LG Chem navýší výrobu baterií v polské továrně z 10 GWh na 70 GWh ročně

Evropa by na tom nakonec s výrobou baterií nemusela být tak špatně, jak to zprvu vypadalo. LG Chem má údajně tolik zakázek, že bude muset výrazně rozšířit svou továrnu v Polsku.

Jihokorejský LG Chem patří mezi největší světové dodavatele baterií pro automotive sektor. V roce 2021 chce jen v Polsku vyrábět baterie pro 1 milion elektroaut a zaměstnávat 6000 lidí.
foto: LG Chem

Že LG Chem chystá v Polsku největší evropskou továrnu na výrobu bateriových článků bylo známo už koncem roku 2015. Přesně o dva roky později byla informace potvrzena a další rok nato LG Chem oznámili, že zajistí dodávku baterií pro elektromobily Volkswagen.

Všechno tohle dává o polském dobrodružství jménem LG Chem Wroclaw Energy docela dobrý obrázek. Podle polských médií je ovšem zájem o baterie od LG Chem takový, že aktuální plány na 10 GWh ročně ani zdaleka nebudou stačit.

Objednávky na baterie chodí od automobilek jako Daimler, Jaguar, Renault, Volkswagen Group a Volvo. Cílem proto je během následujících dvou až tří let navýšit výrobní kapacitu až k 70 GWh ročně. V současné době už běží výroba na několika výrobních linkách a budují se další. V současné době zvládne vyrábět údajně až 30 000 baterií měsíčně (není ale známo jaké kapacity).

Dokonce běží zvěsti, že LG Chem uvažuje o další evropské továrně. Buďto opět v Polsku, nebo v jiné evropské zemi. Její stavba by mohla začít v polovině příštího roku.

71 Comments on “LG Chem navýší výrobu baterií v polské továrně z 10 GWh na 70 GWh ročně”

  1. Polská továrna na baterie firmy LG Chem, která je už dnes
    Polská továrna na baterie firmy LG Chem, která je už dnes největší v Evropě, získala v březnu od Evropské investiční banky půjčku v hodnotě 480 milionů eur, díky níž má produkce vzrůst na 65 GWh ročně.

    https://www.obnovitelne.cz/clanek/1284/v-evrope-se-rozbihaji-nove-tovarny-pro-vyrobu-baterii-cesko-stoji-zatim-stranou/

  2. Tak to vypadá, že smetanu za baterky slíznou výrobci
    Tak to vypadá, že smetanu za baterky slíznou výrobci baterií a automobilky utřou. Navíc, vzhledem k nedostatku baterií, budou moci ještě nějaký čas držet automobilky pod krkem, což pro nás, jako zákazníky, není zrovna ideální.

    No a protože akumulátory tvoří stále podstatný podíl v ceně EV, tak to omezuje manévrovací prostor automobilek v oblasti cenotvorby a v důsledku toho i dalších inovací.

    1. je to tak dobře, alespon autodebilky nebudou schopny jako
      je to tak dobře, alespon autodebilky nebudou schopny jako dosud lid vydírat jedním konceptem autopopelnic 😉
      a když jejich šéfové utřou nenažranou hubu tak jedině dobře 😉

      tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html

    2. Není pravda, baterka je za pouhých 250-400 tisíc
      Není pravda, baterka je za pouhých 250-400 tisíc Kč.
      Takže u luxusnějších automobililů nad milion a speciálně u supersportů a skutečně luxusních vozů nad 2 miliony si můžou automobilky už dnes manévrovat a „inovovat“ do haleluja.

      Ovšem VW na který všichni nadávali, musel jako lidový vůz skutečně vyčkávat na rok 2020, kdy teprve se bude dát něco rozumného vyrobit v jeho segmentu s alespoň minimálním ziskem.

      To, že na baterkách budou nejvíc vydělávat výrobci baterek, bylo logicky myslícímu jasné od začátku, masové automobilky nikdy šanci neměly.
      Jenom kdyby byla některá automobilka osamocená, což zvládla nakonec Tesla a jen na pár roků.
      Plus ještě budou mít v letech nejstrmějšího náběhu velké zisky samozřejmě těžaři surovin, zvláště jestli patří velká část trhu jen jednomu jako u toho nejproblematičtějšího kobaltu.

