Volkswagen možná přemění další dvě továrny na výrobu elektromobilů

Volkswagen nepřestává přifukovat své elektromobilní plány. Kromě továrny Cvikov (Zwickau), která má chrlit až 1500 elektromobilů nové řady I.D. denně, uvažuje o konverzi dalších dvou výrobních závodů směrem k elektromobilům.

Nová řada elektromobilů Volkswagen I.D. První, hatchback s největší pravděpodobností pojmenovaný Neo, má jít na trh v roce 2020.
foto: Volkswagen

Zpráva deníku Handelsblatt praví, že továrna Volkswagen v Emdenu, která momentálně vyrábí stále méně nových vozů Volkswagen Passat, by mohla začít vyrábět také elektromobily. Uvažuje se, že právě tato továrna by mohla být pomyslnou „gigatovárnou“ Volkswagenu, kde by se vyráběly jak elektromobily, tak baterie (možná v partnerství s SK Innovation).

Druhou továrnou, která možná přejde na výrobu elektromobilů, je ta v Hannoveru. Tam se momentálně vyrábějí užitková vozidla, včetně nového e-Crafteru. Kromě Evropy plánuje VW vyrábět elektromobily také v USA v továrně Chattanooga a pochopitelně i v Číně.

72 Comments on “Volkswagen možná přemění další dvě továrny na výrobu elektromobilů”

    1. Tak leta se to lidi v diskuzi vztekaji, proc VW a jini
      Tak leta se to lidi v diskuzi vztekaji, proc VW a jini nedelaji relativne levne EV, kdyz by podle nich melo byt vyrobne levne. A kdyz prijde VW s tim, ze zacne relativne levne EV vyrabet, tak se ti sami lidi vztekaji, ze lze, protoze levne EV vyrobit nelze… 😀

          1. Ano, přesně to si myslím také. A že takových rodin je
            Ano, přesně to si myslím také. A že takových rodin je hodně…

            Někteří výrobci EV už to pochopili. Třeba Hyundai (Ioniq) nebo Sono (Sion). Jenom si říkám, proč je Ioniq s baterií 28 kWh jenom o cca 100 000,- Kč levnější, než Nissan Leaf s baterií 40 kWh..?

            1. Proč je Ioniq levnější jen o 100 tis? Protože rozdíl v
              Proč je Ioniq levnější jen o 100 tis? Protože rozdíl v baterkách je 28 vs 35, v dojezdu téměř žádný a v rychlonabíjení propastný ve prospěch Ioniqu. Lepší konstrukce odolávající přehřátí baterie a delší záruka. Takže já bych bral Ioniq, kidyby byl o něco dražší. Ale rozumím lidem co mají jiné potřeby a rychlonabíjení je nezajímá. Prostě ať si každý koupí, co se mu líbí a vyhovuje. Já bych udělal z pluginů povinnost, auta by zdražila a ubylo by jich na cestách. Dnes má každý pár šlupek na nějakou rachotinu co znečišťuje okolí a zapleveluje ulice, místo aby použil veřejnou dopravu.

              1. No a jelikož na vesnicích je už hromadná doprava v
                No a jelikož na vesnicích je už hromadná doprava v podstatě mimo obsluhy některých školáků nefunkční, tak úplně nejspravedlivější by bylo povolit městům zavést mýtné 🙂
                A v něm si i můžou zvýhodnit elektroauta, když mají větší problém se znečištěním než se zácpami a opravováním silnic.

                1. sovietsky zväz, teórie o MHD podľa počtu obyvateľov a
                  sovietsky zväz, teórie o MHD podľa počtu obyvateľov a PLATBY.

            2. Ale druhé auto do rodiny na ježdění do práce a kolem
              Ale druhé auto do rodiny na ježdění do práce a kolem komína za mil+ je přece asi pro většinu lidí s rodinným domem přeci jen trochu moc. Navíc ty auta najedou za život tak max 100tis. Km a jdou z domu. Podle mě většinou jen ta kolem 50tis. Km pak už chce manželka nové.

