Siemens na veletrhu e-Salon poprvé v České republice představuje nabíjecí stanici s výkonem 150 kW, která dokáže dobít elektromobil za 10 minut a zvýšit jeho dojezdovou vzdálenost o 100 km.
foto: Siemens
Nová kompaktní rychlonabíjecí stanice Siemens 150 kW dokáže současně nabíjet dva elektromobily stejnosměrným proudem 2 x 75 kW. Nabíječka nabízí široký rozsah výstupního napětí od 200 V do 920 V.
Při nabíjení trvajícím 10 minut se zvýší dojezdová vzdálenost o 100 kilometrů. Integrace výkonných součástí Siemens, jako jsou konvertory Sinamics DCP a regulátory Simatic S7, zajišťuje maximální dostupnost a spolehlivost nabíjecího systému.
NEPŘEHLÉDNĚTE Siemens na veletrhu e-SALON představí komplexní řešení infrastruktury pro elektromobily
Rychlonabíjecí stanice 50 kW
Rychlonabíjecí stanice 50 kW nabízí široký rozsah výstupního napětí na DC konektorech – 30 až 920 V. Díky tomu je schopná efektivně nabíjet elektromobily s různou úrovní palubního napětí trakční baterie, které odpovídá technickým požadavkům nových typů elektromobilů připravovaných pro uvedení na trh od příštího roku a autobusům s více než DC 800 V.
foto: Siemens
Stanice umožní nabití z 0 na 80 % za 30 minut pomocí konektoru CCS2 50 kW. Po dobití baterie na 80 % se zbývajících 20 % nabíjí sníženým výkonem, aby nedošlo k jejímu poškození, což průměrně trvá až 30 minut.
Nástěnná nabíjecí stanice, tzv. wallbox
Wallboxy jsou určeny pro pevnou instalaci v osobních garážích, nákupních centrech, na menších parkovištích a na místech splňujících podmínky elektrického krytí IP 56. Instalace nástěnné nabíjecí stanice nevyžaduje jakýkoli zásah do domovní rozvodné sítě (AC 400 V, 16 A).
Wallbox může být vybaven řídícím vstupem pro HDO signál reagujícím na levnější noční proud, díky čemuž je provoz automobilu, ve srovnání s automobily s benzinovými nebo naftovými motory, ještě levnější.
foto: Siemens
Například nabíječka VersiCharge dokáže nabít baterii z 0 na 100 % za přibližně 4,5 hodiny*. Vstupní příkonový proud je možné limitovat při uvedení do provozu. Nabíjecí proces se dá přerušovat/povolovat pomocí vzdáleného signálu (HDO, přístupový systém, energetický management). Tento typ je vybaven konektorem typu 2 (IEC 62196) Mennekes, na kabelu o délce 7 m.
Na veletrhu e-Ssalon můžete nabíječky Siemens vidět také na sdruženém stánku značek Audi a Volkswagen Užitkové vozy. Pro elektromobil Audi e-tron bude využit wallbox jako prezentace domácího řešení nabíjení. Pro elektrododávku Volkswagen e-Crafter bude využito napájení z rychlonabíjecí stanice 50 kW jako ukázka rychlodobíjecích možností.
Oba vozy budou na této výstavě představeny při své národní premiéře, kdy Audi e-tron, první plně elektrické SUV značky Audi, bude pouze výstavním exemplářem, oproti tomu e-Crafter bude k dispozici i pro testovací jízdy.
Nabijanie je transfer (interkalacia) Li+ do anody a tam sa
Nabijanie je transfer (interkalacia) Li+ do anody a tam sa dnes pouzivat vacsinou grafit tj. host struktura do ktorej sa Li+ zabuduje ako LiC6 (372 mAh/g) a to je ten problem cim vyssi SoC tak tym menej priestoru pre Li+. Toto obmedzenie ale neplati pre intermetalicke anody ako napriklad kremik ten je mozne nabijat vysokymi prudmi pretoze Si neposkytuje host-strukturu ale s Li vytvara zliatinu Li15Si4 (3579 mAh/g) preto je s nim mozne extremne rychle nabijanie na plnu kapacitu pod 1sekundu (lab-scale).
