Za říjen 2018 se v Číně prodalo asi 119 400 aut do zásuvky. To je meziroční nárůst o 85 % a tržní podíl 5,8 %.
foto: BAIC
Prodeje pomohl vystřelit zejména nový elektromobil BAIC EC-Series s 30kWh baterií. Ten sám si připsal 20 648 kusů. Následovaly v západním světě stejnětak prakticky neznámé plug-in hybridy a elektromobily jako BYD Tang PHEV (6037), BYD Yuan EV (5803), Hawtai EV160 (5736) nebo Chery eQ (5547).
Důležité je, celkové letošní prodeje aut do zásuvky v Číně dosáhly už 751 000 za prvních deset měsíců (tržní podíl 3,6 %). Snadno by se tak mohlo stát, že na konci roku 2018 se budou blížit 1 milionu. Prodeje v posledních měsících roku totiž bývají v Číně nejvyšší.
To na obrázku skutečně vypadá jako ideální podoba
To na obrázku skutečně vypadá jako ideální podoba rodinného elektroauta za půl milionu.
Jinak do toho článku se hodilo dát, kolik je v Číně příští rok to nařízené minimum na trhu myslím 10%, když minulý měsíc dosáhli 5,8%.
Ale budou tam nějaké přepočty a bonusy, takže reálně by mělo automobilkám stačit do 8% podílu při dnes prodávaném složení.
Nedaří se mi dohledat ten článek, ale vím, že to bylo
Nedaří se mi dohledat ten článek, ale vím, že to bylo jak píšete přes nějaké přepočty stylem Plug-in <10 kWh 1 bod, Plug-in >10 kWH 2 body, BEV <40 kWH 5 bodů, BEV >40 kWH 10 bodů. Takže reálně opravdu bude stačit mít menší jednotky procent EV.
Kolik z toho jsou čisté BEV?
Kolik z toho jsou čisté BEV?
Většina.
Většina.
Číslo by bylo tak nějak lepší. 🙂
Číslo by bylo tak nějak lepší. 🙂
Klikněte na odkaz na zdroj, tak je všechno přehledně
Klikněte na odkaz na zdroj, tak je všechno přehledně odlišené
Baterie elektromobilu se dá zregenerovat. Kia na to má
Baterie elektromobilu se dá zregenerovat. Kia na to má zařízení:
autonaelektrinu.cz/aktuality/268-baterie-elektromobilu-se-da-zregenerovat-kia-na-to-ma-zarizeni
Hradec Kralove a pak smer Jaromer a Nachod nema zadnou
Hradec Kralove a pak smer Jaromer a Nachod nema zadnou rychlonabijecku ani v roce 2018 ? Kde jsou ty slibovane stanice CEZ a EON ?
Myslim ze zrovna v Hradci uz jsou 2 tak nesirte bludy, diky
Myslim ze zrovna v Hradci uz jsou 2 tak nesirte bludy, diky
V Hradci je rychlonabijecka u centraly CEZ, ale pak tim smerem
V Hradci je rychlonabijecka u centraly CEZ, ale pak tim smerem k Orlickym horam (Nachod) uz nic nenachazim. Mennekesy nepocitam do rychlonabijecek. Pokryti vsech okresnich mest melo byt uz davno.. Hlavne, ze se dotuje tezba uhli.. Na kolik takova rychlonabijecka prijde, na 100 tisic nebo vice?
Něco mezi 250 a 650 tisíci, záleží na množství v jedné
Něco mezi 250 a 650 tisíci, záleží na množství v jedné objednávce.
Tohle by mohla řešit legislativa, ať všichni pumpaři,
Tohle by mohla řešit legislativa, ať všichni pumpaři, kteří chtějí prodávat ropácké pohonné hmoty povinně instalují min. jednu rychlonabíječku, pokud by u všech benzinek byla i CHAdeMO+Combo nabíječka, tak má elektromobilita vymalováno..
Pumpaři nabíječky nestaví, protože se jim to nevyplatí,
Pumpaři nabíječky nestaví, protože se jim to nevyplatí, ekonomicky. U jednoho stojanu by se jim za den otočilo pár aut. Srovnejte to s tím cvrkotem u stojanů s PHM…
Povinně jim to dávat zákonem je blbost. Oni by to nedotovali, zaplatil by to zákazník, ale ne ten elektrický zákazník. Smiřte se s tím, že vás není tolik, aby se vyplatilo stavět nabíječku na každém rohu. A zvlášť, když spousta elektromobilistů má představu, že to nabíjení bude zdarma.
áno klasická byznysová ruka trhu to nerozhýbe, proto tu
áno klasická byznysová ruka trhu to nerozhýbe, proto tu máme EU a její dotace a nařízení díky za ně jak na tu ropnou pakáž 😉
vidíš tu modrou nálepku na krabici s hvězdičkama, ne to
vidíš tu modrou nálepku na krabici s hvězdičkama, ne to nejsi ve snu ftáku :))))
touchit.sk/na-slovensku-pribudne-ultrarychla-nabijacia-stanica-pre-elektricke-auta-15-minut-nabijania-postaci-na-400-km-jazdy/203586
A co kdyby tech pet elektromobilistu, kteri potrebuji
A co kdyby tech pet elektromobilistu, kteri potrebuji rychlonabijecku zrovna v „pr*eli“ Xyz kazdy dal 200 tisic a zridili si ji tam (a platili realne naklady na jeji provoz)?
