Bude Volkswagen prodávat elektromobily za poloviční cenu než Tesla?

Volkswagen se nyní prezentuje jako TA automobilka, která udělá z elektromobilů mainstream. A slibuje o polovinu levnější auta, než má Tesla.

Volkswagen má v oblasti elektromobility velké plány. Zákazníci se ale realizace těchto plánů dočkají až za dva roky.
foto: Volkswagen

Agentura Reuters od svého nejmenovaného zdroje zjistila, že Volkswagen hodlá prodávat elektromobily za cenu nižší, než 20 000 eur. S tím může souviset i aktuální prohlášení šéfa koncernu Herberta Diesse, který řekl, že právě VW pomůže elektromobilům stát se mainstreamem.

Je to ten samý pán, který slibuje, že v roce 2020 bude Volkswagen mít elektromobily stejně dobré jako Tesla za polovinu ceny, ale na druhou stranu varuje před ztrátou pracovních míst právě kvůli elektromobilům.

Aby se to nestalo, chce údajně Volkswagen až tři své továrny přeměnit na výrobu elektromobilů. Až dosud byl jistý Cvikov, ale teď se prý nově uvažuje o dalších dvou.

Ke snížení cen elektromobilů VW má pomoci především nová platforma MEB. První elektromobily nové rodiny I.D. postavené právě na MEB půjdou na trh v roce 2020. A mají stát podobně, jako dieselový Golf.

Před pár dny Volkswagen oznámil snížení ceny elektromobilu Volkswagen e-Up! o €3925 na stále ještě dosti vysokých €22 975. Může jít o součást přípravy na příchod nových elektromobilů?

Česká Škoda Auto už totiž de-facto potvrdila, že příští rok pustí na trh svůj první elektromobil v podobě Škoda Citigo s 37,7kWh baterií a cenou snad i pod 500 000 Kč. Volkswagen Up!, Citigo a Seat Mii jsou totožná auta. Dojezd nového e-Up!/Citigo má být 270 km WLTP.

Jedním z plusových bodů pro Volkswagen ve vztahu k možným budoucím prodejům elektromobilů je bezpochyby silná přítomnost v Číně (novou továrnu na elektromobily už tam dokonce staví). Tam se už dnes globálně prodá polovina všech aut do zásuvky.

Volkswagen navíc uzavírá významné dohody na dodávky baterií s největšími světovými hráči včetně Samsung SDI, CATL a LG Chem. Uvažuje také o stavbě vlastní gigatovárny na baterie ve spolupráci s SK Innovation. To vše svědčí o tom, že v elektromobilitě skutečně nechce hrát druhé housle. A podle všeho se chystá také něco s americkou automobilkou Ford.

Právě Ford je na tom v oblasti elektromobility dost podobně jako Volkswagen, tedy spíš špatně. Prodeje jeho plug-in hybridů v posledních měsících padají, o elektromobilech darmo mluvit. Dokážou si dvě z největších světových automobilek pomoci udržet na špici i přes velký elektromobilní náskok ostatních hráčů?

InsideEVs, Electrek, Automotive News

135 Comments on “Bude Volkswagen prodávat elektromobily za poloviční cenu než Tesla?”

  1. Off
    Evropská komise nechce, aby Němci vyváželi vykoupené

    Off

    Evropská komise nechce, aby Němci vyváželi vykoupené staré diesely na východ
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/evropska-komise-nechce-aby-nemci-vyvazeli-vykoupene-diesely/r~b584222acac911e8b634ac1f6b220ee8/

    Je to evropský ne jen národnostní problém.

    Kvalitka z koncernu
    Jak se kazí zánovní auta? Škoda Octavia a VW Passat na německých STK propadají
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/jak-se-kazi-zanovni-auta-octavia-a-passat-na-nemeckych-stk-p/r~c0c09462e66611e8b2380cc47ab5f122/

  2. Čtu tady v té diskuzi spoustu různých názorů a ač jsem
    Čtu tady v té diskuzi spoustu různých názorů a ač jsem si řekl, že své vyjadřování zde k čemukoli omezím na minimum tak mi to nedá nereagovat.

    Tesla určitě není dokonalé auto. Má spoustu much, o kterých se tu rozepisovat nebudu abych zase nedal do ruky klacek jejím odpůrcům.
    Každopádně to, že ji někdo kontroluje na dálku mi vadí ze všeho nejméně. Úplně stejně má dnes někdo pod kontrolou váš telefon, počítač, internet, to jestli vám doma svítí elektřina nebo teče voda. S tím se zkrátka musíme naučit žít. Je to daň za technologický pokrok, který jinak snad přináší většinou pozitiva.
    Každopádně Tesla jako celek, tedy jejich auta plus Superchargery jsou aktuálně pro člověka s možností nabíjet doma opravdu plnohodnotnou náhradou aut se spalovacím motorem.
    Mám jí asi rok a půl, najel jsem za tu dobu bezmála 100tis.km a nutno říct, že absolutně v pohodě.
    Na většině cest si vystačím s kapacitou baterky, tedy bez nabíjení. Na těch delších trasách se mi pak často podaří nabíjet během doby kdy vyřizuji to kvůli čemu jsem tam jel. Pokud ne, pak mě to většinou stojí kolem 20min. času, který si vždy předem naplánuji.
    A tady jsem udělal své největší zjištění. A totiž, že je neskutečně uklidňující vědět dopředu kde budete snídat, svačit, obědvat, nebo večeřet a kolik na to budete mít času. Dříve jsem se vracel z cest utahaný, hladový a podrážděný. Ježdění ač bývalo mým koníčkem mě už vážně přestávalo bavit. Nyní se zase na každou cestu těším a těším se i na ty zastávky během, kterých si odpočinu, vypiji kávu, najím nebo projdu v klidu emaily z nichž některé i vyřídím.
    Domů pak přijedu sice o pár desítek minut později, ale zato odpočatý, najedený a usměvavý.

    Jinak za celou tu dobu jsem neměl potřebu jet za den více než 1000km, které mě stáli necelou hodinu a půl nabíjení. Párkrát jsem absolvoval cesty do 800km, kde se nabíjecí doba pohybovala kolem hodiny. Nejrychleji jsem jednou zdolal necelých 500km za 4,5h včetně nabíjení (1×20+1x40min. na SC) a to v zimě! Zvolil jsem tehdy tempo 180-200km/h a dokázal si tak, že pokud má člověk možnost nabíjet na SC je rychlejší cestovat co to dá, než úsporně. Stejnou trasu totiž rychlostmi do 130km/h zvládám většinou kolem pěti hodin.

