na to je to ideální A BEZPEČNÉ.
                  To mi chceš říct, že o tom celou dobu uvažuješ jako o alternativě k běžné dodávce??? Na druhou stranu by to vysvětlovalo tuto debatu. 🙂
                  Upřímně je to vlastně to co vyčítám VW, že vůbec nepochopili, co od nich německá pošta chce. Oni nechtěli další klasickou dodávku.
                  Je to potřeba srovnávat s dalšími městskými přibližovadly. A tam tvrdím, že to není o nic nebezpečnější než Smart, Twingo, Ford K nebo třeba kurýr na skůtru. A všechno jsou to dopravní prostředky od renomovaných automobilek. A všechny by byli v rychlostech nad 60 km/h v bezpečnostním testu totožně neúspěšné jako onen City Scooter.

                12. Stačí se podívat na americká poštovní vozítka a je
                  Stačí se podívat na americká poštovní vozítka a je jasno. Schválně by mě zajímala statistika a charakter smrťáků v těchto vozítkách a porovnání s nečím relevantním nebo s běžnými auty.

                  https://en.m.wikipedia.org/wiki/Grumman_LLV

                13. Také si myslím, že VW (a Mercedes a další) prostě
                  Také si myslím, že VW (a Mercedes a další) prostě nepochopili, že se jedná obrovský trh účelových vozidel. Protože doručovacích služeb je mnoho a v EU konečně i konkurenční trh. Vždy mne fascinuje DHL, PPL a další giganty využívající běžné dodávky, jejichž řidiči vyskakují v létě v zimě do vozovky, obíhají auto, otevírají další dveře, hrabou se v tom, stojíce napůl na dešti vedru sněhu, pak zavřou a jdou pryč s tím, že to zamykají a zase cestou zpět (pokud doručí, jinak vše pozpátku znovu) oběhnou auto a nasednou z vozovky.
                  UPS má v USA i Evropě ty hnědé účelovky, kdy řidič má velké pracoviště s přihrádkami místo spolujezdce, vystupuje přímo dozadu mezi balíky, vezme si co potřebuje a vychází posuvnými dveřmi z tepla na chodník. Totéž zpět. O tom, že už to dodávají i v elektrice, ani nemluvě https://workhorse.com/stepvans. Se 123 kWh baterkou, palubní nabíječkou 22 kW a 8 letou zárukou. Jednoduché, robustní, praktické.

                14. Možná jste kápl na ten důvod. Že oni neumí/nechtějí
                  Možná jste kápl na ten důvod. Že oni neumí/nechtějí dělat jednoúčelový auta. Nejsou na to zvyklí. Vždyť když se podíváte na konfigurák Crafteru, tak to jsou desítky různých nadstaveb, všechno to musí pasovat na ty jejich linky a to si samozřejmě vybírá daň v podobě ceny. Je to to samé jako němccká auta vs japonská. Japonec má tři konfigurace a ty chrlí jako Baťa cvičky. Kdežto německá auta jsou téměř plně individuálně konfigurovatelná a každé auto je jiné. Takže když chci plně vybavené auto od němců, tak mě ve stejné výbavě vždy vyjde dráž než to samé japonské. Každá cesta má svoje (ne)výhody a je jen na zákaznících, co preferují.
                  Holt se tito zákazníci musí obrátit na výrobce těchto jednoúčelových aut, aby jim dodali ty samá auta s baterkou.

                15. A co přesně ten konstruktér na tom autě konstruoval?
                  A co přesně ten konstruktér na tom autě konstruoval?

                16. Zas až tolik jsem ho nevyzpovídal. Ale zřejmě něco jako
                  Zas až tolik jsem ho nevyzpovídal. Ale zřejmě něco jako konstruktér, protože jsme se bavili o CADech, simulacích výdrže materiálů v počítači, jak to dneska ušetří hromadu práce, atd.

