Volkswagen a Ford budou možná společně vyvíjet elektromobily

Elektromobily jsou něco, v čem automobilky Volkswagen i Ford zaspaly. A teď to chtějí zkusit společně dohnat.

Nová platforma MEB má Volkswagenu a potenciálně možná i dalším automobilkám otevřít dveře k elektromobilitě. Volkswagen chystá na základě MEB novou rodinu elektromobilů I.D. První auto má přijít na trh už v roce 2020.
foto: Volkswagen

Frank Witter, šéf financí koncernu Volkswagen, aktuálně na dotaz ohledně možnosti sdílení nové elektromobilní platformy MEB s jinými výrobci řekl, že automobilka bude mnohem otevřejnější partnerstvím. Když byl dotázán přímo na možnost sdílení MEB s Fordem, rozhodně tuto možnost nevyloučil.

„Zda bychom mohli poskytnout přístup dalším značkám mimo Volkswagen Group je teoreticky možné, ale zatím nepadlo žádné rozhodnutí,“ řekl doslova. Nedávno podobné spojenectví navázaly automobilky Toyota a Mazda, které taktéž nejsou v elektromobilitě právě v popředí.

Automotive News

53 Comments on “Volkswagen a Ford budou možná společně vyvíjet elektromobily”

  1. VW je pro mnohé velkým zklamáním,není to zas tak
    VW je pro mnohé velkým zklamáním,není to zas tak dávno,co se ohrnoval nos nad Hyundai a naopak německé auta byli snem.
    Setrvačnost to malinko zachraňuje,přesto je dnes znatelný rozdíl v pojetí inovace u VW a Hyundai.Možná je to snahou VW prosadit se v Číně a tak jím nezbývá dost energie pro EU?
    Já právě očekával od zdejších automobilek naplnění potřeb masám které mají potřebu se dopravovat na krátké vzdálenosti a proto jím vystačí i jenom skromné BEV za nízkou cenu.To ovšem bez vývoje a výroby baterek opravdu nejde!

      1. Zatím je masově prodáván Zoe,Nissan,e – Golf,e – Up,I3
        Zatím je masově prodáván Zoe,Nissan,e – Golf,e – Up,I3 nebo Smart.
        Pak dlouho nic a až nakonec Tesla či Mercedes.Škoda také na rozjezd řeší e – Citigo s předpokládanou cenou do 500000,- Kč masy nebudou v naši zemi kde jsou rodiny totálně zadlužené kupovat auta nad 1 či 2 miliony Kč.
        To je segment jedné až dvou desetin populace – podnikatelé a státní zaměstnanci.

  2. Jasně že VW i Ford zaspali. Ale není to naším štěstím.
    Jasně že VW i Ford zaspali. Ale není to naším štěstím. Naopak.
    A Ford IMHO vždy počkal, až se ostatní prokoušou a potom poměrně rychle, pružně a celkem dobře dodal to samé ve vlastním balení. Bude jim to 2 roky trvat, ale ruku na srdce…budeme mít všichni elektromobil do deseti let? Takže zaspali, ale vlak jim neujel.

    1. Tak Ford je na tom skutečně špatně a klesají mu po
      Tak Ford je na tom skutečně špatně a klesají mu po hlubokých problémech v Číně i globální prodeje obyčejných aut.
      Továrny v USA i Německu má zastaralé a plné nekvalitních často zahraničních dělníků. Díky tomu, že jako jediný z tradičních v USA nezbankrotoval, tak má stále obří důchodové závazky vůči předrobotické mase bývalých zaměstnanců.
      Američané prostě už na rozdíl od Němců totálně nestačí generačním vyprázdněním a bankstery zařízeném předlužením v nedotované výrobě se ani udržet vůči Asiatům.

      1. Prodeje klesají kde komu a fabriky plné nekvalifikovaných
        Prodeje klesají kde komu a fabriky plné nekvalifikovaných cizinců nemá jen Ford..jezdím do nich. Navíc Ford nezbankrotoval stejně jako ostatní US automobilky, on jen nepožádal o finanční pomoc vládu, nýbrž své dodavatele. A ty nepožádal. Je málo známým faktem, že vydal rozhdnutí, že kdo bude chtít nadále do Fordu dodávat, dodá (indvidiuálně) zadarmo. A tak se také stalo. Ford zeštíhlil, dostal inkejci od dodavaelů a jelo se dál.
        Rozhodně si nemyslím, že Ford zkrachuje do dvou let.Je možné že se bude muset restruktualizovat.

