Kaufland na pražském Vypichu nabízí trojici rychlodobíjecích stanic pro elektromobily

První lokalitou řetězce Kaufland, která nabídne rychlé dobíjení pro elektromobily hned ve trojici stanic najednou, je nově areál na pražském Vypichu.

Nákupní řetězec Kaufland ve spolupráci s Elektromobilitou Skupiny ČEZ postupně vybavuje své vybrané lokality rychlodobíjecími stojany umožňujícími většině elektromobilů dobít 80 % kapacity baterií za cca 20-30 minut.
foto: ČEZ

Během letošního roku vyrostly tyto stanice v Kuřimi, Hodoníně, Kolíně, Jablonci nad Nisou, Šternberku, pražském Hloubětíně a Karviné. Skupina ČEZ plánuje vybudovat v lokalitách Kaufland celkově několik desítek těchto zařízení.

V první vlně vzniká u nových a zmodernizovaných prodejen vždy minimálně jedna stanice. Naposledy byla v rámci sítě Kaufland premiérově zprovozněna lokalita, kde je řidičům k dispozici hned trojice těchto stanic.

Stanice fungují i v režimu tzv. normálního AC dobíjení (dobije elektromobil v řádu hodin), které Kaufland nabízí svým zákazníkům bezplatně. Klientům stačí mít nainstalovanou aplikaci Polyfazer Direct.

„Elektromobily se stále více prosazují jako oblíbená alternativa vůči klasickým autům. Kaufland na tento trend reaguje instalací dobíjecích stanic na parkovištích našich areálů, abychom zákazníkům umožnili pohodlnější cestování. Rádi bychom proto pokračovali instalacemi v dalších lokalitách napříč celou Českou republikou,“ uvedla Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland.

„V nákupních řetězcích lidé tráví desítky minut, existuje tu současně přirozené zázemí pro řidiče, takže jde o ideální místa k dobíjení elektromobilů. Síť lokalit Kaufland je pro naše záměry zajímavá i díky svému celorepublikovému pokrytí. Trendem posledních let se navíc stává rychlé dobíjení umožňující řidičům po krátkém přerušení pokračovat v jízdě,“ uvedl Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

Strategicky položená křižovatka Vypich na Praze 6 nabízí ideální místo pro rychlé dobití řidičům přijíždějícím z mnoha směrů. Tři stanice by měly znamenat jistotu, že při odhadované současné a především budoucí poptávce nevzniknou v místě častá zdržení kvůli čekání na volný dobíjecí konektor.

V České republice je aktuálně registrováno více než 2000 elektromobilů. Zatímco loni přibylo za celý rok 400 vozů na elektrický pohon, letos bylo toto číslo překonáno už v červenci. Koncem října bylo už registrováno 552 nových elektromobilů.

Odhady dalšího vývoje hovoří v horizontu několika let o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta definitivně stávají běžnou součástí zejména městského provozu.

tisková zpráva

172 Comments on “Kaufland na pražském Vypichu nabízí trojici rychlodobíjecích stanic pro elektromobily”

  1. Doma mám kWh za 2,30 Kč, tak když už platím čip, tak
    Doma mám kWh za 2,30 Kč, tak když už platím čip, tak abych nasosal v té ceně elektřinu. Jinak v případě malobaterkáče mám doma kabel v zásuvce.Ale celý barák je v elektrice a tudíž vyrobenou elektčinu FVE panely spotřebuji, leda tak v létě je přebytek.

  2. OFF
    Moravská Třebová dnes 74 kW při nabíjení vyzkoušeno

    OFF
    Moravská Třebová dnes 74 kW při nabíjení vyzkoušeno a ověřeno.

    Nabíjel Hyunday Ionic – max. AC74 kW, DC 390V a 174A.
    z 22% baterie do 94% za 24 minut a do 77% jel naplno pak začal snižovat proud do EV, to bylo cca 14 minut.

    Jelikož tam mám ale menší jištění, tak jsem to musel stáhnout výkon nabíjení na CCS 63 kW, stejně to většina EV nevyužije a na CHademu není asi auto aby nabíjelo víc jak 55 kW.

    Vypadáváni internetu by mělo být už v pořádku, natáhly jsme místo wifiny kabel, tím se omlouvám všem co nemohly nabít když nešel internet.
    🙂

  3. Klient si bez internetu aplikaci ani nenainstaluje. Kdo dnes
    Klient si bez internetu aplikaci ani nenainstaluje. Kdo dnes nemá internet v mobilu?
    Další rejpal co má problém zaplatit co si odebere.
    Někde mají rohlíky zdarma?
    Díky i Globusu za rozšiřování infrastruktury, tři stojany je jistota rychlého nabití.

      1. Vždy znova. Aplikace nenabízí žádný přehled. Doklad do
        Vždy znova. Aplikace nenabízí žádný přehled. Doklad do účetnictví také ne.
        První zkušenost po 100km v Teplicích pátek odpoledne, aplikace nešla. Hotline prý ať počkám do pondělí a aplikaci na OS přeinstaluji…zkusil jsem to na dvou telefonech a nic…. nakonec po půl hodině začala fungovat… šílená zkušenost.
        Vzal jsem od PRE klíčenku a je klid. Polyfazer používám jen k informaci, jestli je stanice volná.

        1. Od PRE nebo ČEZ ?
          S PRE mám dost neblahé zkušenosti zatím

          Od PRE nebo ČEZ ?
          S PRE mám dost neblahé zkušenosti zatím 🙁
          OC Černý Most ne a ne odemknout – volám garážmistra.
          OC Harfa vyviklaná a nefunkční – píchnu se do 220, kterých je tam dost.
          Areál Letov ne a ne odemknout – volám při zapojení, volám při odpojení…

          Provolal jsem víc než nabil 😀

          1. Pardón, klíčenku od ČEZ…
            Od PRE mám také. Areál LETOV

            Pardón, klíčenku od ČEZ…
            Od PRE mám také. Areál LETOV jsme byl v rámci výstavy e-mobilita a vše ok. Je pravda, že občas se vrátka ne a ne otevřít.
            Tady nám Na Hroudě v PRE vyměnili za úplně nový od ABL a to je mňamka to rozchodit…nic neukazuje jen zelené kolečko bliká. včera tam stál ještě e-up a asi jsme se dělili o příkon, protože 6 hodin u 500e jsem ještě neviděl…

    1. Nevíš o čem mluvíš. To víš že si aplikaci nainstaluji
      Nevíš o čem mluvíš. To víš že si aplikaci nainstaluji i bez přístroje připojeného k Internetu. Nejsu debil. A Ty jsi zase honič, který má pocit, že všichni okolo budou žít stejně debilní život jako Ty. Prostě to mám jinak a Tvé komentáře si klidně nechej do hospody k pivu nebo pro svoji starou.

