Po dlouhých čtrnácti letech se Toyota Camry vrací do Evropy. Předprodej nové generace legendárního modelu s hybridním motorem startuje v Česku právě nyní.
foto: Toyota
Svoji obnovenou evropskou premiéru si sice nová Camry odbyla už na podzim na pařížském autosalonu, nicméně
foto: Toyota
Toyota Camry s nejvýkonnějším hybridním motorem 2,5 l o výkonu 218 koní bude v základní verzi k dostání za 920 000 Kč, ve verzi Prestige za 950 000 Kč a v nejvyšší verzi Executive za 1 050 000 Kč (vše včetně DPH). Kromě snížených emisí slibuje spotřebu 4,2 l na 100 km.
Camry se vyrábí už od roku 1982. Prodává se ve více než sto zemích světa a celkové prodeje už překročily 19 milionů kusů. Celosvětově je Camry nejprodávanějším sedanem v segmentu střední a vyšší střední třídy. Její nejnovější osmá generace je postavena na platformě vycházející z architektury TNGA, která jí dodává nízké těžiště, vyšší tuhost i elegantní styl.
foto: Toyota
Její rozměry z ní dělají největší model v segmentu vozů vyšší třídy. Interiér připomíná sportovní kokpit s vizáží luxusního vozu, kde se dbá na každý detail a nejkvalitnější řemeslné zpracování.
Nízko umístěné těžiště a tuhý podvozek slibují dobrou ovladatelnost, perfektní stabilitu a prvotřídní jízdní vlastnosti. Hybridní pohon čtvrté generace umožní jet na elektřinu dokonce v rychlosti až 125 km/h.
foto: Toyota
Jeho kompaktní rozměry a umístění hybridního akumulátoru pod zadním sedadlem ještě zvětšují prostor v interiéru vozu. Díky tiché dynamické jízdě si řidiči mohou ničím nerušeni vychutnat zvuk prémiového audiosystému JBL. Zákazníci budou mít na výběr z osmi decentních odstínů karoserie.
Kolik kilometru ujede na elektriku v tech 125km/h? 🙂
Kolik kilometru ujede na elektriku v tech 125km/h? 🙂
Keďže ja jedná o full-hybrid (a nie plug-in hybrid…
Keďže ja jedná o full-hybrid (a nie plug-in hybrid… chvalabohu), tak je to nepodstatné. Podstatný je výsledok: výkon a spotreba.
Už dnes kdy neumí jet čistě na EV při tak velkých
Už dnes kdy neumí jet čistě na EV při tak velkých rychlostech tak full hybridy od Toyoty s autonomním dobíjením jezdí v ČR dle dat přes 50% času v EV režimu. Nejde o to kolik KM je dojezd ale jak často na tu baterku jedete. Jednoduše jestli že denně najedete 70KM tak 50% když se budeme držet statistiky je 35km pro Vás denně jízdy jen na EV tudíž jako elektromobil. Navíc ve městě je 80% času jízda na EV což je pro většinu odpůrců hybridů k zamyšlení.
No a když si vezmeme že nová Camry bude umět pokrýt režimem EV i při jízdě v takto vysoké rychlosti tak ten poměr bude ještě větší.
Takže asi tak k těm vašim stálým a už trapným dotazů kolik ten hybrid na baterku ujede.
Tak 50% času nebo 80% času?
A ikdyby 50% času na baterii,
Tak 50% času nebo 80% času?
A ikdyby 50% času na baterii, pořád to nebude polovina ze 70ti kilometrů.
50% kombinace a az 80% v mestskem provozu. No a polovina doby
50% kombinace a az 80% v mestskem provozu. No a polovina doby ze 70km je 35 km ciste na EV.
PR kecy.
Realita:
Po dálnici 70km pojede přesně 69km na
PR kecy.
Realita:
Po dálnici 70km pojede přesně 69km na motor, 1km na baterii.
Rikam ze je to statistika a prumer vozu v CR. Nekdo pojede 70
Rikam ze je to statistika a prumer vozu v CR. Nekdo pojede 70 km po dalnici a dalsi 10 km na nakup. Nevim vo je na tom porad vsem nepovhopitelny. Proste to tak je a je to realita. Uz se s tim smirte. Nebo znate tolik lidi co hybrid delsi dobu vlastni a rekli vam ze uz nikdy by si ho nekoupili?
To s tím vůbec nesouvisí jestli by si znovu koupili další
To s tím vůbec nesouvisí jestli by si znovu koupili další stejné auto.
Prostě a jednoduše neujedu mimo město s hybridem polovinu kilometrů na elektřinu.
A není to žádná statistika anebo průměr vozů v ČR, protože ty auta nejsou trvale online a nezasílají data centrále, což třeba u BMW ano.
jelikož mám sám hybrid od Toyoty tak mohu jen dodat, že
jelikož mám sám hybrid od Toyoty tak mohu jen dodat, že realita u většiny, kdy auto jede se zapnutým splaovacím motorem je trochu horší, ale není zase tak špatná jak si mnozí odpůrci myslí. Problém je v nastavení spalovacího motoru a převodovky, který při vyšším zatížení krátkodobě hodně žere a to je důvod proč např. auris nebo Prius 3 gen. mají spotřebu kolem 4,5 – 5 L a ne 3 – 3,5 jak by mnozí podle tvrzení výrobce o době kdy je zapnutý spalovací motor motoru očekávali. Poslední 4 generace v Priusu je na tom lépe, tak se již většina dostane se spotřebou vklidu pod 4L a odpovídají tomu i emise.