                17. Ono ale jde o to porovnání ve stejné rychlosti. Když to
                  Ono ale jde o to porovnání ve stejné rychlosti. Když to člověk v kile narval do betonu v žigulu, byl na cáry, ale auto relativně OK. Když to člověk narve v kile do betonu v nový A8, tak to MOŽNÁ přežije, ale auto bude na cáry. A jde o to, že u žigulu trvalo to bleskový zpomalení mnohem kratší dobu než u A8, která se muchlá a zpomaluje možná i trojnásobek nebo čtyřnásobek doby, po kterou se deformoval a zpomaloval žigul. Z toho vyplývá i čtyřnásobné přetížení působící v žigulu oproti v A8 při stejné rychlosti. Jde čistě o rozložení zpomalení v čase.

                18. Jo tohle jsi popsal výstižně. A protože si City Scooter
                  Jo tohle jsi popsal výstižně. A protože si City Scooter uvědomuje, že má ochranné schopnosti asi jako žigul, tak mu raději do vínku dali max rychlost 80 a jeho používání je určeno na rychlosti do cca 60 km / h aby se do takové situace prostě nedostal.
                  Vzhledem k historii diskuze upozorňuji, že se bavíme o srážce s pevnou překážkou. Srážka dvou pohybujících se, má jiné charakteristiky. Tam záleží na tom kam tu ránu koupíš. A když to bude třeba na dveře řidiče, tak to bych nechtěl ani v tý A8

                19. MHD autobusy nemusí mít ze zákona ani bezpečnostní pásy
                  MHD autobusy nemusí mít ze zákona ani bezpečnostní pásy a neřekl bych, že by se jejich řidiči zrovna vždy krotili s rychlostí. Ti by se při srážce rozplacli jak žába.

                20. Nemluvě o stojících pasažérech u tyče.
                  Nemluvě o stojících pasažérech u tyče.

                21. V autobusech se ale pasivní bezpečnost (konstrukce)
                  V autobusech se ale pasivní bezpečnost (konstrukce) nahrazuje aktivní bezpečností (často kontrolovaný řidič professionál). A docela to funguje, nehod autobusů je málo. Navíc autobus má výhody fyziky, kdy po nárazu do osobáku „autobus pojede nerušeně dál“ vzhledem k výrazně větší hmotnosti.

              1. No vzhledem k tomu, že je to mini dodávka, a ceny v ČR se
                No vzhledem k tomu, že je to mini dodávka, a ceny v ČR se pohybují okolo 700 000,- (bez dotace), a je to na trhu už dva roky. A VW chce nabízet v této cenové relaci osobáčky tipu E-UP, tak bych si troufal tvrdit, že rozdíl mohl být i třetina ceny (někde okolo 200 tisíc Kč). To je při flotile přes sto aut slušnej balík. Ale samozřejmě to nevím, jen tipuju na základě soudobých cenových relací.

                1. Chtel jsem rict, ze tuhle cast pribehu jsme nikdy neslyseli.
                  Chtel jsem rict, ze tuhle cast pribehu jsme nikdy neslyseli. Vzdycky jen „VW rekl, ze to nejde a maly startup to dokazal“. Ale nikde jsem nevidel, co bylo v te puvodni poptavce a nakolik ji CityScooter byl v okamziku nakupu postou opravdu schopen splnit.

        1. To se mi nezdá. Peugeot, Citroen, Nissan, Mitshubishi celkem
          To se mi nezdá. Peugeot, Citroen, Nissan, Mitshubishi celkem velké zaběhlé automobilky, a než dostali na trh schopné EV uběhly roky. Ono šlo chrlit co půl roku novy model, kdyz jsi měl v zásobě X letý vývoj pohoných jednotek, podvozků a gůru zkušeností. Ale v EV konceptu je to uplně nové hřiště, a tradiční automobilky se můžou octnout v roli naprostého outsidera. Jasně zachráněj to mega investicema, protože mají kapitál, ale těch deset let vývoje jim prostě chybí, a někde to znát bude.

          1. Krásně to bylo znát na eSalonu v Praze, kde ti chudáci z
            Krásně to bylo znát na eSalonu v Praze, kde ti chudáci z Renaultu prostě pořád nabízejí do Kangoo baterčičku, ostatně Peugeot/Citroen totéž. Naproti tomu Nissan konečně dal 40 kWh do eNV200, což je zatím jediná použitelná dodávka a velké rodinné elektroauto do milionu v jednom.
            No a jak je na tom Mitsubishi – oprášili nesmrtelný a nikým ve své kategorii nepřekonaný iMiev. S lepší baterkou (prý papírový dojezd 160 km) a lepší výbavou. Už se v Evropě (mimo ČR samozřejmě) běžně prodává.

