Elektromobil Volkswagen ID. R byl dvakrát zvolen Závodním vozem roku

Auto Bild Motorsport prohlásil elektricky poháněný prototyp za „milník techniky“. Časopis BBC Top Gear chválí ID. R jako „ukázkový příklad úspěchu na Pikes Peaku“.

Návštěvníci největší evropské výstavy sportovních automobilů Essen Motor Show mají od 30. listopadu do 9. prosince příležitost prohlédnout si ID. R Pikes Peak zblízka v expozici značky Volkswagen (hala 3, stánek 3A43).
foto: Volkswagen

Sportovní prototyp elektromobilu Volkswagen ID. R Pikes Peak o výkonu 500 kW (680 k) byl nyní hned dvakrát vyhlášen „Závodním vozem roku“ – německým odborným časopisem Auto Bild Motorsport a britským motoristickým časopisem BBC Top Gear.

Romain Dumas (F) se postaral na celém světě o pozdvižení, když na konci června překonal s vozem ID. R v „závodě do oblak“ na Pikes Peaku časem 7:57,148 minuty do té doby platný absolutní rekord na extrémně náročné trati závodu do vrchu o délce 19,99 kilometru o 16 sekund.

ID. R se tak stal prvním čistě elektricky poháněným závodním vozem, který se sportovně prosadil proti vozidlům se spalovacími motory. ID. R je závodním průkopníkem rodiny elektromobilů ID., kterou Volkswagen má uvést na trh možná již v roce 2019, spíše ale 2020.

„Se závodním vozem ID. R jsme chtěli dosáhnout dvou cílů. Stanovit nový rekord na Pikes Peaku a navíc ukázat, jak dynamická, emocionální a výkonná může být elektrická mobilita,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport, který minulý pátek převzal ocenění od časopisu Auto Bild Motorsport na slavnostním galavečeru v rámci výstavy Essen Motor Show.

„Naše očekávání ohledně sportovního výsledku byla dalece překonána absolvováním nejrychlejší jízdy na Pikes Peak v historii závodu. Skutečnost, že nyní tento výkon ocenily dva oblíbené časopisy z Německa a Velké Británie a vyhlásily ID. R závodním vozem roku, potvrzuje, že jsme svého cíle dosáhli i v komunikační oblasti. Z těchto ocenění máme velkou radost.“

Redakce časopisu Auto Bild Motorsport nešetřila ve svém zdůvodnění volby „Závodního vozu roku“ chválou: „Je nejrychlejším závodním vozem do vrchu, který byl kdy vyroben – a zároveň novým milníkem techniky.“ Rovněž britský motoristický časopis BBC Top Gear vyzdvihl inovativní koncept.

„Elektrický pohon vzdoruje nedostatku kyslíku a poskytuje okamžitý maximální točivý moment, který je nezbytný pro zrychlení na úrovni teleportace. Dokonalý a promyšlený ID. R je nyní ukázkovým příkladem úspěchu na Pikes Peaku,“ píše časopis BBC Top Gear.

tisková zpráva

34 Comments on “Elektromobil Volkswagen ID. R byl dvakrát zvolen Závodním vozem roku”

  1. Vzdycky me fascinuje kolik je tu expertu na automobilky (z
    Vzdycky me fascinuje kolik je tu expertu na automobilky (z nichz vetsina nikdy v zadny nebyla ani na exkurzi). Jsem fanousek Tesly (aby me nikdo nenapadal) ale prece jen srovnavat Teslu (dejme tomu 8000 aut mesicne) a treba Skodovku (120 000 aut mesicne) je uplne absurdni. Uvedomte si, ze Skodovka vyrabi 3 auta za minutu, celej system planovani, logistiky, dodatelsky retezce, ekonomika provozu a financovani musi byt staven na takovy objemy. VW pouziva system 48, to znamena, ze od souhlasu s novym autem to trva 48 mesicu nez prvni auto vyjede z fabriky. To ale neni proto, ze by byly neschopny, ale proto, ze musi naplanovat vyrobu neceho v milionovych seriich. V tak malych seriich jako produkuje Tesla by se soucasnym koncernum vubec vyroba nevyplatila. Co by s temi lidmi delali, kdyz by fabrika pri tomhle mnozstvi, co produkuje Tesla, 20 dnu z mesice stala? Duvod proc koncerny zatim neprodukuji elektroauta je jednoduchy, zatim to neumi v mnozstvich aby to pro ne davalo smysl. Pri zpusobu jak to musi naplanovat a zajistit si subdodavatele je jasny, ze se s tim nemuzou do systemu 48 vejit. A mimochodem to je velky stesti Tesly, pac jinak by vubec nemela sanci.