    Co dodat. Jezdit na elektřinu je bezva. Kolega co jezdí asi půl roku v práci Ioniqem (a je to člověk, který jezdil amatérsky závody motokár, svoje předchozí auto si doma vytunil z původních asi 110 koní na 200 výměnou půlky motoru, aktuálně má Passata CC s asi 240 koňskými silami, a je to milovník formule 1) mi nedávno u piva řekl „víš, mě už nebaví jezdit tím mým Passatem, do stovky to vůbec nejede, jen to se mnou škube jak to furt řadí, nad stovku už to sice jde, tam si to dá tu šestku nebo sedmičku a trochu to jede, ale jinak je to auto úplně na prd.“. A to prosím pro neznalé připomínám, že Ioniq má 120 koní… A když si z něho nedávno dělali v pneuservisu legraci, že to dostal za trest tak se za Ioniqa bil jako lev. 🙂

    Přeji tedy VW, ale i všem ostatním kteří se chtějí vážně angažovat na poli elektromobility aby to šlo co nejrychleji a hlavně přeji Ionity aby jim šla stavba rychlonabíječek od ruky, aby už konečně nebyla Tesla jedinou rozumnou volbou i na dlouhé cesty. A aby ta naše Evropa po přechodu dopravy na elektřinu neskončila s očima pro pláč za Amerikou a Asií nebo dalšími.

    1. Zdravim, skvely prispevek. Je velka skoda, ze zde
      Zdravim, skvely prispevek. Je velka skoda, ze zde nekomentujete casteji, malokdo ma takove zkusenosti (nejen s BEV) a hlavne je nad veci. Jiste bych nebyl sam, kdo by privital clanek o srovnani TMX s Ioniqem, i kdyz uz jste driv par srovnani napsal.
      Preji spoustu dalsich stastnych kilometru (a hlavne bez nehody, at si od Vas to auto odkoupim v co nejlepsim stavu 🙂 ).

      1. Dekuji.
        Ten clanek srovnani Ioniqa a TMX jsem mel v planu

        Dekuji.
        Ten clanek srovnani Ioniqa a TMX jsem mel v planu napsat, ale bohuzel jsem ten cas proste nenasel a navic po par diskuzich tady jsem zjistil, ze i nektere me drobne vycitky vuci Ioniqu pramenili z neznalosti jak co nastavit nebot jsem ho pouzival prilis kratce, a tak by mi neprisluselo se o nem rozepisovat.
        Uvidim, treba casem jeste neco napisu a nebo treba o Kone az budu mit (doufam brzy) tu cest.

    2. Velmi rozumný a kultivovaný názor. Jen škoda, že se tu
      Velmi rozumný a kultivovaný názor. Jen škoda, že se tu mnohem více prezentují jedinci slabší duchem, ale zato „hlasitější“ svými výkřiky typu „TESLAAAAAAAAAAAA forever“ nevo tak podobně, jako např. Anonymouš 🙁

      Hodně bezpečných kilometrů přeji.

    3. Pro kolegu „motokáristu“: V Praze na Zličíně jsou
      Pro kolegu „motokáristu“: V Praze na Zličíně jsou zastřešené elektromotokáry – byli jsme tam vloni s kolegy v rámci firemní akce a super. Kdysi (10+ let zpět) jsme občas zašli s kamarády na benzínové motokáry v Radotíně. Jednou jsem měl na sobě bílý svetr. No a ten bílý svetr měl po dvou jízdách na sobě znepokojující množství černých sazí. Po zjištění toho, co jde do mých plic při ježdění na motokárách, byla tato návštěva v Radotíně moje poslední.

      1. S tim ma i on bohate zkusenosti. Zacinal stavbou vlastni trati
        S tim ma i on bohate zkusenosti. Zacinal stavbou vlastni trati v hale kde to provozoval mimo jine jako atrakci pro mistni detsky domov.
        S odvetranim co si pamatuji se natrapil nejvice.
        Pak uz, ale jezdil na opravdu zavodni motokare na certifikovanych venkovnich okruzich u nas i v Nemecku.

      1. Došlo. Celková průměrná spotřeba stále stoupá. 🙂

        Došlo. Celková průměrná spotřeba stále stoupá. 🙂
        Už vím ten důvod. Jezdí občas do Plzně, přičemž dohromady na té cestě absolvuje asi 90km po dálnici. No a posteskl si, že proč to má ten omezovač na 170km/h, když prý je to asi jako Octávka, která se stejně výkonným motorem dá z kopce přes dvěstě. Určitě by to prej ten Ioniq dal v pohodě taky…
        No jak jsem psal minule. Prostě to používá jako normální auto se spalovacím motorem, na které byl zvyklej. Jen ta spotřeba pak holt nekoresponduje se spotřebou lidí, kteří si takové auto kupují z přesvědčení a mají za koníčka hecovat se kdo dojede dál na jedno nabití. 🙂

        1. To máte pravdu, ale mám informaci od hodně postaveného
          To máte pravdu, ale mám informaci od hodně postaveného člověka ve Škodovce, že se čeká jen na ty baterky a cena SUV 4×4 s výkonem kolem 300 KW a možností tažení vleku má být od 800 tis. tj v cenové relaci stávajících SUV.

          Jinak prý nemá smysl o hromadné elektromobilitě ani uvažovat a oni musejí ty auta i prodat ,aby se jim počítaly na emise.

                1. Hele, Kuku, hooodně postavený člověk to přece musí
                  Hele, Kuku, hooodně postavený člověk to přece musí vědět. Ale je to tajemstvíííííííí. :-)))

      1. Podle meho nazoru je to jen otazka masove vyroby/vyvoje
        Podle meho nazoru je to jen otazka masove vyroby/vyvoje baterek, ktera uz se pomalu rozbiha. Tedy netusim jestli uz za dva roky, ale urcite se brzy dockame. A mozna nebude daleko stav kdy budou baterkace levnejsi nez auta se spalovacim motorem.
        A take doufam, ze za to budeme vdecit i VW a dalsim Evropskym automobilkam, protoze at jsme na ne treba kvuli podvadeni s emisemi sebevic nastvani, priznejme si, ze automobilovy prumysl zivi velke mnozstvi lidi.

      1. A kuřáci si nezaslouží smrt, když si kupují a dále
        A kuřáci si nezaslouží smrt, když si kupují a dále používají cigarety, i když ví, že jsou smrtelné?

        Jinak všeobecně si množící organismy zaslouží smrt, aby uvolnili místo svým potomkům a mohla rychleji probíhat evoluce.

        1. Vite, ze jste neodpovedel na mou otazku? Ta znela, zda si
          Vite, ze jste neodpovedel na mou otazku? Ta znela, zda si nekdo zaslouzi smrt za nazor.
          Neco jineho je, kdyz kurakovi date veskere informace a on se rozhodne riskovat, nez kdyz reknete, ze nekdo ma nejaky nazor a tak si zaslouzi najet do prekazky. To aby se lidi s odlisnejma nazorama treba bali chodit na konzulaty…
          No a co se tyce uvolneni mista (budu ted znit hnusne, ale mne pri cteni napadlo jedno slovo s velmi hanlivym vyznamem – Lebensraum, pardon), tak mohou byt i jina reseni – nemusime se prece mackat na Zemi, stejne ta tu nebude dele jak 4,5 miliardy let (nez ji zzehne rozpinajici se Slunce pote, co mu dojde vodik)

        2. „Jinak všeobecně si množící organismy zaslouží smrt,
          „Jinak všeobecně si množící organismy zaslouží smrt, aby uvolnili místo svým potomkům a mohla rychleji probíhat evoluce.“

          Z toho mi ale jasně vychází všichni podporovatelé spalováků a jiných starých pořádků. Evoluce je Tesla, solární panely, obnovitelné zdroje, udržitelný rozvoj a hodně toho se dostává do praxe díky Muskovi.

