Elon Musk přiznává: Tesla Model 3 s cenou $35 000 je v současné době nemožný

Tesla se pochlubila čtvrtletním ziskem a Elon Musk v následném konferenčním hovoru řekl několik důležitých detailů.

Automobilka Tesla slibovala elektromobil Tesla Model 3 se základní cenou začínající na $35 000. To se ale zatím nedaří.
foto: Tesla

Když Tesla aktuálně překvapivě odhalila novou mid-range verzi elektromobilu Tesla Model 3 s cenou začínající na $46 000 (rychle zdražila o $1000), bylo jasné, že to má být především vycpávka před příchodem standardní verze s cenou $35 000.

Jenže ta je podle vyjádření Elona Muska, šéfa Tesly, v současné době nevyrobitelná. „Kdybychom mohli vyrobit auto za $35 000, udělali bychom to. Potřebujeme ale víc pracovat, je to ještě hodně práce abychom mohli takové auto vyrábět s pozitivní marží. Myslím, že to bude možné do šesti měsíců. To je naše mise.“

Když byl dotázán na mid-range verzi Modelu 3, potvrdil to, co všichni tak nějak věděli. Tedy že jde o mezikrok. Deepak Ahuja, šéf financí Tesly, dodal, že potřebují dál zefektivnit výrobu a především ještě dál navýšit výrobu baterií, aby mohli začít vyrábět základní Model 3 se ziskem.

Tesla

82 Comments on “Elon Musk přiznává: Tesla Model 3 s cenou $35 000 je v současné době nemožný”

    1. Tak nejlevnejsi dostupna tesla je aktualne za cca (v prepoctu,
      Tak nejlevnejsi dostupna tesla je aktualne za cca (v prepoctu, mozna to bude trochu vice) 1 300 000, tzn staci aby ID Neo byl za nejaych 650 000 s DPH pri podobnem dojezdu….. Bude to asi trochu nadsazene, ale zas asi ne uplne mimo realitu ne?

        1. To mi vysvětlete, na čem ti kluci z Vlčího hradu jedou.
          To mi vysvětlete, na čem ti kluci z Vlčího hradu jedou. Koks, hašiš, marjánka nebo perník z českého pohraničí, kam to nemají daleko svým spalovákem po síti německých dálnic?

          Řekl někdo tomu komikovi, že rok 2020 začíná 1.lednem za pouhých 14 měsíců? A že kromě zvýšení baterky u eGolfa toho prozatím s eUP a eGolf moc nepředvedli? Technicky ani cenově? Tedy kromě hromad konceptů, vizí, plánů a keců? Že nestačí stavět továrnu, ale je třeba opravdu vyrábět a chrlit? Ne dělat denně 2.000 spalovacích a jen 72 elektrických Golfů?

          Zas na druhou stranu je to setsakra dobře placený manažer, takže dělat ze sebe hovězí při každé příležitosti mu nemusí činit až takovou potíž. 2 roky za troubu a na 30 let dopředu vyděláno.

        2. Pokud chteji ty auta masove vyrabet a prodavat tak ta cena 700
          Pokud chteji ty auta masove vyrabet a prodavat tak ta cena 700 tis. Je opravdu strop. EV za 1.3 Mil si mozna v Evrope koupi par. tisic nadsencu ale tim to konci. Porad to bude skoro za dvounasobek zakladniho benzinu tj. Pro vetsinu lidi mimo jakoukoliv navratnost. A s omezenim danym elektrickym pohonem.

          1. Dobře, pokud za celý rok 2020 prodá VW alespoň 10 tisíc
            Dobře, pokud za celý rok 2020 prodá VW alespoň 10 tisíc aut jakékoli třídy s EPA 340+ km s cenou menší než 750 tisíc, tak ti pošlu na účet 10 % rozdílu 750 tisíc mínus prodejní cena. Pokud tomu tak nebude, chci jednu korunu. Platí? 🙂

  1. EV je „ropák“ jako každé jiné auto. Fakt, že spalování
    EV je „ropák“ jako každé jiné auto. Fakt, že spalování fosilního paliva neprobíhá pod kapotou, na věci nic nemění. Navíc výroba komponentů pro EV náročná na drahé kovy přispívá k další ekologické devastaci planety. EV nemají potenciál plně a globálně nahradit vozidla se spalovacím motorem, to je spočítané. Zdroje k něčemu tak kolosálnímu jednoduše na této planetě nejsou.

