Nový 60kWh Nissan Leaf jen 120 000 Kč dražší než 40kWh verze?

Nový Nissan Leaf momentálně drtí prodejní žebříčky. Už příští rok by ale měla jít na trh 60kWh verze a my možná známe její cenu.

Pokročilejší verze elektromobilu Nissan Leaf by mohla jít na trh už příští rok a to za nijak přemrštěnou cenu. Ona totiž konkurence nespí a Hyundai Kona Electric i Kia eNiro se derou na trh se vší vervou. Plus, samozřejmě, Tesla Model 3.
foto: Nissan

V září 2018 se jen v Evropě prodalo 4596 kusů elektromobilu Nissan Leaf. To je skoro dvakrát víc než dvojky za daný měsíc, a to Tesla Model S s 2854 kusy. Nový Leaf prostě táhne.

Už je také víceméně jasné, že příští rok, pravděpodobně ještě v první polovině, se dočkáme nového Nissan Leaf e-Plus se 60kWh baterií a dalšími zlepšováky. Dost možná se konečně objeví i aktivní tepelný management baterie.

Za to všechno si pochopitelně Nissan řekně vyšší cenu a otázka dne zní: kolik? Podle Alexe Bernsteina, cenového analytika ze společnosti CarsDirect, který údajně viděl předběžné ceníky, by to mohlo být $5500 (v USA).

Právě od něj také pochází informace, že auto bude dostupné už začátkem roku 2019. Mělo by nabídnout dojezd 225 mil, tedy 360 km (40kWh verze má 270 km WLTP), vyšší výkon, lepší palubní nabíječku i rychlonabíjení.

Cena Nissanu Leaf se 40kWh baterií začíná v Česku na 926 000 Kč vč. DPH pro výbavu Acenta, nejvyšší výbavu Tekna seženete od 1 026 000 Kč. Cena 60kWh e-Plus verze by tak mohla u nás začínat někde kolem 1,2 mil. Kč, podobně jako nejlépe vybavená Kona Electric.

InsideEVs

66 Comments on “Nový 60kWh Nissan Leaf jen 120 000 Kč dražší než 40kWh verze?”

  1. Pro majitele leafu 2…… Kolik mate spotrebu pri teplotach,
    Pro majitele leafu 2…… Kolik mate spotrebu pri teplotach, co byly? Cili kolem 5 stupňů?mi to zacalo neskutečně zrat…. Uplne bez problemu stejnou jizdou na stejne trati, kdy jsem jezdival za 13 jsem na 19 a to jeste vypinam topeni… Mam podezreni, ze to dela preinstalovany soft baterie kvuli prehrivani. Uz to resim se servisem, ale nevi, museli napsat do Prahy kdesi, tak se ceka. Ale vubec me to nebavi teda

    1. Nemám sice leafa2 ,ale nemyslím si , že by to bylo něco
      Nemám sice leafa2 ,ale nemyslím si , že by to bylo něco nenormálního.

      Každé auto má při nižžší teplotě vyšší spotřebu. Elektrické z důvodu vysoké účinnosti je to tom samozřejmě mnohem hůře než spalovací.

      Důvody jsou vyšší hustota vzduchu, ztuhlé pneu, ložiska , olej v diferenciálu (ten se navíc neohřeje jako u spalováku, kde je obvykle spojen s motorem).

      Asi nejhorší je nižší výkon rekuperace z důvodu studených baterií (tam může bát ztráta až 30%)

      Prostě je třeba s tím počítat ,ale 6 Kwh je pár korun a tak náklady na provoz se zvýší minimálně. U benzínu by Vám to také bralo litr a dva navíc.

      Nechci Vás strašit, ale při teplotě -10 -15 na sněhu s topením bude spotřeba minimálně 25-30 protože v té teplotě už tepelné čerpadlo nedá to teplo a pojede to na odporový ohřev.

      1. Souhlasim, ale jen částečně… Prece kdyz se baterie i
        Souhlasim, ale jen částečně… Prece kdyz se baterie i motor zahreji na provozni teplotu, tak neni duvod, aby to takto zralo. O 30% víc v plusovych teplotach. A to jsem zapinal topeni jen minimálně. Naklady neresim vubec, resim dojezd a spotrebu. Pokud auto, co nanjede ve 20 stupnich 270 km a v 0 pouze 150 km s minimem zapleho topeni, tak je dle me neco spatne. Takove auto pak nema vyznam kupovat… Aby pak v minus dvaceti najelo sto km.. Ale nechcu se hadat.

