Valeo dál rozšiřuje působnost v Česku. Ve výrobním závodu v Žebráku bude vybudována nová hala o ploše 4 000 m² na výrobu chlazení baterií pro elektromobily. Výroba by měla být zahájena koncem roku 2019.
foto: Valeo
Valeo do stavby nové výrobní haly investuje 450 milionů korun. Objem očekávané výroby je 1,2 milionu kusů chladících modulů, klíčových komponentů pro elektromobily. Valeo vyvíjí a vyrábí tepelné systémy akumulátorů, které zaručují optimální provoz elektromobilů, jejich životnost a spolehlivost.
foto: Valeo
Články akumulátorů totiž musí být udržovány v rozmezí teplot 15 až 45 °C zajišťující jejich účinnost a životnost, přičemž všechny články uvnitř akumulátoru musí být udržovány na přibližně stejné teplotě.
Valeo dokáže navrhnout chladicí systém různých velikostí pro všechny typy vozidel, ať už jde o hybrid, plug-in hybrid nebo elektromobil. Díky ultra-ploché konstrukci jsou desky a trubky v optimálním kontaktu s akumulátorem, a díky tomu se dosahuje rovnoměrné a jednotné teploty.
V současné době má Valeo v Žebráku 850 zaměstnanců. Ročně se zde vyrobí 7 milionů kusů výparníků klimatizace a 200 000 chladičů recirkulace výfukových plynů. V současnosti je Valeo s více než 4 500 zaměstnanci v pěti závodech jeden z největších a nejvýznamnějších zaměstnavatelů v oblasti automotive v České republice.
Skupina navíc v nadcházejících letech plánuje další významný obchodní růst a vytvoření několika set nových pracovních míst. Za tímto účelem má všech pět závodů připravené plány na další zvýšení výrobní kapacity i rozšíření výzkumu a vývoje.
Na iDnes se (až na výjimky) v diskuzi pod článkem na toto
Na iDnes se (až na výjimky) v diskuzi pod článkem na toto téma opět sešla hvězdná sestava stále stejných provařených jmen renomovaných „znalců“ problematiky e-aut.
Přípravy na éru elektroaut
Vědec objevil, jak snížit množství kobaltu v
Vědec objevil, jak snížit množství kobaltu v akumulátorech
Nový patent, který Kenan Sahin už nechal zaregistrovat v Americe, Evropě, Číně i Japonsku, snižuje podíl kobaltu v katodách z 20 procent na pouhá čtyři procenta. Jde o to, že vědci se podařilo vložit kobalt do specifických míst v chemické struktuře katod. Tohle extrémní snížení by mohlo zajistit, že kobaltu bude dostatek i v budoucnu a hlavně že se vystačí s nalezišti i v jiných oblastech světa, než je vojensky nestálé Kongo. Právě těžby kobaltu v Kongu, kde jsou největší naleziště, se celý svět elektromobility obává.
Sahinův nový vynález, nazvaný GEMX, může být používán v řadě typů napájecích zdrojů na bázi niklu. Na výroční konferenci o automobilovém průmyslu už vědec oznámil, že podnikl několik jednání a prodej licence už je odsouhlasen.
Kapacita nejvyšší úrovně
Kenan Sahin je původem Turek, ale v šestnácti letech odešel do USA, kde vystudoval MIT. Posléze vybudoval softwarovou firmu Kenant Systems, kterou posléze prodal za 1,5 miliardy dolarů. Pak se začal zajímat právě o akumulátory a jejich vývoj. Postupně uspěl i na tomto poli a jeho firmu TIAX chtělo koupit hned několik velkých chemických hráčů na trhu, včetně BASF. Právě ta se snaží dodnes, ale Sahin odolává. S BASF spolupracuje, investují do vývoje společné peníze. Například Kenan Sahin investoval do vývoje svých vlastních sto milionů dolarů.