            1. No právě, Ford má na rozdíl od jedněch z nejlepších v
              No právě, Ford má na rozdíl od jedněch z nejlepších v oboru jako je Hyundai nebo Škoda nesrovnatelně nižší ziskovost a línější přestože přeplácené zaměstnance, takže na rozdíl od těchto rychle rostoucích masových značek je momentálně jasně v úpadku, a už to dokonce na rozdíl od minulého století nemůže ani vyrovnávat jinými značkami.

              1. S tím lze souhlasit, ale nelze to považovat za mínus. Sám
                S tím lze souhlasit, ale nelze to považovat za mínus. Sám jsem měl nyní možnost jezdit chvílí s poměrně drahou Škodou Octavia III 2.0TDI s automatickou DSG. To je hrůůůůza auto. Ano i bez Vašich informací jsem poznal, že je Škodovka ziskovější než Ford, přesto, že je stejně řízená. Hyundai má ve fabrice v Nošovicích větší nepořádek, než Ford ve svých i když i tam je co zlepšovat.

    1. Osobně si myslím, že tenhle projekt bude docela síla.
      Osobně si myslím, že tenhle projekt bude docela síla. Ostatně už dnes začínají auta postupně směřovat k tomu, že technika jako taková je skoro furt stejná, auta umí už 20 let pořád to samé, jenom se doplňuje software. Takže Apple prostě vyrobí ultimativní hardwarovou platformu, do které bude sázet software, samozřejmě za peníze. Jsem na to velmi zvědavý. Zvláště, jestli to nadimenzují tak, aby to auto bylo v podstatě nezničitelné.

      1. Naprosto souhlasím. Ono taky s čistým čtvrtletním ziskem
        Naprosto souhlasím. Ono taky s čistým čtvrtletním ziskem přes 14 miliard dolarů (více než dvojnásobek obratu Tesly) se dá dělat dost věcí ve velkém, aniž by to ve finančních výsledcích vůbec někdo zaregistroval.

      2. A hlavně nezapomínat na to, že Apple dokáže na svých
        A hlavně nezapomínat na to, že Apple dokáže na svých produktech držet ziskovost, o které se může jiným výrobcům (Samsung) jenom zdát. Prostě Ti lidi ovládají základní počty. A druhá věc: dokázali si vybudovat podobně jako Tesla loajálnost zákazníků. (92% vlastíků iPhonu koupí znova iPhone…) Není co dodat.

        1. Tak to tedy nechápu proč si vymýšlíte (zvlášť v době,
          Tak to tedy nechápu proč si vymýšlíte (zvlášť v době, kdy si pravdivé informace může vyhledat každý během několika sekund).
          VW je na 9. místě v prodejích za leden až září a za samotné září se nedostal ani do první dvacítky. Stejně tak co se týče samostatných modelů (za leden-září i samotné září), tak nemá žádný v první dvacítce. I 4x menší BMW má 2,5x vyšší prodeje.
          Zdroj

            1. Vzhledem k tomu, že z těch 2226 ks za září bude polovina
              Vzhledem k tomu, že z těch 2226 ks za září bude polovina Golf GTE a Passat GTE, tak snad úplně každá automobilka kromě Toyoty dělá 1000+ BEV za měsíc. Jen BMM i3 má za září o 50 % větší prodeje než všechny BEV+PHEV od VW dohromady.

      1. Další mamlas co asi netuší, že VW se ze všech starých
        Další mamlas co asi netuší, že VW se ze všech starých nejvíc specializuje právě na čisté elektromobily, proto taky stvořil tu speciální platformu, a naopak na rozdíl od ostatních nejde tolik do hybridů, protože podle něj baterie brzy zlevní natolik, že dražší na výrobu budou těžké hybridy se dvěma motory.

          1. Ne on se nespecializuje ani zdaleka a zatím ani nebude, mimo
            Ne on se nespecializuje ani zdaleka a zatím ani nebude, mimo jiné se začal věnovat i vývoji EV, pracují na tom několik let a i pouze toto jim stačí na to, aby příští rok byli tam kam se někteří „specialisti“ dostávali 15 let, EV dokáže udělat každej pitomec, a nepotřebuje na to deset let, vše je jen o baterkách a ty si prostě může koupit. A co se týká platformy pro levná EV, tak jsou nejdále ze všech, Tesla ještě ani neví co taková platforma je.

