Siemens dodá největší akumulační bateriové zařízení v České republice

Největší bateriové úložiště v České republice o výkonu 4 MW bude vybudováno v areálu energetického zdroje C-Energy v Plané nad Lužnicí.

SIESTORAGE v Plané potvrzuje trend vysokého nárůstu poptávky po bateriových úložištích energie. Jejich přínos je nesporný: od podpůrných služeb po efektivní využití energie z obnovitelných zdrojů.
foto: Siemens

Akumulační systém SIESTORAGE s aplikací SIESTART bude sloužit ke zvýšení flexibility stávajících zdrojů elektřiny a umožní smysluplně využít dodávky elektřiny vyrobené fotovoltaickou elektrárnou, která bude souběžně instalována. Navíc posílí schopnost zajistit příznivé ceny energií klientům. Akumulační systém bude zprovozněn v polovině roku 2019.

Technologie SIESTORAGE (Siemens Energy Storage), zahrnuje řídicí systémy, Li-Ion bateriové články, rozvaděče, střídače/měniče, transformátory, napájení vlastní spotřeby a další pomocné systémy, které budou v teplárně umístěny ve venkovním prostředí v kontejnerech.

Toto řešení redukuje náklady na stavbu a minimalizuje montážní práce v místě realizace. Bateriové úložiště bude mít garantovaný výkon 4 MW a využitelnou minimální kapacitu ve výši 2,5 MWh po dobu 10 let. Aplikace SIESTART představuje unikátní řešení pro využití bateriových systémů ve spojení se stávajícími rotačními zdroji.

Technické řešení SIESTORAGE pro C-Energy Planá

Výkon bateriového úložiště bude vyvedený kabelem do rozvodny 6,3 kV a jeho řídicí systém bude napojen na stávající řídicí systém energetického zdroje. Společnost C-Energy Planá bude SIESTORAGE používat především k:

– zajištění spolehlivých dodávek elektřiny v rámci vlastního areálu, včetně fotovoltaické elektrárny o výkonu 500 – 600 kWp

– v rámci dodávek do lokální distribuční soustavy (LDS)

– k vytvoření výkonové zálohy pro poskytování podpůrné služby se startem do 5 minut (MZ5)

– přechodu a provozu LDS v ostrovním režimu

– startu energetického zdroje ze tmy

…a k dalším potenciálním funkcionalitám v závislosti na provozu závodu, jako jsou regulace frekvence nebo výkonová regulace. Vysoká variabilita systému je umožněna především řídicím systémem, který byl vyvinut společností Siemens, a vhodnou volbou klíčových komponent.

Pod projektem je podepsáno české Siemens kompetenční centrum SIESTORAGE, které se zaměřuje na řešení pro akumulaci elektrické energie v části střední a východní Evropy. Díky kompetenčnímu centru společnost Siemens zabezpečuje kompletní realizaci podobných projektů na klíč, včetně servisních prací.

Energetický zdroj C-Energy Planá je významným jihočeským dodavatelem tepla a elektrické energie pro místní podniky i obyvatele města Sezimovo Ústí. Celkový instalovaný výkon C-Energy Planá je 60 MWe, přičemž dodávky tepla přesahují 500 tisíc GJ za rok.

SIESTORAGE je koncipován jako modulární systém, je tedy vhodný pro akumulaci a řízení i těch největších výkonů. Referenční projekty SIESTORAGE se nachází především ve střední a západní Evropě a USA, kde mají různá využití. Uplatnění nachází především v poskytování podpůrných služeb (regulace frekvence, napětí, vyvážení nerovnoměrnosti mezi výrobou a spotřebou), řešení ostrovních provozů, black-startů nebo obchodování s elektrickou energií. SIESTORAGE lze implementovat také v průmyslu pro řešení krátkodobých výpadků, které způsobují ztráty ve výrobě. Všechna využití je možné kombinovat a měnit bez nutnosti úprav dodané technologie.

