Skříňový Volkswagen e-Crafter s vysokou střechou, užitečnou hmotností až 1,72 tuny a nulovými emisemi je specialistou do města. Cena elektromobilu na českém trhu byla stanovena na 1 645 409 Kč bez DPH
foto: Volkswagen
Volkswagen Užitkové vozy uvádí na český trh zcela elektricky poháněný model e-Crafter. Elektrická verze vlajkové lodi hannoverské značky oslavila českou výstavní premiéru na e-Salonu v pražských Letňanech. Skříňové vozidlo mohou zákazníci objednávat za cenu 1 645 409 Kč bez DPH.
Nový e-Crafter je kompatibilní se všemi myslitelnými ekologickými zónami na celém světě. Zákazy vjezdu, které již byly zavedeny například v Hamburku nebo Paříži pro některé druhy pohonu a emisní třídy, se nebudou modelu e-Crafter týkat ani v dlouhodobém horizontu. I proto získal nový e-Crafter již před svým uvedením na trh ocenění „Evropská cena za trvale udržitelnou dopravu 2018“ v kategorii „Lehké užitkové a dodávkové vozy“.
Nový e-Crafter byl vyvinut pro všechny společnosti, které jsou aktivní v centrech měst, ať se jedná o doručovací, kurýrní a další logistické služby, řemeslníky, maloobchodníky, dodavatele energií nebo provozovatele kyvadlové dopravy či taxislužby.
S dojezdem až 173 kilometrů podle metodiky EU (jízdního cyklu NEDC) a záměrným omezením nejvyšší rychlosti na 90 km/h uspokojí e-Crafter bez problémů veškeré reálné požadavky na lehké užitkové vozidlo pro každodenní provoz ve městě.
Tato konfigurace byla zvolena na základě náročných analýz mobility. Volkswagen Užitkové vozy vyhodnotil před zahájením vývoje modelu e-Crafter více než 210 000 provozních profilů u více než 1 500 zákazníků. Výsledkem výzkumu bylo zjištění, že většina řidičů ujede se svým lehkým užitkovým vozem každý den vzdálenost 70 až 100 kilometrů.
Právě pro tak dlouhé trasy – absolvované s častými zastávkami a přerušeními jízdy – koncipoval Volkswagen Užitkové vozy nový model e-Crafter. Při koncepci modelu e-Crafter proto nebyla hlavní pozornost zaměřena na maximální, nýbrž na prakticky využitelný dojezd. A díky tomuto konceptu s kompaktnějšími akumulátory zůstává cena na úrovni konkurentů.
V České republice mohou zákazníci objednávat nový e-Crafter za ceny od 1 645 409 Kč (bez DPH). Skelet karoserie nového modelu e-Crafter, stejně jako všechny verze modelu Crafter, vyrábí závod Września (Polsko). Finální montáž elektrických komponentů probíhá v hlavním závodě značky Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru.
Tak na rozvážku zboží říkáte? A dojezd až 170 km
Tak na rozvážku zboží říkáte? A dojezd až 170 km říkáte? To jako plně naložené? No jak myslíte…..
Chtěl bych dělat řidiče rozvážky zboží. Podle 1500 firem asi v německu řidič dodávky řídí cca 2,5 hodiny z pracovní doby a zbytek jako vykládá zboží z korby k zákazníkovi? Protože na další kilometry mu nezbyde šťáva….
„Dobrý den, mám pro vás balíček na dobírku, děkuji. A můži si prosím u vás na chvilku dát auto do zásuvky? Víte, vezu ještě něco do vedlejší ulice a došla mi šťáva. Zatím si dojdu na sváču.“
Narazil jsem na MG E 60 ZS za necelých 600 tisíc s 64KWh
Narazil jsem na MG E 60 ZS za necelých 600 tisíc s 64KWh baterkou, které jde zakoupit na mobile.de. Jde o britskou firmu převzatou Číňany. Nikdy nemůžu najít info o možnostech nabíjení auta a také prý nejde o od základu postavený elektromobil, ale o elektro předělávku z platformy spalováku. Ale cena je to dost zajímavá. V podstatě to splňuje všechny mé požadavky na euto, jen bych se obával nedostupnosti servisu.
