Hyundai a pekingský výzkumný institut BTIRDI uzavřely smlouvu o založení fondu „Hydrogen Energy Fund“. Fond bude podporovat růst startupů s inovativními vodíkovými technologiemi.
foto: Hyundai
Hyundai podepsal memorandum o shodě s průmyslovým výzkumným a vývojovým institutem BTIRDI (Beijing-Tsinghua Industrial R&D Institute), na jehož základě obě smluvní strany společně založí fond „Hydrogen Energy Fund“ (Fond pro energii z vodíku). Jihokorejský výrobce automobilů se svým čínským partnerem od této smlouvy očekává zvýšení vlivu na vodíkový „ekosystém“ a urychlení příchodu „vodíkové společnosti“.
Fond „Hydrogen Energy Fund“ bude řízen společnostmi Hyundai Motor a Yield Capital, investiční firmou institutu BTIRDI, a jeho cílem bude získat celkem 100 milionů USD. Fond se zaměří na získávání investic od předních firem z oblasti rizikového kapitálu se sídlem v Číně, Evropě a USA.
Hlavním cílem čínsko-korejské iniciativy je zvýšení investic do vodíkového průmyslu a dodavatelského řetězce i podpora růstu slibných startupů v Číně a Koreji. Fond bude konkrétně vyhledávat inovativní společnosti disponující různými infrastrukturami v souvislosti s vodíkem a vedoucím postavením v zásadních vodíkových technologiích.
Partnerství bude využívat společné znalosti v oblasti vodíkových technologií k sestavování podrobných analýz potenciálu budoucího růstu u kandidátů na investice, aby bylo možné uskutečňovat nejlepší investice, jež budou ku prospěchu celého průmyslu a ekosystému.
Činnost fondu Hydrogen Energy Fund nebude omezena pouze na přímé investice, nýbrž bude zahrnovat také aktivní a systematickou podporu na základě programů pro rozvoj nově založených společností a korporátních strategií v oblasti rizikového kapitálu každého člena fondu.
„Ze založení fondu Hydrogen Energy Fund s průmyslovým výzkumným a vývojovým institutem Beijing-Tsinghua Industrial R&D Institute máme velkou radost,“ řekl Hsiu Fu Wang, výkonný viceprezident společnosti Hyundai Motor Group (China) Ltd. „Spolupráce je důležitým prvním krokem pro urychlení vývoje globálního vodíkového ekosystému. Naše partnerství na základě silné důvěry nabídne mnoho příležitostí pro růst.“
„Hyundai Motor má nejlepší technologie pro elektrický pohon vozidel napájených palivovými články v automobilovém průmyslu a my pro ně nalezneme skvělé uplatnění v čínském vodíkovém ekosystému,“ řekl Zongkai Shi, zástupce ředitele rady Univerzity Čching-chua, a dodal: „Prostřednictvím fondu Hydrogen Energy Fund vyvineme platformu, která významně přispěje k vytvoření vodíkové společnosti.“
Společnost Hyundai Motor od založení fondu „Hydrogen Energy Fund“ očekává, že jí v Číně přinese nové obchodní příležitosti, související s vodíkem. Čínsko-korejská spolupráce konkrétně položí silné základy, díky nimž bude moci Hyundai Motor v budoucnosti proniknout na čínský trh elektromobilů, napájených palivovými články (FCEV).
Z vodíku se postupně stává klíčový pilíř budoucího růstu v Číně. V únoru oficiálně zahájila činnost „Čínská národní aliance pro vodík a palivové články“ (China National Alliance of Hydrogen and Fuel Cell, krátce „Čínská vodíková aliance“ – China Hydrogen Alliance) s cílem urychlit praktické využívání vodíku v Číně a podporovat výstavbu vodíkové společnosti v této zemi.
Čínská vláda také vytyčila cíl využívat do roku 2030 elektromobily s palivovými články ve velkém měřítku. Konkrétně má být na konci příštího desetiletí v provozu jeden milion vozidel FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) s palivovými články a jeden tisíc vodíkových plnicích stanic.
BTIRDI je průmyslový výzkumný a vývojový institut, založený v roce 1998 pekingskou místní samosprávou a Univerzitou Čching-chua. Institut, zaměřený na rozvíjení inovací a podporování univerzity při vývoji průlomových řešení v oblasti vědy a techniky, slouží jako inkubační centrum pro špičkové technologie a poskytuje čínské vládě technické poradenství.
Yield Capital, investiční firma založená v roce 2014 institutem BTIRDI, již učinila několik investic do vodíkového průmyslu a dodavatelského řetězce, včetně společností, které vyrábějí a uchovávají vodík, i do firem, které vyvíjejí sady a systémy palivových článků.