      1. Jejda, to se nám někdo rozohnil.
        Já bych řekl, že bez

        Jejda, to se nám někdo rozohnil.
        Já bych řekl, že bez přihlášení k účtu Google si nenainstaluješ na Andriod vůbec nic. Můžeš s tou plackou maximálně telefonovat a posílat sms.
        Ale tvoje volba, já ti nic nevnucuju.
        Ty máš předpokládám aspoň Teslu Roadster 2 když tak všechno víš o elektromobilitě.

  4. Z jakého důvodu je zapotřebí mít nainstalovánu aplikaci?
    Z jakého důvodu je zapotřebí mít nainstalovánu aplikaci? Na ABB stojanech lze nabíjení spustit i bez aplikace jak nás učí Lidl ;-). Jo a zajímalo by mne co aplikace bude dělat když nebude mít přístup k Internetu, když „Klientům stačí mít nainstalovanou aplikaci Polyfazer Direct“. O Internetu ani zmínka. To se jako spouští infračerveně, provázkem či jak?

    1. Stojany jsou dle obrázku Čezu, takže platba Čipem nebo
      Stojany jsou dle obrázku Čezu, takže platba Čipem nebo přes PF. A Kaufland zřejmě platí pomalé nabíjení za zákazníky.
      Takže Díky KAUFLANDE.
      Tobě to ale může být jedno, stejně jezdíš nakupovat na kole a tak ti ten provázek stačí.
      Jo a zajímalo by mě, co budeš dělat, až ti někdo během nákupu vypustí kola a zahodí ventilky !!

                1. Nevim cim.premysli. a to leaf ma tasuvku uprostred cumaku.
                  Nevim cim.premysli. a to leaf ma tasuvku uprostred cumaku. Jiny maji vzadu na jednom boku. Kdyz je ten vzdalenejsi tak nedosahne.

                2. To je vidět, že elektromoblita začíná přestávat
                  To je vidět, že elektromoblita začíná přestávat fandovství a stává se běžná věc a tak se někteří i chovají, „starej“ by to tak asi nedělal z ohleduplnosti.

                3. Jooo. Az se tady proda vic aut tak se budou u stojanu lidi
                  Jooo. Az se tady proda vic aut tak se budou u stojanu lidi prat jako o black friday. A az prijdou tesly 3 bez celozivotniho nabijeni na ccs konektor tak tam budou stat pres 2 hodiny. To tech stojanu bude malo.

                4. Ne, ne to už to taky nebude za tak málo peněz jako
                  Ne, ne to už to taky nebude za tak málo peněz jako dosud.
                  To může být cena za 1kWh 10Kč a to bude ještě paráda. 🙂

                5. Tak asi vyhledove jedina sance aby ty 100kW tespy zacaly
                  Tak asi vyhledove jedina sance aby ty 100kW tespy zacaly nabijet doma nebo na Tesla super chargrech a nezabiraly pres 2 hodiny casu na normalnich nabijeckach

                6. taky si myslím že do budoucna bude těch stojanů málo…na
                  taky si myslím že do budoucna bude těch stojanů málo…na tom ta elektromobilita může rychle skončit…viz. Norsko, naštěstí těch EV v Praze a okolí není tolik, být jich 10x tolik (pořád jde jenom cca o 10.000 vozů) tak už není kde nabíjet

                7. V Praze se zacnou sharovat elektroauta. Vsichni co s tim
                  V Praze se zacnou sharovat elektroauta. Vsichni co s tim zacnou tak nakoupi auta ale do firmy nedaji ani jednu nabijecku. Ani nezaridi pomaly nabijeni pres noc. Obsadi public nabijecky kvuli svemu privatnimu bussinesu. Treba Holesovice. 2 stojany a toci se tam auta od damejidlo.

                1. Nevím, když jsem nabíjel tak to tam bylo cca 3 dny a šlo
                  Nevím, když jsem nabíjel tak to tam bylo cca 3 dny a šlo to zdarma, možná už to daly na čip.

            1. Dostala se mi pozvánka ne otevření nabíječky v ČB, asi
              Dostala se mi pozvánka ne otevření nabíječky v ČB, asi vánoční dárek?

              Rádi bychom vás pozvali, abyste spolu s námi oslavili spuštění první rychlodobíjecí stanice společnosti E.ON v Českých Budějovicích. Pokud máte čas a chuť, přijďte za námi 14. prosince v 10 hodin ke Globusu.

    2. Nejen aplikaci,ale musí se tam zadat i číslo platné karty
      Nejen aplikaci,ale musí se tam zadat i číslo platné karty s tím že to nic nestrhne, takže je to docela proces. Fakt tam mohli udělat na stojanu tlačítko na nabíjení.Výhoda je že vám to kolemjdoucí nevypne, jen z aplikace a další výhoda je že vidíte při nákupu v Kauflandu on-line jak to tam teče.

      V zimě se to hodí při nákupu to napojím a zapnu topení a když se za hodku vrátím do auta , je tam příjemě teplo.

      jako díky i za to AC nabíjení, protože platit 1,8 min u malobaterkáče co bere jen 16A v jedné fázi je pálka i když lepší jak platit odtahovku.

                1. V tom pripade je vlastnictvi EV tak trochu na svatozar, ne?
                  V tom pripade je vlastnictvi EV tak trochu na svatozar, ne? Teda pokud clovek nebydli vedle CEZ rychlonabijecky.

                2. Tak po Praze a okoli kde jezdim je rychlonabijecek dost.
                  Tak po Praze a okoli kde jezdim je rychlonabijecek dost.

