Japonsko bývá často spojováno s nejmodernějšími technologiemi. Olympijské a Paralympijské hry v Tokiu v roce 2020 proto nebudou patřit jen sportu – stanou se rovněž příležitostí k prezentaci technologií budoucnosti.
Toyota, oficiální partner Olympijského a Paralympijského výboru, hodlá z těchto her učinit ty nejinovativnější v historii, a proto při poskytování služeb spojených s touto akcí využije své nejmodernější technologie, vyráběné sériově i prototypy.
NEPŘEHLÉDNĚTE Toyota se chce blýsknout na tokijské Olympiádě 2020
Toyota bude během her testovat a předvádět automatizované vozy na čtvrté, předposlední úrovni škály vytvořené SAE International, organizací inženýrů zabývajících se mimo jiné motorismem. Tyto automobily budou samostatně provádět veškeré činnosti související s řízením a při tom se budou pohybovat v určitém předem definovaném prostoru. Testy budou probíhat v pobřežní tokijské čtvrti a v okolí letiště Haneda.
Sportovci, organizátoři i fanoušci se seznámí také s prototypem Concept-i, futuristicky vyhlížejícím automobilem, který rozeznává emoce řidiče a díky umělé inteligenci s ním může přirozeně rozmlouvat. Další novinkou budou e-Palette, elektromobily nové generace, navržené v rámci průkopnického projektu “Mobility as a Service” (MaaS).
E-Palette je autonomní vozidlo s modulární konstrukcí, ze kterého se podle potřeby a denní doby může stát mobilní butik, foodtruck, kancelář na kolečkách nebo taxík. Vozy e-Palette budou přepravovat sportovce, organizátory a hosty po olympijském městečku.
Snadnější cestování díky Toyotě
Toyota účastníkům her poskytne také vozy ze série Welcab, tedy populární značkové modely uzpůsobené pro potřeby hendikepovaných osob. V tokijských ulicích se objeví rovněž vozy usnadňující přepravu na krátké vzdálenosti, včetně elektromobilů, trojkolek či hbitých i-Roadů a olympijští dobrovolníci budou vybaveni vozítky k jízdě ve stoje.
foto: Toyota
Potřebám hendikepovaných jsou uzpůsobeny také hybridní taxíky JPN Taxi. Vozidla jsou zkonstruovaná tak, aby byla co nejpohodlnější pro pasažéry – mají nízko umístěnou podlahu, velké posuvné dveře usnadňující nasedání, osvětlení bezpečnostních pásů tak, aby bylo snadné nalézt je po setmění a také velká okna poskytující dokonalý výhled. Toyota tento model uvedla na trh vloni v říjnu a v současné době se z něj mohou těšit obyvatelé japonských měst.
Organizátoři her dostanou od Toyoty oficiální flotilu čítající více než 3000 osobních vozů vybavených nejmodernějšími nízkouhlíkovými pohonnými jednotkami a moderními bezpečnostními systémy. Jsou mezi nimi elektrické sedany Toyota Mirai napájené vodíkovými palivovými články, samodobíjecí hybridní vozy a plug-in hybridy, ale i nové elektrické modely na baterie.
Organizátoři budou mít k dispozici rovněž vodíkem poháněné městské autobusy Sora a vysokozdvižné vozíky. Cílem Toyoty a Organizačního výboru je dosáhnout co nejnižší úrovně emisí oficiálního vozového parku v dějinách her.
Automobily z oficiální flotily budou zároveň vybaveny nejmodernějšími systémy aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense, Lexus Safety System+ a Parking Support Brake – systémem, který předchází kolizím při manévrování. A co víc, některá auta budou disponovat novým systémem Highway Teammate pro automatizovanou jízdu po dálnici (druhá úroveň automatizace podle SAE International).
Lepší organizace dopravy
Organizátoři předpokládají, že patnáctimilionová metropole přijme během her dalších patnáct milionů hostů. Toyota podpoří tokijské městské úřady i Organizační výbor při zajišťování bezpečné a efektivní dopravy pro všechny, a to nejen tím, že dodá rozmanitou flotilu vozidel, ale také tak, že bude organizovat dopravu podle pravidel proslulého Produkčního systému Toyoty.
Ke správě vozového parku poslouží technologie automatické výměny informací v cloudu prostřednictvím DCM modulu (Data Communication Module) a digitální platformy Mobility Service Platform.
Města celého světa nyní stojí před výzvami, jako je nadměrné zhuštění provozu, znečištění ovzduší, dopravní nehody či dostupnost dopravních prostředků pro hendikepované osoby. Na příštích olympiádách v Tokiu (2020), Pekingu (2022) a Paříži (2024) hodlá Toyota tyto problémy řešit a podílet se na udržitelném rozvoji dopravy po celém světě.
V roce 2015 se Toyota stala prvním oficiálním globálním olympijským partnerem, co se týče mobility. Spolupráce byla uzavřena na období 2017 až 2024. Do toho období spadají Zimní hry v Pchjongjangu (2018) a Pekingu (2022) a Letní olympijské hry a Letní paralympijské hry v Tokiu (2020) a Paříži (2024).
Elektrickému výrobci Alta Motors došel
Elektrickému výrobci Alta Motors došel kapitál
https://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/alta-motors/elektrickemu-vyrobci-alta-motors-dosel-kapital-40315.html?
Zvláštní. Když to tak všechno hezky šlapalo, než do
Zvláštní. Když to tak všechno hezky šlapalo, než do toho šel HD. Výživná je diskuse pod tím. Fanatičtí petrolheadi v akci. Na tohle tady nemáme – byť se diskutuje tvrdě – ani náhodou…..
Čím jsi hloupější, tím víc jsi zabedněnější, tím
Čím jsi hloupější, tím víc jsi zabedněnější, tím hůř změníš názor, ale když už ho fakt změníš tak jsi ještě větší fanatik než si býval :)))
Tak to si ani většina z nich koupí k televizi rovnou
Tak to si ani většina z nich koupí k televizi rovnou elektrické křeslo 🙂
Motorkáři, hlavně ty nejshlasitější, to maj hozený
Motorkáři, hlavně ty nejshlasitější, to maj hozený přes chlapáctví. Ty si holt potřebujou dokazovat kdo je větší alfa samec 🙂
A šokem po pečlivé debatě s jednou je, že osmnáctky jim
A šokem po pečlivé debatě s jednou je, že osmnáctky jim to i dnes žerou a vyžadují. Takže přenos genů těchto ne zcela společenských lidí na následující generace je Bohu žel realita.
Radsi asi bez komentare. Vodik…..
Radsi asi bez komentare. Vodik…..
Těší mě, Ing. Králík 😉
Těší mě, Ing. Králík 😉
A máte sklep?
A máte sklep?
A mohla bych ho videt?
A mohla bych ho videt?
To je pěkná půdička.
To je pěkná půdička.
Tady se mi to bude věšet.
Tady se mi to bude věšet.