V americké Georgii má vyrůst nová továrna na baterie, která se vyrovná Gigatovárně Tesla

SK Innovation patří spolu s LG Chem a Samsung SDI k nejvýznamnějším výrobcům baterií na světě. V USA nyní chce postavit velkou baterkárnu za $1,67 mld.

Bateriový článek společnosti SK Innovation
foto: SK Innovation

Jihokorejská společnost SK Innovation hodlá v Jackson County v americkém státě Georgia postavit novou továrnu na baterie pro elektromobily. Investovat chce $1,67 mld., v přepočtu necelých 40 miliard korun.

Továrna vytvoří více než 2000 pracovních míst, stavba má začít už začátkem příštího roku. SK Innovation v tiskové zprávě nezmiňuje přesnou výrobní kapacitu. Pouze je v ní uvedena věta, že „půjde o největší továrnu na výrobu baterií v USA“.

To je pochopitelně velmi odvážné tvrzení, protože zdaleka největší takovou továrnou je dnes gigatovárna Tesla s roční výrobní kapacitou asi 20 GWh a potenciálem vyrůst několikanásobně výš. Tiskovka také zmiňuje dva první zákazníky, kteří budou baterie odebírat: Hyundai-Kia a Mercedes-Benz.

Překvapivě ale nezmiňuje automobilku Volkswagen, která v současné době hledá místo pro svou továrnu na výrobu elektromobilů v USA a bude potřebovat nemalé dodávky baterií. A právě SK Innovation je považována za budoucího klíčového dodavatele Volkswagenu v USA.

tisková zpráva

25 Comments on “V americké Georgii má vyrůst nová továrna na baterie, která se vyrovná Gigatovárně Tesla”

    1. Takže Long Range a dva motory v přepočtu za cca. 1,5M KČ +
      Takže Long Range a dva motory v přepočtu za cca. 1,5M KČ + DPH. Koukám na tesla.com a US cena této verze je tam 53.000 USD. Z toho bych si troufl odhadnout, že ta Mid Range verze (je to ta nejlevnější?) bude za cca. 50.000 eur, to je nějakých 1,3M + DPH.

      No… kde jsou ty odhady ceny v EU kolem milionu, dokonce pod milion.

          1. Teraz su vsetky odhady ceny najlacnejsiej verzie TM3 v EU len
            Teraz su vsetky odhady ceny najlacnejsiej verzie TM3 v EU len zbytocne spekulacie. Uvidi sa aky bude zaujem o najdrahsie verzie TM3 a ako dlho tesla dokaze v EU predavat vsetky co vyrobi.
            Najlacnejsia verzia TM3 mozno bude v EU az koncom buduceho roku.
            Je to este velmi dlhy cas a jej cena bude zavisiet od mnozstva okolnosti vratane kvality a mnozstva ponuky elektromobilov ostatnych znaciek v EU.

  1. Pokud Trump zruší dotace na elektromobily, tak budou mít
    Pokud Trump zruší dotace na elektromobily, tak budou mít výrobci elektromobilů velký problém. Tesla má sice objednávky na mnoho let dopředu, pokud se ale zruší dotace, množství zájemců poklesne.

    ekonomika.idnes.cz/bily-dum-donald-trump-general-motors-auta-automobilovy-prumysl-p8z-/eko-zahranicni.aspx?c=A181205_063654_eko-zahranicni_div

      1. Ak nemajú aj nejaké iné dotácie, tak to čo majú nie je
        Ak nemajú aj nejaké iné dotácie, tak to čo majú nie je dotácia, ale skôr daňová úľava.
        Tesla už prešla cez limit, GM vraj každú chvíľu tiež (no ešte tam je dobeh 6 mesiacov 50% a potom 6 mesiacov ďalších 50%)
        Takže ak zrušia tú federálnu (rôzne štáty majú aj svoje) tak to bude problém pre iné automobilky, ktoré to ešte nestihli využiť a nebudú môcť lákať zákazníka na to, koľko zákazník ušetrí na dani, keď kúpi auto od nich a nie od Tesly. 🙂

        1. Třeba protože lidi zjistili, že už se tím dá normálně
          Třeba protože lidi zjistili, že už se tím dá normálně jezdit. Že už existují rychlonabíjecí sítě pro delší vyjížďku. Že se to nabije jako mobilní telefon z každé zásuvky. Že palivo do toho stojí nula nula nic a ještě si ho mohu sám vyrábět. Že tichá a čistá jízda bez vibrací s automatem a okamžitou rekcí na zrychlení i zpomalení a jednoduchost ovládání je paráda. Že se stále rozšiřuje výběr. Že ceny nejsou horentní, zvláště pak v dražším segmentu a s prémiovou výbavou. Že…..
          Prostě něco za těmi růsty prodejů určitě je a rostou – protože z malé základny – opravdu dramaticky. Až výrobci nestíhají poptávku. Zejména u novinek.

    1. Dotace v americe na eletroauta nejsou. Je tam jen dodatečná
      Dotace v americe na eletroauta nejsou. Je tam jen dodatečná sleva na dani. Pokud to zruší jak plánuje v roce 2020 až 2021 tak to akorát Tesla dojede nárok na slevu (od příštího roku začíná snižování slevy jelikož v létě dosáhla 200 000 vyrobených elektroaut). Naopak to ublíží těm pomalejším co ještě této mety nedosáhly, nevím jestli konkrétně GM. Tak či tak zákaznící musí platit plnou cenu, takže zas takový pokles zájmu to nebude.

Napsat komentář