Volkswagen v USA rozšiřuje síť rychlonabíječek jako trest za dieselgate

Volksagen dostal v USA pokutu $2 mld. za aféru dieselgate. Její součástí je i projekt Electrify America, který buduje po celé zemi rychlonabíječky.

Rychlonabíječky a ultra-rychlé nabíječky pro Volkswagen/Electrify America dodají společnosti ABB, BTC Power, Efacec a Signet.
foto: Electrify America

Prozatím je v rámci Electrify America spuštěno 30 rychlonabíječek. Připravují se jich ale další stovky. Řada z nich bude umístěna u obchodů sítě Walmart.

Půjde převážně o stojany vybavené standardem CCS s rychlostí nabíjení 50 kW až 350 kW. Po jednom bývá k dispozici i CHAdeMO konektor.

Takhle by měla vypadat síť ultra-rychlých nabíječek Electrify America. Do značné míry připomíná síť Tesla Supercharger.

Takhle by měla vypadat síť ultra-rychlých nabíječek Electrify America. Do značné míry připomíná síť Tesla Supercharger a je důležitou přípravou Volkswagenu na příchod nových elektromobilů jako Audi e-tron, Porsche Taycan a především řada Volkswagen I.D.
foto: Electrify America

Během první fáze budování sítě chce Volkswagen skrze Electrify America umístit 2000 rychlonabíjecích stojanů na 500 místech Spojených států. A to do června 2019.

Posléze bude do rozšiřování sítě investovat i nadále. Svůj pokrok musí pravidelně hlásit organizacím EPA a CARB, které pokutu Volkswagenu udělily.

24 Comments on “Volkswagen v USA rozšiřuje síť rychlonabíječek jako trest za dieselgate”

  1. Lokalizace u WalMartu je zcela ideální. I ten nejmenší
    Lokalizace u WalMartu je zcela ideální. I ten nejmenší WalMart je plochou tak cca 3x větší než TESCO a za míň než 35 minut jsem nikdy nebyl schopen nakoupit, takže na nabití úplně super.

    P.S. Jo a souhlasím s diskutjícími, že když to VW z donucení dělá jakou součást pokuty, je to jenom ostuda. Kdyby to byl jejich vlastní nápad, pak by Diess částečne urovnal svoje rozporuplný bláboly…

    1. VW si vybral na rok 2020 masovou výrobu čistých elekter,
      VW si vybral na rok 2020 masovou výrobu čistých elekter, tak je jasné, že v žebříčcích, kde jsou zatím počítané i prodejnější plug-in hybridy které upřednostňují ostatní velké automobilky, bude několik let na nižších pozicích, než baterky finálně nezlevní, a naopak u těžkých hybridů zůstane navždy drahá výroba a údržba dvou motorových systémů.

  2. OT (vypadlo z RSS):
    Elektromobily by v Rakousku mely mit vyssi

    OT (vypadlo z RSS):
    Elektromobily by v Rakousku mely mit vyssi rychlostni limit v IG-L zonach. Ovsem ani slovo, jak to hodlaji poznavat. Dalsi nalepka? Dalsi registrace?
    http://www.auto.cz/mate-elektromobil-po-rakouskych-dalnicich-muzete-jezdit-rychleji-nez-ostatni-125529

    EDIT: tak asi jen pro mistnaky se spravnou znackou: „Elektroautos mit grünem Kennzeichen sollen ab 2019…“
    https://smatrics.com/news/kein-tempolimit-fuer-elektroautos

    1. Tlačí, ale jaké jsou výsledky s technologií na odpis?
      Tlačí, ale jaké jsou výsledky s technologií na odpis? Možná tak v podnicích kde se managoři bojí rozkrádání benálu, ale to jsou ti nejméně loajální zákazníci. Jednou koupí CNG a za tři roky už budou kupovat BEV. Nejvíce zapláče ten co si dnes pořizuje plničku CNG 😉

Napsat komentář