https://www.novinky.cz/auto/488398-vedec-objevil-jak-snizit-mnozstvi-kobaltu-v-akumulatorech.html
Trošku s křížkem po funuse. 10 % už dělá několik firem
Trošku s křížkem po funuse. 10 % už dělá několik firem (viz NCM 811), Tesla je na tom ještě líp, kdy TM3 už je na cca 7 % a zanedlouho plánují další snížení (Zdroj) a pokud vím, tak Tesla nepatentuje technologie výroby baterií, takže asi nebudu tleskat nějakému Turkovi, který, pokud mu to vyjde, akorát zdraží baterie všem o cenu licence.
patent může fungovat i jako ochrana, aby si někdo
patent může fungovat i jako ochrana, aby si někdo nepatentoval mírnou modifikaci za účelem výdělku
(čti jako „patentuju, ale licenci dám zadarmo“)
bohužel v tomto případě to pravděpodobně takto nebude
Ale to rozhodnuti nepatentovat je jejich rozhodnuti, ne?
Navic
Ale to rozhodnuti nepatentovat je jejich rozhodnuti, ne?
Navic podle vseho neni motivovane „dobrocinnosti“, ale tim, ze do patentu by museli napsat detaily, ktere chteji utajit.
EDIT: pokud Muskovi tak jde o „udrzitelny nastup EV“, proc uz cele auto davno neni open-source? (to vubec neznamena, ze by do auta musel jit nahrat samodomo software)
Tak si říkám co bude dřív. Accu, které chladit
Tak si říkám co bude dřív. Accu, které chladit potřebovat nebudou, nebo dostavba této linky. Ale asi jsem moc velký pesimista…
myslím, že bude dřív dostavba linky, protože aby
myslím, že bude dřív dostavba linky, protože aby protékající proud nevyráběl teplo, by byl potřeba supravodič při 40-60°C
Krása.
Pokud vydržíme vzdorovat EU byrokracii a
Krása.
Pokud vydržíme vzdorovat EU byrokracii a rozdělování velkého množství tištěných peněz přez ně, tak většina robotů bude nejefektivněji umístěna u nás v Česku a ještě Německu plus Polsku.
off
Slovensko chce snížit množství odpadů. Zavede zálohy
off
Slovensko chce snížit množství odpadů. Zavede zálohy na PET láhve a plechovky
https://www.euro.cz/udalosti/slovensko-chce-snizit-mnozstvi-odpadu-zavede-zalohy-na-pet-lahve-a-plechovky-1428147
To je určitě správný krok… jen mě zarazilo, kolik
To je určitě správný krok… jen mě zarazilo, kolik plánují, že to bude stát… provozní náklady se odhadují na 5.000.000 EUR / ročně ! tj cca 130.000.000,- Kč / rok. Přitom na Slovensku se dostane na trh podle uvedeného článku asi miliarda lahví ?! Jestli počítám správně, tak mi vychází že každá láhev bude stát 7,75Kč ?! jenom za recyklaci?
Za 1 Kc zrecykluji 7,7 lahvi.
Za 1 Kc zrecykluji 7,7 lahvi.
Slovensko podlehlo korupci výrobců strojů na třídění
Slovensko podlehlo korupci výrobců strojů na třídění PETek.
Přitom v západních zemích kde to mají, je podobná a mnohdy i nižší míra recyklace PET jako v Česku bez složitých záloh.
off
Další elektrickej přívoz, tentokrát z
off
Další elektrickej přívoz, tentokrát z Dánska
http://e-ferryproject.eu/Gallery
https://www.euro.cz/light/trajekt-pouze-na-elektrinu-ma-podporu-bruselu-baterie-vazi-56-tun-1427735
Trajekt, který má hmotnost 650 tun, má mezi dánským ostrovem Ærø a pevninou plout plně na elektřinu. Bez nabíjení dokáže zvládnout trasu dlouhou 40 kilometrů, což je zatím nejvíce na světě. Projekt E-ferry zatím vyšel v přepočtu na 550 milionů korun, 388 miliony přispěla EU.
Nabije se za 20 až 25 minut.
Baterky dodal LeClanche.
http://www.leclanche.com/technology-products/leclanche-technology/modules-systems/