V článku se píše „za 10 minut nabije na 100 km“. Pokud
V článku se píše „za 10 minut nabije na 100 km“. Pokud vezmu nejslabší vozy, které umí využít teoreticky 90 kW nabíječku (Ioniq a Soul), tak z reportu, který zde někdo prezentoval bylo vidět, že ve skutečnosti to nabíjení Ioniq je kolem 65 kW, tedy za 10 minut nabije 10.8 kWh, což v případě Ioniqa (zřejmě i u Tesly 3) opravdu bude stačit při úsporné jízdě na 100 km, u Soulu to stačit nebude. U ostatních žroutů typů Tesla S (X), jaguáru i-Pace apod. to stačit rozhodně nebude. Každopádně je to velký posun, možnost nabíjet 2 auta jedinou nabíječkou v režimu rychlého nabíjení, což v současné době nelze. V Praze v okolí sídla Čezu (ul. Duhová) už někdy bývá hodně obsazeno, minulý týden tam dokonce nabíjet nešlo (nefungoval čip) a další dvě nabíječky jsou nesmyslně na placeném parkovišti, kde se vybírá 40,- Kč i za 10 minut nabíjení (1-60 minut je za 40 Kč) .
Zapomnel jste na to, ze auta s vetsi baterkou zvladnou nabijet
Zapomnel jste na to, ze auta s vetsi baterkou zvladnou nabijet i vetsim vykonem nez 65kW.
Tedy napriklad TMS i TMX se 100kWh baterkou nabijeji na SC prikonem 118kW, coz da za 10min. 19,6kWh. Do toho se TMS v lete vejde v pohode a s TMX jsem na jare na 300km dlouhem useku s pomerem dalnice 50:50 dosahl predpisovou jizdou te stejne spotreby.
Celkovy prumer na 100tis. km mam samozrejme mnohem vyssi 28,5kWh/100km, ale s Skem se kolem dvaceti bezne jezdit da.
Ano, dá se jezdits TMS za 20 kWh/100km, ale kupuje si někdo
Ano, dá se jezdits TMS za 20 kWh/100km, ale kupuje si někdo 400 koňové auto, aby s tím jezdil max 120 a maximálně využíval čtvrtinu výkonu auta v nějakém Eco módu? I když jsem s Teslou P85d jel hodně opatrně, tak jsem jel za nějakých 24.
Nejak nepouzivate stejny metr.
Aplikujete nabijeci vykon
Nejak nepouzivate stejny metr.
Aplikujete nabijeci vykon Ioniqa na velkobaterkace, a na druhou stranu vypocitavate spotrebu Ioniqa pri usporne jizde, ale u Tesly kalkulujete s neuspornou jizdou…
Ioniq má na spritmonitor průměrnou spotřebu 13.55 kWh.
Ioniq má na spritmonitor průměrnou spotřebu 13.55 kWh. Tesla S má průměrnou spotřebu 20.47 kWh, tedy máte pravdu, máte pravdu, máte pravdu, hrozně moc se omlouvám (už to opravdu neudělám), nějak jsem si neuvědomil, že Tesla, v případě, že bude nabíjet samostatně, tak využije daleko větší výkon.
Zase jeden co vystudoval vysokou googlovskou.
Pak se tu ma
Zase jeden co vystudoval vysokou googlovskou.
Pak se tu ma clovek angazovat. Skoda casu.
Kdyz uz se do mě navážíte. Jakou máte vy vysokou školu s
Kdyz uz se do mě navážíte. Jakou máte vy vysokou školu s těmi občasnými hrubkami?