            Je fakt sranda číst ty příspěvky Teslaúchyláků co už ted mají pocit, že jediná automobilka na světě je Tesla 😀

            Na světě se prodá 60 mil aut každý rok a někdo musí vyrábět pro tyto lidi auta, kdyby se všichni vrhli na EV tak z toho bude akorát jeden velkej průser a kolaps, ještě mnoho let se budou vyrábět především spalováky případně hybridy. EV je super věc, proto taky na tuto stránku chodím, ale ještě to chce čas a především příspěvek těchto velkých výrobců aby se to celé urychlilo, takže přidat trochu reality a nadhledu by neškodilo.

            1. Nekolik let? Asi mate na mysli tych 30 rokov co robia EVcka aj
              Nekolik let? Asi mate na mysli tych 30 rokov co robia EVcka aj ked len na oko.

              Ale inak mate pravdu, EV dokaze urobit kazdy pitomec a nepotrebuje na to 10 rokov. Tak preco to trva VW tak dlho? Ahaa lebo nechceeeee!!!

              O akej platforme tu kecate? Tesla ma kompletne urobenu platformu, na ktorej uz vyse 6 rokov predava auta v 100 000 kusoch. To nehovorim o nabijacej sieti SC. Asi asi malo citate pane!!!

              No bohuzial je jedina, ktora vyraba a uz aj dodava realne EV a nie tie hracky pre male deti.

              Ze niekto musi vyrabat stare auta VW nikto neberie. Co kazdeho serie je:

              1. Slubuju EV uz peknych par rokov (zatial vyrabaju v par kusoch a aj to su iba EV hracky a predrazene)

              2. Podvadzaju a az ked sa im prislo na podvod, tak sa snazia robit dobry a ukazuju krasne photoshopove obrazky buducich aut.

              3. Neda sa im verit, pretoze terminy posuva, snazi sa tvarit akoze su supermani ale nemaju dovod, kedze nemaju odkial vziat baterky na EV. Ziadne realne auto nemaju a jedine co uz roky ukazuju su tie photoshopove obrazky, na ktore im uz kazdy prdi.

              Jedine teda co sme videli su nepodstatne technologicke casti, ktore nikoho nezaujimaju. To na com je EV postavene totiz nikoho nezaujima. Kazdeho zaujima kde a kedy bude realne auto a za kolko sa bude predavat a ake bude mat parametre. A tu sa neda VW v terminoch verit (bod c3).

              Aby som to zhrnu. VM nema NIC iba plane sluby, ktore mu uz ludia prestavaju verit. Preto tu musia vypisovat VW trollovia a presviedcat aka je VW king automobilka ako to vsetko pekne zvlada a dokaze, lebo VW to sam dokazat nevie. Takze zostava iba medialna manipulacia a to bude takto pokracovat.

              Co sa tyka mojho odhadu, tak VW pred 2025, nebude vo velkom vyrabat schopne EV.

              1. Tesla žádnou kvalitní efektivně masově vyrobitelnou a
                Tesla žádnou kvalitní efektivně masově vyrobitelnou a servisovatelnou platformu nemá, slibuje se to teprve možná u modelu Y.
                I když podle posledních zpráv už o jaru příštího roku nejspíš opět ne, a půjde pouze o mírně vylepšenou dražší hatchback verzi modelu 3 pro Evropu a další kašlající na nepraktické sedany.

                1. Tak potom na com vyravaju auta? Na detskych kocikoch? Tesla
                  Tak potom na com vyravaju auta? Na detskych kocikoch? Tesla auta maju vsetko potrebne aj platformu, ktoru chcu vyuzit pri modely Y. Tam este pride k zlepseniu aby sa vyroba dala viac automatizovat a tym aj zlacnit.

                  Ze predavaju sedan a nie kombi je chyba preto ze USA su viac oblubene a Tesla je Ameticka automobilka. Je to skoda ale nic s tym neurobime.

                  BTW to ze sa vyvija MEB vieme uz vela rokov zhruba od doby, ked Tesla isla na trh s modelom S. Tu je vidiet aj dynamika Tesly ako su schopni rychlo zvladnut vyvoj. VW este bude plakat, tomu vetim.