Na e-Salonu mě také zaujal Land Cruiser s baterkou místo motoru určený pro důlní aplikace. Pro kratší jízdy ve špatném terénu ideální řešení. Cena si bude dost mastná.
off
Tak tady to máte, VW slibotechna:
VW grupennsex v roce
off
Tak tady to máte, VW slibotechna:
VW grupennsex v roce 2010 sliboval že v roce 2018 bude prodávat 300 000 elektrických aut ročně.
2010
VW Makes Big Bet on EVs
https://www.wired.com/2010/07/vw-300k-evs-annually-2018/
A teď zase slibujou, že v roce 2025 budou prodávat 1 milon elektrik ročně. :))))
2018
Volkswagen Wants to Move One Million Electric Vehicles Annually by 2025
http://www.thedrive.com/tech/23815/volkswagen-wants-to-move-one-million-electric-vehicles-annually-by-2025
Já si myslím že to určitě dokážou :)))))))))))
to jsou zase marketingove zvasty. Pro kuryrni sluzbu
to jsou zase marketingove zvasty. Pro kuryrni sluzbu pry-)
Kdyz se zeptate prvnoho ridice PPL kolik najezdi denne tak jeho odpoved 400-600km denne.A vubec nestiha, denne maji kolem 200baliku. Uz vidim ridice, jak ujede cca 150km a 4 krat denne dobiji. Pekna volovina. Auto k nicemu za predrazenou cenu.
A jak je na tom ten eSkůtr v kastli dodávky od Forda v
A jak je na tom ten eSkůtr v kastli dodávky od Forda v porovnání s tímhle eCrafterem?
To musí být vážně matroš, co ti hoši ve VW hulej.
To musí být vážně matroš, co ti hoši ve VW hulej.
Zřejmě ještě zbytky zásob pervitinu po wermachtu :))))
Zřejmě ještě zbytky zásob pervitinu po wermachtu :))))
„S dojezdem až 173 kilometrů podle metodiky EU (jízdního
„S dojezdem až 173 kilometrů podle metodiky EU (jízdního cyklu NEDC).“
Zoufalci ještě používaj NEDC aby to vypadalo, že to má aspoň nějakej dojezd.
„Tato konfigurace byla zvolena na základě náročných analýz mobility.“
Kecy, prdy, beďary. Tako konfigurace byla zvolena jako nejzoufalejší možná varianta, která sotva někam dojede, ale hlavně tak aby to neohrozilo prodeje naftovejch dodávek, aby se každý člověk utvrdil v tom, že elektromobilita je jen předraženej nesmysl k ničemu.
e-Golf má NEDC 300 a EPA 201, takže to poměrově vychází
e-Golf má NEDC 300 a EPA 201, takže to poměrově vychází na 116 km EPA (31 kWh/100 km) a to se furt bavíme o prázdném. Plně naložený bude mít tak 40 kWh/100 km (90 km dojezd) s klimoškou/topením už to bude 70-80 km a pokud chci mít jistotu, že nikde nezůstanu viset s tunou nákladu, tak je pro mě klidný dojezd tak 50 km. Za milion možná OK, ale bez 10 tisíc za 2 miliony?
A to ještě musíme vzít v úvahu, že bude mít baterka běžně 2 cykly denně a o dost větší záhul i při „vybíjení“ (přeci jen na stejnou baterku rozjet e-Golfa a e-Crafter je trochu rozdíl), takže bych jí dal tak 2 roky nebo 3 maximálně (40 tisíc km/rok s e-Craftem bude odpovídat cca 100 tisícům km/rok v e-Golfu).
Uf.
Jo ta malá baterka se pěkně rychle vymlátí a vodejde.
Uf.
Jo ta malá baterka se pěkně rychle vymlátí a vodejde.
Nesmylná cena. Nejméně 4 násobně předražená kravina.
Nesmylná cena. Nejméně 4 násobně předražená kravina.
Cena je vůči jiným elektrickým náklaďákům plně
Cena je vůči jiným elektrickým náklaďákům plně konkurenční.
Není žádný důvod, aby to stálo tolik. Tedy kromě
Není žádný důvod, aby to stálo tolik. Tedy kromě nenažranosti, nechuti a neschopnosti dodat jich větší množství .
