Volkswagen: v roce 2020 budeme mít elektromobily stejně dobré jako Tesla za polovinu ceny

Koncern Volkswagen má k elektromobilitě značně ambivalentní vztah. Těžko si jinak vysvětlit na jedné straně vyhrožování ztrátou pracovních míst a vychloubání se na straně druhé.

Nový šéf Volkswagenu Herbert Diess slibuje a slibuje a prsí se, ale skutek (zatím) utek.
foto: Volkswagen

Electrek.co informuje, že pro televizní stanici ZDF se Herbert Diess, šéf Volkswagenu, aktuálně vyjádřil o elektromobilitě následovně: „Přicházíme velmi silní. Investovali jsme do elektromobility 30 miliard, továrnu ve Cvikově přestavujeme a budujeme novou továrnu v Šanghaji. V roce 2020 přijdeme s vozidly, která umí to samé co Tesla, ale za polovinu ceny.“

Právě Teslu považuje Herbert Diess za hlavního rivala. V nedávném rozhovoru pro koncernový magazín Inside se vyjádřil v tom smyslu, že ve „starém světě“ jsou pro Volkswagen hlavními rivaly Toyota, Hyundai a francouzské automobilky. V „novém světě“ je to podle něj právě Tesla.

Elon Musk aktuálně přiznal, že vyrobit elektromobil za cenu $35 000 zatím Tesla neumí. Ale chce to umět do půl roku. Svůj elektromobil Tesla Model 3 zatím prodává minimálně za $46 000, v přepočtu asi milion korun bez daně. Jak to zvládne Volkswagen?

Když Diess mluví o tom, že v roce 2020 bude mít lepší elektromobil než je Tesla za polovinu ceny, velmi pravděpodobně tím myslí elektromobil vycházející ze studie Volkswagen ID. Concept, jehož pravděpodobné jméno bude Neo. Auto má stát podobně jako dieselový Golf a nabídnout modulární dojezd od 330 km výš (WLTP).

Prozatím se nicméně jakožto jedna z největších automobilek na světě Volkswagen příliš čím chlubit nemá. A to nejen narozdíl od Tesly, ale třeba i od jihokorejského giganta Hyundai.

Ten má na trhu skvělý Hyundai Ioniq Electric a aktuálně uvádí na trh modely Hyundai Kona Electric a Kia eNiro (oba zvládají až 500 km s 64kWh baterií, cena začíná kolem 0,9 mil. Kč). Aby nám nakonec Volkswagen nezůstal v tom „starém“ světě nakonec tak nějak osamocený. Možná ještě s ostatními německými parťáky.

198 Comments on “Volkswagen: v roce 2020 budeme mít elektromobily stejně dobré jako Tesla za polovinu ceny”

    1. no ty jsi dobrej klaun 😀 to ti muselo dát hodně práce 😀
      a

      no ty jsi dobrej klaun 😀 to ti muselo dát hodně práce 😀
      a co je tu jako za nesplněné sliby? všude máš uvedené příspěvky na e-up a e-golf trapáku a ty už na trhu dávno jsou, jestli si si nevšiml, dále ještě dodávky e-crafter a pokud jde o ID tak je od začátku jasný termín 2020 a na tom se od začátku nic nezměnilo, zahájení výroby listopad 2019, prodej záčátek roku 2020, u Porsche a Audi prodej začne během několika měsíců. A kdybych tu měl uvést sliby Tesly které nebyly dodrženy tak to bude seznam na několik stránek, zastánci Tesly u které dva roky sem, dva roky tam od zahájení výroby po prodej nejsou žádný problém jsou opravdu ti poslední co tu mohou něco žvanit. Tesla vyvíjí EV už víc jak deset let, VW od zahájení vyvoje MEB ke konečnému EV bude mít něco přes tři roky takže tyto Vaše trapné řeči bych tu dál nerozváděl

            1. Plán je plán a plánovat můžeš cokoliv a jen počet
              Plán je plán a plánovat můžeš cokoliv a jen počet kupujících určí zda se ten plán naplní nebo ne. Takže pokud plánuješ počty prodejů, bude to vždy jen plánování, počet prodejů nemůžeš slíbit, toto nemá se slibem nic společného. Ale pokud něco vyrábíš, někdo si to u tebe objedná, ty mu řekneš, že to bude za rok, tak je to slib, a když mu řekneš, že to nebude za rok, ale za dva a ne za 35000 ale za 42000 tak je to nedodržený slib (slušně řečeno, spíš neschopnost amatéra, nebo podraz) už to chápeš? Vysvětlení jako ve školce 😀

        1. Myslíš tu větu z doby kdy se prodávali EV po kusech
          Myslíš tu větu z doby kdy se prodávali EV po kusech týdně? 😀 opravdu důležité toto tady zmiňovat, to tu můžeme také řešit jak někdo přepověděl před padesáti lety, že budou auta v roce 2000 jezdit sama 😀 hele možná, že to také zrovna „sliboval“ někdo od VW 😀 a opět to nesplnili, auta stále ještě sama nejezdí ani ted 😀 už nechte toho trapnýho žvanění, je to stále stejné dokola, jen si tu stěžujete, ale e-golfa si nekoupíte, protože je drahý a není cool jako Tesla, TEsla zase není dostupná nebo je předražená, tak tu jen brečíte, že VW nenabízí EV s parametry TEsly a cenou VW 400 tisíc

  1. Tak já to přeložím…
    V roce 2020 přijdeme s vozidly,

    Tak já to přeložím…

    V roce 2020 přijdeme s vozidly, která umí to samé co Tesla = budou pojízdná…

    ale za polovinu ceny = Tesla X 4 000 000 kč/2 = 2 000 000 kč (holátko)…

    Myslím že toho pány brzy odvolají. Loni tvrdil že továrnu nepotřebují teď už zase potřebují?

  2. Jednu věc, jak všichni víme, VW umí velmi dobře –
    Jednu věc, jak všichni víme, VW umí velmi dobře – šetřit náklady na výrobu použitím minimálního množství velmi levných materiálů u všech modelů i u EVček. Interiér Audi e-tron složený z dílů VW budiž příkladem. Na výrobě každého auta při současně nastavených cenách hodně vydělá.

    Ze všech automobilek má ale navíc nejsilnější kontakty, návaznost a popularitu v Číně. Kdyby rozjel výrobu v Číně, tak by to byly tak velké objemy, že jiní by těžko stíhali. To jsou ale pořád jen spekulace.

    V poslední době se hodně mluví o spojení VW s Fordem, což ale zatím vypadá pouze jako dezinformace.

    Ta reklama, kde jezdí Škoda Mission E a chlápek vypráví o elektrické budoucnosti, to už je fakt moc, navíc při 100. výročí Republiky Československé.

    Z německých automobilek je jednoznačně nejdál M-Benz.
    Od nich už jezdí testovací prototypy předělaného M-B S ze spalováku na plně elektrické EQ-S a B electric s 60-110 kWh baterií, EQ-A přijde brzy potom, navíc už má v provozu e-trucky.
    Zaregistrováno má navíc spoustu nazvů modelových řad.

    https://www.motorauthority.com/news/1118751_eqs-will-be-first-mercedes-based-on-fully-electric-platform

    Určitě se vyplatí sledovat tuto stránku:
    https://insideevs.com/category/spy-photos/

    1. to je bomba jak tu všichni víte co bude, samej věštec je
      to je bomba jak tu všichni víte co bude, samej věštec je to tady 😀 hochu posadím tě na zem jo? V roce 2020 (což je mimochodem už za 14 měsíců) bude mít VW lepší EV než Tesla a za polovinu ceny, to znamená mezi 600-800 tisíc, to bude prostě realita a Tesla bude mít EV stejné jako má dnes, max. jeden model navíc u kterého se bude ještě čekat do roku 2022 než bude k dostání. Roadster nepočítám to je z pohledu přechodu aut na EV bezvýznamný model

      1. Tak určitě 800 tisíc v základu, to u VW standartně
        Tak určitě 800 tisíc v základu, to u VW standartně znamená 1,2 mil v ekvivaletní verzi jako Tezla a v počtu max. 100 000 ks první rok čili skoro nedostupné protože hlavně pro Čínu :)))
        M3 můžeš v USA dostat už teď, čekačka je v řádu týdnů. ;))
        Vo síti Supečardžrů ani nemluvě ;))

        1. no tak v základu to nebude především vrzat a vše bude
          no tak v základu to nebude především vrzat a vše bude dokonale slícované, to je si myslím dostatečně velká výbava, Tesla toto nemá ani za příplatek, navíc VW dokončilo fabriku v Evrop s kapacitou 1500 EV denně jen tak mimochodem a i kdyby šlo jen o 100 000 EV vyrobených ročně, tak to bude pořád lepší než 500 000 v USA ze kterých bude pro Evropu pár tisíc