  3. Paráda, už je na čase, aby i ostatní automobilky myšlení
    Paráda, už je na čase, aby i ostatní automobilky myšlení a přidali se k elektromobilitě. Technologický pokrok a konkurence stáhne ceny na rozumnou částku. S takovou se i já dožiju vlastního elektromobilu. Při současných cenách si to zatím nemůžu dovolit 😀

  4. Me by zajimal ten velky naskok ostatnich hracu. Naskok vidim
    Me by zajimal ten velky naskok ostatnich hracu. Naskok vidim napriklad u tesly – dela uz slusne objemy a dale navysuje, navic vyhoda v uz dnes pouzitelne dobijeci siti, ale mimo teslu mame co?
    Nissan s drahym a nijak svetobornym leafem. Hyundai se sice pekne funkcnimi ale hodne drahymi modely v miniseriich a pak cina, ktera je takovy trochu trh sam pro sebe…

  5. Já sem chodím docela rád, ale ty diskuze jsou v poslední
    Já sem chodím docela rád, ale ty diskuze jsou v poslední době děsný. Kde je ta myslící většína vlastnící první elektromobily? To plivání a napadání není výplod těch, které jsem si tu zvyknul čítávat.

    Německý a japonský automobilky neovládly svět nejlepších aut pro nic za nic. A Americký nebyly pro smích taky pro nic za nic. Proč nemá Toyota elektromobil? Proč nemá Mazda elektromobil? Subaru? Proč má jen nechtěný elektromobil FCA, Ford? Ne, není to tím, že by ho automobilky neuměly a jediná Tesla to „zvládla“. Snad VW s e-golfem neukázal, že to dokýže levou zadní?

    Měl jsem Leafa, fandím novým technologiím, ale děsím se rozhodnutí manažerů automobilek dohant elektromobilitu. Ty auta se současným způsobem nabíjení nikdo nebude chtít a peníze za vývoj spolknou elektromobily…ale já chci spalovák…jsem v pondělí v Bratislavě, v úterý v Chrastavě, ve středu v Prachaticích a ve čtvrtek v Novém Jičíně! Já nechci pitomou nedoladěnou Teslu s nadčasovýma baterkama ovládanou na dálku Elonem Muskem. Představa, že mi Elon přidá 50km dojezdu protože jsou u nás záplavy mě naprosto irituje a děsí.

        1. i na nabíječkách se už nepotkavají lidi jako dřív, dnes
          i na nabíječkách se už nepotkavají lidi jako dřív, dnes už jsou to úplně jiní elektromobilisté vesměs s ojetinami nebo pitomci s novýma co musí nabíjet do 100% zvlášť na lídlu aby o něco náhodou nepřišli. Ta byvalá soudržnost a kolegialita je fuč. Největší hňup však je dědek s BMW od Olife energy…. A Inogý je další co půjčuje ev a není schopná si zaplatit 550 měsičně za čip a posílá svý zákazníky drancovat Lidl. Taky bych chtěl podnikat a energie aby mi platili jiní, vlastně ti Inogy se chovají presně tak proti čemu nejvíce bojují jako majitel fastfoodu čí hospody co čaruje s elektroměrem aby ušetŕil.

            1. no s tím Innogy celkem pravda. 3 dny zpět nabíjím a
              no s tím Innogy celkem pravda. 3 dny zpět nabíjím a přijede Ionik innogy z prahé a vysoukající se individuum po jakems takéms pozdravu položí rovnou otázku jedtli je to stále zadarmo nebo je potřeba čip. To Innogy snad na to ty zákazniky přímo láká a slibuje jim provoz auta zadarmo.
              No ale, nebili jsme jiní, že ?
              Mnozí z nás koupili ev a mysleli že budeme jezdit a platit elektřinu budou jiní. Taky jsem si to kdysi myslel 🙂

    1. Odpověď na to, proč nemají současné automobilky rozumný
      Odpověď na to, proč nemají současné automobilky rozumný elektromobil je velice jednoduchá: vyvinout jej a začít je vyrábět bylo pro ně nevýhodné – velice drahý vývoj s reálným rizikem, že to budou vyhozené peníze (výsledkem nebude použitelný elektromobil) a pokud se podaří vyvinout slušný elektromobil, tak na tom taky prodělají – snazší výroba (nižší zisk) a snazší údržba (nižší zisk pro servisy a zprostředkovaně i pro automobilky). Takže spoléhaly na to, že se nenajde šílenec s dostatečně velkou hromadou peněz, který to riskne a uspěje. Bohužel pro ně se našel a klasické automobilky mají velké zpoždění a tím velký problém. A řešení, že toho šílence prostě koupí a zaříznou / převezmou jeho vývoj (nehodící se škrtněte) díky tržní kapitalizaci Tesly taky tak nějak nejde (a TO je hlavní důvod na první pohled absurdně vysoké ceny akcií Tesla 🙂 ).

      1. Mozna by nebyli schopni (rychle) vyvinout skvely EV, ale jsem
        Mozna by nebyli schopni (rychle) vyvinout skvely EV, ale jsem si vcelku jisty, ze by celkem rychle dokazali poskladat prumerny. V „obycejnem“ EV konec koncu neni nic, co by se nepouzivalo jinde v prumyslu a prace se subdodavateli je jejich denni chleba. Otazka je, kdy jim to zacne davat smysl (at uz ekonomicky, pro zeleny image nebo nejaky jiny).

        1. IMHO momentálně jsou hlavně limitováni dostupností
          IMHO momentálně jsou hlavně limitováni dostupností baterií a to je věc, kterou se snaží VW řešit (ohromné objednávky baterií) ale řešení chvíli trvá (než číňan postaví ty továrny na baterie tak musí čekat). Otázka zní, jak velkou výhodu pak bude mít Tesla (tvrdá integrace s výrobou baterií, ochota riskovat při vývoji (zkouší hromady nových postupů – naprostá většina se ukáže jako blbost ale občas mohou přijít na to, že dnes už je vhodně dělat věci jinak)) a jak velkou VW (dlouholeté zkušenosti).

          1. Myslim, ze kdyz si budou relativne jisti, ze to velke mnozstvi
            Myslim, ze kdyz si budou relativne jisti, ze to velke mnozstvi EV prodaji (a to bude ten hlavni problem), tak zadaji objednavku a baterkari se strhnou, aby tovarny a baterie byly (protoze absolutne neni v jejich zajmu, aby si automobilky zacaly vyrabet ve velkem samy).

            Jestli baterkarny budou ted nebo za rok uz moc roli nehraje.

            A jednat se urcite uz davno jedna, jen „tradicni“ firmy nejsou zvykle o tom vydavat giga-PR, spis se dohody se subdodavateli taji.