      1. To ještě uberte. Současné přiznané náklady výrobců
        To ještě uberte. Současné přiznané náklady výrobců (kromě Tesly, které osciluje kolem 100$) jsou 150$ na 1kWH. Takže už teď nic nebrání tomu, aby se i nižší střední třída sekala jak Baťa cvičky za ceny srovnatelné se spalováky. Akorát chybí výrobní kapacity a vůle.

            1. No v zasade jo, ale jaksi vemte v uvahu, ze proste vyvoj
              No v zasade jo, ale jaksi vemte v uvahu, ze proste vyvoj zabere nejakou dobu, a treba jeste 3-4 roky zpatky bylo dost velke mnozstvi otazniku ohledne elektrifikace apod… vemte si ze priprava modelu na stavajci platforme (tzn v zasade jen jine tvary karoserie a dizajn interieru) trva skoro 5 let, u elektroauta se bavime u jinem pohonu tzn zasadne modifikanovane dodavatelskem retezci, vyvoji nove platformy (se kterou nejsou prakticke zkusenosti), priprava marketingu, servisni site apod, s ohledem na to, co vse je treba poresit, tak mi naopak prijde neuveritelne brzo rok 2020 na ktery slibuje masove elektroauta treba VW…

              1. Ale ne, to už tady bylo mnohokrát.
                VW slibuje už více než

                Ale ne, to už tady bylo mnohokrát.
                VW slibuje už více než 5 let a skutek utek.

                A ohledně modifikace dodavatelského řetězce – když Musk prohlásil že bude vyrábět 100 000 model 3 za rok a otevřel předobjednávky, následně přišlo 100 000 rezervací za 24 hodina on začal kompletně předělávat výrobní plány. Aktuálně (po 2 letech) je už na 300% původního plánu výroby a během příštího roku se dostane na 500%. Takže to se také dá zvládnout. A proč? Protože elektrické auto má jen polovinu dílů proti spalovacímu

                1. V čem skutek utek? Už přešvihnul nějake terminy jako
                  V čem skutek utek? Už přešvihnul nějake terminy jako Tesla?

                  Kolik toho Tesla prodala na nedotovanou cenu?

      2. „To, že na baterkách budou nejvíc vydělávat výrobci
        „To, že na baterkách budou nejvíc vydělávat výrobci baterek, bylo logicky myslícímu jasné od začátku, masové automobilky nikdy šanci neměly.“

        No a preto je Tesla aj vyrobca baterii a VW moze iba slubovat, lebo ked mu LG Chem alebo Samsung SDI baterie nedoda tak EV vyrabat nebude. To je tiez celkom logicke. Zatial neviem ze by niekde stavali fabriku na baterie iba sa ohanaju ako chcu investovat 44mld eur do EV. Som zvedavy do coho, kedze v tomto businesse je uz vsetko podstatne vymyslene. Oblbovat moze iba tak svojich trolov.

          1. Inu a až bude chtít jiná baterkářská firma zdvojnásobit
            Inu a až bude chtít jiná baterkářská firma zdvojnásobit světovou výrobu článků, tak může svou technologii nabídnout Tesle pro její další GF. A třeba jí z toho něco kápne. Takhle kape tomu prvnímu. A pokud Tesla zvládne stlačovat výrobní náklady, tak holt plus pro ni.