    1. přesně tak EV v současné podobě jsou stále ještě
      přesně tak EV v současné podobě jsou stále ještě slepá ulička, ročně se vyrobí přes 60 mil aut a to není reálné současnými EV pokrýt, ani nabíjení není možné zajistit pro takový počet aut, ale pokud se nerozhýbe tento segment tak se vývoj nových baterii příliž neposune, bohužel dojde k tomu, že se opět zdevastují pro změnu jiné části planety kvůli drahým kovům, než se přijde na něco nového co plně nahradí spalovací motory, bohužel je vše dáno trhem a žačne se vyrábět když je poptávka, ta nyní je a díly velkým výrobcům aut lze očekávat velmi rychlý vývoj v této oblasti, ale bohužel také velká spotřeba cenných surovin, bohužel to nikdy nefunguje tak, že se začne vyrábět ve velkém až to co je dokonalé, protože nikdy nic není dokonalé a vše se dá postupně vylepšovat

        1. +1
          Me napriklad pobavil pan kdyz jsme prezentovali teslu,

          +1
          Me napriklad pobavil pan kdyz jsme prezentovali teslu, ktery mi tvrdil ze nejvice penez se dava na aute na omackane plechy od otevirani dveri a drobne oderky. To ze do toho sere drahej benzin a servis atd.. mu jaksi uslo 🙂 Hlavne jsem se s nim nemohl bavit protoze nemuzu delat dusno na verejnosti, tak jsem se jenom smal a kdyz jsem se ho zeptal na co je treba nocni proud tak odesel 🙂
          Nekteri lide jsou fakt uzasni 🙂

            1. No me spise pripadalo ze on podle jeho slov byl nejaky
              No me spise pripadalo ze on podle jeho slov byl nejaky konstrukter aut udajne,, a pripadalo mi to ze je nastvanej na EV protoze to je neco nove co on nezna nerozumi tomu a je to neco co mu bere praci ,, tak to na me pusobilo, navic byl opravdu neprijemnej takovej vecne nasranej 🙂

      1. Předpokládím, že autoři obou nahoře uvedených
        Předpokládím, že autoři obou nahoře uvedených příspěvků mají osobně spracované mnohasetstránkové studie o budoucím vývoji mobility s výhledem nejmíň na 10-15 let. Jinak si nedovedu vysvětlit tolik koncentrovaného moudra na tak malém prostoru….

      2. ja nechápem, kde sa stále berie tento slepouličkový
        ja nechápem, kde sa stále berie tento slepouličkový argument…

        ľudia, veď preboha nemusíte uvažovať ako roboti, že buď 0 alebo 1.

        ak EVčka nenahradia v plnom rozsahuj spalováky, tak je to slepá ulička?
        a ak nahradia 70%, je to stále slepá ulička?
        alebo ak nahradia 50%? alebo 25%? (to je stále ešte 25 milionov predaných aut ročne, čiže 2,5x toľko čo dáva Toyota alebo VW).

        ono defakto všetko, čo sa nevyrobí zo 100% recyklovateľných zdrojov a len s pomocou 100% obnoviteľnej energie, je svojim spôsobom slepá ulička a „nemá to budúcnosť“.

        Keď si to tak vezmeš, tak aj Windows 95 bol slepá ulička.
        Nikdy nenahradil OS na VŠETKYCH PCčka, a dnes mu je už dávno zem ľahká.
        Napriek tomu to je jeden z najpredávanejších softwarov histórie, a autorom zarobil fúru miliard.

        1. poviem to inak – teraz je NA RADE, a čo bude potom vedia iba
          poviem to inak – teraz je NA RADE, a čo bude potom vedia iba vo fabrikách, ktoré vyrábajú spaľováky.

          ps – taká malá, a nie pôvodná konšpirácia – všetko už bolo vynájdené a patentované, ale ZLÍ to všetko skúpili a zavreli do šuplíkov!
          a sľubujú nám, že už zajtra …

    2. Zasobovanie elektrinou nie je problem.
      Pocital som to: keby sa

      Zasobovanie elektrinou nie je problem.
      Pocital som to: keby sa vsetka energia nafty a benzinu mala nahradit elektrinou, tak spotreba elektriny by stupla o 20%
      – a to som nezaratal elektrinu ktoru by nebolo treba na vyrobu benzinu a nafty. Povedzme ze polovicu spotreby vozidiel nebude mozne v dohladnej dobe nahradit elektrinou.
      Takze 10% potrebneho navysenia spotreby elektriny pri znizeni spotreby benzinu a nafty na polovinu, by zdroje a rozvody elektriny bez problemov zvladli. Proces nahrady spalovacich vozidiel elektromobilmi bude rozlozeny na 20 alebo viac rokov – co je narast menej ako pol percenta rocne.