        Prosim tim padem i nemajitele leafu, ale jineho elektroauta, aby napsali zkusenost. Neresim teplotu minus 15,ale ted teplotu kolem tech 5 az deseti stupnu, jak moc se jim zvysila spotreba… A nemyslim tim diky zaplwmu topeni

        1. Leaf 1 30kWh.
          Při poklesu na nynější teploty se mi

          Leaf 1 30kWh.
          Při poklesu na nynější teploty se mi spotřeba zvýšila z 15,5 na 17 kW/100 km. V žádném případě nešetřím na topení a ani v létě na klimatizaci. V podstatě stále na 22stC. Jezdím normálně, žádné šetření, půl/půl okresky/dálnice. Zvýšení jde taktéž na vrub zimním gumám (před zvýšením přezuto).

              1. Ted ne, ale i ted při cca 16 stupních jsem na cca 14,5 na
                Ted ne, ale i ted při cca 16 stupních jsem na cca 14,5 na stejných trasách, co jsem v létě jezdil za cca 13,5 vč klimy. Když bylo těch cca 5 minulý týden, tak jsem stejnou trasu jezdil za 18 bez topení. No jsem zvědav, co mi řeknou v servise.

                1. Držím palce a dejte potom vědět.
                  Držím palce a dejte potom vědět.

                2. Renault Kangoo 22 kwh a spotřeba při těch +5C taky klidně
                  Renault Kangoo 22 kwh a spotřeba při těch +5C taky klidně kolem 19 kwh spotřeba. S mírným přitopením a 2 zimní a 2 letní pneu.

                  Dnes při +14C spotřeba 14 kwh s malým přitopením. Vrchlabí -> Trutnov.

                  Mám za sebou přepážku, takže to teplo je jen u řidiče. Zkuste zapřemýšlet i jen třeba o předělové plachtě…

        2. Spotřeba u elektromobilu je velice proměnlivá a záleží
          Spotřeba u elektromobilu je velice proměnlivá a záleží opravdu moc na řidiči a vnějších podmínkách.

          Já optimismus kolegů elektomobilistů nesdílím mám své zkušenosti z oblasti Jizerských hor a nemyslím si , že by jste měl auto rozbité, vemto to logicky když by to zbytečně hodně bralo, tak se to teplo musí nějak ukládat.

          Samozřejmě můžete zkontrolovat jestli nezdrhne brzda, tj, po jízdě ošahejte brzdy. A tlak k gumách předpokládám že to ukazuje na displeji, ale raději dejte o 2-3 desetinky více to také prodlouží dojezd.

          zde se podívejte na test Radovana LEAF2 v chladném počasí tam jel kolem 10 st. za nějakých 15-17 spátky +2st a najednou jel za 22-23 a to je pan Radovan dle mého názoru zkušený elektromobilista.

          hybrid.cz/test-novy-nissan-leaf-40-kwh-cestovani-nabijeni-dojezd

          Nevím na jak dlouhou trasu denně auto potřebujete, ale obecně platí že ta trasa má být maximálně polovina bežného letního dojezdu s ohldem na stížené dodmínky a degradaci baterií.
          Např. já mám MIEV s dojezdem 130 Km v létě reálně a nutný můj denní dojezd do práce je 50 Km a jsem spokojen, dojezd neřeším.

          Ale za mě je Leaf2 super auto z dostupných aut v čr s největší baterií a na elektomobil se slušným dojezdem.

          Ještě pokud máte rád teplo doporučil bych instalaci nezávislého topení, to je vzimě u elektromobilu k nezaplacení,ale hlavně to v podmínkách -15 prodlouží skoro až dvounásobně dojezd, podle toho jak jezdíte rychle.

            1. Jak blbost ? Pokud řeší snížení dojezdu v
              Jak blbost ? Pokud řeší snížení dojezdu v zimě?

              Neřeším jak to technicky lze udělat u LEAFA2 jestli na to má auto přípravu atd.

              Má to svoje chyby to uznávám, ale je to řešení bez kompromisů.