Navazet jsem se do vas nechtel. Jen slusnou formou upresnit
Navazet jsem se do vas nechtel. Jen slusnou formou upresnit vasi dezinformaci.
U velkobaterkacu se rozdil mezi nabijenim na 50kW stanici a 150kW stanici projevi podstatne vice nez u zmineneho Ioniqa.
Osobne jsem odpurce uvadeni spotreb, ktere lze dosahnout pouze, kdyz jezdi clovek mene nez je predpisova rychlost, ale tvrdit, ze Tesla nezvladne nabit za deset minut na 100km proste neni pravda a udaje, kterymi jste se to snazil dokazat byli prekroucene.
Taky když jsem pořídil EV tak jsem si říkal jak si tady
Taky když jsem pořídil EV tak jsem si říkal jak si tady pokecám a načerpám informace a za prvních 14 dnů jsem tady akorát slyšel jak s tím nikam nedojedu a kolik to žere a jestli to není moc a že se to vlastně nevyplatí a proto už si tady většinou už jen čtu o nějaký novince jinak to nemá smysl,samej chytrej anonym.
PS: Najeto za 7 týdnů 7tis km se spotřebou 15kWh- jezdím pořád na komfort,topím a prostě se v i3 bavím. A nejenom že jsem všude dojel – Vary,Liberec, Teplice, Zruč nad Sázavou,Plzeň – po dálnici 130-140 na tempomat atd atd ale ještě jsem asi v plusu 22 tis za PHM,takže ať si tady anonymové pořád píšou jak to nejde a jak je to problémový a blabla.
Nedejte se anonymy odradit, my i sposta ostatních čtenářů
Nedejte se anonymy odradit, my i sposta ostatních čtenářů budeme pochopitelně za praktické informace z první ruky velmi rádi.
Co umožnit vkládat příspěvky pouze po řádném
Co umožnit vkládat příspěvky pouze po řádném přihlášení?
Nejsi ty policajt?
Nejsi ty policajt?
istoiste nie je – nabíja na nabíjačke, nie pelendrekom!
istoiste nie je – nabíja na nabíjačke, nie pelendrekom!
To asi nepomuze, hrozne pitomosti sem pisou i nekteri dlouho
To asi nepomuze, hrozne pitomosti sem pisou i nekteri dlouho registrovani 🙂
Vitejte. Preju hodne spokojenych kilometru.
I kdyz to ani prat
Vitejte. Preju hodne spokojenych kilometru.
I kdyz to ani prat netreba. 😉
Teď ta spotřeba půjde nahoru. Hodně to kolem té nuly
Teď ta spotřeba půjde nahoru. Hodně to kolem té nuly poskočí nahoru.
U CEZu nabiji CEZaci – oni jsou tydyti a ac maji v garazich
U CEZu nabiji CEZaci – oni jsou tydyti a ac maji v garazich nabijeci mista – tak vemena vecer po prijezdu proste auto nabit nedaji. Ale tak to je o lidech. V CEZu nevi leva co dela prava a nikoho to netrapi – schvalne kdo jezdi kolem v hluboke noci – vsimli jste si, ze se tam neustale sviti? ALe parkoviste je prazdne a lide za okny videt take nejsou – proste plytvani – vsak si to CEZ muze dovolit – platime mu to my 😉
Je to tam hrozny. Daji si tesly na cepy den k nabijcce a
Je to tam hrozny. Daji si tesly na cepy den k nabijcce a pripnou si to na chademo aby nikdo jiny nemohl nabijet. Chtelo by to zalozit vlakno ASERTIVNI CHOVANI U NABIJECICH STANIC.
Vlajková loď a maximum 75 kW? Tady někdo trochu zaspal.
Vlajková loď a maximum 75 kW? Tady někdo trochu zaspal. Příští rok tu bude nejprodávanější elektromobil TM3 s CCS2, tak by bylo fajn mít alespoň 100 kW nebo úplně ideálně 120 kW.