        1. A ty sedačky sama nejen vyrábí (co je autoprůmyslu
          A ty sedačky sama nejen vyrábí (co je autoprůmyslu unikát) ale jejich montáž je robotizovaná …

          https://insideevs.com/watch-robots-make-tesla-model-3-video/

          ***

          A konurence na to zatím může jenom zírat s otevřenou pusou….:-)

          (juknul jsem jak se trápí se sedačkama při montáži BMW 7 (čas 20:18)

          https://www.youtube.com/watch?v=fLDMNcx5w2Y&ab_channel=GommeBlog.it:Car&Performance

            1. Mexikánec, černoch a běloch jdou po pláži v u
              Mexikánec, černoch a běloch jdou po pláži v u Sandiega

              Uvidí džbán. Přeleští ho, ven vyletí džin a říká:
              „Každému z vás splním jedno přání. Co chceš?“ zeptá se Mexičana.
              „Chci aby všechen můj lid kerej otročí v USA byl šťastný a volný zpátky v Mexiku.“
              Tak ten džin – puf! A všichni mexikáni jsou v Mexiku.
              Pak se zeptá černocha: „Co chceš ty?“
              „Chci aby všichni Afričani, mí černí bratři z Ameriky, byli zpátky v rodné Africe a šťastní a tak!“
              Džin udělá puf a všichni černoši z Ameriky jsou v Africe.
              A džin říká bílýmu: „Co je tvoje přání?“
              Ten se zeptá: „Takže v Americe nejsou žádní mexikáni ani černoši?“
              „Jo.“, odpoví džin.
              „Dobře, tak zařiď abych zejtra nemusel dotahovat šrouby vod sedaček po zmizelým Juarezovi …“

              1. Američtí farmáři jsou závislý na mexickejch
                Američtí farmáři jsou závislý na mexickejch pracovnících. Sbírat zeleninu a ovoce vydrží američan maximálne tak 2 dny, pak už to nedává. Pokud nebudou mít farmáři možnost zaměstnat mexičánce tak amíci nebudou mít ovoce a zeleninu na stole.

                Vegetable farmers depend on Mexican workers
                https://www.morningagclips.com/vegetable-farmers-depend-on-mexican-workers/

                1. NJN.. a přitom ceny ovoce a zeleniny jsou v USA fakt dost
                  NJN.. a přitom ceny ovoce a zeleniny jsou v USA fakt dost vysoký… Když člověk jde do Wallmartu kerej má rozlohu dvou fotbalovejch stadionů , tak část, kde se zelenina prodává je jen o fous větší než u nás třeba v Penny. Cena, co je u nás za kilo je tam podobná ale s nápiesm „ea“ (each). Pomeranče i jiné ovoce se prodávaj na kusy. Pro jistotu je hned vedle 50-ti metrová ulička na zmrzlinu v balení minimálně po 10 kusů a většinou party size co jsou pětilitrový kýbly…:-))) Nadšence do elektromobity ale poteší, že přímo u vchodu vždycky parkuje minimálně 15-20 elektických “ motorized shopping carts“ Když jsem to viděl poprvé chvilku jsem váhal, jestli si na tom zaskotačím, ale predběhla mě asi 150-ti kilová laň …:-)

                  Víc o problematice tady: (pokoukáníčko na nedělní dopoledne )

                  https://sk.pinterest.com/bonniejwc/wal-mart-fun-with-electric-carts/

                2. Aaaa … božeeee … fuuj … to je hnus…
                  Aaaa … božeeee … fuuj … to je hnus…

                3. V USA je přez 30 milónů ilegálů, tak je jasné, že
                  V USA je přez 30 milónů ilegálů, tak je jasné, že některé obory jako třeba sběr zeleniny na polích a pomocné práce ve stavebnictví, kde je menší kontrola státu než v továrnách, musí úplně obsadit.

  3. Přesně to jsem celou dobu říkal.
    LG může v Polsku

    Přesně to jsem celou dobu říkal.
    LG může v Polsku navyšovat postupně výrobu téměř neomezeně.

    Ale samozřejmě při určité velikosti zastoupení v Evropě pro ně bude politicky výhodnější to rozprostřít do více důležitých států bez vlastní výrobny, buď Španělska či Francie nebo Itálie, jak kdo nabídne investiční pobídky.

