Vodíkové auto Mercedes-Benz GLC F-Cell Plug-In Hybrid dorazilo k prvním zákazníkům

Proč dělat věci jednoduše, když to jde složitě! Německý vodíkový plug-in hybrid Mercedes-Benz GLC F-Cell Plug-In Hybrid si i tak umí najít první zákazníky.

První zákazníci v Německu si převzali vodíková auta Mercedes-Benz GLC F-Cell Plug-In Hybrid. Auto nabízí dojezd čistě na elektřinu 51 km (NEDC) díky 13,5kWh baterii (9,3 kWh využitelných). Dojezd na vodík je pak 430 km NEDC, spotřeba asi 1 kg/100 km. Do nádrží se vejde 4,4 kg.

Auto pohání 155kW/365Nm elektromotor s max. rychlostí omezenou na 160 km/h. O nabíjení se stará palubní nabíječka 7,4 kW. Auto bude zprvu k dispozici pouze ve vybraných německých městech, kde je k dispozici vodíková čerpací stanice.

Těch je dnes v celém Německu asi 50, do konce příštího roku to má být 100. Vodíkové auto GLC F-Cell navíc není možné si koupit, ale pouze pronajmout. Od jara 2019 pak bude auto dostupné i přes sedm vybraných dealerů pro krátko- a dlouhodobý pronájem.

Vzhledem k tomu jak omezená bude nabídka Mercedesu, připadá nejen nám, že Daimleru jde v tomto případě spíše o marketing a mnohem větší váhu už dnes přikládá elektromobilům a fosilním plug-in hybridům. Je to ostatně vidět i na rozšiřující se nabídce plug-in hybridních Mercedesů.

tisková zpráva

24 Comments on “Vodíkové auto Mercedes-Benz GLC F-Cell Plug-In Hybrid dorazilo k prvním zákazníkům”

  1. 430 NEDC je méně než 280 EPA, po dálnici pod 250 km a to
    430 NEDC je méně než 280 EPA, po dálnici pod 250 km a to nevím, jestli bych s tím dojel vůbec k nejbližší další vodíkové stanici :-). Pokud to mělo být jen do města, pak by zase stačila větší baterka. Zdá se mi, že Mercedes chce zopakovat totální propadák B Electric Drive jenom na to jde z jiné strany.
    Jinak do článku bych ještě doplnil cenu za pronájem 799 €/měsíc (popravdě jsem čekal víc, tohle asi bude hodně dotované jenom aby nabrali nějaké zkušenosti).

  2. OT
    Poděkování organizátorům e-salonu, moc se nám tam

    OT
    Poděkování organizátorům e-salonu, moc se nám tam líbilo:). E-salon překvapil rozsahem, nic zásadního ze současné elektromobility tam nechybělo. Možnost sednout si do většiny aut včetně Tesly Model 3 bylo super. Škoda, že se na nás nedostala testovací jízda v Tesle, ale s tím se dalo při tom množství lidí počítat. Příště by tam mohlo být i něco z oblasti autonomní jízdy, třeba od Googlu.

  3. OFF: Evropský parlament schválil snížení emisí
    OFF: Evropský parlament schválil snížení emisí nákladních aut o 20% k roku 2025 a 35% k 2030….
    A navíc v 2025 5% a v 2030 20% nově vyrobených náklaďáků musí mít nulové resp velmi nízké emise. (Netuším co se myslí pod velmi nízké…)

    Výrobci už spustili povyk a poplašný kvikot…

    http://www.europarl.europa.eu/news/sk/press-room/20181106IPR18331/european-parliament-backs-co2-emissions-cuts-for-trucks

    resp:

    https://auto.idnes.cz/truck-emise-nakladni-auto-hlasovani-limity-co2-f47-/automoto.aspx?c=A181118_133907_automoto_fdv

      1. Tak nevidim v tom problem, zdrazi se kamiony…. prilepi se k
        Tak nevidim v tom problem, zdrazi se kamiony…. prilepi se k nim baterka, aby mohli sidit homologacni zkousku, jako vsechny hybridy a realita zustane fosilni.

        Mozna trochu te rekuperace z kopce pak pomuze pri jizde do kopce.

        Misto aby rozlisovali nakladni dopravu v mestech a transit, tak z toho udelaji jedno pravidlo pro vsechny. Paskvil, paskvil, paskvil.

      2. vo francii to nie je diskusia, blokujú a nie ukážkovo, ale
        vo francii to nie je diskusia, blokujú a nie ukážkovo, ale skutočne. ak nasierajú VOLIČOV vyššími daňami a prezentujú to ako boj s klimatickými zmenami, za čistý vzduch A ZA ELEKTROMOBILITU, potom budú útočiť na elektromobily ako taxikári na Uber.

        1. Frantíci mají na svou lenost a rozežranost příliš velké
          Frantíci mají na svou lenost a rozežranost příliš velké mzdy, a jejikož platy se moc snižovat nemůžou, protože banksteři co je předlužili od nich potřebují neustále vybírat úroky a udržovat iluzi liberální demokracie, tak je nejjednoduší zvedat daně, a s nimi většinu splácet i investovat do klíčové upadající infrastruktury.

Napsat komentář