      1. Je smutné, že o něčem takovém jako je i3 a za cenu i3
        Je smutné, že o něčem takovém jako je i3 a za cenu i3 mluvíme jako o něčem nejlepším – to nezasvěceném uživateli důvěru v elektromobilitu nepřidá, kdyby to aspoň mělo přístup na zadní sedadla bez otevření předních dveří…ale takhle je to jen designovej nesmysl, zkuste si vyndat v parkovacím domě dvě děti ze zadního sedadla, když s nimi přijel jeden dospělý – přesně o tom totiž druhá auta do rodiny jsou..a je to přesně důvod, proč jsme po dlouhodobějším testu doma řekli tohle fakt ne

        1. no co je na trhu jiného lepšího???? navíc jsem mluvil o
          no co je na trhu jiného lepšího???? navíc jsem mluvil o autu do města nebo o druhém autě do rodiny, to si představuji jako hbité a menší auto pro cestu do práce po městě nebo na nákup, vy mluvíte zřejmě o rodinném autě, do kterého berete děti, pro ně sedačky, nákup, kočárek atd. atd. i3 je stylové auto v této kategorii, samozřejmě dražší, levnější varianta je E-UP jinak nevím o ničem co by stálo za řeč

          1. Ano přesně tak malé rodinné auto do města – rozvoz dětí
            Ano přesně tak malé rodinné auto do města – rozvoz dětí do školy/školky, na kroužek, k lékaři, na nákup, pro malé dítě uveze kočárek, na cestu do práce.. musí být malé zvenku a velké uvnitř, hbité aby se dobře se s ním parkovalo – dobře nastupovalo a vystupovalo.

            Velké rodinné auto je pro mě auto kde: 4 páry lyží, 4 kola, velký kufr na víkendový a delší výlet plný sportovního vyžití.

            Já nepsal, že je na trhu něco lepšího, ale je smutné, že tohle vůči uvedeným požadavkům špatné auto je to nejlepší co je…
            Ale když chcete tak – zatímco z testovaných aut BMW i3 zadání nesplnilo, LeaF to nějak dokázal (bez kočárku), ion nebo jak se jmenuje ten Radovanův tratárek by to taky dokázal lépe než i3, e-up samozřejmě omezeně taky (vše bez kočárku)

            Nejsmutnější je, že v téhle soutěži prostoru a praktičnosti vítězí Dacia Sandero, která pobere vzadu v sedačkách tři děti a do toho se vešel do kufru sourozenecký kočár…Takže za mě nejlepší elektromobil do města by měl prostorové parametry, odolnost a jednoduchost Sandera, baterku někde mezi 30 – 40 kWh a hlavně lidovoou cenu (do 400 000 Kč – tzn 180 000 Kč na auto jako Sandero a 180 000 Kč na baterku a 40 000 Kč jako bonusový zisk) – tohle je jediný funkční model, jak se může přirozeně bez lobby prosadit elektromobil v širokém uplatnění, výkonově klidně 60 – 80 kW jako dnešní hupcuky

              1. Měli jsme k dispozici (benzínové) – plus šoupačky vzadu
                Měli jsme k dispozici (benzínové) – plus šoupačky vzadu (obslužnost dětí), mínus – je to už větší – Sandero je fakt malinkaté – jak Fabia – navíc samozřejmě nákupní cena u takových městských hupcuků je prioritní věci.

              1. No vidíte, do Sandera se vejde kombinace sedačka – lehačka/
                No vidíte, do Sandera se vejde kombinace sedačka – lehačka/ dvojsedačka

