Volvo Trucks podepsala klíčovou dohodu s norskou společností Brønnøy Kalk AS o poskytování prvního komerčního řešení autonomní přepravy pro transport vápence mezi povrchovým dolem a nedalekým přístavem.
foto: Volvo Trucks
Řešení pro Brønnøy Kalk AS spočívá v přepravě vápence šesti autonomními nákladními vozidly Volvo FH na pětikilometrovém úseku vč. průjezdu tunely mezi samotným povrchovým dolem a drtírnou. Testování uvedeného řešení již částečně úspěšně proběhlo a bude pokračovat až do konce roku 2018, aby řešení bylo kompletně připraveno k provozu do konce roku 2019.
Dohoda navazuje na úspěšné projekty automatizace zahrnující dobývání nerostů, sklízení cukrové třtiny a svoz komunálního odpadu. Toto komerční řešení je nicméně pro Volvo Trucks mezní premiérou. Namísto pouhého nákupu autonomních nákladních vozidel si Brønnøy Kalk pořizuje řešení přepravy – konkrétně přepravu vápence mezi dvěma průmyslovými centry.
foto: Volvo Trucks
„Z našeho pohledu jde o významný krok,“ říká Raymond Langfjord, výkonný ředitel dolu. „Konkurence v našem oboru je velmi vysoká. Neustále hledáme cesty k dlouhodobému zvyšování efektivity i produktivity a držíme se jasné vize využívání nových technologických příležitostí a digitálních řešení. Hledali jsme spolehlivého a pokrokového partnera, který by sdílel naše zaměření na trvalou udržitelnost a bezpečnost. Přechod na autonomní provoz výrazně zvýší naši konkurenceschopnost na náročném globálním trhu.“
foto: Volvo Trucks
„Jsme hrdí na to, že dokážeme nabídnout autonomní řešení, které naplní náročné požadavky našich zákazníků z pohledu bezpečnosti, spolehlivosti a ziskovosti,“ komentuje Claes Nilsson, prezident společnosti Volvo Trucks. „Globální potřeby v sektoru dopravy se neustále rychle mění a celé odvětví žádá nová a vyspělá řešení k udržení náskoku před konkurencí. Naším cílem je stát na čele vývoje produktů a služeb, abychom dokázali na tyto požadavky reagovat,“ pokračuje Claes Nilsson.
foto: Volvo Trucks
Součástí dohody je ujednání, na jehož základě si zákazník kupuje komplexní službu dopravy a platí za každou přepravenou tunu nákladu.
Jelikož jsem z oboru, rád odpovím na většinu otázek.
Jelikož jsem z oboru, rád odpovím na většinu otázek.
Řidičů stejně ubývá. Není jich dostatek pro trh a o kvalitě ani nemluvím. Když se bavím s 50 ti letým borcem, člověk čumí, co se všechno v té době dělo, co museli umět a znát.
Dnes každé 21 leté ucho co mu někdo zaplatí papíry si hraje na truckera, ale sám neví, co to je poloměr zatáček nebo setrvačná síla.
Než autonomní vozy nahradí řidiče, bude to ještě pěknou řádku let trvat. Dokonce si myslím, že se toho ještě nedožijeme. Důvod je jednoduchý. Legislativa a vláda. Není ani vůle něco měnit, na něco se chystat.
A až toto nastane, stejně ten autonomní kamion dojede tu dálku do firmy, kde to bude muset někdo zaparkovat. A pokud ne zaparkovat, tak minimálně nasměrovat na správnou bránu, otevřít, naložit a vyložit. V tuto chvíli není vyvinutá technologie na nakládání nadrozměrů, těžkých věcí a podobně. I tady to Volvo musí naložit inteligentní strojník, který se vyzná v rozložení váhy. A co takhle cisterny a rozvoz paliva či jakékoliv kapalné látky? (potravinové cisterny a pod?)
A i přes toto všechno zde bude muset být nějaký dálkový velín, kde budou programátoři / řidiči řídit ručně vůz na dálku v případě nerozeznání značek, objížděk či nehod.