              1. Na kolik aut ta polská a maďarská baterkárna vystačí?
                Na kolik aut ta polská a maďarská baterkárna vystačí? Kolik automobilek s tím stačej zásobit?

                Polský Nortvolty dodaj celkem 110 000 baterií ročně, tedy až někdy buhví kdy pojedou na plno. To jako bude VW a jeho velkovýrobě EV stačit. Mám pocit že mluvili o milionech EV někdy v roce 2025 či 2030. Myslím, že s Norvoltem spolupracuje i BMW.

                1. Tak cetl sjem nejakou studii a tam odhadovali na rok 2020 cca
                  Tak cetl sjem nejakou studii a tam odhadovali na rok 2020 cca 350 GWh vyrobnich kapacit celosvetove coz je kapacita tak na 6 milionu aut, coz mi prijde vice nez dost s ohledem na to, ze nejake vetsi serie planuje verejne jen tesla, VW a cinani…

      2. Uf..normální rekace 🙂
        Jenže to je dost pokřivený

        Uf..normální rekace 🙂
        Jenže to je dost pokřivený pohled…vy vycházíte automaticky z toho, že elektromobil na baterky dobíjené po vybití ze zásuvky je nejlepší a je to budoucnost. Já si zase myslím, že Teslou pobláznění manažeři dělají chybu, protože není co dotahovat a Tesla nejde správnou cestou vhodnou pro masovou automobilku. A Tesla by je samozřejmě neohrozila! Že je jí nejvíc v mediálním prostoru ještě neznamená, že by její prodeje ohrozily BMW+MB+Audi+Volvo+Jaguar+Lexus+++++…

        Elektromobil s baterkou na 300.000km s dojezdem 1000km a nabíjením do 10min je zřejmě otázka spíš 10 let, než dvou. A jeho masivní rozšíření otázka dalších 10.

        Osobně bych se dnes zaměřil spíš na dostupný elektromobil s lehkou baterkou, ale jiným způsobem nabíjení. Nevadí, že ujede jen 300km, ale nesmí se nabíjet hodinu. A jestli indukce nebo vodík nebo supersoláry nevím…

        1. Opravdu potřebujeme elektromobil s dojezdem 1000 km a
          Opravdu potřebujeme elektromobil s dojezdem 1000 km a dobitím za 5 minut? Řekněme, že 5 procent lidí opravdu něco takového potřebuje a nevidím vůbec žádný důvod, aby se pro ně dál nevyráběly auta s benzínovým motorem. Zbytek si naprosto bez problémů vystačí s dojezdem 300 km a dobitím za 30 minut (kafe, WC, stejně to využije 2x do roka, zbytek roku dobíjí přes noc). Nedávno jsem četl, že v Německu netriviální část automobilů neujede za den více než 100 km jak je rok dlouhý (sorry, nemohu to teď najít přesně).

          1. Nepřeháněj, to o čem debatujete nepotřebuje nikdo. Jen
            Nepřeháněj, to o čem debatujete nepotřebuje nikdo. Jen někteří honiči se potřebují ukájet o co jsou rychlejší než ostatní. (se svými dnešními spalovacími vozy) Kdyby však za to měli zaplatit, tak se bez toho rádi obejdou. Soutěživost v lidech rozumem nevymýtíš. A automobilky houfně draze prodávají místo kvality sny a nevyužitelné sliby.

        2. On ale přece ten elektromobil, který ujede na jedno nabití
          On ale přece ten elektromobil, který ujede na jedno nabití 1000km a nabije se za 10min tady nebude lousknutím prstu, tomu předchází nějaký vývoj technologie, stejně jako tomu bylo u všeho, např u mobilních telefonů.
          Souhlasím, že takové auto tady bude ke koupi pro běžného smrtelníka za zhruba 10let.
          Možná není dnešní EV optimální řešení pro Vás, ale pro nemalou část populace již ano. A i vy se jistě časem dočkáte.

          Co se VW týče, tak osobně jeho slibům a deklarovaným cenám nevěřím ani omylem, není to zkrátka technicky, ekonomicky ani logisticky možné a je to stále jen zdržovací taktika. Ale nemám v zásadě takovou averzi vůči jeho produktům jako někteří jiní zde. Na druhou stranu mám pro to pochopení, protože jednoduše emisní podvody je asi to nejhorší, co může automobilka udělat. Zdraví a životní prostředí zkrátka ničím nezaplatíte.

        3. Tvuj problem je, ze nedokazes svet videt z sirsi perspektivy
          Tvuj problem je, ze nedokazes svet videt z sirsi perspektivy nez svoji. Tvuj usecase kdy potrebujes 1000km dojezdu a dobijet za 10minut je zcela okrajovy a tyka se cca 1% populace. Proto jsou tvoje potreby a zavery z nich zcela irelevanti. Tobe nezbyde nez si v budoucnu poridit nejakou spalovaci predrazenou popelnici, ktera bude zatizena sankcemi a omezenimi. V letadle taky nikoho nezajima ze mas metrak a nevlezes se do sedacky. Kup si 2 mista nebo vypadni. Takze spis nez vymyslet hovadiny o autech s 1000km dozedu a 10 min dobijeni, ze zkus zamyslet proc mrhas svym zivotem a zahazujes jej zavreny v pepelici na cestach.

          1. V pondělí jedu za kamarádem do Bratislavy, trochu popařit
            V pondělí jedu za kamarádem do Bratislavy, trochu popařit a zavzpomínat, v úterý si jedu koupit stagepiano do Chrastavy, ve středu jedu za strejdou na zuby do Prachatic a ve čtvrtek jedu navštívit babičku do Nového Jičína. Jsem programátor z Vysočiny, na levný elektromobil vydělávám v měsících…. Ráno hodím děti do školy/školky a odpoledne je vyzvednu, abychom mohli vyrazit na kola nebo do vedlejšího okresního města (35km+35km) na bazén.

            Jsou toto důvody, abych byl vyhoštěn ze společnosti a musel si kupovat dvě sedadla v letadle?

            Zeměpisné názvy a zaměstnání jsem si vymyslel, jinak je to pravda. Nevidím jediný důvod, proč bych ze svého dne měl ukrojit další řekněme 3h zevlováním po benzinkách.

            Pane Vondráku, svět se netočí jen kolem vás…že na vás reaguju…

            1. Ty cesty co popisujes ti TMS 100D zvladne udelat na otocku bez
              Ty cesty co popisujes ti TMS 100D zvladne udelat na otocku bez nabijeni… Kdyz si dokazes vydelat na levny elektromobil v mesicich , tak na Teslu to za rok zvladnes ne? Jinak znam hodne takovych hejhulu co si na vsechno vydelaji v radu mesicu….teoreticky. Prakticky kdyz si spocitaji mandatory vydaje a vydaje na udrzeni kvality zivota, zjisti ze si usetri sotva par tisic, ktere jim staci prave tak na onu spalovaci popelnici od šáde. Typicke.