        1. Ty jsi fakt úplně mimo, to auto bude příští rok
          Ty jsi fakt úplně mimo, to auto bude příští rok představeno, takže pokud by si se jen trochu zajímal o automobilový průmysl tak víš, že už ted se minimálně několik kusů prototypů testuje, během několika měsíců jich budou desítky na silnicích v maskování. Takže to auto už je dávno vyrobeno a objevují se i první obrázky finální podoby. Otázka je zda opravdu za tuto cenu to auto bude, protože těch objednávek by byly statisíce a to nebudou schopni vyrábět, to jen tak pro ty co tu stále kritizují že VW nic nedělá, už Vám nějak začínají docházet argumenty

          1. Úplně s Vámi nesouhlasím, že kritikům docházejí
            Úplně s Vámi nesouhlasím, že kritikům docházejí argumenty. Řekl bych, že většina z nich (včetně mě) by byla šťastná, kdyby opravdu v roce 2020 VW chrlil stovky tisíc EV ročně v ceně 26000 euro. Bohužel se ale nesmíte divit, že ve světle jejich dávných slibů o produkci EV a také nedávných prohlášeních (12.10. 2018 Herbert Diess – zvyšování emisních limitů = likvidace až 100 tisíc pracovních míst) koncernu VW již tak moc nevěříme. Jako hlavní motivaci k těmto prohlášením vidím na prvním místě snahu odradit potenciální kupce EV od nákupu elektromobilu u konkurence, na druhém místě žehlit průser dieselgate, na třetím uchlácholit vládu a investory a až pak, s velkým odstupem, touhu vyrábět smysluplné elektromobily.

            1. Pokud to tak opravdu s tou cenou bude, tak sice většina
              Pokud to tak opravdu s tou cenou bude, tak sice většina lidí bude šťastná , ale je tu také spousta lidí co už elektromobil, nebo drahý plug-in mají a těm cena těch aut najednou skokově poklesně, dá se říct že malobaterkáč bude asi neprodejný ,nebo jen za pakatel. Je otázka jestli se rychle malobaterkáče zbavit a rok dva doklepat na benzínu…

              1. To fakt myslíš vážně ???
                „Je otázka jestli se rychle

                To fakt myslíš vážně ???
                „Je otázka jestli se rychle malobaterkáče zbavit a rok dva doklepat na benzínu…“
                Tuhle otázku sis fakt položil ???
                Tak šup s benzínem zpátky do garáže !!!
                Ale dej si to jen na chvíli, abys to nedoklepal hned, odpověď se záhy dostaví.

                1. No nevím mám MIEV nejnovější facelift s full LED r.2015
                  No nevím mám MIEV nejnovější facelift s full LED r.2015 dal jsem za něj(roční) 400 tis. nyní bych ho mohl prodat za 300-350 jestli za rok a půl bude 40-60 Kwh VW za půl mega kolik myslíš že za něj dostanu?

                2. To je prece jedno, pro svatou vec ho nekomu venujes zadarmo…
                  To je prece jedno, pro svatou vec ho nekomu venujes zadarmo… (blici smajlik).
                  Nekteri jedinci tu fakt ziji v jine realite.

                3. Proboha, žádné 40-60kWh EV od VW za půl míče příští
                  Proboha, žádné 40-60kWh EV od VW za půl míče příští rok nebude. Kde by se vzalo, když dneska stojí 30kWh Golf milion a ještě pláčou jak prodělávají? A kdo by pak kupoval ty plné letiště smradlavek? Je to nesmysl.

                4. Jsem rád, že se neuchylujete k osobním útokům jako
                  Jsem rád, že se neuchylujete k osobním útokům jako ostatní diskutující když jim chybějí argumenty.

                  Když je možné že hyundai udělal Konu za stejnou cenu jako Ioniqa a dal tam skoro 2x tak silný motor+ 2x tak velkou baterku a
                  to se prosím jedná jen o předokolku tj. přestaba spalováků a velmi malé množství vyrobených aut.

                  Tak proč by vw nemohl dělat na specielní platformě elektrická auta v hromadné výrobě tj. řádově 100x více než dělá e-golfa za poloviční cenu?

                  Oni musejí dát takovou cenu ,aby ty auta prodali a navíc v současné době, kdy není nabíjecí infrastruktura se nebojím že by jim spalováci nešli na odbyt. Ono elektrický auto není rozhodně vhodné pro každého.

                5. Kona, o které píšete, je o 180tis dražší než ten Ioniq,
                  Kona, o které píšete, je o 180tis dražší než ten Ioniq, který je navíc o něco větší.

