Prezident japonské společnosti Panasonic Kazuhiro Tsuga aktuálně řekl, že díky elektromobilu Tesla Model 3 se přiblížila doba, kdy bude Gigatovárna Tesla pro Panasonic výdělečná. Což si pochopitelně říká o další rozšíření.
foto: Tesla
Tesla a Panasonic momentálně instalují v Gigatovárně 1 (Gigafactory 1) dvě nové výrobní linky k současným 11 funkčním, které mají celkovou výrobu bateriových článků do konce roku posunout na 35 GWh ročně.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla se stala největším výrobcem elektromobilů na světě
Navíc ale obě spolupracující společnosti jednají také o dalším rozšíření Gigatovárny 1. Výrobní kapacita 35 GWh ročně totiž představuje prapůvodní cíl, který se posléze zvýšil dokonce přes 100 GWh.
Roční výroba 35 GWh bateriových článků bude Tesle stačit zhruba na výrobu 440 000 (80kWh baterie) až 700 000 (50kWh baterie) elektromobilů ročně. Za první tři čtvrtletí letošního roku jich vyrobila asi 160 000.
Tesla aktuálně ve finančním výkazu pro třetí čtvrtletí mimo jiné zmínila, že se v letech 2019 a 2020 chystá investovat ročně mezi $2,5 mld. až $3 mld. do Gigatováren 1, 2 a 3 (třetí právě začala budovat v čínské Šanghaji) a dalších infrastrukturních projektů.
teslamagazin .sk/spotrebna-dan-z-elektriny-pouzitej-na-pohon/
teslamagazin .sk/spotrebna-dan-z-elektriny-pouzitej-na-pohon/
Jako… dávalo by to smysl… kdyby… FVE jakože cože ?
To
Jako… dávalo by to smysl… kdyby… FVE jakože cože ?
To nemůže projít. Nesmí.
Tak toho se já už nemusím obávat. Mám vůz bez čipu,
Tak toho se já už nemusím obávat. Mám vůz bez čipu, nemám apkovatelný telefén a má FVE nepotřebuje nějaký pokyn na generování elektrické energie.
Jinak načasování je opravdu důležité. Dokáži si představit, že pokud to zavedou dostatečně brzy, tak jim bude náklonno i veřejné mínění (ve stylu, platím já, plať i Ty – neboli „PaneBože dej aby mu zdechla“). Pokud by majitelů elektromobilů bylo přes půl národa, tak se holt nemusí do parlamentu dostat. Takže náš tlak na co nejrychlejší přechod může z dotyčného vyvíječe udělat nezaměstnaného.
Ja jsem si blahove myslel, ze spotrebni dan se neplati pro
Ja jsem si blahove myslel, ze spotrebni dan se neplati pro zvyseni rozpoctu, ale kvuli snizeni spotreby (az lide prestanou kourit, bude spotrebni dan na zvykacky?) a maji se z ni hradit zdravotni vydaje vzniklych z problemlu, ktere mame z negativnich externalit pouzivani danych vyrobku.
Takze pokud auto nespaluje ropu, tak si dokazi predstavit malou spotrebni dan na oder pneumatik a brzd a to nezavisle na „tankovani“ z (vlastnich) obnovitelnych zdroju. Pak by ale logicky mela byt spotrebni dan na uhli, plyn, bramburky, apod.
Proc to resit takhle slozite a nedomerit dan po opsani stavu tachometru pri STK, vyrazeni vozu ci evidenci po prodeji? Pokud argumentujete moznosti stoceni tachometru, ja budu argumentovat moznosti heknuti tohoto cipu a pak se to stejne bude muset kontrolovat pri te technicke.
„na základě objednávky německého zákazníka“ … že by
„na základě objednávky německého zákazníka“ … že by zase Volkswagen 😉
HOAX
HOAX
off
Přímé porovnání cestování Tesly X a Jaguáru iPace
off
Přímé porovnání cestování Tesly X a Jaguáru iPace od německejch Nextmove i s anglickejma titulkama
https://www.youtube.com/watch?v=WT5VmC-Ze3w
Forun pro přátele iPace.
https://www.ipaceforums.co.uk/index.php
Jo, tohle video jsem viděl před pár dny.
