Rodina vozů Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan

Po odhalení hatchbacku na letošním ženevském autosalonu a následně kombi s označením Touring Sports v Paříži 2018 se do 12. generace modelové řady Corolla zařazuje tradiční provedení sedan.

Od uvedení v roce 1966 se ve více než 150 zemích celého světa prodalo přes 46 milionů vozidel s proslulým označením Corolla.
foto: Toyota

Nový sedan přináší typicky široký a přikrčený postoj vozů postavených na platformě TNGA (Toyota New Global Architecture) GA-C. Jeho osobitý ráz v rámci rodiny Corolla se však odráží v reprezentativnějším ztvárnění exteriéru s jedinečnou přídí i zádí. K okamžité identifikaci nového sedanu Corolla dále napomáhá unikátní světelný podpis předních a zadních LED světlometů.

Sedan nabídne stejně prostornou kabinu s příkladnou ergonomií jako hatchback a Touring Sports, včetně mimořádně vysoké smysly vnímané kvality a vyspělých technologií. Sedan kromě toho také těží z delšího rozvoru kombi Touring Sports (2 700 mm), což přináší velkorysý prostor pro nohy a vysokou úroveň pohodlí cestujících na zadních sedadlech.

Nová Toyota Corolla: interiér

Nová Toyota Corolla: interiér
foto: Toyota

Z technologických předností v mimořádně kvalitním interiéru jmenujme prvky výbavy zaměřené na pohodlí a funkčnost, jako například bezdrátové dobíjení telefonů, resp. intuitivní kombinaci 8″ dotykového displeje multimédií, 7″ displeje palubního počítače a 10″ projekčního displeje.

Nová aplikace podvozkové architektury GA-C kromě designových rozdílů, umožňujících odlišit sedan, hatchback a kombi ve větší míře než v minulosti, zprostředkuje zajímavější zážitek za volantem. Nižší těžiště, o 60 % vyšší tuhost karoserie a víceprvkové zavěšení zadních kol již ve standardu přispívá k lepšímu jízdnímu chování a stabilitě bez jakýchkoli kompromisů stran jízdy a pohodlí.

Nový sedan Toyota Corolla se bude nabízet ve dvou různých motorizacích. Hybridní systém 1,8 litru s autonomním dobíjením produkuje 90 kW/122 koní. Vůz splňuje veškeré požadavky zákazníků na hybridní pohon Toyota – tichou, intuitivní, agilní a soběstačnou technologii elektrického pohonu bez nutnosti dobíjení ze zásuvky.

Corolla sedan nabídne nízké náklady spojené s vlastnictvím, mimořádně nízkou spotřebu paliva na úrovni jen 4,3 l/100 km dle metodiky WLTP a emise CO2 pouze 98 g/km podle WLTP1 se schopností absolvovat až 50 % cesty při každodenním dojíždění čistě na elektřinu.

Zdokonalený benzínový motor 1,6 litru spojuje dobrou agilitu s hospodárným provozem. Jednotka nabízená v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou nebo bezestupňovým ústrojím CVT disponuje nejvyšším výkonem 97 kW/132 k při spotřebě paliva jen 6,1 l/100 km dle metodiky WLTP a emisích na úrovni pouze 139 g/km podle WLTP .

U modelů na bázi architektury TNGA je prioritou nejvyšší úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti. Výjimkou není ani nová Corolla v provedení sedan, vybavená již ve standardu vyspělými funkcemi a systémy nejnovějšího paketu Toyota Safety Sense.

Rodina vozů Toyota Corolla

Rodina vozů Toyota Corolla
foto: Toyota

Součástí nového paketu aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense je předkolizní bezpečnostní systém (PCS) s funkcí rozpoznávání chodců ve dne i v noci (a identifikací cyklistů za denního světla), adaptivní tempomat (ACC) s podporou celého rozsahu rychlostí, systém pro hlídání jízdních pruhů (LDA) s asistentem řízení (SC), systém rozpoznávání dopravních značek (RSA) a automatické přepínání dálkových světel (AHB).

Kromě toho uvádí nový asistent pro sledování jízdních pruhů (LTA) jako pokročilý systém na podporu řízení. Je-li zapnutý adaptivní tempomat (ACC) se systémem LTA, technologie pomáhá jemnými zásahy do řízení udržovat vozidlo uprostřed jízdního pruhu, a to i v táhlých obloucích na dálnici.