    1. Nic, 70GWh je na 5 automobiliek velmi malo a to nehovorim o
      Nic, 70GWh je na 5 automobiliek velmi malo a to nehovorim o spotrebnej elektronike. Naviac nepovedali, kedy tento milnik chcu dosiahnut. Kazdopadne je to rozumnejsie cislo nez bolo 10GWh. Ked to, tak vezmem pre EV ne-hracky, tak to vychadza na baterie pre viac ako 1 milion aut rocne co je podla mna malo.

      Inak bol by som zvedavy kolko kapacity baterii sa dnes vyrobi vo vsetkych fabrikach v EU a na svete. A tym myslim u vsetkych vyrobcov ako LG, Samsung, Tesla, Panasonic,…

      1. 1 milion čistých elektroaut ročně nebo 5 milionu
        1 milion čistých elektroaut ročně nebo 5 milionu těžkých hybridů.
        To je docela dost.
        Pro rok 2030 v EU je třeba 30% trhu, to je 5 milionů čistých.
        1 milion si postaví VW v Německu, 1 milion připravují ve Švédsku, 0,5 milionu Samsung v Maďarsku.
        Zbívá už jen 1 milion pro Francii a poslední necelý milion připadne nejspíš Španělsku nebo Itálii, a někomu z těchto pomalejších států nabídne LG nejspíš tu druhou továrnu.

        1. Ved ja nehovorim, ze to nedaju ale je treba na nich tlacit aby
          Ved ja nehovorim, ze to nedaju ale je treba na nich tlacit aby to realizovali a nie iba slubovali. Tie investicie budu este ovela vacsie a nebudu ich chciet robit. Len pre provnanie aby sme vymenili za cca 15 rokov vsetky auta, potrebovali by sme po celom svete 100 takychto fabrik a to hned teraz.

              1. U nás taky. Na jednoho člověka, co dělá tu reálnou
                U nás taky. Na jednoho člověka, co dělá tu reálnou práci máme klidně i 10 lidí, kteří mu říkají co má dělat.
                Ale zase na druhou stranu, když ten jeden onemocní, tak je spousta lidí, kteří mohou vymýšlet proč se to musí posunout nebo udělat později 😀

                1. Hej, kde pracujete, že bych se přidal? 😀
                  Hej, kde pracujete, že bych se přidal? 😀

                2. A chceš k tý lopatě, nebo náměstka? Jeden jde v lednu do
                  A chceš k tý lopatě, nebo náměstka? Jeden jde v lednu do důchodu, tak by to šlo. Lopata je obsazená, to až tak za pět let. Měla by povýšit.

                3. Napiš 1.1.2019 v 00:00:01. Bude to hned pryč !!! 😀
                  Napiš 1.1.2019 v 00:00:01. Bude to hned pryč !!! 😀

                4. To už bude pozdě 🙂
                  Budu hádat … státní firma? 😉

                  To už bude pozdě 🙂
                  Budu hádat … státní firma? 😉

                5. Dobrá volba, soudruhu. 🙂
                  Pánové v naší firmě je

                  Dobrá volba, soudruhu. 🙂
                  Pánové v naší firmě je těžký socialismus. Pánové od vlády by záviděli. Mně osobně se z toho ale dělá zle a tak jsem se rozhodl nebýti již dále jelimanem.

        1. také reči tu čítam od 1963 (rímsky kruh/klub) o totálnom
          také reči tu čítam od 1963 (rímsky kruh/klub) o totálnom kolapse, vyčerpaní úúúplne všetkých surovín, preľudnení, pandémiách a nikde nič. akurát čína má nepredstaviteľné problémy, keď jeden potomok musí doopatrovať 2 až 4 rodičov/prarodičov!

        2. Začneme tím, že MHD budu jezdit až si z ní nepřinesu
          Začneme tím, že MHD budu jezdit až si z ní nepřinesu štěnice. Zařiď aby všichni lidé byli štěniceprostí a pak se budeme bavit o nemocech. Máš-li nějakou výmluvu, pak ji prvně prober s deratizátorem a člověkem který právě bojuje za čistý domov.

