Šéf automobilky Renault-Nissan Carlos Ghosn byl zatčen kvůli podvodům, dostane vyhazov

Carlos Ghosn je příznivcům elektromobility znám jako ten, kdo velkou měrou přispěl ke vzniku elektromobilu Nissan Leaf. Teď byl ale v Tokiu zatčen kvůli údajným finančním machinacím.

Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan (do které nově patří také Mitsubishi)
foto: Renault

Carlos Ghosn a Greg Kelly, další vysoký manažer, jsou obvinění z chybného informování tokijské burzy o svých příjmech, zneužívání firemního majetku a mnoha dalších přečinů. Akcie automobilky se v reakci na nejnovější zprávu propadly o více než 11 %.

Hiroto Saikawa, výkonný ředitel Nissanu, proto navrhne Ghosnovou i Kellyho odvolání. Ghosn je přitom považován za zachránce značky Nissan před bankrotem, který jí v roce 1999 hrozil.

28 Comments on “Šéf automobilky Renault-Nissan Carlos Ghosn byl zatčen kvůli podvodům, dostane vyhazov”

  1. vydělával v letech 2011 až 2015 kolem $15.000.000 ročně
    vydělával v letech 2011 až 2015 kolem $15.000.000 ročně 😉 tj.
    300 MEGA CZK ročně
    25.000.000 CZK měsíčně
    1.250.000 CZK denně
    125.000 CZK na hodinu :)) tak to se už nedivím proč LEAF je sračka :))))))))))))))))))

    e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/svatba-ve-versailles-domy-v-tokiu-nebo-parizi-co-si-poridil-sesazeny-zachrance-nissanu-1353866

  2. Ve skutečnosti jde o vnitropodnikovej puč – ta zdánlivá
    Ve skutečnosti jde o vnitropodnikovej puč – ta zdánlivá špína, co na něj vytáhli, není nic jinýho, než běžná praxe. Tohle v Japonsku dělá každá větší firma, protože to jinak prostě nejde. Jde spíš o závist a touhu po moci ze strany Hirota Saikawy. Je to podrazák a ta jeho rádoby-tiskovka podle toho taky vypadala. Celou dobu jen házel špínu na Carlose, strašně mu vadí, že má tak velkou moc a že má enormní příjmy, který překračujou mnohonásobně japonský standardy. Ze strany Hirota je cítit nejen závist, ale i rasismus a nenávist, to je celý.

    1. S tím rasismem by to sedělo, oni tak Japonce vychovávají
      S tím rasismem by to sedělo, oni tak Japonce vychovávají odjakživa, že jsou nadřazeni zbytku Asiatů, přičemž ostatní kontinenty pro ně už vůbec neexistují.
      Např. se ženami mají problém neustále, kdekoliv mají fabriku (u nás třeba TPCA). Ne jako Arabi, že by je rovnou strkali do pytle, nepouštěli samotné ven na ulici nebo zakazovali řídit auto atp., ale cítíte to jak při jednání s nimi, tak s Korejci a třeba Číňany, že žena je nic.
      A hlavně, v Japonsku a velké části Asie se hraje na neztracení tváře. Takže pokud tam navíc ještě neasijský míšenec, jímž Ghosn je, dorazil a dokázal zachránit fabriku navzdory domácím matlalům, co do té doby byli za hvězdy, mají tisíc důvodů ho nenávidět z principu.

  3. do 270% předluženýho rejžadla s úchylným národem se
    do 270% předluženýho rejžadla s úchylným národem se neměl srrr. od 2sv jsou to levá ruka amerikánce s tradičním banzajvole :))

    a elektromobily na rejžáckých ostrovech jen simulovali, mají flustrace z kdysi elektronický velmoci, bejvávalo ;)))

  4. Libanonskej Brazilec co prošel celej svět, dotáh to až do
    Libanonskej Brazilec co prošel celej svět, dotáh to až do Japonska a tam ho zatkli.
    Cestou postavil na nohy jihoamerickou divizi Michelinu, v severní Americe k tomu přibral Uniroyal, pak zachránil Renault i Nissan a udělal z toho kolos. Japonce donutil mluvit anglicky a dokázal z mezinárodních týmů vytěžit maximum. V roce 2007 se rozhodl narvat 5 miliard $ do Renault-Nissan iniciativy ZeroEmission a pak začal asi jako jedinej dinosaur velkovýrobu elektroaut v době kdy si Tesla dovolila postavit velkýho sedana což je vidět ve filmu The revenge of the electric car. 26:04
    https://www.youtube.com/watch?v=ru89x1jmpq4#fauxfullscreen
    Nakonec ke kolosu přifařil i Mitsubishi po tom co podvádělo se spotřebou. Byl několikrát manažerem/podnikatelem roku. V Japonsku se stal celebritou a byla o něm vydána manga.
    Chtěli ho do GM i do Fordu. Po záchraně Renaultu mu řikali „Le cost killer“, po vzkříšení Nissanu zase „Mr. Fix It“.
    Rober Levelyn s ním dělal rozhovor když ho vezl autem v jednom ze svých Fully Charged videí v roce 2011.
    https://youtu.be/anMAn089sC0

    1. no jasně tu armádu nezaměstnaných po něm už neřešil
      no jasně tu armádu nezaměstnaných po něm už neřešil ;))) a megaloman to byl! A Makronka mu to spojování zatrhla heč

      e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/svatba-ve-versailles-domy-v-tokiu-nebo-parizi-co-si-poridil-sesazeny-zachrance-nissanu-1353866

  5. Musel něčím příšerně naštvat japonské manažery.
    Asi

    Musel něčím příšerně naštvat japonské manažery.
    Asi uvažoval o plném sloučení Nissanu a Mitsubishi, kde by jich minimálně třetina dostala vyhazov.
    A kdyby to bylo nejefektivněji, jen jako značky pod centrálním koncernem Renault po vzoru Volkswagen, tak dvě třetiny 🙂

      1. Například u Olympusu.
        Bývalí manažeři Olympusu mají za

        Například u Olympusu.