    1. Máte stará čísla. Tesla vyrábí aktuálně asi 30 tisíc
      Máte stará čísla. Tesla vyrábí aktuálně asi 30 tisíc aut měsíčně, s hlediska obratu už je větší než Škoda a Model 3 bude v příštím roce atakovat prodeje Škody Octavia. Podle této logiky by tedy Škoda měla přestat vyrábět i třeba Fabii, protože se v tak malém objemu nevyplatí. A není pravda, že automobilky neprodukují elektroauta, jenom VW je neprodukuje (a Toyota jde vlastní cestou, ale aspoň něco). Není to jen Tesla, kromě Číny vyrábí víc aut třeba BMW, Nissan nebo Chevrolet a dotahuje ho i Renault a Hyundai a to se bavíme o mnohem menších automobilkách. Nemusíme být experti, abychom viděli, že VW ujíždí vlak a můžete si být jist, že bychom byli mnohem raději, kdyby chrlili stovky tisíc EV ročně (i když to jsou pro VW pouhé menší jednotky procent produkce) než tu na ně nadávat.

      1. A ještě by se slušelo dodat, že systém 48 se nám nějak
        A ještě by se slušelo dodat, že systém 48 se nám nějak zacyklil. Viz kecy o vůdčí roli VW v elektrooobilitě z roku 2011, 2013, 2015, 2017, dnes….. A skutek utek. Jó intefernet je potvora. Jednou tam něco plácnete a když pak plácáte další roky, už jste pro srandu králíkům…

        1. „V tak malych seriich jako produkuje Tesla by se soucasnym
          „V tak malych seriich jako produkuje Tesla by se soucasnym koncernum vubec vyroba nevyplatila.“

          Jo jo koncerny jsou vůbec experti na výrobu, která si jim vyplatí jak trvdí kdejakej naivka. :)))
          Speciálně třeba Folcwágen na každým Bugatti Vejronu prodělával 6,3 milionů dolarů!!! To je panečku vejdělek jako prase! :)))))
          Taky strašně moc vydělával na Phaetonu, sranda škatuli XL1 nebo elektrický Audině R8, která byla neprodejná. :)))
          Kolik sem ještě přijde zoufalců přesvědčovat lidi o tom jakej je VW gruppensex báječnej hospodář? :))))

          VW je odborník na vyhazování peňez
          Analysts Say Bugatti Loses $6.24 Million For Every Veyron Supercar It Sells
          https://www.businessinsider.com/bugatti-may-lose-6-million-per-veyron-2013-10?IR=T

          Kdyby se na všechny ty krávoviny vykašali a rovnou v roce 2012 vrhli na produkci sice drahý, ale prodejný varianty modelu S místo kravení s rakovinometama, mohli teď bejt už dávno někde jinde a ušetřili by spousty miliard ma Dízlgejtu.

          Voni se teda o to ten svůj „model S“ pokusili v podobě novýho Phaetonu, jenže to v roce 2015 radši vzdali protože by slovy Herberta Diesse nedokázali konkurovat Tesle :)))))

          Tady to máš:
          https://electrek.co/2017/03/09/tesla-model-s-screwed-vw-phaeton/

          „We were quite far advanced with the next Phaeton but it became clear it wasn’t enough of a leap forwards. A modern large saloon has to be competitive and have an advantage over the Tesla, which is the benchmark and in many regions dominates the segment. Now, if we go back there, we have to take Tesla seriously, and of course that is what we are doing with our electric strategy.”