Zde je drobný
Jo, tohle video jsem viděl před pár dny.
Zde je drobný článeček
Jaguar I-Pace rozsah jen 234 Miles
(234 milesů je 374 kilometrů)
dyžs ho viděl před pár dny jak to žes ho sem nešoupnul??
dyžs ho viděl před pár dny jak to žes ho sem nešoupnul??
jaguár má debilní blinkry samozřejmě brexitový
jaguár má debilní blinkry samozřejmě brexitový
jaguár má debilní volant samozřejmě staroanglánský PS:
jaguár má debilní volant samozřejmě staroanglánský PS: má ještě někdo nějakou kritiku na tu břečku klidně se přidejte 🙂
Moc se omlouvám za můj neodpustitelný prohřešek.
Jsem
Moc se omlouvám za můj neodpustitelný prohřešek.
Jsem chronický stydlín, letory nesmělé až přímo zakřiknuté.
Nechtěl jsem se plést mezi Vás, velký kluky, s kritickým darem přímo od samotného Boha.
…a spotřeba 44 kWh / 100 mil.
…a spotřeba 44 kWh / 100 mil.
Pokud chcete vědět zda to výrobce myslí s výrobou
Pokud chcete vědět zda to výrobce myslí s výrobou elektrických aut opravdu vážně, tak se podívejte jak moc tvrdě makají na zajištení dostatečného přísunu bateriových článků. Pokud je to pro ně nepodstatné téma, tak jsou pro ně nepodstatné i ty elektromobily.
1* jéa má pravdu velebnosti on to pochopil 😉
1* jéa má pravdu velebnosti on to pochopil 😉
Gigatovárna to je bašta každé elektro automobilky.
Gigatovárna to je bašta každé elektro automobilky. Jistota, že budou mít co dávat do těch plechovek co vyráběj a tím pádem jistota, že budou mít co prodávat.
Ostatní jen pořád žvaněj o výrobě plechovek, místo aby si jako první postavily ty gigatovárny a zajistili dostatečnou kapacitu a stabilní dodávky, aby pak nenarazili třeba na to že jim je externí dodavatel náhle zdraží těsně před uvedením auta na trh.
off
Jak šel čas a rozdíly mezi tím co v médiích tvrdil
off
Jak šel čas a rozdíly mezi tím co v médiích tvrdil TSLA šórter Špígl že se bude dít a co se skutečně stalo.
https://cleantechnica.com/2018/11/04/5-years-of-incorrect-claims-forecasts-about-tesla-from-tsla-bear-mark-spiegel/
Do konce roku ma byt otevren konfigurator TM3 pro Evropu. To
Do konce roku ma byt otevren konfigurator TM3 pro Evropu. To znamena cena pro Evropu uz nebude spekulace, ale realita.
Kdo si troufne predpovedet termin spusteni konfiguratora a hlavne zakladni cenu evropske veze?
Muj tip je:03.12.2018 a cena 39.990 EUR vc. nemecke MWSt 19%.
Zakladna verzia v konfiguratore urcite nebude, ako prve sa
Zakladna verzia v konfiguratore urcite nebude, ako prve sa zacnu predavat najdrahsie verzie (AWD a Performance), mozno by teoreticky este mohli ponukat aj Mid-range verziu. Ale zakladna verzia najskor od 3.Q.2019.
Zakladni verze neni ta za 35kUSD, ale ta, ktera se prodava a
Zakladni verze neni ta za 35kUSD, ale ta, ktera se prodava a je nejlevnejsi. Aby to bylo uplne jasne, tak jaka bude cena nejlevnejsi evropske verze?