              1. Vondráku, není důležité říkat, že to dnes někco
                Vondráku, není důležité říkat, že to dnes někco zvládne, to víme asi všichni. Hodnotnější by bylo napsat, kdy to někdo zvládne masově. Pro fleety.

                Vydělám na Teslu, ty ne? Akorát mi ještě není tolik, abych se nechtěl zabezpečit na dobu, kdy se možná nebudu mít tak dobře. Takže na Teslu nemám…ani mentálně.

                1. Jestli chces vedet kdy to nekdo zvladne masove, zeptej se VW
                  Jestli chces vedet kdy to nekdo zvladne masove, zeptej se VW ti to vi na rok presne… kazdy rok..

                2. Tak uz nejake 4 roky setrvale tvrdi 2020, tak s tim tak nejak
                  Tak uz nejake 4 roky setrvale tvrdi 2020, tak s tim tak nejak pocitam…

                3. VW ? dojezd jako TMS 100D a masove? 😀 😀
                  VW ? dojezd jako TMS 100D a masove? 😀 😀

                4. Tak 2020 maji zahajeni prodeju aut na platforme MEB, jeslti
                  Tak 2020 maji zahajeni prodeju aut na platforme MEB, jeslti budou mit dojezd jak 100D tezko rict (ale kdyz avizujou vyber snad z vice kapacit baterky, tak ta nejvyssi by takovy dojezd mit mohla). Tim ze VW posle vyroby auta mensi ne je model S, tak na dojezd modelu S muze stacit klidne baterka 70 kWh coz neni zas tak moc (kdyz hyundai uz dneska dava pred 60 kWh)….

                  Nicmene tobe pro klid jen potvrdim, ze VW vlastne nikdy zadne EV vyrabet nebude, veskery vyvoj za miliardy je jen prezentace v powerpointu, smlouvy s dodavateli jsou jen PR, a prestavovane tovarny jsou potemkinovy vesnice z papundeklu….

                5. Dej vedet az si u VW budu moct koupit auto s dojezdem jako ma
                  Dej vedet az si u VW budu moct koupit auto s dojezdem jako ma TMS 100D a pak se muzem spolu bavit. Na kecy a sliby uz neraguju, ty jsou zadarmo a bez prace.

            2. Ale to není problém, auto se přes noc dobije v jakékoli
              Ale to není problém, auto se přes noc dobije v jakékoli destinaci s pořádnou zásuvkou. Na vše ostatní je tu Supercharger či ekvivalentní dobíjecí stanice a ty se stále rozšiřují. Člověk si zajde na záchod, dá kávo nebo nějaké jídlo a už má dobito nejmíň půlku dojezdu.

            3. do bratislavy vlakom (dnes mali ČD meškanie iba pol hodiny),
              do bratislavy vlakom (dnes mali ČD meškanie iba pol hodiny), piano poštou, kuriérom,

              v mladosti sme do okresného mesta (25km, 35 je hlúposť) kočom s koňmi, ak dlho do noci, tak autom cenovo drahším (1956) a statusom neskonale väčším ako je dnes TMS,X.

              chápem že niekto má „potreby“, ktoré chce povýšiť na ľudské práva, ja som si pri cestovaní železnicou (60 roky) predsavzal, že v momente dostatočného príjmu si kúpim auto a verejnou dopravou nebudem potrebovať. v tridsiatke som k tomu dospel. po desaťročiach som ako dôchodca kúpil väčšie a drahšie auto ako bola momentálna potreba a myslel, že už nič. ale poznal som, že ďaleké cesty, zeme ma už nezaujímajú, aj miesta, kam sme chodili sú už preplnené, služby stratili úroveň, kultúrne pamiatky sa bulvarizovali a celkovo to už nie je ono. takže BEV auto na okolokomína a ficovlaky + mhd zadarmo pre 70+ !

        4. Ja bych potreboval auto co ujede aspon 8000km bez zastaveni,
          Ja bych potreboval auto co ujede aspon 8000km bez zastaveni, pak dobiti/natankovani doplna do nekolika sekund, plne pancerovani a rychlost 200kmh+ – potrebuji se projizdet nebezpecnou Afrikou 🙂
          Co to je za nesmyslne pozadavky na EV -> 1000km a dobiti do 5 min?

          Z vlastni zkusenosti vim, ze jet pres 1500 km na jeden zatah je uz fakt hazard… nemluve o tendenci v cele EU zpomalovat silnicni provoz… dalnice omezit na 80km/h, vsude radary, kamery – zavadeni 30km/h zon v obcich, dokonce chteli instalovat specialni sw na mereni rychlosti na vsechny kamery…atd..
          Jak dlouho pojedu 1000km pri 80km/h rychlosti..v praxi 13h pod radarama?
          Samozrejme takovy hybrid vodik/EV s dojezdem 500km + vodik.. ale kdo chce sedet na vodikove bombe.. a nerikejte mi, ze v cilove destinaci jste par desitek minut a pak valite dalsich 1000km zpatky… nesmysl. 99,9% lidi co maka ve meste jezdi par km do prace a z prace + popojizdeni kolem mesta – na to jsou levna EV! Potrebujes dal? Mas Teslu, Konu apod. 20-30 minut na dalsich 200km+ je uplne OK doba – das si piti, najis se, projdes se 🙂
          Kdyz nekdo chce litat jako blazen a ma na to i vostrejsi auto, stejne tu nadrz vypleska do 300km…

        5. vůbec nejde o to že je nejlepší. Nic není nejlepší.
          vůbec nejde o to že je nejlepší. Nic není nejlepší. Prostě to stačí potřebám kladeným na vůz běžného člověka a je to (v případě trojčat) výhodné, v místě užití i ekologické. Opravdu mne více zajímají laguny Ostrama a osobní traktory, které se rozšířily v mém okolí, ráno smrdí až ke zblití, než komíny českých elektráren ať již jakýchkoli.

        6. Kolik % spalováků je s dojezdem 1000 km?
          Proč potřebuješ

          Kolik % spalováků je s dojezdem 1000 km?

          Proč potřebuješ masivní rozšíření elektromobilu s dojezdem 1000 km a nabíjením za 10 min, když pro tento účel jsou lepší spalováky a 70 % všech jízd automobilů je cca do 300 km?

          Opravdu nutně potřebuješ nabít 1000 km za 10 min? Zatím o tom dost střízlivě pochybuju, že to do 10 let bude.

          1. A četls můj příspěvek nebo reaguješ omylem pod mým na
            A četls můj příspěvek nebo reaguješ omylem pod mým na někoho jiného?

            Já navrhuju lehké elektromobily s dojezdem 300km!!

            Ale fleety, které tvoří drtivou většinu prodejů automobilek potřebují 1000 na jedno nabití. Nemůžou spolíhat na obchoďáky, že se budou starat o baterku, nechtějí podřídit obchodování přítomností nabíječek a kdo ví co ještě.. proto se masově rozšíří až za delší dobu.

