Tesla potvrdila, že Model 3 bude mít v Evropě CCS konektor

Když se Tesla stala součástí skupiny propagující standard CCS, už bylo jasné, že se něco chystá. Teď je to oficiální: Tesla Model 3 má CCS Combo 2 zásuvku, Tesla Model S a Tesla Model X dostanou adaptéry.

CCS Combo 2 konektor elektromobilu Tesla Model 3
foto: Tesla

Dodávky elektromobilu Tesla Model 3 do Evropy jsou takříkajíc „za rohem“ (mají začít únor/březen 2019), a tak Tesla vypouští podrobnější informace o autě. Potvrzení CCS je dobrou zprávou pro standardizaci nabíjení.

Majitelé elektromobilů Tesla Model 3 tak budou mít přístup nejen k nativní síti nabíječek Tesla Supercharger, ale také ke stále se rozšiřující sítí CCS nabíječek. Právě na tomto standardu jsou postaveny i nové ultra-rychlé sítě jako Ionity.

Tesla také potvrdila, že bude zpětně osazovat své evropské Superchargery „duálními nabíjecími kabely“, které budou podporovat jak stávající konektor, tak ten nový ve standardu CCS. Elektromobily Tesla Model S a Model X budou moct síť Superchargerů využívat samozřejmě i nadále beze změn.

Kromě toho pro ně chystá Tesla speciální redukci CCS Combo 2, podobnou té pro CHAdeMO.

tisková zpráva

37 Comments on “Tesla potvrdila, že Model 3 bude mít v Evropě CCS konektor”

    1. A jake jsou ty pochybnosti?
      Je to mennekes a k nemu pridane

      A jake jsou ty pochybnosti?
      Je to mennekes a k nemu pridane dva piny pro rychle DC dobijeni. AC cast zustava stejna a funguje, jak kdyby tam ty DC piny nebyly. Pri DC nabijeni se pouzivaji stejne signalizacni piny z AC konektoru.

      EDIT: Puvodni (S, X) Tesla EU konektor mennekes „zneuziva“ trosku jinak, misto aby byly DC piny vedle (pod), tak jsou „obojetne“ primo v tom AC konektoru.

      1. díky za potvrzení mé doměnky
        vždycky jsem totiž našel

        díky za potvrzení mé doměnky

        vždycky jsem totiž našel buď jeden pojem, nebo druhej, ale nikdy společně a pak to evokuje, že se jedná o dva nekompatibilní konektory, takže pak když se člověk u nabíječky ve článku dočte, že má konektor Menekens a v jiném článku u auta konektor CCS, tak je pak zmaten

        možná podnět místním redaktorům k CCS do závorky připsat „Menekens + DC“, těm kteří se v tom orientují to sice bude připadat jako zbytečné, ale náhodnému čtenáři, či čtenáři který se o elektromobilitu začíná zajímat, to velice usnadní a urychlí orientaci

        1. Diky za doplneni. Nicmene ta wiki rika low / mid current DC.
          Diky za doplneni. Nicmene ta wiki rika low / mid current DC. Bez toho, ze by bylo specifikovano kolik to je (u CCS DC casti je 300A a „extra high“). Takze predpokladam, ze to bude min nez soucasnych 50kW, jinak by se to pouzivalo. Ale to je vcelku jedno.

          1. Na jednom obrázku je DC-low 80A – 500V čo je max 40kW a
            Na jednom obrázku je DC-low 80A – 500V čo je max 40kW a DC-mid 140A – 500V je zas max 70kW.

            Ale napr. tu som našiel DC-low len 70A, čo by bolo max 35kW
            https://circabc.europa.eu/webdav/CircaBC/GROW/wltp-dtp/Library/wltp-dtp_evhev_specific/Standardisation/EV-HEV%20Standardisation.pdf

            Minimálne ten DC-mid by mal väčšine doterajších áut stačiť, ale kdesi som čítal (či to je pravda netuším) že teraz musí mať tesla nejaké spínacie prvky, čo nie je lacná záležitosť.
            Takže možno oddelené DC piny vyjdu lacnejšie a hlavne je takto koncovka kompatibilná do budúcna s vozmi s väčším napätím a prúdom.