Stejně jako stále budou muset existovat výjezdní skupiny, které přijedou za vozem, který bude mít poruchu v pitomém čidle, takže nebude moci bezpečně pokračovat dále.
Nejblíže k autonomnímu řízení mají pendl kamiony. Jako zde, jako mají pošty, balíkovky a podobně. Někdo ho naloží a „vyšle“. V cíli si ho někdo „chytí“ a provede, co bude potřebovat. Ale stále budou potřeba řidič na lokální rozvoz. A ten někdo bude muset být vždy řidič. Jak systém pozná, že se mu vlní návěs kvůli špatnému rozložení váhy? Tento systém ještě neexistuje ani pro normální řidiče.
A v neposlední řadě. Kdo z vás někdy zabředl do šoférské branže? Kdo ano, tak víte, že do 50ti % firem se žádná autonomka nedostane. Úzské neoznačené cesty, lesní cesty, tam, kudy vede navigace nemožno projet s velkým vozem, serpentiny, co se jezdí na dvakrát, nepředvídatelné si povětrnostní problémy (závěj na silnici, černý led), které dovede rozpoznat jenom zkušený řidič a i méně zkušený zde havaruje.
Můj názor je:
„Než budeme řešit, že nebudou mít řidiči co žrát, už žádná nebudou a zavedení autonomní dopravy bude jediná volba, jak nenechat skolabovat zásobovaci systém.“
+1
No já z oboru nejsem, ale myslím, že mám rozum to co mi
+1
No já z oboru nejsem, ale myslím, že mám rozum to co mi vyrostlo na krku a naprosto ve všem s vámi souhlasím. Přesně můj názor.
Tohle je asi cílová skupina, kde autonomní řízení
Tohle je asi cílová skupina, kde autonomní řízení začne. Stále stejná trasa, uzavřená odlast, kde nechodí chodci. O ostatních vozidlech může předem vědět. Ideální prostor na testování a další vývoj.
Ropy a LPG pro Evropu na 40 let
Ropy a LPG pro Evropu na 40 let 😉
e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/koncern-bp-spustil-tezbu-v-novem-lozisku-za-miliardy-potrva-ctyri-dekady-1353883
A co budou řidiči žrát když jim vezmete práci? Kdo bude
A co budou řidiči žrát když jim vezmete práci? Kdo bude tu armádu nezaměstnaných platit? Nějaké sociálně funkční řešení znáte? Nebo se budete divit že když přijdete domů, tak tam máte holobyt, protože si to někdo vybral?
Řidiči budou přece vyrábět ty autonomní systémy :-))
Řidiči budou přece vyrábět ty autonomní systémy :-))
Již jsi se někdy bavil s řidičem? Čest vyjimkám, ale
Již jsi se někdy bavil s řidičem? Čest vyjimkám, ale žádní ajnštajnové to nejsou. A co se týče té výroby, zkus si vygůglit jak je to s výrobou Simatiků v Siemensu. Kromě ředitele a sekretářky tam moc personálu není.
Je to trochu off, ale vzpomněl jsem si, jak za boševika
Je to trochu off, ale vzpomněl jsem si, jak za boševika vymyslela nějaká stranická hlava, že SONP Kladno bude převážet taveninu ve speciálních šamotových kontejnerech z místa A do místa B. Trvalo to asi 20 minut a nesmělo to zatuhnout, jinak byla škoda dost vysoká. Na trase byly 2 nechráněné železniční přejezdy. Sehnali zkušené chlapy od volantu. Pak povolali nějakou psycholožku. Testy neudělal ani jeden. Byl u toho jeden účetní, který měl těm komikům připravit finanční rozvahu. Ten člověk by se dnes uživil skvěle na burze, měl schopnost počítat z hlavy poměrně složité výpočty.
No a tenhle člověk domlouvá té vztekající se psycholožce, aby těm chlapům tu práci dala. Nakonec se domluvili, že si dají test na trojčlenku z matematiky (součást IQ testu, krterý tam měla připravený) a když vyhraje, tak ty chlapy na tu práci pustí. Nejen, že psycholožka nevyhrála, ale nevešla se ani časového limitu pro vyřešení všech úloh. 🙂
Řidiči budou hlídat ty potměšilé roboty. To bude život.
