V roce 2025 by Volkswagen rád vyráběl a prodával kolem 3 milionů elektroaut ročně napříč všemi značkami.
foto: Volkswagen
K tomu samozřejmě bude potřebovat dostatek baterií, které se teď snaží zajistit. Má mimo jiné smlouvu s LG Chem, ale i to bude málo a bude se muset poohlížet i jinde.
NEPŘEHLÉDNĚTE Volkswagen: v roce 2020 budeme mít elektromobily stejně dobré jako Tesla za polovinu ceny
Nyní se objevily spekulace, že si postaví vlastní evropskou gigatovárnu na výrobu bateriových článků. Herbert Diess totiž už dříve řekl, že automobilka nechce být závislá na asijských výrobcích baterií. V Asii se dnes vyrobí většina baterií pro elektroauta.
Jedním z možných partnerů pro stavbu baterkárny/gigatovárny Volkswagen by mohla být jihokorejská společnost SK Innovation, tvrdí německý Manager Magazin. Jde o součást jednoho z největších jihokorejských konglomerátů, SK Group.
SK Innovation dnes dodává bateriové články NCM 811 například pro Kia eNiro (bratranec Hyundai Kona Electric má typ NCM 622 od LG Chem).
Volkswagen už má dnes přitom uzavřené miliardové (eur) dohody o dodávkách baterií se Samsung SDI a LG Chem. Pokud se plán na vybudování společné továrny na baterie v režii VW-SKI uskuteční, půjde pravděpodobně o podobný model, jaký dnes využívají Tesla a Panasonic ve své gigatovárně.
Elon Musk ostatně v aktuálním konferenčním hovoru k čtvrtletním výsledkům Tesly zmínil, že právě gigatovárna je pro ně klíčovou konkurenční výhodou. A pobídl ostatní automobilky, aby udělaly to samé a nebály se takovýchto velkých investic.
2025 – to je ten rok, kdy flotila bude muset mít emise 70
2025 – to je ten rok, kdy flotila bude muset mít emise 70 gramů CO2 na km.
Vzhledem k tomu, že reálně se u spalováků dostanou tak na 110gramů, budou muset těch 40gramů někde nabrat. 3 milióny EV to jim dá tak akorát na cca 6 miliónů spalováků.
Přeloženo pro lidi co neumí počítat – všechna větší spalovací auta se zdraží v průmětu o 100-150 tisíc z důvodu, že VW nebude schopno vykompenzovat jejich emise za pomoci WV.
Zhruba 70 g CO2 (WLTP) má být v EU k roku 2030.
Zhruba 70 g CO2 (WLTP) má být v EU k roku 2030.
Super, takže pokud to dobře chápu, tak kdyby teď, v tento
Super, takže pokud to dobře chápu, tak kdyby teď, v tento den, hodinu a minutu začali stavět, tak mají jen 4 roky skluz za Teslou. To by ani nemuseli „ztratit stopu“…
Myslím, že ani to ne – Tesla jede dost Pokus – omyl, což si
Myslím, že ani to ne – Tesla jede dost Pokus – omyl, což si jiné automobilky nemohou dovolit, takže to už dneska mají hodně rozplánované a promyšlené – po stavbě ušetří dost času na náběhu (což je slabina Tesly) a na stabilní kvalitě a tempu produkce- což Tesle vůbec nejde, resp. prakticky doteď v tom lavíruje
Myslím, že ani to ne – Tesla jede dost Pokus – omyl, což si
Myslím, že ani to ne – Tesla jede dost Pokus – omyl, což si jiné automobilky nemohou dovolit, takže to už dneska mají hodně rozplánované a promyšlené – po stavbě ušetří dost času na náběhu (což je slabina Tesly) a na stabilní kvalitě a tempu produkce- což Tesle vůbec nejde, resp. prakticky doteď v tom lavíruje
Myslel jste spíš silná stránka Tesly? Četl jsem, že TM3
Myslel jste spíš silná stránka Tesly? Četl jsem, že TM3 je v celé historii automobilového průmyslu auto s nejrychlejším náběhem výroby. Nebo znáte nějaké jiný nový typ automobilu, který se dostal za 15 měsíců s výrobou z nuly na více než 20 tisíc měsíčně (jestli ano, tipnul bych to na nějaký čínský levný model)? Myslíte, že ostatní automobilky bez zkušeností s velkosériovou výrobou battery packů budou na tom lépe? Ono vůbec jakékoli auto dostat do top 100 globálních prodejů (= 230+ tisíc za rok) je dost těžký oříšek i pro „stoleté“ automobilky a finální produkce TM3 už by znamenala Top 20 a tam se držely zatím jenom velmi archivní kousky.
Kvuli info o vw gigatovarne jsem koupil vw akcie. Beda jestli
Kvuli info o vw gigatovarne jsem koupil vw akcie. Beda jestli to bude klamava info a vw nic nepostavi, tak je zazaluju az zcernaji.
Na který burze?
Na který burze?
www. patria.cz/akcie/VOWG.DE/volkswagen/graf.html
www. patria.cz/akcie/VOWG.DE/volkswagen/graf.html
joo poskočili, na německý ETR : VOW3 😉 odkaz z googlu je
joo poskočili, na německý ETR : VOW3 😉 odkaz z googlu je šíleně dlouhý
Tak ono je to pravda, stádium úvah.
Tak ono je to pravda, stádium úvah.