České Budějovice se konečně dočkají rychlonabíječky

V pátek 14.12.2018 v 10 hodin společnost E.ON slavnostně otevře první rychlonabíjecí stanici v Českých Budějovicích.

Rychlonabíjecí stanice ABB Terra 53 společnosti E.ON v Písku.
foto: EVMapa.cz

Slavnostní otevření první českobudějovické rychlonabíječky se uskuteční 14.12.2018 na adrese České Vrbné 2327, České Budějovice 370 11. Jde o parkoviště před OC Globus.

Jihočeská metropole tak konečně získá rychlonabíjecí stanici. Pravděpodobně půjde o stanici ABB Terra 53 CJG vybavenou standardy CHAdeMO, CCS a Mennekes, tak jako např. v Třebíči, Opavě (taktéž u Globusu) a dalších českých městech.

Nabíjecí stanice E.ON v České republice, ale také na Slovensku a v Rakousku najdete na webu kdenabijet.cz nebo na naší mapě nabíjecích stanic.

vlastní

169 Comments on “České Budějovice se konečně dočkají rychlonabíječky”

        1. A to už se v Písku tedy zdarma nenabije? Jaký je skutečný
          A to už se v Písku tedy zdarma nenabije? Jaký je skutečný stav? Na mapě ZSE už kdysi nějaká cena byla, ale pak zase zmizela, teď se zase objevila jiná. Ale to neznamená, že to tak ve skutečnosti je. EON na svých stránkách stále uvádí, že je to zdarma.

      1. Velkobaterkace budou nabijet treba kazdych 150 km. A
        Velkobaterkace budou nabijet treba kazdych 150 km. A predpokladam, ze pocet EV bude porad pribyvat a vytizenost nabijecek take. Nikdo nepocita s tim ze bude nabijet zadarmo, ale take nikdo nechce platit nesmyslne ceny 50 az 140 kc/kWh. Kdyz tankujete benzin, tak vam take nedaji hadici ktera se nevejde do nadrze a 75% benzinu tece mimo nadrz do kanalu a zpet do nadrze benzinky a vy platite za cely prutok hadici.

          1. Malobaterkac musi nabit co nejvic aby dojel k dalsi nabijecce
            Malobaterkac musi nabit co nejvic aby dojel k dalsi nabijecce a poslednich 10% to jen kape kolem 3kW. Za 20 minut nabije 1kWh a zaplati 20*7,20=144 kc! Uplne poslednich 5% nabiji dokonce jeste mene. Samozrejme je moznost prejit na AC nabijeni. To stoji pouhych 90 kc/h. Pri nabijeni 3kW stoji 30Kc/kWh. No nekupte to. A ke konci nabijeni klidne 50kc/kwh. Malobaterkac to rad zaplati, protoze je to porad levnejsi nez zustat stat v Nirvane bez stavy.

            1. Nemyslel jsem zparchantely (zalezi na pouziti, pokud ho
              Nemyslel jsem zparchantely (zalezi na pouziti, pokud ho potrebuju jednou za rok, lepsi nez platit 600 mesicne za pausal, kdo jezdi casto, ma cip) CEZ tarif, ale kde se ceny nejspis casem usadi.

              Naopak uznavam argument, ktery padl na Tesla srazu, ze pausal zabiji konkurenci, protoze mali stavitele nabijecek proste nemaji prisun energie „zadarmo“ (takze nemuzou prodat libovolne mnozstvi za pausalni cenu).

              1. Ani jsem nechtěl reagovat, ale nedalo mi to.
                Ano, chápu,

                Ani jsem nechtěl reagovat, ale nedalo mi to.

                Ano, chápu, že na Tesla srazu někdo, kdo si chce postavit byznys na stavbě nabíječek (a sám má teslu s doživotní šťávou na SC gratis) odsuzuje paušál a dělá mu to čáru přes rozpočet, ale jakmile se zruší paušál a já bych měl se svým malobaterkáčem nabíjet za nekřesťanské ceny 10kč/kWh, tak to „sorry jako“, ale prodávám EV a sedám zpět do fosilu

                paušál je tady proto, aby v začátcích mohl v rozvoji elektromobility + malobaterkáčům + těm, co nemají vlastní garáž a jsou nuceni využívat pouze veřejné nabíječky

                takže to, co padlo na srazu (a teď mě asi hodně lidí ukamenuje) je ze strany namyšlených tesláků plivnutí do obličeje obyčejným lidem, kteří nemají doživotní šťávu gratis a jsou odsouzeni na veřejné nabky

                nesmíte zapomínat na to, že lidi přecházejí na EV zejména, aby ušetřili za PHM a ne, aby si koupili „drahé“ auto a ještě dávali stejné ne-li vyšší prachy za PHM… kdo tuto myšlenku nepochopil, ať si koupí auto na vodík a neotravuje nás

                1. Tak pro koho je i minimální možná dlouhodobá cena pro
                  Tak pro koho je i minimální možná dlouhodobá cena pro rychlonabíječky 10 Kč/kWh moc, tak pokud nemá vlastní garáž, neměl vůbec ani uvažovat o elektroautu.

                2. njn…ale takových bude většina a při ceně 10 Kč/kWh a
                  njn…ale takových bude většina a při ceně 10 Kč/kWh a spotřebě 15kWh vychází km na 1.50 Kč což atakuje cenu u fosila (6L nafty x 33 Kč)
                  a za to „nepohodlí“ moc netopit, čekat u stojanu o mnoho déle…to moc lidí nepřesvědčí teda

                3. To už i hybrid KIA NIRO jezdí za méně než 1,50
                  To už i hybrid KIA NIRO jezdí za méně než 1,50 Kš/100km…

                4. To by ale nesměli nikdy nabíjet zadarmo někde v OC.
                  To by ale nesměli nikdy nabíjet zadarmo někde v OC.

                5. Myslim, ze kombinace Tesla+stavitel nabijecek bude celkem
                  Myslim, ze kombinace Tesla+stavitel nabijecek bude celkem okrajova vec (co vim, p. Kubis a mozna jeste jeden clovek). 🙂

                  Ale pokud se nepletu, clovek, co tu nabizi instalaci nabijecky za poskytnuti mista a pripojky (pardon, vypadl mi nick) uz tu psal, ze rychlonabijecku stehoval, protoze vedle postavil CEZ a tomu se cenove konkurovat neda.

                  Pokud nekdo veril, ze „charitativni“ ceny RYCHLOnabijeni tu budou navzdy, tak to mi s odpustenim prijde jako naivita. Odstoupila od toho Tesla, driv nebo pozdeji od toho odstoupi i CEZ (pokud to nebude chtit drzet jako „prodelecny“ bojovy nastroj proti konkurenci).

                  EDIT: EV nejezdim proto, ze by se mi to vyplatilo 🙂

                6. O p. Kubisovi se vůbec nebavime. Mam na mysli uplne jiné
                  O p. Kubisovi se vůbec nebavime. Mam na mysli uplne jiné lidi (které nechci jmenovat). Pan Kubis prave patri mezi ty, kteří dokonce elektromobilitu sponzoruje z vlastní kapsy (jemu patri obrovske dik)!

                  Ano, takových situaci uz nastalo vic, ze soukromnik (at uz kdokoli) postavil nabku a vedle nej do mesice se objevil CEZ a bouchnul tam svoji nabku. Ano, této situaci se neda konkurovat, souhlasim (a prijde mi to sproste od CEZu), ale mame porad v republice plno hluhych mist, kde uplne v pohode muze soukromnik mit nabíječku a muze tam vydelavat, protože v okoli chcipl pes

                  Pokud by všichni v CR nasadili min. cenu 10kc/kWh, tak každý soudny, kdo bude chtit EV, koupi si teslu, neboť stava na SC ho vyjde na polovinu a méně (5kc/kWh) a bude mit auto nabite 3x rychleji nez to, co poskytuji soucasne rychlovky v CR

                  takze potom tady budou lidi nadavat na Teslu, ze jim kazi byznys?

                7. Zas tak to neznam.
                  Par kverulantu bude nadavat vzdycky. I kdyz

                  Zas tak to neznam.
                  Par kverulantu bude nadavat vzdycky. I kdyz bude tesla levnejsi (otazka je, jak dlouho vydrzi byt levnejsi), alespon je cena umerna odebranemu mnostvi. Na rozdil od pausalu.