              Já když musím jezdit každý den, počasí nepočasí po horách i v mrznoucím dešti ,tak bych se bez toho neobešel a vždy je možnost topit elektřinou, nebo čerpadlem . Nazávislé topení se pouští jen když je to potřeba.

              Moje dvě auta ročně ušetří 2400 litrů paliva to je přes 5 tun co2 a tak spálení 20-30 litrů nafty za zimu mě nepřipadá nijak ekologicky nešetrný.

    1. Mám s eNVéčkem najeto dost i s tím 40 kWh (Ladislav má
      Mám s eNVéčkem najeto dost i s tím 40 kWh (Ladislav má více najeto). A nikdy nešla teplota přes 2 nebo 3 čárky nad polovinu stupnice. Asi 2 čárky pod HOT. Vždy se to na této teplotě uchladilo i když jsem ho hnal po dálnici a pak rychlonabijecky. To Leaf ani náhodou.

    2. Dobrý den,
      zde je příklad, jak jsou lidé ovlivňováni a

      Dobrý den,
      zde je příklad, jak jsou lidé ovlivňováni a šíří bludy.
      Rapidgate se u EV Leaf 2 může vyskytnout pouze ve výjimečných případech.
      Mě se teplotní problém za 14 000 Km projevil pouze jednou.
      V létě, teplota 34 stupňů a trasa Ústí n/L – Zlín na otočku, tachometrovou rychlostí 120 – 140 Km/h, pokud to situace umožňovala.
      Rychlonabíjení na 90% Praha, Brno a teprve zpět v Brně jsem se dostal na první červený dílek těsně před ukončením nabíjení.
      Stačilo ale jet 15 min. 90 Km/h a teplota baterie byla opět v bílé škále a mohl jsem to zase valit.
      Jízda do Itálie 1 100 Km za podobných teplot nižší rychlostí, ale ne zase nějak pomalu, byla úplně v pohodě.
      Nejlepší je osobní zkušenost a ne papouškovat nějaké cancy 🙂
      Stanley

        1. Do stovky na dalnici, tedy tomu rikam oddanost. Zaplatit za
          Do stovky na dalnici, tedy tomu rikam oddanost. Zaplatit za auto kopec penez a pak jet stovkou na dalnici, jen proto, ze je teplo, tomu rikam vyhra. Hmm, muj diesel mi tohle nikdy neudelal, nekde udelali soudruzi chybu. Aaa uz vim, ja mam chladic, to bude tim.

            1. Tenhle argument fakt zeru..
              .
              Na co vlastne potrebujes auto,

              Tenhle argument fakt zeru..
              .
              Na co vlastne potrebujes auto, kdyz denne se nejspis neposunes o vic nez 30-40km a to se ujit necha? Pro ekvivalenty vetsinch najezdu, 100-200km na kole se taky necha (a to uz jsme u Michelinovskych 70 tisic rocne).

              1. Zdravím E-Ryce,
                pro upřesněnění, EV mám, abych se

                Zdravím E-Ryce,
                pro upřesněnění, EV mám, abych se dopravil kam potřebuji, 2x ročně k moři a nemusel počítat kolik to stojí, nebo třeba v zimě při studených startech, zda se to vyplatí a ještě mrznout, než se to ohřeje, atd…
                Průměr mám 100 Km denně, někdy nic, někdy 300 i více.
                Ano, 30-40 Km, to se ujít nechá, ale za 7 hodin, Prčice mám za sebou,
                no a 100-200 Km na kole, to také mohu posoudit, jezdil jsem 5000 km ročně do té doby, než mě čelně Trefil frajer se Samarou. 40 min. v klinické smrti, ale bez viny.
                Docela rád bych Vám kryl záda, kdybyste mi chtěl ty Km na kole ukázat!
                A ten argument, když to bude v jednom tahu 100 km, tak může s Leafem 2 jet obrazně s nohou v chladiči 🙂

                1. Takze zpet k otazce „kolik najede denne po dalnici“, jaka je
                  Takze zpet k otazce „kolik najede denne po dalnici“, jaka je jeji relevance?
                  Proste chce auto, kterym muze po dalnici jet dalnicni rychlosti, tahnout se za zadkem kamionu je opruz i jednou za mesic.