    1. Hmm, tak to jsem zvědavej, jak moc srovnatelné bude auto od
      Hmm, tak to jsem zvědavej, jak moc srovnatelné bude auto od VW, které má být o 15 tisíc $ levnější s o 5 tisíc $ dražšími baterkami a ještě pár tisíc $ provizí dealerům.
      Můj tip je, že v roce 2020 nepůjde koupit 50+ kWh auto na českém trhu pod 900 tisíc (a možná ani pod milion).

        1. No evidentne se s tim testovanim moc nesnazili, kdyz kliky
          No evidentne se s tim testovanim moc nesnazili, kdyz kliky zamrzaji pri prvnich mrazech (a na videu je jen trochu ledu ve spare kliky, zbytek auta je cisty). Pritom se tvrdi, ze prvni S mely podobne problemy. Ale poucit se z predchozich chyb asi neni dost vizionarske…

          Takze (stejne jak s prakticky kazdym firmware), vyzerou si to Americani a do Evropy uz prijde (snad) opravena verze.

          EDIT: perlicka na zaver, na electreku nekdo psal, ze prvni S nemely ani ofuk predniho skla. Kdo by v Kalifornii ocekaval, ze by to mohlo byt treba…

      1. v roce 2024 Paříž a okolí plánují zakázat veškeré
        v roce 2024 Paříž a okolí plánují zakázat veškeré dízlpopelnice

        kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/

        do roku 2030 Paříž a okolí plánují zakázat všechna auta se spalovacími motory, tedy i benzinová 😉

        kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/benzin-jed/

        1. staré dízlpopelnice jsou z velké části zodpovědné za
          staré dízlpopelnice jsou z velké části zodpovědné za škodlivé emise a jejich zákaz je nejrychlejší cestou ke zlepšení ovzduší 😉

          tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/stara-dieselova-auta-nebudou-smet-do-okoli-parize-uz-od-leta_502952.html

    1. Podobná a mnohem přísnější omezení už léta fungují v
      Podobná a mnohem přísnější omezení už léta fungují v některých německých městech (Mnichov, Stuttgart…) a nedělalo se z toho takové haló. Ty „popelnice“ se postupně přesunuly na východ a nemalá část z nich skončila i v ČR, to je výhra 🙂

      1. poslalfkině ne, dovoz dízlpopelnic do čr nebyla žádná
        poslalfkině ne, dovoz dízlpopelnic do čr nebyla žádná výhra ale šrot

        auto.cz/poplatky-na-stara-auta-chudym-brat-bohatym-davat-120273

        umwelt-plakette.de/cz/informace-o-nemecka-ekologicka-plaketa/ekologicke-zony-v-nemecku/nemecke-ekologicke-zony.html

        kcc-hho.webnode.cz/business/germany/

        a když už něco plácáš tak to neflákej a odkazama dokládej at seš taky užitečný 😉

        1. Pointa mého sdělení byla v tom, že ten zákaz v Paříži,
          Pointa mého sdělení byla v tom, že ten zákaz v Paříži, který se tak vítězoslávně prezentuje, není žádný zázrak, ale že to je něco, co už v Německu (některých městech) dááávno funguje 🙂

          A nevím, k čemu odkazy, když si to každý i jen průměrně gramotný člověk dokáže velmi lehce najít sám, když má zájem. A neplácám, co jsem uvedel, je fakt.

  1. Od 06/2017 hrozí dízlprasatům za jízdu s vykuchaným DPF
    Od 06/2017 hrozí dízlprasatům za jízdu s vykuchaným DPF sankce až 50.000 CZK a okamžitě eskorta a volat cajty ;))

    auto.idnes.cz/emise-limity-stk-emisni-kontrola-dq0-/autoservis.aspx?c=A181022_154744_autoservis_fdv

    žádný srrr s dízlksindlem 😉

      1. No, fanda do EV, ktory pred 3 rokmi nekupil Leaf… Tiez som
        No, fanda do EV, ktory pred 3 rokmi nekupil Leaf… Tiez som to bral ako podprou Tesle nech Model 3 dokaze vyrobit a bol som ochotny zaplatit aj 50% zalhou ak by mi garantovali, ze mi auto aj dodaju 😉 Spalovak som musel dat do srotu a narychlo kupil aspon 10 rocny Prius kym pride Tesla…

Napsat komentář