                8. Já myslím, že ten pohled na ceny a komu se co vyplatí je
                  Já myslím, že ten pohled na ceny a komu se co vyplatí je mnohem širší. Když jsem EV kupoval já , tak jsem alespoň uvažoval ve smyslu nájezdu 200000 km a převahou nabíjení doma t.č. za 2,20-2,60kč s tím že se mi po dlouhých letech aspon přiblíží náklady k spalováku, samozřejmě tam byl ale i pocit onoho nadšení- zájmu z jiného způsobu jízdy atd.
                  10kč/kw pokud bych byl na toto odkázán ale zabijí pocit uspory a zbývá jen nadšení (předpokládám do první nezáruční opravy) Myslím že dost majitelů malobaterkáčů uvažuje podobně, tedy pokud nejsou fakt ryzí nadšenci a ti ostatní na to prostě mají a zajímá je to.
                  ČEZ nechci nikterak propagovat, ale pokud podstatně, jako že pravděpodobně zdraží čip tak se elektromobilita bude dál zabíjet.(jako slavným polyfazerem)
                  Taky nevím, co třeba vlastně stojí postavení nabíječky , pokud jsou z dotací ?? není to pak jen o tom přitáhnout tam kabel následně prodávat ten proud x dráž?? na čemž vlastně rýžují ony energ. společnosti a ne bohužel soukromník, který jim musí zaplatit za garant., příkon apod.. A tesla , když bere 5kč, tak je na tom nula od nuly, nebo za kolik vlastně ten proud nakupuje? takže vlasně za kolik nakupují soukromníci, za kolik si prodavá čez sám sobě či EON, PRE? Na to je schopen někdo odpovědět? navíc v tomto státě žádnou podporu nemáme, bůhví jestli vůbec schálí nějaké ty miniúlevy, když je v parlamentu přednostním zájmem babiš..

                9. Údajně se ČEZu ani z dotací pořízené nabíječky při
                  Údajně se ČEZu ani z dotací pořízené nabíječky při nastavených cenách za minuty nevyplatí, ani když se bude nepřetržitě na každé nabíjet…
                  Já tomu ale nevěřím 🙂

                10. to je nesmysl, CEZu se to vrati velmi rychle. Staci si precist
                  to je nesmysl, CEZu se to vrati velmi rychle. Staci si precist tu dotaci v originale – nekde se to tu vali – 89M czk celkem, z toho CEZ da 15M – tedy CEZ dostane 74M czk GRATIS jen tak. Za to se da nabijet a jezdit sakra dlouho.Zejmena, kdyz nemusi za pozemky nic platit (i kdbych pocital, pak nekomercni cenu statu).
                  S tim, kolik vydali RFID to maji za par mesicu zpatky i tu vlastni investici 15M.

                11. A presne proto jsem tu vetu psal v prvni osobe jednotneho
                  A presne proto jsem tu vetu psal v prvni osobe jednotneho cisla 🙂

                12. Dnešní kauza předsedy rady ERÚ nechť je Ti odpovědí.
                  Dnešní kauza předsedy rady ERÚ nechť je Ti odpovědí. Chtěl skrouhnout distributorům náklady na ztráty v soustavě. Jo a jen tak pro informaci: Přetoky z FVE do sítě jsou u ČEZu za 0,3Kč/kWh pokud vůbec (znám fotovoltaikáře, kteří doteď nepochopili že mají prodávat elektrickou energii když už ji nespotřebují sami…

                13. Martine máš rychlonabíječku pod barákem. Jakmile ji mít
                  Martine máš rychlonabíječku pod barákem. Jakmile ji mít nebudeš, budeš k ní jezdit 3km a po voknem budeš mít zásuvku 230V s nízkým tarifem, tak obrátíš. Spočítej si to. A uvědom si, kolik je v ČR rodinných domů a kolik je bytů. Pokud třetina bytů vyřeší parkování se zásuvkami viz. výše, pak těch co se jim ČEZ paušál vyplatí bude tak 20-25%.

              2. Ja ten argument neuznavam. Nejdrive si polozme otazku zda
                Ja ten argument neuznavam. Nejdrive si polozme otazku zda takto lze vydelavat na nabijeni. Myslim ze ten, kdo v tom hleda bezny obchodni model, kdy neco koupim, prihodim pridanou hodnotu a s nejakym ziskem to prodam, je docela najivni. Celkove naklady na takovouto sluzbu jsou toziz vysoke a na zaklade nich realne stanovenou prodejni cenu je ochoten zaplatit jen malo kdo, kdo neni momentalne v nouzi nejvyssi. Neni nahodou obchodni model cezu takovyto?: partner doda pozemek, ma potrebny rezervovany prikon a plati energii, vydela na tom, ze mu to prilaka nove a spise movitejsi zakazniky. Cez postavi nabijecku a provozuje ji. Pausal uctuje za to, ze je udrzuje provozuschopne. Pokud chce nekdo treba zakonem naridit, ze se nesmi uctovat pausalem, donuti k zpollatneni pak Lidl, Globus a vsechy lokality kde je mozno nabijet zcela zdarma, napriklad tesla destination chargery? To by byla opravdu ta nejucinejsi cesta jak brzdit rozvoj elektromobility.

                1. Za 5Kc (po ktere se tu tak vola) asi ne, za 1EUR uz by to
                  Za 5Kc (po ktere se tu tak vola) asi ne, za 1EUR uz by to mozna jit mohlo (pri rozumnem vytizeni). A ano, rychlonabijeni se bude pouzivat „v nouzi nejvyssi“, to je podle me bohuzel jeho nevyhnutelna budoucnost pri vetsi penetraci EV (stane se vzacnym a tedy drahym „prirodnim zdrojem“). Ostatne i Tesla to timhle smerem tlaci (bububu maily, kdyz nekdo casto nabiji pobliz domova, pokusy odriznout taxiky, utnuti „pausalu“ pro nova auta).

                  Jaky ma CEZ obch. model netusim a nemam koho se zeptat. Pokud je to tak, jak pises, tak ty stojany u „partneru“ muzou stejne rychle zase zmizit – zeleny image je zeleny image, ale…

                2. Nemůžu si pomoci,
                  ale mezi řádku čtu, že vlastně v

                  Nemůžu si pomoci,
                  ale mezi řádku čtu, že vlastně v budoucnu jezdit na elektřinu a spoléhat se na veřejné rychlonabíjení bude v praxi mnohem držší než na klasická paliva a to pomíjím spotřební daň.

                  Paušál je špatně v tom, že nezohledňje cenu elektřiny jako komodity. Proč v tom případě neplatíme paušál i doma.

                  Jinak si myslím že paušál za 450 Kč jak ho má čez nastaven je samožřejmě nesmyslně nízký s ohledem na neomezené nabíjení a určitě pod náklady za vlastní silovku a to nepočítám opotřebení stanic. Ale dát třeba rozumných 5 Kč/ Kwh by bylo podle Vás prodělečné? Pořád je to marže několik set %.

                3. Veřejné rychlonabíjení je spíše takové kouzelné
                  Veřejné rychlonabíjení je spíše takové kouzelné zaklínadlo. Pro velké proudy jsou nutné silné kabely a ty jsou problém kvůli jejich hmotnosti. Jak by se s nimi měl dřít běžný občan? A navíc budou silně lákat sběrače kovů. Také hrozí nebezpečí požárů a přetížení sítí.

                4. Už vám sběrači kovů odřezali kus plotu nebo co?
                  Vy

                  Už vám sběrači kovů odřezali kus plotu nebo co?

                  Vy vidíte zloděje na každém rohu!

                5. Haha, byl jsi někdy u benzinky a u rychlonabíječky? Rozdíl
                  Haha, byl jsi někdy u benzinky a u rychlonabíječky? Rozdíl není. I žena po zacvičení zasune jednou rukou. Váha kabelu je ve srovnání s přetahováním se o hadici se stojanem úplně nastejno.

                6. Proto rikam, ze na to nepasuje klasicky obchodni model jako na
                  Proto rikam, ze na to nepasuje klasicky obchodni model jako na prodej rohliku. Pokud to ma cez rozdelene, ze on zpoplatnuje pouze provoz nabijecky a elektrinu plati nekdo jiny, kdo to dava v cene sve sluzby tak mi to pride logicke. Pokud odberatel z VN jako je kaufland nekomu venuje nabiti auta a ma s tim naklad 20-50 korun, pritom ten clovek u nej udela nakup za několik stovek a vime kolik jsou marže na potravinách, tak mi to přijde logicke. Navic vite nekdo kolik jsou eventuelne naklady cezu na silovou elektrinu a kolik proti tomu uctuje pausalne vsem drzitelum cipu? Co kdyz ve skutecnosti tech 10kc na kwh maji?
                  Me jen pride nefer navazet se do cezu kdyz je i spoustu jinych moznosti kde nabijet treba uplne zadarmo bez jakehokoliv pausalu.
                  Jestli je paušál nastavený nízko taky nelze říct. Ano, pokud by se dalo nabíjet jen u čezu bylo by to málo. Spousta lidí čip vrátila, protože na to kolik oni nabíjeli to zase bylo šíleně moc.
                  Také nesouhlasím s tím, že jezdit na elektřinu bude někdy dražší než na fosilní paliva. Jistě přijdou daně, ale rozhodně to nebude spotřební daň na elektřinu. Ze začátku nastoupí emisní daně a poté nějaká forma silniční daně. A ty budou platit i majitelé spalováků.

