Toyota začíná 
v Evropě vyrábět hybridní převodovky

Toyota dnes ve svém polském závodu TMMP ve Valbřichu nedaleko českých hranic zahájila výrobu čtvrté generace hybridních převodovek.

TMMP je prvním závodem mimo asijský kontinent, kde se tento typ hybridních převodovek vyrábí. Toyota chce prodávat celosvětově do roku 2030 přes 5,5 milionu elektrifikovaných vozidel ročně, včetně jednoho milionu vozidel s nulovými emisemi.
foto: Toyota

Montovat se budou do modelů Corolla Hybrid a Toyota C-HR Hybrid. Začíná tím první fáze zavádění hybridních technologií Toyoty a nové podvozkové architektury TNGA (Toyota New Global Architecture) do polských výrobních závodů.

TMMP je prvním závodem Toyoty mimo asijský kontinent a druhým závodem mimo území Japonska, kterému byla výroba technologicky náročných hybridních převodovek od Toyoty svěřena. Hybridní převodovky využívají synergické spolupráce elektromotoru a spalovacího motoru. Ústrojí je klíčovou součástí hybridního pohonu od Toyoty.

„V roce 2000 jsme v Evropě prostřednictvím našeho prvního hybridu zahájili evropskou cestu elektrifikace. Dnes zde hybridní pohon využívá prakticky každý druhý vůz od nás a prodeje našich hybridů neustále rostou. Hybridní technologie jsou klíčovým prvkem, kterým se lišíme od ostatních,“ říká Johan van Zyl, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe.

tisková zpráva

52 Comments on “Toyota začíná 
v Evropě vyrábět hybridní převodovky”

  1. OT:
    JenJá jenJá jenJá jenJá.
    Jenjaismus by měl být

    OT:
    JenJá jenJá jenJá jenJá.
    Jenjaismus by měl být zařazen jako diagnóza.
    V historii jich bylo mnoho a bohužel pro svět to vždycky blbě dopadlo.
    Pochopte přátelé, že pokud nejste opravdový jenjaista, zbývá pro vás již jen škatulka nechápavých blbečků. Tak vítejte v klubu !!!!

  2. automatická převodovka která má cca 8 litrů voleje za +/-
    automatická převodovka která má cca 8 litrů voleje za +/- 1000kč/litr se musí prát na pračce každých 50.000 km za +/- 10.000 CZK. A pokud se nepere je to převodovka na 1dno použití a po 150.000 kaput a repas za 50.000 CZK

    automatickeprevodovkypraha.cz/cenik.html

    A ted mi řekněte kolik tendle hybrid bude státšprdlíku a kolik vydrží :)))))))))))))))

    NEJLEPŠÍ PŘEVODOVKA JE TA KTEROU V AUTĚ NEMÁTE !!!!
    AT ŽIJE BEZPŘEVODOVKOVÁ TESLÁÁÁÁÁ :)))))))))))))

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/

    1. Nechávám měnit olej v AT po 60 000 km v autorixáku, cena
      Nechávám měnit olej v AT po 60 000 km v autorixáku, cena kolem 6000 KČ. Takže z toho usuzuji, že nedělají proplach, jenom prostě ten olej vymění. Dle tvé teorie měla ta převodovka být už dávno kaput, ale světe div se, mám najeto 250 000 a pořád řadí hladce, nikde nic necuká, nebouchá… to je divné, asi nějaká anomálie 🙂

      Co vím od jiných majitelů Volva, tak i pokud se olej vůbec nemění, ta převodovka vydrží v pohodě 200-300 tisíc podle toho, kde se s ní jezdí – dálniční trasy vs. „taxikář“.

      Pak se dělá buď repas nebo se jenom vymění nějaké dílčí části, záleží kus od kusu.

      No a to si vem, že ta hybridní převodovka je údajně ještě jednodušší než klasická HDM převodovka, jsou známé případy Toyot hybrid s nájezdem mnoho set tisíc nebo i k milionu km s původní převodovkou.

      Jo a olej do AT nestojí tisícovku za litr 🙂 Musím říct, že někdy opravdu pobavíš.