          1. Přesně navopak v Evropě jezdí po silnicích 2x víc
            Přesně navopak v Evropě jezdí po silnicích 2x víc „prémiových sedanů“ než v Emerice, tudíž to sem Tesla nahrne ve velkém. Zmínili to na posledním konference kólu. http://youtu.be/JE7R43froso?t=359
            Evropa bude pro Teslu v příštích 5ti letech dost možná větším trhem než Amerika. Teda dokud Tezla nevyrobí schopnej pickup :)))

            Mimochodem přesně to, že lidé dávají raději přednost neslícovanejm nedodělkům z Fremontu, úplně nejvíc sere výrobce luxusních slícovaných spalovacích popelnic a je to pro ně velký varováním. A je to pro ně ještě horší tím, že Tesla je luxusní spíš cenou než výbavou či zpracováním. To je musí vytáčet neskutečně. :))))

      2. Hochu, mě nemusí nikdo posazovat na zem. Kdyby mi někdo
        Hochu, mě nemusí nikdo posazovat na zem. Kdyby mi někdo před pěti lety řek, že si koupím americké auto, tak se mu vysměju. Čekal jsem dva roky abych si mohl koupit pořádný elektromobil. Nakonec jsem koupil ameriku a jsem rád že jsem tak udělal, protože po dalších třech letech žádná změna, pouze kecy, že za dva roky už to vypukne. Tak fajn, jestli bude mít VW nebo kdokoliv v roce 2028 kdy asi budu kupovat nový elektromobil něco lepšího než tesla, tak si to rád zakoupím. Já zase zbožnuju proroky, kteří prorokují neskutečné spomalení u tesly a zároveň neskutečné zrychlení u někoho jiného, kdo to tesle zaručeně natře.

        1. No tak pokud nemusíš řešit cenu tak je to jedno, užívej
          No tak pokud nemusíš řešit cenu tak je to jedno, užívej ameriku je ti to přáno, většina lidí si toto dovolit nemůže, nebo nechce. Tady jde o to, že se pořád řeší to stejný dokola, že VW nic nedělá, jen slibuje. Alespon slibují to co chce většina lidí, auto za dostupnou cenu, za 600-800 tisíc tu není v podstatě žádné pořádné EV, SUV co bude mít škodovka za 900 už vůbec ne, jestli jo, tak mi ho ukažte, ukažte mi jak jsou všichni ostatní výrobci schopní a kde si můžu koupit takové EV. Ihned si to půjdu koupit. Nikde, není takové a ani to nikdo neslibuje, pouze VW, tak kdo, že je pozadu? Když odmyslíme EV nad milion tak odpadá většina výrobců, jedinej kdo možná trochu něco dělá v této cenové relaci je Kia-Hyundai, jinak nikdo, Tesla zatím takto levné EV ani neplánuje natož aby to slibovala.

          1. Naopak cenu řešit musím. Nikdy bych si nemohl dovolit takto
            Naopak cenu řešit musím. Nikdy bych si nemohl dovolit takto drahé auto, kdyby nejezdilo téměř zadarmo. A za druhé, stačí se kolem sebe na silnici rozhlédnout, kolik aut v této cenové kategorii po nich jezdí. Ano, tesla není náhrada za oktávku, ale může si ji dovolit neskutečně více lidí, než ji teď vlastní. A pravdu máš nepochybně v jedné věci. Nikdo dnes nevyrábí auta, jaké dnes VW slibuje.

        1. no a na to jsi přišel jak prosím tě? Ty pracuješ v Tesle?
          no a na to jsi přišel jak prosím tě? Ty pracuješ v Tesle? Nevěř všemu co kde přečteš, občas není špatné se zamyslet zda je to vůbec reálně možné, Tesla se postavila vzhůru nohama jen aby dosáhli 5000 ks protože hrozilo, že utečou všichni věřitelé i dodavatelé, omezili na úkor toho spoustu jiných věcí, které ted dohání, továrna v číně atd. Nyní mají zase klid uvedli, že jsou v zisku všichni jsou spokojeni takže nečekejme nějaké dramatické zvyšování výroby, navíc všichni výrobci a Tesla také, čekají na vývoj nových baterií

          1. Aktuální produkce za prvních 25 dnů 4Q je 24800 aut (16600
            Aktuální produkce za prvních 25 dnů 4Q je 24800 aut (16600 M3 + 8200 X+S), to odpovídá roční produkci 350 tisíc aut. U TM3 se z nuly na Ø5000/týden dostali za 15 měsíců, tak je celkem jasné, že se z 5000 na 10000/týden v roce 2020 dostanou s prstem v nose. To je 500 tisíc TM3 + 100 tisíc TMS+X + klidně přes 200 tisíc TMY, takže ten můj odhad je ještě dost konzervativní.

            1. U TM3 se z nuly na Ø5000/týden dostali za 15 měsíců, tak
              U TM3 se z nuly na Ø5000/týden dostali za 15 měsíců, tak je celkem jasné že se z 5000 na 10000/týden v roce 2020 dostanou s prstem v nose. 😀 prosím tě a co je na tom jasnýho? to je zdvojnásobení výroby, jasné na tom není vůbec nic a i kdyby tak kolik těch EV bude do milionu? A kolik jich bude pro Evropu? Žiješ ve virtuální realitě, já si raději počkám na tu realitu opravdovou 2020, na středně velké SUV za 900 tisíc s dojezdem 500, kde bude vše tak jak má být a ne, že budu ovládat celé auto na nějaké obrazovce na kterou při jízdě ani pořádně nevidím, větší nesmysl jsem v aute ještě neviděl, to zase vizionář předběhl dobu, až budou auta bez volantu možná

                1. no to klidně můžeme, klidně tě s ním pak i svezu 😀 a
                  no to klidně můžeme, klidně tě s ním pak i svezu 😀 a zároveň, se vsadíme že Tesla nepřekoná 800 tisíc kusů ročně co?

                2. Dobře, ale v tom případě požaduju přidat k sázce
                  Dobře, ale v tom případě požaduju přidat k sázce proplacení zpáteční jízdenky, až tomu tvému SUV s dojezdem 500 km dojde po 200 kilometrech šťáva :-D.
                  Mimochodem víš o tom, že se bavíme o BEV. Abys do toho nepočítal třeba Škodu Superb Plug-in hybrid, i když i tam to bude s tím milionem dost těsně.
                  Jinak jsem rád, že Tesle přeci jenom dost věříš a nevsadil ses třeba že nedá 600 tisíc. Jinak samozřejmě nad 800k v roce 2020 je i mimo ten můj předpokládaný interval 600-800k, takže do dodatečné sázky nejdu.
                  K té první sázce napiš na jiri(tečka)svarv(zav)gmail.com, počítej že vzhledem k rizikům (přeci jen jsi anonym) to bude 100 Kč tvých proti 1000 Kč mým.

                3. Ta sázka se mi líbí.
                  Šance, že VW udělá auto s

                  Ta sázka se mi líbí.
                  Šance, že VW udělá auto s reálným dojezdem 450 km s cenou 790000CZK+DPH a s dodaním pod 26 měsíců od dneška je pod 1%.

                  Kdo je ten expert co chce vsadit na VW, že to dokáže?

                4. A to jsem na něj byl ještě super hodnej. Jeho původní
                  A to jsem na něj byl ještě super hodnej. Jeho původní výrok je středně velké SUV (proti mému cokoli bez ohledu na kategorii), cena 900 tisíc (proti milionu) a dojezd 500 km (ubral jsem mu 50 km, ale uznal bych asi i 500 km WLTP, tedy 420 EPA).

    1. Tak to jste jim klukům moc nepomohl. Ano, snaží se lákat
      Tak to jste jim klukům moc nepomohl. Ano, snaží se lákat do svých řad lidi, kteří se chtějí na vývoji elektromobilů podílet. Píše se rok 2018, oni ukazují na náborovém letáku vizi 2020. To je myslím dostatečně výmluvné. Ostatní už elektromobily vyrábějí a prodávají. Škoda shání personál pro vývoj….

      1. Usmevne je tak ten text pod rokem 2020 – predstavime seriovou
        Usmevne je tak ten text pod rokem 2020 – predstavime seriovou verzi. ;o) Kolik mesicu ci let je jeste od seriovky po skutecny prodej? ;o) Pak zjisti, ze nemaji baterie ani pro VW natoz pro skodu, tak to bude na zacatek prodeje 1/2021 s dodanim 2022 ;o)

        a celou dobu se budou modlit, aby to EV uz nikdo nechtel.