Evropská verze Toyoty Corolla v provedení sedan, vyráběná v tureckém závodu TMMT (Toyota Motor Manufacturing Turkey), se začne prodávat v prvním čtvrtletí roku 2019.

tisková zpráva

39 Comments on “Rodina vozů Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan”

  1. Dobrý den, nové hybridní modely budou daleko
    Dobrý den, nové hybridní modely budou daleko efektivnější. Například Camry bude umět kombinovat elektromotor s benzínem i při rychlosti 125 Km/h. Což daleko více pokryje běžnou jízdu. Tak jak teď uměly hybridy šetřit nejvíce ve městech při rychlostech do cca 70 dle modelu a kombinovat to na co zrovna jedeme v poměru 50:50 tak teď když tu bude umět i při vyšších rychlostech bude super. Každému doporučím se s tím svést. Výkon 180k se zrychlením cca 8s je fajn a navíc i zvukový projev při lineárním zrychlování je jiný nežli u starších generací. Nové hybridní modely jsou ještě více ,,elektromobily s autonomním dobíjením“ nežli byly a to pořád za zajímavější cenu nežli jen vozy do zásuvky.

      1. Jestli mate zajem mohu Vam ji mezi prnimi objednat. Novinarum
        Jestli mate zajem mohu Vam ji mezi prnimi objednat. Novinarum bude cena ofiko vcetne vybav prezentovana tento ctvrtek. Ucast novinaru je maximalni a budou se ucatnit vsechny redakce, ktere maji s vozy co docineni. Zajem o tento vuz je obrovsky. Jestli mate zejem o vice informaci tak vam je rad osobne sdelim ale prozatim jen osobne. Ve ct se doctete vsude vice 😉

    1. Jo, viděl jsem. Možná je to nefér – získávát za
      Jo, viděl jsem. Možná je to nefér – získávát za doporučení Tesly lidem, kteří si to auto koupí, nový model této značky. Je to ale něco jako taková reklama. Protože Bjorna sledují také lidi a ti, př. bohatší Němci, Amíci a spol., tak si Teslu koupí, nebo ji někomu doporučí. Bohužel se stále bavíme o malé skupině nadšenců do elektromobility.

      Ostatní se o elektrická auta vůbec nezajímají, nebo jsou proti nim. Dále topí uhlím, dřevem a zemním plynem a životní prostředí je jim ukradené. Bohužel.

      Co takhle dát do rádia a televize reklamu na nějaké EV? Lidé by se o to začli zajímat, shánět si informace a prodeje by hodně narostly.
      To ale nikdo z těch mocných nesmí dopustit a tak rozšíření elektromobilů bude v budoucnu hodně pomalé.

      1. Myslím si, že reklama je to poslední, co je teď potřeba.
        Myslím si, že reklama je to poslední, co je teď potřeba. Reklama je o přetahování zákazníků od jedné automobilky k druhé, o ničem jiném, rozhodně ne o globálním navýšení prodejů. Jediné, co by to teď způsobilo je prodloužení čekací doby z 1 roku třeba na 2 (Kona, eGolf…). Největší reklama je stejně, že soused bledne závistí (a ne ten televizní, ale reálný).
        Globální prodeje EV rostou v průměru o 60 % ročně, přidejte k tomu zvyšující se průměrnou kapacitu baterie a postupný přechod k čistým BEV (BEV:PHEV v roce 2016 50:50 a letos už 55:45) a máte zhruba +100 % navýšení produkce baterií každý rok. Nemyslím si, že by to šlo ještě rychleji (důvodů je více, třeba jenom otevření nového těžařského dolu je záležitost 5-10 let). Tedy o něco rychleji by to mohlo jít, ale to by musel z automobilek stavět baterkárny taky někdo jiný než Tesla a BYD.
        A reklama se taky musí rozpočítat mezi vyrobená auta a to s max. kapacitou v jednotkách tisíc měsíčně není úplně rentabilní. Vemte si třeba VW – má dražší baterie (+100 tisíc/auto), platí dealerům (+50 tisíc/auto) a ještě k tomu by platil reklamu (+50 tisíc/auto) a do toho všeho chce prodávat o 300 tisíc levněji než Tesla. V součtu to máme půl milionu, tak to by mě fakt zajímalo, kde tyhle peníze vykouzlí. Ale to jsem trochu odbočil :).

              1. Díky za připomenutí, na tuhle jsem úplně zapomněl. Tak
                Díky za připomenutí, na tuhle jsem úplně zapomněl. Tak to se VW omlouvám, tohle považuju za nejlepší reklamu na EV co kdy kdo vymyslel. Škoda jen, že si s e-Golfem i na domácí půdě v prodejích nechat natrhnout prdel Francouzem.