                  Pokusím se stručně shrnout důvody, proč nevěřím ve VW ID za 500tis:

                  1. Všechny předem deklarované ceny EV byly od těch nakonec reálných na hony vzdálené, lze to zpětně dohledat zde na Hybridu, např BMW i3 avizované za 600tis, Leaf2 za podobné peníze atd.

                  2. VW EV vyrábět a prodávat nechce. To usuzuji z dlouhodobého sledování situace kolem EV a hlavně prohlášeních (často demagogických) představitelů koncernu i lidí kolem škodovky.

                  3. Dealeři EV nabízet a prodávat nechtějí (možná až na několik málo výjimek). To je moje osobní zkušenost, stejně jako většiny lidí, s kterými jsem to diskutoval a kteří si EV pořizovali.

                  4. VW tvrdí, že na e-Golfu za 1mil prodělává.

                  5. I ta dnešní, ne možná ještě úplně dokonalá EVčka, zákazníci vesele kupují i za ceny kolem milionu.

                  6. I kdyby VW chtěl, tak stejně nemůže nijak zaplavit trh svými EV, protože do nich nebude kde mít brát baterky.

                  7. Dle mého názoru, pokud před zákazníka postavíte EV a spalovák za stejné peníze a objektivně mu vysvětlíte všechny plusy a mínusy, tak jsem přesvědčen, že už by dnes většina zvolila to EV, tedy alespoň těch, kteří mají možnost nabíjení.

                  8. Za poslední rok auta zdražila a nejvíce právě elektromobily.

                  A další a další důvody proč NE… a přitom mě nenapadá ani jediný, proč ANO. Kde by se za rok vzalo to dokonalé rodinné EV se 60kWh baterkou za cenu 500tis, za kterou dnes nekoupíte ani samotné bateriové úložiště ve stejné kapacitě.

                6. Máte pravdu museli tu KONU zdražit mají ceny od 899 t. a v
                  Máte pravdu museli tu KONU zdražit mají ceny od 899 t. a v ceníku od 12.11.je nejlevnější za 925 t. netušil že stojí tolik použitelná verze 1120 t.

                  Tím pádem tím víc platí to že investovat do tohoto vozu pokud nemáte s tím v plánu ujet 150tis. Km ročně je s ohledem na nové vozy VW asi blbost.

                  Jako Vaše argumenty beru sám bych také nebyl nadšený když by mě skokově klesla hodnota vozu, který mám v plánu právě za 2 roky prodat, ale co ta mediální masáž už vyšel zde další článek o tom?

                  Jako ceny batériových úložišt naprosto nechápu chtěl jsem si pořidit domu na dotaci, ale blok 4 Kwh za 80 tis?

                  Když jsem jim říkal , že nabíjím dvě auta a potřebuji alespoň 20-30 Kwhodin tak na mě koukali abych si připravil půl mega.

                  To by se mě to vracelo asi 40 let.

      1. To máte úplně stejně (nebo velmi podobně) u všech
        To máte úplně stejně (nebo velmi podobně) u všech značek, i u Japonců a Korejců, co mají výbavové stupně. Zkuste si srovnat základ a slušně vybavené auto a uvidíte ten rozdíl.

        Někomu vyhovuje to, že u VW koncernu si můžete auto vybavit docela volně, kombinace motorů a prvků výbavy je podstatně flexibilnější než např. u Japonců. Zase to má mínus, auto je na objednávku a dodání je na měsíce.

        Já teda radši ten asijský systém…

      1. Dokud bude taková poptávka po spalovacích autech jaká je
        Dokud bude taková poptávka po spalovacích autech jaká je teď, tak nějak není moc důvodů spěchat. Jistě, je potřeba se připravit na budoucnost. Na rozdíl od Tesly nají linky, obrovské kapacity, kde přejít na výrobu EV (a flexibilně regulovat poměr EV/spalovák) nebude problém, pokud ta doba nastane.