    2. ale tak ono se „dělá“ to my víme, jenže je to málo, je to
      ale tak ono se „dělá“ to my víme, jenže je to málo, je to řízeně bržděný a jakmile by se naskytla možnost vrátit se k autopopelnicích nebo kysnout u hybridů nedejbože zaprodat duši vodíku, zahrajou to do autu protože primárně chtějí drbat prachy lidi 😉 není to upřímný a v tom je jádro pudla soudluhu 😉

      1. Mě se dizajn konceptu ID prcka líbí dakeko víc než
        Mě se dizajn konceptu ID prcka líbí dakeko víc než všechny Tezly, ale až přijde ten slavný rok 2020, tak sice VW dá na trh pár EV, ale budou zoufale nedostatkový a náznak masovky to možná bude mít tak v roce 2025. Pořád budou mít plnou hubu elektromobility, ale elektromobily budou jen drobit, aby prodali co nejvíc spalovacích popelnic dokud to jde. Bude to stejnej scénář jako se slavným Tesla 3 killerem Boltem. Taky to ID protlačej to na Auto roku, oblepěj s tím všechna dílerství, ale ty budou narvaná spalovákama a prodejní výsledky tomu budou odpovídat. Prostě greenwashing v té nejryzejší podobě.

    1. Hlavne, ze mame tebe a myslis dopredu. Vsichni milovnici
      Hlavne, ze mame tebe a myslis dopredu. Vsichni milovnici EV,budou diky tobe nadseny. Abys nebyl nemile prekvapenej…nejsem odpurce EV,fandim novym technologii,ale komentare tveho typu jsou smesne …jeste nikdo nevi kdo bude plakat. Mozna vsichni az budeme krmit kone… Byt fanda je super ale fanatik je problem

      1. tak snad nikdo nepochybuje o vítězi v souboji elektromotor
        tak snad nikdo nepochybuje o vítězi v souboji elektromotor vs spalovací motor, elektromotor už dávno zvítězil na všech frontách kde je možnost napájení ze sítě, u ručního nářadí se už jen čeká až elektromotor brzo zasadí poslední knockaut benzínovému nářadí, a to kdy se stane jasným vítězem i v dopravě na silnici (na železnici už dávno je) je už jen otázka času a nových objevů v bateriovém oboru(a chemické odvětví je snad jedno z nejméně prozkoumaných odvětví a vzejde z něj velmi mnoho přelomových objevů), a pro všechny je dobrá zpráva že se do toho začíná opravdu masivně investovat, a to už nemluvím jak ze stále lepších baterií budou profitovat i další na to napojené obory (OZE apod)

        1. Píšeš tohle:
          … jen otázka času a nových objevů v

          Píšeš tohle:

          … jen otázka času a nových objevů v bateriovém oboru(a chemické odvětví je snad jedno z nejméně prozkoumaných odvětví a vzejde z něj velmi mnoho přelomových objevů),…

          Jen tvůj sen, nebo snad máš nějaké informace o zázračném obejvení materiálu s vysokou energetickou hustotou, který umí rychle uvolnit energii?

                1. Co?
                  „Tezsi auta jsou zas komfortejsi a maji lepsi trakci.

                  Co?

                  „Tezsi auta jsou zas komfortejsi a maji lepsi trakci. Odlehcovani aut frcelo v dobe kdy to mel problem pistovy motor uvest do pohybu.“

                  Základka?

                2. Ne, praxe čtvrt milionu najetých km s takovými auty.
                  Ne, praxe čtvrt milionu najetých km s takovými auty.

                3. Pleteš si pojmy a mixuješ je navíc s dojmy.
                  Adheze a

                  Pleteš si pojmy a mixuješ je navíc s dojmy.
                  Adheze a trakce.
                  A vyšší hmotnost je nežádoucí.

                4. Možná si pletu adhezi a trakci ale mít auto co v zatáčce
                  Možná si pletu adhezi a trakci ale mít auto co v zatáčce sedí jak prilepené a může táhnout 2,25t vlek je pro mě naopak velice žádoucí.

                5. Pro tahač je potřebná vyšší adheze.
                  Pro osobní

                  Pro tahač je potřebná vyšší adheze.
                  Pro osobní automobil není vysoká hmotnost žádoucí, znamená jen a pouze vyšší spotřebu.

                6. U aut bez možnosti rekuperace pohybové energie jednoznačně.
                  U aut bez možnosti rekuperace pohybové energie jednoznačně.

                7. Rekuperace má význam jen u těžších vozidel a jen v
                  Rekuperace má význam jen u těžších vozidel a jen v určitých terénních podmínkách.

                8. Si děláte legraci, že? Přijďte to vysvětlit mně a mojí
                  Si děláte legraci, že? Přijďte to vysvětlit mně a mojí ženě na praktických příkladech, když jezdíme už pátým rokem elektromobily s rekuperací dnes a denně. Takže vidíme její důsledky ve zvýšení dojezdu a nízkém opotřebení brzd zcela reálně. Na malém městském elektromobilu…

                9. Že st ím chechtou vůbec ztrácíš čas. 😀
                  Že st ím chechtou vůbec ztrácíš čas. 😀

                10. co je to chechta? kde se to dá sehnat?
                  co je to chechta? kde se to dá sehnat?

                11. V kdejaký diskuzi. Odborník na vizuální efekty a nepřitel
                  V kdejaký diskuzi. Odborník na vizuální efekty a nepřitel dronů, multikoptér, jetpacků a podobnech nadnášedel. Vždy zatlačil každého do rohu tím, že on má technický vzdělání a ostaní určitě nejspíš jen humanistický a proto tomu hovno rozuměj. Prostě odborník k pohledání. :)))
                  Podle mě brácha toho co ho pohladil Obama a bratranec fandy Miloše Zemana :))))
                  Oba takto nesvéprávní jedinci bez vopčanky 😉
                  https://www.novinky.cz/clanek/zemanuv-nejvetsi-fanousek-mladik-ma-v-pokoji-1408-prezidentovych-fotografii-245594

                  Pak se vynořoval pod různejma nickama a teď asi jako stavitel el. vozítka či realista zde na hybridu nebo překvapivě zase jako energetik na stránkách oenergetice.cz :)))

                12. Radovan:
                  Pokud neumíš jezdit a nevíš, co je setrvačnost,

                  Radovan:
                  Pokud neumíš jezdit a nevíš, co je setrvačnost, hamstáš z akcelerátoru na brzdu a zpět, pak ti ta slavná rekuperace i v lehčím trakaři něco nažene. Akorát už nepočítáš, kolik bys ušetřil, kdybys jezdit uměl.
                  V rovinatým terénu je rekuperace pro toho, kdo umí řídit, nevyužitelná – prostě ji nemá jak využít.
                  Ty bys určitě nedokázal jet se spalovákem eko-rally a udělat třeba na Š-120 4,7 litru na 100 km…

                13. Milej zlatej Ty víš prd vo tom co Radovan umí a ví, tak
                  Milej zlatej Ty víš prd vo tom co Radovan umí a ví, tak prosím Tě ruku z kapsy ven a prvně si uvědom, že Radovan jezdí například směr Žilina. Jestli tvrdíš, že profil této trasy je rovina a že rekuperace je nevyužitelná, tak chápu, že Radovan nemá potřebu se k Tobě dále vyjadřovat.

                14. Rekuperacia ma mensi vyznam na rovinatej dialnici, no v hustej
                  Rekuperacia ma mensi vyznam na rovinatej dialnici, no v hustej mestskej premavke, alebo v kopcovitom terene je velmi dolezita.
                  Pri malych rychlostiach je uroven rekuperacie vyssia u motorov s permanentnymi magnetmi ako u indukcnych motorov – pre mestsku prevadzku s castym spomalovanim v malych rychlostiach je preto motor s PM efektivnejsi.

                15. Rekuperaci využijete i na koloběžce, nezáleží na
                  Rekuperaci využijete i na koloběžce, nezáleží na hmotnosti vozítka, ale na profilu trati a způsobu jízdy.

                  Způsob jízdy jak píšete ovlivníte, ale profil trati a nutnost zastavovat v provozu na křižovatkách nikoliv.

                  Bez rekuperace energie, když by jste před každou zatáčkou zpomaloval jen pomocí pasivních odporů vzduchu a tření tak
                  by jste byl docela v dněšní době brzda provozu, nebo by jste se v zátačce vysekal. Jsme v 21 století.

                  Kdyby ta škoda 120 měla rekuperaci brzdné energie, tak by jela minimálně o 1/3 levněji.

                16. Koukám, že kde nic není ani čert nebere…
                  Koukám, že kde nic není ani čert nebere…

                17. Programátoři maj ještě co dohánět. Prozatím se při
                  Programátoři maj ještě co dohánět. Prozatím se při debatách vždy dopracujeme k závěru, že inteligence je pouze umělá, nikoli skutečná.

                18. Koukám, že si se zas probral, a zas trousíš tý svoje
                  Koukám, že si se zas probral, a zas trousíš tý svoje moudra, Chechto. Kdy si už dáš konečně pokoj a pochopíž, že to co píší v časopise Kamarád není realita :)))

          1. to je jen moje laická prognóza vývoje v oblasti ukládání
            to je jen moje laická prognóza vývoje v oblasti ukládání energie, nikomu jí samozřejmě nevnucuji, kdo chce ať si dál seká trávník s benzínovou sekačkou nebo jezdí v dieslu bez DPF filtru, stejně tak pokud mi někdo bude tvrdit, že už byly prozkoumány všechny možné sloučeniny na materiály anod a katod tak ho nebudu přesvědčovat o opaku, já mám čas, já si počkám

                1. Mě také ne.
                  Já totiž používám malé elektrické

                  Mě také ne.
                  Já totiž používám malé elektrické vozítko, někdy bicykl, jindy jdu pěšky a také třeba motocykl, MHD, vlak nebo osobní auto.
                  Rozhodně nejsem ten naivní neználek, který vidí tu budoucnost jako masové použití baterkových SUV-cosi pro jízdy na lyže z Prahy do Krkonoš.