Řidiči budou hlídat ty potměšilé roboty. To bude život. Televize, svačinka kafíčko, nohy nahoře…
Přesně tak.
Účetních taky ubylo, když za ně dnes
Přesně tak.
Účetních taky ubylo, když za ně dnes počítají počítače. :o)
Co se účetních týká, řekneme si za 5 let, souhlas?
Co se účetních týká, řekneme si za 5 let, souhlas?
No, už aby to bylo. Sehnat dneska kvalitního účetního, to
No, už aby to bylo. Sehnat dneska kvalitního účetního, to je bojovka.
Po EET bude logicky nabídnuto vedení účetnictví na webu
Po EET bude logicky nabídnuto vedení účetnictví na webu finanční správy. A jelikož tam povedou zdarma účetnictví malí, tak budou mít výhodu že k nim nebudou chodit kontroly. Data budou onlajn započítána mezi subjekty. Ǔčetní nebudou potřeba. Bude stačit když do systému bude z firmy mít přístup skladník na příjmu a obchodník který dohodnul obchod. Finančák si daně sám strhne z účtu……
Pokud by mi to nabídli, tak to beru. Ale to nenabídnou.
Pokud by mi to nabídli, tak to beru. Ale to nenabídnou.
Sežerou tebe, pěkně na cibulce 🙂
Sežerou tebe, pěkně na cibulce 🙂
Budou dělat, to co dělají dnes spojovatelky, voraři,
Budou dělat, to co dělají dnes spojovatelky, voraři, ponocný, punčochář,kartáčník, krupař, drnomistr, doručovatel telegramů, svačinář, topič, dojička…. 🙂
No jo, jenže to jsme přecházeli z ekonomiky výroby na
No jo, jenže to jsme přecházeli z ekonomiky výroby na ekonomiku služeb. Jaká ekonomika nás čeká? Ekonomika finančních letadel? Již dnes chce každý být rentiérem a burzy ovládají počítače s výhodou těch, které mají nejkratší datovou linku do datacentra burzy.
Ne každý má žaludek na to být obchodníkem. A proč taky dnes v době íšopů?
Pánové co bylo zvládáte, ale náznak nějaké profese vzniklé v nedávné době (5-10 let) která nejde vyřešit umělou inteligencí?
Youtuber? Kontraktor? Manažer SEO, virtuální asistent,
Youtuber? Kontraktor? Manažer SEO, virtuální asistent, designér bytů a zahrad.. ale třeba takový elektrikář má před sebou hodně práce.
dyzajnér bytů a zahrad je zde staletí, takže nic.
dyzajnér bytů a zahrad je zde staletí, takže nic. Elektrikář – no aspoň něco pro nás zbylo. Ostatní jaksi nevím k čemu by mi byli, platit je nebudu, takže škrtám 😉 Prostě nic nového užitečného. Co bych byl ochoten platit.
To je právě ta věc. Za co tedy budete utrácet? Dneska se
To je právě ta věc. Za co tedy budete utrácet? Dneska se utrácí za služby. Uživit se dá třeba i hraním her, natáčením videí, streamováním, šitím kvalitních modelů ve spojení s internetem je dneska něco zcela jiného než byly švadleny historie.
Nicméně skutečná obecná UI nás nahradí úplně všechny, včetně elektrikářů, takže se nebojte, to dopadne na všechny. Ty dnešní UI, což jsou jen trochu lepší cvičené neuronové mapy, nikoho nenahradí. Ostatně, nedaří se jim to ani u překladačů. Všichni neustále básní, jak si překladatelé budou muset balit šunky. No nebudou. Jsem překladatel a nic si nebalím, protože UI, i když se zlepšuje, je stále ještě zatraceně daleko od cílové pásky.