                7. Chcete říct, nebo dokonce máte informace,
                  že u

                  Chcete říct, nebo dokonce máte informace,
                  že u nabíjecích stanic čez platí proud někdo jiný?

                  Hypernova, Mekač, Kaufland, čerpací stanice atd.

                  neberu AC nabíjení zdarma u Kauflandu.

                  To by moc logiku nedávalo, možná beru nájem místa, nebo platbu za jistič, ale silovku co tam protočí zákazník čezu?

                  K poslednímu odstavci, pokud neberu nabíjení zdarma (nemám DC zdarma v dosahu 50 Km) a nevlastním paušál čezu, tak je podle mě už dnes jízda na elektřinu dražší na na benzín, samozřejmě pokud srovnávám s moderním vozem v podobné cenové relaci.

                  Typicky Prius, a klony Ioniq, Niro HEV

                8. Paušál 450/měsíc je při mém nabíjení doma v NT na 20
                  Paušál 450/měsíc je při mém nabíjení doma v NT na 20 000 km/rok. Málokdo najede mimo každonočního nabíjení doma pouze na dlouhých tratích po ČR o 20 000km navíc. Zlatá EVMapa s 10Kč/KWh. Lidi jsou líní si spočítat, že to co píšeš (450/měsíc)je výhodné pro 5% řidičů – obchodních zástupců. Zbytek bude prodělávat. Ale co když je to tak levný (oproti benálu). ČEZ není debil. Spočítal si ze spotřeby ropných produktů průměrnou výtoč a nastavil cenu. Proč si myslíš, že jsem čip po ztrojnásobení ceny vrátil? Obyčejná kalkulačka.

                9. Takze asi takhle, mam najeto pouze 8500 km s EV , nabijim s
                  Takze asi takhle, mam najeto pouze 8500 km s EV , nabijim s 99% doma a stejne sem si cip od cezu poridil protoze je me uplne jedno jestli projedu rocne 15 nebo 20 tis.Tech 2700,- za pul roku byla pro me jedna nadrz u naftaka tak na tejden.Nechci se omezovat a resit jestli tam bude Eon nebo Lidl
                  Porad to nebude 200tis za naftu.

                10. Moje řeč ,každý ať si sám zhodnotí co čeho jde.
                  Ale

                  Moje řeč ,každý ať si sám zhodnotí co čeho jde.

                  Ale pokud půjde čip na dám příklad 60€ tj 1800 Kč mecíčně, už by jste se asi cukal.

                  Můj názor je dát rozumnou cenu za Kwh+ možná vnožstevní slevu a všichni budou spokojený

                11. Jojo mate pravdu, zaridim se podle aktualni situace, v lednu
                  Jojo mate pravdu, zaridim se podle aktualni situace, v lednu prejde eon na placene stanice a uvidime s cim.Proste me tady obcas prijde ze misto aby se jezdilo a uzivalo tak se tady resi pikacoviny.

                12. „v lednu přejde eon na placené stanice“ si jen myslíte,
                  „v lednu přejde eon na placené stanice“ si jen myslíte, nebo to máte něčím podloženo.

                13. Bylo me to od jednoho cloveka z EONU receno v listopadu ze do
                  Bylo me to od jednoho cloveka z EONU receno v listopadu ze do konce roku to bude zdarma.

                14. Ani jeden neuvádíme rok, takže to nemá cenu rozebírat
                  Ani jeden neuvádíme rok, takže to nemá cenu rozebírat 🙂
                  To by myslím zpoplatnil v Rakousku i Německu, kde to má také zdarma… Pak to bude ale také za minuty jako u ČEZu a viděl jsem již cenu 11,80 Kč/minuta.

                15. ANO, rozumnou cennu za kWh. Také bych to bral. ČEZ ale
                  ANO, rozumnou cennu za kWh. Také bych to bral. ČEZ ale jasně řekl, že pro své zákazníky má chip. Jednorázové nabíjení je jen nutnost a že se bude účtovat za minuty je proto, aby stanice byly cizími nabíječi obsazovány co nejméně. Takový byl požadavek na Polyfazer – cena za minutu nadiktována a apka nepřívětivá (pokaždé zadávat kartu, atd…)
                  ČEZ chce, aby si lidé dělali smlouvy.

                16. Mluvil jsem z člověkem od Polyfazeru na esalonu řekl.
                  Mluvil jsem z člověkem od Polyfazeru na esalonu řekl. zadání bylo jasné .. jinak byly fajn myslím že něco opravdu umí.

                  Nicméně přeci smlouva a čip nemusí znamenat neomezený paušál.¨
                  Uvidíme za pár týdnů jak to bude.

                17. Zkusil jsem jednorázově přes Polyfazer nabít IONIQa u
                  Zkusil jsem jednorázově přes Polyfazer nabít IONIQa u ČEZu a přepočteno mi to vychází 10,24 Kč/kWh v dnešních cenách se slevou 30% a to jsem nabíjel plným výkonem.
                  Myslím si, že levněji přes Polyfazer u ČEZu nikdo nenabije.

                18. Na tu bídu slušná cena, to tych c této zimě na tom byl s
                  Na tu bídu slušná cena, to tych c této zimě na tom byl s Mievem lépe.

                  off top. řeším u Nira PHEV topení protože v mrazech neustále topí jen spalovákem, tak sem myslel , že bych nějak donutil topit PTC článek 1500W při vypnutém topení (spojit relé).

                  Jaké bylo moje překvapení když jsem zjistil že PHEV tam žádný PTC článek nemá a chybí i relé a kabely. NIro HEV co jsem měl PTC topení mělo a když se čekalo na světlech tak topilo …

                  Takže auto se 7x takovou baterkou topí jen na benzín.

                19. Opravu beru, …už jsem myslel, že máte nějaký fígl
                  Opravu beru, …už jsem myslel, že máte nějaký fígl 🙂
                  Teoreticky by se nechalo nabíjet v přepočtu za 8,64Kč/kWh, ale prakticky to vždy bude 10Kč/kWh a více. Od nového roku pak ještě o 30% více…
                  Nabíjel jsem do 80% (kdy to jede naplno) a za 21minut 54 sekund jsem nabil 16,22 kWh (158,40Kč). Rychleji asi nenabije nikdo (IONIQ nabíjel i v zimě 49kWh).
                  Konstatuji, že NIRO jezdí na benzín levněji (zvláště teď v zimě) než nejúspornější elektromobil IONIQ.

                  Na NIRO dělají ohříváček kapalyny v motoru – stačí našroubovat a zastrčit do zásuvky 230V.

                20. Na ohříváček jsem koukal ,jestli je to ten stejný má jen
                  Na ohříváček jsem koukal ,jestli je to ten stejný má jen 300 W takže by se to muselo pustit cca 2 hodiny předem, ale určitě by to pomohlo možná to nechat puštěné i za jízdy na menič z 12 V

                21. Za jízdy nevím…? Jak silný je ten měnič v autě?
                  Za jízdy nevím…? Jak silný je ten měnič v autě?

                22. ten vestavěný je slabý , myslím že 180W musím se někdy
                  ten vestavěný je slabý , myslím že 180W musím se někdy podívat.
                  To bych ten nepoužíval, dal bych tam přídavný ,ale asi to je blbost 300W v zimě nikoho nevytrhne za jízdy, ale při stání by to šlo , nechci tam do auta zapojovat další kabel s 230V.

                23. Není tedy lepší klasické hybridní NIRO, než NIRO PHEV a
                  Není tedy lepší klasické hybridní NIRO, než NIRO PHEV a zvláště teď v zimě? Mylím nejen topení, ale i provoz?

                24. Jesli myslíte provozem jako spotřebu tak to rozhodně
                  Jesli myslíte provozem jako spotřebu tak to rozhodně ne.

                  Manželka jezdí do práce 13 Km tam nechá vymrznout, odpoledne nastartuje počká než se rozpustí námraza a zase 13 Km zpět z 90% dálniční provoz na trase naklesá a nastoupá 2×500 m výškových. V létě jezdila obyčejným Nirem za 5-5,5 litru v zimě to šlo až k 7,5 litru. S PHEV jezdí v létě za nula až 1,1 litru podle toho jak na dálnici na to šlape.

                  A nyní v mzazech -6,5 st jezdí za 3,5-4 litry a šlapat na to může jak chce to nemá vliv. Protože když na to šlápnete motor se rychleji ohřeje a pak se nemusí zase pustit tak často na topení. Vytápění má na 21 st.