Tak, a teď všichni čučte, jak je elektrická dodávka na
Tak, a teď všichni čučte, jak je elektrická dodávka na houby. A ještě to ohrožuje ty pracovní místa že… Jsou to srandisti v tom VW…
Tak, ale v tom případě je ten Streetscooter od
Tak, ale v tom případě je ten Streetscooter od revolučního start-upu, který koupila nejprogresivnější německá pošta taky na houby, protože má velmi podobný dojez i cenu při všeobecně amatérštější konstrukci.
A snižování pracovních míst se taky ve VW potvrdilo, a automobilka má jediné štěstí, že má hodně staré pracovníky a odborům stačí udržení práce pro stávající, takže to zvládnou během restrukturalizace jen odchody do důchodu a minimálním najímáním nových pracovníků jen s vysokou odborností.
Jenomže ten streetscoter nestojí takové peníze a vznikl
Jenomže ten streetscoter nestojí takové peníze a vznikl přímo pro poštu. Takže ten kdo chce jezdit po městě si může vybrat mezi SS a VW a ten kdo chce jezdit dál na výběr nemá.
Tak tady na VW zatlačila příliš konkurence, a musel
Tak tady na VW zatlačila příliš konkurence, a musel předčasně vyrukovat se splácaninou, jenž srovná krok se Streetscooterem.
Za 3 roky co budou blokovány i přesunováním výrobních kapacit mezi Německem, Tureckem a Polskem by měla vyjít nová už skutečně promyšlená verze.
Cenový rozdíl oproti spalovací verzi je 1,2M . Při
Cenový rozdíl oproti spalovací verzi je 1,2M . Při pomalém nabíjení ušetří zhruba 1,5kč/km Náklady na palivo se tedy srovnají po najetí 800tis km. Při reálném dojezdu 100km to bude … asi tak nikdy.
Pro nektera mesta nebo casti mest bude alternativa kun, vul,
Pro nektera mesta nebo casti mest bude alternativa kun, vul, nebo zadne jezdeni. Tak hadejte co je nejlepsi.
Tak zatím třeba CNG, které má provozní náklady nižší
Tak zatím třeba CNG, které má provozní náklady nižší než nafta.
Souhlasím s tím, že do centra města a hlavně na rozvážení je elektřina nejlepší možnost, ale ta cena je šílená. A jakékoli dotace jsou cesta do pekel.
Řemeslník není pošta, pro toho výjde daleko líp plyn.
Řemeslník není pošta, pro toho výjde daleko líp plyn.
Já zapřahám dvě oslice, mají maximálku 25 km/h a
Já zapřahám dvě oslice, mají maximálku 25 km/h a spotřebu čtvrt fůry sena na 100km.
Kdyz oslikum hodite horici vajgl do ucha, tak dostanete ve
Kdyz oslikum hodite horici vajgl do ucha, tak dostanete ve meste pokutu za prekroceni rychlosti. Neni to sice turbo, ale ma to srovnatelny ucinek.
Prosim nebrat vazne, mam zvirata rad a neublizuju jim.
To neprojde. Tím se z nich totiž stanou spalováci s
To neprojde. Tím se z nich totiž stanou spalováci s výfukem a do centra města je nepustí 🙂
Kuny tahat vůz nebudou 🙂 Volů je ve městech víc než
Kuny tahat vůz nebudou 🙂 Volů je ve městech víc než dost, ale obávám se, že zapřánout se taky nedají 🙂
Koupe tohoto vehiklu je ekonomicky nesmysl. Ve folcvagenu snad
Koupe tohoto vehiklu je ekonomicky nesmysl. Ve folcvagenu snad berou drogy, jinak tomu nerozumim.
Od dodávky bych očekával univerzální používání na
Od dodávky bych očekával univerzální používání na dálku i po městě. Plug in hybridní verze by dle mého byla lepší. Celkem chápu proč si pošta v Německu vyrobila vlastní.
Futuristická budoucnost
Renault EZ Pro & EZ Ultimo | Fully
Futuristická budoucnost
Renault EZ Pro & EZ Ultimo | Fully Charged
https://www.youtube.com/watch?v=KqO4OSpQvbc
Takze nepouzitelna EV hracka? Dojazd 173 NEDC znamena realny
Takze nepouzitelna EV hracka? Dojazd 173 NEDC znamena realny cca 110 a pri tomto aute odhadujem ze baterie bude kapacitne pod 35kWh. Klasika, VW nevie na trh uviest poriadne EV, lebo nema baterky a ani pokaslany prototyp. Maju iba nejaku platformu, ktorou sa vychvaluju ale to vlastne nikoho nezaujima. Zas bude musiet prist nejaka Tesla a ukazat ako sa to robi.