    3. No máš fakt zvláštní pohled na věc.
      Ano, pravdu máš

      No máš fakt zvláštní pohled na věc.
      Ano, pravdu máš bezesporu v tom, že energetická náročnost na výrobu EV bez baterie je stejná jako u fosilu bez motoru, převodovky a všech potřebných dílů s tím souvisejících. Tady je to šulnul.
      Potom by ale bylo potřeba spočítat rozdíl mezi výrobou baterie a motoru EV a dílů potřebných pro provoz fosilního vozu.
      Možná (odhaduji) by hnací jednotka pro fosil vyšla méně energeticky náročná než výroba baterie a motoru EV (fakt to neumím spočítat).
      Ale dále je potřeba brát v úvahu provozní náklady (palivo versus elektřina). Dejme tomu, že fosil vydrží 300 tisíc km. Při spotřebě pouhých 5l/100km je to za životnost auta rovných 15 hektolitrů paliva.Což je při ceně 34kč/l 510.000,-kč. A buďme velkorysí – nepočítám výměny olejů, řemenů, filtrů a ostatních věcí nutných pro provoz.
      Oproti tomu EV za 300.000 km spotřebuje cca 45.000 kWh elektřiny. A navíc – pravděpodobně pojede bez problémů dalších 300tkm, ne-li víc.
      Vážně si myslíš, že vyrobit 45 Mwh elektřiny (a nebavme se o čisté elektřině) zatíží naši planetu víc, než vyrobit 15 hektolitrů nafty nebo benzínu ??????
      Pokud máte někdo podklady, zkuste to porovnat.

      1. Nemá cenu s trolem diskutovat. Vše si může dohledat. Jinak
        Nemá cenu s trolem diskutovat. Vše si může dohledat. Jinak na těch jeho 15.000 litrů paliva padne při výrobě jen v rafinerii 19.500 kWh elektřiny, kterou musí elektrárny zbytečně vyrobit a na kterou nám EV rovnou jezdí. A kde je zbytek energeticky náročného řetězce od těžby po načerpání elektrickým čerpadlem do nádrže na benzínce…..

          1. To nevadí, že nevíte. Proto jsem to napsal. 🙂 Jeden
            To nevadí, že nevíte. Proto jsem to napsal. 🙂 Jeden hektolitr je 100 litrů. 15 hektolitrů je 1500 litrů. Ale až na ten překlep ten výpočet pokračuje správně. Násobeno je skutečně 15000 litrů (150 hektolitrů) x cena benzínu.

            1. No to mě po?er. Se mi to ňák přesmyklo s kubíkem. Chjo,
              No to mě po?er. Se mi to ňák přesmyklo s kubíkem. Chjo, jdu si pro prášek.
              Děkuji za opravu a že jste ze mě neudělal úplnýho blba, což bych si samozřejmě zasloužil.
              Ale těch 150 hl vypadá ještě hrůzostrašněji.
              EV zdar !!!

    4. Víš, že ČR vyváží ročně kolem 28 TWh elektrické
      Víš, že ČR vyváží ročně kolem 28 TWh elektrické energie? Tu vyrobíme v našich elektrárnách (fosilního původu jen málo přes polovinu) tak jako tak. Se spotřebou 20 kWh/100 km (spíš tak kolem 16) na to ujedeš 1,4 miliardy km.
      V ČR se spotřebuje 8 miliard litrů benzinu/nafty. Auto se spotřebou 6 l/100 km (tedy celkem úsporné) z toho ujede jen ~1,33 miliardy km.
      Takže kdyby se elektřina nevyvážela a spotřebovávala ji motorová vozidla, všechna elektrická, celé spalování 8 miliard litrů benzinu/nafty by zmizelo (včetně dalšího spalování v rafineriích).
      A naše elekrárny by jely furt stejně.