      1. no ceník tam máš ale za 6 táců se obvykle vypustí
        no ceník tam máš ale za 6 táců se obvykle vypustí poluvina 4 litry a napustí nový 4 litr oleje, jen 50% zředění ano. Světe div se je to auto od auta a že tvoje kára zvládla na obrazovce 250 táců neznamená že tojota vydrží víc jak 150 jako vod rendlíka :)) Anomálije?? spíš konstrukční záležitosti, hele a taky máš spojku v tý autopopelnici integrovanou do převodovky ??
        oleje za 1000 existuje to vižejo nebo snad myslíš že v autorizákách ti tam lejou levný komerční stračky když můžou lít drahý nóbl sračky třeba vodkastrólu zabalený v nóbl vobalu s cenou právě až 1.000 CZK za litr ftáku votvíráku :))) ale je fakt že když si kastróla koupíš sám a necháš kámošem nablejt nákupka je za 500 i míň 😉

        1. No vždyť píšu, že mi nedělají proplach, ale jenom
          No vždyť píšu, že mi nedělají proplach, ale jenom prostou výměnu oleje, kde je předpoklad, že něco z toho starého tam zústane a smíchá se s novým. A i tak ta převodovka drží a řadí hladce. A ty jsi psal, že když se proplach nedělá, že vydrží jenom 150 000. Takže kecáš 🙂

          Toyota má předpoklad vydržet ještě více, protože konstrukčně je jejich e-Cvt jednodušší převodovka a myslím, že výměnu dělají v rámci servis, na rozdíl od některých automobilek, které olej v AT považují mylně za „lifetime“. Alespoň teda Lexus to dělá u hybridů.

          V tom tvém ceníku, cos dával odkaz, je výměna za cca. 8000 KČ i s proplachem. Takže logicky, na proplach se použije víc oleje než tam pak je. A taky něco je za práci, takže prostě litr oleje do AT těžko stojí tisícovku. No a zrovna koukám do faktury od Volva, olej do AT je za 395 KČ/litr a použili 7 litrů. Takže zase kecáš 🙂

          Olej do AT nemůžeš dát „nějaký kastról“, je tam přesně daná specifikace, jinak to zmršíš a pak jasně, že AT klekne.

          No koukám, že jsi opravdu odborní, hlavně, že kecat umíš 🙂

          1. tak zaprvý čínský volvo není svět, koukni i jinam než
            tak zaprvý čínský volvo není svět, koukni i jinam než do fraktury 😉
            zadruhy odkaz neni na autorizak
            zatřetí ano autodebilky korupčně tají specifikace oleju převod dif a doporučují lít jejich oleje. Jenže autodebilky nejsou výrobci volejů, samozřejmě ho překupují. A utajit to nejde věčně, proč by german výrobce špičko voleju kastrol mělo levně prodavat autodebilce a pakovat ty palchanty, dyž si sam může to samý prodávat pod vlastní značkou a pakovat sám sebe 😉

            1. Ano, svět není Volvo, ale Volvo je z těch dražších,
              Ano, svět není Volvo, ale Volvo je z těch dražších, takže když u nich stojí litr oleje do AT 395 KČ, tak jaksi nedává logiku, aby to u jiných značek, třeba i lidovějších, bylo dvakrát tolik, jak jsi sám uvedl.

              Ty odkazy na neautorizák si dával ty a u toho si argumentoval, že litr oleje stojí tisícovku. Proto jsem ti řekl, že to nesedí, ani u autorizáku, anu i nezávislého opravce.

              Proste si hodil jenom nějaké hausnumero o cene litru oleje do AT a když ti ukážu, že je to blbost, tak si to nepřiznáš. No dobře…

              Automobilky samozřejmě netají specifikaci oleků, tyto informace jsou k dispozici, jak olej do motoru, tak do AT, do haldexu, diferenciálu nebo úhlovky, atd. A znají je nejen autorizáky, ale i nezávislé servisy. Samozřejmě, autorizák prodává ten olej se svou marží, je to dražší než když si ho sám koupíš někde na netu. Ale i to někde jde – koupíš si sám olej a servis ti ho vymění. Ne každý ale.

