Čína letos sahá po milionu aut do zásuvky, říjen opět rekordní

Za říjen 2018 se v Číně prodalo asi 119 400 aut do zásuvky. To je meziroční nárůst o 85 % a tržní podíl 5,8 %.

Elektromobil BAIC EC-Series je na čínském trhu podobným zjevením, jako na americkém (a brzy evropském) Tesla Model 3. Pomáhá zejména velmi zajímavá cena v přepočtu $25 000 před dotacemi.
foto: BAIC

Prodeje pomohl vystřelit zejména nový elektromobil BAIC EC-Series s 30kWh baterií. Ten sám si připsal 20 648 kusů. Následovaly v západním světě stejnětak prakticky neznámé plug-in hybridy a elektromobily jako BYD Tang PHEV (6037), BYD Yuan EV (5803), Hawtai EV160 (5736) nebo Chery eQ (5547).

Důležité je, celkové letošní prodeje aut do zásuvky v Číně dosáhly už 751 000 za prvních deset měsíců (tržní podíl 3,6 %). Snadno by se tak mohlo stát, že na konci roku 2018 se budou blížit 1 milionu. Prodeje v posledních měsících roku totiž bývají v Číně nejvyšší.

32 Comments on “Čína letos sahá po milionu aut do zásuvky, říjen opět rekordní”

  1. To na obrázku skutečně vypadá jako ideální podoba
    To na obrázku skutečně vypadá jako ideální podoba rodinného elektroauta za půl milionu.

    Jinak do toho článku se hodilo dát, kolik je v Číně příští rok to nařízené minimum na trhu myslím 10%, když minulý měsíc dosáhli 5,8%.
    Ale budou tam nějaké přepočty a bonusy, takže reálně by mělo automobilkám stačit do 8% podílu při dnes prodávaném složení.

    1. Nedaří se mi dohledat ten článek, ale vím, že to bylo
      Nedaří se mi dohledat ten článek, ale vím, že to bylo jak píšete přes nějaké přepočty stylem Plug-in <10 kWh 1 bod, Plug-in >10 kWH 2 body, BEV <40 kWH 5 bodů, BEV >40 kWH 10 bodů. Takže reálně opravdu bude stačit mít menší jednotky procent EV.

      1. V Hradci je rychlonabijecka u centraly CEZ, ale pak tim smerem
        V Hradci je rychlonabijecka u centraly CEZ, ale pak tim smerem k Orlickym horam (Nachod) uz nic nenachazim. Mennekesy nepocitam do rychlonabijecek. Pokryti vsech okresnich mest melo byt uz davno.. Hlavne, ze se dotuje tezba uhli.. Na kolik takova rychlonabijecka prijde, na 100 tisic nebo vice?

          1. Tohle by mohla řešit legislativa, ať všichni pumpaři,
            Tohle by mohla řešit legislativa, ať všichni pumpaři, kteří chtějí prodávat ropácké pohonné hmoty povinně instalují min. jednu rychlonabíječku, pokud by u všech benzinek byla i CHAdeMO+Combo nabíječka, tak má elektromobilita vymalováno..

            1. Pumpaři nabíječky nestaví, protože se jim to nevyplatí,
              Pumpaři nabíječky nestaví, protože se jim to nevyplatí, ekonomicky. U jednoho stojanu by se jim za den otočilo pár aut. Srovnejte to s tím cvrkotem u stojanů s PHM…

              Povinně jim to dávat zákonem je blbost. Oni by to nedotovali, zaplatil by to zákazník, ale ne ten elektrický zákazník. Smiřte se s tím, že vás není tolik, aby se vyplatilo stavět nabíječku na každém rohu. A zvlášť, když spousta elektromobilistů má představu, že to nabíjení bude zdarma.

                1. vidíš tu modrou nálepku na krabici s hvězdičkama, ne to
                  vidíš tu modrou nálepku na krabici s hvězdičkama, ne to nejsi ve snu ftáku :))))

                  touchit.sk/na-slovensku-pribudne-ultrarychla-nabijacia-stanica-pre-elektricke-auta-15-minut-nabijania-postaci-na-400-km-jazdy/203586

            2. A co kdyby tech pet elektromobilistu, kteri potrebuji
              A co kdyby tech pet elektromobilistu, kteri potrebuji rychlonabijecku zrovna v „pr*eli“ Xyz kazdy dal 200 tisic a zridili si ji tam (a platili realne naklady na jeji provoz)?
              Jo aha, ale to uz by nebylo (skoro) zadarmo (cti: zaplaceno nekym jinym)…
              EDIT: mozna by to ani nemuseli platit cele, splachlo by se to nejakou dotaci.

              1. Nevidim problem to zadotovat z nejakeho EU fondu. Idealne
                Nevidim problem to zadotovat z nejakeho EU fondu. Idealne kazdy pumpar s benzinem by musel dodelat nabijecku ze zakona. Treba auto mycka se urcite min. vyrovna nakladum na takovou EV nabijecku. Luky system ma uz i ty levnejsi cinske rychlonabijecky a EVMapa umozni zasitovani do zavedeneho systemu zpoplatneni. Urcite se naklady na takovou rychlonabijecku vlezou do 200 tisic.

        1. Těžba uhlí se dotuje leda na Slovensku.
          V Česku jsou na

          Těžba uhlí se dotuje leda na Slovensku.
          V Česku jsou na těžbu surovin včetně uhlí kromě běžných ještě dodatečné daně kolem 5-10% z tržní ceny.
          Plus na rozdíl od Západu se tady musí platit reálné částky do fondů na závěrečné zahlazení.

    1. áááno východní čechy je elektromobilní díra. Jelikož
      áááno východní čechy je elektromobilní díra. Jelikož se tahle trasa primárně používá na zběsilé relí kradených autopopelnic z germánije do polandu, vrchnost usoudila že netřeba elektrifikovat 😉

      1) Hradecka čezka u nádraží by jakštakš šla, sice se na ní často čekají fronty a není kam na kafe, ale lepší jakdrátem dovoka ftýdle krájský díře 😉

      2) Hradecký Lidl výpadovka na Brno s díky zabodovala, to je pojistka, je ale dost daleko od severního tranzitu 😉

      Toť vše na cestě do Krakonoš. S i3 brambo to máš tak tak do Vrchlabí

      evmapa.cz/cez-benzina-vrchlabi

      A proto preferuj 300km dojezdu TESLA JEDINĚ SRAČKY UTOPÍ FBAŽINĚ a můžeš ještě na 4x Tesla HPWC u Koruny v Auparku 😉

      evmapa.cz/hradec-kralove-aupark

      evmapa.cz/

      kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

    1. na slovensku skúsilipredávať čínske autíčka, lenže
      na slovensku skúsilipredávať čínske autíčka, lenže keď rozpustili (dhadujem že nie všetky) náklady do ceny, asi veľa nepredali. chceli oklamať legislatívu a tak kupujúci nedosiahli na dotácie. napríklad pri objednávke smarta z ceníkovej ceny 23k€ bolo 15k€ s dph.

Napsat komentář