Po pilotním projektu, kdy FlixBus začal testovat elektrobusy v dálkové dopravě ve Francii mezi městy Amiens a Paříží, nyní nasazuje druhý E-Bus v Německu, na trase mezi Mannheimen a Frankfurtem.
foto: FlixBus
Německý Flix-E-Bus dopravce nasadí na dvě zpáteční cesty denně, na cestě mezi Frankfurtem a Mannheimem zastaví na letišti ve Frankfurtu a v Heidelbergu. Díky spolupráci s GreenPeace Energy bude autobus poháněn čistou elektrickou energií. Podle studie Atmosfair ušetří během svého prvního roku provozu v porovnání s autobusem se spalovacím motorem přibližně 82 tun CO2 z emisí vypouštěných do ovzduší.
Elektrobus se bude dobíjet jednou nebo dvakrát denně a přes noc na dobíjecí stanici na centrálním autobusovém nádraží Mannheim (ZOB) nebo přes dočasnou dobíjecí stanici ve Frankfurtu. Každá stanice má výkon 80 kW.
„Chceme se aktivně podílet na utváření budoucnosti v oblasti hromadné dopravy. Ačkoliv jsou pořizovací náklady e-busů nyní výrazně vyšší, jsme přesvědčeni, že investice do elektromobility se v dlouhodobém měříku vyplatí jak naší společnosti, tak zákazníkům i životnímu prostředí,“ uvádí André Schwämmlein, zakladatel a CEO FlixBusu. „Jako dopravce tím také sdělujeme, že se může jednat o zlomový bod v oblasti mobility.“
„Vnímáme dva související trendy, které se v oblasti dopravy odehrávají: na jedné straně se lidé stávají mobilnějšími, ale také chápou důsledky, které individuální automobilová doprava může na životní prostředí mít,“ dodává André Schwämmlein. „Naším posláním ve společnosti FlixMobility je poskytovat možnosti udržitelného cestování šetrného k životnímu prostředí tak, aby odpovídaly přáním a potřebám cestujících po celé Evropě, v USA a v budoucnu i v dalších regionech.“
Co to je GreenPeace energy, nějakej motivační program nebo
Co to je GreenPeace energy, nějakej motivační program nebo produkujou energii? Zas tolik německy neumím.
https://blog.greenpeace-energy.de/informieren/unternehmens-news/gruene-premiere-fuer-deutschlands-ersten-e-flixbus/
Elektrifikování veřejné dopravy má největší smysl,
Elektrifikování veřejné dopravy má největší smysl, protože jejich provoz je nejvíce využíván. Osobní automobil stojí většinu času zaparkovaný. Dalším adeptem na elektrifikaci je pak stavební technika.
Elektrifikace osobních aut nabyde ješte větší význam
Elektrifikace osobních aut nabyde ješte větší význam než dnes ve chvíli, kdy se tyto začnou vyrábět jako autonomní auta 5. úrovně.
Pak si auto bez řidiče přivolám mobilem, pošlu v něm deti do školy a když budu mít v sobě 5 piv , tak mě odveze z hospody – a ještě trefí domů…
Možná tak v civilizovaném světě, ale v ČR než to projde
Možná tak v civilizovaném světě, ale v ČR než to projde legislativním procesem, tak budete posílat do školy vnoučata.
Než to tady projde tak bude posílat vnoučata vnoučat….
Než to tady projde tak bude posílat vnoučata vnoučat…. do školy na Marsu ;-p
Áááále dělám si prdel…. uvěril jsme článku o patro
Áááále dělám si prdel…. uvěril jsme článku o patro výš, že čeští studenti IT můžou urychlit nástup autonomních vozidel….
Teda pokuď se budou pilně věnovat studiu a ne pochlastávat na kolejích ….
Článek zní dobře (ač FlixBus nemám rád).
Pokud by
Článek zní dobře (ač FlixBus nemám rád).
Pokud by někdo měl konkrétní technické údaje (zejména velikost baterky) a doplní, budu jen rád 🙂