            2. Předně bych rád poprosil místní anonymy, aby se
              Předně bych rád poprosil místní anonymy, aby se obtěžovali registrovat, ať my ostatní víme , s kým máme tu čest. To je Anonym: “VW se specializuje”…, pak zase Anonym: “VW se vůbec nespecializuje”… atd. Jinak my lidi máme fakt štěstí, že jsou dobrodinci typu VW, kteří nám “vyrobí ty auta”, nevím co bychom si bez nich všichni počali. To, že jsou všude po světě odstavné plochy zapněné fosilními popelnicemi, které nesplňují aktuální emisní požadavky, těmhle lídrům trhu uniklo a proto ve velkém chrlí další rakovinomety. Když BEV umí vyrobit každý pitomec, jaktože je VW se svými zkušenostmi už léta nevyrábí ve velkém? Asi nechce, a zdraví lidí je mu u zádele.

              1. „Když BEV umí vyrobit každý pitomec, jaktože je VW se
                „Když BEV umí vyrobit každý pitomec, jaktože je VW se svými zkušenostmi už léta nevyrábí ve velkém? Asi nechce, a zdraví lidí je mu u zádele.“

                A proč by VW vyráběl EV? Vyrábí ročně 10 milionů aut, které jdou dobře na odbyt, tak proč se vrhat do nového segmentu? Zvlášť když baterky jsou drahé a vyrobit EV velikosti Golfu prostě zatím nejde za rozumnou cenu. Až ten správný čas nastane, tak se VW buď zapojí a nebo skončí jako kdysi Nokia.

                A ano, VW je zdraví lidí u zádele, stejně jako každé jiné automobilce. Výrobce je od toho, aby vydělával, o zdraví lidí se starají různé normy a omezení, na které výrobci musí brát zřetel.

                Nevím, co furt nechápete? 🙂

                1. VW má dost projektů na kterých nevydělával či je rovnou
                  VW má dost projektů na kterých nevydělával či je rovnou ve velkém dotuje. Například dlouhodobě Bugatti, XL1 nebo Phaetona nesmysleně konkurujícího v segmentu vlastní Audiny. Ve skleníku po něm teď produkuje e-Golfy. :)))
                  Dále pak zoufale neprodejný elektrický velkobaterkáč Audi eR8 nebo jak se to jmenovalo. :)))
                  Při tomhle jejich nevýdělečném apetitu už tu dávno mohli produkovat pár tisíc konkurentů modelu S ročně a krásně by je prodali. Oni se do toho dokonce vrhli, jenže pak to stopli v půce páč podle jejich slov na Teslu neměli…

    1. V pondělí byl zde na Hybrid.cz uveřejněn článek,
      V pondělí byl zde na Hybrid.cz uveřejněn článek, Volkswagen uvažuje o stavbě vlastní gigatovárny v Evropě.
      Takže to vypadá, že on s někým.

      Jen mě v tom článku pobavilo:
      „Herbert Diess totiž už dříve řekl, že automobilka nechce být závislá na asijských výrobcích baterií.“
      „Jedním z možných partnerů … by mohla být jihokorejská společnost SK Innovation…“

  3. OffTopic: Psal jsem Shellu, kde asi budou ty chystané stanice
    OffTopic: Psal jsem Shellu, kde asi budou ty chystané stanice sítě Ionity, které mají postavit i u nás. Odpověděli, že tu skutečně budou a že budou na vybraných dálničních stanicích, ale ještě nevědí kterých. Takže Ionity bude skutečně výhradně na dálniční síti, pravděpodobně minimálně jedna v Praze, další u Brna a pak se uvidí.

    1. No ja bych sit rychlodobijeich stanic stave taky primarne na
      No ja bych sit rychlodobijeich stanic stave taky primarne na dalnicich, auto si nabiju povetsinou doma, a kdyz uz jedu nekam dal, tak je to po dalnici (tzn potrebuju astavit a dobit idealne na te dalnici, a ne sjizdet do mesta a zpet, a misto pul hodinny mi to zabere pri nejmensim hodinu…

      1. Ak mate na mysli MEB tak tu tvori uz niekolko rokov. Tusim to
        Ak mate na mysli MEB tak tu tvori uz niekolko rokov. Tusim to robia od 2015 cize teraz to ma uz skoro 4 roky, pricom som cital clanok ze prototyp vysiel zaciatkom minuleho roku. Ocividne sa velmi neponahlaju. Pricom toto je ta jednoducha cadt. Tazie je vyrabat dost baterii a to im nema kto dodavat.

Napsat komentář