Autosalon Los Angeles: nová Kia e-Soul s 64kWh baterií a CCS rychlonabíjením!

Kia aktuálně ve světové premiéře na autosalonu v Los Angeles představila novou generaci crossoveru e-Soul s čistě elektrickým pohonem. Přichází se 64kWh baterií a CCS nabíjením ve standardu.

Nová generace populárního crossoveru do města bude opět k dispozici s čistě elektrickým pohonem. Nabídne lithium-ion polymerová baterie s kapalinovým chlazením a kapacitou 64 kWh.
foto: KiaKia

Nová Kia e-Soul používá novou nejmodernější lithium-iont polymerovou baterii s kapalinovým chlazením a kapacitou 64 kWh, což znamená méně častou potřebu každodenního dobíjení. Navíc díky systému stejnosměrného rychlodobíjení CCS (Combined Charging System) již v základu by dobití baterie mělo být tak rychlé, že v cestování je možné pokračovat již po krátké zastávce.

Kia e-Soul

Kia e-Soul
foto: Kia

Nová baterie se v současnosti testuje za účelem stanovení přesného dojezdu podle EPA. Výsledky se očekávají počátkem roku 2019 a budou oznámeny v pozdějším termínu. Nová generace modelu nově nabízí výkon 150 kW s točivým momentem 395 Nm (tedy mnohem více, než dosavadních 285 Nm u odcházející generace).

Kia e-Soul

Kia e-Soul
foto: Kia

Podstatně se zlepšilo i jízdní chování a jízdní dynamika, a to díky nezávislému zavěšení zadních kol, které je novinkou. Nový e-Soul rovněž poskytuje řidiči řadu nástrojů k uzpůsobení požitku z jízdy a využívání energie z baterie, konkrétně pak:

Čtyři jízdní režimy (Eco, Comfort, Sport a Eco+), které automaticky přizpůsobují výkon trakčního motoru, rekuperační brzdění, nastavení klimatizace a vyhřívání.

Chytré rekuperační brzdění, ovládané prostřednictvím páček na sloupku řízení, umožňuje řidiči zpomalovat vozidlo a získávat elektřinu přeměnou kinetické energie, a tak prodlužovat dojezd. Řidič volí ze čtyř úrovní rekuperačního brzdění (0 až 3) v závislosti na jízdních podmínkách

Kia e-Soul

Kia e-Soul
foto: Kia

Funkce ‚Brake and Hold‘ umožňuje pomocí páčky pod volantem zpomalit vozidlo úplně do zastavení a při jízdě prakticky používat jen akcelerační pedál

Systém chytrého rekuperačního brzdění přizpůsobuje svůj účinek v závislosti na vozidle jedoucím vpředu a zajišťuje hladší zpomalování po uvolnění akceleračního pedálu, zejména při sjíždění prudkých svahů.

tisková zpráva

51 Comments on “Autosalon Los Angeles: nová Kia e-Soul s 64kWh baterií a CCS rychlonabíjením!”

    1. A cemu to vadi?
      Ja chapu, ze je in na to remcat, ale z

      A cemu to vadi?
      Ja chapu, ze je in na to remcat, ale z hlediska opravitelnosti (pristupu k technologiim) mi to prijde jako rozumnejsi navrh nez „vsechno schovane hluboko uvnitr“. Zvlast u takhle velkeho/maleho auta, kde by ten frunk nejspis byl v podobne velikosti, jako ma i3, takze prinos z hlediska ziskaneho prostoru minimalni.

      Pro inspiraci se podivej na nektere z pulhodinovych videi, jak se u Tesly meni HEPA filtr.

          1. Možná u tebe, já když razím na víkend tak je mi auto
            Možná u tebe, já když razím na víkend tak je mi auto skoro malý a rozmýšlím kam co dám. Ostatní maj dodávky nebo rovnou karavany a taky maj plno. Pokud někdo potřebuje něco někam dávat jen proto protože je tam misto tak ať spíš zajde k doktorovi. To už je na vyšetření.

            Já jen, že tohle je už skoro další generace a opět se na to vykvajzli.

