Prototyp Tesla Model Y schválen pro výrobu, potvrdil Elon Musk

Během konferenčního hovoru k finančním výsledkům Tesly Elon Musk potvrdil, že prototyp elektromobilu Tesla Model Y byl schválen do výroby.

Zatím jediná dostupná oficiální skica elektromobilu Tesla Model Y.
foto: Tesla

Už nějakou dobu se spekuluje, že výroba elektrického crossoveru Tesla Model Y by mohla začít na konci příštího roku s tím, že na trh půjde v roce 2020. Podle Elona Muska má jít o výrobní revoluci.

Prozatím není k Modelu Y k dispozici nic jiného, než hrubé obrysy na dvou skicách. Elektrický crossover má být po Tesla Model 3 druhým masově prodávaným elektromobilem. Musk čeká možné prodeje až milion kusů ročně.

Veřejné odhalení finální verze Modelu Y se očekává v březnu 2019. Což by dávalo smysl i vzhledem k očekávanému spuštění výroby a uvedení na trh. Cena elektromobilu Tesla Model Y je očekávána někde mezi Tesla Model 3 a Tesla Model S, tedy kolem $45 000 pro základní verzi.

61 Comments on “Prototyp Tesla Model Y schválen pro výrobu, potvrdil Elon Musk”

  1. Elon Musk koupil dalších 29.844 ks akcií na trhu v
    Elon Musk koupil dalších 29.844 ks akcií na trhu v pondělí za průměrnou cenu $335 za celkovou kupní cenu téměř $10 mega.
    Samostatně plánuje koupit další akcie v hodnotě $20 mega které by měly být uzavřeny příští týden.
    Dnes vlastní 20% 😉

    bizjournals.com/sanjose/news/2018/10/31/musk-buys-tesla-shares-tsla-stake-profit.html

  2. Tak uz jsem si rikal, proc ja ty akcie pred vyhlasenim
    Tak uz jsem si rikal, proc ja ty akcie pred vyhlasenim vysledku nekoupil. No dneska bych rychle prodaval, nicmene jiz brzy zas bude cena pro nakup vyhodna. viz poslední zprávy o vyšetřování ze strany FBI. (No kvuli vlozeni linku se asi nebudu registrovat,ale mate google news, vyslo to i na Zive)

            1. PARDOOOON !! chyba systemu pane admine. při trojkliku to
              PARDOOOON !! chyba systemu pane admine. při trojkliku to napíše chybu červenou, zafunguje ochrana:

              Invalid CAPTCHA token.
              Špatná odpověď na ochranu proti nevyžádaným příspěvkům. Prosím zkuste to znovu.

              vrati to formular viditelně do vychozího stavu a nabádá opakovat akci ale přesto ho to vložilo jakoby napozadí! což se vkladatel dozví až po následném odeslání!!

              přidejte tam ochranu i proti dvojkliku!

  3. Společnost Baillie Gifford & Co, jedna z nejvýznamnějších
    Společnost Baillie Gifford & Co, jedna z nejvýznamnějších akcionářů společnosti Tesla Inc, uvedla „Pokud bude Tesla CEO Elon Musk potřebovat více kapitálu, budeme ochotni ho podpořit,“ citoval Times Nick Thomas, partner v Baillie Gifford v Edinburghu. Baillie Gifford je třetím největším akcionářem Tesly s podílem 7,72%. Elon Musk je na prvním místě v seznamu s přibližně 20%

    1. Teď se půjčovat nebude, teď se budou splácet dluhy. 230
      Teď se půjčovat nebude, teď se budou splácet dluhy. 230 mil. $ v listopadu, 920 mil. $ v březnu, 1,3 mld. $ ve druhé polovině 2019…
      Moc se v tom nevyznám, ale významná položka je tam pojištění půjček a prý jenom to vyšetřování od SEC vyhnalo procenta na pojištění dost nahoru. To se pak nedivím té rychlé dohodě a zaplacení penále, když i jedno procento dělá přes 100 milionů dolarů za rok.

