Volkswagen postaví v Číně nové vývojové centrum pro elektromobilitu a robotická auta

Nové výzkumné a vývojové centrum vznikne v čínské městské prefektuře Che-fej a zaměří se na klíčové oblasti elektrifikace, konektivity a autonomní jízdy.

JAC Volkswagen položil v Číně základní kámen nového výzkumného a vývojového centra.
foto: Volkswagen

Společnost JAC Volkswagen Automotive Co., Ltd. slavnostně položila základní kámen nového výzkumného a vývojového centra v městské prefektuře Che-fej v čínské provincii An-chuej. Nové centrum bude vyvíjet vozidla s alternativními pohony na nové energie.

Slavnostní položení základního kamene se uskutečnilo dva týdny po podepsání strategické smlouvy mezi společnostmi Volkswagen Group China, JAC a Seat za přítomnosti čínského prezidenta Si Ťin-pchinga a předsedy španělské vlády Pedra Sáncheze.

„Dnešní slavnostní položení základního kamene výzkumného a vývojového centra je dalším milníkem v historii společnosti JAC Volkswagen,“ řekl prezident společnosti JAC Volkswagen Li Ming.

Elektrifikace a zavádění chytrých technologií do výbavy automobilů jsou podle něj klíčovými směry probíhající transformace automobilového průmyslu. „V rámci naší ofenzivy v oblasti vozidel s alternativními pohony na nové energie využíváme díky silné podpoře akcionářů a všech oddělení příležitost k dalšímu vývoji založenému na inovacích a kráčíme k budoucnosti trvale udržitelné mobility,“ řekl.

Výzkumné a vývojové centrum, umístěné v hospodářské a technické rozvojové zóně Che-fej, se zaměří na klíčové oblasti, jako je elektrifikace, konektivita a autonomní jízda. Všechny zúčastněné strany vloží do projektu kromě investic také veškeré své znalosti a technologie, aby výzkumné a vývojové centrum naplňovalo vytčené cíle.

Tento projekt je ukazatelem pokroku společnosti JAC Volkswagen v její ofenzivě v oblasti akumulátorových elektromobilů a signalizuje sebevědomé vykročení do další fáze vývoje.

Dr. Christian Vollmer, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výrobu a logistiku, a člen dozorčí rady společnosti JAC Volkswagen, řekl: „Ve společnosti SEAT jsme velmi hrdí, že jsme ve společném podniku JAC Volkswagen vůdčí značkou koncernu Volkswagen. Čína je největším trhem na světě pro elektromobily a odhodláním značky SEAT je přispívat, společně s našimi partnery, ke zvyšování trvalé udržitelnosti mobility.“

Elektrická mobilita, společně s digitalizací, konektivitou a autonomní jízdou, je budoucností odvětví mobility a Čína se zařadila mezi hlavní průkopníky této transformace. Výstavba výzkumného a vývojového centra nejenže naplňuje smlouvy, uzavřené 9. července a 28. listopadu tohoto roku, ale také je důležitým milníkem ve vývoji společnosti JAC Volkswagen v čínském automobilovém průmyslu se zaměřením na alternativní pohony, které využívají nové energie.

Peter Wyhinny, první viceprezident společnosti JAC Volkswagen, řekl: „Cítím velkou hrdost a radost, že smím být svědkem tohoto historického okamžiku. V Číně probíhá rychlý rozvoj elektrické mobility a JAC Volkswagen, jako první společný podnik v Číně, zaměřený na elektromobily, v plném rozsahu využívá zdroje akcionářů k tomu, aby uspokojoval potřeby čínských zákazníků a vybudoval trvale udržitelnou budoucnost mobility na základě nové technologie.“

Tento krok je součástí značného úsilí společnosti Volkswagen Group China a jeho společných podniků o vývoj v oblasti elektrické mobility. V rámci rozsáhlého projektu bude během příštích dvou let uvedeno na trh 30 novým modelů s alternativními pohony na nové energie, z nichž polovina bude vyráběna v Číně.

Volkswagen Group China hodlá dodat v roce 2020 zákazníkům přibližně 400 000 vozidel s alternativními pohony na nové energie a v roce 2025 bude připraven dodat 1,5 milionu vozidel.

tisková zpráva

17 Comments on “Volkswagen postaví v Číně nové vývojové centrum pro elektromobilitu a robotická auta”

    1. Ano, tohle je poriadny klinec do rakvičky EU, už stěhujeme
      Ano, tohle je poriadny klinec do rakvičky EU, už stěhujeme do Číny i vývoj. Na VŠB-TUO už máme od jara Konfuciovu třídu https://www.seznamzpravy.cz/clanek/konfuciova-trida-v-ostrave-na-vysoke-skole-otevreli-obor-kde-se-uci-v-cinstine-44483, brzy budou našinci vybavení angličtinou a základy čínštiny hledat práci v Číně. Jejich studentů tady máme mraky, a když třeba Indové zjistili, co tu víme o elektromobilitě, tak Tata i Mahindra okamžitě vyslaly indické studenty a finančně je podporují. O placení návštěv našich profesorů v Číně i v Indii nemluvě. Transfer znalostí už běží.
      P.S. šutřík základní sice vypadá jak miska pro psa, ale to je druhotné. Jen nevím, zda znají tu písničku o stavění na písku

    2. Tak ještě, že pro Česko se tím nic nemění, a můžeme
      Tak ještě, že pro Česko se tím nic nemění, a můžeme jet dál naší tradiční cestou.
      Jenom díky globální konkurenci velmocí v přetahované o naše montážníky, se nám pořádně zvednou platy klidně na dvojnásobek se střednědobou hraniční úrovní 3/4 německých.

      1. Stejně nechápu, jak si někdo může myslet, že za 10 let
        Stejně nechápu, jak si někdo může myslet, že za 10 let budou v Číně kupovat evropská auta, kde bude čínské baterie (pravděpodobně ještě o generaci starší) jen za dvojnásobnou cenu. Pokud v Číně dokážou vyrobit baterie a jednoduchý elektromotor, pak už nic dovážet nepotřebujou. Těch 40 % můžou rovnou začít odepisovat.

          1. OK, omlouvám se, špatně jsem se vyjádřil. Nic to ale
            OK, omlouvám se, špatně jsem se vyjádřil. Nic to ale nemění na pointě příspěvku – pokud si v Číně dokáží vše vyrobit sami a lépe, není důvod, aby brali jiné než tuzemské značky. Současné evropské spalováky jsou na tom rozhodně lépe, u EV tomu bude přesně naopak.

Napsat komentář