              1. Ano racionální zhodnocení věci je pomluva a zošklivění.
                Ano racionální zhodnocení věci je pomluva a zošklivění. :)))))
                Strach ze zošklivění maj vždycky ti co nemaj žádnej vlastní názor a nevědí co chtěj. Ideální cíl pro reklamní kampaně. Pak se nechaj zviklat nějakým žvástem na úrovni fake news nebo babskou radou vod nějakýho pitomce a pak s ohromným křikem nadávaj ostatním, že si koupili něco co vlastně vůbec nechtěli. Ty praštěnější se samozřejmě i souděj a ukazujou se v televizi. Že ty budeš jeden z nich? :)))
                Něco jak ty ženský vod guru Járy co se nechali dobrovolně „vodháčkovat“ (vošukat) a pak po roce si řekli, že to vlastně nechtěli a že to bylo znásilnění… Takovejm lidem fakt už není pomoci. Rodiče je málo fackovali.

                1. Jeden má strach že kdyby měl prostor navíc, tak by tam
                  Jeden má strach že kdyby měl prostor navíc, tak by tam musel něco dát a druhý má strach že mu někdo něco zoškliví. :)))
                  Chlapci podejte si ruce.

            1. Tak narvane auto, ze uz by se neveslo neco cca velikosti tasky
              Tak narvane auto, ze uz by se neveslo neco cca velikosti tasky od noteboku jsem nezazil, ani kdyz jsme jeli 4 lide na tyden na ferraty Meganem (takze vybava, stany, …). Ale je to muj nazor/zkusenost, nikomu ho nevnucuju.

              Navic myslim, ze kdyz ty soucasti pohonu nebudou vepredu, tak budou nekde jinde a treba bude melci zadni kufr, nez by mohl byt. To misto nekde ubyde (viz treba rozdil ve velikosti frunku u Tesly zadokolky a ctyrkolky).

              1. Součásti pohonu se nikam jinam dávat nemusej, stačí je
                Součásti pohonu se nikam jinam dávat nemusej, stačí je jen lépe poskládat a že to jde dokazuje i prcek i3. Říká se tomu optimalizace. Když na to někdo v roce 2018 sére i když to má menší auto z roku 2013, tak je to trapné. Nejzoufalejší je to u velkého Mercedesu EQC, to už je fakt vrchol ignorance a lenosti :)))))))
                Až bude větší konkurence to uvidíte jak najednou budou všichni ohromně vynalézaví.

                Naopak zářným příkladem je využití prostoru všude možně u konceptu středního pickupu od Rivianu, tam má jen frunk dokonce 330 litrů což je víc jak 2x tolik než u jednomotorový Tezly S. U Bollingeru šli ještě dál a krz celý auto vede rovnou tunel na trámy.

                Já když jedu na vejlet tak dám do auta 2x 1,5m prkna na vodu, 1x 2 až 3m prkno na střechu, longboard skejta dovnitř, spacák, nafukovací karimatku, jídlo, neopreny, spim v autě a jsem plnej. Pomalu ani ručník neberu, jen když je chladnějc. A to jen na víkend a veškerej vercajk aktivně použiju a použil bych i víc. Ostatní k tomu klidně maj navíc i horský kolo, inlajny, stan, párty stánek, ledničku, gril, židličky, psa a ještě víc žrádla. Když jsou ve dvou tak se to násobí. Na to jsem já už fakt línej to nosit do auta a zvláště po akci to zas nosit domů 🙂 Notebůk netahám protože ho nemám, jen vobčas tablet.

                A to jsem ješte zapoměl na kameru, teleobjektiv, objektivy, filtry, aku, nabíječky ve fotobrašně bo fotobatoh už je moc a pořádný stativ s videohlavou a gopro vercajk. Klidně bych užil i dron, stabilizátor či kolejnici s robotizovaným pojezdem na časosběry + externí monitor, mikrofon, nahrávatko a lyžiny s ostřením a kompendium :))

      1. dám príklad – trabi601/w353w a embéčky všetkých modelov
        dám príklad – trabi601/w353w a embéčky všetkých modelov – ostdojč všetko poskladali tak, aby som všade strčil hrubé prsty, pomerne veľkú ruku + náradie v nej. alebo fiaty, kam sa pod kapotu zmestila aj plnohodnotná rezerva.
        samozrejme, sú aj extrémy – jeden majiteľ „amerického kabrioletu“ na jar vytiahne autiak pred garáž, odmontuje koleso a vloží baterku na miesto.prípadne značkový automobil, ktorý nemá kapotu, iba servisný otvor na dolievanie ostrekovača. čokoľvek je treba, musí sa vymontovať motor/spustiť pod zdvihnuté auto.