                Každý holt jsme jiný, fakt neznám moc lidí (a zajména ne žen, co se o prcky full time starají) ochotných v parkovacím domě otevírat celou stranu auta, abych vyndali dítě ani nebudou lézt přes dítě sem a tam a už vůbec nebudu přendavat sedačku jednou dopředu a jednou dozadu. Nehledě na to, že v parkovacím domě jsem dopadl tak, že jsem musel napřed vyložit a pak teprve slavně mohl zajet do řady – prostě tak úzké stání, že jsme se tam s prckem nevešli do těch dveří, aby šly zavřít – jistě není to chyba primárně i3 – mají tam parkovací místa odpovíající tak požadavků š100 (i š120 je moc široká, ale i3 situaci neusnadňuje, běžně se pak stává, že dvě SUV zabírají 3 místa, aby se vešla
                Obecně jak mám vysledováno matky prcků na plný úvazek chtějí buď auto, se kterým se všude vejdou a je skladné, nebo takové, kam vrazí do kufru kočár bez skládání (mmj ve vlákně zmiňované Kangoo či S-Max)
                Vám se nevejdou 3 sedačky do S-Maxu? Sorry, ale to je neumětelství

                1. Manželka si právě ježdění s i3 pochvaluje. Navíc kvůli
                  Manželka si právě ježdění s i3 pochvaluje. Navíc kvůli tomu, že máme malá dvojčata, tak žádné přendavání sedaček neřešíme, i3 nám svým uspořádáním vyhovuje, horší to bude, až budou děti vystupovat samy. Každý jsme jiný. Dozadu se mi do S-Maxu tři sedačky nevejdou. Máme dvojčata v Cybex Pallas a třetí děcko by se doprostřed vešlo max. na podsedáku, ničem větším. Navíc, chybí třetí isofix. S-Max má jen dva a tak to má naprostá většina aut.

                2. Nemá cenu se s nima hádat. Oni nemají žádné zkušenosti,
                  Nemá cenu se s nima hádat. Oni nemají žádné zkušenosti, ale jsou chytří jak rádio. Já nemám problém ráno hodit do i3 golfový bag, vozík, dvě děti i s jejich batohy, odvézt je do školy a pak hurá na golf.
                  Teď před Vánocemi jsem přemýšlel vyměnit i3 za novou Teslu S z Vídně a nakone jsem zjistil, že i3 je na denní ježdění 100x lepší než Tesla S, která nemá vzadu ani jednu kapsu na bordel a díru na pití pro děti. Tesla je sice super kára, ale když máte děti a denně jezdíte po městě, tak i3 nakonec vychází lépe, i když má ty zadní dveře takové, jaké má. Ale tady se teoretici do krve budou hádat, že i3 je naho*no a nejlepší je Tesla…
                  Takže já zůstávám u i3 a maximálně si na delší trasy půjčím Audi e-tron od manželky, až v březnu vymění Q7.

                3. Tesla je do města nejvíc naho… elektromobil.
                  Chápu, že

                  Tesla je do města nejvíc naho… elektromobil.
                  Chápu, že když nepotřebuje praktické auto, ale stylové, tak je to pro vás super.. když jezdím s hračkou taky mě nepeče, že je nepraktická a nemůže skoro nikde přes noc stát – mimochodem ano, má ještě méně praktické dveře než i3 a ano taky umím tvrdit, že je praktické, neb v kabrioletu jsem bez nosiče převezl 3 metrové lišty, což bych jinak neudělal v daném čase, ale od denního hupcuka naprosto vyžaduju praktičnost

                4. Já se s nima tak nějak nehádám. Když jim to nevyhovuje,
                  Já se s nima tak nějak nehádám. Když jim to nevyhovuje, tak jim to nevyhovuje. Jejich věc. Nicméně lepší elektromobil do města dneska prostě neseženou. Možná Ioniq pro klidnější řidiče, kde ale postrádám do budoucna kutilské možnosti 🙂

                5. To je to, nám už děti vylejzají sami a to, že si sami
                  To je to, nám už děti vylejzají sami a to, že si sami nemohly otevřít dveře a obsloužit se velmi nelibě nesly. Manželka to s i3 zkusila a po dvou dnech mi to vrazila zpět, že je to nebetyčnej nejpraktickej s**č, zbytek zápůjčky jsem s tím jezdil a musel jsem s ní souhlasit, prostě pro nás tento koncept auta není, ty dveře jsou totálně pekelný.