Cina rozhodne a nikoliv par kriklounu z hybridu. Takze si
Cina rozhodne a nikoliv par kriklounu z hybridu. Takze si plivejte na vodik jak chcete, stejne to nebude mit na nic vliv.
Čína na vodík se*e.
Čína na vodík se*e.
To neni pravda, viz text clanku:
Čínská vláda také
To neni pravda, viz text clanku:
Čínská vláda také vytyčila cíl využívat do roku 2030 elektromobily s palivovými články ve velkém měřítku. Konkrétně má být na konci příštího desetiletí v provozu jeden milion vozidel FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) s palivovými články a jeden tisíc vodíkových plnicích stanic.
Ale no tak, to je prece logicke, ze Cina na vodik nekasle.
Ale no tak, to je prece logicke, ze Cina na vodik nekasle. Cina je tak velka, ze ma na to, aby rozvijela vsechny rozumne alternativy, at neni v zadne z nich pozadu, az se ukaze jako perspektivni. To jan par k*kotu z hybridu si mysli, ze sezrali vsechnu moudrost a maji jasno, Ja osobne proste nevim, co bude mit budoucnost. Uvidime.
Plány přístí 10ti letky splnníme na 200 %! Soudruh Mao na
Plány přístí 10ti letky splnníme na 200 %! Soudruh Mao na nás bude hrdý.
Vodíková nádrž
“This container should be visually
Vodíková nádrž
“This container should be visually inspected after a motor vehicle accident or fire and at least every 36 month or 58.000 Km, whichever comes first, for damage and deteoriation.”
https://www.h2euro.org/wp-content/uploads/2015/06/hydrogen-tank-car.jpg
to jdou správným směrem vodík má vetší budoucnost než
to jdou správným směrem vodík má vetší budoucnost než EV to je jasný
To je pravda, na Slunci je vodíku na několik miliard let.
To je pravda, na Slunci je vodíku na několik miliard let. Budoucnost tedy vodík má po celou dobu životnosti lidské civilizace.
vážně?? aha a jaks na tu blbost přišel?
vážně?? aha a jaks na tu blbost přišel?
Tak jsem jemne na pochybach. Zdejsi osazenstvo je sice obcas
Tak jsem jemne na pochybach. Zdejsi osazenstvo je sice obcas docela dobry oddil s pomerne znacnym odporem k logickemu mysleni, ale tohle uz je moc. To musi byt prdel, ze jste nepochopil, ze pisatel pred Vami si z Vas dela legraci. Jinak jste fakt uplne hloupy. Samozrejme, ze na Slunci je vodik. A ze je ho tam hodne, kdo by to rekl. A taky tam je Helium. A casem tam bude uhlik, ale to uz tady nebudeme.
Nechápu tu hysterii ohledně vodíkových aut tady na tom
Nechápu tu hysterii ohledně vodíkových aut tady na tom serveru,
sám sice vodíkové auto zatím nemám jen elektromobil a plug-in hybrid.
Ale moje letité zkušenosti říkají že do města a okolí jedině elektriku, ale na delší cesty hybrid s externím dobíjením.
A právě zkušenosti s plug in hybridem jsou velice dobré, jen kdyby tam nebyl ten spalovák /servis, oleje,vejfuk, automatická převodovka/
a to právě v pohodě nahradí toto, když to splní všechny bezpečnostní směrnice , tak kdo by to jako nedovoliv vyrábět?
fdrive.cz/clanky/projeli-jsme-vodikovy-mercedes-glc-f-cell-je-to-krok-do-budoucnosti-2160
Vyrábět to můžou, proti tomu nikdo nic nemá. Ale
Vyrábět to můžou, proti tomu nikdo nic nemá. Ale ekonomicky je to nesmysl, prostě se to nevyplatí. Ani v ekologickém Norsku není provoz na vodík levnější než čistě na elektřinu. Takže kdo si to bude kupovat?
Tak levnější , než čistě na elektřinu to asi logicky
Tak levnější , než čistě na elektřinu to asi logicky nikdy nebude když to má 1/4 účinnost.
Ale zase mnohem menší dobu tankování, bez problémové ježdění v zimě protože vzniká mnoho odpadního tepla.
Provoz na naftu a benzín je také 5-10x dražší než provoz na elektřinu a kolik lidí na to jezdí o cenu přeci až tak nejde jde v zásadě o pohodlí.