      1. To neni ale moc dobre reseni. Je cim dal tim vic aut co dobiji
        To neni ale moc dobre reseni. Je cim dal tim vic aut co dobiji az do 100% a od cca 80% do 100% se nabiji velmi pomalu a blokuji stojan na vystup na DC. Doted pokud jsem prijel ke stojanu a rychlonabijeni nemelo cenu tak jsem si dovolil auto s cca 80% odpojit a pripojit svoje. Pokud to bylo mozne tak jsem jim auto zapojil na AC, coz ale jde pouze u stojanu s mennekes kabelem. Kdyz jsem odjizdel tak jsem opet auto pripojil. Jedna se treba o Tesly u CEZ ustredny na Chodove. Oni si tam postavi teslu na cely den a daji si nabijeni na chademo misto aby vyuzili palubni nabijecku a AC. Navic stoji cely den tak, ze ke stojanu se nikdo jiny nedostane. Chtelo by to nejaky manual pro slusne asertivni nabijeni. Pokud na Vypichu budou 3 nabijecky tak snad to bude lepsi. Ale opet stejna chyba jako vzdy u CEZ. Ke kazde nabijecce se mohou postavit pouze dve auta. Pokud jedno zustane na muste jiz nabite a dalsi dve auta by slo nabijet , jedno DC a druhe AC tak prostorove neni sance. Malokdo ma tak dlouhy mennekes kabel a nebo pokud druhe auto stoji u nabijecky na AC tak DC pro treti auto nikam nedosahne.

          1. To ja videl v Neratovicich Citroen Ion – na mennekesu mel
            To ja videl v Neratovicich Citroen Ion – na mennekesu mel redukci na 240v zasuvku a pak jel svou nabijeckou. 20hodin nabijeni 7kW a druhy mennekes nesel. Ani jsem mu nemohl svym chipem shodit nabijeni. Tak jsem si dovolil do te zasuvky 220v dat svou 16A nabijecku. Na sklo jsem mu dal omluvny dopis a sel si zaplavat. Za 2 hodiny jsem prisel auto mu tam porad stalo tak jsem mu to znovu zapnul listek sebral a odjel.

              1. Spis to tam postavil tak na dva dny. Parkoviste je placene ale
                Spis to tam postavil tak na dva dny. Parkoviste je placene ale u nabijecky zadarmo. Uz jsem tam videl stat i mercedesa a mel mennekes kabel do kufru. Podle me to jenom hral nemel na konektor ani zasuvku z venku. Mestaci co tam kontroluji parking ho pak nechaji byt.

                1. Nějaký Mercedes který nabíjí s konektorem na spodní
                  Nějaký Mercedes který nabíjí s konektorem na spodní straně kufru jsem viděl v Praze několikrát, je to plug-in a opravdu může nabíjet.

                2. Aha. Zvenku zadny oznaceni typu auta. Tmavy mercedes.
                  Aha. Zvenku zadny oznaceni typu auta. Tmavy mercedes.

                1. Me tam na B vystupu taky nesel menneoes na yazaki ktery jinde
                  Me tam na B vystupu taky nesel menneoes na yazaki ktery jinde chodi. Neni teda v Neratovicich nejaka chyba v tom stojanu?

                2. Ta redukce mennekes na 220v zasuvku je sikovna. Kde se to da
                  Ta redukce mennekes na 220v zasuvku je sikovna. Kde se to da koupit? Tam musi byt nejaky odpory a vypinac aby to simulovalo auto a nabijecka se spustila?

                3. Snad to vyřeši na ČEZu, abych nemusel používat redukci,
                  Snad to vyřeši na ČEZu, abych nemusel používat redukci, hrozně se divili,že všem to funguje(yazaki-menekes na dobíječce), jen mě ne. Ale nevím, nevím, je to měsíc a nic nového, redukci používám pořád. Koupil jsem ji tady: http://wifi.sampro.cz/adapter-typ2-IEC230V~zRT2IEC230.html

                4. Bohuzel odkaz skoci jenom na hlavni stranku. Tuhle redukci tam
                  Bohuzel odkaz skoci jenom na hlavni stranku. Tuhle redukci tam nemuzu najit

                5. Njn už to nemají, ale zkuste jim napsat, myslím že je
                  Njn už to nemají, ale zkuste jim napsat, myslím že je vyrábí, tak ji udělají….já jsem ji koupil letos v lednu,

                6. Me tam kabel mennekes yazaki take nesel. Chyba bude v
                  Me tam kabel mennekes yazaki take nesel. Chyba bude v nabijecce. Nahlasil jsem to ale nevim.zda se neco zmenilo.

                7. Nefunguje ani Menekéš u Lidlu. Nedávno jsem cvičil.
                  Nefunguje ani Menekéš u Lidlu. Nedávno jsem cvičil. Prostě pozdě sepne silové relé. Předtím čmuchá zda se mu elektromobil lídí a aniž by bylo napětí, tak posílá pilot. Není se co divit že vůz to přestane bavit a jde do havárie. ABB jsou opravdu neumětelové.

                8. Nemáte strach o kabel a redukci? Nebo to máte na zámek?
                  Nemáte strach o kabel a redukci? Nebo to máte na zámek?

                9. Už jsem o jednu přišel, asi před 3.roky. Pokud je to pod
                  Už jsem o jednu přišel, asi před 3.roky. Pokud je to pod čipem,tak je to uzamčené stojanem a kabel v případě Iona hodím kus do kufru a udělám smyčku kolem trojůhelníku. Malým zámečkem by šla koncovka Yazaki zamknout, ale tohle stačí.Jinak cena redukce byla kolem 1700,- Kč

              1. Zdravim. Ja jenom ze nesla druha zasuvka a uz jsem nemel
                Zdravim. Ja jenom ze nesla druha zasuvka a uz jsem nemel dojezd. Tak jsem si dovolil si cucnout pres tu vasi redukci z mennekesu na 220V. Kdyby to slo odpojit zak bych si dal svuj mennekes na yazaki. Kdyz jsem odjizdel tak jsem vam to zase zapnul. Doufam ze to nevadi.