                  Takže absolutně to moc nebere,ale vadí mi to procentuální zvýšení spotřeby oproti létu. Je ale výhoda , že když motor běží kvůli topení, tak zase dobíjí baterku a dojezd na elektřinu je někde 70 Km, což ovšem na trase 26 Km zdaleka nevyužije vrací se z baterkou na 70%.

                  Když jedu trasu delší tj 70 Km v kuse, tak mi po vytopení klesne spotřeba ze 4 na 1-1,5 litru což je v pohodě, ale vadí mi ta spotřeba na krátkou trasu proto bych tam chtěl doplnit ten PTC modul právě na krátší trasy ,aby se člověk vracel s vybitější trakční baterkou a tím ušetřil za benzín, je otázka jestli to má smysl je to jen zábava, navíc na krátké trasy jezdíme hlavně Mievem ,ale do práce musíme každý jedním autem.

                25. Elektromobil má na krátké trasy také mnohem větší
                  Elektromobil má na krátké trasy také mnohem větší spotřebu a to i v létě. V zimě ani nemluvě. Takže s tím u NIRA PHEV asi moc nenaděláte. Určitě by ale pomohl před jízdou ten ohříváček. Mám originál nezávislé topení u naftového Focuse a celková spotřeba je menší když je předtopeno včetně teplého motoru, než když v mrazech vyjedete se studeným. Navíc motor netrpí studenými starty.

                26. Je to tak zima je prevít, když budu topit elekktricky zase
                  Je to tak zima je prevít, když budu topit elekktricky zase bude trpět trakční baterka.

                  Wabasto by to asi řešilo, ohřívalo by motor i kabinu a dalo by se jezdit bez zapnutí spalovánku. Jestli by byla výsledná spotřeba o tolik lepší, že by se vyplatilo ta investice do nezávislého topení, tak to asi ne.

                  Problém je že i krátkou jízdou nahřejete spalovák+ x litrů vody a to pak za 30 minum na mraze vychladne a když se to tak dělá denně několiktrát tak to je špatně.

                  Když jedu sám jen přes město a nemlží se okna, dá se zapnout jen volant a sedačka , čitě elektricky přejedu i v mrazu.

                27. Polyfazer jsem za celou dobu nepotřeboval, nabíjím za 450
                  Polyfazer jsem za celou dobu nepotřeboval, nabíjím za 450 Kč měsíčně u ČEZ a to mi stačí. Jediné co jsem využil je evmapa a tam nabíjím kolem 6 Kč/kWh jednou za měsíc na D1 2x 18kWh.

                28. Já to chtěl vyzkoušet pro jistotu, kdybych to někdy
                  Já to chtěl vyzkoušet pro jistotu, kdybych to někdy potřeboval (v Žebráku se mi nabít nepovedlo, až v Plzni ano).
                  Paušál se mi zatím těžce nevyplatí. Nejblíže mám ČEZ Plzeň 60km a Písek 90km (a tam je i EON a zdarma).

                29. Já ten čip také nemám se mě nevyplatí, výpočet mám
                  Já ten čip také nemám se mě nevyplatí, výpočet mám stejný s tím rozdílem že já bych na to ujel dokonce 21780 Km asi mi to míň bere,nebo mám levnější proud.

                  Ale stejně tvrdím že ten paušál je levný to je padadox …

                  Za to EV mapa je zase podle mě předražená , musíte to brát v kontextu co za ty peníze dostanete.

                  U čezu za 450 Kč můžete nabíjet celý měsíc neomezeně.

                  U EV mapy si za ty peníze nabijete na 300 Km tj ekvivalent 15 litrů benzínu do hybrida

                30. No a o tom to je, Ty uvažuješ že za paušál můžeš, ale
                  No a o tom to je, Ty uvažuješ že za paušál můžeš, ale sám říkáš že je jisté že to nevyužiješ, a že vlastně je normální a za ty „malé“ peníze nemá cenu řešit že by mohly jít ušetřit i přes fakt nákupu „dražší služby“ (a podpoře konkurence) Prostě proto že v průměru nepotřebuješ měsíčně vyjezdit 300km nad limit dojezdu v noci nabitého vozu 😉 Raději prodělám pokud přešvihnu, než platit „daň“ ČEZu když aktuálně přešvihnutí nehrozí.

                31. Já má třeba auto na poskakování kolem komína a denní
                  Já má třeba auto na poskakování kolem komína a denní dojezd mi stačí a tak to neřeším.

                  EV mapa tu na Liberecku není, tak není o čem uvažovat.

                  Ale pokud bych jezdil denně Liberec-Praha a zpět třeba do Práce tak s EV mapou bych asi prodělal kalhoty.

    1. Když to porovnám s ostatními palivy, tak to tak hrozné
      Když to porovnám s ostatními palivy, tak to tak hrozné není.
      Benzín/nafta – >5,5 milionů osobních aut a 4000 veřejných čerpacích stanic (~1:1400)
      CNG – 20 tisíc aut a 180 veřejných plnících stanic (~1:100)
      LPG – počet aut ~100 tisíc a 900 plnících stanic (~1:100)
      elektro – počet aut cca 1500 a 124 stanic CCS dle EVMapa (1:12) – pokud by tento poměr byl zachován, tak bychom měli více nabíjecích stanic než benzínek už při 50 000 EV na silnicích.

      1. Jenze tohle hrani s cisly nezohlednuje, kolik je dana
        Jenze tohle hrani s cisly nezohlednuje, kolik je dana „stanice“ schopna obslouzit vozidel za jednotku casu.

        Cisla hadam
        Napr, pokud prumerna pumpa bude mit 4 stojany a auto tam stravi 10 minut, mame 24 aut/h.
        Naproti tomu dobijeci stanice pocitam budou v prumeru max dva rychlo-stojany (vetsina jeden, par velkych) a auto tam stravi 40 minut, mame 3 auta/h.
        Takze razem se pomer 12:100 prakticky srovnava (v praxi bude horsi kvuli dlouhemu cekani na vetsine mist, i kdyz je prede mnou jen jedno auto). A to jsme ani nezohlednili, ze „EV na cestach“ potrebuje dotankovat minimalne dvakrat tak casto, takze pro srovnatelny „komfort“ musi byt propustnost site dvojnasobna.

        EDIT: udelal jsem pokus s ABR, trasa Praha-Pariz (1045km, etapa z me posledni dovolene). „Bezne“ auto by potrebovalo sluzby tankovaciho stojanu dvakrat, takze 20 minut. Tesla S75D celkovy cas dobijeni (start s 99%, cil 10%) 2.5 hodiny, S100D 1:50. Takze pro stejnou propustnost je treba ne dvakrat, ale 6-8x vic dimenzovana nabijeci infrastruktura (z hlediska kolik zvladne obslouzit aut za hodinu).
        Nebo jeste jinak, X osmistojanovych SCh obslouzi stejne aut jako X jednostojanovych cerpacek. Resp. dalnicni 12stojanovou pumpu by musel nahradit 80-stojanovy SCh (5MW pripojka, pokud dobre pocitam).
        Jen pro jistou, bavime se o DALKOVEM cestovani.

        1. Tak samozřejmě to není úplně porovnatelné, to bylo jen
          Tak samozřejmě to není úplně porovnatelné, to bylo jen tak pro zajímavost a reakce na požadovanou „hustotu každých 50 km“, kterou třeba CNG nemá ani zdaleka. Pro úplné porovnání by se tam taky muselo zohlednit to, že tak 80 % nabíjení bude soukromých (na neveřejné přípojce doma/v práci).
          Můžeme to vzít z tohoto pohledu: vezmeme průměrnou výtoč čerpací stanice 4100 litrů denně, to je na cca 60 tisíc km, tedy při stejné hustotě nabíjecích stanic by každá musela dát v průměru zhruba 12 MWh denně (průměrný výkon 500 kW), při 20 % nabíjení na veřejných stanicích pak jen 100 kW, resp. 2,4 MWh denně, to vůbec není tak hrozné i když by se vzalo, že špičkový odběr bude 5x více než je průměr. Tady vidím budoucnost růžově a rozvoj nabíjecích míst vzhledem k počtu uživatelů EV dostatečný (teď mě tu asi jihočeši ukamenují :-D).

            1. A presne proto jsem tam psal posledni vetu. Protoze spalovaci
              A presne proto jsem tam psal posledni vetu. Protoze spalovaci „auto kolem komina“ se na te pumpe ukaze jednou za tyden, dva (takze zatez se rozlozi, neni treba rychle obslouzit souvisle velke mnozstvi aut). Teda krome ONO, tam byvaly fronty porad 🙂

          1. 80% nabíjení na neveřejné přípojce, je podle mě číslo
            80% nabíjení na neveřejné přípojce, je podle mě číslo tak pro nynější stav kdy si EV kupuje hlavně ten kdo má tu možnost dobíjet doma, nebo na firmě .