                2. to jen chválím, jen tak dál,
                  jinak já hlavně psal o

                  to jen chválím, jen tak dál,
                  jinak já hlavně psal o přednosti elektromotorů, za mě osobně jsou EV auta strašně drahá, a obávám se že ještě dlouhou dobu budou

                3. Drahé jsou akumulátory. A tak to bude i nadále.
                  Vozítko na

                  Drahé jsou akumulátory. A tak to bude i nadále.
                  Vozítko na baterky musí být lehké a nutno jej používat pro malý akční rádius.
                  To ovšem není populární povídat, protože marketingová mašinérie huláká jinak.
                  Lokomotivy na neelektrifikovaných tratích budou jezdit na dlouhých ramenech stále se spalovacími motory, letadla budou dále používat písťáky, turbíny a turbovrtuláky.
                  A to další, co bude pro ekologii nutné, je taky nepopulární…

      1. Nikoli.
        Spalovak je pro zpatecniky, elektromobil pro realisty

        Nikoli.
        Spalovak je pro zpatecniky, elektromobil pro realisty kteří jsou schopni 5% cest řešit, nikoli neřešit a jen tankovat z roury a smrdět nadále a neustále, hybrid pro ty, kteří neví co to je realita a jsou pod vlivem prodejců.

  3. Dobrej Hurvínek tenhle Herbert… 😉
    Asi mu ještě

    Dobrej Hurvínek tenhle Herbert… 😉
    Asi mu ještě neřekli, že pro dobrý a levný elektromobil je klíčové mít levné baterky. A ty levné nebudou, dokud se jich nebude dělat hodně. Jenže zatím všude kromě u Tesly poptávka převyšuje nabídku a v dohledné době se to nezmění. Takže kecy o levném EV jsou bez něčeho jako GF opravdu jen pusté kecy. Protože GF s výkonem řádově 100GWh/rok staví zatím jenom Tesla (jestli se mýlím, opravíte mne prosím…)).

    Takže suma sumárum – kdo chce skutečně pořádné EV za dobře, má pro příštích 3-5 let výběr velmi prostý – jenom TM3. Bohužel. Tak to aspoň vidím já…

    1. No tak co jsem hledal nejake studiee, tak na rok 2020 je odhad
      No tak co jsem hledal nejake studiee, tak na rok 2020 je odhad kapacity vyrobcu 350 GWh, pricemz tesla pocita v ted dobe s cca 35 GWh (tzn nekde kolem 10% budou vyroby v GF tesla/panasonic).
      Jinak je docela zajimave ze uz ted vice ze do 5 let nebude nic zajimaveho na trhu krome modelu 3….

      1. Je to o množství, dokud nebude výroba v různých rukou
        Je to o množství, dokud nebude výroba v různých rukou převyšovat poptávku nebudou náklady mít vztah ke koncové ceně. Jediným kritériem je kusovost v porovnání se světovou poptávkou. A dostatečně rozdrobená konkurence. Viz situace v segmentu FVP.

  4. 🙂 Na čom ten chlap frčí?
    2020 budú mať auto ako Tesla

    🙂 Na čom ten chlap frčí?
    2020 budú mať auto ako Tesla (dajme tomu 3) za polovičnú cenu?. Dobrý matroš 🙂
    Podľa mňa to zatiaľ žiadna automobilka nemyslí úplne vážne…a dôvod? Batérie…dokedy neuvidím ako stavajú baterkáreň s ročnou kapacitou 20-30 Giga tak neuverím ..tie série áut 10-50000 ročne nie je snaha o elektromobil ale snaha proti..Pri takej výrobe nemôže ani klesnúť cena.
    Možno tak s mestským autíčkom 3,5 metra a batériou 25-35kWh sa môžu priblížiť 20000 tisícom. Určite nie autom 4 metre+ a 50+ batériou.
    Možno bude zaujímavý peugeot 208 elektro..alebo ak sa v Kolíne rozhodnú vyrábať elektro c1/108/aygo. V tom Kolíne by to bolo logické…3 automobilky každá cca 60-70000 áut…to by šlo aj predať aj keď sa jedná o maličké mestské autíčko. Viem si to predstaviť s batériou 25-30kWh, dojazd 200 a cena do tých 20000eur. Na rozvoz jedál napríklad…malé auto do mesta a okolia.

    1. Uprimne – jak je podel vas mozne, ze automobilky vyrabi
      Uprimne – jak je podel vas mozne, ze automobilky vyrabi desitky milinu aut a pritom nemaji vlastni megatovarny na svetla? Kde ty svetla do aut vzaly? A co takove sedacky, paneboze ty automobilky urcite delaji auta bez sedacek, protoze si nepostavily tovarny na sedacky….
      Nove baterkarny rostou jako houby po desti – podle nekterych odhadu hrozi dokonce v nejblizsich letech previs vyrobnich kapacit clanku na poptavkou…
      Mimochodem ani tesla si nevyrabi clanky sama, jak asi dobre vis, je vse od panasonicu – tesle akorat patri ta „marketingova megahala“ okolo….
      Obecne clanky jsou v zasade komoditni zbozi (mnohem vice nez bezne automobilove dily) a tak nedava smysl aby si je automobilky samo vyrabely…..

      1. 🙂 bude to asi tým že svetlo netvorí 30% ceny auta…ak sa
        🙂 bude to asi tým že svetlo netvorí 30% ceny auta…ak sa nebudú podielat na výrobe batérie tak kde naženú svoju maržu ? na tej plechovke? ked im v podstate všetko (aj tie vaše svetlá) dodá externý dodávatel. A ja som priamo nenapísal kto má baterkáren postavit….kldne aj LG s VW…ale dokedy nestojí 30G baterkáren len pre VW je 1/2 cena oproti TESLE len vlhký sen. A písal som to tu už hádam pred 4 rokmi…bez bateriek nie je elektromobil. Všetko to padá na velkej a lacnej výrobe batérii, najlepšie priamo vedla fabriky na autá…previesť 400kg batériu na XY km nie je sranda.

  5. Nedávno jsem četl zajímavý článek o tom, jak prakticky
    Nedávno jsem četl zajímavý článek o tom, jak prakticky jediné, na čem dnes záleží, je kapacita výroby a naprosto všechny „Tesla killers“ jenom přidávají další a další zákazníky Tesle.
    Pokud opravdu bude mít I.D. 330 km WLTP za cenu pod 700 tisíc, pak bude poptávka víc než půl milionu ročně a to s plánem výroby 100 tisíc v roce 2020 bude znamenat 400 tisíc lidí, co budou hledat někde jinde nějaké jiné EV a většina z nich přejde tam, kde dokáží uspokojit poptávku, tedy k Tesle. Prostě jakákoli i negativní reklama je reklama a tohle se ani negativní reklamou nazvat nedá. Mně to přijde jako uznání od VW, že Tesla dělá skvělá auta a i my je za dva roky začneme dělat skoro tak skvělá, ale o trochu levněji. Píšu trochu, protože za půlku je fakt nesmysl. TM3 je rozměrově mnohem blíž k Passatu než ke Golfu a Passat začíná na 724 tisících, v dieslu s automatem pak na 840 tisících a to rozhodně není polovina ceny TM3 v základu.

      1. Jak jste na to Vaše tvrzení přišel? Máte po ruce nějakou
        Jak jste na to Vaše tvrzení přišel? Máte po ruce nějakou statistiku?

        Já vycházím jen z inzerátů ojetých BEV a ty mají sakra nízký nájezd v Km , asi z důvodu , že se jejich majitelé bojí většího opotřebení baterie a následné neprodejnosti daného vozu.

        Prostě lidí potřebují najet Xy Km a pokud by mělo jedno EV nahradit 3 spalováky , tak by logicky muselo být třeba sdílené a nejzdit hromadu kilometrů?

          1. Právě že u pár nadšenců možná jedno BEV nahradí
            Právě že u pár nadšenců možná jedno BEV nahradí jednoho spalováka.

            Ale dost lidí si spalováka nechá právě na ty delší trasy nebo a co je horší, si BEV koupí jen jako hračku a prakticky s ním nejezdí.

            Takže za za mě to vidím že jedno BEV nahradí tak 1/2 spalováka.