            2. Je to úplně jedno. Mám i3, jezdím často Plzeň-Praha,
              Je to úplně jedno. Mám i3, jezdím často Plzeň-Praha, běžně s tempomatem 140 km/h nebo když spěchám, tak s omezovačem cca 154 km/h s „cihlou“ na plynu. Když po jízdě vrazím auto do nabíječky, tak nabíjím rychlostí téměř 50 kW až do skoro plna a to auto to dá bez problémů.
              Tzn. když se chce, tak to jde. Jestliže to u Leafu 2 takto nefunguje, tak je to problém, protože jinde to problém není.
              Nedivím se tedy ostatním, že chtějí po Nissanu „rapidgate“ řešit a neschovávat se za knížecí rady typu „jezděte pomalu a jen 40 km denně“.
              Přece si za drahé peníze nekupujete auto, s kterým pak, dle doporučení výrobce, nemáte jezdit.
              Silně mi to s tím „rapidgate“ připomíná „módní obuv“, kde když se vám rozpadne, tak výrobce shodí reklamaci s tím, že jste v ní chodil.

              1. Zdravím Vás Pavle,
                tak to je výzva a rád bych to viděl na

                Zdravím Vás Pavle,
                tak to je výzva a rád bych to viděl na vlastní oči.
                Mohl byste mi sdělit, když jezdíte často, kdy pojedete Plzeň-Praha nebo opačně?
                Jel bych za Vámi a třeba mě i přesvědčíte, nebo já Vás.
                Mail „rd130806@gmail.com“
                Stanley

                1. Tento čtvrtek vezu ráno i3 do Inveltu. Tak mě po osmé
                  Tento čtvrtek vezu ráno i3 do Inveltu. Tak mě po osmé ráno, jen co odvezu děti do školy, můžete minout na D5. 🙂
                  Mimochodem, ještě jednou jsem si přečetl svůj předchozí text a Vaši rakci. Co jako má být ta výzva a o čem bych Vás měl přesvědčovat? A proč?

                2. Výzva je v tom, že si stojíte za vším, co jste
                  Výzva je v tom, že si stojíte za vším, co jste napsal.
                  Jestli Vám nic nebrání potvrdit svá slova, tak mi prosím napište, v kolik a odkud přesně jedete a já tam s Leafem budu.
                  Díky za odpověď.
                  Stanley

                3. Nezlobte se, ale nevidím jediný důvod, proč bych měl s
                  Nezlobte se, ale nevidím jediný důvod, proč bych měl s Vámi ztrácet čas. Nemám potřebu nic dokazovat, je mi naprosto jedno, co si o mých tvrzeních myslíte. Jen jsem popsal svoji zkušenost a jestli mi věříte, je mi fuk.
                  Zítra ráno jedu do Inveltu na servis, tak mě po osmé můžete vidět na D5, jak ženu do Prahy. Normálně nabíjím u Lidlu na Barrandově či u Globusu na Zličíně, takže jestli se tam někdy potkáme během nabíjení, tak rád pokecám. Scházet se a zasahovat si do rozvrhu kvůli něčemu, co mi nic nepřinese a ještě vůbec se neznáme, to opravdu ne.

                4. Pavle,
                  nikdo Vás nechce připravovat o Váš čas. Chtěl

                  Pavle,
                  nikdo Vás nechce připravovat o Váš čas. Chtěl jsem jen vidět Vaše tvrzení na vlastní oči.
                  Že pojedu za Vámi těch 140 a kouknu, kolik Vám to nabíjí neznamená, že Vám ukrojím z Vašeho času.
                  Vy jste psal o rapidgate Nissanu a příkladem jste dával Vaší i3, ne já.
                  Jen se mi nezdálo Vaše tvrzení, že po jízdě z Plzně do Prahy stočtyřicítkou, budete nabíjet téměř 50 kW skoro do plna.
                  V jednom filmu Jean Paul Belmondo říká, „Tady budou rozhodovat činy, nic jiného“.
                  Takže zase jen cancy!!!
                  Pro všechny, kdo se chce přesvědčit o rádoby rapidgate u Nissanu, stačí napsat a já jej svezu. Mail je „rd130806@gmail.com“.
                  To jsou zase činy.
                  Stanley

                5. Problém je v tom, že já nemám potřebu nic Vám dokazovat.
                  Problém je v tom, že já nemám potřebu nic Vám dokazovat. Je mi jedno, zda si myslíte, že to jsou cancy. Když se uvidíme na nabíječce, rád pokecám, ale scházet se kvůli tomu nehodlám. Vím, co vím a to mi stačí.
                  Přeji hezký den.