      2. Velikost předního kufříku i3 je dostačující. Vozím tam
        Velikost předního kufříku i3 je dostačující. Vozím tam lepící sadu, nabíjecí kabel na 230V, nabíjecí kabel mennekes, smetáček na sníh a v létě na dovolené v Itálii tam byl nouzově i 5 litrový kanystr na benzín. Bohatě stačí.

  1. Huráááááááááááááááááááááááááááááá
    Huráááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá.
    Vypadá to, že evropské CCS nakonec převáží i v USA.
    A zmršené nabíjení bude mít jen Japonsko a severoamerická Tesla 🙂

      1. Možná by se tady řada lidí divila, že to je ještě
        Možná by se tady řada lidí divila, že to je ještě krásný výsledek 0,35. Např. Jaguar XJ nebo BMW Z3 má 0,37, legendární Volvo 740 má 0,41, Peugeot 305 má 0,44, Dodge Viper 0,45 a celebrita VW brouk (původní) dokonce 0,48.

        en.wikipedia.org/wiki/Automobile_drag_coefficient

        1. Možná krásný výsledek na spalovák, ale naprosto
          Možná krásný výsledek na spalovák, ale naprosto žalostný na elektrického auto vyrobené v roce 2019, kde každý km dojezdu se počítá, speciálně v zimě a větší baterka stojí majlant. Jakmile máš potřebu to omlouvat, tak to je jasnej znak že je to špatně.
          Strašnej problém pro automobilky i pro majitele si prostě přiznat že SUV krabicoidy se jim prostě líběj, že je chtěj a že na nějakou aerodynamiku či efektivnější řešení prostě sérou. Protože je to v módě, prodává se to a basta.

          p.s. Ještě si zapoměl vytáhnout Ford T a Humra :))))))

  2. Bude to krásne prehrabávať. Zrejme je velký problém dať
    Bude to krásne prehrabávať. Zrejme je velký problém dať jeden motorček aj na zadnú nápravu. Som zvedavý kedy prídu na to, že s EV sa to ani inak nemôže robiť. Načo tam je 150kW elektromotor, ked to nevie preniesť na cestu ?!
    Dať 90kW dozadu a 60kW dopredu, to by bolo o niečom inom.

      1. A nebylo by lepší kvůli trakci mít motor vzádu (nebo
        A nebylo by lepší kvůli trakci mít motor vzádu (nebo uprostřed) a pohánět zadní nápravu? Nebo to nejde prostorově? Pokud vím, tak Soul už nebude spalovák, jenom čistě EV. Nebo to uspořádání „vše vepředu“ je ještě dědictví minulé spalovací éry a čistě EV platforma jim chybí?

          1. Přetížena? Spíš asi naopak, ne? Sice je vepředu motor
            Přetížena? Spíš asi naopak, ne? Sice je vepředu motor (lehký elektro), ale baterky někde vzádu za sedačkama, tudíž přední náprava je odlehčena a proto hrabe, stejně jako Kona a Ioniq, co jsem tak tady četl.

            Takže ideální řešení baterky v podlaze a motor někde uprostřed/vzadu a pohon na zadek při zachování rozložení hmotnosti cca. 50:50. Ale jasně, k tomu je potřeba nová čistě EV platforma jako to má Tesla.

            1. Nový Soul EV bude mít platformu podobnou, ne-li stejnou jako
              Nový Soul EV bude mít platformu podobnou, ne-li stejnou jako KONA nebo Niro, baterie je zde již celá mezi nápravami (pravda více hmoty baterie je situováno u zadní nápravy, ale to zas kompenzuje pohon vpředu). Baterii na zadní nápravě a kus za ní má jenom Ioniq.

        1. Aj moj nazor je, ze ak ma EV pohananu len jednu napravu, ma to
          Aj moj nazor je, ze ak ma EV pohananu len jednu napravu, ma to byt zadna. Okrem lepsej akceleracie pri nizkych rychlostiach maju auta s zadnym nahonom podstatne viac miesta v predu a aj uzke mestske EV s relativne velkym razvorom, maju podstatne mensi polomer otacania ako auta s prednym nahonom.
          EV s prednym nahonom musia elektronikou podstatne obmedzovat zrychlenie pri malych rychlostiach, zadny nahon nemusi byt az tak obmedzovany. Preto elektromobily s zadnym nahonom aj so slabsim motorom dosahuju pri malych mestskych rychlostiach pozoruhodne zrychlenie.