            Ale řeci typu sem měl doma tři auta jedno pro mě , jedno má manželka do práce a třetí syn do školy. Teď jsem si koupil jedno elektrický a paráda nahradí bez problému všechny 🙂

            Jo a taky ho beru na pole místo traktoru no prostě super…

        1. Protože majiteli vydrží dýl. Ne každý dnešní vůz se
          Protože majiteli vydrží dýl. Ne každý dnešní vůz se dožije průměrného věku. BEV vydrží dokud se mu kastle nerozpadne.
          To že dnes si lidi koupí poddimenzovaný BEV, zjistí, že to je fakt PRVNÍ vůz v rodině, tak si holt koupí dospělý BEV vůz a třeba ten předchozí střelí. Projdi si zkušenosti e-Pavla, Kubiše, atd…….. Prostě BEV se nešrotují jinde než v bouračkách ;-). Ta Saxa, Berlinga, CityStormery z devadesátých let furt jezdí.

          1. Pokud se bavíme o maximální výdrži BEV tak na to je
            Pokud se bavíme o maximální výdrži BEV tak na to je ještě brzy. Předokládám, že člověk co si kupuje nový vůz ho stejně prodá,nebude přece jezdit v 20 let starém autě.

            Je fakt že to auto zase bude jezdit dále u někoho jiného,ale to přeci spalovák také.

            BEV se nešrotují, protože jsou v nákupu tak drahé, že to prostě nikdo rozumný neudělá, pokud to jezdí. Třeba slušné auto z roku 2011 stojí od 40-50 t Kč. Nejlevnější elektromobil s toho roku tak 200 t. což je 4x tolik.

            Ale pokud jde o výdrž bych se s Váma hádal, není problém udržet v provozu jakýkoliv běžný spalovací model 20-25 let.
            Dokonce máme v rodině i jednu 20 let starou felicii v provozu, umíte se to představit 20 let!! Nebo VW golf 16 let a odchází jen plechařina.

            1. Přesně tak, a ten 3 roky starý vůz si samozřejmě koupím
              Přesně tak, a ten 3 roky starý vůz si samozřejmě koupím za polovinu ceny či méně a dojedu jej do šrotu. Ideální symbióza. Ten kdo potřebuje honit péra jak páv, tak ať tak činí a budu jej v jeho snažení podporovat. Bude-li těchto lidí aspoň 20% budou dobrým zdrojem ojetin pro zbytek populace. A zbytek populace je bude drtit k co nejvyššímu spádu cen což dnes u BEV tak trochu ještě nefunguje, ojetých BEV je na trhu málo.

            2. to že něco není problém držet na špalkách pokud jsi
              to že něco není problém držet na špalkách pokud jsi zapálený veteránista neznamená, že se tak masově děje. Prostě 20 let starou Filcku odvezeš do šrotu než aby sis nechal opravovat motor (výměna pístních kroužků). U BEV trakce jaksi problém nebude.

              1. Divil by ses ,ale ta 20 let stará felicie jezdí denně, má
                Divil by ses ,ale ta 20 let stará felicie jezdí denně, má nejeto 240 tis. Km a opravdu to nevypadá že by měl nějak odejít motor. Pravda je rezavá jak liška, ale to bude elektrika také.

                Zatím je brzo hovořit o tom co BEV vydrží, u trakce možná v pohodě,ale že by dali baterky 3x tolik?

                Mám 3,5 letý I-Miev najeto 50 tis. Km a baterka už významě degraduje ztráta kapacity dělá asi 10%. Dojezd šel nějkde ze 130KM na 115KM . Opravdu si nedělám iluze že v rozumné kondici vydrží 20 let a 240 tis. Km.

                1. To je jen názor toho člověka, stejný jako Váš , nebo
                  To je jen názor toho člověka, stejný jako Váš , nebo můj.

                  Myšleno to je asi tak že každý elektro auto udělá velkou propagaci v okolí a tím se jich bude exponenciálně prodávat víc.

                  Ale lidi elektrický auto je super ,ale je to jen auto, nahradí právě to auto za který se vymění a pokud to není tesla 100 tak
                  většinou ani to jedno.

                  Mluvil jsem s člověkem s poměrně velký automobilky a vize je, že jak jsou tlačeni k nizkým emisím, tak budou muset ty elektrický auta prodávat za rozumnou cenu a tím pádem bude tlak na zdražení spalováků a cenové nůžky se budou zavírat.

                  Výhodu budou mít lidé co se spokojí s nevýhodami elektrických aut a pořídí si je (bude jim stačit dojezd), budou je mít kde dobíjet a tak. Ti budou jezdit opravdu levně, než se zavede nějaká spotřební daň nebo mýto na elektrická vozidla.

                  Ti klasicky uvažující budou mít spalovací auta stále dražší.

                2. Prodávám jak jsem nakoupil. Beru to jako zajímavý názor a
                  Prodávám jak jsem nakoupil. Beru to jako zajímavý názor a ne jako absolutorium, že to tak určitě bude.

                  Pořád opakuji že EV nejsou náhradou za vše, ale cca 70 % řidičům by mohli stačit a to je hodně moc.

                  Co se bude dít se spalovákama a dinosaurama co je vyráběj je mi celkem vuřt a závisí to akorát na tom jak jsou chytří, prozíravý a jak pohotově zareagují. Jedinej kdo se zatím chytá a funguje je Jaguár a časem možná Volvo. Ostatní budou jen dohánět přesně ve stylu jak teď haleká zmatenej VW: Zítra překonáme auto včerejška. :)))) To je opravdu zoufalé. Zítra musejí konkurovat autům zítřka a ne včerejška.

  6. :))))))))))))))) hahahahaha :))))) toho chlápka už na
    :))))))))))))))) hahahahaha :))))) toho chlápka už na titulku radši nedávejte, ty jeho žvásty dehonestují už tak dost zbídačenou značku folcvágn dízlbejt :DDDDDDDDDDDDD

    PS: to snad nedělá pro konzervu nějaká o trošku hezčí ženská ;))

  7. No nevim, mne teda prijde ze VW je zatim jediny, kdo ma aspon
    No nevim, mne teda prijde ze VW je zatim jediny, kdo ma aspon plany (a dle dostupnych informaci v zasade finishuje) vyrabet nejake pouzitelne EV za cenu dostupnou pro sirsi masu lidi, a z nejakeho duvodu tady v diskuzich ho lidi lyncujou jako nejvetsiho nepritele elektromobility….

              1. Ten tak podstatny rozdil je v tom, ze tesla spoluvlastni
                Ten tak podstatny rozdil je v tom, ze tesla spoluvlastni budovu kde to panasonic dela? A v cem je to tak podstatne? Zajimave ze doted to v autoprumyslu bylo totalne nepodstatne, jak mate smluvne osetrene dodavky dilu, a najednou existuje jen jeden spravny zpusob a to jiny nez jak to spolehlive funguje nekolik desetileti?

                1. Tesla si baterky vyvíjí. Baterie pro Modely S a X jsou z
                  Tesla si baterky vyvíjí. Baterie pro Modely S a X jsou z dílny Panasonicu, ale ty nové pro Modely 3 už vyvinula Tesla a má na ně veškeré licence, byť vyrábí je stále Panasonic v budově od Tesly.

                2. A v cem je teda ta zasadni vyhoda oproti standardnimu nakupu
                  A v cem je teda ta zasadni vyhoda oproti standardnimu nakupu clanku? Ta vyroba clanku je podle me nejrizikovejsi cast podnikani v retezci, kde je nejvetsi riziko, ze konkrence prijde s o neco levnejsi vyrobou podobnych clanku, nebo vyvine nove lepsi clanky, i proto necekam ze by se dotoho obecne automobilky moc hrnuly….

                3. Ty jsi nepochopil základ (to co pochopil Baťa).
                  Dnes mají

                  Ty jsi nepochopil základ (to co pochopil Baťa).

                  Dnes mají všechny korporace následující model fungování.
                  Děláme něco – zhora přijde rozkaz vydělat víc
                  Co udělá manažer – no outsourcuje to – protože papírově je to lehké a první rok to je jasný zisk (prostě prodám traktor a pak si ho pronajímám). Manažer je OK, on cíle splnil, prémie jsou tady.
                  Za zhruba 3 roky už ten outsourcing začne být drahý, jenže lidé, kteří to uměli už ve firmě nejsou. Vytvořit si znova schopnosti zabere to dělat interně zabere další 3 roky.

                  Takže automobilky jsou teď v situaci, kdy outsourcujou 80% výroby – prostě ty potřebné znalosti už uvnitř firmy nejsou. Z tohoto rozjet úplnou změnu je strašně těžké.

                  A tohle Tesla neudělala – ona to rozjela z nuly a uvědomuje si, že ty znalosti nesmí z firmy (nebavím se o patentech, ale o lidech, kteří ty znalosti mají). Proto insourcujou 70% – a proto mají náskok a proto je běžné automobilky mají problém dohnat.