          1. Důkaz o tom jakej je VW slibotechna 😀
            VW gruppensex v roce

            Důkaz o tom jakej je VW slibotechna 😀

            VW gruppensex v roce 2010 sliboval že v roce 2018 bude prodávat 300 000 elektrických aut ročně!
            Teda nevím jak v Evropě, ale v Americe už letos, te v roce 2018, prodali fenomenálních 1132 e-Golfíků… Jsem z toho úplně ohromenej co v tom Vlkohradu dokážou… :))))))))

            VW Makes Big Bet on EVs
            https://www.wired.com/2010/07/vw-300k-evs-annually-2018/

  2. Možná zkuste trochu otevřít oči/mozky… Proč tu
    Možná zkuste trochu otevřít oči/mozky… Proč tu většina diskutujících nechce chápat, že Volkswagen Group (na který se tu plive asi nejraději), ale i další automobilky starého kontinentu… až budou OPRAVDU CHTÍT a bude to pro ně ekonomicky výhodné (nebo budou politicky donucené) naprosto s přehledem ovládnou i trh s elektromobily?? To co teď produkují/představují je jen oťukávání trhu, uklidňování investorů a ubezpečování i toho nejfanatičtějšího ekofašisty, že se něco bude dít. Možná, že je na čase se probrat z téhle fanatické zelené vlny a podívat se na to, kdo v tuto chvíli a za současných podmínek o elektroauta vlastně vůbec stojí. Jasně, možná za 30let, až se to někam pohne a ubude různých omezení jako je dojezd, cena, doba nabíjení….

      1. A hlavně odporná EU ropáckým dinosaurům nechce na
        A hlavně odporná EU ropáckým dinosaurům nechce na elektromobily přispívat. Dokonce v Německu – neslýchaná drzost – příspěvek podmínili stejnou slevou na straně dinosaura. Ještě že se dinosaurům podařilo z EU vyrazit prachy na páteřní sítě rychlonabíječek. Prostě to by bylo, aby nám ovčani neplatili dále vývoj, výrobu a prodej ze svých daní. Už EU couvá a hodlá podporovat dinosaurům i stavby baterkáren. Prostě takový socialismus se vším všudy. To je tak brutální rozdíl mezi nimi a podnikáním Tesly, až to bolí…

    1. Tak určitě dinosaiři schvátěj elektro trh na to tata.
      Tak určitě dinosaiři schvátěj elektro trh na to tata. Každej zoufalec už nás o tom roky ubezpečujue tak to musí bejt pravda přeci né. Stejně jako se to povedlo Nokii, Kodaku ajinem že. :)))
      Hele prej narvat do do auta tisíce tužkovek a přidat elektromor to zvládne přece každej jouda levou zadní ne? :)))

    2. Ale my to vše chápeme, a proto nám neměj za zlé, že
      Ale my to vše chápeme, a proto nám neměj za zlé, že pokud neuspokojují hlad po elektromobilech, tak se nám to nelíbí a nadáváme. A nezmění na tom nic ani to, že nám zde budeš nadávat do ekofašistů. Oči otevři Ty aby jsi viděl kolem sebe kam vede to Tvé zaslepené trvání na tom spálit vše co je kolem Tebe, hlavně když se to pijavicím nalepeným na petrodolar a návazné zbrojní průmysly, vyplatí. A pokud máš krátký zrak tak si vyjeď do lesů, které po letošku nejsou a příští rok padne i zbytek. Za 30 let zde budeš kopat do muld písku a budeš se divit proč nám sem importovali tu saharu. Dojezd ani doba nabíjení není problém. Zbývá cena. S tou by mohl právě výrobce zatočit. Nechce. Tak ať chcípne. Co nejdřív.