Jo aha, ale to uz by nebylo (skoro) zadarmo (cti: zaplaceno nekym jinym)…
EDIT: mozna by to ani nemuseli platit cele, splachlo by se to nejakou dotaci.
Nevidim problem to zadotovat z nejakeho EU fondu. Idealne
Nevidim problem to zadotovat z nejakeho EU fondu. Idealne kazdy pumpar s benzinem by musel dodelat nabijecku ze zakona. Treba auto mycka se urcite min. vyrovna nakladum na takovou EV nabijecku. Luky system ma uz i ty levnejsi cinske rychlonabijecky a EVMapa umozni zasitovani do zavedeneho systemu zpoplatneni. Urcite se naklady na takovou rychlonabijecku vlezou do 200 tisic.
švícarský TERRA od půl mega soudruhu a víc studuj
švícarský TERRA od půl mega soudruhu a víc studuj 😉
new.abb.com/ev-charging/products/car-charging/multi-standard
kcc-hho.webnode.cz/supercharger/dobijeci-stanice/
Těžba uhlí se dotuje leda na Slovensku.
V Česku jsou na
Těžba uhlí se dotuje leda na Slovensku.
V Česku jsou na těžbu surovin včetně uhlí kromě běžných ještě dodatečné daně kolem 5-10% z tržní ceny.
Plus na rozdíl od Západu se tady musí platit reálné částky do fondů na závěrečné zahlazení.
To není daň, to je poplatek za to, že stát, který je
To není daň, to je poplatek za to, že stát, který je správcem našeho společného majetku (tj. mimo jiné všech nerostných surovin) dovolí těžařům si je vytěžit a se ziskem prodat.
Zeptej se v ČEZu a v EONu. Pak nám dej vědět.
Zeptej se v ČEZu a v EONu. Pak nám dej vědět.
áááno východní čechy je elektromobilní díra. Jelikož
áááno východní čechy je elektromobilní díra. Jelikož se tahle trasa primárně používá na zběsilé relí kradených autopopelnic z germánije do polandu, vrchnost usoudila že netřeba elektrifikovat 😉
1) Hradecka čezka u nádraží by jakštakš šla, sice se na ní často čekají fronty a není kam na kafe, ale lepší jakdrátem dovoka ftýdle krájský díře 😉
2) Hradecký Lidl výpadovka na Brno s díky zabodovala, to je pojistka, je ale dost daleko od severního tranzitu 😉
Toť vše na cestě do Krakonoš. S i3 brambo to máš tak tak do Vrchlabí
evmapa.cz/cez-benzina-vrchlabi
A proto preferuj 300km dojezdu TESLA JEDINĚ SRAČKY UTOPÍ FBAŽINĚ a můžeš ještě na 4x Tesla HPWC u Koruny v Auparku 😉
evmapa.cz/hradec-kralove-aupark
evmapa.cz/
kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/
Číňan s 30kWh baterkou za 600tis a za rok VW 60kWh za
Číňan s 30kWh baterkou za 600tis a za rok VW 60kWh za 500tis? Ještě stále tomu někdo věří?
Osobně tipuju, že VW nabídne skutečně elektromobil za
Osobně tipuju, že VW nabídne skutečně elektromobil za půl mega, ale pod jménem Škoda e-citigo s 30 kWh baterií. Nevěřím tomu, že by za ty peníze nabidli větší auto, navíc s větší baterií.
Mnohé tomu nasvědčuje.
Mnohé tomu nasvědčuje.
za 500k tam bude ta 18kWh verze baterie z eUpu 🙂
za 500k tam bude ta 18kWh verze baterie z eUpu 🙂
Nejspis nabidnou neco takoveho, ale jeste se budeme divit cim
Nejspis nabidnou neco takoveho, ale jeste se budeme divit cim to zase zabijou. Mozna to bude mit pomalou nabijecku, nebo rychlou, ktera se bude prehrivat, nebo s topenim ktere baterku vycucne za pul hodiny.
Zabijou to už tím, že je to eCity. Taková fabie by
Zabijou to už tím, že je to eCity. Taková fabie by výrobně mohla být dražší o … 50tis? A už by to bylo použitelné auto, ne parodie pro dva.
O eFabii si muzeme nechat jenom zdat. Optimalni EV by bylo
O eFabii si muzeme nechat jenom zdat. Optimalni EV by bylo neco ve forme Octavie 1 Combi s 45kWh baterkou. To bych mozna bral radeji nez TM3. A taznym zarizenim klidne s omezenim na 750kg.
Tak vám sa zachcelo neskripleného EV ?! No TUDLE !!!
Tak vám sa zachcelo neskripleného EV ?! No TUDLE !!!
VW ohlasil auto s 60 kWh za 500 000 na pristi rok? Z toho co
VW ohlasil auto s 60 kWh za 500 000 na pristi rok? Z toho co rikali cekame spise neco s 50 kWh za 800 000…. a v roce 2020 ne 2019
na slovensku skúsilipredávať čínske autíčka, lenže
na slovensku skúsilipredávať čínske autíčka, lenže keď rozpustili (dhadujem že nie všetky) náklady do ceny, asi veľa nepredali. chceli oklamať legislatívu a tak kupujúci nedosiahli na dotácie. napríklad pri objednávke smarta z ceníkovej ceny 23k€ bolo 15k€ s dph.