            Pokud by jsme se bavily o vzdálené budoucnosti kdy bude míte elektrické auto každý, tak bych ten poměr viděl spíše obráceně.

              1. To se mi zdá nějak moc… Ale pravdou je, že elektřina je
                To se mi zdá nějak moc… Ale pravdou je, že elektřina je jiný svět než všechna ostatní paliva. Tu totiž máme doma a má ji i babička na chalupě. Možná ovšem jsme my, elektromobilisté – průkopníci, kteří jezdí auty s v roce 2030 směšnými akumulátory 24 kWh, špatný vzorek. Kdybych bydlel v paneláku, EV si nekoupím, protože bych neměl kde nabíjet. Když bydlím v baráku, EV pro mě není problém. Proto teď málokdo vnímáme problém sídlištních aut. Pokud bychom se měli bavit o poměru bytů a domů, spíš bych to viděl někde u 50ti procent. 80 je fakt moc. Než si trh trošku „sedne“, ti, co bydlí v bytech a nebudou ochotni změnit myšlení, budou strašně nadávat, že je to nepraktické, a zároveň budou horentně obsazovat rychlonabíječky. Místo toho, aby nabíjeli přes noc. Než aby se pokusili ukázat, že to jde, budou tvrdit, že to nejde a že elektromobilita je jeden velký nepraktický nesmysl.

                1. Do těch 80 % jsem počítal všechno – 50 % lidí v RD, lidi
                  Do těch 80 % jsem počítal všechno – 50 % lidí v RD, lidi co si nabijou v práci, lidi co jsou na sídlišti a vytáhnou auto jednou za víkend na chatu, kde si nabijou… Možná jsem to trochu s 80 % přehnal, ale 50 % mi přijde zase hrozně málo. Taky auto má jen polovina obyvatel a samozřejmě těch bohatších a tam bude podíl v RD nebo bytu z garáží větší. A podle mě časem většina lidí ve městech bez garáže stejně přejde na carsharing (z vlastní zkušenosti, aktuálně jsem 8 měsíců bez auta, půjčuju si v průměru obden a šetří mi to hromadu peněz a starostí).

                2. Ono i když máte rodinný dům, nemusí to nutně znamenat
                  Ono i když máte rodinný dům, nemusí to nutně znamenat že máte i garáž. V satelitech kde jsou řadové domy za 6 mil+ tak máte jen dům a jedno, nebo dvě vyhrazená stání 2,5*5 m na vlastním pozemku, ale bez možnosti garáže,nebo alespoň pergoly.

                  Známá má jedno parkovací místo přímo u domu, tam by se nabíjet dalo, ale druhé 20 metrů od domu bez elektřiny.

                  Z vlastní zkušenosti vím, že nabíjení v garáži pokud tam mám na zdi na pevno wall box s kabelem, tak to je super ztráta času 2-3 sekundy na zapojení.

                  Ale když jsem měl v garáži 14 dní materiál a musel jsem parkovat venku , tak už to byl opruz denně tahat kabel, řešit jestli nebude pršet atd. bez garáže,nebo krytého stání bych do auta co se musí denně připojovat nešel.

                  A nejsem si jist jestli alespoň 40% vozů má kryté stání.
                  Druhá věc je proud v garážových koloniích u paneláků, měli jsme garáž 100 metrů od sídliště, ale připojení na proud klasicky 1F 32A na 12 garáží na společný elektroměr a podružná měřidla. V praxi by tam více jak 3 auta už měla při nabíjení cca 100 Km denního dojezdu problém a nehledě na drahý proud, případně drahý paušál za noční proud.

                3. OK, asi to fakt nebude 80 %, ale plus mínus 2/3 rozhodně.
                  OK, asi to fakt nebude 80 %, ale plus mínus 2/3 rozhodně. Přeci jenom hodně lidí jsou držgrešle co jedou i 20 km dál kvůli 1 Kč za litr benzínu, tak si myslím, že přežijou i ten opruz tahání kabelu (s dojezdem aut za pár let to stejně bude jednou za týden).

                4. No jo, holt se tu háda o pár procent. Vždyť je to jedno
                  No jo, holt se tu háda o pár procent. Vždyť je to jedno jeslti 80%, nebo 70%.

                  JDe o to, že je to dost na to aby se to bralo v potaz. A né, že je to málo.

                5. nehádejte se a hledejte. Tohle vědí na Ministerstvu pro
                  nehádejte se a hledejte. Tohle vědí na Ministerstvu pro místní rozvoj: „Podle „definitivních výsledků“ sčítání lidu, domů a bytů v roce 2011 zahrnoval bytový fond ČR celkem 4 756 572 bytů, z toho bylo 4 104 635 obydlených bytů, z nichž 43,7 % v rodinných domech a 55 % v bytových domech.“ https://www.mmr.cz/getmedia/c7b6b3b8-267c-4a90-bd3c-07187f5d77cd/Bydleni-v-Ceske-republice-v-cislech-(zari-2016),-web.pdf
                  Jinými slovy máme až 2 078 622 rodinných domků, tedy nabíjecích míst. A máme 5,5 milionu osobních aut v provozu. Menší polovina jejich majitelů tedy má kde nabíjet. Ostatní v práci nebo u bytovek nebo v obchodních centrech.

                6. A od roku 2011 se těch rodinných domků postavilo dalších
                  A od roku 2011 se těch rodinných domků postavilo dalších nejméně 100 tisíc.

                1. Jenom odhad. Sice je v RD jen půlka lidí, ale drtivá
                  Jenom odhad. Sice je v RD jen půlka lidí, ale drtivá většina z nich bude mít auto, zatímco většina těch z bytových domů ne. Tak třetina bytových domů může mít garáž nebo možnost nabíjet v práci a tak mi vyšlo +-80 %.

                2. Tohle slýchám často. Jasně, jako to, že ve sklenici je
                  Tohle slýchám často. Jasně, jako to, že ve sklenici je 55% vody, ale pro někoho to je většina bydlí v bytovkách.

                  Navíc poslední věta je podle mne blbost. Napsat, že ne u každého RD je garaž, kde by se dalo nabíjet?
                  Nabíjení nijak nesouvisí s garází. Ano v garáži je to pohodlnější, ale když u každého RD je vždy pozemek, kde se dá zaparkovat a zásuvka může být i venku.

                3. A nové rodinné domky se staví, staví a staví …
                  A nové rodinné domky se staví, staví a staví …

                4. Nabíjení v garáži ,nebo alespoň v přístřešku je
                  Nabíjení v garáži ,nebo alespoň v přístřešku je pohodnější, ale venku je to opruz, hlavně v zimě ,ale má te pravdu dá se to.

                  Budu rozporovat, že u každého domu je pozemek kde se dá nabíjet, u řádových novostaveb je dost čast parkovací místo vzdáleno desítky m .od domu a bez elektřiny , takže by to řešil nabíjecí sloupek tj. stejná situace jako u bytovky.

                  Navíc RD jsou to tuším jednotky i s více byty mám dojem je že do tří a né všechny mají parkování na vlastním pozemku.

                  A pak tu máme domy kam se vůbec nedá zajet autem celou zimu, lidi parkují pod kopcem ve vesnici.

                  Takže bych to viděl ,že z 45% lidí co má vlastní dům tak 30% bude mít s nabíjením větší, nebo menší problém a raději si koupí auto bez nutnosti připojování kabelu.

                1. Tak to ovšem Dave víte více, než obě elektromobilní
                  Tak to ovšem Dave víte více, než obě elektromobilní asociace dohromady. Můžete mi prosím poslat zdroj tohoto tvrzení? Rádi bychom je využili v debatách s komunálními politiky ohledně nabíjecí infrastruktury. Děkuji.

                2. Bohuzel zdroj na toto neni. Pocitam to ze sve zkusenosti co
                  Bohuzel zdroj na toto neni. Pocitam to ze sve zkusenosti co mam. Tzn Praha a majitele v mem okoli a pratele.
                  Tzn. Treba pres leto obsazeni nabijecky Hooesovice flitilou aut dame jidlo a informaci od ridicu. Parkuji pred domem bez moznosti nabijeni a s auty dojezd cca ani ne 100km denne najedou cca 300-400km. Tzn cca 5x k nabijecce. Ted na zimu asi skoncili a presli na auta s CNG. Dale Tesly ktere maji velkou vydrz ale uz jsem natrefil na dost pripadu ze radsi postavi auto v praze na nabijecku na 3hodiny na chademo nebo na 8hodin na mennekes u prace – CEZ chodov nez aby nabijeli za sve pres noc. Ty auta tam blokuji mista fyzicky pres den i kdyz jsou nabite a ke kabelu se s jinym autem nedostanete. CEZ auta take pres den blokuji rychlo nabijecky misto aby resili manazeri nabijeni doma nebo meli zasuvky AC ve firemnich garazich. Tohle vse zvysuje tlak na nabijecky. A samozrejme nove typy aut co maji vetsi baterky a nabiji do 100 % tzn posledni cast cca 85% do 100% nesmyslne pomalu na DC s tim, ze je uz nyni nemuzete odpojit jako drive a fyzicky se ke stojanu nedostanete.

