Elektromobil Mercedes-Benz EQC půjde do výroby v polovině roku 2019

Už na jaře 2019 se v druhé továrně Accumotive v saském Kamenci, která patří pod Daimler, rozběhne naplno výroba baterií pro elektromobil Mercedes-Benz EQC.

Elektromobil Mercedes-Benz EQC
foto: Mercedes

Samotné elektrické SUV v podobě modelu Mercedes-Benz EQC by se pak mělo začít vyrábět od poloviny roku 2019. V Kamenci se li-ion baterie kompletují už od roku 2012, stavba byla zahájena o tři roky dříve. Celkem se jich tam vyrobilo už přes 200 000 pro elektromobily, plug-in hybridy a hybridy značky Mercedes.

Zhruba od poloviny letošního roku začal předsériový provoz v druhé tamní továrně. Daimler tam investoval asi €500 mil. a jde o jednu z osmi továren na šesti kontinentech, ve kterých bude vyrábět baterie (další budou v Pekingu, Tuscaloose v USA, Bangkoku, dvě v Stuttgart-Untertürkheim a další v Sindelfingenu).

Do konce letošního roku chce Accumotive zdvojnásobit počet tamních zaměstnanců na 1000. Elektromobil Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC bude vybaven 80kWh baterií (384 článků, dva moduly po 48 a čtyři po 72) a dvěma elektromotory.

Auto nabídne výkon 300 kW, zrychlení 0-100 km/h během 4,9 sekundy, max. rychlost 180 km/h a dojezd přes 320 km. Palubní nabíječka bude mít výkon 7,4 kW a auto utáhne až 1800kg přívěs. Průměrná spotřeba má být 22,2 kWh/100 km.

Do roku 2022 chce Daimler kompletně elektrifikovat portfolio své značky Mercedes-Benz. Celkem půjde o více než 130 elektrifikovaných variant.

tisková zpráva

26 Comments on “Elektromobil Mercedes-Benz EQC půjde do výroby v polovině roku 2019”

  1. Mercedes a BMW minimálně posledních 10 let zabíjí
    Mercedes a BMW minimálně posledních 10 let zabíjí totální podlehnutí lidem z marketinku a dizajnu.
    Měli by se technici vzbouřit a vydupat si minimálně jeden model z té dnešní příšerné záplavy, který uvělají jen podle svého bez serepetiček.

  2. Proč vždycky když čtu o nějakém „novém“ Mercedesu, tak
    Proč vždycky když čtu o nějakém „novém“ Mercedesu, tak mi to přijde jako auto s paramtery 5 let dozadu?
    Proboha, ty lidi tam si nevidí ani na špičku nosu, nebo vůbec nevidí co se za jejich zdmi děje?
    To jako chtějí vážně přijít v roce 2019 s baterkou 80kWh, s nabíječkou 7kW a s ubohým zrychlením!

    Jakému auto chtějí konkurovat? Nebo obráceně oni si myslí, že jim to někdo bude kupovat? To jako opravdu vážně?

    Sorry ale někdo tam v tom medvědovi, musel hodně drsně spadnou na hlavičku…. :-)))

    Připomíná mi to jako to jejich předchozí auto to nemělo pro jistotu ani rychlonabíjení :-)))

    1. Tesla údajně prototyp dodala i s rychlonabíječkou, ale
      Tesla údajně prototyp dodala i s rychlonabíječkou, ale dinosauři jí z toho promptně vyrvali :))))
      Dokonce snad byla ve hře i možnost nabíjení na Tesláckém SC… Neslýchané! To by tak hrálo z udělat elektromedvěda užitečné auto! Fuj tajxl, okamžitě zardousit v zárodku!!! :)))

      1. Jako, že Elon nabídl, že na SC mohou nabíjet i jiná EV
        Jako, že Elon nabídl, že na SC mohou nabíjet i jiná EV než Tesla?

        Jinak, kdysi jsem četl jak někdo v příspěvku psal, že Elonovi ani tak nejde o zisk, ale o dobro planety a jde mu o to, aby se EV co nejvíce rozšírily, proto do toho šel. Tak v tom případě by se úplně nabízelo dát SC k dispozici i jiným EV – to by jejich rozšíření pomohlo hodně.

