Výroba elektromobilu Hyundai Kona Electric (test) začala už letos v květnu, ale pouze malosériově stovky kusů. Už minulý měsíc ale Hyundai vyrobil 4600 kusů.
foto: Hyundai
Právě dostupnost elektromobilu Hyundai Kona Electric považovali mnozí za jeho největší slabinu. To by se teď mělo změnit s tím, jak v jihokorejských továrnách Hyundai začíná výroba stoupat.
Hyundai se zaměřuje, podobně jako Tesla s elektromobilem Tesla Model 3, nejprve na výrobu výkonnější a dražší 64kWh verze elektromobilu Kona Electric. Dojezd této verze dosahuje 482 km WLTP, ale běžně lze přesáhnout 500 km.
Kromě elektromobilů Tesla jde o jedno z prvních elektroaut, která toto, navíc v rozumné cenové hladině, umožňují. Není proto divu, že o auto je zájem jak v Evropě, tak v USA. Většina prvotní produkce směřovala, a to není žádné překvapení, do Norska.
To auto se 64kWh baterií do určité míry postrádá
To auto se 64kWh baterií do určité míry postrádá ekonomický smysl – je výrobcem prezentováno jako auto do města (de facto nemá kufr, šílená středová konzole je při delší jízdě velmi nepříjemná,…) a přitom má dojezd přes 400 km. Těšil jsem se na ni, ale po skvělém ioniqu mne kona docela zklamala.
Jinak, kdyby to někoho zajímalo, tak tady jsou docela
Jinak, kdyby to někoho zajímalo, tak tady jsou docela pěkná videa s Konou. I srovnání 64 kWh a 39,6 kWh verze.
https://www.youtube.com/user/TVRcube/videos
Je ale zajímavé že třeba 39.6 kWh verze dělá v UK pouze 2 % prodejů modelu. (podle chlápka z YT výše).
Nabídka baterie s menší kapacitou je určitě dobrý nápad. Alespoň bude větší nabídka Kony Electric v inzerátech, autobazarech.
Už jsem se bál, že navýšení výroby bude á la VW eGolf
Už jsem se bál, že navýšení výroby bude á la VW eGolf z 36 na 72 a ejhle, 4600 ks vychází na +-150 na kalendářní a +-219 na pracovní den. To už se dá, byť díky poptávce je to stále málo.
Ptal jsem se na esalonu na dostupnost a bylo mi řečeno, že
Ptal jsem se na esalonu na dostupnost a bylo mi řečeno, že dodací lhůta je cca. 7-8 měsíců po podpisu závazné objednávky a složení zálohy. A taky zaznělo, že není problém výroba samotného auta, ale dodávka baterek.
Mě dealer z Žebráku, co tam vystavoval, řikal
Mě dealer z Žebráku, co tam vystavoval, řikal 5-6měsíců. Asi si dělal srandu, každému dal jiný počet měsíců. Dealer od Nissanu tvrdil, že je v ČR na skladě 26 ks leafů a není si možné nevybrat, odběr do týdne.
OT: cena e-nira na holandských i rakouských stránkách byla
OT: cena e-nira na holandských i rakouských stránkách byla zveřejněna. Lze i nakonfigurovat. Jsem zvědavý na českou cenu, snad to nebude nepříjemné překvapení jak je zvykem…
Přepočet z eur na kia.at to vychází cca. 950 000 – 1 250
Přepočet z eur na kia.at to vychází cca. 950 000 – 1 250 000 KČ dle verze motoru a baterky a výbavy.
Dnes už by neměl být problém si auto koupit i v
Dnes už by neměl být problém si auto koupit i v kterékoliv jiné zemi EU.
Presneeeeee. ;o) Ofiko i u nas, lec hlavne o tom nikde
Presneeeeee. ;o) Ofiko i u nas, lec hlavne o tom nikde nemluvit. ;o) Natoz to davat na svoje stranky. U dealera vam ale reknou, ze objednat si ho fakt muzete.
