Nový Nissan Leaf 60kWh se představí 8. ledna 2019 na CES v Las Vegas

Magazínu Electrive.com se podařilo zjistit několik zajímavých podrobností k novému 60kWh Leafu. Třeba to, že baterie stále nebude mít kapalinové chlazení.

V exteriéru u nové 60kWh verze elektromobilu Nissan Leaf žádné změny nečekáme. Co se týká názvu, stále je ve hře označení e-Plus, ale jisté to úplně není.
foto: Nissan

Ačkoliv měl být nový Nissan Leaf s 60kWh baterií představen už na aktuálním autosalonu v Los Angeles, kvůli zatčení Carlose Ghosna musela být premiéra odložena.

Z německých zdrojů a dealerské prezentace Nissanu se redaktorům Electrive.com podařilo zjistit, že nová verze elektromobilu Nissan Leaf s 60kWh půjde v Evropě do prodeje už v květnu 2019.

Využitelná kapacita baterie bude právě oněch 60 kWh. Navýší se i rychlost stejnosměrného nabíjení, a to až ke 100 kW (stále CHAdeMO). Podle dostupných informací ale Nissan stále nehodlá vybavit nový vůz kapalinovým chlazením baterie. Místo toho přidá další větrák. Je otázka, jestli to pomůže.

Bateriové články v nové baterii budou značky LG Chem, která, zdá se, bude dodávat pro Nissan i do budoucna, a tak se s nimi nejspíš setkáme i v dalších připravovaných elektromobilech.

Výkon nového Leafu e-Plus stoupne ze 110 kW na 149 kW. Cena elektromobilu Nissan Leaf e-Plus s 60kWh baterií stoupne o 5800 eur. Leaf se 40kWh baterií zůstane samozřejmě i nadále v prodeji.

37 Comments on “Nový Nissan Leaf 60kWh se představí 8. ledna 2019 na CES v Las Vegas”

  1. „Ačkoliv měl být nový Nissan Leaf s 60kWh baterií
    „Ačkoliv měl být nový Nissan Leaf s 60kWh baterií představen už na aktuálním autosalonu v Los Angeles, kvůli zatčení Carlose Ghosna musela být premiéra odložena.“ Z toho plyne:
    a) jedna z největších automobilek světa Nissan – Renault – Mitsubishi nedokáže zorganizovat předvedení nového modelu vozu kvůli zavření jednoho z členů vedení. Podivné. Pak je neschopná a na zavření.
    b) jedna z největších automobilek světa Nissan – Renault – Mitsubishi nedokáže zorganizovat předvedení nového elektrického modelu vozu kvůli zavření jednoho z členů vedení, který je shodou okolností jejich propagátorem a nositelem myšlenky elektormobility. Pak je to vítězství ropáků, páč jejich nové sračkomety na autosalonech určitě k vidění budou.

  2. Rapidgate pokračuje! Vítejte v dinosaurský realitě. Já se
    Rapidgate pokračuje! Vítejte v dinosaurský realitě. Já se jen tak z pérdele před pár měsíci strachoval, aby se na to zase nevyprdli a voni se na to zase vyprdli ty holmci. To je slušnej výsměch. :)))

    Prej se to bude jmenovat e-Mínus :)))

    Hele a Bolt prej taky nemá aktivní chlazení. Pravda nebo ne? To mi nějak komplet uniklo.

        1. Nejsem si jisty, ale nemuze byt rozdil i v pouzitych clancich?
          Nejsem si jisty, ale nemuze byt rozdil i v pouzitych clancich? Hyundai pouziva polymerky, ktere maji vetsi rozsah pracovnich teplot, takze to stiha uchladit i vzduchem.
          Navic se k chlazeni pouziva v lete vyklimatizovany vzduch z kabiny.