          2. Jinak mam neskutecne storry u nabijecek.
            Rad se podelim.

            Jinak mam neskutecne storry u nabijecek.
            Rad se podelim. Chodov CEZ.
            Predni nabijecka obsazena jednou teslou na chademu nabito cca 40kw a cca 50%.
            Druhy stojan podelne stani. Dve tesly. Tesla S na mennekesu a druha tesla X na chademu. Nabito 94% a uz to do ni nepadalo, stala tam uz pres dve hodiny. Nacpal jsem se na delku kabelu jeste. Vyfotil jsem displej a dovolil si vytahnout chademo koncovku z jeho redukce do tesly. Pitreboval jsem si cucnout alespin 5kw tak za 15min. Pan pribehl obratem. Asi mel aplikaci v tel.
            Slusne jsem pozdravil. Hned jsem to schytal. Co mi sahate na auto? Odpovidam. Na auto jsem vam nesahl ale jenom na kabel nabijecky a ani vasi redukce jsem se nedotkl. Stojite tu pres 2 hodiny a uz vam to jde do auta pomalu viz foto a mate 94% tak jsem si dovolil vas odepnout. Kontroval jsem otazkou, proc nejedete na teslu nabijecku kde bysta nabil daleko rychleji a usetril cas? To je 20min tam a 20min zpatky. Rikam ano ale musto 3 hodin tady cca pouze 1 hodina na tesle superchargeru. Tak z nej vylezlo ze by tam musel platit a tady je to zadarmo. Takze radsi se 3 hodiny prochazi kolem nabijecky. Rikam a to nemate nabijeni doma? Odpived mam ale to bych musel za nocni sazbu co tam mam platit. Proc kdyz tady je to zadarmo? Nova Tesla X za 3mega. Uz jsem nic neresil. 4kw jsem si dobil vratil jsem mu na dalsi hodinu chademo a odjizdel jsem. Na konec jsem si neodpustil. Tak se uvidime na vanoce na staromaku. Proc se ptal? Protoze tam bude primator davat bezdomovcum polevku a vy tam budete stat ve fronte ve starym hubertusu. Protoze ta polevka bude taky zadarmo

            1. podívej ten kdo našetřil na Teslu je prostě kolenovrt.
              podívej ten kdo našetřil na Teslu je prostě kolenovrt. Nedá nikomu a nic jen tak. S tím se holt musíme smířit. Pokud by na vánoce jedl doma a nabíjel z NT doma, tak na tu Teslu tak brzy nenašetří. Přeci bys nebyl takový nelida který mu tu Teslu nepřeje 😉
              Nechápu ale jeho argument že mu nemáš co sahat na kabel co ho nabíjí. To není jeho kabel a on si jej na rychlonabíjení nehlídal, no tak mu ho někdo čorknul. Holt Smolík. S ním bych asi byl hotov podstatně dřív než za ty 4kWh. Ještě jsi mu mohl dát k dobru, že nabíjet neustále LiIonky na 100% jim nedělá dobře po těle.

              1. Nojo je to s nekterymi lidmi tezky. Prijedes jako druhy a ani
                Nojo je to s nekterymi lidmi tezky. Prijedes jako druhy a ani nestahnou okenko. Ok tak si nechce povidat tak jdu tuknu na displej se kouknout na jak dlouho to ma. To hned vylitne a hned co mi to odpojujete? Ja: Ja vam nic neodpojuju. Jenom se divam na jak dlouho to tu mate.

                1. Stejný. Předevčírem jsem potkal americkýho Smart EV v
                  Stejný. Předevčírem jsem potkal americkýho Smart EV v Lidlu v Pardubicích. Týpek seděl jak zařezanej a nic. Říkám si OK, v pohodě, nechce se družit, neřeším, jdu nakoupit. Ale nedalo mi to a mrknul jsem, jak dlouho už tam tak sedí. 2 hodiny!!! Seděl v autě a ani se nehnul 😀 Bych tam zdechnul.

                2. To mel pomaly z menekesu tak se pri nem dalo alespon dobujet
                  To mel pomaly z menekesu tak se pri nem dalo alespon dobujet rychle z DC. To mi nevadi at si tam sedi klidne cely den.

                3. No jistě, on totiž nemá rychlonabíjení. Já jen, že mi
                  No jistě, on totiž nemá rychlonabíjení. Já jen, že mi to přijde absurdní.

                4. Asi nemel jinou moznost. Kolik do toho dostane kw za hodinu?
                  Asi nemel jinou moznost. Kolik do toho dostane kw za hodinu?

                5. Jako ze v tom ma 7kw nabijecku? To ty americky maji?
                  Jako ze v tom ma 7kw nabijecku? To ty americky maji?

                6. Však kvůli USA se dává 32A nabíječka. Jinak by se v
                  Však kvůli USA se dává 32A nabíječka. Jinak by se v Evropě dávaly dvě 16A na dvě fáze.

                7. Ja mel pujceneho smarta taky americkyho a vic nez 3.7kw do
                  Ja mel pujceneho smarta taky americkyho a vic nez 3.7kw do toho neslo.

                8. Je možný, že to jede pomalu. Ony existovaly dvě verze.
                  Je možný, že to jede pomalu. Ony existovaly dvě verze.

                9. Jo dve verze. Taky mohla byt chyba ze kabel nepustil vic nez
                  Jo dve verze. Taky mohla byt chyba ze kabel nepustil vic nez 16A

                10. Slovy klasika: „Neber to, kdyz je to tak levny“…
                  Slovy klasika: „Neber to, kdyz je to tak levny“…

              2. Uz jsem zazil par lidi co prijeli s firemnim nebo zensky s
                Uz jsem zazil par lidi co prijeli s firemnim nebo zensky s darovanym elektroautem. Ccs konektor. Nabiju si rychle chademem a ze odjedu. Oni si berou mennekes a strci si ho do auta. Rikam proc si tam nedate ccs? Vezmou ho do ruky koukaji a rikaji. Ten mi sem ale nepasuje. Je nejaky vetsi. Ok rikam. Tady dole u konektoru si sundejte tu gumovou krytku a vejde se tam akoeat a pujde vam to rychle. Ok u blondyny co si takhle uz nabiji par mesicu to pochopim. V kramu je stejne 3hodiny ale u chlapa?