          1. Motor vzadu v malem aute zmensi kufr. Predni kufr je
            Motor vzadu v malem aute zmensi kufr. Predni kufr je nekomfortni a vetsinou je predek auta spinavejsi a z meho pohledu neprakticky. Co by melo byt ve predu kdyz tam nebude motor? Tesla ma velky zadni kufr a frunk je jen ad-on. Tam to nehraje roli. Soul je prcek a zadni kufr by byl hodne maly kdyby pod nim byl motor.

            1. I3 aj trojcata su male EV a ich motor vzadu neobmedzuje
              I3 aj trojcata su male EV a ich motor vzadu neobmedzuje podstatne velkost ich kufra. Male obmedzenie velkosti kufra prevazia ostatne lepsie vlastnosti zadneho pohonu ako som ich spomenul vyssie. Predny nahon vecsiny dnesnych EV, je pozostatkom vyvoja spalovakov, pretoze mnohe EV stale viac ci menej pochadzaju z fosilnych verzii a vyuzivaju ich komponenty. EV ktore boli od zaciatku projektovane len ako EV (bez spalovacich surodencov) maju vecsinou zadny nahon alebo nahon na obe napravy.

              1. Trojcata by mely dvojnasobny kufr, nebyt pod deklem motor a
                Trojcata by mely dvojnasobny kufr, nebyt pod deklem motor a menice. Je pravda, ze pri celnim karambolu je oprava pro majitele drazsi, kdyz jsou drahe komponenty vpredu. V zadu to stoji stejne, tam skodu plati pojistovna toho zezadu. Ne kazdy ma havarijni po celou dobu zivotnosti.

          2. Máte vždy něco za něco. Z hlediska trakce/pohonu je
            Máte vždy něco za něco. Z hlediska trakce/pohonu je lepší motor vzadu, z hlediska brzdění/generátoru je lepší motor vpředu.

            Podle mne ale Hyundai/Kia drží pohon vpředu především kvůli jejich současné univerzální platformě pro spalovák, hybrid i EV jako má Niro i Kona. Nový Soul pak má pravděpodobně stejnou platformu jako Kona. To že do této platformy nacpali slušnou kapacitu je dáno tím, že to vše jsou rádoby SUV, tedy je zde kde brát místo pod podlahou. Jak takováto modulární platforma dopadne u sedanu si můžete prohlédnout na Ioniqu.

            1. Je jasne, ze pri mechanickom brzdeni je podstatna cast
              Je jasne, ze pri mechanickom brzdeni je podstatna cast brzdneho ucinku na prednych kolesach. No rekuperacne brzdenie na EV je podstatne menej energeticky narocne ako mechanicke brzdy, aj ked sa pouziva vecsinu casu a podstatne setri mechanicke brzdy. Rekuperacia nikdy nema taky vykon, ze by zadne kolesa EV nedokazali preniest vsetku rekuperacnu energiu a zacali by pri brzdeni rekuperaciou preklzovat.

                1. Tak tak. Dnes na sněhu potvrzeno. U i3 se snižuje rekuperace
                  Tak tak. Dnes na sněhu potvrzeno. U i3 se snižuje rekuperace až na nulu z důvodu zablokování kol na kluzkém povrchu a předcházení nebezpečí smyku zadní nápravy při zpomalování. Je třeba využít brzdy a spolehnout se na ABS.
                  Před úpravou softwaru se stávalo, že auto při najetí na kluzký povrch téměř dostalo smyk a v některých situacích už to stabilizace nestihla zachránit.

    1. Neni to nahodou stejna elektricka jednotka jako Hyundai Kona a
      Neni to nahodou stejna elektricka jednotka jako Hyundai Kona a Kia Niro? Bude hezke porovnat jaky vliv na spotrebu ma dany druh karoserie. Podle meho odhadu bude Kia Niro nejefektivnejsi. Kratka Kona a skrinovy Soul maji nejspis vetsi odpor vzduchu.

      1. Bjorn uvedl v testech, že KONA žere o něco méně, Niro má
        Bjorn uvedl v testech, že KONA žere o něco méně, Niro má zase větší kufr, takže volba je na lidech co preferují. Tohle bude už od pohledu mít nejvyšší spotřebu. Technika bude indentická.

        Ale bral bych Soula, pokud by mi nahradil do hor SX4 4×4, bohužel…

Napsat komentář