Musím jíst, pít, vylučovat, občas se umýt, stát mne
Musím jíst, pít, vylučovat, občas se umýt, stát mne donutí být oblečen a mělo by mi být teplo (neměla by mi být zima). A kde na to vezmou ti nezaměstnaní peníze? Dnes se tomu v ČR smějete, ale stačí se podívat do Španělska na procento nezaměstnaných mladých lidí do 30. let. Ano žádný tam mladý nemigruje k nám robit což taky svědčí o tom, že dobře ví že zde dřeme obrazně za hrst rýže na den.
V DE se zbaví výroby Prasatů a naši předáci a diskutující většina tomu tleská jak jsme dobří. Jenže voni si v DE zavedou do výroby elektromobily, výrobu akumulátorů a stejně jako Filips v Hranicích až skončí éra spalování (5-10let) nám zamávají, seberou zbytky dividend a už je zde nikdo neuvidí. To potom budou zastánci plynoprdů stát s otevřenou tlamou ze které se bude linout už jenom smrad. Nebudou mít slov, protože nebudou chápat jak zbytek světa může být tak blbý, že na tu elektromobilitu skočil.
Nezaměstatný Španělé se začali stěhovta do svejch
Nezaměstatný Španělé se začali stěhovta do svejch bejvalejch kolonií a tam na někoukali jak z jara co tam dělaj, když pro byli ty kolonie po staletí jen póvl a teď najednou jsou jim dobrý :)))
Španělky hned vyštípali cizí prostitutky aby měli na žvanec.
Evidentně vám chybí fantazie. A jen sobecky
Evidentně vám chybí fantazie. A jen sobecky předpokládáte, že se všechno bude dít jen podle toho za co vy jste ochoten platit. Ne svět se opravdu netočí kolem vás. A jestli budete pod mostem, nebo rentier (mimochodem, to chtěl být každý vždycky), je všem ve světě úplně fuk.
Hláška že „ty a ty lidi nebudou mít co žrát“ omýlají lidi pořád dokola. Místo aby se poučili z historie, že je to pořád stejné akorát v bledě modrém, tak si myslíte, ano opět sobecky, že v době ve které žijete je to jiné, že před tím byla ekonomivka v2, dnes je to prý jiné!
Omyl dneska stejně jako před 100 lety je princip úplně stejný.
Základ je ten, že vůbec nevíte co bude za 10 let, za 20 let za 50. To si nikdo neumí představit. Před 50 lety nikdo netušil, že se bude vydělávat hraním her na počítači, o miliardových ziscích na nějakém internetu nemluvě. O virtuálním světě jako je internet, facebook, kde so točí tolik miliard, nikdo nic netušil. A kdyby jste jim to říkal, tak by vás zavřeli do blázince.
Princip je stejný, to co si myslíte, že dnes nemůže být jiné, bude za 50 let úplně, ale úplně jinak! A budete čumět jako tele na nové vrata jak!
Stejný princip je i u toho jak rodiče říkají: „jo za mlada to bylo jiné, to dnes ti mladí jsou holota a nic neumí“. Tahle hláška je na tom úplně stejně jako s tím že „popeláři nebudou mít co žrát“. Opakuje se stále do kola a furt a furt.
A přitom se stačí podívat do historie na fakta a hned člověk vidí, že je to jen trolling nic víc.
+111111
Mohu se zeptat kdo byl, nebo co dělal „drnomistr“?
+111111
Mohu se zeptat kdo byl, nebo co dělal „drnomistr“? 🙂
Jinak ano lidi jsou pomatený a hlášky typu „řidiči nebudou mít co žrát“ se objevují stále a stále dokola. A ono kupodivu nic, nic se nestalo…..
Dnes nahrazuje kafilérní box. Asi tak nějak.
Dnes nahrazuje kafilérní box. Asi tak nějak.
Pohodny, antoušek neboli ras. Sbíral a likvidoval uhynulá,
Pohodny, antoušek neboli ras. Sbíral a likvidoval uhynulá, zatoulaná a nakažená zvířata. Velká rasovna bývala v Praze na Kavčích horách, v místech dnešní hasičárny a její komín ne vidět na kdejaké pohlednici z té doby.
http://www.svejkmuseum.cz/blog/rasovna.htm