Hyundai Kona Electric bude mít oficiálně mírně nižší WLTP dojezd, chyba byla v měření

Hyundai zveřejňuje opravu oficiálního údaje kombinovaného dojezdu elektromobilu Kona Electric v souladu s metodikou WLTP.

Elektromobil Hyundai Kona Electric patří mezi nejlepší nabídky na současném trhu.
foto: Hyundai

TISKOVÁ ZPRÁVA

Všechny nové osobní automobily, prodávané v Evropské unii, podléhají novým testům WLTP, které používají standardizovaný zkušební postup, na jehož dodržení dohlíží jmenované zkušební orgány.

Při zjišťování homologovaného dojezdu elektromobilu Kona Electric poskytla nezávislá organizace, dohlížející na celý proces, mylně nesprávnou metodologii testu a získané výsledky pak schválila.

Model Hyundai Kona Electric tak byl nadměrně dlouho testován v „městském“ cyklu WLTP, který zahrnuje nižší celkové rychlosti jízdy a nižší energetické požadavky, což vedlo k nadhodnocení dojezdu elektromobilu.

Elektromobil Hyundai Kona Electric, vybavený sadou akumulátorů s kapacitou 39 kWh, má nově stanovený kombinovaný dojezd 289 kilometrů (původně 312 km WLTP). Nová hodnota kombinovaného dojezdu pro model Kona Electric s kapacitou akumulátorů 64 kWh činí 449 kilometrů (původně 482 km WLTP).

Nesoulad v testovacích cyklech byl zjištěn v rámci pokračujícího procesu homologace, realizovaného společností Hyundai, a aktuálně probíhá pečlivé šetření nastalé situace.

Hyundai se znepokojením zjistil, že oficiálně schválené hodnoty dojezdu modelu Kona Electric musí být opraveny, a k celé záležitosti přistupuje čelem, transparentně a s maximální vážností. Žádná jiná vozidla Hyundai nebyla tímto problémem dotčena.

I přes výše zmíněné informace si elektromobil Hyundai Kona Electric stále udržuje prvenství reálného dojezdu mezi elektrickými vozy, o čemž svědčí nezávislé testování „Real Range“ prestižní společnosti What Car?.

tisková zpráva

21 Comments on “Hyundai Kona Electric bude mít oficiálně mírně nižší WLTP dojezd, chyba byla v měření”

  1. off
    Prognóza nástupu elektrovehiklů dle

    off

    Prognóza nástupu elektrovehiklů dle Blůmbergu
    https://about.bnef.com/electric-vehicle-outlook/

    Highlights

    1. By 2040, 55% of all new car sales and 33% of the global fleet will be electric.

    2. China is and will continue to be the largest EV market in the world through 2040.

    3. EV costs. The upfront cost of EVs will become competitive on an unsubsidized basis starting in 2024. By 2029, almost all segments reach parity as battery prices continue to fall.

    4. E-buses. Buses go electric faster than light duty vehicles.

    5. Displacement of transport fuel. Electrified buses and cars will displace a combined 7.3 million barrels per day of transportation fuel in 2040.

    To mě taky napadlo, že autobusy budou elektrizovaný dřív než osobní auta.

    Saudové chtěj podíl na budoucí elektrifikaci. V Tezle nepochodili, tak ho maj aspoň Lucidu a Rivianu což hodně malý ryby, pokud vůbec nějaký.

Napsat komentář