              Prostě tady kecáš o věcec, o kterých nemáš ani páru, snažíš se vyvolat dojem, jak tomu rozumíš, ale nerozumíš. Hlavní tvoje poselství je TESLÁÁÁ… no super 🙂 Pokud i v ostatních věcech, o kterých se vyjadřuješ, jsou tvé vědomosti stejné jako tady, tak tvoje výkřiky ani nemá cenu číst.

              1. ani nápad jsem nehodil nějaké hausnumero o cene litru oleje
                ani nápad jsem nehodil nějaké hausnumero o cene litru oleje do AT, vyplasknul sem vám přesně co mi nakvedlal chlápek co se v převodovkách nějakej ten pátek hrabe a že ví o čem mluví páč jich už kvanta dával dokupy. Víš co mě jako první řekl?
                Jak ste se o mě dozvěděl!
                Kdo mě prásknul?
                Já nestojím o popularitu, práce mám až nadhlavu :)))
                Jasně, na tomhle serveru si každej hřeje polívčičku 😉 Takže „až 1000Kč/litr“ si tam domysli to až. Lepší když sou lidi připraveni na víc a příjemný překvápko je míň než naopak. A v souladu s mou politikou bububu to je, každý si přibarvujeme to svý, za to můžou ropáci! :)))))))))

    2. co na to říci :-)))), jen to, že v případě převodovky
      co na to říci :-)))), jen to, že v případě převodovky co používá Toyota ve svých hybridech nemáte absolutně pravdu a o konstrukci té e-cvt převodovky nevíte asi nic. Když v e-cvt vyměníte po cca 120 tis vyměníte olej ( podle výrobce nemusíte a skoro nikdo to nedělá ) tak se rozpadne dříve celé auto než tato převodovka.

      Zkuste se smířit s tím, že čisté EV zatím opravdu není jediným a správným řešením pro všechny.

      1. nóo hele vonehdá sem ty srandy s autopřevodovka zrovna
        nóo hele vonehdá sem ty srandy s autopřevodovka zrovna tahala z mechaniků jak z chlupatý deky ale je fakt že o konstrukci té e-cvt převodovky vím kulový :)) Každopádně ano výrobci „doporučují“ a doporučení to jsou škodlivá protože výrobce autopopelnice nemá zájem aby ti autopopelnice jezdila dlouho ale naopak aby se ti rozbila, oprava nebyla rentabilní a aby sis koupil zas a znovu novou autopopelnici. Je to umělá zhovadilá podpora autopopelnicovýho průmyslu, nic novýho. Každopádně si pucuj autopřevodovku ne po 100 jak zlí jazykové doporučují ale po 50ti a 200 ti vydrží, možná! :))) A když ji pucovat nebudeš po 50 tak ji projistotu už nepucuj vůbec, pak je to náplň na dožití, protože jesi ji uděláš proplach ve 150 tak ji zfleku vodrovnáš :)))) Jooo a repasy převodovky všichni automechanici přímo milují !!!!!!!!!! PS: ceny za to debilní práci se pohybují mezi 30 až 50 tácy jesi vůbec někoho na to seženeš :)))))

        1. to je fajn, že přiznáš, že víš o e-cvt kulové. e-cvt
          to je fajn, že přiznáš, že víš o e-cvt kulové. e-cvt nená např. s konstrukcí převodovky typu DSG ( škoda ) nic společného. e-cvt je planetová převodovka, více méně dělič kroutícího momentu, v podstatě tam není moc co by se pokazilo. Jinak pozor neplést si CVT a e-cvt.

      2. Takže Tesla je auto pro všechno, dojedeš skoro všude, je
        Takže Tesla je auto pro všechno, dojedeš skoro všude, je to rodinné auto s výkonem super auta, ale není řešení pro všechny? No nevím, Tesla je logicky naopak nejvíce pro všechny. Můžeš být konkrétní, nebo jen tak žvatláš německou propagandu? Toyota RAV je pro všechny? Dacia je pro všechny? BMW je pro všechny? Které auto je pro všechny? 😉

        1. Upřímně napsat, že Tesla je auto pro všechny může
          Upřímně napsat, že Tesla je auto pro všechny může napsat jenom zaslepenec co není ochotný přijmout a vidět realitu a názory jiných. Pokud má být v dnešní době autem pro všechny auto co stojí od 1,2 mil s dojezdem 300 – 500 km, pro mnohé stále s velmi omezenou možností dobíjení, nemluvě o rychlosti dobíjení v případě, že potřebujete jet a na čas někam dojet a ne čekat někde na nabíječce. Vysvětlete to většině co žijí v bytech a parkují na ulici. S těmito názory se nedivte, že jste vy a Vámi podobní jste tomto webu považováni za nesnášenlivé „sektaře“. PS : nikdy jsem neměl německé auto, mám hybrida a není to Ravka :-).

