Tesla se stala největším výrobcem elektromobilů na světě

Po prvních devíti měsících roku 2018 se americká Tesla stala největším výrobcem aut do zásuvky na světě. Předběhla čínské BYD i alianci Renault-Nissan-Mitsubishi.

Výroba elektromobilů Tesla Model S v továrně ve Fremontu v Kalifornii.
foto: Tesla

Podle statistiky globálních prodejů aut do zásuvky, tedy elektromobilů a plug-in hybridů, za prvních devět měsíců letošního roku prodalo už 1,27 milionu těchto aut. Informaci přinesl server EV Sales Blog.

Za září 2018 to bylo 200 510 kusů, což je dosavadní měsícní rekord. Nejprodávanějším elektroautem v tom měsíci byla Tesla Model 3 (23 582) následovaná s velkým odstupem vozy Nissan Leaf (9623), Tesla Model S (8074) a Tesla Model X (7115). Nic naplat, Tesla díky Modele 3zcela opanovala žebříčky.

I díky tomu už se stala největším výrobcem elektromobilů či obecně aut do zásuvky na světě. S celkem 154 123 dodanými kusy od ledna do září 2018 to znamená 12% globální podíl. Čínské BYD má s 137 436 podíl 11 %, aliance Renault-Nissan-Mitsubishi pak 10 % s 131 606.

30 Comments on “Tesla se stala největším výrobcem elektromobilů na světě”

  1. Zajímavé je že některá média, která publikovala
    Zajímavé je že některá média, která publikovala zábavné články pomalu o každé čtvrtlení zpávě Tesly najednou nějak opoměla napsat komentář k té poslední zprávě a hospodářskejm výsledkům vůbec. Že by už je přešla sranda? :))))

    1. To věděl každý rozumný, já říkal už na začátku, že
      To věděl každý rozumný, já říkal už na začátku, že za první rok plné výroby M3 splatí Tesla všechny dluhy a stane se nejprodávanějším autem světa. To nevidí jen záměrně fosilní teroristi a psychopati, tedy hlavně Německo, Rockefeller aj. korporátní psychopatičtí a podřadní „lidé“ 🙂

          1. Pravda ma svou slusnou a expresivni formu a lepe se posloucha
            Pravda ma svou slusnou a expresivni formu a lepe se posloucha a predevsim reflektuje to slusne vyjadrene.
            Vubec jsem netusil, ze vetsina europoslancu a eurokomisaru jsou pedofilove. Kde jste to zjistil? Mimochodem, i kdyz by byli, cemu by to vadilo? Ja rozlisuji mezi sexualni orientaci a protipravnim jednanim. Nekde jsem cetl, ze vetsinu styku s nezletilymi ma na svedomi opily clovek, ten kdo ma nekoho rad, tak mu za normalnich okolnosti neublizuje. Nebo jsem blbecek a mam to domotane? 🙂

            1. dle procent je největším nebezpečním pro děti
              dle procent je největším nebezpečním pro děti (pedofilie) homosexuál nebo muslim… a takových evropských „hodnot“ je v EU plno, stále ti to nedocvaklo, proč? 🙂

              „Unelected bureaucracy serves to protect child sex rings involving members“

    1. Což o to, očekávat tuhle výroby se čekat dalo, dokonce i
      Což o to, očekávat tuhle výroby se čekat dalo, dokonce i dřív podle plánů Muska, pokud člověk nenaletěl na pomlouvačné zprávy short sellerů. Co mě zaráží víc, je že Čínani nejsou schopni výrábět víc při tom jak mají nízké náklady a podpora EV je u nich obrovská (jako napříklat kompletní elektrifikace busů v metropolích). Gigafactory v Číně se už začíná stavět a to bude teprve fičák!

  2. Jen takové malé počítání. Z výsledků za Q3 vyplynulo,
    Jen takové malé počítání. Z výsledků za Q3 vyplynulo, že Tesla má na Model 3 cca 20% marži. Takže pokud teď stojí nejlevnější Tesla cca 45.000USD (Mid range)… pokud by ji prodávala Tesla bez zisku bude cena 37.500,-USD. Za předpokladu stejně velké baterie. Pokud tam dají menší baterku a ještě o fous z efektivní výrobu, resp. dostanou se někde na nižší cenu díky masové výrobě, tak auto za 35.000 USD není až tak daleko. Podle mě by to mohli dát někdy v průběhu příštího roku (pokud samozřejmě začnou mít problém s odbytem dražších verzí, jinak nemají důvod nějak spěchat).

      1. Mám dojem sám Musk říkal že na SR verzi nebudou mít
        Mám dojem sám Musk říkal že na SR verzi nebudou mít žádný zisk.
        Čili se tak nějak s tímto zatím smířil.
        Samozřejmě vyrábět to má smysl až splatí dluhy například jako tlak na ostatní automobilky (nebo kdyby linky nebyly náhodou vytížené :-D).
        Říká se tomu obchodní strategie.

        1. Ale kdepak, na posledním konferečním hovoru za Q3 Musk
          Ale kdepak, na posledním konferečním hovoru za Q3 Musk řekl že jejich cíl je vyrábět základní verzi Modelu 3 za $30k. V tuto chvíli ještě vyrábět se ziskem za $35k neumí, ale příští rok už to bude reálné. Menší, nová baterie, větší automatizace. Už teď snížili manuální zásahy do výroby o 30% a dosáhli větší automatizace než u Modelů S a X. Počkejme až to nakopnou na plánovaých 10k kusů týdně a pak to půjde.

    1. A přesně o tom to je. TESLA nyní musí zeštíhlovat
      A přesně o tom to je. TESLA nyní musí zeštíhlovat výrobu na všech frontách. Známá jsou třeba fakta o zbytečně složité karosérii Modelu 3. Nyní mají čas to ladit a v tom je TESLA vyjímečná. Dokáže velmi rychle přicházet s řešeními a jejich následnou implementací přímo do výroby. To je obrovská konkurenční výhoda.

      1. Ta zbytečně složitá karoserie má svůj důvod, Musk na
        Ta zbytečně složitá karoserie má svůj důvod, Musk na Twitteru uvedl, že by jistě šla udělat jednodušeji, ale oni se zaměřili na to, aby Model 3 byl nejbezpečnější vůz a kdo viděl crash testy, tak mu musí dát za pravdu

      1. Dvojnásobná určitě ne. Pro přepočet velmi dobře funguje
        Dvojnásobná určitě ne. Pro přepočet velmi dobře funguje cena v dolarech * kurz * DPH * 1,15, tzn. cenu v dolarech vynásobit přibližně *31,5, konečná cena nejlevnějšího modelu pro Evropu by se tak měla pohybovat okolo nebo lehce přes 1,1 milionů.

      2. Jak v te skolce ta dcerka milionare. Mela popsat jak vypada
        Jak v te skolce ta dcerka milionare. Mela popsat jak vypada chuda rodina. Tak napsal, vsichni byli chudi, zahradnik, pokojska, kucharka, sluzebni, vsichni, uplne vsichni byli chudi.

        Takze kdyz na to nemate, koupite si Fabia I s 1.4MPI jako ja, a jste fakt uplne spokojeny. (No dobre, trochu kecam, je to jen cast pravdy, fabka je druhe auto). Ale rozhodne bych si nekoupil dvoumistne cosi z Ciny, proste odpad, to radeji jezdit na kole.

Napsat komentář