Autosalon Los Angeles: Toyota Prius Hybrid AWD-i s pohonem všech čtyř kol

Na losangeleském autosalonu nemůže chybět ani Toyota. Ta představila novou verzi Priusu pro rok 2019 a s ní poprvé i systém pohonu všech čtyř kol Hybrid AWD-i.

Nová Toyota Prius Hybrid AWD-i v roce 2019 přinese do rodiny Prius poprvé pohon všech čtyř kol. Kolik to bude stát se ale zatím Toyota nezmínila.
foto: Toyota

Toyota odhaduje, že nový Prius Hybrid AWD-i by mohl tvořit až čtvrtinu všech v USA prodaných Priusů. Novinka totiž bude představovat jednu z nejúspornějších čtyřkolek na tamním trhu.

Automobilka slibuje papírovou průměrnou spotřebu 50 MPG, tedy zhruba 4,7 l/100 km. To je v amerických podmínkách opravdu nízká hodnota, ač v Evropě nám nervy zas tolik nedrásá.

Konstrukčně je Hybrid AWD-i verze doplněna o jeden nezávislý bezmagnetový elektromotor na zadní nápravě. Ten vypomáhá v rychlostech 0-10 km/h, tedy při rozjezdu. A pak případně až do rychlosti 70 km/h, když auto uzná za vhodné vypomoct si i zadní nápravou.

Toyota Prius Hybrid AWD-i bude vybaven novou kompaktní zvlášť vyvinutou pro nízké teploty. Klasický Prius s pouze předním náhonem bude vybaven novou li-ion baterií.

Dalšími novinkami Priusu 2019 jsou mírně stylově upravená příď i záď a malé změny v interiéru. Objeví se i dvě nové barvy, a to Emotional Red a Aqua Breeze (v USA se jmenují mnohem úderněji „Supersonic Red“ a „Electric Storm Blue“).

Po debutu v Los Angeles se nový Prius AWD-i objeví v evropské premiéře na autosalonu v Bruselu 18. ledna 2019. A zajímavost na konec: v USA se systém Hybrid AWD-i označuje jako AWD-e.

tisková zpráva

11 Comments on “Autosalon Los Angeles: Toyota Prius Hybrid AWD-i s pohonem všech čtyř kol”

  1. !!! According to the US Geological Survey, with the current
    !!! According to the US Geological Survey, with the current global production of 37,000 tons a year (Lithium), mankind has enough reserves for 365 years—if current demand remains the same. But experts predict that by 2040 the world will need 800,000 tons of lithium for just battery production alone!
    zdroj: Metalary – Lithium prices

    1. Prius na E-salonu vůbec nebyl, vystavovali jen plugin. Plugin
      Prius na E-salonu vůbec nebyl, vystavovali jen plugin. Plugin narozdíl od Priuse má jen čtyři místa, mini kufr a dost rozdílný design. Ty patnáctky kola má proto, že je s nimi úspornější, pohodlnější, praktičtější a narozdíl od Evropy stále naštěstí existují trhy, které těmhle vlastnostem dají před parádou přednost. Prius je vyjímečnė, všestranné a extrémně kvalitní auto,přesto se pokud vím minimálně v Čechách pro dlouhodobý malý zájem přestane nabízet.

      1. No jesi von nebude taky problem v cene. V Japonsku stoji
        No jesi von nebude taky problem v cene. V Japonsku stoji nejlevnejsi novy 2 420 000 jenu s dani coz je asi 484000 Kc. A 2 roky starej je uz zase o dost levnejsi. Cena v CR zacina na aaaaa tak me vykourili. Obyc Prius uz opravdu nenabizi ale myslim ze stal asi 700 000 Kc. To se nedivim ze se moc neprodaval…..

      2. Prius Hybrid nebo Prus je mi jedno z boku je to nevyvážené.
        Prius Hybrid nebo Prus je mi jedno z boku je to nevyvážené. Neříkám, že to má mít kola 21″ jako e-tron, ale 195/65/15- 205/55/16 – 225/45/18- 235/35/R19 -stejný obvod… vozím teď zimní 19″ a nestěžuji si díky adaptivnímu podvozku. Kdyby dali 16″ o tolik by to nežřalo víc a nesouhlasím s Vámi u 15″ s komfortem- ten plášť už se žvejká.

        Koukal jsem kolik udělá u Leafa 16″–>17″ (+ o 1cm širší pneu) a tam už bych byl opatrnější.

        500e má skoro podobný rozměr a pohodlné a úsporné je také.

Napsat komentář