Náhodou graf průběhu proudu a napětí nemáte? Respektive
Náhodou graf průběhu proudu a napětí nemáte? Respektive kolik proudu je ta 150 kW stanice schopná dodat při napětí 400 V?
Double. Erase
Double. Erase
Pri 920 V a 150kW to je 163 A. 163A * 400V = 65 kW. Pri 2 EV
Pri 920 V a 150kW to je 163 A. 163A * 400V = 65 kW. Pri 2 EV soucasne asi polovinu.
To je právě to, co mě zajímá. Podle mého názoru to
To je právě to, co mě zajímá. Podle mého názoru to takhle nebude. To by bylo úchylné.
Kdyz jsem tento jednoduchy vypocet vykonu 3f stridaveho proudu
Kdyz jsem tento jednoduchy vypocet vykonu 3f stridaveho proudu a napeti rekl pred elektrikarem, tak me vyvedl z omylu, ze takhle jednoduse se neprepocitava. Ale jde to zjednodusit tak, ze jeste cele vynasobite druhou odmocninou ze tri (cca 1,73) Takze 163A * 400V * 1,73 = 112,796 kW. To se pak nasobi ucinnosti. Tady si to muzete zkontrolovat.
Jedna se o DC nabijecku, ktera je na primarni strane napojena
Jedna se o DC nabijecku, ktera je na primarni strane napojena na 3x400VAC. Smerodatna je zde DC strana a tam jsou komponenty dimenzovane na proud v amperach. Podle meho odhadu je prave ten proud 163A nejvyssi mozny a ani pri nizsim napeti nebude stoupat. Na nabijeckach chademo 50kW je napsano 400V 125A. Nissan Leaf ma baterku 360V, teda max. Nabijeci prikon muze byt 360V*125A=45kW. 50kW muze nabijet pouze EV s baterkou 400VDC. Moje info. Kdo muze potvrdit ci vyvratit?
Faktor 1,73 je vyhradne pro 3f sit. Na DC strane je to uplna blbost. Sorry, ale je to tak.
Ad „Nissan Leaf ma baterku 360V, teda max. nabijeci prikon
Ad „Nissan Leaf ma baterku 360V, teda max. nabijeci prikon muze byt 360V*125A=45kW“
—
360V je deklarovaná hodnota napětí baterky, ovšem v praxi jsou u Leafa maximální hodnoty při nabíjení podle údajů Leaf Spy Pro:
– napětí až 395V
– proud až 120A
– výkon cca 47,4kW
Takže v praxi: 395V x 120A = 47,4kW
Jinak souhlas, pokud má nabíječka max.proud 125A, tak 50kW lze dosáhnout jen na baterce 400V, to je fyzika. U DC je odmocnina ze tří nesmysl, není tam žádné fázové ani sdružené napětí.
Nabíjecí charakteristika Leafa při téměř vybité baterce začíná na napětí cca 360V, velice rychle vystoupají hodnoty na cca 380V/118-120A, pak se napětí postupně zvyšuje až na hodnotu kolem 393-395V. Pak dochází ke zlomu v nabíjecí charakteristice – k náhlému poklesu nabíjecího proudu i výkonu – napětí už se nemění, nabíjecí proud klesá pod 120A, nabíjecí charakteristika má v této části tvar podobný hyperbole, výkon se asymptoticky přibližuje k nule, resp. k jednotkám kW. To, kdy k tomuto zlomu v nabíjecí charakteristice dojde, záleží na teplotě baterky a venkovní teplotě. Čím je venkovní teplota nižší, tím dřív, při menším SOC dojde k poklesu nabíjecího výkonu (např. v létě při SOC 50-70%, v zimě už při SOC 5-15%, někdy při hodně studené baterce a nízké venkovní teplotě nabíjecí výkon nedosáhne ani svého maxima). Naopak čím je teplota baterky vyšší, tím déle vydrží nabíjení na max.výkonu. Čili jsou to vlivy, které jdou vlastně proti sobě. Nejhorší případ je studená baterka a nízká venkovní teplota – např. ABB Terra 53 si pak nastaví nabíjení na cca 50-60min. Ideální případ je teplá baterka (nad 26st.C) a letní venkovní teplota – pak si T53 nastaví čas cca 31min. Je to dáno typem článků použitých v baterce Leafa, tomu je přizpůsoben jeho nabíjecí algoritmus.