            1. Já jsem reagoval na to, že Tesla není auto pro každého.
              Já jsem reagoval na to, že Tesla není auto pro každého. Rozebírat co se komu vyplatí a nevyplatí opradu nemá cenu. Elektřina snad není zadarmo, doma si elekřinu zaplatím vždy, solár na střeše také není zdarma. S každým EV autem se jezdí a bude jezdit do servisu. Já co jsem 15 let u Toyoty tak jsem dal čistě jen do prohlídek po 15 tis cca 80 tis, malou prohlídku platím v průměru 2,5 – 3 tis, velkou pak 4,5 – 6 tis. Dále pak do cca 15 tis na brzdách. Nic jiného kromě pneu jsem nepotřeboval řešit. Představa, že EV auto je etalon spolehlivosti a normální je křáp co potřebuje jenom servis, není pravda. Auto netvoří jen motor a převodovka, ale spousta ostatních dílů ( tlumiče, i ty brzdy budou jednou na Tesle na výměnu ) a zde je to o kvalitě použitých dílů a kvalitě montáže vozu a zrovna Tesla není synonymum pro dílensky kvalitní auto.

              1. máš nízkou inteligenci, protože ty jsi začal s nesmyslem,
                máš nízkou inteligenci, protože ty jsi začal s nesmyslem, tvá citace „auto pro všechny“

                když napíšeš takový nesmysl, tak to už je Tesla víc pro všechny než jakékoliv jiné auto, protože s nájezdem 0,5 mil km máš na novou teslu oproti fosilu

                používej to na hlavě 🙂

                1. Snižovat se na Tvojí úroveň nemám za potřebí, pokud
                  Snižovat se na Tvojí úroveň nemám za potřebí, pokud píšeš o něčí inteligenci, tak jen ukazuješ na tu svojí. Promiň, ale podle příspěvků ostatních na tomto webu Tě nikdo nebere a vyjadřuješ jen jako hulvát, co nedokáže normálně věcně diskutovat. Pokud má být podle Tesla univerzálním autem co si mohou dovolit masy, mohou jej bez potíží kdekoliv nabíjet a dojedou s ním za stejnou bobu jako např. s hybridem přes půl evropy, tak no coment. Já EV autům celkem fandím, ale jsem realista a vidím svět takový jaký je. Ty asi slintáš doma nad Teslou a podle toho jak se vyjadřuješ jsi asi ještě nic nedokázal.

        2. Ne, žádné auto není pro všechno a pro všechny. A Tesla
          Ne, žádné auto není pro všechno a pro všechny. A Tesla je jednak limitována technologií (dojezd, nabíjení) a jednak cenou. Pokud by tesla byla pro všechny, tak se prodává jako housky na krámě, nebo min. jako Octávka v ČR 🙂

          A pak se divíte, že vás ostatní, střízlivěji smýšlející lidé, mají za nekritické EV a Tesla fanatiky.

            1. nojoo jeník je mladej tovíš, jako Komenskej, musíme je
              nojoo jeník je mladej tovíš, jako Komenskej, musíme je učit a hůčit a do hlavy jim to vtloukat a škola hrou furt dokola zatím je to takový malý nassrr radikálek ;)) A ty se mu divíš když dnes a denně musí fetovat autopopelnice???????????????