            1. Tak to já bych nedával… celoročně mám nastaveno v
              Tak to já bych nedával… celoročně mám nastaveno v kabině na 22 a téměř na to nešahám, není důvod. Neumím si představit jet v létě bez klímy, i když jenom mimo dálnice, třeba kolona ve městě, to musí být na padnutí.

              Ale zase u EV je to výhoda, nezkracuje se vám dojezd 🙂

              1. Ze jsem trochu extrem chapu ale jako 22 v aute uprostred leta
                Ze jsem trochu extrem chapu ale jako 22 v aute uprostred leta je moc zas na druhou stranu, to bych zmrznul a z leta nemel uz vubec nic. Lidi jsou proste ruzni.

                Navic litam na vetronich a jezdim na kole a tam klima neni a pokud bych zbavlnkovatel v klime tak bych pak kolaboval. Ale v kanclu ji pouzivam. Na 27-28 stupnu.

                Jo a jeste tady v Japonsku jsou navic ty vedra vlhky. Ale ja na zadny perspiranty nikdy nebyl, tady stejne nepomuzou. Ale jak rikam, i ja mam hranice, vypada to ze je to k ty ctyricitce 🙂

                1. Hlavně že má ráda tebe. A ty ji. Ostatní není
                  Hlavně že má ráda tebe. A ty ji. Ostatní není důležitý.

                2. To jo. Ja sem asi jeste „vytrenovanej“ ze sociku z Embecka a
                  To jo. Ja sem asi jeste „vytrenovanej“ ze sociku z Embecka a Lady 1500. Vejlety do Jugoslavie atd. a klima zadna. A to ani po dalnicich. Proste to jinak neslo a vsichni taky jezdili… 🙂

                3. Je 52 ac mi to nejak nedochazi 🙂
                  Je 52 ac mi to nejak nedochazi 🙂

  3. Navýší se i rychlost stejnosměrného nabíjení, a to až
    Navýší se i rychlost stejnosměrného nabíjení, a to až ke 100 kW (stále CHAdeMO).

    Kterou nebude kde tim vykonem nabijet (ChadeMo vetsinou max 50 kW vykon) ale ono to nebude asi nutne neb na tech 20 kW (rapidgate) to bude stejne stacit :-).

    Budu rad kdyz se budu mylit. Treba nam Nissan vytre zrak. Ale s tema nabijeckama? i v Japonsku maji maximalne 50 kW.

      1. Zatím je Leaf 60 kWh v EU k dispozici úplně stejně jako
        Zatím je Leaf 60 kWh v EU k dispozici úplně stejně jako TM3 SR :).
        Jinak ceny by měly být trochu vyšší, vč. DPH přibližně 1,250 mil. za SR+PUP, 1,450 mil. za MR+PUP, 1,650 za LR+AWD+PUP (aktuálně nejlevnější EU verze) a 2 mil. za Perf. Leaf 60kWh vychází na 1,1 mil. vč. DPH, tedy stejně jako SR bez PUP a to je verze, která bude v USA až za půl roku, v Evropě při troše štěstí na konci 2019.

        1. Jasně. Uvidíme až bude Leaf k prodeji, pak se bude dát
          Jasně. Uvidíme až bude Leaf k prodeji, pak se bude dát srovnávat. Zatím to teda vypadá tak, že až bude, tak cena tou dobou dostupné TM3 bude min. o 50 procent vyšší. Ale jak říkám… uvidíme. Leaf se taky může (a měl by) cenově přizpůsobit, protože s cenou jenom o kousek nižší než TM3 by konkurenční nebyl. Pokud teda za konkurenci nepovažujeme to, že bude dostupnější.

          1. Nemá žádnou verzi a nikdy v tom nejel, jen blbě kecá.
            A

            Nemá žádnou verzi a nikdy v tom nejel, jen blbě kecá.
            A další věc, větší baterku není třeba tolik chladit při stejném příkonu.
            Takže když při 72kW uchladí 28kWh, budoucích 39kWh bude stále brnkačka bez změny chlazení.

Napsat komentář