Jinak ted jsem si hral s konfiguratorem na Rakouskych strankach a je to velmi vtipne. Vesmes jsou jen balicky Titan/Silber/Gold/Platin, ktere obsahuji urcitou vybavu. Neco jako zakladni vybava, dalsi je pak napr + vyhrivane sedacky, navigace, parkovac zadni. Dalsi balicek je +vetsi navigace, led svetla, JBL audio, parkovac zadni a predni. atd. atd. atd.
Muzes si zvolit tedy balicek a pak uz jen barvu laku, barvu sedacek a u nejvyssich balicku i panorama strechu. Krome laku pak vse za 0,- Ecek. ;o) Barva 150E bila, 600E – stribrna, seda, modra, 700e – cerna.
Mne vysla konfigurace 64kwh, balicek gold, barva seda, panorama – 46.090,- s DPH 20%
Takze 1.198.340,- s dani, tj. 998.617,- bez DPH. Cena presne
Takze 1.198.340,- s dani, tj. 998.617,- bez DPH. Cena presne na CR dotaci. ;o) Myslite, ze se mi prihlasi do vyberka. ;o)
Jo a jeste dovetek. Prodejce ze zastoupeni Kia v CB se divil,
Jo a jeste dovetek. Prodejce ze zastoupeni Kia v CB se divil, ze se na e-niro uz jen u nej pta uz treti clovek a ze zjisti cenu, dodani, … Uz je to mesic a jeste se neozval. Nebudu ho ale podezdrivat, ze auto nechce prodat. Asi ztratil na me cislo. Az pojedu kolem, tak se ho zeptam, co zjistil. ;o)
Je to první rozumné elektroauto. Teď jen zlevnit, zvětšit
Je to první rozumné elektroauto. Teď jen zlevnit, zvětšit a vyrobit jich víc.
Jsem pyšný že mám Hyundai.
Má to jenom malý kufr, a v podstatě celý je to na Čechy
Má to jenom malý kufr, a v podstatě celý je to na Čechy malý, plus na zadní sedačky si pořádně nemůžou sednout dospělí, protože místo na nohy pod předními sedačkami zabírají průduchy klimatizace.
Problém místa na zadních sedačkách je i u mnohem
Problém místa na zadních sedačkách je i u mnohem větších aut… viz např. Auto e-tron… tam si sednou jen dva dospělí a nemluvně.
V e-tronu jsem neměl problém ani vzadu uprostřed, u všech
V e-tronu jsem neměl problém ani vzadu uprostřed, u všech jinech modelů včetně modelu 3 jsem ve vešel jedině po ulomení své hlavy 🙂
eniro bude lepsi. ;o) Cekam na nej. Vetsi kufr, vic mista
eniro bude lepsi. ;o) Cekam na nej. Vetsi kufr, vic mista uvnitr. Podivejte se na porovnani vnitrnich rozmeru a kufru.
A bude se Kia Niro vyrábět na Slovenku nebo kde? A a taky
A bude se Kia Niro vyrábět na Slovenku nebo kde? A a taky pojedou jak tesla 5-10K z pásu týdně? Jinak tady je pěkné srovnávací videjko.. https://www.youtube.com/watch?v=DvrL3Ya1pIE
OFF: Nemáte někdo video z toho synchronizovaného „mávání
OFF: Nemáte někdo video z toho synchronizovaného „mávání křídly“ z E-salonu ? Viděl jsem to dopolední a to se moc nepovedlo myslím. Bylo jich odpoledne více než 11 ? Poslali vzkaz Elonovi? Nějaké foto z dronu všech těch Tesla aut co byly na parkovišti ? Díky.
Odpoledne (kolem 14 hod.?) jich tam, dle mého názoru, nebylo
Odpoledne (kolem 14 hod.?) jich tam, dle mého názoru, nebylo 11, ale méně.