          1. nooo to není úplně pravda že „pokud by tesla byla pro
            nooo to není úplně pravda že „pokud by tesla byla pro všechny, tak se prodává jako housky na krámě, nebo min. jako Octávka“ záleží na úhlu pohledu 😉
            Kdyby se TESLA vyráběla v množství jako Ochcávka její cena by byla jako Ochcávka a všř že by se prodávala víc než Ochcávka doslova jako housky na krámě :)))

            Problém je jen že se nevyrábí v takovém množství protože
            – jednak je jen Tesla je 16ctiletá elektromobilka nikoli 123letá autodebila
            – a zadruhý ropáci už 16 let nechtějí aby vyráběla elektromobily 😉

            1. ty máš taky problém s chápáním? Martin S jako první
              ty máš taky problém s chápáním? Martin S jako první řekl, že Tesla není pro všechny, tak jsem se zeptal, které auto je pro všechny

              a dál jsem řekl, že to už Tesla je pro všechny než nějaký fosil

              kolipak ti je, chlapečku, že nezvládáš kontext komentářů? 🙂

              ty chceš říct, že Octavka je pro všechny, nebo dokonce ve stejné katergorii jako Tesla? :-O

              bože, tady je malých dětí jako smetí 🙂

              1. tyoe z jaký dírys vylez? co to tady meleš? pleteš si
                tyoe z jaký dírys vylez? co to tady meleš? pleteš si pátý přes devátý a tvrdošíjně tlačíš svoje radikální názorovou politiku 🙂 hele ja tě chápu a vím že zatím nejsi schopen v mozku spustit systém „zavčasu uber“ nejen že si každýho naserej jako já před lety ale navíc těma nesmyslama i debila ze sebe děláš 🙂 polepši se už jenjíku :)))

          2. LŽEŠ, ty musíš mít VELKÉ problémy s chápáním
            LŽEŠ, ty musíš mít VELKÉ problémy s chápáním 🙂
            Tesla ovládá své segmenty trhu, má 1/3 ve svých kategoriích v uSS i Evropě (zejména Model S)
            takže vlastně meleš nesmysly 🙂

            Nemá už vůbec smysl komentovat další, když fosilní auto je jednak limitováno technologií (dojezd a čerpání benzínu na benzínkách) a jednak cenou (ano, ve stejné kategorii vozidel jsou stejné i ceny ne-li vyšší, to je překvápko, že 😀

            Ty musíš mít velmi nízkou inteligenci, když srovnáváš Octavku s Teslou, která má několika násobně vyšší výkon a jde o levné super auto 🙂

            Opravdu nám chceš říct, že je to stejná kategorie vozidel? Ty jsi jen fosil fanatik, nic víc, dej se léčit 🙂

            1. No nic, pobavili jsme se…
              Ani, jistě máš pravdu, Tesla je

              No nic, pobavili jsme se…
              Ani, jistě máš pravdu, Tesla je pro všechny a na všechno a vyhoví svými vlastnostmi všem uživatelům/řidičům. Takže vlastně ostatní automobilky jsou téměř zbytečné.

              Jo, jo, typický Tesla zabedněnec 🙂

              1. ty máš taky problém s chápáním? Martin S jako první
                ty máš taky problém s chápáním? Martin S jako první řekl, že Tesla není pro všechny, tak jsem se zeptal, které auto je pro všechny

                a dál jsem řekl, že to už Tesla je pro všechny než nějaký fosil

                kolipak ti je, chlapečku, že nezvládáš kontext komentářů? 🙂

      1. ok to bylo v Roadsteru 1.0
        ok to bylo v Roadsteru 1.0 2006-2009

        kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-roadster/

        to bylo minimum TESEL neli předTesel 😉 Tzn. většinový proud TMS/X/3 má fixní převod s kapalinou doživotní 200/20 noo ale i tak bych nevěřil a po 100tis/10let bych to vyměnil 😉

    3. Toto je jina prevodovka. Zde se olej pouze kontroluje po
      Toto je jina prevodovka. Zde se olej pouze kontroluje po 80tiskm pripadne vymeni pri provozu v narocnych podminkach.
      Toyota prohlasuje ze zivotnost oleje je v ni stejna jako je zivotnost auta. Prumerne inteligentni Cech olej v 80tiskm vymeni protoze mu to zabere max 1hod kdekoliv na dilne. Zadny filtr, zadne proplachovani jako na jinych automatech.

Napsat komentář