A vodíkový plug-in hybrid kombinuje obojí, jako dnes jezdím hybridem s tím že tam za měsíc jedu koupit 10-20 litrů benzínu, tak prostě v budoucnu taky budu jezdit na elektřinu a občas si zajedu natakovat „mámo jedu do města pro vodík , nechceš koupit něco v samce? Jo vem chleba a nekuř mi pro dnešek v tom autě !!“ :-))
mnohem menší dobu tankování?? a jaks na tu blbost
mnohem menší dobu tankování?? a jaks na tu blbost prosímtě přišel? víš jak dlouho se tankuje vodíkomobil když stanice nemá vodík? a kde by ho taky takový kvanta pro socku aby si mohla jen vozit pldel asi tak vzala? na slunci?? natáhnem trubky co :))
nechápeš tak mazej zpátky do školy
nechápeš tak mazej zpátky do školy 🙂
hybrid.cz/vodikove-auto-hyundai-nexo-vyjimecna-bezpecnost-i-diky-autonomnimu-brzdeni#comment-160261
Šéf Daimleru se taky balí. Milovník dieselů na rozlučku
Šéf Daimleru se taky balí. Milovník dieselů na rozlučku uvedl elektromercedes 😉
auto.idnes.cz/dieter-zetsche-konec-daimler-dgs-/automoto.aspx?c=A181028_203040_automoto_taj
Milovník dieselů a přitom vyučenej elektrikář.
Milovník dieselů a přitom vyučenej elektrikář.
„jeden milion FCEV a jeden tisíc vodíkových plnicích
„jeden milion FCEV a jeden tisíc vodíkových plnicích stanic“, tomu říkají ve velkém měřítku? Vydělte si to stovkou podle počtu obyvatel a vyjde vám 10 tisíc FCEV a 10 vodíkových stanic pro ČR v roce 2030. To vůbec nemůže mít pro nikoho smysl. Teda pro někoho jo – pro ty, co se chtějí přisát na dotační a úplatkový penězovod.
To už ropná lobby zblbla i Číňany? Elektrické rozvody v
To už ropná lobby zblbla i Číňany? Elektrické rozvody v domě mi připadají přeci jenom poněkud bezpečnější než trubky s vodíkem. Děkuji, nechci!
Pro výrobce vodíkový tunel na peníze.
Pro výrobce vodíkový tunel na peníze.
1kg vodiku stoji cca 250,- a vystaci na cca 60-120km dle
1kg vodiku stoji cca 250,- a vystaci na cca 60-120km dle spotreby a stylu jizdy.
Plna nadrz 6,6kg vyjde na 1650,- …myslim ze zejmena cechy nijak vodik motivovat nebude.
Nemluve o tom, ze je potreba 40-60kWh na vyrobu 1kg vodiku..tak jestli neni lepsi tu energii rovnou projezdit v EV 🙂
bude to možno motivovať všetkých tých
bude to možno motivovať všetkých tých turbo-cestovateľov, pre ktorých je BEV slepá cesta a nemá budúcnosť a oni si nikdy žiadne nekúpia, kým sa nebude dať nabiť na 100% za 3 minuty (celá operácia aj s príchodom na nabíjaciu stanicu, platením a odchodom) a jedno takéto nabitie neposkytne minimálne 1000 km dojazd (aj s klimatizáciou a „v zápchach“) 🙂
Kontrolní otázka pro turbo cestovatele. Kolik vodíkových
Kontrolní otázka pro turbo cestovatele. Kolik vodíkových aut je možno natankovat na vodíkové stanici za hodinu?
A kolik za 24 hodin? A kolik cisteren bude potřeba na
A kolik za 24 hodin? A kolik cisteren bude potřeba na zásobování čerpaček?
Taatatatatatatatatata
Taatatatatatatatatata
hoši, neriešte technické detaily, logiku alebo fyzikálne
hoši, neriešte technické detaily, logiku alebo fyzikálne zákony, to sú všetko kraviny.
proste berte ako fakt, že minimálne na Slovensku (ale aj v ČR, čo tak pozerám) je OBROVSKA skupina ľudí, ktorí pravidelne potrebujú ísť do Chorvátska, či kam, prejsť 1000 km na jeden záťah, tam natankovať za 3 minuty a môcť hneď pokračovať v jazde.
títo ľudia distribučné siete moc neriešia.
respektíve riešia takto – sieť nabíjačiek je zúfalá, a predstavte si, že koľko atómových elektrární bude treba kvoli BEV postaviť. BEV sú nezmysel, vodík je budúcnosť 🙂
Co to trepeš my řešíme logistiku pokud sis nevšim. 😉
Co to trepeš my řešíme logistiku pokud sis nevšim. 😉
Ono je to právě v detailech, první auto natankuje možná
Ono je to právě v detailech, první auto natankuje možná za 3 minuty, spíš 10. Ale druhé a další ani náhodou
Proc ne? To je jen otazka kapacity zasobniku. Auto ma nadrz na
Proc ne? To je jen otazka kapacity zasobniku. Auto ma nadrz na nejakych 10kg, pokud mam zasobnik na 1000kg, tak naplnenim jednoho auta klesne tlak v systemu minimalne.