    5. Víš, že ČR vyváží ročně kolem 28 TWh elektrické
      Víš, že ČR vyváží ročně kolem 28 TWh elektrické energie? Tu vyrobíme v našich elektrárnách (fosilního původu jen málo přes polovinu) tak jako tak. Se spotřebou 20 kWh/100 km (spíš tak kolem 16) na to ujedeš 1,4 miliardy km.
      V ČR se spotřebuje 8 miliard litrů benzinu/nafty. Auto se spotřebou 6 l/100 km (tedy celkem úsporné) z toho ujede jen ~1,33 miliardy km.
      Takže kdyby se elektřina nevyvážela a spotřebovávala ji motorová vozidla, všechna elektrická, celé spalování 8 miliard litrů benzinu/nafty by zmizelo (včetně dalšího spalování v rafineriích).
      A naše elekrárny by jely furt stejně.

        1. No vidíš, a nic s tím nejsi schopen udělat. Prostě
          No vidíš, a nic s tím nejsi schopen udělat. Prostě uhlobaroni a ČEZ si budou dělat co se jim bude chtít a na co budou mít postavené huličky. To neovlivníme. Co však můžeme ovlivnit je že spotřebujeme všechnu zde vyrobenou elektřinu a ušetříme na dovozu ropy a nebudeme k těm huličkám přidávat další tuny prachu (TZL) a polycyklických aromatických uhlovodíků – PAU ( portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/isko/grafroc/groc/gr98cz/kap_0235/kap_0235.htm ) z provozu osobní dopravy. Tak co, jdeme začít u sebe, nebo furt budeme žalovat na ostatní, že oni jsou fuj, tak proč já bych nemohl být taky? Fakt jsme pořád psychicky na úrovni dětí na písečku? Du blejt.

    6. Žonglujete argumenty, ale nic nedokládáte. Protože už mě
      Žonglujete argumenty, ale nic nedokládáte. Protože už mě nebaví ty bludy a mýty vyvracet, postavím tvrzení proti tvrzení. EV mají potenciál plně nahradit vozidla jezdící na fosilní paliva. Počítal jsem si to. Zdrojů máme zatím dostatek a ty co ubývají, se nechají nahradit.

  2. NJN… ale vemte si ten kvikot a pláč tradičních
    NJN… ale vemte si ten kvikot a pláč tradičních výrobců, že výroba elektromobilů je ztrátová a nejdřív bude zisková až po 2020, kdy se očekává pokles ceny bateriových packů. Stačí si vyklikat vyjádření VW nebo BMW . Například:

    Citace: “ BMW nezačne s hromadnou výrobou elektromobilů před rokem 2020, současná technologie automobilky není pro masovou výrobu dostatečně zisková, ve čtvrtek to dle agentury Reuters uvedl generální ředitel automobilky.“

    http://oenergetice.cz/elektromobilita/bmw-soucasna-generace-nasich-elektromobilu-neni-masovou-vyrobu-dostatecne-ziskova/

    resp:

    https://autonaelektrinu.cz/aktuality/144-elektromobily-se-stanou-ziskovymi-v-roce-2021-predpokladaji-odbornici

    Smekám před lidmi z Tesly, jaký výsledek předvedli v 3Q. Podstatné je udržet ziskovost dál. A TM3 za 35K ? Na to s.e.r.e. bílej tesák. Není teď prioritou.

  3. Pokud se jim nepovede srazit výrobní náklady do půl roku,
    Pokud se jim nepovede srazit výrobní náklady do půl roku, tak by raději měli navýšit cenu základního modelu na 38 nebo 39 tisíc. Určitě to bude lepší než výrobu neustále odkládat. Každpádně Tesla potřebuje i na nejlevnějším modelu hrubý zisk alespoň 20 procent, aby firma mohla fungovat.

    1. prečo sa vlastne zubami-nechtami držia tej cenovky 35k?
      to

      prečo sa vlastne zubami-nechtami držia tej cenovky 35k?
      to si stanovili ako cieľ v 2006-tom.
      v 2006-tom!
      aj keby sme počítali len s 2% infláciou, tak súčasná hodnota peňazí 2-percentnou infláciou vzrástla z 35k v 2006-tom, na 45,3k v 2018-tom.

