Autosalon Los Angeles: Volkswagen opět předvádí koncept elektromobilu I.D. Buzz Cargo, ve výrobě 2022?

Elektromobil Volkswagen I.D. Buzz je Transporterem nové doby, s elektrickým pohonem a režimem zcela automatizované jízdy. Vizuálně navíc přenáší design legendárního Transporteru, známého také jako „Bulli“ či „Microbus“, do budoucnosti.

Volkswagen I.D. Buzz Cargo, lehký užitkový vůz s nulovými emisemi, promítá koncept Transporteru do budoucnosti
foto: Volkswagen

Volkswagen slibuje, že elektromobil, resp. elektrická dodávka I.D. Buzz Cargo přesvědčí dlouhým dojezdem, maximálním využitím obestavěného prostoru a digitalizovaným nákladovým prostorem, který po internetu automaticky informuje sklad o stavu zásob a případně uskutečňuje nové objednávky pro jejich doplnění.

Volkswagen I.D. Buzz Cargo

Volkswagen I.D. Buzz Cargo
foto: Volkswagen

I.D. Buzz Cargo se začne sériově vyrábět pravděpodobně v roce 2022. Již v roce 2019 bude na trh uvedeno nákladní elektrokolo Cargo e-Bike. Rovněž toto inovativní, elektricky poháněné nákladní tříkolové vozidlo do velkoměst je v Kalifornii vystavováno v americké premiéře.

Se studií I.D. BUZZ se značka Volkswagen Užitkové vozy vydává na cestu do nové éry automobilové dopravy. Zcela elektrický a digitální „Bulli“ umožní v dohledné době autonomní jízdu nebo rozvážku zboží, a to dokonce i v zónách s omezeným provozem. Elektromobil, zaujímající postavení mezi modely Caddy a T, zpřístupní navíc značce nové trhy a otevře nové možnosti.

Dr. Thomas Sedran, předseda představenstva značky, k tomu říká: „I.D. Buzz Cargo katapultuje značku Volkswagen Užitkové vozy definitivně do nové éry elektrické mobility a autonomní jízdy. Tento vůz má potenciál stát se úspěšným na celém světě jako Transporter s nulovými emisemi. Elektrická mobilita obdrží navíc s touto designérskou ikonou nezaměnitelnou tvář.“

Studie I.D. Buzz Cargo je prvním lehkým užitkovým vozem na základě nové modulární platformy pro elektromobily (MEB). Důležitým technickým znakem je modularita akumulátorů. V závislosti na účelu použití budou modely MEB dodávány s různě velkými sadami akumulátorů.

Díky tomu bude realizovatelný dojezd 
od 330 km do více než 550 km (podle metodiky WLTP), což platí i pro I.D. Buzz Cargo. Dojezd lehkého užitkového vozu v každodenním provozu budou navíc prodlužovat střešní solární panely.

Volkswagen I.D. Buzz Cargo a elektrokolo Cargo e-Bike

Volkswagen I.D. Buzz Cargo a elektrokolo Cargo e-Bike
foto: Volkswagen

„Komplexní pohled značky Volkswagen Užitkové vozy na elektrickou mobilitu a transformaci automobilového průmyslu dokládá také nový Cargo e-Bike. Naše nabídka elektricky poháněných vozidel bude sahat od tohoto kompaktního, důmyslně řešeného nákladního tříkolového vozidla přes modely, jako je autonomní I.D. Buzz Cargo, až po e-Crafter s užitečnou hmotností 1,75 tuny), který jsme již v Evropě uvedli na trh,“ říká Sedran.

tisková zpráva

35 Comments on “Autosalon Los Angeles: Volkswagen opět předvádí koncept elektromobilu I.D. Buzz Cargo, ve výrobě 2022?”

  1. A zde máme slavný budoucí elektromobil Volkswagenu,
    A zde máme slavný budoucí elektromobil Volkswagenu, parametry podobný TM3, avšak za poloviční cenu:
    https://insideevs.com/volkswagens-21000-future-ev-e-up/
    Lidi, nevěřte všemu, co vám internet nabulíkuje. Vzpomněl jsem si, jak tu loni někdo tvrdošíjně obhajoval Bitcoiny, že budou na konci letošního roku za 100 tisíc dolarů a prodá je až za milion dolarů. No, taky to nedopadlo :).

      1. Pokud bych si musel vybrat nejpravděpodobnější
        Pokud bych si musel vybrat nejpravděpodobnější variantu:
        a) Za 18 měsíců bude BTC za 64+ tisíc $
        b) VW za 18 měsíců uvede auto s 50+kWh baterií za <25 tisíc $
        c) Za 18 měsíců na Zemi přistanou mimozemšťané
        Tak bych asi moc dlouho neváhal a zvolil možnost "c"

  2. off
    Ceny vojetech Tesel S v USA prej padaj, nejspíš díky

    off

    Ceny vojetech Tesel S v USA prej padaj, nejspíš díky penetraci M3, doufám že stejnej efekt nastane v Evropě.