Plus predpokladam, ze by se dalo nejak carovat se skladovanim zkapalneneho vodiku a zplynovat/tlakovat dle potreby (u pumpy se neni treba omezovat s rozmery/izolaci/… zasobniku jako u auta).
Chtělo by to znát právě tu kapacitu zásobníku. Unás je
Chtělo by to znát právě tu kapacitu zásobníku. Unás je jeden a nevím kdo u něj čerpá . Asi nikdo, tudíž proč 1000kg. Možná ho tlakují na zavolání na den a hodinu, jinak nesmysl. Vodík je fakt nesmysl.
Tady jsem neco fotil v Nemecku, pokud se nekdo citi
Tady jsem neco fotil v Nemecku, pokud se nekdo citi kvalifikovany odhadnout, kolik v tom je (netusim, jak to ma tluste steny, jestli je tam nejaka izolace a tak), s chuti do toho…
http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=23&p=2274#p2274
EDIT: mimochodem, bylo to bliz k baraku nez supercharger i e-on charger 🙂
Běžné základní vodíkové stanice dávají 130-200
Běžné základní vodíkové stanice dávají 130-200 kg/den, zatím jsem neslyšel o žádné nad 1000 kg/den (v Evropě je tuším jen jedna taková na 1000kg v Hamburgu, jejíž náklady na vybudování přesáhly 5 milionů €).
Pokud budeme brát Toyotu Mirai, tedy 5 kg na plnou nádrž (na max. 500 kg po městě/400 kg po dálnici), pak je to 26 až 200 aut denně u jedné vodíkové stanice, tedy odpověď na otázku výše 1 až 10 aut za hodinu dle velikosti stanice.
Jenom pozor aby tam před vámi nejel nějaký kamion s nádrží na 50-100 kg vodíku, to už si rovnou můžete začít procházet Booking.com.
Pozor! Vodík je odpadním produktem z mnoha procesů.
Pozor! Vodík je odpadním produktem z mnoha procesů. Doporučuji nejdříve číst než psát :-).
Pozor do aut je potřeba velmi čistý vodík tak aby to
Pozor do aut je potřeba velmi čistý vodík tak aby to nedopadlo jako ve Spolaně kde si postavili čerpačku a čistej vodík pak radši dovážej z Ostravy rakovinometem a ještě maj jen poloviční tlak. :)))
většina debilního vodíku se vyrábí z debilního zemního
většina debilního vodíku se vyrábí z debilního zemního plynu CNG eko jako svina ještě větší jak elektrolýzou 😉 A to chcete do 12ti let roztátou sibiř nebo Evropskou polopoušť?? :)))))))))
zpravy.idnes.cz/globalni-oteplovani-zprava-vedci-tri-stupne-ipcc-mezivladni-panel-osn-1zk-/zahranicni.aspx?c=A181008_100946_zahranicni_kha
Nelezte ropákoj nalopatu vy blázni!! :)))))))))))
Proboha zkuste i vy trochu přemýšlet než něco napíšete.
Proboha zkuste i vy trochu přemýšlet než něco napíšete. Pokud by byl vodík tak energeticky výhodný (odpadní produkt), tak už tu dávno máme vodíkové elektrárny nebo alespoň vodíkové generátory. A viděl jste snad někde nějaké?
Treba se ho chemicce dneska proste vyplati spalit doma nez
Treba se ho chemicce dneska proste vyplati spalit doma nez porizovat nejakou infrastrukturu na cisteni a prodej nebo premenu na elektrinu.
Tohle musí na titulku !! 🙂 vod Kuka 1*************
Při
Tohle musí na titulku !! 🙂 vod Kuka 1*************
Při požáru bouranýho BEV tě zkusej z auta záchranaři zachránit.
Při požáru vodíkovýho auta k němu nikdo nepáchne ani zlatý prase. Jen se budou dívat z nějakýho bunkru jak se škvaříš a pak rozprskneš po vokolí.
Maximálně za tebou pošlou robota s cedulkou “sorry”. :)))
Já když pojedu vokolo tak honem dupnu na plyn a zmizím co nejrychlej to půjde. Na tak blbýho hrdinu si hrát nebudu.