      1. Protože je to konkurence schopná cena konvenčním autům a
        Protože je to konkurence schopná cena konvenčním autům a pokud chtějí, aby střední třída dosáhla na elektromobily, musí být cena všech výrobců kolem 35k, pro malá auta to potom bude muset být pod 20k, cokoli bude víc je ekonomický nesmysl a globálně se prosadí jen politickým příkazem či restrikcí a ne přirozeným vývojem

        1. ano, teraz v 2018tom monžo, ale koľko to bolo v 2006?
          alebo

          ano, teraz v 2018tom monžo, ale koľko to bolo v 2006?
          alebo už 12-rokov dopredu predikovali, že kým TM3 pôjde do predaja, tak priemerná cena bude zrovna tých 35k?

          niečo sa mi marí, že vtedy tú cenu vyrátali tak, že priemerná cena 2006 (povedzme 27.000) plus 7500 „dotácia“, a to dohromady dáva 35k.

          ale možno sa mi to len snívalo 😀

    2. Až zruší povinný prémiový balíček (a že to někdy
      Až zruší povinný prémiový balíček (a že to někdy budou muset udělat, protože jinak těch 20+ tisíc měsíčně nyní a 40 tisíc měsíčně zanedlouho neudají), tak bude mid-range za $41000, to by SR za 38-39 tisíc nedával žádný smysl. A samozřejmě SR bude zpočátku také s povinným PUP, takže za $40000, což by asi šlo i teď, ale jen s 10% marží a oni se potřebují dostat na 20.

  4. To je snad všem jasné. Jenom baterka stojí půl milionu.
    To je snad všem jasné. Jenom baterka stojí půl milionu. Mini e-auto stojí milion, levneji to nejde, tak jde jasné že takový model 3 musí stát dvojnásobek. Nicméně to vůbec nevadí protože na blízkým východě, vychodni asii, západní evropě a severní americe je produktivita práce v 21 století natolik vysoká, že nejsou tyto peníze žádný problém ani pro průměrné lidí.

          1. Myslím celkově EV, vždy jsou podstatně dražší než
            Myslím celkově EV, vždy jsou podstatně dražší než odpovídající spalovak a to i když mají malou baterku, třeba Zoe a podobně.

            Tesla bude v ČR začínat na jaké ceně? Určitě přes milion, 1.2 nebo tak. Střední třída např Mazda 6,Passat a podobné začínají níže.

            1. Vycházíte z toho, že cena odráží výrobní náklady.
              Vycházíte z toho, že cena odráží výrobní náklady. Ano, to je v základu pravda, ale něco jiného je vyrábět tisíce a něco jiného miliony. Takže až se EV budou vyrábět podobně jako spalováky, tak výrobní náklady prudce klesnou.
              A jak si rychle zjistíte na trhu, koupit nové EV není jen tak jednoduché. Zvláště pak, když jich budete chtít více. Což je další věc – proč zlevňovat něco, za co lidi rádi zaplatí více.
              A třetí důvod vysoké ceny EV je, že kromě Tesly EV vždy kanibalizují dinosauřím automobilkám jejich spalovací výrobky. O dalších výrobách spotřebních dílů nemluvě (filtry, oleje, svíčky, vstřiky, katalyzátory, výfukové systémy …..). Pak je malý ZOE tak drahý.
              I když tady to už je přeháňka větší než u VW, kde je EV taky předraženo. Tady je ZOE v cené atakující Leafy a Ioniqy a eGolfy, auta daleko větší. I to je politika automobilky.

      1. „Jenom baterka stojí půl milionu. Mini e-auto stojí milion,
        „Jenom baterka stojí půl milionu. Mini e-auto stojí milion, levneji to nejde,…??????“
        To jako Mitsubishi iMiev a VW eUP prodělávají na každém autě půl milonu? A Yogomo 700 tisíc? Nebo jak tomu máme rozumět, když si tahle auta pořídíte od 300 do 600 tisíc?

    1. Podle mých informací cena baterie je stále kolem
      Podle mých informací cena baterie je stále kolem 200USD/kWh.
      75kWh baterie potom je v nákupní ceně 15000 USD.
      Ostatní nákupní náklady budou také kolem 15000 USD (senzory, počítač, vysokopevnostní ocel…)
      Tesla dále vyrábí v USA – můžeme v klidu říci že mzdové náklady na jeden vyrobený vůz bude 5000 (ve skutečnosti je to číslo vyšší).

      Už jsem na 35000 – bez nákladů na amortizaci linky a bez zisku

      Ale náklady klesají s množstvím a zvyšující se efektivitou. Jakmile se výroba zvedne z 5000 aut týdně na 6000, klesnou mzdové náklady na jedno auto o 800USD. U baterie s narůstajícím objemem výroby přijde stejný efekt – kilowathodina pak přijde „jen“ na 150USD…

      Takže pokud se chtějí dostat na ziskovou cenu 35000 USD za 6 měsíců u modelu s baterií za 7500 USD, věřím, že je to proveditelné.