          1. Daimler a Tesla zpočátku hodně spolupracovali. Daimler měl
            Daimler a Tesla zpočátku hodně spolupracovali. Daimler měl i akcie Tesly. Proto to B s komplet pohonem od Tesly a 11 kW palubní nabíječkou, ale bez rychlonabíječky. Mohli mít i rychlou, ale zkrátka tomu nevěřili. Že by třeba nějaký blázen stavěl zdarma superchargery a doživotně zdarma poskytoval palivo. Jenže ten chovanec psychiatrie to myslel smrtelně vážně 🙂

        1. Ano, Elon nabízel nabíjení na SC pro jiné. Nebyl zájem,
          Ano, Elon nabízel nabíjení na SC pro jiné. Nebyl zájem, každej se staral jen o svoje spalováky. Pak už ho nenabízel protože začal chystat Model 3 a už cejtil, že mu nebudou stačit ani vlastní SC a po 400 000 rezervacích už to bylo nabíledni. 😉

    2. Tak, že zvládnou luxusnější a pohodlnější interiér
      Tak, že zvládnou luxusnější a pohodlnější interiér plus lepší lícování a všeobecné zpracování než Tesla je každému myslícímu jasné, hlavní otázkou zůstává, jestli i na elektromodely budou dále dostupné jejich až 40% flotilové slevy.

      1. Být „králem“ dnes ještě neznamená, že jím bude zítra.
        Být „králem“ dnes ještě neznamená, že jím bude zítra. A když nebude inovovat, vylepšovata, nepůjde z dobou a bude si myslet, že jedině on je ten nejlepší a jedině on ví co zákazníci chtějí, tak velice rychle může skončit na dně. Viz spousty firem v historii. Jako např. Nokia, Kodak, …

        Záleží čistě na lidecu uvnitř Mercedesu, jestli chtějí značku udržet a rozvíjet, nebo ji chtějí pohřbít.

        Zatím to vypadá na to druhé.

        Řekněte mi k čemu lidem bude milimetrové lícování, nebo luxusnější interiér, než Tesla, když přijede na nabíječku a bude tam čekat o 2 hodiny déle než tak konkurenční Tesla s „hnusným i nteriérem a mezerou jak slon.

        Myslím, že lidi nejsou blbý a nějaké lícování jim bude v takové chvíli ukradené a takového mercedesu se velmi rychle zbaví a už si ho nikdy nekoupí.

        Mercedes zatím předvádí jak elektromobily neprodávat. Dělá všechno proto aby je zákazníci nechtěli a to se musí uznat ano v tom je opravdu dobrý, protože zákazníci ty jejich eauta, co jsou 100-let za opicema orpavdu nechtějí.
        Viz to jejich nákladní auto, co nedojede ani zpátky do garáže, jejich elektrmomobil, co nemá ani rychlonabíječku a teď tohle? To je fakt výsměch :-))) No hlavně že jim dobře sedí plechy až to budou lisovat na šrotišti…. :-)))

  3. V polovině roku 2019 už bude Tesla schopná dodávat do
    V polovině roku 2019 už bude Tesla schopná dodávat do Evropy 20 000 elektromobilů (všechny modely) měsíčně.
    Model Tesla 3 s 50 kWh baterií bude mít reálný dojezt stejný jako ten Mercedes, reálné zrychlení má 4.8s = takže se jedná o srovnatelné auto z hlediska základních parametrů (když vynecháme rozměry). Očekávaná prodejní cena je 35000USD + daň + clo = 41 000 Eur = 1 050 000 CZK.

    S modelem X to ani nesrovnávám, tam je ten Mercedes parametrama mimo (horší).

    Takže jsem zvědav jakou cenu na to nasadí – a kolik jich vyrobí – v konkurenci, kterou v době nasazení budou mít. Mám takový pocit že na tomhle autě bude Mercedes prodělávat.

    PS: ALZA už má základní cenu modelu 3 na 1,1 miliónu

        1. Předpokládaná cena, takže počítat s ní můžou a
          Předpokládaná cena, takže počítat s ní můžou a realita může být jinde. To samé platí o tom datu – očekáváme 1.ledna. To jako, že 1.ledna si to od nich mohu odvést? Protože když podobnou info o dostupnosti mají u jiného zboží, tak to obvykle platí. Tady silně pochybuji. A ještě k tomu se jedná o model se základním dojezdem. To už se vyrábí?

      1. Da se omezit proud na 25 A a na dum pouzit zbyle dve faze.
        Da se omezit proud na 25 A a na dum pouzit zbyle dve faze. Stejne obvykle nebude clovek nabijet baterku z nuly. A z 20% na 100% to za noc da. Zalezi na dennim najezdu. Na machrovani kolem komina to vetsine ridicu bude stacit.

        Ale stejne tam mohli dat 11 nebo 22 kw ac dobijeni.

      2. Slaba nabijecka sice usetri nejake EURo pri nakupu auta, ale
        Slaba nabijecka sice usetri nejake EURo pri nakupu auta, ale pri nabijeni na stanicich, ktere uctuji podle nabijeci doby se to pekne prodrazi. Specielne u nemeckych stanic kde se plati 0,1 EUR za minutu s vykonem 22kW to bude tragedie. Za hodinu to je 6 EUR a nabije se nejakych usmolenych 7kW. 0,85 EUR/kWh je k placi. Kdo bude odkazan na takove nabijeni tem tupcum co ten kram prodavaji akorat auto omlati o hlavu.

Napsat komentář