                3. Aha, takže skutečně hloupost a vyčůranost dohromady. A
                  Aha, takže skutečně hloupost a vyčůranost dohromady. A opět klasika u damejidlo.cz, parkujte si firemní auta před domy a přehoďte firemní náklady na město. Plus tam nemáte kde nabít, takže pak nesmyslně vícekrát denně jezdíte na veřejné nabíjení, namísto rozvážení. Že s tím dotyční nenajedou více jak 100 km je bohužel důsledek ježdění jako prase v kombinaci s rychlonabitím do 80%.
                  Tesla je holt velkobaterkáč, takže ten blokovat bude, nicméně opět otázka etiky, kdy to po 80% přepnu na Mennekes kabel. Když mám ten konfort 2×11 kW nebo 17 nebo 11 kW palubní nabíječky. Plus mi to hlásí v telefonu, kdy si tam mám zajít.
                  Chování ČEZu jen potvrzuje jeho celkové nepochopení elektromobility ze strany vlastních zaměstnanců. A ještě tím nasírají svoje platící klienty. ČEZ se nepoučil z letitých zkušeností PRE v Praze, kde (týkalo se to pomalých zásuvek, rychlé léta neměli) natvrdo po 120 minutách platíte za stání na nabíječce. Nejen za odebrané kWh.

                4. Ano. Chybi tomu stabni kultura a u CEZu to zacina. PRE me
                  Ano. Chybi tomu stabni kultura a u CEZu to zacina. PRE me nezajima nenabijel jsem u nich za celou dobu ani jednou. Spis me mrzi ten CEZ ze si neudela poradek sam u sebe. A firmy? Kdyby si damejidlo soustredili vsechny auta vecer k sobe na dvorek tak jim to jeden vratny nabije pomalym pres noc vsechno naplno a jedna rychlonabijecka by jim to vyresila. Ale to oni neudelaji.

                5. Aha, na hranicích Cajzlstánu končí civilizace, dál žijí
                  Aha, na hranicích Cajzlstánu končí civilizace, dál žijí jen vopice. Jasně.

                6. Nepochopil jsem co komentujete a co je Cajzlstan. Chtelo by to
                  Nepochopil jsem co komentujete a co je Cajzlstan. Chtelo by to trochu vic polopaticky.

            1. Presne tak. A to jeste se nabijecky stavi debilne s max dvema
              Presne tak. A to jeste se nabijecky stavi debilne s max dvema misty pro stojan. Bylo by zapotrebi je stavet se 4 misty 2 a 2 z kazde strany a delsi kabely. Pocitat uz dopredu ze na 1 misto se postavi spalovak. Na dalsi dve tesla co tam bude na chademu 3 hodiny a druha na mennekesu 7 hodin. Tak aby. Tam zbylo alespin jedno misto pro chudaka co potrebuje dojet a staci mu cucnout alespon 5kW.

              1. 2 mista stačí. Spalovák má být obratem odtažen. Spíše
                2 mista stačí. Spalovák má být obratem odtažen. Spíše by bylo dobré, opravdu začít nechávat v okolí ještě obyčejnou zásuvku na několika místech. Je to nouzovka, ale potěší. Když přijedete a je obsazeno a ještě někdo čeká. Tak ta kWh za 20 minut může posloužit k přesunu na další nabíjecí místo.

        2. Presne takhle se to musi pocitat. K tomu pribudou firemni
          Presne takhle se to musi pocitat. K tomu pribudou firemni flotily kde si nakoupi auta ale do svych nabijecich kapacit nedaji ani korunu a messengeri a damejidlo s auty parkuji pred panelakem bez moznosti nabijet pres noc. Takze ne 8 x ale spis 12x. K tomu vechny tesly co nemaji dozivotni nabijeni zadarmo – jen v Praze objednano 1000ks T3 do budoucna a vsichni budou jezdit na chademo. Takze spis 15x.

          1. Pak jsou to ovšem hlupáci, protože jejich nabíjecí
            Pak jsou to ovšem hlupáci, protože jejich nabíjecí kapacity budou (navíc nyní s dotací) vždy levnější na nabíjení. Jednak cenově, druhák časově, protože by s tím museli v pracovní době stát na cestě a rychlonabíjet.
            Parkování před domem firemního vozu je česká zhovadilost. Firmy tak přenesly náklady na noční parkování svých vozidel na města a obce. Těm, to zatím nedošlo, že parkování mohou nabízet u svých nemovitostí svým tam bydlícím občanům a zbytek ať se stará. U jinými subjekty vlastněných bytovek developer, u firemních aut firma.
            Jinak i těch tisíc Tesel 3 v Praze bude mít povětšinou domácí či firemní stání u zásuvky.
            V ČR bylo v roce 2011 4,5 milionu obývaných nemovitostí, 43% z nich RD. Takže máte skoro 2 miliony nabíjecích míst rovnou a ten zbytek jsou bytové domy a záleží na tom, kolik mají parkovacích míst či jak se domluví s obcí.

        1. Tankování benzínu 10 minut benzínka včetně placení,
          Tankování benzínu 10 minut benzínka včetně placení, plus další čas a najeté kilometry k benzínce jako takové. Nabíjení elektromobilu v době, kdy parkuje na místě, kde obvykle parkuje. Když to nemáme počítat demagogicky. Čím větší baterka, tím jistější je pomalé nabíjení v době stání elektrovozu. Protože elektřina nedojde cestou.

          1. Nojo vidim Peugeot ion 68t km za 4 roky. Ja to naskacu za rok
            Nojo vidim Peugeot ion 68t km za 4 roky. Ja to naskacu za rok s c zerem. Tak mi poradte podle te vasi odpovedi. Navic nemam moznost nabijeni pres noc. Me se libi jak si ty kalkulace sijete jenom na sve podminky ja ty podminky mam naprosto jiny nez je mate vy.

            1. To by bylo nošení dříví do lesa, ne, radit zkušenému
              To by bylo nošení dříví do lesa, ne, radit zkušenému elektormobilistovi se Zerem, když najezdíte moji čtyřletou porci kilometrů za rok?
              Obecně když si kupuji auto, přemýšlím, kde ho nakrmit, případně za kolik. To byla motivace benzíňáků přejít k naftě a nemotivace hodně lidí k LPG či CNG, páč nejbližší čerpačka daleko.
              Podobně je to s elektřinou, kde, kdy a za kolik. Ve Vašem případě systém kolegyně Smart ED z paneláku, tedy nabíjet v rámci nákupů. Což by šlo při malém nájezdu.
              Protože jezdíte hodně, 68 tisíc za 1 rok je v pracovních dnech (pominu měsíc dovolené) docela hodně km, 272. Na to musíte s Ionem 2x na rychlonabíječku po domácím nabíjení, které ovšem nemáte, takže 3-4x. Shrnuto je to pro Vás nevhodný elektromobil, pokud ovšem nemáte kolem dost rychlonabíječek a dost práce sebou na ty +-2 hodiny denně sezení na rychlonabíječce.

              1. Presne tak. Chip od Cezu a praci sebou na notasu. Ted v zime
                Presne tak. Chip od Cezu a praci sebou na notasu. Ted v zime uz neunosne. Opravuji Nissan e NV200 40kw co jsem koupil nabourany a doufam ze uz z toho budu venku. Kdyz ho necham nekde na noc u mennekesu tak bude rano nabity a pak mi bude stacit uz jenom pres den nekde na chademu dat obed. Uz aby to bylo.

                1. Tak pak už jen jako kolega Pavel doplnit elektrovůz o
                  Tak pak už jen jako kolega Pavel doplnit elektrovůz o skládací elektrokoloběžku, když potřebujete od nabíjeného auta domů a ráno zpět k němu. Výhoda stání na tom Mennekesu je i možnost auto předtopit/předchladit naprogramováním (u Leafu a eNV). No a eNV200 se 40 kWh baterkou je už vážně dobrá volba. Pro rodinu, sport, hobby, chalupu, podnikání….
                  Takže Vaše manželka bude brzy sedlat Zero 🙂

                2. Ano presne tak. Pres noc nechat nv200 stat nekde na mennekesu
                  Ano presne tak. Pres noc nechat nv200 stat nekde na mennekesu – ma palubni nabijecku 7kw klidne i na delsim kabelu kousek od nabijecky aby se na DC mohli tocit normalni lidi a odjet prijet na kolobezce. A s tema 40kw se to uz da zvladnout. C zero pujde k synovi ma rozvoz jidel a pizzy a vlastni DC chademo nabijecku 20kW takze i tohle auto udela denne ten svuj najezd 300km a o vikendu i vic. Bohuzel uz mu jedno nestaci.

