Mnichovská automobilka BMW hodlá vybudovat udržitelný systém výroby a recyklace baterií. Zahájila proto spolupráci se společnostmi Northvolt a Umicore.
foto: BMW
Northvolt je nový švédský projekt stavby velké evropské továrny na výrobu baterií. Od roku 2020 má vyrábět 8 GWh ročně, od roku 2025 pak až 32 GWh. Stavět už se začalo a kromě Evropské investiční banky má zainvestováno i Volkswagen.
Spolupráce s BMW naznačuje, že v budoucnu by bavorské motorové závody mohly kromě jihokorejského Samsung SDI odebírat baterie i od tohoto nového evropského výrobce.
Umicore je belgická společnost zabývající se zpracováním materiálů. BMW hodlá společně s ní vyvinout a systém znovuvyužití a recyklace baterií. Cílem je rozebrat použité baterie až na články, recyklovat materiály ze kterých jsou články vyrobeny a z nich pak vyrobit s pomocí Northvoltu nové bateriové články.
To se ale stane teprve až poté, co baterie skutečně doslouží. A to může trvat i několik desítek let. V elektromobilech a plug-in hybridech mohou baterie sloužit dle různých odhadů minimálně 10-15 let a možná i déle, než jejich kapacita klesne za únosnou mez. I poté ale budou mít dost energie na to, aby posloužily například ve stacionárních úložištích energie.
Kapacity Nortvoltu (100 000 + 10 000) plně vycucne VW
Kapacity Nortvoltu (100 000 + 10 000) plně vycucne VW gruppensex a ještě to bude málo, tak kam se jako chce vecpat BMW? Asi do hodně vzdálený budoucnosti.
Proc by mel vycucnout VW? Ten ma krome nrthvolu nasmlouvane
Proc by mel vycucnout VW? Ten ma krome nrthvolu nasmlouvane dodavky se samsungem a LG, planuje joint venture s SKI, a nevim jestli je neco oficialniho ohledne dohody s CATL? S ohledem na to, ze podle mistnich diskuteru VW nidky zadne elektroauta ani vyrabet nebude, tak by k nejakemu „vycucnuti“ northvoltu opravdu dojit nemelo…
No hej lenze oni vsetci dokopy budu vyrabat baterie ako jedna
No hej lenze oni vsetci dokopy budu vyrabat baterie ako jedna tesla gigafactory. Ved tie kapacity su smiesne. Tiez si treba uvedomit, ze su tu aj ine automobilky ako PSA, Nissan, Hyundai/KIA a dalsie ktore tiez budu chciet baterie. Budu mat velke problemy vyrabat auta nad 100 000ks rocne. Problem, je ze to vlastne nikoho netrapi a uz vobec nie VW.
No co jsem koukal na nejakou studii, tak odhad svetove
No co jsem koukal na nejakou studii, tak odhad svetove kapacity vyroby baterek pro auta je na rok 2020 nejakych 350 GWh – tzn gigafacotry s 35 GWh by tvorila nejakych 10% svetove produkce… takze ty kapacity dodavatelu nejsou zas tak smesne ne?
To je zajímavý článek… a ne ta další reklama na WV nad
To je zajímavý článek… a ne ta další reklama na WV nad ním.
Jelikoz odpurci elektromobility porad dokola melou o
Jelikoz odpurci elektromobility porad dokola melou o obrovskych haldach vyslouzilych baterek na skladkach, bylo by dobre aby existovala nejaka recyklacni linka, ktera by jim jednou pro vzdy zacpala hubu.
Jestli si někdo myslí, že baterie z EV skončí na
Jestli si někdo myslí, že baterie z EV skončí na skládce, tak to znamená, že on své baterie háže na skládku.
Jak chcete někoho tak hloupého a bezohledného o něčem přesvědčit?
Bohuzel jsou to pulmozky nebo trolove a na autoforech s tim
Bohuzel jsou to pulmozky nebo trolove a na autoforech s tim operuji. Hlupaci to pak papouskuji a nepouzivaji logiku. Takova linka by byl urcite dobry kosik proti jejich stekani.
Starman v Tesla Roadsteru :
06.11.2018 pohybuje se daleko od
Starman v Tesla Roadsteru :
06.11.2018 pohybuje se daleko od Slunce 1,66 AU
06.10.2020 přílet k Marsu 0,05 AU
04.11.2020 prolet kolem Země 0,35 AU
až 2091 se plánuje návrat toho ozářenýho šutru v rozkladu ;)))
vtm.zive.cz/clanky/vzpominate-na-starmana-se-svou-teslou-uz-doletel-za-orbitu-marsu/sc-870-a-195780/default.aspx