                  Tak jasně isofix sedačky na cukání po městě nepoužíváme – měli jsme nějaké Römery co šly na pás nebo na isofix, teď už jsme ve fázi nějaké ty sedačky 15-35kg, do dálničního auta dvě na isofix, do hupcuka tři na pásy

                6. Jo, to pak chápu, že nespokojený děti, to je na
                  Jo, to pak chápu, že nespokojený děti, to je na sebevraždu 😉

                  Já mám holt jedny sedačky, který přendavám všude. Koupili jsme tehdy špičku a tak nějak se mi nechce dělat kompromisy, testy na sedačky zajištěný jen pásem zpravidla dopadají příšerně, a to stačí malý boční náraz. Holky mají 17 kg každý, cvaldice, ale zatím to bylo jen na odstranění pultíku.

                7. Ono je to otázka, s pultíkem jsme zkoušeli – starší
                  Ono je to otázka, s pultíkem jsme zkoušeli – starší ratolest udělala takovou rotyku v krámu, že bylo jasné, že nebude.
                  My máme sedaček několik – ano souhlas, sedačky s pásem jsou slabší, ale přendaváme je mezi několika auty a v obytňáku není na výběr. Když vezu děti v hračce, tak považuji sedačky spíš za problém – zadní anatomické sedačky jim sedí perfektně i při téhle velikosti, jedinou slabinou je pás, že je moc vysoko (takže tam dávám sedačky). Nicméně jsou to pořád auta, kde se jezdí nízkou rychlostí (jet s kabrioletem ve 4 jde tak do 80 km/h s nějakým komfortem bez clony) a jak to jde opatrně. Na dálnici máme auto s isofixama a jsou tam sedačky s isofixama a přes ně pás. Další výhoda v těch pásosedačkách, co máme je i snadný letecký transport na dovolené letadlem, takže v půjčovně víme jaká a jak funkční bude sedačka.

                8. Jo, u nás holky dostaly, co bylo. Názor ročního dítěte
                  Jo, u nás holky dostaly, co bylo. Názor ročního dítěte mě byl u řiti 😀 Jelikož máme jen dvě auta, tak toho přendavání zase moc není, většinou jsou v BMW. Ty sedačky mají samozřejmě taky pásy přes sebe. A letadlem s dvojčatama jsme se zatím neodvážili.

                9. Jako pardon ale jestli si neumí děti otevřít v i3 dveře
                  Jako pardon ale jestli si neumí děti otevřít v i3 dveře sami tak asi ještě nejsoudost soběstačný-jediný co musím udělat je odepnout pás když je vezu do školy a otevřát asi na 3 vteřiny moje dvěře když jedeme ve čtyřech.
                  Když jedu jen já tak normálně vystoupí nejdřív starší zepředu a pak mladší ze zadu.
                  To co tady píšete jsou pikačoviny.
                  A ano zastávám se i3 jelikož s ní jezdím denně a všechny blbosti co se kde píšou tak nemaj opodstatnění a je to spíš jedna paní povídala.

                10. Vaše děti si umí samy otevřít dveře, když sedí obě
                  Vaše děti si umí samy otevřít dveře, když sedí obě vzadu v i3? A nikdo jiný v autě není? Gratuluji…
                  Jo naše vlastně taky, přelezly přes sedačku dopředu..

                  Prostě máte i3 a jste šťastnej, my jsme o něm uvažovali, že ho koupíme, zajistili zapůjčení, pár tis km pojezdili a zjistili, že ho nehceme, že potřebujeme auto s plnohodnoýma 4 dveřma.

                11. Psal jste ze manzelce vadily dvere a ted ze detem – moc si
                  Psal jste ze manzelce vadily dvere a ted ze detem – moc si neumim predstavit situaci za ktere by si meli deti otevirat dvere kdyz tam nikdo jiny neni.
                  A zajimalo by me ktery dealer Vam zapujcil i3 na par tisic km 🙂 🙂 🙂
                  Nepisu ze je i3 dokonala- to neni zadne auto ale snazim se lidem osvetlit ze blbosti co se pisou v pseudorecenzich a nebo po najeti 100km fakt nejsou relevantni.

                12. s dětma jsem reagoval na vaše psaní, jak si děti umí
                  s dětma jsem reagoval na vaše psaní, jak si děti umí otevřít sami, tak jsem se zeptal, jak tohle budou umět vaše děti – asi taky neumí.