      1. Dobrý den,
        měl jsem leafa2 půjčeného na víkend o

        Dobrý den,
        měl jsem leafa2 půjčeného na víkend o prázdninách, kdy bylo skutečně teplo a i přesto, že jsem s autem nejezdil po dálnici (max. 90km/h), tak auto se na nabíječce stejně nabíjelo výkonem jen 15kW a baterka hned po zapojení Chadema v červeném poli. Jelikož je to má jediná zkušenost s vozem, tak věřím, že RapidGate v teplých měsících se skutečně objevuje.
        Tím samozřejmě nevyvracím vaše zkušenosti a jsem rád, že Leaf2 umí fungovat i bez přehřívání (jen mu asi nedělají dobře vedra, která u nás o prázdninách panovala)
        Martin

          1. Bylo to hned při prvním rychlonabíjení. Jel jsem z
            Bylo to hned při prvním rychlonabíjení. Jel jsem z Rajnochovic do Ostravy mimo dálnici (cca 80 km) a nabíjel jsem (to už si přesně nepamatuju) z cca 20-30% na cca 80-90%.
            Pokud by na to měla vliv např. i výbava auta, měl jsem tu nejnižší (Acentu). Ale mám za to, že žádná výbava nemá tepelný management, takže výbava by neměla hrát roli.
            Vím, že jsem to řešil s dealerem a říkal, že o tom ví a že Japonci by to měli nějak řešit.

            1. Tak to nechápu, mám N-Conektu, ale tím to nebude i když je
              Tak to nechápu, mám N-Conektu, ale tím to nebude i když je to limitovaná edice a třeba si na autě dali víc záležet?!
              Že by kus od kusu?
              Když jsem jediný případ vysoké teploty baterie konzultoval v servisu, tak mi nabídli „poštolování“ elektroniky, ale to jsem odmítl, protože fyzické hodnoty by zůstaly stejné.
              Dělám si záznamy nabíjení i s místem, abych porovnal nabíječky a to, co popisujete se mi nestává.
              Stanley

              1. Mi se to stavalo uplne pravidelne, stacilo jet 15 min treba
                Mi se to stavalo uplne pravidelne, stacilo jet 15 min treba 130 po dalnici a nabijelo se 20 kw…. Nebo stacilo parkrat prudce zrychlit, kdyz teplota venku byla 30 a to same. Po preinstalovani softu uz nabiji 43kw pravidelne, ale myslim, ze jen oblbli elektroniku a baterka dostava fest na prdel….

      2. cancy? google – Trip Trenčín – Crikvenica a späť s
        cancy? google – Trip Trenčín – Crikvenica a späť s Nissanom Leaf 40 kWh

        a potvrdili to ďalší majitelia, s riešením po jazde, prestávke s rýchlonabíjaním, jazde a ďalšie nabíjanie 3 hodiny AC spojené s prechádzkou, poznávaním mesta a okolia.

        1. Ano, cancy!
          Oba články jsem přečetl a shodně s autorem

          Ano, cancy!
          Oba články jsem přečetl a shodně s autorem hodnotíme stálou jízdu a 3. nabíjení v řadě.
          S autorem se shodujeme, že tyto výjimečné situace Leafu 2 nesvědčí.
          Není tam žádná kritika pro průměrné denní jízdy.
          Jezdí li někdo v jednom zátahu více než 500 km, neměl by mít Leafa 2.
          Ale takových lidí je určitě velká menšina.
          Proč argumentujete extrémními situacemi pro EV? Já také nepočítal v horku spalováky v odstavném pruhu s kouřícím chladičem.
          Přisuzovat rapidgate k Leafu 2 není namístě.
          Stanley

            1. asi píšeme zbytočne, rozhodol sa, že auto tej veľkosti je
              asi píšeme zbytočne, rozhodol sa, že auto tej veľkosti je mestské. to, že sa mi pri predvádzačke sprostredkovanej z ústredia vo francii dostalo odpovede leaf1 nie je pre vzdialenosti NAD 120km (aj pre vtedajšie nabíjacie možnosti).