                4. Pěkně to jde vidět i u SpaceX. Třeba navigační
                  Pěkně to jde vidět i u SpaceX. Třeba navigační počítače si nakonec vyvinuli sami, když viděli tu dardu, co za ně chce renomovaná firma. Maně si vzpomínám ještě na ventily pro přívod paliva a okysličovadla, svařování duralového pláště rakety, skafandry, picaX, …

                5. Pokud nějakou ucelenou část výroby jsem schopen vytížit
                  Pokud nějakou ucelenou část výroby jsem schopen vytížit na 100% je levnější si ji provozovat sám. Majitel subdodávkárny, který obvykle nic kromě přísunu kapitálu nepřináší naopak nemalou část zisku odčerpává. A tento zisk by zůstával automobilce. Takže ten kdo nepočítá na rok, ale strategicky na desetiletí raději ten zisk nechá u sebe.

                6. Zajimave, ze doted vsichni delaji jinak, a opravdu to nebude
                  Zajimave, ze doted vsichni delaji jinak, a opravdu to nebude tim, ze to zatim „nikoho nenapadlo“…

                1. Můj osobní názor je takový, že Tesla na základě svých
                  Můj osobní názor je takový, že Tesla na základě svých enormních zkušeností s provozem bateriových systémů říká Panasonicu co přesně od nových článků pro EV a ESS chce a Panasonic/Sanyo je přesně podle těchto požadavků vyvíjí a vyrábí ve společné továrně i zvlášť. Přitom musím zdůraznit, že umět říct co přesně od článků pro EV potřebuji(respektive spíše nepotřebuji) je dnes naprosto klíčové.

        1. Jo o hesle „nikdo na světě nedokáže vyrobit co my vám
          Jo o hesle „nikdo na světě nedokáže vyrobit co my vám dokážeme slíbit“ (viz. rozjezd baterkárny v GF za účastí předního výrobce akumulátorů) se po světě vykládají romány. A výsledky? Trh neexistuje. LEV50N si v krámě nekoupím.

        1. Gigafactory bude produkovat 35GWh baterií ještě do konce
          Gigafactory bude produkovat 35GWh baterií ještě do konce letošního roku. A je nepravděpodobné, že pak založí ruce do klína a budou čekat. V roce 2020 může být kapacita výroby v GF klidně dvojnásobná (nejspíše musí s ohledem na spuštění výroby Modelu Y a očekávaný nárůst produkce modelu X) plus to je rok, kdy bude spuštěna počáteční výroba v Číně.

      1. To je ciste taktika, je mazany, takto spousta lidi v Evrope
        To je ciste taktika, je mazany, takto spousta lidi v Evrope odlozi nakup Modelu 3 a bude cekat na jeho slavne I.D. auto, i kdyby to nedodali, tak alespon konkurenci pozdrzel. Spousta lidi bohuzel radeji pockaji, az to bude mit lokalni VW dealer.

        1. TM3 se v Evropě zatím neprodává a až se začne prodávat,
          TM3 se v Evropě zatím neprodává a až se začne prodávat, budou uspokojováni především ti, co už léta mají rezervaci. Někteří si to jistě rozmyslí, i kdyby to udělali zrovna kvůli vidině I.D, jen zajásají další v pořadí.
          Tesla má spoustu vlastních problémů, které ji mohou pozdržet, ale že by Teslu pozdržel VW? 😀 Tomu se fakt směju.
          Ale nijak tím nezpochybňuji, že možná někdy v budoucnosti se BEV od VW na platformě MEB budou taky dobře prodávat…

    1. Dostupné pro širší masu lidí ale není jenom cena. Když
      Dostupné pro širší masu lidí ale není jenom cena. Když se teď čeká na 36kWh e-Golfa za milion přes rok, tak jak dlouhá si myslíte že by byla čekačka na cca 45kWh Neo za 700 tisíc při produkci 100 tisíc ročně. Asi tak 5 let a tomu neříkám moc dostupné auto :). Takže bude buď jen pro vyvolené a nebo výrazně dražší než je zde prezentováno.
      Plány na dostupné auto pro širší masu lidí, tedy milion EV ročně jsou až na rok 2025, prostě největší nepřítel elektromobility :-D.

      1. To je samozrejme nesmysl – sice je skoro 75% novych auto
        To je samozrejme nesmysl – sice je skoro 75% novych auto registrovanych na firmy, ale ze prodeju „na firmu“ je obri mnozstvi OSVC, pro ktere je proste danove mnohem vyhodnejsi koupit si auto papirove na ICO, nebo majitele mensich a strednich firem, kteri si taky koupi auto, jake chteji, ale kvuli danove vyhodnosti ho samozrejme napisou na svoji firmu…
        Vsichni lidi co maji EV je maji psane na firmu, co z toho plyne? Nic (ale papirove byste z toho mohl nabyt dojmu ze vlastne firmy maji obri zajem o EV)…

        1. Co taky dodat k tomu, že pokud jsi podnikatel, tak máš hned
          Co taky dodat k tomu, že pokud jsi podnikatel, tak máš hned slevu jako prasátko. Takže proto si lidi kupujou vůz na IČo. No a ti zbylí holt nejsou blbí aby platili o 20% vyšší cenu když si keš přijdou pro vůz. Tak kupují vojetiny.

          1. Při koupi auta na IČO pozor. Záruční podmínky můžou
            Při koupi auta na IČO pozor. Záruční podmínky můžou být jiné, než při koupi auta soukromou osobou. Záruka může být totiž i kratší, než 2 roky, nebo dokonce i žádná. Vše záleží na kupní smlouvě. Při nákupu soukromou osobou musí být záruka nejméně dva roky.

        2. Ještě lepší než OSVČ je na tom ředitel nějaké firmy.
          Ještě lepší než OSVČ je na tom ředitel nějaké firmy. Auto se koupí na firmu, tedy on ho neplatí. Ale používá ho, jako by bylo jeho. Když se něco pokazí a je už po záruce, jde to z firemních peněz. OSVČ si aspoň to auto musí ze svého zaplatit.

    1. VW nemůže za to, že novináři jsou jelita co nepochopila,
      VW nemůže za to, že novináři jsou jelita co nepochopila, že i tou ztrátou (šetřením) pracovních míst se na konferenci dodavatelů vychloubali :), zvláště v Německu kde je pracovníků dlouhodobý stále se zhoršující nedostatek.
      A stejně EU už není pro VW tak důležitá, nesrovnatelně větší část světa včetně rozvojového může levněji a rychleji zásobovat z méně byrokratické Číny.

  8. Čistě elektrické Ioniq, Kona i Niro jsou zatím
    Čistě elektrické Ioniq, Kona i Niro jsou zatím produkovány v tak malém množství, že to vypadé spíš jen jako Hyundai reklama na jejich fosilní a hybridní verze.
    Naopak MEB platforma vypadá zatím jasně jako nejrevolučnější počin ze všech klasických automobilek.

      1. Nekteri jsou tu v diskuzi holt porad presvedceni, ze je lepsi
        Nekteri jsou tu v diskuzi holt porad presvedceni, ze je lepsi popadnou vedro a zacit hned nosit vodu ve vedru, nez investovat nejake penize a cas do stavby vodovodu, a mi privod vody sice pozdeji, ale za to poradne…
        Zatim nikdo neprodava pouzitelne EV v kategoriich VW – vsichni jen spolihaji na to, ze pri prodeji v jednotkach kusu, to tech par nadsencu koupi za silene prepalene ceny…
        Viz napr i posledni prohlaseni Muska, ze nejsou schopni postavit auto za 35 000 (coz je cena kde pomalu bezna produkce VW konci….)

    1. Video2000 byla také jasně nejlepší platforma pro domácí
      Video2000 byla také jasně nejlepší platforma pro domácí video. Inu a jak dopadla válka standardů VHS, BetaMax a Video2000 je jaksi snad všem jasné, že? Masovost vítězí. A kde jsou zajištěné dodávky akumulátorů pro platformu? Nevidím. Tak jen ať si dělají revoluce. Stejně budou převálcováni.

  9. To mi vysvětlete, na čem ti kluci z Vlčího hradu jedou.
    To mi vysvětlete, na čem ti kluci z Vlčího hradu jedou. Koks, hašiš, marjánka nebo perník z českého pohraničí, kam to nemají daleko svým spalovákem po síti německých dálnic?

    Řekl někdo tomu komikovi, že rok 2020 začíná 1.lednem za pouhých 14 měsíců? A že kromě zvýšení baterky u eGolfa toho prozatím s eUP a eGolf moc nepředvedli? Technicky ani cenově? Tedy kromě hromad konceptů, vizí, plánů a keců? Že nestačí stavět továrnu, ale je třeba opravdu vyrábět a chrlit? Ne dělat denně 2.000 spalovacích a jen 72 elektrických Golfů?

    Zas na druhou stranu je to setsakra dobře placený manažer, takže dělat ze sebe hovězí při každé příležitosti mu nemusí činit až takovou potíž. 2 roky za troubu a na 30 let dopředu vyděláno.