            Čti pořádně…

            1. Rád bych pro jednou ten 1000 km nesmysl vyvrátil. Je to
              Rád bych pro jednou ten 1000 km nesmysl vyvrátil. Je to akorát o tom protivném Chorvatsku, kam jede spousta sebevrahů nonstop s petkou u nohy na močení za jízdy. V praxi ani řidiči osobáků profíci, pokud ovšem dodržují pravidla, nemají šanci. Za 8 hodin směny, kdy stejně musí udělat přestávku alespoň půl hodiny, což je právě rychlonabíječka, neujedou více než 800 km s přestávkou, a to jsem optimista. Protože průměr 100 km/h setrvale na našich dálnicích je scifi nebo hodně velká výjimka.
              Opět připomínám podle pravidel. Chytráci co to valí 180 tachometrových a snaží se zabít sebe i okolí se mají zabít rovnou nějakým méně sobeckým způsobem.
              Třeba provaz nebo prášky nikomu neublíží, naopak u plynu může bouchnout celý dům. A pozor, spousta trub je elektrických. Skákat natruc pod vlak v době výluk je úplný nesmysl. Té demonstrativní sebevraždy si stejně nikdo při těch zpožděních nevšimne. Pravda, dnes výjimka, ale ne úplně. Ostrava-Brno a zpět díky pracem na kolejích tam jen 25 a zpět jen 10 minut zpoždění. Ale cestou tam celkem 80 minut díky lokomotivě, co to nedala a u Vyškova klekla. Tož jsme počkali na další rychlík a ten nás zapřáh.

              1. Moje manželka je taky řidič. A ne každý jede 1x do roka
                Moje manželka je taky řidič. A ne každý jede 1x do roka jen do Chorvatska…Mimo Tesly 85+ bude problém už jen let z Vídně…Ostravu a zpět taky neudělá. Takže nevidím důvod, proč na jeden zátah s pauzou 10min na kafe neudělat 1000km přes noc se spícími dětmi.

                1. A co je za potíž se slabší Teslou s Ostravou a s Vídní
                  A co je za potíž se slabší Teslou s Ostravou a s Vídní letištěm, když po cestě je fůra rychlonabíječek a Supercharger v Olomouci a Poysdorfu? A je to z centra Ostravy 317 km za 3:16 h po dálnicích a jedničkách. Přímo na letišti jsou v provozu tři rychlonabíječky, všechny jsou na kartu Vídeňské energetiky anebo přes Smartrics.

                  „Na jeden zátah s pauzou 10min na kafe udělat 1000km přes noc se spícími dětmi.“ Takže 2 sebevrazi i s dětmi. Každý svého štěstí strůjcem.

            2. a zasa,
              ZSE drive ponúka REZERVÁCIU nabíjacieho miesta

              a zasa,
              ZSE drive ponúka REZERVÁCIU nabíjacieho miesta (zdarme služba, platí sa iba NEVYUŽITIE)
              fleet určite nežiada tisíc kilometrov v kuse, pretože automobilky vyrábajú autá s menším objemom nielen spaľovacieho priestoru, ale aj nádržou na kratšie cesty.
              dodávatelia služieb sa budú orientovať nielen na seniorov (veľká skupina), ale aj na elektromobilistov. ako príklad uvediem „nový“ hotel, ktorý sa prakticky zadarmo dostal na celosvetovú TESLA mapu nabíjacích miest – nabíjačky dostal bezplatne a preskočil“zavedené hotely. nechceli platobné karty, ale museli, aby k nim chodili takí ako ja, čo som nepoznal ani minulú (sk) menu.

                1. ešte raz – ctrl c/v:
                  fleet určite nežiada tisíc kilometrov

                  ešte raz – ctrl c/v:
                  fleet určite nežiada tisíc kilometrov v kuse, pretože automobilky vyrábajú autá s menším objemom nielen spaľovacieho priestoru, ale aj nádržou na kratšie cesty.

                  doplním – taliani už musia kupovať malolitrážne autá (daňový úrad) dlho. BMW s „litrovým motorom“ 🙂 alebo prenájom z nemecka.

                2. Jen potřebuješ čerpací stanici a otevřenou. Což v ČR
                  Jen potřebuješ čerpací stanici a otevřenou. Což v ČR docela ujde, ale v okrajových částech už méně a v cizině je leckde docela problém.

                3. V ktere „dojezdne“ cizine je v dnesni dobe problem? V ramci
                  V ktere „dojezdne“ cizine je v dnesni dobe problem? V ramci Evropy (vcetne Balkanu a Pobalti) to snad nikde problem nebyl (a to je vetsinou motorka s dojezdem bliz EV nez 1000km).
                  Dobre, az na Italii, ale to bylo tim, ze jsme potrebovali natankovat plnou (auto z pujcovny), siesta – neslo zaplatit u obsluhy, samoobsluha na karty nefungovala a hotovost to nevracelo.
                  Ale je fakt, ze vetsinou jezdim za svetla.

                4. S tou Itálií je to klasika a je jedno, zda jde o benzín,
                  S tou Itálií je to klasika a je jedno, zda jde o benzín, naftu, plyn nebo elektřinu.
                  Stačí odbočit z hlavních tahů a hned člověk pozná, že to nebude tak jednoduché. Ale jak píšu, je to i u nás. Vranov nad Dyjí, 8/2014 20:00 hodin, pumpa zavřená až do rána. My jsme byli v poho, nabili jsme v rámci večeře v hotelu z recepce prodlužovačkou, co nám chybělo do Bítova. Borec v oktáfce měl problém. Poradil jsem mu obejít domy a zjistit, kdo má benzínovou sekačku a benzín v kanystru. Jinak v hotelu lze přespat.

                5. Zažil jsem to 2x v noci na dálnici ve Francii. Oboje
                  Zažil jsem to 2x v noci na dálnici ve Francii. Oboje bezobslužná benzínka, poprvé prostě byla vypnutá, nazdar bazar. Široko daleko žádná jiná. Podruhé brala jen karty lokálních mně neznámejch bank a nějaký karty toho řetězce ke kterýmu to patřilo. Žádná Visa MasterCard apod! Sérem na tebe. Oboje mnohastojanové pumpy. Moc fajn po tisíce km ve 4 ráno v dešti, dojezd na výpary… >:-(((

              1. Prakticky temer kazdy naftak, takze tak pulka rekl bych….
                Prakticky temer kazdy naftak, takze tak pulka rekl bych…. nicmene u spalovaku dojezd nikdo moc neresi jestli je to 600 nebo 1000, protoze jen v CR mate 4000 „hyperchargeru“, kde na ten dojezd klidne „jen“ 800km „nabijete“ za 5 minut…

            3. No jen bych dodal ze to, ze fleety tvori drtivou vetsinu
              No jen bych dodal ze to, ze fleety tvori drtivou vetsinu prodeju neni samozrejme pravda. V CR je sice nejakych 75% prodeju „na firmu“, ale v tech 75% jsou jednak osvc a majitele maly firem – ti si proste kupuji auto pro sebe, ale v ramci danove uspory to napisou na firmu. A taky ve velkem leasingy – co je taky auto pro koncoveho zakaznika ale papirove prodane na firmu…. tech opravdovych prodeju do firemnich flotil bude, kdyz to prezenem polovina, do drtive vetsiny opravdu daleko….