            1. Za to já vim, Hjůnaj je klidně na hlavu a vyrobil si
              Za to já vim, Hjůnaj je klidně na hlavu a vyrobil si prazdný IONIQ plechofky a pak už jen čekal jak mu budou chodit po kusech baterie z LG, který naprosto nestíhá (a proto teď zdržuje Audi a ještě jim zdražuje o 10% :)))
              Takže ano dinosauři jsou klidně na hlavu a vyráběj be z zajištenejch dodávek baterií. U Kony to nebude jiný. Plán je jen 12 000 aut pro celej svět, ale jen v Norsku už je 20 000 objednávek :)))

              VW bude brát baterky z Polských Nortvoltů a ty maj maximální kapacitu dohromady jen 110 000 baterek za rok a ještě je v tom i BMW. Fakt nechápu kde chtěj sehnat ten zbytek baterek, když vyhrožujou milionama baterkáčů a gigatovárně se nikdo nezmínil ani slovem. Bez gigatováren jsou nahraný.

              1. Jak už jsem psal jinde, dinosauři nejsou tak tlačeni chrlit
                Jak už jsem psal jinde, dinosauři nejsou tak tlačeni chrlit statisíce EV jako Tesla. Pro Teslu je to otázka přežití (proto i ta gigatovárna, nezávislost na ostatních producentech baterek), kdežto klasické automobilky, co vyrábí i spalováky mají na ten přechod klidně několik let času – i na postavení (giga)továren, zajištění baterek.

                To, že slibují kvanta EV už teď, to je takový folklor, ostatně to známe i od Elona, pár let dozadu… taky se mu nepovedlo všechny termíny dodržet a svět se nezhroutil 🙂 Je to takové PR, aby se vrylo do paměti, že i VW bude (někdy) vyrábět EV.

                1. VW má v současnosti okolo 13 % trhu s automobily
                  VW má v současnosti okolo 13 % trhu s automobily (počítáno jako počet kusů, ne jako obrat), pokud budeme brát, že jednou budou EV převažovat v drtivé většině, měli by si stejný podíl udržovat i v tomto segmentu, tedy v letošním roce mít přes 1/4 milionu vyrobených EV, avšak budou mít sotva 50 tisíc. Pokud takto budou pokračovat dál, tak jim jednou zbudou jen oči pro pláč, protože příští rok už 13 % bude >400 tisíc, v roce 2020, kdy plánují 100 tisíc I.D. už by měli vyrobit >600 tisíc atd. Ani je nemusí převálcovat Tesla, stačí, když je převálcují všichni ostatní a je jedno že ještě následujících 5 let asi budou mít rekordní zisky, ale za 10-15 let budou ve velkém průseru.
                  Pro srovnání třeba BMW má podíl 3,5 %, což v EV odpovídá 70 tisíc EV letos a už jsou za prvních 9 měsíců na 87 tisících, takže tam aspoň něco dělaj. Stejně tak se jakž takž snaží Renault-Nissan a nebojím se ani o Toyotu, pro kterou bude přechod hračka s jejich zkušenostmi a hlavně s úzkými vazbami na dodavatele baterií, ale jak tuhle změnu přežije VW a i třeba Ford, to mi zůstává záhadou. Jedinou nadějí pro VW vidím ve zvýšení cel na auta mimo EU, pokud by se schylovalo k neřešitelným problémům.

                2. Klidně je možné i to, že VW dopadne jako Nokia, kdo ví?
                  Klidně je možné i to, že VW dopadne jako Nokia, kdo ví? Ale na to bych nevsazel, když bude nejhůř, bude to vděčné politické téma…

                3. Nebo bude z VW dodavatel plechovek jen na rozvojové trhy mimo
                  Nebo bude z VW dodavatel plechovek jen na rozvojové trhy mimo EU, USA. Čili Afrika, Asie, J. Amerika, apod. 🙂
                  Všechny baterky co VW koupí bude muset cpát do svých plechovek v Číně a ještě nebude stíhat.

                1. Audi odebírá baterky z Asie a místo dodávek eTrona na trh
                  Audi odebírá baterky z Asie a místo dodávek eTrona na trh ohlásilo zpoždění, protože kromě jiného nemá od LG baterky a LG jim ty dodávky ještě o 10 % zdražuje. V Asii maj taky jen určitou kapacitu. Naposled se celému světu zpozdili dodávky protože si Tesla odebrala od LG články pro svou baterku v Austrálii. Taková je realita dodávek od externích dodavatelů :)))