                  Jistě prostě manželce vadilo (i mně), že když chci dozadu musím otevřít jedny dveře, pak druhé. Pokud dvě děti vzadu a jeden dospělý vepředu, tak otevřít vypustit jedno, zavřít, oběhnout otevřít, otevřít vypustit druhé.

                  Proč by mně to půjčoval dealer? To si nesmím za svý prachy půjčit auto v půjčovně???? Jednoduchá logika – uvažuju, že si koupím elektromobil a je to velký skok pro rodinu (tzn není to jen auto, vyzkoušet pojezdit, budu do toho muset dát svoje a k tomu zdaněné peníze), zajímá mě to, tak si to vyzkouším, jak to půjde v reálné mojí aplikaci. Ano stojí to nějaké prachy, ale je to zkušenost, navíc pár desítek tis mi přijde nic proti tomu vyhodit mega a zjistit, že takové auto nechci – takovou zkušenost má zjevně řada lidí, když se dají bez potíží na netu sehnat i3 s pár desítkama tis km najetýma a za 2/3 ceny. Navíc BMW u nás mělo trochu vyjímečnou pozici – nebyl to přebastl sériového auta a fanda značky (byť se mi řada modelů nelíbí, ale jsou některé špičkové). Stejně jsem se svezl – byť na kratší dobu s dalšími vozidly – Jakmile si někde potřebuju pronajmout auto a je-li možnost beru hybrid, nebo BEV, abych si to vyzkoušel podle sebe, za sebe a bez kecání prodejce…

                13. Tak uz po treti pisu ze nevim proc bych mel vystupovat a
                  Tak uz po treti pisu ze nevim proc bych mel vystupovat a obihat auto.
                  Normalne otevru dvere a deti si otevrou zadni.
                  A to ze sou v nabidce i3 – vetsina z nich je z ukoncenych operaku tak tim bych tady moc neoperoval.
                  Ale nechme to byt nema cenu to resit.Jak to nestoji 400tis tak je to predrazena taska :-):-) 🙂

                14. Hlavou zeď neprorazíš – teda většinou. Kdo chce psa bít,
                  Hlavou zeď neprorazíš – teda většinou. Kdo chce psa bít, hůl si najde A dalo by se pokračovat. Ať si koupí TMX a má pokoj.

                15. Ja vim , kazdej den si rikam – neodpovidej na zadny stupidni
                  Ja vim , kazdej den si rikam – neodpovidej na zadny stupidni komenty ale porad me to nejak nejde

                16. Jojo po i3 přejdeme k druhém dementnímu způsobu
                  Jojo po i3 přejdeme k druhém dementnímu způsobu otevírání dveří TMX. A vyslechneme si, jak to někomu nevadí mít na střeše lyže a nemoct otevřít jedny zadní dveře…

                17. Predpokladam ze kdo si koupi teslu X tak opravdu nebude vozit
                  Predpokladam ze kdo si koupi teslu X tak opravdu nebude vozit na strese lyze.
                  Vy by jste potreboval mit auto co uveze 4 kola, 4 lyze babicku i s dedeckem a jeste tydenni nakup dohromady ale to opravdu nejde – leda mozna v transporteru nebo jim podobnym a jeste aby to stalo 400tis 🙂 🙂 Tak pak nechapu proc se vubec zajimate o EV , mozna o nich ani nediskutujte protoze pro Vas nejsou.

                18. Přesně tak – trefil jste hřebíček na hlavičku, s tím
                  Přesně tak – trefil jste hřebíček na hlavičku, s tím naprosto souhlasím – 2.auto do do rodiny, zejména městské, nesmí spát více 15 000€ nebo jejich ekvivalent, jinak je to předražená ptákovina, a cenu navíc umí odůvodnit jen faktor „chci to“. Vy jej u i3 máte, já ne, pro mě je to užitkáč. Natahování se, obíhání atd u auta za mega neakceptuji a akceptovat nebudu.

        2. Je spíš smutné že to kritizuješ a nejezdíš v tom.

          Je spíš smutné že to kritizuješ a nejezdíš v tom.
          Já dvě děti mám a s dveřmi jsem ještě nikde upozorňuju nikde a nikdy ani v parkovacím domě problém neměl.
          Moc by mě zajímalo jak dlouhodobý test si absolvoval teda spíš neabsolvoval :-):-):-):-)

Napsat komentář