    3. V roce 2021 se prodá okolo 10 % EV. OPRAVDU myslíte, že VW
      V roce 2021 se prodá okolo 10 % EV. OPRAVDU myslíte, že VW Group, který plánuje nějakých 100 tisíc EV v roce 2020, že za 1 rok jen tak z ničeho nic navýší výrobu na desetinásobek, na 1 milion EV, tedy 10 % své produkce? Jen tak někde na ulici najde 50 GWh baterií? A i když je najde (=za draho koupí), tak těch 5 miliard článků v pohodě sestaví do jednoho milionu modulů bez předchozí zkušenosti? Nebuďte naivní. I kdyby zvyšoval výrobu EV ohromným tempem +100 % každý rok a Tesla by zvolnila tempo na +50 % každý rok, tak ji nedožene ani za 5 let. A to nemluvím o Číně/Korei.
      Moje předpověď je, že za 10-15 let bude automobilový průmysl vypadat jako ten mobilní dnes:
      Tesla=Apple: velká výroba, nejdražší, největší zisky.
      Hyundai=Samsung: ohromná výroba, velmi drahé, prémiové a o chlup dostupnější, druhé největší zisky
      Čína=Huawei+Xiaomi+…: Záplava levných EV, objemem výroby se jednotlivě budou tlačit na první dva, dohromady je s přehledem překonají, budou je volit všichni ti, co nemají na EV z USA/Korei
      Evropa: Počet výrobců a objem výroby EV bude shodný s počtem evropských výrobců mobilních telefonů dnes.

        1. Počítá, ale zvládají 2000/měsíc, což se dá dělat
          Počítá, ale zvládají 2000/měsíc, což se dá dělat skoro ručně, ale tady se bavíme o 100 tisíc BEV za měsíc a to tvrdím, že se tam nedostanou dřív než v roce 2024, takže žádné zaplaví trh až budou chtít se konat nebude a ani nevěřím, že se kdy dostanou přes 10% podíl v EV a to vzhledem k současnému podílu >13 % bude znamenat, že již nebudou leadrem v automobilovém průmyslu (počítám tedy s tím, že pomalu budeme směřovat ke 90+% podílu EV na trhu).

          1. Ja bych je nepodcenoval, prece jen, jestli neco umi dobre, tak
            Ja bych je nepodcenoval, prece jen, jestli neco umi dobre, tak je to masova produkce. A priznejme si, na skladani clanku do packu zadne magicke know-how ohledne skalovatelnosti neni, kdyz budou potrebovat produkci zpadesatinasobit, tak v nejhorsim postavi padesat stejnych stroju vedle sebe.
            Zdroj clanku je jina otazka. Ale verim, ze nejaky plan maji.

            1. No Tesla kvůli tomu koupila celou německou firmu a i tak
              No Tesla kvůli tomu koupila celou německou firmu a i tak mají problém dostat se přes 20 tisíc za měsíc. Neříkám, že to VW nezvládne, ale nebude to tak rychlé, jak si mnozí myslí. Milion za rok dá VW Group nejdřív v roce 2024.

                1. VW stavi barak od zakladu ke strese… neco se naucili na
                  VW stavi barak od zakladu ke strese… neco se naucili na e-Golfu a e-tronu, zavodnich autech. Zacinaji rozjizdet mensi fabriky na baterky aby vychytali detske nemoci vyroby. Az se to nauci, prebuduji stavajici fabriky jednu po druhe na produkci BEV.
                  Cas je zase tak moc netlaci do zbesileho investovani, prebudovani.

                  Musk stavi barak z leva do prava. Ve vyrobe je zmatek nic moc poradne nefunguje, dodavky jsou zpozdene, kvalita je klisava, produkce silne pod planem.

                  Jasne, kdyby sel Musk krok po kroku, tak nema sanci uspet, v tomto ho obdivuju, ale je na tom videt podceneni situace.

      1. zbláznil ses? jak je asi tak společnosti přínosná jedna
        zbláznil ses? jak je asi tak společnosti přínosná jedna nesmyslná stíhačka oproti statisícům praktickým teslám?? To jsou evidentně vw vyhozený prachy do Píár maximálně 🙂 Ti by měli máknout rukama a ne jako doposavad hubou :))))

        autorevue.cz/volkswagen-chce-nabizet-vlastni-bionaftu-k-vyrobe-pouziva-fritovaci-olej

        autoforum.cz/zajimavosti/jak-skoncily-statisice-vykoupenych-aut-s-tdi-ktere-vw-skladoval-kde-se-jen-dalo-/

Napsat komentář