        1. To je pravda.
          Spíš mi šlo o to nadhodit, že se na tu cenu

          To je pravda.

          Spíš mi šlo o to nadhodit, že se na tu cenu 35000 USD i s rozumným ziskem mohou docela dobře dostat.
          Pokud baterie bude 50kWh, rychlost výroby 7500 aut týdně a chybovost-zmetkovitost na rozumných hodnotách, mohli by se dostat na celkovou výrobní cenu 27-28 tisíc USD. A to už v Q3/2019.

          A to bude teprve v Evropě peklo – evropské automobilky plánují konkurenci až na rok 2020 – a v té době už bude Tesla schopná poslat 20 000 modelů tři do evropy každý měsíc. Auto s reálným dojezdem 350km za cenu 900 000 včetně cla a daní udělá zničí evropské automobilky – zákazníci to začnou považovat za standard a za auto s polovičním dojezdem nedají ani 750 000. Nechtěl bych teď sedět v manažerské židli evropské automobilky – od roku 2008 klídek pohoda a najednou o 11 let později a průšvih je tady.

    1. nuž, a keďže ja som naopak socka, a navyše sa iracionálne
      nuž, a keďže ja som naopak socka, a navyše sa iracionálne držím zásady, že nové auto by ťa nemalo stáť viac ako 1 čistý ročný príjem, tak mne to môže byť teoreticky šuma fuk, pretože sa aj tak musím zmestiť do 20.000 eur 🙂

      iba čo mi to predĺži čakanie na nejakú peknú TM3 jazdenku za tých 20k.

      ale zas radšej počkám o dva roky navyše, akoby som mal „vyžadovať“ od Tesly, aby tlačila lacáky čo najskôr, a potom kvoli tomu zařvala…

      1. Pro mě osobně je zásadní, že Tesla ukázala, že jde
        Pro mě osobně je zásadní, že Tesla ukázala, že jde vyrábět e-auta a přitom dosáhnout zisku, že to zatím nelze v nižších segmentech, no to je klasickej Elon… lehké zpoždění :). I kdyby nejlevnější verzi uvedli až za rok nebo za dva a mezitím měli dostatečnou výrobu a odbyt pro dražší verze, pořád budou ropáky tlačit ke zdi. Jestli 2020 začnou vyrábět model Y a bude za podobnou cenu jako teď model 3 (řekněme 45000USD a výš), tak budou mít znovu půl milionu rezervací ještě před výrobou o to se nebojím.
        Držím palce ať jim to šlape. Pro rýpaly, já si Teslu nekoupím, protože jejich ovládání je na mě moc revoluční a já sem konzerva :). Ale Elonovi fandím, protože se snaží věci dělat jinak než bylo doposud zvykem a podle mě lépe než zkostnatělí dinosauři. Začal u bank (paypal) a podobně mění zaběhnuté pořádky v automotive nebo v kosmických letech. Časem možná v dopravě jako takové (booring company) a kdo ví co ho ještě napadne :). Naposledy jsem viděl jeho Tweet… „je čas vyrobit Mecha“ :)))

        1. objektivní názor, ještě bych přidal, že Tesla má
          objektivní názor, ještě bych přidal, že Tesla má designéra na nic, který jen kopíruje a ještě to zmrví a že Tesla není luxusní auto … to je i luxusnější kdejaký auto za 300 tis. kč

          jejich designer exteriéru i interiéru nestojí ani za Dacii

          každopádně smrt fosilům! 🙂

      2. a stále bude Nissan jen pro blbečky, M3 bude hit, ať to
        a stále bude Nissan jen pro blbečky, M3 bude hit, ať to bude dražší, či levnější…. už teď je č. 1 v příjmech (cca č. 5. nejprodávanější auto) za model v celé USA, to se čeká i v Evropě jen během pár měsíců… všichi ostatní fosily a EV parodie skončí jen u blbečků 🙂

          1. nejsme, tito blbečci kupují záměrně vytvořené parodie,
            nejsme, tito blbečci kupují záměrně vytvořené parodie, tedy jim na to skočí, jen dávají peníze výrobcům fosilů, kteří se jim smějí, jak je napálili … důkaz: bo stále neexistuje jiný EV za odpovídající cenu svým schopnostem krom Tesly, se kter kterým pohodlně dojedeš díky super chargerům 😉

Napsat komentář