                1. Pokud ten „kolega“ s teslou měl také paušál na neomezené
                  Pokud ten „kolega“ s teslou měl také paušál na neomezené nabíjení a auto se skutečně dobíjelo tak je to podle mě v pořádku. Je na provozovateli stanice jak upraví dobu nabíjení a případně zpoplatní čas.

                  Myslím si že vypínat někomu dobíjení je prasárna , nikdy nevíte jestli bude muset nějak jet a počítá s plným nabitím vozu atd.

                  A navíc jak jde vypnout nabíjení, podle mě na přerušení nabíjení musite přiložit čip, ktrerým bylo nabíjení zahájeno?

                2. Ano, dobu rychlonabíjení by měl upravit provozovatel
                  Ano, dobu rychlonabíjení by měl upravit provozovatel stanice. A sice jednoduše – po čtyřiceti minutách automatické vypnutí a je to bez problémů.

                3. Tak třeba to by bylo ideální a pokud by tam majitel zrovna
                  Tak třeba to by bylo ideální a pokud by tam majitel zrovna nebyl má smůlu musel by na „konec fronty“

                4. Přesně tak. A i kdyby tam byl, měl by jít na konec fronty,
                  Přesně tak. A i kdyby tam byl, měl by jít na konec fronty, pokud nějaká vznikla.

                5. Stejně si myslím , že v dohledné době bude s paušálem
                  Stejně si myslím , že v dohledné době bude s paušálem jak ho známe konec, nebo bude výrazně dražší.

                6. Radsi zpoplatneni pidle kw nez drazsi pausal. To ty tesly by
                  Radsi zpoplatneni pidle kw nez drazsi pausal. To ty tesly by tam byly porad.

                7. Souhlas nemám nic proti teslám ,ale v principu platit za
                  Souhlas nemám nic proti teslám ,ale v principu platit za paušál je podle mě blbost takhle tam jsou zbytečně lidi co můžou v klidu nabíjet doma,nebo na firmě, ale z finnančních důvodů to nedělají.

                8. Presne tak. Kdyz ma nabijecku za pausal u prace tak to tam da
                  Presne tak. Kdyz ma nabijecku za pausal u prace tak to tam da na 8hodin. Na tohle ty nabijecky nejsou mysleny

                9. A jak by sis to predstavoval technicky? Zdaleka ne vzdycky je
                  A jak by sis to predstavoval technicky? Zdaleka ne vzdycky je kolem druhe parkovaci misto, kam dosahne DC kabel.

                10. No prave to je chyba jak ty nabijecky umistuji. Dve mista by
                  No prave to je chyba jak ty nabijecky umistuji. Dve mista by mely byt minimum a ctyri optimum. A kabely tak dlouhe aby vystacily na kazde misto. Je to prece v jejich zajmu kdyz chteji prodavat elektrinu. I u benzinek uz vsude jsou hadice na phm a je jedno zda ke stojanu prijedu zleva ci zprava a kde mam tankovaci vicko.

                11. Ale hadice jaksi s vetsi delkou nemaji vetsi ztraty (ktere
                  Ale hadice jaksi s vetsi delkou nemaji vetsi ztraty (ktere jako zakaznik platim).

                12. Kolik to udela kdyby pridali 2m? Mohou dat silnejsi kabel. Ty
                  Kolik to udela kdyby pridali 2m? Mohou dat silnejsi kabel. Ty nove 150kw asi take nemaji 3x tlustsi kabel

                13. Podle mě je ztráta na 1 metru kabelu při plném proudu 125A
                  Podle mě je ztráta na 1 metru kabelu při plném proudu 125A cca 11W
                  počítám vedení 1m tj 2 metry tam a zpět kabel je cu 50mm2.

                  Takže ztráta na kabelu je naprosto zanedbatelná , spíše půjde o tu cenu kabelu ,ale je fakt že o metr dva je klidně můžou dělat delší.

                  Za hodinu dobíjení plným výkonem by se na 5 metrovém kabelu ztratilo 0,055 Kwh proudu tj. ujetí asi 500 metrů průměrným elektro autem.

                14. Tak energeticky ta ztráta za hodinu nabíjení je ekvivalent
                  Tak energeticky ta ztráta za hodinu nabíjení je ekvivalent 5ml benzínu něco jako když od pistole ukápne. Horší to bude s tou ztrátou až do elektrárny když je třeba 100-200 Km daleko …

                15. Ale do ty elektrarny to bezi po dratech stridavym a treba i
                  Ale do ty elektrarny to bezi po dratech stridavym a treba i 150kv

                16. V tom případě blbě, otázka byla jen nastavit stanici tak,
                  V tom případě blbě, otázka byla jen nastavit stanici tak, že když bude vozidlo na 80% tak by ho prostě jen přerušila nabíjení. Trojčata to umějí standartně a to jsou to 10 let vývojově stará vozidla.

                17. To by mel na konec fronty i kdyby tam byl.
                  To by mel na konec fronty i kdyby tam byl.

                18. Uplně normálně. Prostě nouzovým vypínačem.
                  Pokud se

                  Uplně normálně. Prostě nouzovým vypínačem.
                  Pokud se bavíme o rychlonabíjení, tak prasárna v první řadě je, když tam někdo nechá auto víc než hodinu a nenechá tam telefon.
                  To je totiž absolutní bezohlednost.
                  Podle tebe já na něj mám brát ohled a on na mě ne ???!!!
                  V tom případě v klidu vypnout, cucnout si co potřebuju a znovu mu to zapnu.
                  Pokud tam ale někdo stojí méně než čtyřicet minut, souhlasím s tebou.
                  Všechno je to pánové o ohleduplnosti a o ničem jiném.
                  A pro Dave – máš asi neskutečnou smůlu, já tohle řešil za dva roky třikrát a vždy v pohodě.

                19. Nouzovým vypínačem to snad ne. to by se mohlo brát jako
                  Nouzovým vypínačem to snad ne. to by se mohlo brát jako zneužití toho vypínače, to je jako by jste ve vlaku zatáhl za záchranou brzdu, když si zapomenete před zastávkou zmáčknout tlačítko 🙂

                  Navíc když mu to pustíte vlastním čipem a nezná tu fintu s nouzovým vypínačem , tak si to neodpojí a musí volat na linku.

