Volkswagen uvažuje o stavbě vlastní gigatovárny v Evropě

V roce 2025 by Volkswagen rád vyráběl a prodával kolem 3 milionů elektroaut ročně napříč všemi značkami.

Pojem „gigatovárna“ se díky společnosti Tesla obecně vžil pro „velkou továrnu vyrábějící baterie“. Můžeme tomu říkat také „baterkárna“. Tesla jednu má, novou staví a žádná jiná automobilka takovou konkurenční výhodu nemá. Elon Musk ale konkurenci vybízí, ať podobné projekty staví.
foto: Volkswagen

K tomu samozřejmě bude potřebovat dostatek baterií, které se teď snaží zajistit. Má mimo jiné smlouvu s LG Chem, ale i to bude málo a bude se muset poohlížet i jinde.

Nyní se objevily spekulace, že si postaví vlastní evropskou gigatovárnu na výrobu bateriových článků. Herbert Diess totiž už dříve řekl, že automobilka nechce být závislá na asijských výrobcích baterií. V Asii se dnes vyrobí většina baterií pro elektroauta.

Jedním z možných partnerů pro stavbu baterkárny/gigatovárny Volkswagen by mohla být jihokorejská společnost SK Innovation, tvrdí německý Manager Magazin. Jde o součást jednoho z největších jihokorejských konglomerátů, SK Group.

SK Innovation dnes dodává bateriové články NCM 811 například pro Kia eNiro (bratranec Hyundai Kona Electric má typ NCM 622 od LG Chem).

Volkswagen už má dnes přitom uzavřené miliardové (eur) dohody o dodávkách baterií se Samsung SDI a LG Chem. Pokud se plán na vybudování společné továrny na baterie v režii VW-SKI uskuteční, půjde pravděpodobně o podobný model, jaký dnes využívají Tesla a Panasonic ve své gigatovárně.

Elon Musk ostatně v aktuálním konferenčním hovoru k čtvrtletním výsledkům Tesly zmínil, že právě gigatovárna je pro ně klíčovou konkurenční výhodou. A pobídl ostatní automobilky, aby udělaly to samé a nebály se takovýchto velkých investic.

11 Comments on “Volkswagen uvažuje o stavbě vlastní gigatovárny v Evropě”

  1. 2025 – to je ten rok, kdy flotila bude muset mít emise 70
    2025 – to je ten rok, kdy flotila bude muset mít emise 70 gramů CO2 na km.
    Vzhledem k tomu, že reálně se u spalováků dostanou tak na 110gramů, budou muset těch 40gramů někde nabrat. 3 milióny EV to jim dá tak akorát na cca 6 miliónů spalováků.

    Přeloženo pro lidi co neumí počítat – všechna větší spalovací auta se zdraží v průmětu o 100-150 tisíc z důvodu, že VW nebude schopno vykompenzovat jejich emise za pomoci WV.

    1. Myslím, že ani to ne – Tesla jede dost Pokus – omyl, což si
      Myslím, že ani to ne – Tesla jede dost Pokus – omyl, což si jiné automobilky nemohou dovolit, takže to už dneska mají hodně rozplánované a promyšlené – po stavbě ušetří dost času na náběhu (což je slabina Tesly) a na stabilní kvalitě a tempu produkce- což Tesle vůbec nejde, resp. prakticky doteď v tom lavíruje

    2. Myslím, že ani to ne – Tesla jede dost Pokus – omyl, což si
      Myslím, že ani to ne – Tesla jede dost Pokus – omyl, což si jiné automobilky nemohou dovolit, takže to už dneska mají hodně rozplánované a promyšlené – po stavbě ušetří dost času na náběhu (což je slabina Tesly) a na stabilní kvalitě a tempu produkce- což Tesle vůbec nejde, resp. prakticky doteď v tom lavíruje

      1. Myslel jste spíš silná stránka Tesly? Četl jsem, že TM3
        Myslel jste spíš silná stránka Tesly? Četl jsem, že TM3 je v celé historii automobilového průmyslu auto s nejrychlejším náběhem výroby. Nebo znáte nějaké jiný nový typ automobilu, který se dostal za 15 měsíců s výrobou z nuly na více než 20 tisíc měsíčně (jestli ano, tipnul bych to na nějaký čínský levný model)? Myslíte, že ostatní automobilky bez zkušeností s velkosériovou výrobou battery packů budou na tom lépe? Ono vůbec jakékoli auto dostat do top 100 globálních prodejů (= 230+ tisíc za rok) je dost těžký oříšek i pro „stoleté“ automobilky a finální produkce TM3 už by znamenala Top 20 a tam se držely zatím jenom velmi archivní kousky.

Napsat komentář