46000 usd + 21% dph + preprava 1000 usd. Ja bych to tipl na 49
46000 usd + 21% dph + preprava 1000 usd. Ja bych to tipl na 49 az 50.000 Euro
Asi jsem pomalejší, ale nevychází mi to. 46000 usd + 1000
Asi jsem pomalejší, ale nevychází mi to. 46000 usd + 1000 usd + 21% dph je 56870 usd. Nebo se pletu?
Coz je presne tech necelych 50kEUR 🙂
Coz je presne tech necelych 50kEUR 🙂
Ja osobne si dovolim tipnut, ze zakladna verzia bude o rok ta,
Ja osobne si dovolim tipnut, ze zakladna verzia bude o rok ta, ktora je dnes midrange. Mozno na nej upravia trochu nejaku vybavu a mierne ju zlacnia. Nakoniec by to nebolo vobec zle. Totiz o rok auto s nejakou 50kWh baterkou by uz mohlo byt zastarale a ako ukazuje kia/hyundai, tak sa pojde na baterky nad 60kWh. S takymi nie je problem prekonat vzdialenost 400km/nabitie.
Kéž by, ale můj tip je, že mimo Tesly souhrnné
Kéž by, ale můj tip je, že mimo Tesly souhrnné celosvětové prodeje v roce 2019 všech ostatních aut s baterií nad 50 kWh (Leaf+Kona+Niro+eTron+Taycan+I-Pace) budou pod 10000/měsíc, takže konkurence žádná.
44900 eur
44900 eur
Až přijde za půl roku SR verze, tak stejně bude s
Až přijde za půl roku SR verze, tak stejně bude s povinným PUP, tedy $40000. Verze za $35000 se nedá očekávat dříve než někdy na podzim 2019.
Jinak tu cenu bych tipnul také. Tesla má pro Evropu ceny zhruba o 15 % vyšší, dobře se dá počítat se vzorečkem cena v dolarech *0,97 = cena v €.
Tedy $35000 -> 33950 € -> 40 400 € vč. MWSt. -> 1 124 000 Kč vč. DPH a doručení (880 €)
$40000 -> 38800 € -> 46 172 € vč. MWSt. -> 1 280 500 Kč vč. DPH a doručení.
pěkný gigafek1 a jak ten solar na střeše z gigafek2
pěkný gigafek1 a jak ten solar na střeše z gigafek2 ??
kcc-hho.webnode.cz/znacka/tesla-gigafactory/
Zaoceánské lodi budou méně znečišťovat ovzduší a
Zaoceánské lodi budou méně znečišťovat ovzduší a více moře
ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zaoceanske-lodi-budou-mene-znecistovat-ovzdusi-pro-more-to-ale-bude-nejspis-pohroma
Je to hnus. Ale proc tam pisou jen o kontejnerovych a
Je to hnus. Ale proc tam pisou jen o kontejnerovych a vyletnich lodich? Copak ty tankery na ropu jezdi na setrvacnik? Ty produkuji mozna jeste vic svinstva a pri havarii je kus more a pobrezi roky znicene.
Tak tankery na ropu budou když tak jezdit na tu ropu, a né
Tak tankery na ropu budou když tak jezdit na tu ropu, a né jako kontejnerovky na nejlevnější zbytky z ropy po získání nafty a benzínu.
Jinak ropa je přírodní produkt (v minulosti se dělaly i léčivé ropné koupele), a i po nejhorších haváriích se pobřeží do pár let samo vyčistí i když se u toho nebudou fotit aktivisté.
A ty piješ mazut k snídani.
A ty piješ mazut k snídani.
A ty do ropy obleceni ptaci to oslavuji v cernem fraku. Nebo
A ty do ropy obleceni ptaci to oslavuji v cernem fraku. Nebo to je jen fake news a ja tomu veril?
Za předpokladu, že těch „pár let“ je 30+. A nesnaž se to
Za předpokladu, že těch „pár let“ je 30+. A nesnaž se to svádět na cizince 😉
stream.cz/slavnedny/10024111-den-kdy-ztroskotal-ropny-tanker-exxon-valdez-24-brezen-1989
Tomu říkám postup!
Tomu říkám postup!