Po nehodě/požáru vodíkovýho auta nastane kompletní evakuace okolí a vyhlásí se stav nouze. Jedině trouba Erych tam bude stát jak tvrdý Y a uklidňovat se tím že tý kucí v těch automobilkách přece vědí co dělaj a všichni ostatní jsou hloupí idioti. :-)))))))))
Požár cisterny s vodíkem co ještě nebouchla
USA 2/2018
foxla.com/news/local-news/truck-hauling-hydrogen-tanks-catches-fire-in-diamond-bar
Pokud to někomu nedochází ano vodíkový auta jsou pojízdný bomby.
p.s. Už se někdo ptal hasičů jak se na to těšej?
hybrid.cz/vodikove-auto-hyundai-nexo-vyjimecna-bezpecnost-i-diky-autonomnimu-brzdeni#comment-160261
kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/
v tom prípade je jedine dobre, že sa číňania hlásia ako
v tom prípade je jedine dobre, že sa číňania hlásia ako dobrovoľní betatesteri pre celý svet, nie 🙂
Jak slyším o vodíku, uvědomím si, že se taky bude muset
Jak slyším o vodíku, uvědomím si, že se taky bude muset nějak dopravovat. A cisterny nebudou jezdit jen tak nalehko, pár kilo určitě povezou. A občas budou mít nehodu. Třeba blízko kempu. Tak, jak se to stalo v roce 1978 na Costa Brava. (ZDE)
Ze sobeckeho osobniho hlediska je podobna udalost tragedie,
Ze sobeckeho osobniho hlediska je podobna udalost tragedie, ale z „globalniho“ hlediska jsme jen cisla ve statistice a jednotlivec nikoho nezajima. A pokud podle hnuti duha (verohodnost neresme) emise zabiji 5700 lidi a vybuchla cisterna u kempu „jen“ 200 (resp. muze jich pobliz kempu vybuchnout skoro 30), je to z hlediska velkych cisel zajimave. Je to blbe, ale je to tak.
No jo Kefalín, já zapomněl, že lidí je jak sraček 🙂
No jo Kefalín, já zapomněl, že lidí je jak sraček 🙂
hej kefalín a co ty kvanta nasrrr radikálních
hej kefalín a co ty kvanta nasrrr radikálních elektomobilistů asi tak udělají až evropa polopoušť a kolém projéde cisterna s hen tím vodíkém co zabil elektromobil po2hé pouze s průstřelným ocelovým opláštění a bez ochranky. Povídej přeháněj :)))))))))))))))))))))
Myslíš že to bude pak fungovat, ekonomicky prosperující evropa kde se krásně žije?? :)))DD
Costa Brava 1978 pěěěěknej masakr, to je rachot a to byl
Costa Brava 1978 pěěěěknej masakr, to je rachot a to byl jen propylen
No, myslim, ze vodik je pro spoustu automobilek jedina cesta,
No, myslim, ze vodik je pro spoustu automobilek jedina cesta, jak neztratit vsechno. Neinformovana vetsina vodiku stale veri a baterky na ciste elektromobily proste nemaji v dostatecnem poctu a cene. Vodik je tedy jedina sance, jak se alespon trochu udrzet na technologicke spicce.
Je to dobrá cesta jak vyhodit do luftu spoustu (cizích)
Je to dobrá cesta jak vyhodit do luftu spoustu (cizích) peněz.
Vodík má rozhodně budoucnost a bude si v klidu žít spolu
Vodík má rozhodně budoucnost a bude si v klidu žít spolu s externě nabíjenými vozidly.
Vůbec je super kombinace vodíkový plug-in hybrid, po městě o okolí za levno na elektřinu ze sítě a na dálku Vás to bude stát stejně jako na elektřinu z drahé DC nabíjecí stanice.
To někdy dovolej vyrábět?
To někdy dovolej vyrábět?
fdrive.cz/clanky/projeli-jsme-vodikovy-mercedes-glc-f-cell-je-t
fdrive.cz/clanky/projeli-jsme-vodikovy-mercedes-glc-f-cell-je-to-krok-do-budoucnosti-216
dyt poudám za 12 let evropa polopoust a kvanta nasrrr
dyt poudám za 12 let evropa polopoust a kvanta nasrrr elektromobilistů kerejm vodik zabil elektromobil po2hé. Myslíš že ekonomika pošlape aby se mohl vozit cisternama 25% účinný vodík? A bez ochranky?? Vážně myslíš že to bude fungovat??? 🙂 To je jako na slona, nemůžou se netrefit :DDDD