      2. V Evropě se letos prodá 300 tisíc EV, z toho polovina BEV
        V Evropě se letos prodá 300 tisíc EV, z toho polovina BEV průměrně tak 40 kWh na auto. 70 GWh je tak více než 10násobný nárůst a to se bavíme o jedné továrně v Polsku, pak jsou ještě jiní dodavatelé, takže to rozhodně není málo.

    2. 70GWh při kapacitě akumulátoru 40kWh je to 1,75M
      70GWh při kapacitě akumulátoru 40kWh je to 1,75M elektromobilů. A to nehovořím o domácích bateriových úložištích. Kdy že to bude sjeté z linky? Kolik že to je dnes? 72 elektromobilů VW denně? Akumulátorů nula? Fajn. Kolega jezdí 2,5 roku, já rok každý z nás dnes sedm let starým elektromobilem. Takže jaksi říkáme, že výroba je „plánována“ 10 let za opicemi. Zatím řekl bych, informace z článku jsou že dnes jedou nula? Takže plány a sliby jako Musk akorát s tím rozdílem oproti němu, že zatím nevyšpulili na trh vůbec nic. Proč tolik keců pár dnů po stížnostech DE poblitiků že už Ej U ujel s akumulací vlak? Není to kvůli politiky slíbené podpoře?

        1. No je potřeba, aby městské auto mělo „reálný“ dojezd 200
          No je potřeba, aby městské auto mělo „reálný“ dojezd 200 km. To ve městě znamená potřebu nabíjet ho 1x (někdy 2x) týdně, což už se v městské infrastruktuře dá zvládnout. Takže pro městské reálně stačí 32kWh.

      1. No tak je to s rezervou na celou dnesni produkci skodovky
        No tak je to s rezervou na celou dnesni produkci skodovky (kdyby misto spalovaku byly elektra), to neni uplne malo, s oheldem na to ze jde o jedinou fabriku.
        Hlavne ze pred par lety tu lidi vynaseli do nebes plany na 35 GWh gigafacotry od tesly, jak je to pomalu div sveta, a rok dva pozdeji je fabrika s dvojnasobnou kapacitou „nic moc“?

        1. Tesla/Panasonic už dosahuje 35 GWh v několika
          Tesla/Panasonic už dosahuje 35 GWh v několika následujících měsících a konečná kapacity výroby je plánována na 150 GWh s tím že se dá ještě rozšiřovat, k tomu nové linky Panasonicu zvládají vyrábět víc než ty staré, takže tady to taky naroste. Oproti tomu zde jsou jen plány a objednávky. Div světa to zatím je, protože nikde jinde se víc nevyrábí (snad ani všichni výrobci dohromady) a Tesla dosáhla vrcholu žebříčku prodejů svůj aut celosvětově, i když prodává Model 3 zatím jen v Americe. Ani tak se čínská konkurence nezmůže na pořádné objemy výroby, i když mají daleko levnější náklady jak na stavbu a vybavení továren, tak na platy zaměstatnců.

          Nicméně bude rád, stejně jako Tesla, když se konkurence pořádně pohne a dostanou se k nám konečně dostupné a praktické elektromobily, ostatně to bylo vždy přání Muska.

        2. zmíněná 35 již vyrábí. Kolik Bobane dělá ta fabrika v
          zmíněná 35 již vyrábí. Kolik Bobane dělá ta fabrika v Polsku? Takže ne o tom kolik slibují, ale kolik dnes reálně jedou, nebo aspoň co už maj postaveno. Dle článku nic. Takže ne že bude mít Škodovka za 2 roky akumulátory na celou produkci. Oni nebudou mít ze zmíněného PL jedno velké NIC. Ano budeme produkovat VW Prasata, ale s tím také Škoda skončí. DE si výrobu elektromobilů za hranice nepustí.

          1. Tesla teď vyrábí asi 40 % celosvětový produkce baterií
            Tesla teď vyrábí asi 40 % celosvětový produkce baterií do aut, ale možná je to víc. Navic ještě berou články z Japonska a když potřebujou dodat megabaterku pro energetiky tak sežerou kus produkce vod LG a ostatní čekaj ve frontě 😉

Napsat komentář