          1. takže nabíjanie je úúúplne v poriadku! nejestvuje žiadne
            takže nabíjanie je úúúplne v poriadku! nejestvuje žiadne spomalenie, žiadne prehriatie batérie a ak sa aj zohreje, okamžite zasa vychladne.
            nissan urobil správne, ak nepoužil žiadny „teplotný menežment.

            takže leaf2 je auto okolo väčšieho komína, aby sa nemuselo nabíjať viac ako dvakrát.
            prečítajte si ako sa jazdí ioniq BEV do chorvátska a ďalej. menšiu batériu vyvažuje aktívne (jednoduchým vyvedením vzduchu z kabíny do obalu akumulátora) chladenie/zohrievanie. a to nespomínam smartov a f500e. ktoré majú batérui komplet chladenú kvapalinou. výslovne mestské autá!

            prečo argumentujem? pretože výrobca dáva ponuku dojazdu.
            ak dnes stojí spaľovák v odstavnom pruhu pre prehriatie, je VADNÝ! od fordu ANGLIA (1958) už sa dá jazdiť diaľničnou rýchlosťou (prvé auto v európe, ktoré to zvládalo). ani 50 rokov staré dvojtakty trabi a w353w sa mi neprehriali, hoci som ich nešetril. a to stáli pomerne zlomok.

            a že sa nesťažuje na denné jazdenie? ako tomu rozumieť? 40 km ako s malým 2-4 miestnym? tak odpoviem, nie on, ale ďalší konštatuje, že pri „poskakovaní“ auto v zime nestíha vyhriať veľkú kabínu. čo mi napíšete na tento CANC?

        1. Dobrý den,
          mě se nezdá letní test Leafu 2 od Bjorna v

          Dobrý den,
          mě se nezdá letní test Leafu 2 od Bjorna v rozporu s tím, co jsem popsal výše.
          První nabíjení po 240 Km na počátku 43kW, pak rychle 45kW a to až do 55% nabití. Další záběr je na 75% 28kW a končí na 85% 23kW.
          Na druhé nabíječce po 450 Km začíná 28kW a končí na 68% s 27kW a jelikož byl příkon od začátku nabíjení cca stejný, mám dojem, že nabíječka nedávala standardní výkon.
          Třetí nabíjení je již s menšími problémy, což jsem popisoval i já a nepotřeboval jsem k tomu Bjorna.
          Bjorn je youtuber, který se takto živí a potřebuje počet shlédnutí.
          Proto někdy dělá z komára velblouda, ale zde nějak výrazně Leafa 2 nekritizoval, mimo zvýšené teploty baterie.
          Toť vše a končím debatu o „rapidgate“ u Leaf 2.
          Zdravím Vás
          Stanley

          1. Tak vida, to jsem rád že Bjorn nešíří bludy a cancy a
            Tak vida, to jsem rád že Bjorn nešíří bludy a cancy a že jste si jen trochu zahysterčil. 🙂 Nerad šířím bludy a cancy. Jak nakupuji tak prodávám a pokud mě někdo opraví, tak jsem zas o kus moudřejší.
            Přeju mnoho štastný elektrokilometrů.

    3. Zbaví se ho už jenom tou větší baterkou, kde se při
      Zbaví se ho už jenom tou větší baterkou, kde se při stejné rychlosti by baterie budou zahřívat méně díky nižším proudům. A taky při dojezdu 350 km bude hodně výjimečné nabíjení 2x nebo 3x denně na nějaký rapidgate.

  2. Tak vám ani nevím, zda je moje touha po BEV s větší než
    Tak vám ani nevím, zda je moje touha po BEV s větší než malou baterkou jaksi na bíledni: asi by mi chyběl onen adrenalin zda bude u stojanu volno, když už tam dojedu, taky každých 80km se nalívat kafem, cpát se bagetama a pizzou na těch destinacích, kde jsou poblíž tyto pochutiny, pokud již vyrazím dál do swwwěta.
    Kdybych měl velkobaterkáče, co jej za 30 sekund nabiji (rozuměj večer za 15 sek. připojit k domácímu wallboxu a ráno pak za 15 sek odpojit), tak bych o kafe a pochutiny přišel, neb bych úspěšně míjel všechny stojany. A ty budoucí 350tky by mě nenechali na to kafe ani zajít.
    Mám to ale dilema…

    1. Už by to nebylo ono prostě to dobrodružství dojedu
      Už by to nebylo ono prostě to dobrodružství dojedu nedojedu , bude obsazená, nebo nefukční nabíječka.