                  Jako souhlasím ,že by tam ty lidi měli nechávat číslo a nějaké slušné jednání, ale já bych se nikomu auto neodvážil odpojovat sám. Max bych to řešil přes linku poskytovatele, musí se s tím když je tak málo nabíječek počítat, že cesta občas trvá dýl.

                20. Nezlob se na mě, jsem pro slušnost v každém případě.
                  Nezlob se na mě, jsem pro slušnost v každém případě. Ale na hrubej pytel hrubá záplata.
                  A pokud stojan někdo blokuje a já spěchám, jsem v nouzi.
                  Zkus to někdy řešit přes hotlajn, ale obrň se trpělivostí.

                  Jestli je někdo nezdvořák a sobec (nabíjí přesčas, nenechá telefon a kašle na ostatní) a nezná, jak ty říkáš fintu, tak ať si tam zavolá a oni mu to poradí. Ale jsi asi poslední, kdo to nezná.
                  Navíc nezapnout mu znova nabíjení by byla sobeckost zase z mé strany.
                  TELEFON vše pořeší, přátelé.

                21. A zapnes mu to na svuj ucet i tehdy, kdyz nemas pausal, ale
                  A zapnes mu to na svuj ucet i tehdy, kdyz nemas pausal, ale platis za minutu?

                22. Noooooo, jasněěěěěě. Ale mám paušál.
                  Mimochodem

                  Noooooo, jasněěěěěě. Ale mám paušál.
                  Mimochodem například na slovači u ZSE mají ve smlouvě, že pokud bude čip použit pro nabití jiného než ve smlouvě uvedeného vozu, je to důvod k ukončení smlouvy.

                23. A tak bych řekl, že když mám zespodu na víku nabíjení
                  A tak bych řekl, že když mám zespodu na víku nabíjení (na Leafu, takže je to k přečtení) nálepku se jménem a telefonním číslem, je to asi docela praktické a férové vůči ostatním. Takhle by to mohli mít všichni.
                  Rozhodně mě neurazí, když budu mít 35 % a někdo bude potřebovat cucnout 10 minut a zas jet, tak když mi zavolá a domluvíme se, že mě na chvíli odpojí a pak zase připojí. Chápu, že někomu vadí nabíjení do (skoro) plna, ale berte to tak, že pokud stojím s Leafem 24kWh u nabíječky v Jihlavě a potřebuju do ČB, nemám jinou šanci než nabít na 94 % (kdy vypne nabíječka) a velice volnou nohou jet do ČB. Až bude nabíječka v J. Hradci, velmi rád budu nabíjet jen na 80 %.

                24. Tel číslo. Domluva. To je to oč tu běží. Sme kurňa
                  Tel číslo. Domluva. To je to oč tu běží. Sme kurňa ludé, či ne, chlopi ??!!!
                  A esi potřebuješ dobít do plna, ták tož to dobíj, no. Hlavně že sa domluvíme.

                25. Jo presne tak. Jedes okolo potrebujes 5kw za par minut a je
                  Jo presne tak. Jedes okolo potrebujes 5kw za par minut a je tam tesla na 3hodiny.

                26. Nabíječka, když nabije EV do plna (80-94-100%), tak EV
                  Nabíječka, když nabije EV do plna (80-94-100%), tak EV vypne nabíječku, pak v klidu vytáhnete ten konektor.

                  Nikam volat nemusí, ta operátorka to stejně předá technikovi a ten s tím nic neudělá a on už bude dávno pryč.

                  Jiná věc je když to někdo vypne dřív, třeba mě tak stejně ten konektor z mého auta nevytáhne. Nevím proč ale starý e-golf to tak má udělaný a dokonce to ani znovu nespustí, protože se konektor musí vytáhnout a znovu zastrčit aby se dalo znovu nabíjet.

                27. Dobrá, tobě to Luky vypínat nebudu. ::-)))
                  Dobrá, tobě to Luky vypínat nebudu. ::-)))

                28. Nojo jezdim 4-5t km mesicne a nemam moznost dobijeni pres noc.
                  Nojo jezdim 4-5t km mesicne a nemam moznost dobijeni pres noc. Tak holt natrefim na hodne podivnych lidi.

                29. Ano. Mluvim ale o zpomaleni nabijeni ke konci. To uz s rychlo
                  Ano. Mluvim ale o zpomaleni nabijeni ke konci. To uz s rychlo nabijenim nema nic spolecneho. Dotahnout cca 85-100% je podobna doba jako z 20-80%.Ano ted to ani nejde jinym chipem shodit. Takze tech nabijecek budou muset za stavajicich pravidel postavit daleko vic. Staci 3 Tesly a stojan je na 8-9hodin obsazena.

            2. jj to mohu jen potvrdit. A to jste ještě dost slušnej.
              jj to mohu jen potvrdit. A to jste ještě dost slušnej. myslím si že je dost různých „desater“, jak se chovat na nabíječce. A pokud se někdo chová jak prase, tak je na odstřel! Na rybí polévku se chystám na Staromák také, když to vaří takovej mist kuchař, snad mě to někdy vyjde. Není to jen pro bezdomovce a rád jim přidám klidně nějakou korunu!