          2. Myslím že chápu proč někteří chtějí elektro s
            Myslím že chápu proč někteří chtějí elektro s dojezdem 1000 Km a nabíjením za 10 minut.

            Protože sice většina spalováků nemá samozřejmě dojezd 1000 Km,ale kvůli rychlosti plnění paliva a hodně husté síti čerpacích stanic má spalovák dojezd prakticky neomezený.

            Takže většina neznalých si řekne třeba číslo 1000 Km protože v životě nejela delší štreku.

            Uvědomte si, že v dnešní době kdy nejsou prakticky žádné rychlodobíjecí stanice tak i moderním elektrickým autem po ujetí 300 Km jste na několik hodin bez auta a ještě musíte v cíli sehnat nějakou zásuvku.

            Až budou co 10 Km všude nabíjecí stanice alespoň 350 Kw tak už to také nikdo řešit nebude. Stejně jako u benzínu

              1. No nechci se hádat, ale když vezmu svého Mieva s dojezdem
                No nechci se hádat, ale když vezmu svého Mieva s dojezdem cca 100 Km v reálu a pojedu po okolí našeho okresního města , tak si trochám tvrdit že podle mapy.cz na jedno nabití navštívím tak 20-30 čerpacích stanic možná i více. Za to nabíjecích naštívím jen 4 ,a to jen protože v Liberci jsou 3 na 5KM

                Je snad jasný že je i místo od kterého to bude na benzinku více než 10 Km.

                A výkon čerpací stanice na benzín při průtoku 20 litrů za minutu je 12 000 Kw tepelné a asi 4000 Kw užitečné energie za hodinu tj i v užitečné energii to je o řád více než 350 Kw nabíjecí stanice.

                1. Rychlonabíjení každých 60-80km je zcela dostatečné. A
                  Rychlonabíjení každých 60-80km je zcela dostatečné. A výkon 350kW je pro dálkové jízdy, běžnému člověku stačí doplnit dojezd o pár desítek km (cca 100), aby dojel domů, když občas vyjede mimo svůj běžný dojezd (DC 50kW pak postačí).

                  Benzínky jsou i pro krátké jízdy.

                2. A jeste to nejpozdtatnejsi – na dobijeci stanici musi jit
                  A jeste to nejpozdtatnejsi – na dobijeci stanici musi jit rozumne zaplatit, ne ze si vylet zacnu planovat mesic predem, abych si zajistil spravne dobijeci karticky 😀

                3. Nyni pro nadsence jako jsme mi to staci. Ale pro lidi co
                  Nyni pro nadsence jako jsme mi to staci. Ale pro lidi co nemaji jak v noci nabijet a do budoucna to rozhodne stacit nebude.

        7. Tiez si myslym ze mas pokriveny pohlad. Tesla model 3
          Tiez si myslym ze mas pokriveny pohlad. Tesla model 3 prekonala v predajoch posledny kvartal na trhu v US tebou spominane BMW+MB+Audi+Volvo+Jaguar+Lexus. Trhovou hodnotou pokorila BMW a zatial co BMW a MB trhova cena klesa tak Tesla rastie. A to je nova automobilka s jednou tovarnou… za 10 rokov budu mat 3 dalsie take v Cine, EU,… Problem je ze ked sa VW rozhodne urobit EV (ako to tvrdia od 2009) tak o 10 rokov neskor stale nic… (prerabku golfu neratam, to uz robia kutilovia v garazi). Ked tesla vyda novy model tak do roka, dvoch predbehne v ppredajnosti 100rocne automobilky. To su fakty predajnosti… Ziadnu lepsiu techniku okrem solidstate baterii (kvoli bezpecnosti) nepotrebujeme. Ak ti treba na jedn zatah spravit 1600 km tak EV neni vhodne auto. Ale ak jazdis kazdy den rovnaku trasu do prace do 300 km tak je to super, lebo vecer pripojis do zasuvky za 10s a rano voala… mas nabite a jazdis za 3tinu ceny + lacnejsi servis.

        8. pokrivený je jednosmerný pohľad, BEV je dnes, nik nevie čo
          pokrivený je jednosmerný pohľad, BEV je dnes, nik nevie čo bude v budúcnosti. a čo je to „ale jiným způsobem nabíjení“? pendrekom?
          čo je to „baterky dobíjené po vybití ze zásuvky“? zásuvka je od 230V6A cez 230V/16; 25; 32A (toje aj o „päťkolíku), následne jednosmerný prúd od 30A cez 50A aj 100A je tu dostupný ako zásuvka (alebo konektor).
          veľkobatérové autá budú vždy v menšine, rozšíria sa skôr dnešné malé mestské (100+km) a dnešné „medzimestské“ (200-350 km). a tie sa nabíjajú v prípade nutnosti DO POL hodiny, inak ako teraz v noci, keď parkujú.

    2. „Kde je ta myslící většína vlastnící první
      „Kde je ta myslící většína vlastnící první elektromobily? To plivání a napadání není výplod těch, které jsem si tu zvyknul čítávat.“

      Je pryč, bavit se tady s partou magorů nebo fanatiků nikdo dlouho nevydrží. Na druhou stranu vykládat tady jak se vyplatí Tesla za 3,5 mil. národu, kde žije milion lidí v totální chudobě a další milion je v exekuci, považuji za výsměch běžným lidem.

          1. vy ste zo skupiny ľudí, ktorí sa hanbili za vlastníctvo
            vy ste zo skupiny ľudí, ktorí sa hanbili za vlastníctvo trabanta, za členstvo v ksč, ale boli radi obom, lebo im to dávalo akýsi status (vtedy nadradenosť) nad pešími a nestraníckou chamraďou?

            mal som trabiho i w353w, ale strana narazila na odpor.

            a kuk bude mať za dva, tri roky možnosť kúpy pol až ročného smarta za menej ako polovicu pôvodnej ceny (z 26-30k€ na 10-14k€). už dnes sa to dá.

    3. ale veď vás nik nenúti žiť vo svete v ktorom ste
      ale veď vás nik nenúti žiť vo svete v ktorom ste ovládaný na diaľku! pred viac ako desať rokmi tu boli autá s „help“ a ústredný výbor vedel kde sú, … nakoniec svetom môžete jazdiť vlakom, mhd, taxi. nepoužívať žiadne komunikačné prostriedky (aj pevná linka sa stále odpočúva).
      ps – ako riešite fakt, že vás štát, zamestnávateľ, manželka, svokor (tchán), deti, kolegovia, zákazníci OVLÁDAJÚ?

  6. Ta jsem se zase pobavil. Ano VW podvadel, slibuje a mnoho
    Ta jsem se zase pobavil. Ano VW podvadel, slibuje a mnoho dalsiho ale jestli si zdejsi elektroexperti mysli ze VW nedokaze vyrabet auta, tak je lituju. Pusobite smesne a nedivim se ze kdyz na tyto stranky zavita odpurce EV, musi se zaradovat. Tak jen dal, aspon se muzu dobre bavit.