        1. Jestli jsou dnešní absolventi dopravních učňovek aspoň
          Jestli jsou dnešní absolventi dopravních učňovek aspoň trochu soudní, tak se strkání rypáku do elektromobilů obloukem vyhnou. =400V není prdel. (není to ani bůhvíjaká věda, ale znalosti, důsledně dodržované návyky a kritické myšlení o svých schopnostech jsou nezbytně potřeba zvlášť při střetu s vedoucím, majitelem a ekonomem servisu)

    1. Výborně, v 2020 budou mít vozy za polovinu toho co dnes má
      Výborně, v 2020 budou mít vozy za polovinu toho co dnes má Tesla. Jenže v jiném článku Musk prohlásil že 35 kkoláčů dosáhnou přibližně za 6měsíců. Oproti dnešním 39999 tedy cca. 40 kkoláčům. Inu jak to tak počítám s aproximací do 2020, tak Faultcvágn jaksi nebude mít tou dobou čím ohromit. Zvlášť pokud porovnám jízdní vlastnosti jejich dnešních elektromobilů – konkrétně eGolfů která je tristní v porovnání s jakýmkoli jiným dnešním elektromobilem který jezdí u nás na cestách. (Vyjmul jsem z porovnání Yogumo – ale to je snad pochopitelné)

              1. Já účetnictví nerozumim ani zbla a ani mu rozumět nechci.
                Já účetnictví nerozumim ani zbla a ani mu rozumět nechci. 😛
                A to sem z něj maturoval za 2 😛

                Takže znova „ty rozumíš účetnictví“?
                Já jen kdyby ti to náhodou fakt někdo vysvětlil, jestli bys to vůbec pobral až si tady přestaneš honit ty svý mindráky :))))

              2. Nejde o to koho milujeme, jde o to umět číst mezi řádky a
                Nejde o to koho milujeme, jde o to umět číst mezi řádky a hlavně si pamatovat. Kritické myšlení už je jen třešničkou na dortu. To pak člověk nekoupí kdejaký kravinec který odpadne tryskovému mluvčímu z tělního otvoru.

    2. Uprimne mi trochu unika logika, proc by se VW mel snazit nejak
      Uprimne mi trochu unika logika, proc by se VW mel snazit nejak tlacit na zvyseni produkce eGolfu nebo eUpu….
      Cilem VW je vydelavat penize, ne vyrobit co nejvice EV za kazdou cenu – logicky postup pro klasickou automobilku je za me:
      1) udelat par maloseriovych aut, overit si ze umim pracovat s technologiemi, zaucit servisy apod
      2) mezitim vyvinout platformu pro ciste elektricke auta, pripravit dodavatelsky retezec apod, jakmile je dotazeno, tak vyrabet rovnou velkou serii, na ktere hned neco i vydelam…
      Jestli nekomu prijde rozumny jiny postup, tak klidne do diskuze s nim, ale ja bych postupoval takto (a postupuje tak prave VW, ale rekl bych ze i Hyundai/Kia napr, i kdyz ne v tak velkem meritku)

        1. Lidi to chteji? Svaz evropskych socialistickych republik nuti
          Lidi to chteji? Svaz evropskych socialistickych republik nuti lidi aby to chteli, protoze se lidi boji, ze brzy s normalnimi auty nebudou smet vjet do mest. Dokud ekektroauto nebude stat podobne jako jeho spalovaci varianta, s dojezdem alespon Ostrava – Praha za pouziti vyhrivani v zime a hlavne nabiti na 90% do 15 minut, nema smysl diskutovat o normalnim rozsireni. Zatim jsou to predrazene hracky pro tzv. early adopters, kterym tato zasadni omezeni nevadi..

          1. Jedna větší blbost za druhou. Až budou automobilky platiti
            Jedna větší blbost za druhou. Až budou automobilky platiti externality z výroby a provozu jejich výrobků, pak nebude potřeba je nutit emisními limity k elektromobilitě. Zatím oni vydělávají a my to vše kolem platíme navíc z daní. Pak se budou EV dělat ve velkém a stát méně. Ony by stály méně už dnes, kdyby spalováky stály podle toho, jak ničí okolí. Dojezd Ostrava-Praha není nutný pro 90% majitelů osobních aut. Nabití tohoto typu je nutné jen pro dálkové jízdy a ti si mají koupit auto, které to umí. Ne městské.

            1. Ale normální běžný člověk má auto ,jako investici
              Ale normální běžný člověk má auto ,jako investici kterou dělá třeba jen párkát za život a tak si raději počká na dostupné elektrické auto s velkým dojezdem za VW.

              Každý přeci není takový nadšenec jako vy, že si koupí mini auto za 450 tis. se kterým jezdí jen po městě a pár krát do roka udělá demostrační jízdy po nabíječkách.

              To si má jako koupit model3 za 1,3 mil, který ještě ani není v Evropě na trhu a stejně s tím tu výše uvedenou cestu ani neudělá, aby nemusel za draho po cestě nabíjet? A pak s ním stejně jezdit 90% doby po městě se 400 Kg baterií?

              Lidi chtějí auto velikosti fabie, rapida za max 400-500 tis s dojezdem alespoň 500 raději 1000 Km a až ty auta budou na trhu, tak se budeme moci bavit a masové výrobě.

              Kromě Tesly jsou EV všech výrobců jen testovací laboratoře a sponzorují jim to lidi jako jsme my nadšenci do elektrických aut. Mitsubishi je dokonce tak daleko, že nemá ani program náhradních baterií do těch vozítek, aby splnily zákon o výrobě náhradních dílů , tak Vám sice umí dodat aku blok za cenu 400 tis. ,ale tím to končí. Až skončí životnosti baterek v těch vozech půjde to všechno sešrotovat.

              1. Ano, někteří lidé jsou nepoučitelní. Roky se jim tlačí
                Ano, někteří lidé jsou nepoučitelní. Roky se jim tlačí do hlavy, že fakt problém není. Oni tomu fakt nevěří. Inu a my ostatní dál jezdíme předvádět a zjišťujeme naštěstí posun myšlení proti takovémuto vymývání mozků. Každý komu řeknu, že do práce a Z5 dojedu palivem za 5,20Kč (2x10km) a že mi mají nalézt jízdenku MHD s odpovídající cenou, ten otevře ústa a ví, že odpis za gumy a zvýšené pořizovací ceny ojetého auta se do zbytku rozdílu ceny hravě vleze. Za to, že všichni kupují ojetiny se přestávají po těch letech stydět. Pochopili, že auto je pouze žebřiňák, nikoli investice, má ho dnes každý a pokud si chtějí připadat společensky výše, tak je lepší investice do pěkných šatů a jít se v nich předvést do divadla.

              2. Normální člověk nemá auto jako investici, investice je
                Normální člověk nemá auto jako investici, investice je něco, co se zúročuje a přináší peníze. Normální člověk má auto z nutnosti díky nefunkční MHD (celá sídliště jsou toho příkladem, žije v nich 1/3 obyvatel ČR) nebo jako radost pro koníčka (třeba na chalupu, na ryby atp.) nebo služební z práce pro soukromé využití (čímž firma krásně šetří peníze za noční parkování tohoto vozu a platíme je my všichni z našich daní za budování dalších parkovišť ať už na sídlištích nebo ze svého před svými rodinnými domy). Normální člověk taky dělá tím autem pouze krátké jízdy po městě a blízkém okolí, což mu dnes splní nejlevnější ojeté BEV. Jednou dvakrát do roka delší, přičemž většinou do těchto míst jede MHD typu letadlo, vlak či autobus nebo není problém si auto půjčit.
                Takže celé je to o změně myšlení, kdy lidem 23 hodin denně hnijí před domem nevyužitá auta a nonstop nefunguje MHD.

                1. Samo že jsem nemyslel jako investici ,ale jako že to stojí
                  Samo že jsem nemyslel jako investici ,ale jako že to stojí více než málo peněz.

                  Říká se taky „nevím jestli budu letos investovat do nových zimních gum“ a je to myšleno, že jako vydá peníze aby si v zimě nerozbil hubu a pak nemusel třeba platit drahou opravu auta a sebe.

                  Ale k věci „normální“ člověk podle mě když si koupí to drahé a vytoužené auto tak s ním přece bude hlavně jezdit a do vlaku , nebo autobusu si dobrovolně nevleze. Kód když jezdí v EV za hubičku.

                  Jsme přeci motoristé a bavíme se na serveru zaměřeném na auta. To že využiju hromadnou dopravu, protože bych jel přes republiku elektrovozem 2x tak dlouho přeci je hrozná nevýhoda nikoliv plus.

                  Já jsem jel za posledních 20 let přes republiku vlakem jen 2x to jen jednosměrně zpátky jsem jel tam zakoupeným vozem.