  2. Auris v sedanu. V Americe sedany končej, Ford je dokonce už
    Auris v sedanu. V Americe sedany končej, Ford je dokonce už přestane vyrábět, ale v Číně frčej vo 106. Dinosauři pro Čínu vytvořej sedan z čehokoliv to jen jde i kdyby to byla sebevětší pitchovina. Dokonce i z Mercedes Maybachu SUVéčka. Opravdu zrůda k pohledání. ha ha ha :)))))
    http://www.autonews.com/article/20180424/COPY01/304249983/beijing-auto-show-mercedes-mayback-electric-suv-concept

    1. To je přímo na teorie o spiknutí spaloavčů. No posuďte
      To je přímo na teorie o spiknutí spaloavčů. No posuďte sami:
      Dokud mělo ZOE 22 kwh baterku, mělo palubní nabíječku 43 kW, ale stojany s Mennekes kabely s výkonem 43 kW prakticky nebyly. Pak se začaly objevovat (u nás třeba trojkombinace na rychlonabíječkách Lidlu, kde není 22 kW zásuvka Mennekes, jako na rychlonabíječkách provozovaných ČEZem, ale kabel se zástrčkou Mennekes 43 kW), dostalo auto 40 kWh baterku, ale palubní nabíječku zkrouhli na 22 kW. No a teď přicházejí s prototypy s CCS Combo rychlonabíjením…..

      1. Mimochodem u ABB i většiny ostatních stanic si je možno
        Mimochodem u ABB i většiny ostatních stanic si je možno zvolit/objednat zda 22kW Mennekes zásuvku nebo 43kW Mennekes na kabelu.

        Dlužno dodat, že 43kW Mennekes zásuvka pro infrastrukturu není na trhu úplně běžně k dispozici (např. Phoenix Contact ji nemá v nabídce) A pak kdo by také sebou chtěl ve voze tahat 16mm2 kabel, ona i ta 6mm2 pro 22kW se už slušně pronese. Tzn. to je pravděpodobně hlavní důvod proč je 43kW Mennekes vždy na kabelu.

    1. Matadoři hybridní techniky nemají kam spěchat. Jejich
      Matadoři hybridní techniky nemají kam spěchat. Jejich zásufkovej Prius se v USA prodává vo 106, v Číně už pár let produkujou 2 elektromobily, s rakovinometama to nikdy nepřeháněli a zbytek světa opili destilkou cákajíci z vodíkomobilu, tak jim to zatím bohatě stačí.

      1. Souhlasím, Toyota je v komfortní pozici, co se týče
        Souhlasím, Toyota je v komfortní pozici, co se týče emisí, nemá kam spěchat.

        jinak, ten zásuvkový Prius (plug-in) jsem viděl teď naživo na esalonu a to má tak malý kufr, snad ještě mensí než vedle stojící Yaris. Přitom velikostně by se to dalo považovat za takové skromné rodinné auto. ale ten kufr to degraduje. Ale zase, na trzích, kde úlohu rodinného auta hraje nějaký velký SUV, tak toto asi není problém.

    2. No ono Toyota má jednu obrovskou výhodu. Je součástí
      No ono Toyota má jednu obrovskou výhodu. Je součástí propojené sítě japonských konglomerátů, které jsou ji v případě nutnosti okamžitě schopny dodat baterie v požadovaném množství… V Japonsku se totiž na baterky hraje už docela dlouho. A není třeba si myslet, že Toyota zaspala dobu, Panasonic zcela jistě upřednostní Toyotu i před Teslou, Japonci na tohle docela hrají. Navíc, Toyota má všechno připravené. Až ji to bude připadat smysluplné, je schopna vrhnout na trh elektromobily do roka.

      1. Toyota Rav4 v elektrice by jistě potěšila i u nás, nejen v
        Toyota Rav4 v elektrice by jistě potěšila i u nás, nejen v USA, kde ji trošku prodávali. Leč nechtějí.
        Zda to Japonci budou hrát baterkově spolu je otázka, vymístění továrny do USA a Číny a stavba s Teslou, myšlena Gigafactory, tomu moc nenahrává.

      1. Já si myslím, že to Toyota může teď být úplně v
        Já si myslím, že to Toyota může teď být úplně v pohodě. Netrápí jí žádný dieselgate, má masově prodávaná nízkoemisní vozidla v podobě Hybridů, takže nepotřebuje vypouštět na trh žádné polovičaté EV jako compliance cars a jako vedlejší produkt si z větší části za peníze daňových poplatníků vyvinula Mirai, což JE elektromobil, takže i technologii čistého BEV pohonu má evidentně zmáknutou. A hodně bych se divil, kdyby i tu novou platformu neměla někde v přípravě a uvede jí ve chvíli, kdy nastoupí skutečná masová produkce EV.

Napsat komentář