    „I love my loaded P85D and bought it to keep, not sell!
    That said, I can’t simply overlook the fact that it depreciated $17,000 in one year. The first owner took more than a $55,000 hit. Why such deep depreciation?“

    1. Vždycky to byl Transportér už od T1. Prototyp byl bulli a
      Vždycky to byl Transportér už od T1. Prototyp byl bulli a pak to mělo názvy type 1 a 2.

      Volkswagen Transporter

      Další jména
      Volkswagen Bus, Volkswagen Caravelle, Volkswagen Multivan, Volkswagen T, Volkswagen California

      Možná ješte microbus

      Samba nevím, kde se vzala? Poprvý jsem to slyšel u Jehu Garcii a jeho elektropředělávky.

      Aha tak samba je ta extra prosklená verze s výhledem na „Alpy“ :)))

      „Samba-Bus, a van with skylight windows and cloth sunroof, first generation only, also known as a Deluxe Microbus. They were marketed for touring the Alps‘

    1. Že by přstěhování výroby fosilních náklaďáků do
      Že by přstěhování výroby fosilních náklaďáků do Turecka, a pak kompletní rekonstrukce už docela staré továrny?
      Plus tenhle hipsterský model není ze začátku až tak důležitý jako klasičtější vozy či superdrahé sporťáky pro už kupující milionáře.

            1. Uprimne, muj obdiv spis patri lidem, kteri byli/jsou schopni
              Uprimne, muj obdiv spis patri lidem, kteri byli/jsou schopni udrzet EV vyvoj/vyrobu uvnitr korporatu typu VW se spoustou protichudnych zajmu, zakulisnich piklu… Z tohohle hlediska to ma Musk vyrazne snazsi, protoze je jedinym „diktatorem“.

              EDIT: a presto nam cpe veci, ktere vlastne nikdo nechce (ano, treba ty hry) a zvysoka kasle na radu problemu, ktere mu neprijdou dost cool.

        1. Radovan,
          vždy som mal z Vás pocit že na elektromobili ste

          Radovan,
          vždy som mal z Vás pocit že na elektromobili ste celkom odborník, ale tú síru čo pľujete smerom na VW to sa fakt nedá pomaly čítať.

          Môj osobný pocit je ten že marketingové vyhlásenia treba brať s rezervou ale +/- zodpovedajú realite toľko môžem hádam prezradiť, keďže sa v rámci VW pohybujem.

          Ďalší príklad je ohlásené navýšenie výroby aku v LG Chem Poľsko, čo myslíte kvôli komu to ten LG navyšuje.

          Držte nám skôr palce aby sme to zvládli ako naopak. Už to totiž nieje len o tom presvedčiť Top manažarov že poďme robiť elektroautá ale o tom aby sme nastavené termíny zvládli. Spustiť a odladiť vyrobu vozidla nemôžete za par mesiacov.

          1. Rád Vám začnu držet palce. Když přestanete kecat a
            Rád Vám začnu držet palce. Když přestanete kecat a začnete makat. To také říkám od počátku. Vyházet velké huby z marketingu a nahnat lidi do výroby. A konečně už začít vyrábět. Vždyť zatím nejste schopni za 5 let ve Škodě udělat ani výměnu odznáčků na volantu a kapotě a z eUp eCity. Sorry jako.

          2. Drzim Vam palce, len nech uz konecne VW namiesto samych
            Drzim Vam palce, len nech uz konecne VW namiesto samych konceptov spravi aj nejake realne EV.

            Prerabka Golf-a na EV sa dost dobre pocitat neda.
            To by potom aj Dacia uz mala svoje EV. Da sa realne objednat uz priamo ako EV – parta chlapikov ju zoberie rovno z fabriky, „vykucha“ spalovaci motor aj s prislusenstvom a nahradi elektromotorm aj s baterkami …
            Jednoducho ako keby spravili to iste s Golf-om 😉

            Tak sa s tou ID platformou a realnym EV z VW naozaj drzim palce. Nech je konecne spraveny ozajstny tlak na cenu Tesiel, specialne TM3 – snad 😉

            Ani eTron od Audi totiz tiez vobec nevyzera na realnu konkurenciu, hlavne cenovo. Skor zas len ako „compliance car“.

    1. Nevim no, leta se tady i jinde pise o roku 2020 jako startu
      Nevim no, leta se tady i jinde pise o roku 2020 jako startu vyroby prvniho modelu na platforme MEB („Neo“), s tim ze cca 2021 pak Crozz a 2022 Buzz, ty roky se nemeni prakticky od ohlaseni zacatku vyvoje MEB platformy, ale vy tu pokazde kdyz se zmini porad dokola ty stejne data pisete „zase odklad, zase neplni sliby“, tezko rict co si pak o vas myslet…

Napsat komentář