                2. Ano, jsme motoristé, přesto někteří z nás používají
                  Ano, jsme motoristé, přesto někteří z nás používají navíc i hlavu. A přibývá nás, díky bohu. Autem dojedou jen na nádraží, dál pokračují vlakem. Je to rychlejší, levnější, pohodlnější. A doveze je do centra města k uzlům MHD bez nutnosti hledat parkovací místo nebo stejně používat P+R.
                  Já osobně používám vlak už od nasazení pendolina a opravdu se autem tak rychle a pohodlně a z 90% bez zpoždění na místo nedostanu.
                  Co leží na páteřních tratích je bez debat, co je mimo záleží místo do místa. Ale třeba i Mladá Boleslav je z Ostravy dostupná za stejnou dobu, jako autem, včetně přestupů. O Olomouci, Praze, Brnu atp. nemá cenu vůbec diskutovat.
                  Ano, mám kamarády, kteří nepřemýšlejí a automaticky sednou do auta. A pak vypravují hororové skazky o hodině u Vyškova, půlhodině na Vysočině a hodině v kolonách před Prahou. S tím že to nechali na Černém mostě a pokračovali metrem.
                  Moje auto v ceně jízdenky (Regiojet, Leo expres) parkuje v nadzemní garáži a já vystupuji z pohodlného a rychlého vlaku v centru Prahy nad stanicí metra a nedaleko tramvají. O tom že používám obvykle na místě Rekolo nemluvě. Nebo svoji elektroskládačku i na cestu na nádraží, v cíli cesty i zpátky z nádraží domů.
                  Elektromobilisté totiž nemají to auto jenom proto, že je to levné. Ale taky proto, že je to šetrné ke svému okolí. A nejšetrnější je pak hromadná elektrická doprava, vlak, metro, tramvaj, trolejbus, elektrobus, případně ona kola. Proto křižujeme republiku elektromobilem jen je-li to opravdu nezbytné.

                3. To je pěkné ,ale jak by jste tahle cestoval s rodinnou
                  To je pěkné ,ale jak by jste tahle cestoval s rodinnou 2+2?

                  I finančně to podle mě nevychází i když s tím nemám zkušenost
                  koukám na aplikaci idos cena Liberec – Ostrava je kolem 520 Kč za osobu .

                  Nevím jestli cestujete služebně na lehko, ale stačí nějaké menší množství zboží a už stejně musíte použít auto.

                  Vize , že lidi budou dobrovolně kupovat auta jen na cesty práce akolem komína a na výlety za zábavou a dovolené je budou nechávat doma je sice ekologicky příjemná ale dobrovolně se toho luxusu nevzdají.

                  Jděte se v létě podívat co se děje na Slovinsko-Chorvatské hranici v pátek a sobotu přes den.

      1. Třeba proto, že to lidi chtějí a čekačka je skoro
        Třeba proto, že to lidi chtějí a čekačka je skoro rok?
        Třeba proto, že po tom začínají jít firmy a zjišťují, že koncern nemá v nabídce skoro nic, jen 2 předražené modely s nekonečnou dodací lhůtou?
        Třeba proto, že nemám co nabídnout ani v ojetinách, zatímco ostatní už několik generací?
        Prostě jim ujel elektrický vlak. To je celé.
        A máte pravdu, cílem VW je vydělávat na zdraví lidí, na poškozování životního prostředí a na vyzbrojování teroristů. Tam produkce spalováků odjakživa směřovala a směřuje.

        1. Elektricky vlak nikomu nemohl ujet, protoze ten ma zatim mozna
          Elektricky vlak nikomu nemohl ujet, protoze ten ma zatim mozna tak vagony v depu a ceka na pristaveni lokomotivy….
          Ano v nabidce ma dva nic moc modely – cehoz si je asi dobre vedom a proto se nejak neobtezuje s navysenim jejich vyroby, a misto toho dava penize a lidi na to, aby mohl 2020 (jak avizuje uz nekdy od roku 2015) zacit prodavat auta, ktera budou parametry i cenou davat smysl (dneska nic takoveho na trhu neni, mimo mozna model S a X ve sve tride) a bude tam potencial vytahnou vyrobu do velkych serii na ktere se da i vydelat…
          Jinak drive jsem vas mel za super propagatora elektromobility, uprimne posledni dobou mam z vasich prispevku pocit, ze byste mel ve svem vlastnim zajmu vyhledat psychologickou pomoc…. (pokud teda cilene netrolite, pak se asi neni ceho bat)…

          1. Opět Vám zopakuji, že proti VW nic nemám, pokud bude
            Opět Vám zopakuji, že proti VW nic nemám, pokud bude držet hubu a makat. Dělá přesný opak. Kecá dnes a denně, výsledky žádné. Vidím jak nás předjíždí Čína, Amerika a jak VW válcují i japonské (trochu evropské) a korejské automobilky v EV segmentu. Nástup třeba Ioniq byl brilantní ukázkou diametrálního rozdílu mezi VW a Hyundai. Tak co byste asi tak čekal za reakci, psychologu?

              1. Jo, jo, 4 roky nalévali pohár, až přetekl. Začalo to eUP
                Jo, jo, 4 roky nalévali pohár, až přetekl. Začalo to eUP za 600 a pokračuje dodnes. Výsledky žádné, keců, vizí a konceptů miliony. To se pak člověk dožere.
                A navíc mám s nimi v ČR bohužel opakované trpké osobní zkušenosti. Zkuste si najít konferenci Elektromobil je realita a pusťte si ty kecy o zářivě blízké budoucnosti jejich mladého zástupce. Už u nich nepracuje, což je myslím signifikantní. Prohlédl. Jen za nimi zůstal doposud nesplněný slib rychlonabíječky v Ostravě-Přívoze a elektromobilů pro Centrum bezpečné jízdy. Povedla se podpora eJantarové cesty, ale to bylo s vypětím sil a osobním nasazením uvedeného pána i v době jeho dovolené. Tak moc VW nefunguje. A to nebudu zmiňovat roky zamčenou a přitom neustále prázdnou Mennekes Porsche nabíječku v Ostravě na parkovišti před autosalonem.

                1. Radovan má evidentně řádnou osbní zkušenost, zatímco
                  Radovan má evidentně řádnou osbní zkušenost, zatímco ostatní se zŕejmě prohánějí po planetě s růžovejma VW brýlema a vědí prd a maj jen pocity :)))

                2. Jojo, osobní zkušenost je nepřenosná. Příjemný náraz
                  Jojo, osobní zkušenost je nepřenosná. Příjemný náraz do kebule (nepřeji náraz, přeji aby byl co nejpříjemnější, jde-li to)

  10. Schizofrenie je duševní porucha charakteristická
    Schizofrenie je duševní porucha charakteristická selháváním myšlenkových procesů a sníženou schopností vnímat emoce a reagovat na ně. Nejběžněji se projevuje sluchovými halucinacemi, paranoidními či bizarními bludy nebo zmatenou řečí a myšlením …

    Zdroj: Wikipedie

    ***

    Pro jistou jsem si zopakoval definici. Nemohu si pomoct, ale hlavně část, že porucha se projevuje paranoidními a bizardními bludy, mi na toho chlapa sedí …:-)))

  11. Samotná značka Volkswagen postupuje v podstatě správně,
    Samotná značka Volkswagen postupuje v podstatě správně, jelikož je celou svou existenci i názvem zaměřena na levná auta.
    Porsche zpoždění rychle dohání, jelikož prodává pouze 200.000 aut ročně.
    Hlavní průser nastal u luxusního Audi, které signifikantně vnitřně vymyslelo i dieselgate, tam by měli vyhodit i zbytek provinilých manažerů, a celou divizi předat Porsche a mladým talentům z VW.

  12. OT: Mam konspiracni teorii o tesle. Napadlo nekoho z vas, ze
    OT: Mam konspiracni teorii o tesle. Napadlo nekoho z vas, ze jak nedavno elon tweetnul a zacala ho vysetrovat komise v patek a hned o vikendu se s nima domluvil, ze uhradi pokutu, ze to bylo promyslene? Tweetem docilil poklesu akcii, ktere dle me teorie vyhodne nakoupil, uhradil pokutu tak bleskurychle, protoze vedel, ze vysledky tesly budou ve 3Q/2018 vyborne. Nyni uverejnil vysledky tak rychle jak je to slo a tim nastartoval vzestup akcii, ktere predtim vyhodne nakoupil a nyni mu je pokuta tak smesna, vzhledem k tomu, kolik na rustu vydela? ;o)

      1. nakoupil, drzim a neprodam. ;o) Takova mala podpora odvetvi a
        nakoupil, drzim a neprodam. ;o) Takova mala podpora odvetvi a jednoho „blazna“. To same jako zaloha na T3.

        Ta teorie me napadla az v navaznosti na rychle zverejneni vysledku za 3Q/2018 a prvniho zisku. Uz predtim mi bylo divne, ze se muze musk o vikendu dohodnout na pokute s komisi. Jako ze tam vubec nekdo o vikendu v komisi pracuje. ;o) Tak jsem si rikal, jak moc jsou ty vysledky za 3Q/2018 „ohnute“, aby vysel prvni zisk a zda si tim nekompenzuje tu ztratu. Cely zivot delam v ekonomice a vim, jak jedny a ty same vysledky hospodareni se daji ruzne interpretovat. Staci si jen pohrat s uctama na vykazech a spravne sestavit vykaz.

Napsat komentář