                3. Tak to moje gratulace. Ukazujete jak to jde, zatímco jiní
                  Tak to moje gratulace. Ukazujete jak to jde, zatímco jiní říkají, že to stále nejde.

                4. Na rovinu kdyz vidim jak se to u nabijecek zacina stosovat tak
                  Na rovinu kdyz vidim jak se to u nabijecek zacina stosovat tak bychom meli jako tajny bratrstvo zacit tvrdit ze to nejde a tutlat pozitivni aspekty. Nechame je radsi v nevedomosti. Co vy na to? Co rikal Werich o hazeni perli svinim?

                5. Berte to pozitivně. Jako podnikatel si můžete vzít dotaci
                  Berte to pozitivně. Jako podnikatel si můžete vzít dotaci na FVE, baterii i nabíječku, na tu poslední 80%. Po 3 letech ji můžete začít provozovat veřejně. Což je do budoucna další zdroj veřejných rychlonabíječek. Už do toho šlapou řetězce, takže Kaufland otáčí na rychlonabíjení, Lidl ho montuje a Globus taky. Je otázkou času, kdy se připojí Tesco, Hornbach, Ikea, Albert…. Takže bych se toho nebál.

                6. Moc ty dotace pro podnikatele nefunguji. 2 x FVE po 30kw mam
                  Moc ty dotace pro podnikatele nefunguji. 2 x FVE po 30kw mam ale na primy prodej a nebydlim u toho. FVE s baterkou je technologicka prasarna a na nabijecku nic nedaji pokud jste pohostinstvi nebo restaurace. Takze spis ostrovni system a mimo sit. Uvidime.

                7. Bude to chtít borce, co v tom umí chodit, třeba Renards. A
                  Bude to chtít borce, co v tom umí chodit, třeba Renards. A nabíječku odůvodnit rozvozem jídel a nákupy surovin.

                8. Kdo je Renards? Syn ma prave dve reataurace a kulturni dum.
                  Kdo je Renards? Syn ma prave dve reataurace a kulturni dum. Prave ze pry na restauracni zarizeni se to nevztahuje. Pritom kazdy den rozvazi 150jidel a pizzy. Ma 2elektra a 10kw Chademo a CCS nabijecku.

                9. Dotační agentura, specialista na elektromobilitu Ing. Petr
                  Dotační agentura, specialista na elektromobilitu Ing. Petr Novotný, projektový manažer, e-mail: novotny@renards.cz, tel.: 722 222 772. Byl na konferenci Elektromobil je realita v 5/2017 v Ostravě a pak i na dalších. Má s tím zkušenosti. Tady to máte čerstvě http://www.hybrid.cz/vyhlasena-dalsi-vyzva-na-podporu-elektromobility-prinasime-podrobnosti, ale těch článků od něj na hybrid.cz je daleko více (http://www.hybrid.cz/nejvetsi-dotacni-vyzva-na-podporu-elektromobility-je-za-dvermi a http://www.hybrid.cz/otazky-odpovedi-dotace-na-elektromobily-pro-podnikatele a…..).

                10. Zase je hezke ze pri nakupu cca 180t + dph za zero je
                  Zase je hezke ze pri nakupu cca 180t + dph za zero je navratnost cca 1 rok. Je to sice honicka ale jde to.

                11. Každý LEAF se snad nechá předtopit,/předchladit na dálku
                  Každý LEAF se snad nechá předtopit,/předchladit na dálku a bez připojení k nybíječce (jako Tesla).

              2. Neni to tak hrozne jak po itate. Ve vsedni den cca 200/km den.
                Neni to tak hrozne jak po itate. Ve vsedni den cca 200/km den. Po ceste uz jsou vsude rychlonabijecky. To je cca50t km/ rok + nakupy a vyrizovani po praze misto MHD + vikendy kde se s tim da take cesrovat kdyz se nespecha. Zatim drzim plan cca 60t/rok. Tzn navratnost nakladu jeden rok. Tak treba nez bude levna T3 tak mi to na ni casem vydela a ted davavam dohromady nabourany Nissan e NV200 40kW. Zatim pro me elektromobilita na stary kooena dobry.

        2. To víte že šlo. Dejte mi nabídku a rád Vám vypracuji
          To víte že šlo. Dejte mi nabídku a rád Vám vypracuji komplexnější studii na míru :-). Pokud ne, musíte se smířit, že to je pouze informace o počtu míst kde lze doplnit šťávu s ohledem na druh. Prej demagogie, člověk aby už se bál napsat něco pro zajímavost.

          1. Tak pokud neco tvrdim a uvadim tak bych si za tim mel stat a
            Tak pokud neco tvrdim a uvadim tak bych si za tim mel stat a nemel bych opomijet informace co to prinasi. Prece je kazdemu jasne ze takhle srovnavate hrusky a jablka. Spalovak za 5-10min dnes natankuje pomalu na 1000km. Elektro dle typu a nabijecky napriklad na DC na 1000km 5 x po 1 hodine tj 5 hodin. AC jsem radsi nepocital to doufam ze lidi dobiji doma nebo v praci ale k DC pri najezdu kilometru musi.

            1. Však já si za tím stojím :). Pro mě je hodnotná
              Však já si za tím stojím :). Pro mě je hodnotná informace, že pro 20 tísíc CNG aut je v republice jen 180 čerpacích stanic a s elektromobilem i když je jich zatím řádově méně, mohu „doplnit palivo“ skoro na stejně místech (ano, s malým rizikem, že si tam můžu chvíli počkat, ale to není pro mě tak podstatné jako pro vás). Z toho mi vyplývá, že za pár let nabiju skoro všude, zato s CNG vozidlem bych se musel furt někam courat a omezovat se, protože není zájem (ať ze strany státu nebo soukromníků) o větší rozšíření.
              To, že si načerpám palivo za 5 minut se 40+40 km zajížďkou mě fakt nezajímá, to raději budu sosat při cestě a třeba i hodinu, kterou využiji procházkou po okolí než zbytečnou cestou někam kam nechci.

                1. :-D:-D:-D Děkuji za velmi relevantní zdroj blogera z
                  :-D:-D:-D Děkuji za velmi relevantní zdroj blogera z autofóra 😀
                  Pominu stokrát omílané lži jako že tolik elektřiny nelze vyrobit apod. a přejdu k tomu hlavnímu. Jestliže je v Oslu 80 tisíc EV a 1300 veřejných dobíjecích stanic (tedy na 62 aut na jednu nabíjecí stanici), pak jste mi akorát potvrdil, že v ČR s jednou nabíjecí stanicí (a to pouze rychlonabíjecí CCS) na 16 EV jsme na tom velmi dobře :).

                2. Ja nikdy netvrdil ze elektrinu nelze vyrobit.Rad poskytnu
                  Ja nikdy netvrdil ze elektrinu nelze vyrobit.Rad poskytnu zdroje. Jo jsme na tom dobre ale pokud se pohnou prodeje tak nabijecky musi pribyvat.

                3. Já vím, ale posíláte odkaz, kde je toto a další jiná
                  Já vím, ale posíláte odkaz, kde je toto a další jiná nepravdivá tvrzení. Jinak souhlasím 🙂

                4. Posilam odkaz a co je na nem nepravdiveho?
                  Posilam odkaz a co je na nem nepravdiveho?

              1. „malým rizikem, že si tam můžu chvíli počkat“ to
                „malým rizikem, že si tam můžu chvíli počkat“ to myslíte Vážně?

                Když budu mít smůlu a dám příklad na trase Praha Liberec je jedna nabíječka v majetku Škodovky je super , jak píšu když bude smůla a zrovna tam přijede nějaké auto s větší baterkou , tak tam můžu čekat hodinu, nebo dvě s tím pro mě pracovní den skončil a stím i všechny plány. Taky se může stát že přijedu jako třetí.

                Jako CNG taky moc nemusím, právě z důvody hustoty stanic CNG si koupí typicky uživatel co má stanici za rohem a denní dojezd cca 300 Km mu stačí.

                Mě typicky stačí denní dojezd 100 Km a tak mám elektro a taknkuji přes noc v garáži. Ale na dálky se spoléhat na rychlodobíjecí stanice je docela dobrodružství.