Máte pravdu, baterie má kapacitu 35,8 kWh, ač se původně
Máte pravdu, baterie má kapacitu 35,8 kWh, ač se původně uvažovalo o 43 kWh.
Viděli jsme tu zoufalost na eSalonu oba. Brutálního
Viděli jsme tu zoufalost na eSalonu oba. Brutálního prostoru v obrovském nákladním skříňovém voze hafo a baterčička z eGolfíčka. Zoufalství na úrovni Nissan eNV200 první generace s 24 kWh z Leafu, ale to bylo před 5 lety.
Ostrava má napříč 20 km. Tohle se po naložení dostane tak na 60-80 km dojezdu. Vždyť se s tím pomalu nedokáže rozvozce vrátit ani zpátky!
No a pak jsme si prohlédli přední kufr, z něhož zmizela spousta spalovacích věcí. Jestli čekáte alespoň vanu na nabíjecí kabely, mýlíte se. Je takový lehce sem tam nepořádně zaplněný. VW neumí dělat elektrovozy.
Pokud si myslíte, že lidé na stánku VW o elektrovozidlech něco věděli, tak jste na omylu. Výstava ještě trvá, skočte se přesvědčit sami.
Ale tak skutečně nepoužitelné, aby tomu nešli otevřít
Ale tak skutečně nepoužitelné, aby tomu nešli otevřít dveře v zimě jako nejnovější Tesle 3 to nebylo, ne?
Ty uz mas T3? Ze to tak dobre vis…
Ty uz mas T3? Ze to tak dobre vis…
Zkoušel jsem to řídit a jsem za to rád. Moc příjemné.
Zkoušel jsem to řídit a jsem za to rád. Moc příjemné. Pracoviště řidiče je velký komfort. Beru to jako první vlaštovku. Palubní nabíječka 7,2 kW, zřejmě ze 2 fází (chybí L3). Nikdo mi to nebyl schopen vysvětlit. e-NV200 má sice větší zátah, ale zřejmě hmotnost vozu hraje své, i když to má proti eNvéčku (80 kW) 100kW. Obecně bych to chválil a čekáme na větší baterii. Rád bych to řídil se zátěží na delší trase.
Ano, v tomhle ohledu není skoro co vytknout. Ovšem jak
Ano, v tomhle ohledu není skoro co vytknout. Ovšem jak píšete – palubní nabíječka zoufalost (jde to proti trendu průběžného nabíjení 22 kW v době nakládky, aby se auto nemuselo zdržovat při rychlonabíjení, protože 22 kW červeněý pětikolík nebo Mennekes lze lehce umístit vedle vrat, třeba i na kabelu) a baterčička to zabíjí úplně. Bojím se, že byste si s tím nákladem dlouho komfortu řidiče neužil.
e-Crafter má totožnou techniku převzatou ze současného
e-Crafter má totožnou techniku převzatou ze současného e-golfa. Jednoduše vzali akumulátor z e-golfa a ve stejném uspořádání článků (stejná členitá krabice) ji vrazili do podvozku craftera. Člověk by čekal nižší cenu, když pouze vzali z regálu hotové řešení a pouze jej našroubovali do craftera.
cenovy rozdiel medzi obycajnym golfom (15.000 eur) a e-golfom
cenovy rozdiel medzi obycajnym golfom (15.000 eur) a e-golfom (32.000 eur) je 17.000 eur.
rozdiel medzi obycajnym Crafterom (20.000 eur) a e-crafterom (60.000 eur) je 40.000 eur…
Hustý :)))
Hustý :)))
Jinými slovy jen sprostě opsali přístup Nissanu při
Jinými slovy jen sprostě opsali přístup Nissanu při uvedení Leafu a eNV200, kde taky jsou pohon a baterie totožné. Ale to zaspali zhruba 5 let a eNV200 už má 40 kWh baterku, jako nový Nissan Leaf, taky.
Prostě to s tou elektromobilitou myslej vážně…
Prostě to s tou elektromobilitou myslej vážně…