        Bývalí manažeři Olympusu mají za účetní podvod zaplatit miliardy
        https://www.novinky.cz/internet-a-pc/436585-byvali-manazeri-olympusu-maji-za-ucetni-podvod-zaplatit-miliardy.html

        další japonské podvody

        Mitsubishi bude stát podvod se spotřebou paliva 11,5 miliardy korun
        http://www.auto.cz/mitsubishi-stat-podvod-spotrebou-paliva-11-5-miliardy-korun-95989

        výrobce uhlíkových vláken
        Japonská Toray Industries přiznala falšování údajů
        https://www.investicniweb.cz/news-japonska-toray-industries-priznala-falsovani-udaju/

        nebo výrobce oceli Kobe Steel dodával Toyotě, Boeningu i jinejm šunty
        Kobe Steel lhala i o kvalitě výrobků z oceli. Nekvalitní produkty od ní odebíral i Boeing nebo Toyota
        https://byznys.ihned.cz/c1-65914700-skandal-japonske-spolecnosti-kobe-steel-se-rozsiruje-falsovala-data-i-o-klicove-ocelarske-divizi

  6. lenže frantíci zvýšenie prezentujú ako podporu. phm
    lenže frantíci zvýšenie prezentujú ako podporu. phm kupujú „všetci“, nik z nich nechce „za svoje“ podporovať. zvlášť vtedy, keď makron má klesajúcu „obľúbenosť“.
    jednoducho – nemajú takéhofinancministra ako je slovenský. ten zvýšil dane bez zmeny zákonov. https://www.postoj.sk/37248/ako-si-peter-kazimir-za-sedem-rokov-vybudoval-paralelny-danovy-svet

  7. Safra… v létě putoval do vazby šéf Audi Rupert Stadler
    Safra… v létě putoval do vazby šéf Audi Rupert Stadler za manipulaci s emisemi. Koncem října ho podmínečně propustili na kauci . Teď bude po něm palandu zahřívat Carlos Ghosn… Zdá se, že být velkým šéfem je značně rizikový byznys a to nejen v automobilkách …

    1. Tak v podstatě to udělal pro bohatou jadernou přímořskou
      Tak v podstatě to udělal pro bohatou jadernou přímořskou Francii správně, a zároveň je to i jeden z posledních vhodných roků pro zvednutí zdanění nafty.
      Ale za 5-8 let se bude muset stejně kvůli obří nespravedlnosti a poklesu výběru začít přemýšlet o získávání peněz na silnice přez mýtné pro všechny.
      Pak když bude danění paliv zdůvodňované jen CO2 se najednou začně přemýšlet o mnoha podivnostech, jako třeba proč se přežraným globalistům povolila luxusní nulová daň na letecký benzín, a lodní dovoz z druhého konce světa má taky všude podezřele směšné danění spalování.

        1. To se dá říct ve všech oblastech.
          Jenže tady jde

          To se dá říct ve všech oblastech.
          Jenže tady jde jednoduše o záměrnou daňovou podporu globalizace.
          A naopak v EU je nejvíce na světě zdaněna práce místních zaměstnanců, se vším kolem 50%, což je zase jasné daňové škrcení poctivě pracujících původních bílých obyvatel v jejich domovině až k jejich vymírání.
          A na co ty peníze z daní státy EU podezřele nadprůměrně vyhazují? Samozřejěm opět nejvíc ze všech na Zemi financují a dotují globalizační agendu.
          Až už mají čínští dělníci vyšší platy než na východě EU, a nejlepší dávky na světě dostanou Afričané na západě EU.

          1. To tedy nedá. Jde o to, že když zavedete zdanění paliva
            To tedy nedá. Jde o to, že když zavedete zdanění paliva třeba v EU, tak se připravte na to, že tím extrémně zvýhodníte aerolinky pocházející z oblasti mimo EU, protože jejich hlavní HUB bude někde mimo EU = tankovat budou převážně zde a budou mít tedy o tuto daň levnější provoz. Navíc, letadla se nachází v bezcelním prostoru… Tam těžko uplatníte daň.

            1. Letadla, žádné velké zásoby paliva nemají, musí
              Letadla, žádné velké zásoby paliva nemají, musí šetřit váhu.
              Prostě by jen při letech z EU měli palivo o něco dražší a při návratu do EU o něco levnější.
              Stejně je létání jednou z nejméně ekologických věcí s největší stopou CO2 v celém lidském životě, takže čím míň tím líp.
              Klidně bych přidal i nějaký mastný bezpečnostní poplatek, minimálně 100 eur za každé překročení vnějších hranic EU na osobu.

Napsat komentář