              2. Jen v evropě se nyní staví tři baterkárny jen s účastí
                Jen v evropě se nyní staví tři baterkárny jen s účastí EU, další čistě soukromé, dále VW i BMW přestavují nebo rozšiřují své fabriky pro vlastní výrobu, navíc pokud jste si tu nevšimli tak VW půjde jiným směrem než Tesla, budou to auta s menší baterkou a velkou efektivitou, podobně jako hyundai, ale navíc s rychlím dobíjením, luxusní značky audi a porsche využijí rychlé nabíjení pro svá drahá auta, které budou mít baterky větší, proč asi budují vlastní sít rychlonabíječek? velkobaterkáče jsou na nic, Tesla na to přijde časem taky nebojte 😀 na běžné ježdění do práce většině lidí stačí auto s dojezdem 200km předpokládám že VW budou mít základní EV s dojezdem 250-380 km s rychlodobitím na další 200km do deseti minut, naprostý ideál pro většinu lidí i na dovolenou, pro ty co jezdí více bude dojezd nad 400 km

                1. Pokud baterie vydrží 1000 cyklů (na pokles kapacity na 80
                  Pokud baterie vydrží 1000 cyklů (na pokles kapacity na 80 %), pak u dojezdu 200 km je to na 200 tisíc km. Nejnižší dojezd Tesly je přes 350 km, tedy „výdrž“ nad 350 tisíc km (=celou životnost vozu), časem na to přijdou i ostatní, nebojte :).
                  K tomu dobíjení 200 km/10 minut = 1200 km/hod, při extrémně úsporné jízdě extrémně úsporným autem (12 kWh/100 km) je potřeba 144 kW. Pominu, že nejsou nabíječky (kromě asi tří experimentálních kusů Ionity v celé Evropě), vy znáte nějakou baterii co bude brzy na trhu, která by při kapacitě těch malobaterkáčů co uvádíte (tedy max. 35 kWh) zvládla nabíjení 144 kW?

                2. „se nyní staví tři baterkárny“
                  Tak to je užasné, že

                  „se nyní staví tři baterkárny“

                  Tak to je užasné, že staví 3 baterkárny, ale důležitá je výrobní kapacita. Dinosauři vyhrožujou s milionama el. aut, ale na to jim nebudou stačit nějaký kůlny, oni budou potřebovat gigatovárny a ne jednu ale několik. Já jsem doposud o žádné neslyšel.

                3. Evropské mastodontní automobilky mají existenční
                  Evropské mastodontní automobilky mají existenční problém. Všichni ve své zaslepenosti odmítly investovat do baterií a všichni tak skončí jako výrobci druhé kategorie. Těžíště autoprůmyslu a hlavní zisky se přesouvají do Asie. Automobilka bez baterií je totiž jako automobilka bez motorárny – podřadná.

                4. P.S. Na to, že nepotřebují elektromobil s velkou baterkou
                  P.S. Na to, že nepotřebují elektromobil s velkou baterkou musí příjít nejprve zákazníci. Nikoliv Tesla.

                5. Elektromobil s 5kwh baterkou zákazníci nepříjmou. 🙂
                  A na

                  Elektromobil s 5kwh baterkou zákazníci nepříjmou. 🙂

                  A na větší pro statisíce EV nemají dodavatele.

            1. já nabíjím před obytným domem a nevidím důvod proč by
              já nabíjím před obytným domem a nevidím důvod proč by nemohla být zásuvka kdekoli dnes automobil parkuje. No a ty co dnes neparkují holt nabíjet nebudou. Jednoduché milý Watsone. Je to jen o tom chtít. Pak již to půjde. Vymýšlíš problém tam kde není. Ti co budou chtít se postarají, ostatní ať klidně pláčí na diskuzích jak jim jiní nic nechtějí udělat – vždyť jim přeci nabízíš peníze a VONI je nechtějí! To je ale troufalost co? Netáhlům nasrat a rozmazat.

        1. „Na rozdíl od Tesly nají linky, obrovské kapacity, kde
          „Na rozdíl od Tesly nají linky, obrovské kapacity, kde přejít na výrobu EV (a flexibilně regulovat poměr EV/spalovák) nebude problém, pokud ta doba nastane.“

          A na todle si přišel jak, máš to nečím podložený nebo si to prostě jen myslíš? Zrovna nedávno jsem jsem četl, nevim jestli to bylo u Audi nebo u koho, že přesně todle je i pro zavedený automobilky docela problém a že to nejde udělat přes noc jak si kde kdo maluje.

Napsat komentář