  7. Hele komici, Tesla zatím neprodala ani jedno auto za
    Hele komici, Tesla zatím neprodala ani jedno auto za slibovaných 35tis. USD,tak to chce trochu klidu. Osobně si myslím, že by měl VW mířit spíš na 25tis. USD pro auto velikosti a kvality Golfa. Ale nepochybuju o tom, že pokud je kvalitní EV vůbec reálné vyrábět za tyto peníze, tak VW to dokáže.

    1. Sranec fu_kwagen, ktery podvadi zakazniky – jen DEBIL by k nim
      Sranec fu_kwagen, ktery podvadi zakazniky – jen DEBIL by k nim sel koupit vuz – kazdy si sahnete do vlastniho svedomi.
      Ja prodavam o 10000% levnejsi vozy nez Tesla! Sice ty vozy neujenou ani 1km, ale co, prece se tu v diskuzi bavime primarne o cene!! Je mi blivno z tech socek kolem co se plahoci pro slevu pres 1/2 republiky a jsou ochotni ztratit den pri nakupu a pak kazdy rok dalsi den jizdou do servisu kdesi na druhem konci zeme. Jste zoufalci! A mr Aloha – v Lidlu maj 50% slevu na vejce – sice jsou plesnive, ale jsou levne!!! Bez je koupit.
      NN

      1. A já jsem to tam snad někde napsal šašku? Já tomu moc
        A já jsem to tam snad někde napsal šašku? Já tomu moc nevěřím a proto se nedivím klasickým automobilkám, že se do toho moc nehrnou. Ale pokud si tady většina lidí přeje větší rozšíření EV, tak by měla VW přát že to půjde, protože jinak se opravdu moc nerozšíří. Ono i to auto za 600tis. si dnes nemůže většina republiky dovolit, ale beru to jako takovou hraniční hodnotu a proto ji zmiňuju. těch 20tis. Eur už mi přijde nereálných.

        1. Co nechápeš na tom, že nám je absolutně šumák co VW.
          Co nechápeš na tom, že nám je absolutně šumák co VW. Jen komentujeme, že na rozdíl od ostatních jen velkohubě již léta lžou. (lež je úmyslné tvrzení zjevné nepravdy) Pořád a neustále. Nedá se říci že nedělají nic, ale v podstatě nic nedělají a to co dělají je nebezpečný šunt nejhoršího kalibru (eGolf). Vadí nám, že přes jejich kecy se nedostane prostoru na reálné novinky odjinud a popis technologií.

    2. O jaké kvalitě Golfa mluvíš? v jeho e-variantě máš na
      O jaké kvalitě Golfa mluvíš? v jeho e-variantě máš na mysli protáčení kol přední nápravy při akceleraci v každé zatáčce a i rovně do trochu svažitějšího kopce? Nebo snad jízdu dopředu při rozjíždění se se zařazenou zpátečkou? Nebo to, že nejsi schopen vydolovat z počítače jaké množství energie Ti v akumulátorech ještě zbývá? Horším šuntem jsem nejel.

          1. No a krom tesly, ktera je cenove uplne mimo VW nikdo nema nic
            No a krom tesly, ktera je cenove uplne mimo VW nikdo nema nic moc lepsiho, vesmes jsou v nabidce auta s prilis mnoha kompromisy, za prilis velkou cenu, a v mizive serii…. uprimne mi nedochazi v cem by byl benefit, kdyby VW po vzoru treba hyundaie vylepsi golf a prodaval ho za 1,1 mega, to mi dava mnohem vetsi smysl projir o rok dva pozdeji s poradnejsim modelem rady ID, ktery bude jak funkcne, tak hlavne vyrobne optimalizovany a bude tam samce nebude stat o minimalne pul mega vice nez spalovaci „bracha“….

  8. Bavi ma to zlacnenie eUp co je iba taka mala detska hracka.
    Bavi ma to zlacnenie eUp co je iba taka mala detska hracka. Cize ak bude ma VW o polovicu lacnejsie auto nez Tesla, tak to bude s polovicnou kapacitou v tom lepsom pripade alebo aj bez baterie. Zatial vsak nemaju ani funkcny prototyp ale maju pekne photoshopove obrazky.

    1. Bude to něco jako Yeti Active. Věc zdánlivě se
      Bude to něco jako Yeti Active. Věc zdánlivě se podobající autu, má čtyři kola a volant, tak nepříjemný do ruky. Celé auto je nepříjemné, třese se, uvnitř je hluk, nepohodlí, ale cena je (na zvyklosti koncernu) vcelku dobrá. Třeba i nové elektromobily od VW budou takto vypadat. Vlk se nažere (ano, máme BEV za dobrou cenu) a koza zůstane celá (VW na ně nebude doplácet). Pokud opravdu něco takového vyrobí, zůstává jediná otázka: Jestli vlk na takový aušus vůbec bude mít chuť. Yeti Active mám jako pracovní auto a musím říct, že český zákazník snese opravdu hodně. Je to zážitek.

      1. Pletete si ‚pojem‘ a ‚prujem‘. Je podstatny rozdil ve
        Pletete si ‚pojem‘ a ‚prujem‘. Je podstatny rozdil ve smysleni: „tohle je drahe“ vs „tohle si nemohu dovolit“. Pokud v tom rozdil nevidite, pak verte, ze patrite ke vetsine. Bohuzel ceka na Vas pouze jedina budoucnost. Honba za slevou v supermarketech a fronta na levne maslo. Nic lepsiho – bohuzel. Dokud se nas narod nevzpamatuje a nezacne se vzdelavat, pak to lepsi nebude.

      2. Co ako viem? Viem pocitat. VW nema ziadnu prevratnu
        Co ako viem? Viem pocitat. VW nema ziadnu prevratnu technologiu lacnych baterii a dokonca ani ziadne sam nevyraba. Takze bud spravia EV s polovicnou kapacitou a cenou alebo nic take nebude a je to dalsi oblbovak od VW. Podla mna to skonci s tym, ze baterie nebudu sucastou auta aby si mohli poklepat na plece ake lacne EV vyrobili.

        Ja nie som fanusik Tesly, ja som fanusik ludi a spolocnosti, ktore netaraju ale makaju. Naopak nie som fanusk hejterov, ktory maju neukojitelnu chut vsetko uspesne obrblat ako pivari v krcme.

  9. Důležitá je baterka a výbava. Na druhou stranu pokud už
    Důležitá je baterka a výbava. Na druhou stranu pokud už se někomu podařilo vyrobit 1kwh za 100 USD, tak by 37,7 kwh baterie stála jen 3770 USD – 87 tis Kč. Potom už by se dokázali v nějaké sociální výbavě vejít do 500 tis i se ziskem.
    Uvidíme, nicméně nevěřím, že tyto zkostnatělé automobilky najednou začnou chrlit obrovské množství elektromobilů.

Napsat komentář