        1. O tom jsem četl, ale popravdě jsem z toho jelen. Těch
          O tom jsem četl, ale popravdě jsem z toho jelen. Těch možností je tam víc a neodvážil bych se říct, že jsem plně pochopil jedinou kromě té, že ten dluh prostě zaplatí v hotovosti :-D. Jednou píšou něco o 130 % z $360, pak nějaké násobení 2,7788 a další podivnosti. No kdyby se v tom někdo chtěl taky tak zamotat, perfektní přehled je na Cleantechnica.com

    1. Slyšel jsem o řádově méně kabelech (TMS 3 km, TM3 1,5
      Slyšel jsem o řádově méně kabelech (TMS 3 km, TM3 1,5 km, TMY 100 m) a mnohem větší části přizpůsobené automatizaci, dokonce mají teď nový patent na koncovky kabelů uzpůsobené robotům pro jednoduchou manipulaci (nyní je pro robota strčit kabel do zdířky skoro nemožný úkon nebo alespoň mnohem časově náročnější než pro člověka).

      1. Budou používat bezdrátovou komunikaci? V autě by to dnes
        Budou používat bezdrátovou komunikaci? V autě by to dnes už dávalo velký smysl. Mít hardwarově zašifrovanou bezdrátovou síť v autě není zase takový problém, akorát bych se bál externího zarušení. Ale třeba to řeší jinak.

      1. Klidně bych si tipnul, že ano, že VW bude i po roce 2020
        Klidně bych si tipnul, že ano, že VW bude i po roce 2020 prodávat svých cca. 10 milionů vozu ročně. Kolik z toho bude EV, to je otázka. Tipnu si, že tolik, kolik to pro VW bude nezbytné (vzhledem k emisním normám) a ekonomicky výhodné – nějaký rozumný balanc mezi tím.

        1. Tak jen abychom si to shrnuli.. auto za polovinu, znamená
          Tak jen abychom si to shrnuli.. auto za polovinu, znamená řekněme 22.500USD (raději nebudeme počítat s tím, že by byl v té době model 3 za 35.000USD). Dojezd minimálně 350km ale mělo by to být více, když chtějí dodávat lepší auto. Velikostně uvidíme jak bude vypadat to jejich I.D. Neo, ale podle fotek se zdá podobně jako klasický Golf, což není žádný zázrak (tedy podobně jako Kona nebo Niro, ale ty jsou na trochu vyšším podvozku). No podle VW nás čeká krásná budoucnost už za 2 roky ! A nebo ne ?!

          1. Můj příspěvek byl o tom, jestli po roce 2020 bude mít VW
            Můj příspěvek byl o tom, jestli po roce 2020 bude mít VW vůbec co prodávat, jak se ptal Jjezevec. A já myslím, že svých 10 milionů aut ročně VW v klidu prodá i po roce 2020. A jak jsem psal, těžko odhadnout kolik z toho bude EV.

            1. Tak všichni víme, že to je v roce 2020 naprosto nereálné!
              Tak všichni víme, že to je v roce 2020 naprosto nereálné! I nejlevnější nová E-auta budou v té době stát řádově 600k a víc, jen ten dojezd snad bude konečně 300+ jako standard. Pravdou je, že pokud by v té době prodávali i malá auta typu Fabia s dojezdem 150km, tak by tu cenu asi mohli docela srazit a pro cestování po městě pořád dobrý… (Když tedy vezmu v potaz kolik teď stojí Ioniq, kona, Niro… s velkýma baterkama).

      2. nuž, skôr je pravepodobné, že 2020 budú mať rekordné
        nuž, skôr je pravepodobné, že 2020 budú mať rekordné predaje (aj keby naďalej sabotovali EVčka), ako to, že nebudú predávať vôbec nič.

        globálny dopyt stále stúpa, a v 2020 bude celosvetové predaje zrejme o nejakých 3-5 milionov vyššie ako 2018.

        nové EVčka možno vykryjú akurát tento nárast = fosilov sa predá približne toľko čo teraz, ak nie o kúsok viac.

Napsat komentář