      Jednou za rok když se hezky tak si také rád udělám takovou dálkovou cestu jako 250 Km malobaterkáčem na otočku. (s 20 metrovým prodlužovákem pro jistotu)

      Ale jezdit to pravidelně bych nechtěl to je špatně zvolené auto.

  3. Proto šéf Nissanu v Paříži tak útočil na Teslu. Nissan
    Proto šéf Nissanu v Paříži tak útočil na Teslu. Nissan za tu cenu bude, když to přeženu neprodejný. Tesla je pro každého elektromobilistu meta nejvyšší. A když defacto za stejnou cenu bude Nissan(snad i s tepelným managmentem) tak je volba jesná. No uvidíme co to s trhem udělá.

    1. Když napíšeš každého, tak to není většina jak si
      Když napíšeš každého, tak to není většina jak si myslíš. Každého je každého. Bez vyjimky. Tesla je krásná, držím ji pěsti ať něco nezvorá a ať dále tlačí na pilu, ale holt je to vůz proti mému paranoidnímu přesvědčení. Také se počítám mezi Tvého „každého“ jako již stávající elektromobilista, ale pokud bude jiná volba jednoduchého elektromobilu, u mne vyhraje. Ano kapacita akumulátorů kolem 40kWh by pro mne byla příjemná a zcela dostačující neb nejsem debil co se chce roztřískat a bezpečnostní přestávky dodržuji. Na to je těch 30-40kWh v akumulátorech tak akorát. Každý výživový poradce jasně říká, že jíst se má přes den co 3 hodiny. O pití ani nehovořit. Takže meta nejvyšší je výraz pouze pro honiče (si).

      1. Pro dalkove presuny je 30-40kWh a odpocinek co 3 hodiny dost
        Pro dalkove presuny je 30-40kWh a odpocinek co 3 hodiny dost fikce (pokud to auto nebude mit vyrazne nizsi dalnicni spotrebu). U S75D (66kWh vyuzitelnych) to vychazi cca 2 hodiny jizdy (170-190km) a 40-50 minut dobijeni (podle palubni navigace i podle reality). U vetsich baterek to samozrejme bude o neco lepsi.

      2. Jezdím delsí trasy (přes 500 km) pracovně tak 2x do
        Jezdím delsí trasy (přes 500 km) pracovně tak 2x do měsíce. Kapacita 30-40 kWh by pro takovou cestu byla tragicky nedostatečná. Při normální cestovní rychlosti na dálnici kolem 140 km/h je dojezd kolik… 150-200 km max? To znamená minimálně 2-3 pauzy a ztracený čas. Obvykle to jedu s jednou pauzou a nečiní mi to potíže, pití mám samozřejmě v autě, trvá to tak 5 hodin, pět a půl až šest, pokud je někde problém.

      3. Přestávky zamozřejmě ano, ale s malou baterkou jak
        Přestávky zamozřejmě ano, ale s malou baterkou jak píšete 40 kWh by jste musel mít volnou nabíječku co 200 Km přesně tam kde potřebujete, což obvykle není.

        A většinou je cena za rychlonabití tak velká , že se tím malobaterkáčem ani nevyplatí tu cestu dělat z finančního důvodu.

        Takže za mě pokud EV na delší cestu tak s pořádnou baterkou, aby se cesta udělalala za levno z nočního nabití.

    1. Kapacity výroby TM3 jsou podle Electreku rezervacemi
      Kapacity výroby TM3 jsou podle Electreku rezervacemi vyprodané na 19 měsíců dopředu …

      https://electrek.co/2018/07/03/tesla-model-3-long-backlog-reservations-production-rate/

      ***

      A Diess ve Foklswágnu může zase přijít s nějakým vyhlášením….

      PS: Safra, zajímalo by mě jestli rychlejc přibejvaj ty rezervace, nebo tempo výroby …. (Věřím v to druhé a Elon asi taky …. )

Napsat komentář