            3. No já cca před měsícem dostal kartáč na Zličíně u
              No já cca před měsícem dostal kartáč na Zličíně u Globusu. Přijedu s prázdným Leafem, v autě dvě řvoucí děti a nervózní žena, spěcháme, znáte to. A stojí tam Ioniq nabitý již na cca 85%. Říkám si, to je u Ioniqu tak 200km, to musí stačit. Už to nabíjelo dost pomalu. Tak jsem si ve vypjaté situaci dovolil jeho nabijení přerušit a zapnout svoje. Pán přišel a dost se hněval, že prý potřebuje 95%, protože jede daleko. Dlouhou jsem přemýšlel, jestli jsem to dělat měl nebo neměl…? Každopádně já velmi nerad nechávám auto na DC bez dozoru a když už od něj odejít musím, tak za stěračem nechám papírek s informací o tom, kolik potřebuji procent a že pak mě klidně můžou odpojit, to kdyby dělal každý, tak by se asi ušetřilo dost nepříjemných situací. Přijde mi, že EV už si dnes kupují nejen nadšenci ale už i lidé, kteří chtějí prostě jezdit levně (nejlépe zadarmo) a ti bývají zpravidla dost nepříjemní:-(

              1. Problem je ze ty pravidla nikdo neresi. Chtelo by to nejake
                Problem je ze ty pravidla nikdo neresi. Chtelo by to nejake obecne pravidla zavest.
                Zvlastne u tech kde je to zdarma nebo na chip.
                Rychlonabijecka je od slova rychle tzn myslim si ze kdyz je auto nabite na 80% a probiha uz pimale nabijeni tak je duvod nabijeni prerusit. Jin

                1. Čím by jste definoval výraz „probiha uz primale nabijeni“?
                  Čím by jste definoval výraz „probiha uz primale nabijeni“?

                2. Sorry, pomale nabijeni. Kdyz to ma pres 80% a ukazuje to
                  Sorry, pomale nabijeni. Kdyz to ma pres 80% a ukazuje to zbyvajicich 20% za hodinu.

                3. Jsou auta, která nabíjí rychle až do 94%, např. Ioniq
                  Jsou auta, která nabíjí rychle až do 94%, např. Ioniq (viz. můj příspěvek výše).

                4. No prave. K tomu ty Tesly co dobiji do 100%. Otazka je komu na
                  No prave. K tomu ty Tesly co dobiji do 100%. Otazka je komu na to sahnout pri jakych procentech.

                5. Jezdil jsem MiEVem, kde i těch 10 (při znovuspuštění od
                  Jezdil jsem MiEVem, kde i těch 10 (při znovuspuštění od 80% do 90%) na DC je 3x více než 3 na AC, zvláště, když fakt u těchto malobaterkáčů potřebujete opravdu každý kilometr dojezdu.

                6. To jo. Malobaterkace neresim. A jak sam rikate priznovu
                  To jo. Malobaterkace neresim. A jak sam rikate priznovu zapnuti. Mluvim spis o tech co to tam nechaji na DC tri hodiny nebo pul dne.

                7. Znovuzapnutí – každé auto a každá nabíječka to mají
                  Znovuzapnutí – každé auto a každá nabíječka to mají různé. Ano většinou je to kolem 80%. Malobaterkáč se nabije rychle ať je to do 80% nebo do 90% a majitel je většinou přítomen, neb nabíjení je otázkou několika minut (10-30min.) Přichází ale doba, kdy budou běžné 60-ky baterky a ty se budou na DC do 80% nabíjet cca 1,5 hodiny…
                  On už i Leaf s 40-kou tam bude hodně přes hodinu…

                8. Ano. Protoze soucasne nabijecky zvlaste ABB do auta 50kw
                  Ano. Protoze soucasne nabijecky zvlaste ABB do auta 50kw netlaci ani na zacatku nabijeni

                9. Ale tlačí 🙂 mám to změřené u IONIQa i u MiEVa.
                  Ale tlačí 🙂 mám to změřené u IONIQa i u MiEVa.

                10. Mam citroen c zero a nissan nv200 a pada tam na zacatku 40kw a
                  Mam citroen c zero a nissan nv200 a pada tam na zacatku 40kw a pak to jde dost dolu

                11. Nějak Vám nerozumím – napíšete „soucasne nabijecky
                  Nějak Vám nerozumím – napíšete „soucasne nabijecky zvlaste ABB do auta 50kw netlaci ani na zacatku nabijeni“ a teď píšete, že Vám to od začátku jede naplno „padá tam na začátku 40kw a pak to jde dost dolu“…
                  Vaše dvě auta ani ve špičce nikdy nepojedou 50, ale max. 43,2 (360V x 120A). U c-zera to pojede takto max. 43,2 do 50% a pak se sníží na 35 a postupně to rychle klesá na 25, 22 až 11 v 80%.
                  NV200 neznám, ale předpokládám, že to bude podobné.
                  IONIQ nabíjí jak upřesnil „modenaboy“ 5-77% 72kW, 77-83% 56kW, 84-94% 23kW. U nás na ABB je ale maximum 50kW (400V*125A).

                12. Ano tak podobne to funguje. Okamzita kontrola kolik to nabiji
                  Ano tak podobne to funguje. Okamzita kontrola kolik to nabiji je u Siemensu ve stodulkach kde to prubezne ukazuje proud ampery a vykon. Jenom.jsem chtel rict ze za celkovy cas treba 12min do C zera nedostanu 8kw ani nahodou. Takze ten vykon nabijecky je teoreticky. Spis je skoda ze nabijecky neumi davat 2x dc najednou i s tim ze by se o tech tzv 50kw podelily 2 vystupy. V podstate jsou ty nabijecky tak delane aby moc proudu vice autum nedali. Presne jak rikate – s c zerem tam clovek uz jenom spackuje na dc a nic moc do nej netece pritom kdyby nabijecka byla udelana na dva souvasne dc vystupy tak by umela davat do dvou aut. Ale to je hudba budoucnosti. Zatim je i problem aby u kazde nabijecky byly treba 4nabijeci mista a dostatecne dlouhe kabely. Staci pak kdyz si tam nekdo odlozi na pul dne auto a i kdyz je nabite tak dalsi dve se ke stojanu nevejdou.

                13. U c_zera nejde tak o nabíječku, ale o auto, které do sebe v
                  U c_zera nejde tak o nabíječku, ale o auto, které do sebe v rozsahu 50-100% víc nepustí. V rozsahu 0-50% nabijete velmi rychle i 8kW za těch 12 minut (teoreticky i za méně). Prakticky ale přijedete k nabíječce a máte tam 2-3 čárky a nabíjíte do 80% (13 čárek) a jste tam půl hodiny pro 10kW…

                14. Ted bmw i3. Stoji na nabijecce 2hod 11min nabil 12kw a ma 94%.
                  Ted bmw i3. Stoji na nabijecce 2hod 11min nabil 12kw a ma 94%. Do konce do 100% pise 94min. Odepnout?