Mezi výhody řešení SIESTORAGE s Li-Ion technologií patří rychlý čas odezvy na změny v distribučních a přenosových sítích, zaručená kvalita elektrické energie, flexibilní a modulární design pro mnoho případů použití, zvýšená spolehlivost díky zjednodušení architektury systému a vysoká celková účinnost dosahující 85 %.

tisková zpráva

23 Comments on “Siemens dodá největší akumulační bateriové zařízení v České republice”

  1. off
    Ještě jednou na téma dlouhodobej Tezla šórter do toho

    off

    Ještě jednou na téma dlouhodobej Tezla šórter do toho hodil widle protože

    „Plain and simple — Tesla is destroying the competition.“

    :)))

    https://bit.ly/2JdPrFG

    před 5ti lety
    It has been almost 5 years since Citron published the following line:
    “By the time this product is even approaching market, there will be
    multiple other 200-mile range plug-ins that have been out for years.”

    https://citronresearch.com/wp-content/uploads/2018/10/Citron-reverses-opinion-on-Tesla-too-compelling-to-ignore.pdf

  2. OFF: Krádež vozu TESLA Model S na videu v
    OFF: Krádež vozu TESLA Model S na videu v Anglii

    tady:

    https://www.engadget.com/2018/10/22/tesla-model-s-theft-keyfob-hack/

    ***

    Prej borci zachytili a prodloužili pasivní signál klíče z baráku.

    Někde jsem čet jak tomu zabránit.. … zhruba postup:

    1) Klíč dát na dno vodoměrný šachty
    2) Zaminovat předzahrádku
    3) Z kotce vypustit dobrmany
    4) Pro jistotu dát na kolo pod přední blatník odjištěnej granát.

          1. Trochu jsem se pohrabal ve výsledcích za Q3
            Labor hours per

            Trochu jsem se pohrabal ve výsledcích za Q3

            Labor hours per Model 3 decreased by more than 30% from Q2 to Q3, falling for the first time below the level for Model S and X,“ the company wrote. „In Q4, we will focus even further on cost improvements while continuing to increase our production rate.“

            Zdroj:
            https://www.engadget.com/2018/10/24/tesla-turns-a-profit-in-q3-despite-musk/

            ***
            Frajeři za Q3 v porovnání s Q2 snížili o 30% pracovní čas potřebný na výrobu TM3… Tak o tomhle si ve Wolfsburgu mohou nechat leda zdát 🙂

            1. Tak přeci jenom ta automatizace možná nebyla zase tak
              Tak přeci jenom ta automatizace možná nebyla zase tak přehnaná. Taky jsem se prohrabal a přidám pár zajímavostí.
              Zisk je nyní 4,6 % obratu a to je velmi podobné číslo jaké má celý VW Group (5 %).
              Obrat dosáhl téměř 10 % obratu VW Group (počítáno jako čtvrtina loňského).
              Překonali VW dokonce i v tržbách na zaměstnance (152 tisíc dolarů/Q vs. 103 tisíc dolarů/Q).
              VW však stále vyrábí více aut na zaměstnance (4,2/Q vs. 1,8/Q)
              Volná hotovost je nyní o 881 milionů více než v předchozím čtvrtletí, tedy skoro 3 miliardy dolarů.
              TM3 objednávky pro Evropu do konce roku a dodávky začátkem 2019 a prý Evropa bude hlavní trh, jelikož se tu prodává 2x víc aut v segmentu mid-sized premium sedan než v USA.
              —-
              Už se hrozně těším na zítra, co vyplodí diskutující na autorevue tentokrát, když jim 99 % předchozích argumentů shořelo jak papír.

              1. nj
                graphics.reuters.com/TESLA-PROFITABILITY/010080Y81S7/index.h

                nj
                graphics.reuters.com/TESLA-PROFITABILITY/010080Y81S7/index.html

                ale jako dobrý ale chápejme že potřebujeme jen zlikvidovat konzervu nikoli socik v evrope páč jinak hravě zkopírujem jížní versus severní ameriku 😉

                kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

            2. nj s bičem za zadkem a vejplatou akcijema kdy nemáš na
              nj s bičem za zadkem a vejplatou akcijema kdy nemáš na nájem pokud nestoupnou se to o 30% zvyšuje údernost votroků tj každopádně ty stany byl dooost dobrej nápad kerej se možná sériovka zvopakuje 😉 proč by taky ne když to fachá 😉 Todle de jenom v extremě kapitalisticky americe kde díky minulý politice rozmldanosti střední a jižní proudí do severních fabrik stále dostatek schopných skromných zdravých psychicky deprimovaných tím pádem pracovně motivovaných zlomených migrantů – pracovní síly v neutuchajícím proudu částečně živený lidským neštěstím když jeden milijardáč je definován stomilionem bezprizorních ;))))) To v současný době v Evropě nelze provést to máš recht, ale nikdy neříkej nikdy 😉 jen nám pověz jesi chceš být ten milijardář anebo ten jeden bezprizorní migrant ze stommilionu?? :)))

Napsat komentář