BASF si nechce nechat ujet vlak, investuje do výroby bateriových materiálů

Společnost BASF vybrala finské městečko Harjavalta jako lokalitu pro první z plánované sítě závodů na výrobu bateriových materiálů, jež bude zásobovat evropský automobilový trh.

BASF provozuje centra výzkumu a vývoje na podporu elektromobility po celém světě
foto: BASF

TISKOVÁ ZPRÁVA

Podnik se bude nacházet v blízkosti niklové a kobaltové rafinérie, kterou vlastní společnost Norilsk Nickel (Nornickel). BASF současně podepsala dlouhodobou tržní dohodu se společností Nornickel o dodávce klíčových surovin z místních rafinerií Nornickel. Těmito konkrétními kroky činí chemický průmysl mobilitu budoucnosti realitou.

„Součinnost společností BASF a Nornickel vytváří platformu, která propojí potenciál a úsilí dvou lídrů v oblasti produkce surovin, technologií i výroby bateriových materiálů a BASF umožní bezkonkurenční přístup k niklu a kobaltu. BASF se tím přibližuje dosažení své vize: nárůst dojezdové vzdálenosti elektromobilu na jedno nabití ze stávajících 300 na 600 km, poloviční velikost baterie při dvojnásobné životnosti a snížení doby nabíjení na 15 minut, to vše do roku 2025,“ vypočítává Jeffrey Lou, Senior Vice President Battery Materials společnosti BASF.

Chemický průmysl činí mobilitu budoucnosti realitou

Chemický průmysl činí mobilitu budoucnosti realitou
foto: BASF

Sergej Batechin, Senior Vice President pro prodej, nákup a inovace společnosti Nornickel, k tomu doplňuje:

„Uzavření dohody s BASF nás velmi těší. Tvoří totiž důležitý prvek širší strategie společnosti Nornickel, jež chce hrát zásadní roli na globálním trhu s bateriovými materiály.“

Investice BASF umožňují EU nepropást jedinečnou příležitost

Výstavba provozu v Harjavaltě je součástí vícefázového investičního plánu ve výši 400 milionů eur, který BASF oznámila v loňském roce. BASF jeho prostřednictvím podporuje agendu EU v otázce akumulace energie.

„Pokud by evropské firmy do elektromobility neinvestovaly, zřejmě by promarnily podobnou příležitost, jako nabízely v 80. letech počítače, v 90. letech internet a v minulém desetiletí solárními panely. Statistiky výrobců hovoří jasně: prodej elektromobilů za prvních šest měsíců letošního roku meziročně vzrostl prakticky ve všech zemích EU v řádu desítek až stovek procent, průměrný nárůst za celou Unii činí 40,3 %,“ zdůrazňuje jednatel BASF spol. s r.o. Filip Dvořák.

„Loni v říjnu proto viceprezident Evropské komise Maroš Šefčovič inicioval vznik bateriové aliance a do tohoto projektu přizval rovněž BASF. Tato aliance má Evropě zabezpečit konkurenceschopnost a třetinový podíl na globálním trhu s bateriemi, a to i s přispěním BASF,“ dodává Filip Dvořák.

Komponenty pro statisíce elektromobilů

Investice do závodu v Harjavaltě dále staví na tamtéž letos spuštěné pilotní fázi produkce bateriových materiálů. Zahájení plného provozu, jež se předpokládá na konci roku 2020, zajistí dodávku bateriových materiálů pro přibližně 300 000 elektromobilů ročně.

„Nový závod v Harjavaltě využije energii z místních obnovitelných zdrojů, mezi něž se řadí voda, vítr a biomasa. Tento zdánlivý detail má zásadní význam: v BASF si uvědomujeme, že pouze šetrně získané energie dá vzniknout ekologicky šetrné mobilitě,“ upřesňuje Filip Dvořák.

Celosvětová síť podniků BASF pomůže rozvoji elektromobility

„Díky investicím ve Finsku bude společnost BASF přítomná ve všech hlavních světových regionech, které z hlediska elektromobility nabízejí místní produkci a zvýšenou blízkost k zákazníkovi,“ potvrzuje Kenneth Lane, generální ředitel divize BASF Catalysts.

BASF již dnes vyhodnocuje další evropské lokality pro výstavbu továren zaměřených na bateriové materiály. Na jiných kontinentech však již své provozy má: po celém světě provozuje centra výzkumu a vývoje.

BASF zároveň udržuje dlouhodobou spolupráci se společností Karlsruhe Institute of Technology (KIT) a jejich společně financovanou Laboratoří pro baterie a elektrochemii (BELLA). V Severní Americe pak společnosti BASF a TODA KOGYO založily firmu BASF Toda America LLC (BTA), která bude vyrábět a uvádět na trh speciální katodové materiály.

tisková zpráva

4 Comments on “BASF si nechce nechat ujet vlak, investuje do výroby bateriových materiálů”

  1. „nárůst dojezdové vzdálenosti elektromobilu na jedno
    „nárůst dojezdové vzdálenosti elektromobilu na jedno nabití ze stávajících 300 na 600 km v roce 2025“
    Tady je krásně vidět, jak by to vypadalo bez Tesly – dalších 10 let by nám tvrdili, jak elektromobil s dojezdem přes 500 km prostě vyrobit nejde, protože technologie/hmotnost/cena/životnost… a nám by nezbývalo než jim to baštit.

    1. Nemůžete to brát vážně. Je to zatím takové mlžení.
      Nemůžete to brát vážně. Je to zatím takové mlžení. Bosch taky tvrdil, že bude továrna a nebylo nic. To HE3DA už má alespoň část továrny postavenou. Jestli jim vystačí finance, tak tomu věřím víc, než těmhle bajkám od firmy, která vyrábí nejrůznější chemická a biologická svinstva a zmořuje s nimi planetu.

Napsat komentář