                15. Pokud nabíjí na DC, tak je to špatně – neměl by takto
                  Pokud nabíjí na DC, tak je to špatně – neměl by takto nabíjet.
                  Z uvedených hodnot si myslím, že není připojen na DC, ale na AC…

                16. Stoji na dc ccs. Takze? Dal si v nastaveni naschval pomale
                  Stoji na dc ccs. Takze? Dal si v nastaveni naschval pomale nabijeni?

                17. U nejakeho auta jde nastavovat rychlost DC nabijeni?
                  U nejakeho auta jde nastavovat rychlost DC nabijeni?

                18. Ano jde to v i3 nakonfigurovaz ale jestli tam nejakej jouda
                  Ano jde to v i3 nakonfigurovaz ale jestli tam nejakej jouda stoji na dc 2 hodiny tak bych ho nakop .

                19. Tak jeste update- v aute to je takto:
                  Nabijeni doma tri

                  Tak jeste update- v aute to je takto:
                  Nabijeni doma tri rezimy- Maximalni, Omezeny,Nizky
                  Nabijeni u AC rychlanabijeci stanice dva rezimy : Maximalni a Omezeny

                20. AC rychlonabíjecí u BMW znamená 1x32A nebo u novějších
                  AC rychlonabíjecí u BMW znamená 1x32A nebo u novějších 3x16A.
                  Ovšem u DC už nic nejde změnit.
                  Proto není možné stát tři hodiny s i3 na CCS. Leda by bylo -20 stupňů a baterie se bránila nabíjení.

                  U Ioniqu jde měnit i u DC.

                21. Musím Vás opravit u DC to nelze.
                  Musím Vás opravit u DC to nelze.

                22. Stejne jako Lada nize si myslim, ze DC u Ioniqa nejde menit.
                  Stejne jako Lada nize si myslim, ze DC u Ioniqa nejde menit. Pouze AC nabijeni 1/dodanou 230V nabijeckou nastavit proud na 9/8/6 A v aute (maximalni/redukovane/minimalni) a potom 2/nabijeni pres Mennekes kabel jde nastavit dve urovne (moznosti jsou „maximalni a dale „redukovane“ – a to je stejne, jako „minimalni“).

                23. DC – rychlonabíjení stejnosměrným proudem.
                  AC – popalé

                  DC – rychlonabíjení stejnosměrným proudem.
                  AC – popalé nabíjení střídavým proudem přes palubní nabíječku.
                  (Ano, umí-li AC 43kW jako Chameleon u Zoe, tak je to AC rychlé nabíjení.)
                  První případ co uvádíš je přes dodanou cestovní nabíječku.
                  Druhý případ je nabíjení u sloupku mennekess.
                  Třetí případ je pak rychlonabíjení DC (CCS) bez možnosti nastavení.

                24. Nevím, že by to mělo možnost nastavovat rychlost
                  Nevím, že by to mělo možnost nastavovat rychlost nabíjení na DC.
                  Zde by asi odpověděl někdo s i3-kou, proč mu to tak dlouho nabíjí.

                25. Myslím že záměr má být – když rychlost klesne pod
                  Myslím že záměr má být – když rychlost klesne pod 22kW/h (například).
                  Ale i zde je problém – když „pospíchám“ a „potřebuji“ každý kilometr je pro mě i 10+kW stále rychlonabíjení :-/

              2. Ioniq nabíjí na DC do 94% v kuse. Do 80% jede plným
                Ioniq nabíjí na DC do 94% v kuse. Do 80% jede plným výkonem a pak polovičním. Do 80% to trvá 20 minut a nabije to 15 kWh (30min pokud jste až v červeném a nabíjíte téměř od nuly).
                Od 80% do 94% to trvá vždy 8 minut. Takže když tam bylo 85%, tak by se to samo odhadem za 4 minuty ukončilo na 94%. V té době to nabíjelo stále rychleji než ten Leaf… To jste ale nemohl vědět, takže to píši jako osvětu.

                1. Ioniq od 80% do 94 nabíjí pořád 23kW.
                  Ioniq od 80% do 94 nabíjí pořád 23kW.

                2. Však jsem psal, že nabíjí stále rychle, takže děkuji za
                  Však jsem psal, že nabíjí stále rychle, takže děkuji za potvrzení.

                3. To nebyla kritika, ale doplnění o čísla.
                  5-77% 72kW,

                  To nebyla kritika, ale doplnění o čísla.
                  5-77% 72kW, 77-83% 56kW, 84-94% 23kW.

            4. Ta poznámka nakoniec-palec hore :)) To musí byt fak magor,
              Ta poznámka nakoniec-palec hore :)) To musí byt fak magor, ked sa mu 2 hodiny čakania na ušetrených 5€ oplatí. Zrejme ani netuší akú má čas cenu. A fulovať to na 100% len preto, že to je zadarmo sa mu bohato „vyplatí“ na baterke. Ach jaj…
              Ako tu kolega nižšie písal aj ja dávam číslo za sklo pre strýčka náhodu, a dobrý nápad že to doplním aj o cielové %
              Číslo za sklo dávam odvtedy, čo som zistil po návrate k autu, že chudáčisko chalan s Nissanom sa chcel pripojiť na ChaDeMo a ja som už asi 20 minut mal svoj štandartný limit 80%, len on sa bál (možno ani nevedel, že sa to z adaptéra dá vybrať) ma odpojiť. Za tých 20 minut by mal možno aj nabité. Dovtedy som takú situáciu nezažil, tak som to potom riešil z číslom za oknom. Ak by mi aj niekto zavolal, že sa potrebuje súrne nabiť, tak by som určite prerušil nabíjanie a nemám s tým problém.

              1. Problem je nyni na CEZ stojanech kde se to spousti chipem ze
                Problem je nyni na CEZ stojanech kde se to spousti chipem ze to ani nejde prerusit s vyjimkou hard tlacitka. A nektera auta tahaji az do 100% a to uz velmi pomalu. Chtelo by to apelovat na lidi aby si nastavili dobijeni do 80% rychle a pak aby se nabijeni ukoncilo.

Napsat komentář