Pozrite sem co sa stane ked sa minie kapacita
Pozrite sem co sa stane ked sa minie kapacita siete:
venergetike.sk/stredoslovenski-energetici-postavia-za-5-milionov-novu-transformovnu/
Hlavne co to stoji a domyslite si kto to zaplati…
Všechno něco
Všechno něco stojí.
zdravi.euro.cz/denni-zpravy/z-domova/lecba-rakoviny-stoji-miliardy-naklady-mezirocne-rostou-o-10-484031
to je iba čiastočná pravda, skôr klamstvo, zavádzanie,
to je iba čiastočná pravda, skôr klamstvo, zavádzanie, konšpirácia a fašistický prístup! (vynechal som niečo?)
u nás, na okraji krajského mesta nie jedna ulica má na konci domy, kam „nedotečie celých 400V“ aj 360-tim sú radi.
zse postavila domčúrik s trafom a ajhľa – elektrina je taká, za akún platia.
a kto to zaplatí? každý si to predplatí (pripojenie 1F 230V/25A €70.00). a potom mesačná platba.
Vstupní příkonový proud….
Tak to asi Siemens zavádí i
Vstupní příkonový proud….
Tak to asi Siemens zavádí i nové fyzikální veličiny, tak to fakt bude převrat.
od 30V, to je pro elektrokola nebo co?!
od 30V, to je pro elektrokola nebo co?!
alebo pre elektro-skutre a motorky :). Ktovie, mozno v
alebo pre elektro-skutre a motorky :). Ktovie, mozno v buducnosti bude na motorkach konecne uz aj DC rychlonabijanie
Americke Zero motorky pouzivaji CHAdeMO DC rychlonabijeni, ten
Americke Zero motorky pouzivaji CHAdeMO DC rychlonabijeni, ten druhy kabel tam je mozna CHAdeMO.
To je pro mě u Zera novinka, jak je to realizované? Pokud
To je pro mě u Zera novinka, jak je to realizované? Pokud vím, tak nabízeli pouze buď externí 1 fázovou nabíječku z běžné schuko zásuvky, nebo do prostoru nad vlastní baterií (kde běžně bývá nádrž klasické motorky má Zero volný prostor) nabíječku na Mennekes type 1. O jakou DV rychlonabíječku se tedy jedná?
Měli to jenom v roce 2013 v testování raději od toho
Měli to jenom v roce 2013 v testování raději od toho upustili, protože nebyli schopní řešit neustálé problémy s výrobci stanic správně nedodržující specifikace.
Proto jsem se ptal, jak to je, jak to vyřešili…takže
Proto jsem se ptal, jak to je, jak to vyřešili…takže nijak. Nevadí, ZERO je taková exotika, že to tomu stroji odpustím 🙂 je to zatím pro nadšence na dlouhé tratě – ti si externí nabíječku vozí v kufru a pro běžného uživatele dojezd 200km stačí.
A proč by ne? Hromada vozidel (nejen kola) si vystačí s
A proč by ne? Hromada vozidel (nejen kola) si vystačí s nominálním napětím 48V, které má navíc výrazně jednodušší homologaci. A pak je tu „šedá zóna“ mezi 48V a cca 100V, která taky není prakticky nijak pokrytá stávajícími DC standardy nebo jenom teoreticky. Ale chtělo by to standardizovat nějaký menší konektor nebo alespoň využít piny stávajícího mennekesu, který se dá udělat přijatelně malý alespoň na motorku.