                1. Moc to dramatizuješ. V MB jsou nabíječky dvě. V Liberci
                  Moc to dramatizuješ. V MB jsou nabíječky dvě. V Liberci taky.
                  Za dva roky se mi nikdy nestalo, že bych přijel třetí. Ale ano, stát se to může.
                  A pokud nemáš rád dobrodružství, tak to máš fakt těžký.

    2. Presne tak, pro zacatek by stacilo, kdyby kazde okresni mesto
      Presne tak, pro zacatek by stacilo, kdyby kazde okresni mesto melo alespon 3 fazovy Mennekes jako to resi Moravskoslezsky kraj, kde ty stanice zapojili dokonce do EVMapy, takze je muzeme spoustet i pouhym vytocenim cisla telefonu nabijecky, tedy bez internetu. Dalsi moznost je pro majitele pump, motorestu.. si zazadat o EU dotaci na rychlonabijecku, treba ta automycka na Hradecke v Pardubicich ukazuje, ze lze instalovat rychlonabijecku i u maleho podnikatele. Nebo treba Bouzov, to je vzorovy priklad pro restauraci ci hotel a hlavne zde nabijou uplne vsechna EV.

        1. Ano, majitelé vozů Tesla je mají přímo v autě a ostatní
          Ano, majitelé vozů Tesla je mají přímo v autě a ostatní elektromobily je nedokáží využít. To se možná změní s nástupem CCS a Modelu 3 v Evropě, ale to teprve uvidíme. Navíc, není tak docela pravda, že v naší mapě nejsou – všechna tři místa, kde jsou dnes v ČR Superchargery, nabíjecí stanice vyznačeny máme, jen tam nejsou zmíněny konkrétně stojany Tesla.

          1. Asi víte proč to děláte. Myslel jsem, že vaše mapa má
            Asi víte proč to děláte. Myslel jsem, že vaše mapa má ambice dát přehled o možnostech čerpání energie komplexněji a rychleji než jiné podobné mapy, protože do její aktualizace se může zapojit komunita klientů vašeho webu. Snad to není projev Teslafobie.Destinationchargery tam koneckonců máte. Já to moc nechápu , vysvětlení , že to někdo má v autě mne přiznám se také moc nebere. A vzhledem k tomu, že záznam tří stanic zabere asi 5 min…..

            V naší mapě kulturních možností využití nenajdete Národní divadlo, protože stejně všichni vědí, kde je.. Nic ve zlém. Nechci prudit už jen proto abyste se principielně nezasekl a just tam ty SCH nedal ..

                1. ??? mam dlouhe vedeni ???
                  Co je za „teslafobii“ na

                  ??? mam dlouhe vedeni ???

                  Co je za „teslafobii“ na konstatovani, ze DestC jsou na mape „pro vsechny“, protoze maji pripojku „pro vsechny“ (a tudiz jsou spatny priklad toho, ze je to proprietarni vec, ktera je na mape „pro vsechny“)

                2. V pohodě. Ať je po vašem. Mapa je universální pro
                  V pohodě. Ať je po vašem. Mapa je universální pro všechny kromě těch, co mají možnost se připojit k SCH. Koneckonců SCH je dostatečně nevýznamné nabíjecí zařízení , aby zbytečně figurovalo na mapě dobíjecích možností. Ach jo.

                  Doufám, že provozovatel webu utne podobné diskuze tím, že do tří stanic doplní info nebo do názvu mapy uvede „vyjma SCH, ty nikoho kromě „tesláků“ nezajímaj a ti to mají v autě.

                3. Ti co mají Teslu určitě nepotřebují koukat na mapu
                  Ti co mají Teslu určitě nepotřebují koukat na mapu hybridu.cz (když hledají SC/DC).

                4. Nemohu s vámi souhlasit. Teslou jezdím , Superchargery
                  Nemohu s vámi souhlasit. Teslou jezdím , Superchargery využívám při dlouhých trasách. Pro běžné ježdění mi v zásadě stačí dobíjet doma přes noc. Přesto se snažím průběžně dobíjet , protože bych nerad někde popojížděl s pár desítkami kilometrů „v nádrži“. Proto si přirozené „biologické“ přestávky na doplnění či odčerpání tekutin apod. rád naplánuji tam, kde si přitom dobiji byť trochu km do zásoby. Takže když si plánuji den a vím , že najedu 300-350 km , hledám si v podobných mapách , kde se zastavit.

                5. Na takovýchto mapách hledáte Superchargery nebo
                  Na takovýchto mapách hledáte Superchargery nebo Destinationchargery, když je máte na displeji v autě?!

                6. Ne právě naopak . Na takových mapách hledám všechny
                  Ne právě naopak . Na takových mapách hledám všechny ostatní. Síť DCH a SCH neni hustá, takže to, že ji mám na displayi v autě nebo nabo sdíleném displayi v mobilu mi nepomůže. Taky mne zajímá připojovací konektor kvůli plánování času. Na kafe dobré Chademo, na oběd Mennekes.

                7. Právě proto nemá smysl, aby tam SC nebo DC byly uvedeny.
                  Právě proto nemá smysl, aby tam SC nebo DC byly uvedeny.

                8. Kaslete tady na zamidrakovane kdovico – plugshare to jisti.
                  Kaslete tady na zamidrakovane kdovico – plugshare to jisti. Tady si kazdy kdo ma diru do zadku v kotlince udela mapu a mysli si, jak je svetovy. V CR je asi minimalne 6 lokalnich map, ktere jsou o nicem. Presne pro duvody „chybi v nich nabijeci body“ nebo „otevirame az 14.12. proto prece nezaneseme do mapy“.
                  Tady na mapy jsem prestal klikat pred 6ti mesici, protoze jsou k nicemu. Popisy mnohdy zcestne, info zadne. Zoufalci…
                  Clanky vetsinou se zpozdenim prevzaty ze zahranici – k cemu boha?
                  Hybrid -10 score.
                  GH

      1. Uz nafasovali, ale neumeji se k tomu chovat. V garazich CEZu
        Uz nafasovali, ale neumeji se k tomu chovat. V garazich CEZu jsou fukwagny, se kterymi kdyz nekdo dorazi z vyletu – neda je nabit a 2. den je nelze pouzit. Nikdo si s tim nelame hlavu – v te firme se nevi co leva ruka dela a zda prava je jeste soucasti – politicka firma slouzici jako tunel.

  1. A já jsem si myslel, že už se toho nedožiju. Přitom je mi
    A já jsem si myslel, že už se toho nedožiju. Přitom je mi teprve 37 :-). Můžu potvrdit, že mezi prvním a druhým vchodem (ze směru od kruhového objezdu) je bagr a něco ryje v hlíně, takže to opravdu vypadá na nabíječku. Huráááá! Pokud se někdy dočkáme i Jindřichova Hradce a Kaplice, bude to tu na jihu o dost sjízdnější. A až vyroste nabíječka i u Klatov a Příbrami, půjde vcelku důstojně cestovat. Eone, neříkám to moc často, ale děkuju.

      1. Také jsem si myslel, že to mají rozdělené podle
        Také jsem si myslel, že to mají rozdělené podle distribučního území, ale jak se zdá, už to nějakou dobu neplatí. EON místo toho, aby budoval na jihu, najednou začal stavět v Toužimi, v Praze, v Nýřanech, tak holt ČEZ postavil nabíječku i v Písku asi dva kilometry od té EONu. Kdo ví, třeba za pár týdnů ČEZ otevře další v ČB u Kauflandu, aby EONu ukázal… Nějak tenhle systém výstavby nechápu. Na mapě jsou jasně viditelná místa, kde je třeba něco postavit, ale oni fouknou raději tři na dva čtvereční kilometry a okolo nechají pustinu. Praktická potřeba je asi to nejmíň zajímavé vodítko pro výstavbu.

          1. Když si řeknu, že postavím nabíječku v Klatovech,
            Když si řeknu, že postavím nabíječku v Klatovech, určitě nebude třeba vynaložit více úsilí oproti tomu, co bylo potřebné pro nabíječku v Písku. Pravda, MCDonalds v Klatovech není, ale Benzina ano, také je tam třeba Albert, takže asi by to tolik práce nedalo. Kdo ví, třeba nás tam potěší Lidl, ale tam je to asi taky tak – staví se tam, kde to je nejjednodušší. Ale buďme rádi, že se aspoň někde staví.

            1. LIDL byl v Klatovech komplet srovnám se zemí a postaven
              LIDL byl v Klatovech komplet srovnám se zemí a postaven nově moderní a větší… Psal jsem LIDLu dotaz, zda počítají s nabíječkou – Nepočítají, nějaké už postavili a ještě něco postaví, ale jinde.
              Nyní se tam v obchodním centru kde je Lidl, Tesco, OBI a další staví KFC – tak doufám, že tam udělají alespoň nějaký pomalý sloupek.

Napsat komentář